quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:08 schreef Addict89 het volgende:
Eerste hoorcollege van het jaar ook weer gehad, morgen eerste werkgroep.. Beetje jammer alleen dat WebCT nog niet meewerkt.
Haha ik heb hier stiekem eigenlijk niks te zoekenquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:07 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Hey...jij staat nog niet in de OPAls je je universiteit zegt kan ik je er nog wel ff bij-editen...
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de officiele cijferlijst willen, een uitdraai uit de studentenadministratie dus. En daar kun je niet zelf in knutselen.
Enne: je behaalde onvoldoendes zijn toch niet relevant, gezien het feit dat je het desbetreffende vak daarna altijd met een voldoende zult hebben afgesloten!!!!
“In civilized life, law floats in a sea of ethics.”quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef GlowMouse het volgende:
Titel is een geintje, iemand een suggestie?
Leuk idee! Zal van de week eens rondkijkenquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:54 schreef Ruiseart het volgende:
TVP.
Ben met een collega een rechtenwiki in elkaar aan het hobbyen. Nog niet veel te zien, maar ik drop het idee even.. wellicht dat iemand hier een geweldige tip voor ons heeft.
Heel goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Over klare taal gesprokenBij Burgerlijk recht, de essayverplichting, als je meer dan 10 spelfouten hebt kijken ze je essay niet meer na
quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:08 schreef Pool het volgende:
Nou staat Morrigun wéér met een onterechte copyright in de OP. Die gast is nog erger dan Ephorus.
Ja, jij had die al gewist, maar het is net een virus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:24 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik had die toch gewist? Overigens impliceert "klare taal 1" dat we hierna toch nog minstens 1 topic met dezelfde titel edoch nummer 2 krijgen. Zijn we zo weinig creatief tegenwoordig?
Ik heb overigens een nieuw favoriet arrest. Ik kende het al wel, maar ik ga het met het uur meer waarderen: Intrahof/Bart Smit. NJ is geloof ik (uit mijn hoofd
) 2007, 262, LJN in ieder geval AZ6638.
Oh en ik ben fan van de spellingsregel van Yashaaaa!
Je hebt de Juridisch Lexicon, een groenig boek, volgens mij van Kluwer, maar dat is NE-EN. Het goede nieuws is echter dat het kreng ook op cd-rom bestaat, en dat je daarin de optie "volledig Lexicon" kunt aanklikken en dan alle Engelse woorden in kunt typen en de Nederlandse lemma's in beeld krijgt waarin dat woord voorkomt. Zo doe ik het altijd maar..quote:Op woensdag 10 september 2008 09:37 schreef N.i.c.k het volgende:
een praktisch vraagje; Zijn er juridische woordenboeken Engels / Nederlands ?
9 van de 10 woorden die ik niet ken uit een EVRM of HvJ arrest staan niet in de Van Dale, of zijn in een context uitgelegd waarin het niet past.
Mogen ze vaker en bij meer studies doenquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Over klare taal gesprokenBij Burgerlijk recht, de essayverplichting, als je meer dan 10 spelfouten hebt kijken ze je essay niet meer na
quote:Een veel voorkomend probleem is het op tijd aanmelden voor de schriftelijke tentamens.
Lijkt me eerder dat het niet aanmelden een probleem is.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Mogen ze vaker en bij meer studies doenmaar dan moeten ze wel zelf het goede voorbeeld geven qua taal. In een nieuwsbrief vandaag stond:
[..]
Ik heb hetzelfde met dat vak, we zien het morgen welquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:44 schreef Memento-Mori het volgende:
Vandaag weer begonnenein-de-lijk, Allleen staan bij webct mn vakken er nog niet in dus heb geen flauw benul wat de bedoeling is bij international criminal law: tribunals
in de reader staat ook niks nuttigs wat dat betreftquote:Op woensdag 10 september 2008 15:09 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met dat vak, we zien het morgen wel.
quote:The course materials consist of the Cryer et al. book and the reader, whichyou already have. The course schedule will be distributed in class tomorrow;there is no need to prepare anything in advance. WebCT has not been working for several days now and a lot of your fellowstudents have had the same problems as you. The university IT department hasbeen informed and they are working on solving the problem. Hopefully WebCTwill be fully functional by next week.
Jij snapt hemquote:Op woensdag 10 september 2008 13:59 schreef Sessy het volgende:
Lijkt me eerder dat het niet aanmelden een probleem is.
http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/quote:Op woensdag 10 september 2008 13:52 schreef Sessy het volgende:
Hoi,
Weet iemand het fijne van 't ophangen van videobewakingscamera's? Ons mam woont in R'dam in een complex waar in principe de toegang voor onbevoegden ontzegd is, maar behalve dat er in de lift gepist wordt, is dat ook nu bij de voordeur. Mag je verborgen filmen? En als je waarschuwt dat je filmt?
Ah, prima, inderdaad morgen meer informatie dus.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:05 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
in de reader staat ook niks nuttigs wat dat betreftstata helemaal geen info in over het vak zelfs
ah mail terug
[..]
Mwoah, ik vind Arnoud een hele aardige kerel, maar juridisch-inhoudelijk is het soms verre van correct wat er op ius mentis staat (check bijv. zijn recente blogje over algemene voorwaarden maar eens).quote:Op woensdag 10 september 2008 17:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij snapt hem![]()
[..]
http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/
Daar staan ook wetten genoemd en volgens mij is het wel een goede site.
Ik ben ook gek inderdaad. Vandaag een boek gekocht van 83,25 voor een keuzevakje. En de voorgeschreven stof bedraagt hooguit 1/4 van het boek...gelukkig was de bijbehorende wettenbundel gratis.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:24 schreef smvs het volgende:
Vandaag bijna 60 euro uitgespaard door een voorgeschreven boek waarvan slechts 1/3 tot de stof behoorde in de JB te kopiëren. 100 pagina's, 2,50 euro. Maak pret. Vroegah kocht ik alles maar ik begin te geloven dat ik gekke henkie was.
Nice. Wat voor vak? Ik heb internet en recht gedaan alhier. Leuk vak. Om niet gewoon te zeggen: niet te moeilijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:14 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben ook gek inderdaad. Vandaag een boek gekocht van 83,25 voor een keuzevakje. En de voorgeschreven stof bedraagt hooguit 1/4 van het boek...gelukkig was de bijbehorende wettenbundel gratis.
Een groot kantoor heeft ze laten drukken en aan ons uitgedeeld (zó graag wil men dus internet- en telecomjuristen hebben).
Internetrecht, heet het hier (UL).quote:Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef hermanf het volgende:
[..]
Nice. Wat voor vak? Ik heb internet en recht gedaan alhier. Leuk vak. Om niet gewoon te zeggen: niet te moeilijk.
Oh over die dingen ging het hier ook. Dit is de website van de docent. http://www.internetrechtspraak.nl/ Beetje jammer van de popup wel.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Internetrecht, heet het hier (UL).
Onderwerpen: Auteursrecht, Virtuele werelden, digitale grondrechten, privacy e.a.
Erg interessant!
Haha van '10a'. Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Waar ging jouw presentatie over? Bij mij over klaagsites, de biostabilsucks-website.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:45 schreef smvs het volgende:
Oh over die dingen ging het hier ook. Dit is de website van de docent. http://www.internetrechtspraak.nl/ Beetje jammer van de popup wel.
Ah joh, ik heb vier jaar lang achter gelopen qua leeswerk. Ik zorgde gewoon dat ik mijn werkgroepopdrachten kon maken (heel erg selectief lezen, haha) en voor het tentamen in één keer het hele boek er doorheen knallen. Heeft prima gewerkt!quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben nog maar 2 weken bezig en loop nu al gi-gan-tisch achter met al mijn vakken. Dikke pret
Naakfoto's ex. Ik had de betreffende foto's voor de gelegenheid even op Emule opgezocht en in zwaar gecensureerde vorm in de presentatie verwerkt. Werd wel gewaardeerd.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:01 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Haha van '10a'. Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Waar ging jouw presentatie over? Bij mij over klaagsites, de biostabilsucks-website.
Dat doe ik ook. En voor sommige vakken koop ik de SIL-verslagen. Ik studeer zo heel efficient.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:08 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ah joh, ik heb vier jaar lang achter gelopen qua leeswerk. Ik zorgde gewoon dat ik mijn werkgroepopdrachten kon maken (heel erg selectief lezen, haha) en voor het tentamen in één keer het hele boek er doorheen knallen. Heeft prima gewerkt!
en dan begin ik nog niet eens over jurisprudentiebundels..
Ja, volgende week ontvang ik mijn masterdiploma dus dan is het echt officieel. Gekkigheid!quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:43 schreef smvs het volgende:
Een 21-jarige meester in de rechten, het moet niet gekker worden
je bent niet de enigequote:Op zaterdag 13 september 2008 11:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben nog maar 2 weken bezig en loop nu al gi-gan-tisch achter met al mijn vakken. Dikke pret
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |