Gefeliciteerd, en welkom in het illustere rijtjequote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Kuch, ik mag in het rijtje erbij van de mensen die zijn afgestudeerd
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Goed bezig !quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Weet ik toch, maar ik vond het bij nader inzien toch beter als niet iedereen het meer kon lezen, zogezegd, zeker niet na een niet nader te noemen post een stukje erboven, zeg maarquote:
Ja, ik werk nu als belastingadviseurquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:33 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Weet ik toch, maar ik vond het bij nader inzien toch beter als niet iedereen het meer kon lezen, zogezegd, zeker niet na een niet nader te noemen post een stukje erboven, zeg maar. Hoe dan ook, ontopic, flubub, kom eens vertellen!
Blauwtand? Ik was wel op de UvT, en ook op een borrel, maar die was niet van magister denk ik? Ik ben niet zo thuis op de UvTquote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:58 schreef hmmmz het volgende:
Leonoor, jij was in brandpunt vandaag??? (magister borrel)
ik was zo een beetje op m'n blauwtand aan het kijken en scande ene Leonoor
Hmmm het was nog voor de koffie. Hoewel ik de associatie met bluetooth wel had gelegd, dacht ik toch dat Blauwtand een borrellocatie was...quote:
Dan was het in ieder geval niet de borrel waar ik wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Mooie naam voor een kroeg
Was trouwens een prima borrel
Waar als ik vragen mag?quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:50 schreef flubub het volgende:
[..]
Ja, ik werk nu als belastingadviseur![]()
die van magister? Gratis bier is naar mijn idee altijd primaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Mooie naam voor een kroeg
Was trouwens een prima borrel
wahahaha kut nurd!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:37 schreef Sessy het volgende:
Aw komop iedereen weet toch dat dat achterwinkeltje van jullie nauwelijks een faculteit te noemen valt, laat staan dat de lessen die jullie krijgen college te noemen zijn
En wie zit er om 2.00 nog achter haar pc?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:00 schreef Sessy het volgende:
Zegt iemand die zich, blijkens zijn onderschrijft, met zijn studie identificeert...
jij niet dan met je latijn ofwat?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:00 schreef Sessy het volgende:
Zegt iemand die zich, blijkens zijn onderschrijft, met zijn studie identificeert...
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:08 schreef GlowMouse het volgende:
Kennen niet-fiscalisten dat?
Tuurlijk niet. Bij ons in Tilburg identificeert de studie zich met de student :pquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:09 schreef BartBunny het volgende:
[..]
jij niet dan met je latijn ofwat?
tete Grondbezitter / Kamphuis.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:49 schreef N.i.c.k het volgende:
Een - raad je moers jurisprudentie -
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Hoezo datquote:Op zondag 12 oktober 2008 20:42 schreef TiMPiN het volgende:
Ik hoop me hier over een jaar ook te kunnen melden met een HBO-Rpropedeuse.

Bereid je maar vast voor op nog 4 jaar verplichte aanwezigheid op de uniquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:36 schreef TiMPiN het volgende:
Merci!
Ik zal de smile ff toelichten hehe. Ik vind projecten kut om te doen(veels te afhankelijk van anderen) en dat verplicht aanwezig zijn bij allerlei onzinnige vakken staat me ook niet echt aan.
Vindt het niveau van sommige klasgenoten ook echt dramatisch. En dan zeggen dat je voorkennis heb omdat je MBO juridische dienstverlening heb gedaan en het woordje "belangereik" zo schrijven![]()
quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:29 schreef Sessy het volgende:
"(Ik) Vindt het niveau", "je voorkennis heb", "(je) heb gedaan"
[ afbeelding ]
Ze zijn in elk geval in goed gezelschap, zo te zien. [ afbeelding ]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor op nog 4 jaar verplichte aanwezigheid op de uni![]()
Lang leve de BaMa.
Vandaar dat jullie onder studenten het best uit de bus komenquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.
Bonuspuntcolleges of bonusblackboardtoetsen heb je op de uvt soms ook wel hoor. Verder heeft de Oefenrechtbank wel een streng beleid met verplichte videotrainingen en werkcolleges. Maar bij de meeste vakken dus niet nee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Vandaar dat jullie onder studenten het best uit de bus komen. Op de UU ben je officieel nergens toe verplicht, alleen je mag niet meer herkansen repareren tot max. een 6 als je te weinig aanwezig bent geweest en je krijgt soms een soort bonuspunt als je er wel bent geweest...
Recht en Maatschappij, Leeronderzoek, Oefenrechtbank. Dan heb je nog de mastervakken waar de groep zo klein is dat de docent iedereen van gezicht kent er er openlijk voor uitkomt dat je 't vak niet gaat halen als je de colleges systematisch skipt, of dit nu is omdat hij irritant wil zijn of omdat het onderwijs zo intensief is (denk Romeins Recht met 8 deelnemers). En dan heb je nog de niet verplichte vakken waarvan niemand zegt dat je aanwezig moet zijn, maar welke niemand haalt zonder de colleges te hebben bijgewoond. Ik noem o.a. Rechtsfilosofie B toen Lindahl het nog gaf, Ondernemings- en Insolventierecht, Accounting... In meer of mindere mate betreft het bijna alle zware kernvakken, want de werkcolleges moet je toch echt op misschien 2 na hebben bijgewoond (bij 3 absenties werd het voor mij altijd al moeilijk om het nog te volgen) en de hoorcolleges HOEF je niet te volgen, maar je bent wel 4x die 2 uur bezig met het doornemen van dezelfde stof als die in het hoorcollege vanzelf langskomt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.
Rechte en Maatschappij en Oefenrechtbank heb ik niet in m'n bachelor, leeronderzoek heb ik volgens mij ook niet in m'n master. In ieder geval heb ik vorig jaar geen verplichte colleges gehad en heb ik die dit jaar ook niet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:31 schreef Sessy het volgende:
[..]
Recht en Maatschappij, Leeronderzoek, Oefenrechtbank.
Dat geloof ik graag, maar in beginsel is het dus niet verplicht, dat het verstandig is om naar de colleges te komen is een heel ander verhaal. Ik bedoel ook meer een verplicht aantal aanwezigheidsuren die je moet hebben om deel te nemen aan het tentamen. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld wat topklas colleges, die vakken haal je natuurlijk niet als je steeds niet komt opdagen in de colleges, maar officieel gezien zijn er geen verplichte aanwezigheidsuren/aanwezigheidsnorm. Natuurlijk ga ik naar die colleges, maar ze zijn niet verplicht als in: je moet een bepaald aantal uur aanwezig zijn en anders mag je het tentamen niet maken. Dat ze verplicht zijn voor jezelf als je het vak wil halen is natuurlijk meer dan waar.quote:Dan heb je nog de mastervakken waar de groep zo klein is dat de docent iedereen van gezicht kent er er openlijk voor uitkomt dat je 't vak niet gaat halen als je de colleges systematisch skipt, of dit nu is omdat hij irritant wil zijn of omdat het onderwijs zo intensief is (denk Romeins Recht met 8 deelnemers).
Sommige colleges kan je makkelijker skippen dan andere colleges. Hoorcolleges vind ik eigenlijk bijna altijd wel skipbaar, heb niet het idee dat ik daar echt veel bijleer. Werkcolleges daarentegen zijn wel erg leerzaam, maar zeker niet verplicht en er wordt ook niet geregistreerd of je wel of niet aanwezig bent. Het is natuurlijk wel erg verstandig om naar de werkcolleges te gaan. Van vrienden van mij die in Maastricht studeren hoor ik dat ze maar een bepaald aantal uren weg mogen blijven bij het werkcollege en anders uitgesloten worden voor het tentamen. Dat vind ik raar omdat je dat voor jezelf moet kunnen bepalen, de verantwoordelijkheid voor zoiets hoort bij jezelf te liggen. Als je niet naar genoeg colleges gaat, haal je waarschijnlijk het tentamen niet, maar dat moet niet gekoppelt zijn aan een bepaalde uren norm die je in het college moet zitten. Dat zou kunnen betekenen dat studenten die toch, door deels meer zelfstudie, de stof (meer dan) voldoende beheersen het tentamen niet zouden mogen maken omdat ze niet voldoende aanwezig zijn geweestquote:En dan heb je nog de niet verplichte vakken waarvan niemand zegt dat je aanwezig moet zijn, maar welke niemand haalt zonder de colleges te hebben bijgewoond. Ik noem o.a. Rechtsfilosofie B toen Lindahl het nog gaf, Ondernemings- en Insolventierecht, Accounting... In meer of mindere mate betreft het bijna alle zware kernvakken, want de werkcolleges moet je toch echt op misschien 2 na hebben bijgewoond (bij 3 absenties werd het voor mij altijd al moeilijk om het nog te volgen) en de hoorcolleges HOEF je niet te volgen, maar je bent wel 4x die 2 uur bezig met het doornemen van dezelfde stof als die in het hoorcollege vanzelf langskomt.
Bonuspunttoetsjes op blackboard heb ik nu ook voor verbintenissenrecht, vorig jaar voor elementair privaatrecht. Als je meer dan een bepaald aantal toetsjes gehaald hebt krijg je een half bonuspunt, maar het is niet zo dat wanneer je de toetsjes niet maakt, en dus geen half bonuspunt hebt, je geen 10 meer kan halen op je tentamen. Daarbij vind ik het toch een beetje kansloos als je eindpunt moet afhangen van een half bonuspunt voor een paar blackboardtoetsjes.quote:Verder geldt inderdaad wat Poolbeer zegt, je hebt vakken met bonuspunten. Je hoeft niet op te komen dagen, maar als je dat wel doet en braaf elke keer je "huiswerk" af hebt, dan krijg je een punt bovenop je oorspronkelijke punt. Dan is het tentamen dus vervolgens zo opgezet dat je dat extra "bonus"punt nodig hebt, wat er dus op neerkomt dat je een punt aftrek krijgt als je niet op komt dagen. Soms KUN je op het tentamen zelfs vervolgens maximaal een 8 of een 9 halen zonder het bonuspunt.
Ze mochten dat toch niet meer verplicht stellen? Hebben ze wat nieuws bedacht?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef aardappel het volgende:
wat me herinnert aan het feit dat er een verbintenissenrechttoets op bb staat, moet voor volgende week maandag gemaakt zijn. Kan nog wel even wachten dus
Bonuspuntquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:05 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ze mochten dat toch niet meer verplicht stellen? Hebben ze wat nieuws bedacht?
Ik zou me niet al te veel verheugen op het vak. Op het eerste gezicht lijkt het leuk, maar ik vind er juridisch geen jota aan. Daarbij kom je niet verder dan een zeer basaal overzicht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier nog een Leidenaar die niet de logica inziet van het feit dat IE alleen maar op Masterniveau wordt aangeboden icm. de Master Ondernemingsrecht?
Ik zou zo graag de civiele master doen met IE erbij, maar dat kan dus niet...
Niks aan? Ook niet icm. het internet? Zeker op het gebied van auteursrecht wordt het dan erg interessant vind ik. Maar het is wel erg afgebakend.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ik zou me niet al te veel verheugen op het vak. Op het eerste gezicht lijkt het leuk, maar ik vind er juridisch geen jota aan. Daarbij kom je niet verder dan een zeer basaal overzicht.
Ik heb zojuist een open sollicitatie weggedaan voor de functie van buitengriffier. Het schijnt dat dat nog wel eens zin wil hebben.
Mensen hier die ervaring hebben met dit baantje ? Ik hoorde van een, niet afschrikwekkende, typtest en dat was het dan wel.
Ben benieuwd of ik uberhaupt een reactie krijg
Hmm kon je daar ook niet gewoon een 1 voor halen als je nooit kwam? En dat telt maar 10% toch?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:11 schreef Marloes het volgende:
Bij het Kernvak Internationaal en Europees recht (UU) dat ik nu volg mag je echt maar heel beperkt afwezig zijn, anders kun je het vak sowieso niet meer halen. Een deel van je cijfer is namelijk ook participatie bij de werkgroepen
Volgens mij wel. Ik heb personen- en familierecht ook gehaald zonder dat aanwezigheidspunt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm kon je daar ook niet gewoon een 1 voor halen als je nooit kwam? En dat telt maar 10% toch?
Ik heb P&F juist gehaald dankzij dat aanwezigheidspuntquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik heb personen- en familierecht ook gehaald zonder dat aanwezigheidspunt.
1 week voorafgaand is niet 'geruime tijd', dus laat het artikel aan de docent lezen of ga anders langs de examencommissie.quote:Geruime tijd voor het afnemen van een tentamen stelt de examinator de examinandi zo mogelijk
in de gelegenheid kennis te nemen van een voorbeeld van een vergelijkbaar tentamen alsmede van de daarbij behorende antwoordindicaties en de normen aan de hand waarvan de beoordeling heeft plaatsgevonden.
hehequote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:19 schreef Leonoor het volgende:
[..]![]()
Dan maar een (fonetisch, pas op!) voor de civilisten onder ons:
[ afbeelding ]
/
[ afbeelding ]
Pfft 1 week tevoren is, als je geleerd hebt, ruim de tijd om te testen of je er wat van hebt begrepen. Als je dan nog, zoals bij Staatsrecht of Bestuursrecht in 't eerste jaar, van plan bent om de 12 proeftentamens uit je hoofd te leren om letterlijk de antwoorden op te schrijven op het tentamen zonder dat je de stof beheerst, ja dan ben je te laat, maar dan hoor je ook niet op een universiteit thuis. Ga maar eens in de master waar mondeling getentamineerd word aankomen met, ik wil een proeftentamen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:48 schreef GlowMouse het volgende:
Ken de toepasselijke regelgeving, zeker als rechtenstudent! In dit geval bepaalt art. 9 lid 5 van de regels en richtlijnen (die specifiek horen bij de UvT/FRW):
[..]
1 week voorafgaand is niet 'geruime tijd', dus laat het artikel aan de docent lezen of ga anders langs de examencommissie.
Sessy toch, dit valt toch ook onder bestuursrecht?
Zat jij nou ook op de RU? ja toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:41 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
hehe
Deze week gehad, Samson/Kempkes. Degelijk arrest, maar het vaken dan ook nog eens op maandagochtend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |