Tja, resolutie is het zelfde als 22". Prijsverschil is erg klein tegenwoordig, kan je net zo goed meteen 22" nemen.quote:
quote:FACT: If someone near you farts, you will have in your mouth what was in his ass 2 seconds ago
Ik heb dan ook maar 1 minuut gekekenquote:Op maandag 1 september 2008 22:55 schreef wyccie het volgende:
Deze aflevering van Project Runway is ook waardeloos.
Woei, ik zie mijn avatar in beeldquote:Op maandag 1 september 2008 22:12 schreef Whiteguy het volgende:
Inderdaad... het contrast met een 15" (uiterst rechts, verscholen achter de tv) is wel vrij sneu*klik*
/patsmodus off
quote:
Dank jullie wel, namens Tinuviel (nee, dat was spontane rijm, anders was ik er nooit op gekomen)quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:46 schreef Nembrionic het volgende:
Tuniviel, gefeliciteerd
Met je verjaardag deze keer
Ik ben naar bed![]()
En van wie ben jij een kloon?quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:22 schreef Tubgrilposter het volgende:
Deze kloon was nog niet langsgekomen in het vorige topic, hallo allemaal
Oh, sorry. Ik zal ze weer aan het werk zetten.....quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zelfs de klonen zijn zeker koffie drinken?
Laat maar het is een clown die naast me zit, geen kloon.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik zal ze weer aan het werk zetten.....
Nee, wa's da?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:39 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand FurTV gezien op MTV gisteren? Hilarisch
Nou wat ik nooit begrepen hebt is dat de 'eerste' stappen op de maan van buiten de spaceshuttle gefilmd is.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:43 schreef Whiteguy het volgende:
Ik ga deze aflevering maar eens kijken. Wel cool dat er mensen zijn die geloven dat het een hoax is dat we op de maan zijn geweest
in jou geval zijn het toch Drones?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik zal ze weer aan het werk zetten.....
Soms wel ja......quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
in jou geval zijn het toch Drones?
Hehequote:Op dinsdag 2 september 2008 14:25 schreef wyccie het volgende:
Ow. Lezen is best moeilijk.![]()
Nou ja uhhh... wat ik zei over smetvrees blijft natuurlijk onveranderd.
Nee dat is waar, maar je zou verwachten dat iemand die altijd binnen is het minder ver laat komen, aangezien die er de hele dag inzit. Maar het hoeft niets te zeggen, als die persoon ook nog eens depressief is bijvoorbeeld dan heeft die ook geen zin om schoon te maken. Ik verveel me niet echt hoor, het is gewoon weer even wennen zonder Ipodquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:29 schreef wyccie het volgende:
Iemand met straatvrees hoeft niet noodzakelijk een schoon iemand te zijn.
Trouwens, je hoeft je toch niet te vervelen in de bus (hoe lang is de rit?), je kunt lekker naar buiten staren, naar mensen kijken, de krant lezen (als je die mee hebt), slapen.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:23 schreef MaJo het volgende:
Damn, ik ben mijn Ipod vergeten dus nu verveel ik me in de busheb zo mijn eerste college heilige boeken, ben benieuwd! Oh en Wyccie, lb had het over straatvrees
GDR?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:58 schreef wyccie het volgende:
Ik snap het niet.
Een deelnemer aan MUZ Trivia af en toe en die mij via mijn postgeschiedenis waarschijnlijk gevolgd is naar hier...quote:
datquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:25 schreef wyccie het volgende:
Ik had juist bedacht om me dat niet meer af te vragen. Laat ze maar komen.
quote:Dag lui!
Ik had een leuk topic geopend in Vraag en Aanbod maar dat is op slot gedaan.
Er waren allerlei gebruikers bezig met het posten van onzin. Gebeurt dat vaak hier op Fok?
Groetjes,
Jacques
Ja, je vraag over welk optreden je gisteren had gevolgd had me toch wel nieuwsgierig gemaakt over een eventuele verdwaalde post van je die dat zou kunnen verhullen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een deelnemer aan MUZ Trivia af en toe en die mij via mijn postgeschiedenis waarschijnlijk gevolgd is naar hier...
Eerste gedachte: hmm.. niet echt mijn smaakquote:
ik vind P!nk tofquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:36 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Eerste gedachte: hmm.. niet echt mijn smaak
Tweede gedachte: ... wat een schijt nummer *klik weg*
Pink is ook hard achteruit gegaan de laatste jaren zeg.
Ik zie een zwartere balk dan het zwart van de achtergrond op de plek waar voorheen de gele vlek stond...quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:59 schreef wyccie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ok, of wil je dat ik ook nog dat gele vlekje rechts weghaal?
Oeps......waar formaat was de bedoeling .![]()
Ik heb de instellingen veranderd.
Ik vind dit haar beste clip...quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vind P!nk tofen dit is een lekker liedje (maar zeker niet haar beste)
Dat geeft niet want het is al gefixedquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie een zwartere balk dan het zwart van de achtergrond op de plek waar voorheen de gele vlek stond...
Tja.. ik vind het verschil tussen goede en slechte liedjes bij pink nogal opvallend. Avril lavigne is ook zo'n voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vind P!nk tofen dit is een lekker liedje (maar zeker niet haar beste)
ik vind af en toen gewoon een lekker nummer juist wel fijn, hoeft niet altijd zo serieus tochquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:45 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tja.. ik vind het verschil tussen goede en slechte liedjes bij pink nogal opvallend. Avril lavigne is ook zo'n voorbeeld.
Redelijk sterke nummers als het je smaak is lijkt me, afgewisseld met schreeuwerige kleuternummers gericht op k3 publiek
Om eerlijk te zijn, ik heb het ook wel eens, zeker met verschillende monitoren kom je er later achter dat iets te licht of juist te donker is als je het even snel, snel doet..quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:45 schreef wyccie het volgende:
Zwartkijker.![]()
(Sorry, dat zag ik op de grote foto pas. Op mijn bewerkingsprogramma viel het niet op omdat het plaatje daar kleiner vertoond werd.)
Nee dat hoeft helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:47 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vind af en toen gewoon een lekker nummer juist wel fijn, hoeft niet altijd zo serieus toch
Just simply clone a part of the picture that's about the same color and paste it on the spot you like to cover.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik heb het ook wel eens, zeker met verschillende monitoren kom je er later achter dat iets te licht of juist te donker is als je het even snel, snel doet..
Als je Photoshop gebruikt kan je in dit soort gevallen het beste het stempel-tooltje gebruiken (deel van de foto opnemen als sjabloon en dan stempelen maar op de plek die je bij wilt werken met een niet al te groot penseel met vervagende randen)...
Je kunt in Photoshop beter de Pleister gebruiken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik heb het ook wel eens, zeker met verschillende monitoren kom je er later achter dat iets te licht of juist te donker is als je het even snel, snel doet..
Als je Photoshop gebruikt kan je in dit soort gevallen het beste het stempel-tooltje gebruiken (deel van de foto opnemen als sjabloon en dan stempelen maar op de plek die je bij wilt werken met een niet al te groot penseel met vervagende randen)...
Ja, ook wel patch tool genoemd. En daar moet je je eens in verdiepenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:55 schreef MadMaster het volgende:
Pleister?
Die heb ik nog nooit gebruikt...
* MadMaster opent Photoshop en gaat op zoek naar de pleisters...quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, ook wel patch tool genoemd. En daar moet je je eens in verdiepen
Die werkt heel goed
Als je PS 6 hebt, dan heb je die trouwens nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
* MadMaster opent Photoshop en gaat op zoek naar de pleisters...
Dat verklaart een hoop...quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je PS 6 hebt, dan heb je die trouwens niet
In je toolbar naast/boven/onder je kloonstempel OF je moet je kloonstempel even ingedrukt houden en dan verschijnt 'ie.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Waar zit die pleister?
In Photoshop is het de Alt-knop en dan klikken om het sjabloon op te nemen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:01 schreef wyccie het volgende:
Aha, kleur selecteren met Clonetool is Ctr ingedrukt houden.
Kon het nergens in de handleiding vinden.
quote:
Ik vond de overstap van 5 naar 6 al een drama, omdat ik niks meer terug kon vinden...quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je moet écht even upgraden hoor. Op z'n minst naar PS7
De overstap valt mee hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vond de overstap van 5 naar 6 al een drama, omdat ik niks meer terug kon vinden...
Mw. MM werkt met CS3 en vervloekt het...quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De overstap valt mee hoor
Maar na 7 heb je al CS, CS2 en CS3.
al heel lang geloof ikquote:
Ik heb me nog niet aan 3 gewaagd. Ik zit nu met 2 en die doet het prima voor mijquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM werkt met CS3 en vervloekt het...
Ook vanwege het gebruik van Indesign wat, volgens haar, bagger is in vergelijking met Quark Xpress...
Dat is wel een stuk interessanter dan ik dacht dat het zou zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Mijn vak Heilige Boeken is echt hallelujah vetDe eerste vier weken behandelen we hoe het nieuwe testament ontstaan is
Wie deze samengesteld heeft, waarom bepaalde dingen missen en andere dingen er wél instaan, en wie de schrijvers zijn. Vette shit
Er schiet me hierdoor ineens een anekdote te binnen:quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
Mijn vak Heilige Boeken is echt hallelujah vetDe eerste vier weken behandelen we hoe het nieuwe testament ontstaan is
Wie deze samengesteld heeft, waarom bepaalde dingen missen en andere dingen er wél instaan, en wie de schrijvers zijn. Vette shit
Mw. MM doet o.a veel opmaak en daarin loopt Indesign mijlen achter t.o.v. Quark Xpress.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb me nog niet aan 3 gewaagd. Ik zit nu met 2 en die doet het prima voor mij
Maar Mw. MM gebruikt waarschijnlijk wat andere functies dan ik.
Grafisch ontwerper...quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:16 schreef wyccie het volgende:
Wat doet je vrouw, MM?
Laat me radenquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:08 schreef MaJo het volgende:
...De eerste vier weken behandelen we hoe het nieuwe testament ontstaan isWie deze samengesteld heeft, waarom bepaalde dingen missen en andere dingen er wél instaan, en wie de schrijvers zijn.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:44 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Laat me raden
iemand zoog heel erg hard op zn duim....
Adaware is inderdaad goed maar lang niet genoeg.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ja ik download nu adaware, dat zag ik hoog aanegschreven staan...
Hitman beter?
okee... en hoeveel gaat dat grapje me kosten?quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Adaware is inderdaad goed maar lang niet genoeg.
Hitman Pro is eigenlijk alleen maar een programma dat een lijstje andere programmas download en installeert. Hitman zelf doet dus niets. Het werkt wel
quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
okee... en hoeveel gaat dat grapje me kosten?
Ik vind onze PS zo ook al tofquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je moet écht even upgraden hoor. Op z'n minst naar PS7
het lijkt wel werkquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:26 schreef Nembrionic het volgende:
300 fotosets categoriseren, benoemen, verwerken etc
Klopt, als je grotere stukken wil doen moet je steeds opnieuw het referentiepunt aangeven en dan weer een klein stukje klonenquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:10 schreef wyccie het volgende:
Dat klonen werkt niet perfect. Als ik selecteer is het niet alleen dat kleine stukje. Wanneer ik een groot stuk wil kleuren met die ene kleur krijg ik gelijk een stukje van het hele plaatje.
quote:
Ik vind het eigenlijk best zielig dat hier niemand op reageert....quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:35 schreef TradeMarkie het volgende:
Vanochtend langs de dokter geweest en die vertelde me wat ik eigenlijk al wist:
voor ik volledig hersteld ben ben ik zo 2 tot 3 maanden verder![]()
![]()
Ook gelijk de fysio gebeld, die zouden terugbellen om een afspraak te maken, maar dat hebben ze nog niet gedaan.
Ik ben tevreden met Opera maar misschien dat ik zometeen toch ook Chrome een kans geefquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb net Google Chrome geinstalleerd en Fok is SNEL
Er zitten enkele haakjes en oogjes aan Chrome. En bij sommige mensen is het juist langzamer. Maarja, het is dan ook pas net nieuw.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ben tevreden met Opera maar misschien dat ik zometeen toch ook Chrome een kans geef
quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:05 schreef Wiebelkont het volgende:
Op verzoek van Soempie:
[ afbeelding ]
Wat voor een camera is het? Wat voor stand gebruik je?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:08 schreef wyccie het volgende:
Nem, zelfs met mijn nieuwe camera lukt het me niet om scherpe foto's te maken. Ik ben echt waardeloos.![]()
Wat doe ik nou fout?
[ afbeelding ]
rechts klikken > eigenschappen > detailsquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:13 schreef wyccie het volgende:
En hoe kan je dat zien? Als ik op eigenschappen klik zie ik dat niet staan.
Dank uquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:23 schreef Soempie het volgende:
Mooi gedaan Nem!
Ik heb het net even gebruikt en het is inderdaad best snel, maar niet echt merkbaar sneller dan Opera. Een van de features die ik in Opera erg fijn vind (custom searches, w zoekterm om op wikipedia te zoeken bijvoorbeeld) zit ook in Chrome. Het ziet er wat shinier uit maar het lijkt niet heel veel verschil te maken. Misschien later deze week een hele dag Chrome gebruiken zodat ik een beter oordeel kan vellenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er zitten enkele haakjes en oogjes aan Chrome. En bij sommige mensen is het juist langzamer. Maarja, het is dan ook pas net nieuw.
Bij auto niet neequote:Op dinsdag 2 september 2008 23:25 schreef wyccie het volgende:
Wat heb jij nou gedaan?
Ik heb 'm zelfs op de auto-stand genomen.Volgens de histogram niet overbelicht. Wel geflitst (, maar dat heb ik niet in de hand bij auto, toch?)
Open een plaatje > Filters > Enhance > Sharpenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:27 schreef wyccie het volgende:
Gewoon Sharpen kan ik niet eens vinden in Gimp.![]()
Goed, de volgende keer dus kleinere diafragma en de sluitertijd omhoog. Klinkt logisch. Moet lukken.
En ligt het eraan dat ik Firefox heb dat ik geen Details bij de Eigenschappen heb?
Oh, nee, dat doet geen enkele browser. De foto op je computer moet je even de eigenschappen van bekijkenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:27 schreef wyccie het volgende:
Gewoon Sharpen kan ik niet eens vinden in Gimp.![]()
Goed, de volgende keer dus kleinere diafragma en de sluitertijd omhoog. Klinkt logisch. Moet lukken.
En ligt het eraan dat ik Firefox heb dat ik geen Details bij de Eigenschappen heb?
Nou kijk, dat is servicequote:Op dinsdag 2 september 2008 23:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Open een plaatje > Filters > Enhance > Sharpen
Dat sharpen dus.quote:
Deze foto heb je niet in de auto stand gemaakt volgens de foto zelf. Er is ook niet geflitst.quote:Ik heb 'm zelfs op de auto-stand genomen.Volgens de histogram niet overbelicht. Wel geflitst (, maar dat heb ik niet in de hand bij auto, toch?)
Psst, klik!quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, nee, dat doet geen enkele browser.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef wyccie het volgende:
De mijne is in het Nederlands, en ik moet dan Filters -> verscherpen -> verscherpen doen. Ik kan ook anit-aliassen en nog wat andere dingen, maar wat dat is....
Anti-alias voorkomt kartelrandjes. Op dit plaatje kan je een soort trappetje zien, dat is een schuine lijn getekend in Paint. Anti-aliassing haalt dat trapeffect weg en dan lijkt het meer op een nette streepquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef wyccie het volgende:
De mijne is in het Nederlands, en ik moet dan Filters -> verscherpen -> verscherpen doen. Ik kan ook anit-aliassen en nog wat andere dingen, maar wat dat is....
Soms best leuk om de eigenschappen te zien, weet je gelijk wat voor camera iemand gebruiktquote:
Ja ik vind het vaak handig om de instellingen te bekijken zodat ik kan zien hoe iemand een bepaalde foto heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Soms best leuk om de eigenschappen te zien, weet je gelijk wat voor camera iemand gebruikt
Ik heb ook het gevoel dat het daar nogal bewolkt en smoggerig (nieuw woord) is, of zou dta niks uitmaken?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
Waaróm is een foto die licht is nou onscherp?
Omdat het licht dat in je lens komt altijd STROOILICHT is. Het komt van alle kanten. Dus ook reflectielicht etc.
Ik vind van wel. Had eerst Opera, daarna een tijd Firefox (dat werkte ook wel prettig) maar toen ik die een keer opnieuw installeerde moest ik allemaal plug-ins downloaden voor dingen die standaard al in Opera zitten. Daarna Opera weer gedownload en ik vind het fantastischquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:45 schreef Etcetera het volgende:
ik heb Opera nooit getest, is dat nou handig
Ja smog is altijd funest. En heiigheid. Maar dat heb je bijna ALTIJD als je een landschapsfoto neemt. Zo zit de atmosfeer nou eenmaal in elkaar.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat het daar nogal bewolkt en smoggerig (nieuw woord) is, of zou dta niks uitmaken?
Succes, mocht je vragen hebben dan kan ik je waarschijnlijk wel helpenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:54 schreef Etcetera het volgende:
misschien morgen maar eens proberen dan
ik ga![]()
Doet me denken aan:quote:
Beide heb ik. Maar mijn pola-filter is niet zo'n goede. Vind het ook lastig omdat ik nog niet goed weet hoe ik ermee om moet gaan. De foto's worden namelijk donkerder en dan zou ik de sluitertijd weer langer moeten maken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
Ik werk dan ook meestal met 2 filters op mijn lens: een UV filter(kost 2 tientjes) en een circulaire polarisatiefilter (80-180 euro).
Merk en type pola-filter?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Beide heb ik. Maar mijn pola-filter is niet zo'n goede. Vind het ook lastig omdat ik nog niet goed weet hoe ik ermee om moet gaan. De foto's worden namelijk donkerder en dan zou ik de sluitertijd weer langer moeten maken.
Hey nog iemand die op B3ta kijktquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:59 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Doet me denken aan:
http://www2.b3ta.com/spot-the-giference/
En als je dan toch bezig bent.. kun je ook meteen de volgende ietwatminder SFW quiz doen :
http://www2.b3ta.com/man-milk-or-moo-milk/
Ik scoorde bij de tweede quiz hoger.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:59 schreef Whiteguy het volgende:
Doet me denken aan:
http://www2.b3ta.com/spot-the-giference/
En als je dan toch bezig bent.. kun je ook meteen de volgende ietwatminder SFW quiz doen :
http://www2.b3ta.com/man-milk-or-moo-milk/
De porn-a-like quiz:quote:Op woensdag 3 september 2008 00:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hey nog iemand die op B3ta kijkt. Soms komen daar echt fantastische dingen voorbij
Dus je kunt 'm draaien als 'ie op je lens zit?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:08 schreef wyccie het volgende:
Wel een circulaire, een goedkope van Hoya. Er staat bij Pitch: 0.75
10/15quote:Op woensdag 3 september 2008 00:09 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De porn-a-like quiz:
http://www2.b3ta.com/pornalike-quiz/
Dr is ook een female or shemale quiz.. maar ik ben bang dat ik fouten maak
quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:44 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Laat me raden
iemand zoog heel erg hard op zn duim....
Het vervelende vind ik dat foto's ook donkerder zijn als ik de filter niet polariserend draai. Dan zou ik dus telkens moeten wisselen.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:12 schreef Nembrionic het volgende:
Dus je kunt 'm draaien als 'ie op je lens zit?
Het vervelende is namelijk dat je hem altijd weer moet draaien.
Door je zoeker kijken en draaien tot het beeld het donkerst is. Dan staat 'ie goed
Dat kan. Maar hij moet sowieso goed staanquote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het vervelende vind ik dat foto's ook donkerder zijn als ik de filter niet polariserend draai. Dan zou ik dus telkens moeten wisselen.
Maar ik zal eens wat gaan experimenteren als de elementen het toestaan.
Heb al eens een bijbel voor een vriendin gekocht, maar ik heb er zelf niet eens één. Vroeger wel gehad. "Het Heilige Schrift"quote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef MaJo het volgende:
En ik mag van mijn moeder een bijbel uitzoekenVoor de 'echte' stukken die ik uit de bijbel moet lezen
Zo werd het me inderdaad uitgelegd, maar dan met de strepen op de gladde vloer.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:22 schreef Nembrionic het volgende:
Weet je hoe je het goed kunt zien? Als je bijvoorbeeld een fotolijstje aan de muur hebt hangen.
Ga naast de muur staan zodat je in het glas de reflectie van het raam ziet.
Draai dan aan je filter en je ziet die reflectie verdwijnen.
Dan kan ook natuurlijkquote:Op woensdag 3 september 2008 00:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo werd het me inderdaad uitgelegd, maar dan met de strepen op de gladde vloer.
Hebben jullie er geen liggen dan?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens net de hele serie van Nico ter Linden besteld, "Het verhaal gaat". Daarin geeft hij een uitleg van de bijbel in de huidige tijd. Deel 1 (de torah) was ik al aan het lezen maar nu ook de 4 delen besteld waarin het nieuwe testament toegelicht worden. Heb geen zin om 1100 pagina's taaie stof door te lezen
En ik mag van mijn moeder een bijbel uitzoekenVoor de 'echte' stukken die ik uit de bijbel moet lezen
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juistequote:Op woensdag 3 september 2008 00:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar vind het wel tof dat niet alles zomaar voor waar aangenomen wordt en je meer leert over het ontstaan. De schrijver van het boek zegt ook dat het onmogelijk is dat de huidige bijbel in dezelfde vorm is als vroeger aangezien het steeds overgeschreven werd en daar altijd fouten bij gemaakt zijn. Van de 5000 bijbels die nog over zijn uit de griekse tijd is er geen één (!!!) hetzelfde. Dit doordat dingen fout overgeschreven zijn of omdat mensen eigen interpretaties eraan gingen geven. Interesting toch
wat is er met je bijbel gebeurd dan? Ik ga de nieuwe bijbelvertaling kopen uit 2004. Die is helemaal gemoderniseerd waardoor woorden als 'kribbe' zijn vervangen door 'voederbak'. Dit overigens tot grote verontwaardiging van sommige gelovigenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb al eens een bijbel voor een vriendin gekocht, maar ik heb er zelf niet eens één. Vroeger wel gehad. "Het Heilige Schrift"![]()
De Koran van Abdolah is trouwens wel erg mooi gemaakt. Misschien dat ik die ook eens een keer koop.
jawelquote:Op woensdag 3 september 2008 00:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hebben jullie er geen liggen dan?
Anders kraak je even mijn studie helemaal afquote:Op woensdag 3 september 2008 00:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juiste
Absoluut niet interesting. Geld- en tijdverspillend...
Ik ga denk ik anders maar 'Donald Duck' of 'Kuifje' studeren, ook altijd anders en vol fantasieën van de schrijvers.
Jij dacht dat er een mooie houten ledikant stond in een koeienstal?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat kribbe een ander woord was voor ledikant.
Ja Jozef was toch een timmerman? Dan kan 'ie gemakkelijk van 5 planken een bakje makenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij dacht dat er een mooie houten ledikant stond in een koeienstal?Nope hij lag in een ordinaire voederbak
Dat wilde ik ook zeggenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:45 schreef wyccie het volgende:
Ja, maar hij had toch geen hamer en spijkers bij de hand. Ze waren in een stal.
Ik ga mijn eigen voederbak in.
Een timmerman in die tijd naam zijn gereedschap overal mee naar toe.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:45 schreef wyccie het volgende:
Ja, maar hij had toch geen hamer en spijkers bij de hand. Ze waren in een stal.
Ik ga mijn eigen voederbak in.
DVD nog gekeken?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggen
Ik ga nog even een aflevering Lost kijken
Nopequote:Op woensdag 3 september 2008 00:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
DVD nog gekeken?![]()
Ik ben naar bed
Ik ga het morgen checkenquote:Op woensdag 3 september 2008 01:02 schreef Whiteguy het volgende:
Ah gelukkig.. ik heb weer een excuus om even mijn favoriet weer te posten:
Ik denk dat je de essentie van mijn betoog wel begrijpt.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Anders kraak je even mijn studie helemaal afIk bestudeer de heilige boeken om zo een beter beeld te krijgen over het geloof. Misschien zou het jou ook niet misstaan om je erin te verdiepen in plaats van het zo kort door de bocht af te wijzen
Nogmaals: ik studeer geen geloof, ik bestudeer het geloof. Dat is nogal een nuance.
Maar ga jij maar lekker de donald duck lezen hoor
Best wel een rare reactie.quote:Op woensdag 3 september 2008 07:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Polarisatiefilters![]()
mijn favoriete filter
Tsskquote:Op woensdag 3 september 2008 01:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
NopeZou hem zondag kijken met mijn zus maar toen kwam Expeditie Robinson dus hebben we het uitgesteld
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat is verzonnen, wat is echt. De Eufraat en de Tigris bijvoorbeeld. Lijkt me vreemd om daar te staan.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
Maar dan meer uit "archeologisch" aspect(kan even het juiste woord niet vinden)
Juist! Maar ook de mensen die er voorkomen. Ik geloof best dat Jezus bestaan heeft maar dan zonder alle wonderlijk dingen. Laten we zeggen als een oude Rasputin. Charismatisch etc. En datzelfde geld voor koningen uit die tijd(waar nog aanwijzingen van te vinden zijn ook) en andere figuren. Dát vind ik leuk om te weten.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat is verzonnen, wat is echt. De Eufraat en de Tigris bijvoorbeeld. Lijkt me vreemd om daar te staan.
Hetzelfde had ik toen ik in Pompeii was. Vreemd om je te realiseren dat daar 2100 jaar geleden echt mensen zijn weggevlucht. Als ik het lees in mijn boeken, dan lijkt het net zo'n sprookjesachtig als de bijbel. Het staat zo ver van je af. Maar het is er echt.
Ook het Hof van Eden, de berg Ararat. Of de 6 oude wereldwonderen (tuinen van Babylon!). Lijken mij ook erg interessant.
Alleen de piramiden staan nog een beetje overeind. De vuurtoren is al lang lang geleden ingestort, Kolossos was dacht ik van hout en de rest heeft het ook niet overleefd.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:43 schreef wyccie het volgende:
Er bestaan geen georganiseerde reizen naar de zeven wereldwonderen, alleen naar de moderne wereldwonderen.![]()
Op zich wel logisch, van sommige wonderen is ook bar weinig overgebleven.
ik vind dat MM anders niks verkeerds zegt. Hij geeft zijn mening, dat mag. Dat die mening niet strookt met die van iemand anders, betekend toch niet meteen dat hij iets niet mag zeggenquote:Op woensdag 3 september 2008 10:48 schreef wyccie het volgende:
MM, hoewel ik ook niks van religie moet hebben vind ik toch dat je niet zo respectloos moet zijn tegen mensen die zich er wel in verdiepen. Misschien is het wel juist die tegenstelling van liefde prediken en andere volken uitmoorden dat het zo interessant maakt. Ik kan me voorstellen dat iemand wel wilt weten hoe het ooit zover heeft kunnen komen. En so what als het nergens toe leidt, er is zo veel tijd- en geldverspilling op aarde. Ik vind het bewonderenswaardig dat mensen iets willen (be)studeren uit pure interesse en niet alleen om er geld mee te verdienen of omdat het moet.
Het zou toch ook onzin zijn als ik jou zou zeggen dat jouw whiskyverzameling onzin is, niet interessant en tijd- en geldverspilling zou zijn, alleen omdat ik er niets van moet hebben?
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te levenquote:Op woensdag 3 september 2008 08:39 schreef MadMaster het volgende:
Morning...![]()
[..]
Ik denk dat je de essentie van mijn betoog wel begrijpt.
Ik vind alle religie's één grote farce, waar een hoop ellende uit voort vloeit, terwijl er altijd 'God is liefde' gepredikt wordt. Dat merken we dan ook echt in het dagelijks leven. Mensen moorden elkaar uit onder de vlag van het geloof, bisschoppen en andere kerkvoorgangers misbruiken kinderen en het Vaticaan denkt dat we nog in het jaar 0 leven.
Alle tijd die dus in het geloof gestopt wordt, is verspilde tijd.
Ook dit berichtje dus...
Natuurlijk, ik heb ook al wel eerder gezegd dat hij best wat tegengas mag geven. Maar dit vond ik wel erg onredelijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef Etcetera het volgende:
ik vind dat MM anders niks verkeerds zegt. Hij geeft zijn mening, dat mag. Dat die mening niet strookt met die van iemand anders, betekent toch niet meteen dat hij iets niet mag zeggen![]()
en als dit uitdraait op een halve rel, dan ben ik wel ergens anders te vinden vandaag
Scherp.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te leven
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 september 2008 12:10 schreef Etcetera het volgende:![]()
![]()
Hertentamen gehaald
![]()
![]()
![]()
met zelfs hoger dan ik verwachtteeen 6,8 (ik was al blij met een 5,5)
Het probleem is dat religieuzen dergelijk gedrag (behalve bij kindermisbruik, hoewel in sommige religies ook daar het geschrevene 'ruimte voor interpretatie' vrij laat) religie vaak als excuus zien. 'Het staat immers in het boek dat het zo hoort, dus is het waar'.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te leven
Ik denk dat het er hier meer om gaat dat iemand aangeeft de achterliggende dingen van de bijbel te gaan bestuderen en meteen komen twee mensen moord en brand schreeuwen over hoe dom het geloof is etc.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:19 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het probleem is dat religieuzen dergelijk gedrag (behalve bij kindermisbruik, hoewel in sommige religies ook daar het geschrevene 'ruimte voor interpretatie' vrij laat) religie vaak als excuus zien. 'Het staat immers in het boek dat het zo hoort, dus is het waar'.
Daarnaast zijn religieuzen vaak snel met hun kritiek, maar als ik vervolgens iets zeg over hun geloof of god wat niet helemaal stookt met 'hun' werkelijkheid ook wel weer erg gauw op hun teentjes getrapt.
H. Teeuwen noemde het nogal treffend 'een monopolie op de waarheid':
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html
he, volgens mij heb ik een week of wat terug een soortgelijke woordenwisseling met MaJo gehadquote:Op woensdag 3 september 2008 00:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juiste
Absoluut niet interesting. Geld- en tijdverspillend...
Ik ga denk ik anders maar 'Donald Duck' of 'Kuifje' studeren, ook altijd anders en vol fantasieën van de schrijvers.
quote:Op woensdag 3 september 2008 12:10 schreef Etcetera het volgende:![]()
![]()
Hertentamen gehaald
![]()
![]()
![]()
met zelfs hoger dan ik verwachtteeen 6,8 (ik was al blij met een 5,5)
Om vervolgens te zeggen:quote:Masaba mag vier echtgenotes houden, maar hij moet binnen vier dagen van de overige 76 vrouwen scheiden. Wanneer hij deze uitspraak negeert, dient hij de doodstraf te krijgen, volgens de raad.
quote:De Nigeriaanse deelstaten die sharia hebben ingevoerd, beklemtonen dat er in Nigeria geen sprake is van wrede straffen
Het was dan ook een reactie op de opmerking van PR, ik snap best waarom iemand de achterliggende dingen wil gaan bestuderen hoorquote:Op woensdag 3 september 2008 12:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk dat het er hier meer om gaat dat iemand aangeeft de achterliggende dingen van de bijbel te gaan bestuderen en meteen komen twee mensen moord en brand schreeuwen over hoe dom het geloof is etc.
Dan ben je zelf toch nóg sneller met je kritiek dan gelovigen?
Vraag me dan af wat sneuer is.
als een dag van te voren alles uitprinten, in de bus naar het tentamen alles lezen, te hard leren isquote:
En daar ligt de sleutel tot dit verhaal dus.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:49 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het was dan ook een reactie op de opmerking van PR, ik snap best waarom iemand de achterliggende dingen wil gaan bestuderen hoor
Je reactie doet niets af aan mijn opmerking. Je begint terecht door op te merken dat religie als excuus voor onverdraagzaamheid wordt gebruikt. Maar dat doet er niets aan af dat daarmee de onverdraagzaamheid niet door de religie veroorzaakt wordt. Voor zover religies onverdraagzaamheid prediken is dat over het algemeen het gevolg van de menselijke interpretatie ervan.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:49 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het was dan ook een reactie op de opmerking van PR, ik snap best waarom iemand de achterliggende dingen wil gaan bestuderen hoor
Het zit 'm in het woordje allesquote:Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Etcetera het volgende:
[..]
als een dag van te voren alles uitprinten, in de bus naar het tentamen alles lezen, te hard leren is
ik zal minder hard lerenquote:Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het zit 'm in het woordje alles
Wat cool!!quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:58 schreef Nembrionic het volgende:
Leuke illustratie van een polarisatiefilter. Vooral in het water is meer detail te zien.
[ afbeelding ]
Ik heb even niet zoveel tijd om te reageren maar dit is precies mijn puntquote:Op woensdag 3 september 2008 12:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk dat het er hier meer om gaat dat iemand aangeeft de achterliggende dingen van de bijbel te gaan bestuderen en meteen komen twee mensen moord en brand schreeuwen over hoe dom het geloof is etc.
Ook hiervoor chapeauquote:Op woensdag 3 september 2008 12:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je reactie doet niets af aan mijn opmerking. Je begint terecht door op te merken dat religie als excuus voor onverdraagzaamheid wordt gebruikt. Maar dat doet er niets aan af dat daarmee de onverdraagzaamheid niet door de religie veroorzaakt wordt. Voor zover religies onverdraagzaamheid prediken is dat over het algemeen het gevolg van de menselijke interpretatie ervan.
Dit bevestigt mijn stelling weer.
Mooi he, hoe het christendom zelfs het dagelijks leven van een ongelovige is binnengesijpeldquote:Op woensdag 3 september 2008 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat kribbe een ander woord was voor ledikant.
De dood is minder wreed dan een levenslange marteling. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
Onbedoeld aansluitend op het topic maar ik vond het wel frapant
[..]
Om vervolgens te zeggen:
[..]
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
De dood is minder wreed dan een levenslange marteling. Dat dan weer wel.![]()
Overigens wordt dat ook zo gescoord bij proefdieronderzoek. (Dood is licht ongerief, terwijl een zware operatie zwaar ongerief is.)
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar wat je hebt geleerd over bronnen en schrijvers.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb even niet zoveel tijd om te reageren maar dit is precies mijn punt
Overigens word ik er ook een beetje moe van dat MM altijd maar hard dingen roept waar hij helemaal van overtuigd is en er daarna geen enkele ruimte is voor discussie. Ik vind het vooral naar de mensen in dit topic die wél geloven respectloos. En daar val ik niet eens onder... Ik bestudeer de boeken omdat ik het interessant vind en daarmee huidige zaken wellicht kan verklaren. Wat dan weer goed aansluit bij mijn journalistieke studie
"Er was eens een god" van Jan sr, Jan en Bas Blokker is echt een heel leuk boek om dat zelf eens na te lezenquote:Op woensdag 3 september 2008 13:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar wat je hebt geleerd over bronnen en schrijvers.
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:11 schreef LadyBlack het volgende:dierproefonderzoek
en dan ook nog termen als licht ongerief gebruiken.
Dat vind ik nou walgelijk, hoe goed het doel van het onderzoek ook is
Misschien kunnen we dat beter eens in het echt besprekenquote:Op woensdag 3 september 2008 13:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar wat je hebt geleerd over bronnen en schrijvers.
lijkt me een goed plan. Overigens vind ik in dit opzicht het nieuwe testament ook interessant. Het heeft me altijd verwonderd, die verschillende evangeliën die elkaar soms tegenspreken.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dat beter eens in het echt besprekenOverigens ben ik nu bezig met het nieuwe testament. Over 4 weken de Hebreeuwse Bijbel, misschien is dat interessanter voor je
Ok dealquote:Op woensdag 3 september 2008 13:21 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
lijkt me een goed plan. Overigens vind ik in dit opzicht het nieuwe testament ook interessant. Het heeft me altijd verwonderd, die verschillende evangeliën die elkaar soms tegenspreken.
Nee, ik ben geen veganist.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zelf met proefdieren gewerkt, so shoot me.
Het is niet bepaald het meest beschaafde wat de mens heeft bedacht, maar het doet mij persoonlijk minder pijn om die dieren met liefde en respect te behandelen en daarna op te offeren dan een dierbare weg te zien kwijnen door een ziekte die te genezen is.
Ben jij veganist?
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb zometeen een werkcollege economie in een proeflokaal van de hotelschool. Naast elke tafel zit een wasbak waar je de wijn in kan uitspugen
Zekerquote:
Wat mij onlangs opviel bij een luxe proefavond was dat de bierkennis ENORM te kort schoot bij het bedienend personeel. En dat zijn toch echt allemaal hotelschool-mensen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zeker. Denk alleen niet dat er een fles wijn opengetrokken wordt
Dat is dan volgens jou toch net zo slecht of zelfs slechter dan proefdieronderzoek dat tenminste nog een nobel doel heeft? Er sterven dieren voor jouw voedsel, voor jouw leren schoenen of jassen.quote:
Ik niet alleen, alle mensen in Nederland gaan er respectvol mee om. De regels hierover zijn erg streng in Nederland. Hoeveel kopzorgen onderzoekers wel niet hebben om hun onderzoek goedgekeurd te krijgen door de Medisch Ethische Commissie....quote:Als jij de proefdieren met liefde en respect hebt behandeld vind ik dat heel goed, maar het stoort me dat medici over licht ongerief spreken terwijl ze een dier in gevangenschap martelen met nare proeven of van zn leven beroven (wat dan inderdaad de betere keus lijkt.
Zoals ik al zei: ik snap dat de doelen goed zijn, maar dat heiligt niet álle middelen in mijn ogen. Daarom worden er gelukkig ook steeds meer alternatieven ontwikkeld en toegepast.
Dat vind ik ook een vreselijk idee. Maar dat wordt dus niet meer gedaan in Nederland. En volgens mij is dat één van de vruchtbare resultaten van het 'samenwerken' van Proefdiervrij en de proefdiercentra.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:32 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens, Wyccie, ik heb pas echt problemen met proefdieren voor de cosmetische industrie... ik snap wel dat voor medische proeven soms echt een dier nodig is. Ik vind het alleen echt een vreselijk idee.
Ik ben wel vegetariër, maar ik ben ook geen heilige... ik ben inderdaad niet bereid om mezelf alles te ontzeggen waar iets van dieren inzit. Ik koop dierproefvrije makeup en biologische eieren en daartegenover wel leren schoenen... krom ja.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:36 schreef wyccie het volgende:
Dat is dan volgens jou toch net zo slecht of zelfs slechter dan proefdieronderzoek dat tenminste nog een nobel doel heeft? Er sterven dieren voor jouw voedsel, voor jouw leren schoenen of jassen.
Was trouwens een gemene vraag van me, veganisme vind ik ook onzin.
Dat weet ik, want ik was lid van Proefdiervrij vroeger, en daarom heb ik net ook even de nuance medisch / cosmetisch aangebrachtquote:In Nederland wordt er geluisterd naar de Stichting Proefdiervrij. Er wordt gepraat, overlegd en nieuwe toepassingen doorgevoerd.
Mijn mening over religie's is behoorlijk uitgesproken.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:48 schreef wyccie het volgende:
MM, hoewel ik ook niks van religie moet hebben vind ik toch dat je niet zo respectloos moet zijn tegen mensen die zich er wel in verdiepen. Misschien is het wel juist die tegenstelling van liefde prediken en andere volken uitmoorden dat het zo interessant maakt. Ik kan me voorstellen dat iemand wel wilt weten hoe het ooit zover heeft kunnen komen. En so what als het nergens toe leidt, er is zo veel tijd- en geldverspilling op aarde. Ik vind het bewonderenswaardig dat mensen iets willen (be)studeren uit pure interesse en niet alleen om er geld mee te verdienen of omdat het moet.
Ik doe geen letterlijke moord voor een fles whisky, maar als dat jouw mening zou zijn kan ik die best wel begrijpen...quote:Het zou toch ook onzin zijn als ik jou zou zeggen dat jouw whiskyverzameling onzin is, niet interessant en tijd- en geldverspilling zou zijn, alleen omdat ik er niets van moet hebben?
Dank u...quote:Op woensdag 3 september 2008 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
Maar ik kan me zo voorstellen dat iemand zo'n enorme antipathie heeft tegen het geloof dat ze ook daar niets van willen weten.
Als alleen dat het was, kan ik er waarschijnlijk ook nog wel mee door de bocht komen...quote:Op woensdag 3 september 2008 11:27 schreef Nembrionic het volgende:
Ik geloof best dat Jezus bestaan heeft maar dan zonder alle wonderlijk dingen. Laten we zeggen als een oude Rasputin. Charismatisch etc. En datzelfde geld voor koningen uit die tijd(waar nog aanwijzingen van te vinden zijn ook) en andere figuren. Dát vind ik leuk om te weten.
En waarom een aantal mensen alles geschreven hebben.
Een scherpe discussie hoeft toch niet meteen een rel te zijn?quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef Etcetera het volgende:
en als dit uitdraait op een halve rel, dan ben ik wel ergens anders te vinden vandaag
Ik veroordeel de negatieve uitwerkingen van religie en het goedpraten van slechte zaken uit naam van een religie. Soortgelijke acties vanwege een andere reden dan religie veroordeel ik echter net zo hard.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PhysicsRules het volgende:
Amen...quote:Op woensdag 3 september 2008 12:19 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het probleem is dat religieuzen dergelijk gedrag (behalve bij kindermisbruik, hoewel in sommige religies ook daar het geschrevene 'ruimte voor interpretatie' vrij laat) religie vaak als excuus zien. 'Het staat immers in het boek dat het zo hoort, dus is het waar'.
Daarnaast zijn religieuzen vaak snel met hun kritiek, maar als ik vervolgens iets zeg over hun geloof of god wat niet helemaal stookt met 'hun' werkelijkheid ook wel weer erg gauw op hun teentjes getrapt.
H. Teeuwen noemde het nogal treffend 'een monopolie op de waarheid':
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html
Mijn mening over religie's is niet gevormd n.a.v. het bericht dat ze zaken rondom de bijbel gaat bestuderen.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die menselijke interpretatie, dat is iets wat me op zich wel duidelijk is en me ook wel fascineert.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je reactie doet niets af aan mijn opmerking. Je begint terecht door op te merken dat religie als excuus voor onverdraagzaamheid wordt gebruikt. Maar dat doet er niets aan af dat daarmee de onverdraagzaamheid niet door de religie veroorzaakt wordt. Voor zover religies onverdraagzaamheid prediken is dat over het algemeen het gevolg van de menselijke interpretatie ervan.
Dit bevestigt mijn stelling weer.
Zie mijn eerdere reactie op de post van Wyccie v.w.b. respect en zo.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:01 schreef MaJo het volgende:
Overigens word ik er ook een beetje moe van dat MM altijd maar hard dingen roept waar hij helemaal van overtuigd is en er daarna geen enkele ruimte is voor discussie. Ik vind het vooral naar de mensen in dit topic die wél geloven respectloos. En daar val ik niet eens onder... Ik bestudeer de boeken omdat ik het interessant vind en daarmee huidige zaken wellicht kan verklaren. Wat dan weer goed aansluit bij mijn journalistieke studie
Je geeft het zelf toe, en als je je daarmee kan verzoenen, prima toch? Ik zal je er niet op aankijken.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben wel vegetariër, maar ik ben ook geen heilige... ik ben inderdaad niet bereid om mezelf alles te ontzeggen waar iets van dieren inzit. Ik koop dierproefvrije makeup en biologische eieren en daartegenover wel leren schoenen... krom ja.
Waarom nu niet meer?quote:Dat weet ik, want ik was lid van Proefdiervrij vroeger, en daarom heb ik net ook even de nuance medisch / cosmetisch aangebracht
Ik ook. Alles wat radicaal is, vind ik eng eigenlijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:46 schreef wyccie het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de radicale veganisten een beetje eng.![]()
De actiegroep waar ik in zat bestond uit mensen die buiten PDV niks om handen leken te hebben, konden alleen maar elkaar afzeiken, de een was radicaler dan de ander.... vreselijk om daar tussen te zittenquote:Waarom nu niet meer?
quote:
Dat je nogal tegen religie bent, is je goed recht. Ik snap het zelf heel goed.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:46 schreef MadMaster het volgende:
Tenslotte, jouw eerdere post over de start van je studie was voor mij het vuurtje om het korte lontje aan te steken.
Ik kan er (helaas??) slecht tegen als mensen religie's verheerlijken en jouw post vond ik iets te veel 'hosannah'.
Dat kon je van tevoren op je vingers natellen....quote:Op woensdag 3 september 2008 13:46 schreef MadMaster het volgende:
Oeps, heb nogal wat losgemaakt, geloof () ik...
Je weet toch dat jouw mening mensen vaak tegen de borst stuit? Het is niet de eerste keer dat dat hier gebeurt.quote:omdat religie een 'mensen-ding' is, loop ik het risico dat wanneer ik mijn mening over dit onderwerp verkondig ik mensen onbewust tegen de borst stuit.
Dat is jammer. De rotte appels wil Proefdiervrij er ook buiten houden. Als ze lucht krijgen van acties die niet kunnen, worden die mensen eruit gehaald.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:52 schreef LadyBlack het volgende:
De actiegroep waar ik in zat bestond uit mensen die buiten PDV niks om handen leken te hebben, konden alleen maar elkaar afzeiken, de een was radicaler dan de ander.... vreselijk om daar tussen te zitten
Na een paar acties te hebben meegedaan heb ik besloten om donateur te blijven. Daarnaast steun ik het WNF en de Novib, en daar heb ik ook de grens getrokken totdat ik echt geld verdien.
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe streng zijn de bloedbanken eigenlijk? Ik wil ook bloed geven, maar ben 10 jaar geleden bijna aan de bloedtransfusie gelegd vanwege zware bloedarmoede. Sindsdien geen last meer van gehad, is het dan 'verjaard' ?
Van: http://www.bloedbank.nl/Sanquin-nl/sqn_donorstart_nl.nsf/All/Keuring--Vragenlijst--Leeftijd--Gewicht--Bloeddruk--Hb.html?OpenDocument&ExpandSection=10,9#_Section10quote:Hoe hoog moet het ijzergehalte (Hb-gehalte) zijn om bloed te kunnen geven?
Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
Ja, een hb-gehalte van 4,2quote:Op woensdag 3 september 2008 14:04 schreef wyccie het volgende:
Bijna is niet.
Was er een reden voor die zware bloedarmoede?
quote:als je geen drugs spuit, onbeschermde seks met jan en alleman hebt en geen gekke koeienziekte hebt is het prima.
Vind ik ookquote:Op woensdag 3 september 2008 14:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, een hb-gehalte van 4,2
[..]check
Ik zou volgens het bericht van Nem wel eens afgewezen kunnen worden, 7,8 heb ik niet altijd geloof ik... maar ik ga het alsnog wel een keer laten testen. Bloed geven is een goeie zaak
Het was op zich geen persoonlijke aanval op MaJo, het onderwerp van haar studie was meer de oorzaak van het kenbaar maken van mijn mening.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:53 schreef wyccie het volgende:
Dat je nogal tegen religie bent, is je goed recht. Ik snap het zelf heel goed.
Het probleem echter is dat je, zoals Nem ook al had gezegd, MaJo er persoonlijk op aanvalt dat zij zich verdiept in het hoe en wat van de bijbel (zo komt het op mij over). Ze gelooft zelf niet eens, ze is alleen enthousiast over de studie die het zo goed uitlegt.
Ik had wel wat reakties verwacht, maar niet dit...quote:Op woensdag 3 september 2008 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat kon je van tevoren op je vingers natellen....
Ik weet niet zo zeer of mijn mening op zich mensen tegen de borst stuit...quote:Je weet toch dat jouw mening mensen vaak tegen de borst stuit? Het is niet de eerste keer dat dat hier gebeurt.
Nogmaals, het is op zich niets persoonlijks tegen MaJo of wie dan ook.quote:Laat MaJo nou gewoon blij zijn met haar studie en tel de volgende keer even tot 10...
Duh, maar waarom was het zo laag?quote:
Ohquote:Op woensdag 3 september 2008 14:13 schreef wyccie het volgende:
Duh, maar waarom was het zo laag?![]()
Je hoef het niet te vertellen als je niet wilt.
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:13 schreef MadMaster het volgende:
Nogmaals, het is op zich niets persoonlijks tegen MaJo of wie dan ook.
Ik zal zelfs proberen wat verder dan 10 te tellen...
Je bent bang?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:18 schreef Nembrionic het volgende:
Bloedgeven is goed maar het is niets voor mij
Ook geen tattoo's voor jou dus, denk ik?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:18 schreef Nembrionic het volgende:
Bloedgeven is goed maar het is niets voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |