Dat kan. Maar hij moet sowieso goed staanquote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het vervelende vind ik dat foto's ook donkerder zijn als ik de filter niet polariserend draai. Dan zou ik dus telkens moeten wisselen.
Maar ik zal eens wat gaan experimenteren als de elementen het toestaan.
Heb al eens een bijbel voor een vriendin gekocht, maar ik heb er zelf niet eens één. Vroeger wel gehad. "Het Heilige Schrift"quote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef MaJo het volgende:
En ik mag van mijn moeder een bijbel uitzoekenVoor de 'echte' stukken die ik uit de bijbel moet lezen
Zo werd het me inderdaad uitgelegd, maar dan met de strepen op de gladde vloer.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:22 schreef Nembrionic het volgende:
Weet je hoe je het goed kunt zien? Als je bijvoorbeeld een fotolijstje aan de muur hebt hangen.
Ga naast de muur staan zodat je in het glas de reflectie van het raam ziet.
Draai dan aan je filter en je ziet die reflectie verdwijnen.
Dan kan ook natuurlijkquote:Op woensdag 3 september 2008 00:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo werd het me inderdaad uitgelegd, maar dan met de strepen op de gladde vloer.
Hebben jullie er geen liggen dan?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:19 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens net de hele serie van Nico ter Linden besteld, "Het verhaal gaat". Daarin geeft hij een uitleg van de bijbel in de huidige tijd. Deel 1 (de torah) was ik al aan het lezen maar nu ook de 4 delen besteld waarin het nieuwe testament toegelicht worden. Heb geen zin om 1100 pagina's taaie stof door te lezen
En ik mag van mijn moeder een bijbel uitzoekenVoor de 'echte' stukken die ik uit de bijbel moet lezen
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juistequote:Op woensdag 3 september 2008 00:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar vind het wel tof dat niet alles zomaar voor waar aangenomen wordt en je meer leert over het ontstaan. De schrijver van het boek zegt ook dat het onmogelijk is dat de huidige bijbel in dezelfde vorm is als vroeger aangezien het steeds overgeschreven werd en daar altijd fouten bij gemaakt zijn. Van de 5000 bijbels die nog over zijn uit de griekse tijd is er geen één (!!!) hetzelfde. Dit doordat dingen fout overgeschreven zijn of omdat mensen eigen interpretaties eraan gingen geven. Interesting toch
wat is er met je bijbel gebeurd dan? Ik ga de nieuwe bijbelvertaling kopen uit 2004. Die is helemaal gemoderniseerd waardoor woorden als 'kribbe' zijn vervangen door 'voederbak'. Dit overigens tot grote verontwaardiging van sommige gelovigenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb al eens een bijbel voor een vriendin gekocht, maar ik heb er zelf niet eens één. Vroeger wel gehad. "Het Heilige Schrift"![]()
De Koran van Abdolah is trouwens wel erg mooi gemaakt. Misschien dat ik die ook eens een keer koop.
jawelquote:Op woensdag 3 september 2008 00:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hebben jullie er geen liggen dan?
Anders kraak je even mijn studie helemaal afquote:Op woensdag 3 september 2008 00:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juiste
Absoluut niet interesting. Geld- en tijdverspillend...
Ik ga denk ik anders maar 'Donald Duck' of 'Kuifje' studeren, ook altijd anders en vol fantasieën van de schrijvers.
Jij dacht dat er een mooie houten ledikant stond in een koeienstal?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat kribbe een ander woord was voor ledikant.
Ja Jozef was toch een timmerman? Dan kan 'ie gemakkelijk van 5 planken een bakje makenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij dacht dat er een mooie houten ledikant stond in een koeienstal?Nope hij lag in een ordinaire voederbak
Dat wilde ik ook zeggenquote:Op woensdag 3 september 2008 00:45 schreef wyccie het volgende:
Ja, maar hij had toch geen hamer en spijkers bij de hand. Ze waren in een stal.
Ik ga mijn eigen voederbak in.
Een timmerman in die tijd naam zijn gereedschap overal mee naar toe.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:45 schreef wyccie het volgende:
Ja, maar hij had toch geen hamer en spijkers bij de hand. Ze waren in een stal.
Ik ga mijn eigen voederbak in.
DVD nog gekeken?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggen
Ik ga nog even een aflevering Lost kijken
Nopequote:Op woensdag 3 september 2008 00:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
DVD nog gekeken?![]()
Ik ben naar bed
Ik ga het morgen checkenquote:Op woensdag 3 september 2008 01:02 schreef Whiteguy het volgende:
Ah gelukkig.. ik heb weer een excuus om even mijn favoriet weer te posten:
Ik denk dat je de essentie van mijn betoog wel begrijpt.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Anders kraak je even mijn studie helemaal afIk bestudeer de heilige boeken om zo een beter beeld te krijgen over het geloof. Misschien zou het jou ook niet misstaan om je erin te verdiepen in plaats van het zo kort door de bocht af te wijzen
Nogmaals: ik studeer geen geloof, ik bestudeer het geloof. Dat is nogal een nuance.
Maar ga jij maar lekker de donald duck lezen hoor
Best wel een rare reactie.quote:Op woensdag 3 september 2008 07:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Polarisatiefilters![]()
mijn favoriete filter
Tsskquote:Op woensdag 3 september 2008 01:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
NopeZou hem zondag kijken met mijn zus maar toen kwam Expeditie Robinson dus hebben we het uitgesteld
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat is verzonnen, wat is echt. De Eufraat en de Tigris bijvoorbeeld. Lijkt me vreemd om daar te staan.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
Maar dan meer uit "archeologisch" aspect(kan even het juiste woord niet vinden)
Juist! Maar ook de mensen die er voorkomen. Ik geloof best dat Jezus bestaan heeft maar dan zonder alle wonderlijk dingen. Laten we zeggen als een oude Rasputin. Charismatisch etc. En datzelfde geld voor koningen uit die tijd(waar nog aanwijzingen van te vinden zijn ook) en andere figuren. Dát vind ik leuk om te weten.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Wat is verzonnen, wat is echt. De Eufraat en de Tigris bijvoorbeeld. Lijkt me vreemd om daar te staan.
Hetzelfde had ik toen ik in Pompeii was. Vreemd om je te realiseren dat daar 2100 jaar geleden echt mensen zijn weggevlucht. Als ik het lees in mijn boeken, dan lijkt het net zo'n sprookjesachtig als de bijbel. Het staat zo ver van je af. Maar het is er echt.
Ook het Hof van Eden, de berg Ararat. Of de 6 oude wereldwonderen (tuinen van Babylon!). Lijken mij ook erg interessant.
Alleen de piramiden staan nog een beetje overeind. De vuurtoren is al lang lang geleden ingestort, Kolossos was dacht ik van hout en de rest heeft het ook niet overleefd.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:43 schreef wyccie het volgende:
Er bestaan geen georganiseerde reizen naar de zeven wereldwonderen, alleen naar de moderne wereldwonderen.![]()
Op zich wel logisch, van sommige wonderen is ook bar weinig overgebleven.
ik vind dat MM anders niks verkeerds zegt. Hij geeft zijn mening, dat mag. Dat die mening niet strookt met die van iemand anders, betekend toch niet meteen dat hij iets niet mag zeggenquote:Op woensdag 3 september 2008 10:48 schreef wyccie het volgende:
MM, hoewel ik ook niks van religie moet hebben vind ik toch dat je niet zo respectloos moet zijn tegen mensen die zich er wel in verdiepen. Misschien is het wel juist die tegenstelling van liefde prediken en andere volken uitmoorden dat het zo interessant maakt. Ik kan me voorstellen dat iemand wel wilt weten hoe het ooit zover heeft kunnen komen. En so what als het nergens toe leidt, er is zo veel tijd- en geldverspilling op aarde. Ik vind het bewonderenswaardig dat mensen iets willen (be)studeren uit pure interesse en niet alleen om er geld mee te verdienen of omdat het moet.
Het zou toch ook onzin zijn als ik jou zou zeggen dat jouw whiskyverzameling onzin is, niet interessant en tijd- en geldverspilling zou zijn, alleen omdat ik er niets van moet hebben?
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te levenquote:Op woensdag 3 september 2008 08:39 schreef MadMaster het volgende:
Morning...![]()
[..]
Ik denk dat je de essentie van mijn betoog wel begrijpt.
Ik vind alle religie's één grote farce, waar een hoop ellende uit voort vloeit, terwijl er altijd 'God is liefde' gepredikt wordt. Dat merken we dan ook echt in het dagelijks leven. Mensen moorden elkaar uit onder de vlag van het geloof, bisschoppen en andere kerkvoorgangers misbruiken kinderen en het Vaticaan denkt dat we nog in het jaar 0 leven.
Alle tijd die dus in het geloof gestopt wordt, is verspilde tijd.
Ook dit berichtje dus...
Natuurlijk, ik heb ook al wel eerder gezegd dat hij best wat tegengas mag geven. Maar dit vond ik wel erg onredelijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef Etcetera het volgende:
ik vind dat MM anders niks verkeerds zegt. Hij geeft zijn mening, dat mag. Dat die mening niet strookt met die van iemand anders, betekent toch niet meteen dat hij iets niet mag zeggen![]()
en als dit uitdraait op een halve rel, dan ben ik wel ergens anders te vinden vandaag
Scherp.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te leven
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 september 2008 12:10 schreef Etcetera het volgende:![]()
![]()
Hertentamen gehaald
![]()
![]()
![]()
met zelfs hoger dan ik verwachtteeen 6,8 (ik was al blij met een 5,5)
Het probleem is dat religieuzen dergelijk gedrag (behalve bij kindermisbruik, hoewel in sommige religies ook daar het geschrevene 'ruimte voor interpretatie' vrij laat) religie vaak als excuus zien. 'Het staat immers in het boek dat het zo hoort, dus is het waar'.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook hele volksstammen die geen religie nodig hebben om te moorden, kinderen te misbruiken en ik het jaar 0 te leven
Ik denk dat het er hier meer om gaat dat iemand aangeeft de achterliggende dingen van de bijbel te gaan bestuderen en meteen komen twee mensen moord en brand schreeuwen over hoe dom het geloof is etc.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:19 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het probleem is dat religieuzen dergelijk gedrag (behalve bij kindermisbruik, hoewel in sommige religies ook daar het geschrevene 'ruimte voor interpretatie' vrij laat) religie vaak als excuus zien. 'Het staat immers in het boek dat het zo hoort, dus is het waar'.
Daarnaast zijn religieuzen vaak snel met hun kritiek, maar als ik vervolgens iets zeg over hun geloof of god wat niet helemaal stookt met 'hun' werkelijkheid ook wel weer erg gauw op hun teentjes getrapt.
H. Teeuwen noemde het nogal treffend 'een monopolie op de waarheid':
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html
he, volgens mij heb ik een week of wat terug een soortgelijke woordenwisseling met MaJo gehadquote:Op woensdag 3 september 2008 00:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En jij gaat dus een boek bestuderen waarvan er geen één aangewezen kan worden als de juiste
Absoluut niet interesting. Geld- en tijdverspillend...
Ik ga denk ik anders maar 'Donald Duck' of 'Kuifje' studeren, ook altijd anders en vol fantasieën van de schrijvers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |