http://www.parool.nl/paro(...)keer-Gay-Games.dhtmlquote:'Nog een keer Gay Games'
[De Gay Games komen misschien weer naar Amsterdam. Foto ANP/Hans Steinmeier]
De Gay Games komen misschien weer naar Amsterdam. Foto ANP/Hans Steinmeier
AMSTERDAM - De gemeente zal bekijken of de Gay Games weer naar de stad gehaald kunnen worden. De Gay Games waren in 1998 in Amsterdam. Dat heeft de gemeenteraad besloten op voorstel van D66-raadslid Petra Hoogerwerf.
Volgens Hoogerwerf passen de Gay Games bij 'een internationale, levendige stad als Amsterdam, waarin homoseksualiteit over het algemeen niet als iets vijandigs wordt beschouwd'.
Volgens Hoogerwerf moet Amsterdam echt proberen de Gay Games of de daaraan verwante Out Games binnen de stadsgrenzen te krijgen.
Wethouder Carolien Gehrels, die over sport gaat, stelt zich iets voorzichtiger op. ''Ik voel me er persoonlijk erg door aangesproken,'' zegt ze, zelf in de doelgroep vallend, maar ze wil eerst kijken of het streven de Gay Games naar Amsterdam halen past binnen de reeks (sport)-evenementen die Amsterdam hoopt te organiseren. Ze wil ook overleggen met wethouder Freek Ossel, die diversiteit in zijn portefeuille heeft. ''Als ik me inzet, kom ik terug naar de gemeenteraad met afwegingen.''
Wat Hoogerwerf betreft maakt het niet uit of de Gay Games of de Out Games naar Amsterdam komen. De Out Games zijn een afsplitsing van de Gay Games en bestaan sinds 2006, toen ze in Montreal werden gehouden. De volgende Out Games zijn in 2009 in Kopenhagen.
De organisatoren van de Out Games in Montreal eindigden met een tekort van 4,3 miljoen dollar. Dat roept herinneringen op aan de Gay Games in Amsterdam, die ook met een miljoenenverlies kampten, waarvoor de gemeente moest opdraaien.
Toen de accountants van PricewaterhouseCoopers 2,5 jaar na de Spelen in Amsterdam met hun rapport over het tekort van 6,5 miljoen gulden kwamen, was hun conclusie dat de organisatoren er zo'n administratieve bende van hadden gemaakt dat geen schuldigen meer aan te wijzen waren.
De Gay Games en Out Games worden door de homobeweging georganiseerd, maar staan open voor atleten van elke seksuele voorkeur. (HET PAROOL)
Zeker, er gaat geen dag voorbij of die lui moeten wel weer ergens in de picture staanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:24 schreef Chillah.Bee het volgende:
Pff, ze slaan allemaal een beetje teveel door nu. Als je je een geaccepteerde groep binnen wilt worden, hou dan eens op met al die achterlijke dingen organiseren.
En hetero's dan? Beetje elke dag op tv elkaar aan het aflebberen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zeker, er gaat geen dag voorbij of die lui moeten wel weer ergens in de picture staan
Het is genoeg geweest, mensen raken homomoe
Mislukte vergelijking.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
En hetero's dan? Beetje elke dag op tv elkaar aan het aflebberen?
Omdat dat sinds de jaren zestig de norm is in Nederland. Wees anders, wees vooral jezelf, en laat de ander dat ook weten! Doorgeschoten 'zelfontplooiing' en egocentrisme, walgelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:35 schreef IHVK het volgende:
En dan vragen mensen zich af waarom ze zich willen onderscheiden.
Ok, ik pleit ook voor dat soort dingen, zo goed?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Mislukte vergelijking.
Moeten mensen met diabetes ook een speciale parade krijgen en speciale spelen? Daar zijn in Nederland namelijk ook heel veel van, meer dan homo's waarschijnlijk.
Nee, dat gebeurt niet. Pleit dan ook voor dat soort dingen.
En wat zou het doel daarvan zijn?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ok, ik pleit ook voor dat soort dingen.
Zodra ze het gaan organiseren zal ik er een warm voorstander van zijn.
Waarom zou alles een doel moeten hebben, is gewoon fun hebben niet genoeg?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
En wat zou het doel daarvan zijn?
Acceptatie is alleen mogelijk als iedereen zich aanpast aan de grootste gemene deler, begrijp ik het zo goed?quote:Uiteindelijk gaat het om acceptatie en 'normaal' kunnen functioneren in een samenleving.
Dit soort evenementen werken alleen averechts.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:27 schreef OldJeller het volgende:
Triest. Telkens maar weer de schijnwerpers erop en speciaal gevonden worden.
[..]
De gemeente knijpt vast weer een oogje toe om deze 'minderheid' een heersende monocultuur te gunnen in het belang van de murwgeslagen maatschappijquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef LXIV het volgende:
Het is werkelijk belachelijk dat er überhaubt zoiets als gay-games bestaat. Hiermee geven ze zelf toe dat het een soortement van handicap is. Dat er een aparte olympiade is voor mensen met een werkelijke handicap is logisch, bij de gewone olympiade maken ze (meestal) geen schijn van kans. Maar als homo's zo graag naar de Olympische Spelen willen dan moeten ze maar hard genoeg trainen om daar goed genoeg voor te zijn. Of worden dan hun nageltjes soms te vies?
Het allerergste is nog dat de deelnemers vaak ook nog eens buitengewoon matig in sport zijn. Verhalen genoeg van flikkers die in 1998 lekker op kosten van de gemeente Amsterdam naar de Games kwamen, daar ongemotiveerd een speertje wierpen of een stukje zwommen, en 's avonds zich het leplazerus zopen. Om over alle ontucht die daar gepleegd werd nog maar te zwijgen.
Het is eigenlijk gesodemieter op kosten van de belastingbetaler.
Overal is er homotolerantie en niemand vindt het een probleem. Waarom speciale dingen voor homo's ze horen er toch bij?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:48 schreef LXIV het volgende:
Homo's doen gaygames echt niet voor hun lol!! Nee, ze doen dit omdat nare hetero's ze ertoe dwingen!
Inderdaad. Voor dat soort homo's is hun homosexualiteit hun identiteit geworden. Vandaar dat ze haar bij iedere gelegenheid "uit de kast" moeten halen. Want anders blijft er niets over, dan zijn het opeens doodnormale, saaie mensen. Maar als homo kunnen ze bijzonder en uitbundig zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:48 schreef Aoristus het volgende:
een normale homo loopt niet met zijn sexuele geaardheid te koop alsof het zijn identiteit was
Dus een normale homo bestaat wel?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:48 schreef Aoristus het volgende:
een normale homo loopt niet met zijn sexuele geaardheid te koop alsof het zijn identiteit was
Oh dan heb ik goed nieuws voor Aoristus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:52 schreef DennisMoore het volgende:
normaal = onzichtbaar
Kijk dit is nou een goede manier van kritiek geven.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me geen strak plan om met gemeenschapsgeld een evenement te organiseren dat een miljoenentekort oplevert. Dit kost iedere Amsterdammer zo'n 60 euro en da's best veel geld.
Want? Had Bolt nog sneller gelopen bij de gedachte dat er een homo achter hem aan had gezeten?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:48 schreef LXIV het volgende:
Homo's doen gaygames echt niet voor hun lol!! Nee, ze doen dit omdat nare hetero's ze ertoe dwingen!
Nouja, het is even de vraag of ook de toeristische inkomsten in het plaatje zijn meegenomen. 'k Meen gelezen te hebben dat dit toch nog wel jarenlang positief heeft doorgewerkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me geen strak plan om met gemeenschapsgeld een evenement te organiseren dat een miljoenentekort oplevert. Dit kost iedere Amsterdammer zo'n 60 euro en da's best veel geld.
Zolang homosexualitwiot niet openlijk getolereerd wordt binnen de sport (en nee, je maakt mij echt niet wijs dat dat zo is) kan ik me voorstellen dat je wilt sporten ergens waar je vrijuit kan zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef LXIV het volgende:
Het is werkelijk belachelijk dat er überhaubt zoiets als gay-games bestaat. Hiermee geven ze zelf toe dat het een soortement van handicap is. Dat er een aparte olympiade is voor mensen met een werkelijke handicap is logisch, bij de gewone olympiade maken ze (meestal) geen schijn van kans. Maar als homo's zo graag naar de Olympische Spelen willen dan moeten ze maar hard genoeg trainen om daar goed genoeg voor te zijn. Of worden dan hun nageltjes soms te vies?
Dan moet je idd mijns inziens niet met een sport evenement meedoen maar gezellig naar de gay pride gaan of zo.quote:Het allerergste is nog dat de deelnemers vaak ook nog eens buitengewoon matig in sport zijn. Verhalen genoeg van flikkers die in 1998 lekker op kosten van de gemeente Amsterdam naar de Games kwamen, daar ongemotiveerd een speertje wierpen of een stukje zwommen, en 's avonds zich het leplazerus zopen.
O no honey, you did NOT just go therequote:Om over alle ontucht die daar gepleegd werd nog maar te zwijgen.
Zoiets als kinderen nemen dus eigenlijk?quote:Het is eigenlijk gesodemieter op kosten van de belastingbetaler.
Vertel het mij maar, jij bent al een jaar pleitbezorger voor het homoismequote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus een normale homo bestaat wel?
Wat voor persoon is dat dan Aoristus.
Ja die hebben nog iets te bewijzenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:51 schreef DennisMoore het volgende:
Kast-homo's schijnen wel redelijk goed te zijn in sport toch?
Ik ben een pleitbezorger voor tolerantie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vertel het mij maar, jij bent al een jaar pleitbezorger voor het homoisme
Van gesodemieter krijg je geen kinderen. Da's het andere gaatje.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef Ang3l het volgende:
Zoiets als kinderen nemen dus eigenlijk?
Fun? Als je wil sporten doe je toch mee aan de OS of ga je naar een sportclub.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom zou alles een doel moeten hebben, is gewoon fun hebben niet genoeg?
[..]
Acceptatie is alleen mogelijk als iedereen zich aanpast aan de grootste gemene deler, begrijp ik het zo goed?
Gelukkig zijn er velen die het belachelijk vinden en al deze speciale evenementen nergens goed voor vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:46 schreef IHVK het volgende:
alsof alle homo's mee zouden doen aan de gay-games of de gaypride.
Aha, moslimbash. Ook leuk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, homo's hebben nou eenmaal net zo veel rechten als moslims.
Wees dan eens tolerant tegen al die mensen die geen boodschap aan deze monocultuur hebbenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben een pleitbezorger voor tolerantie.
Is er dan een uitzondering op de echte Olympiade? Verhalen over homosexuelen die daar stelselmatig vervolgd worden ken ik niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:54 schreef Ang3l het volgende:
Ten eerste moet ik ff voorop stellen dat ik geen voorstander ben van de gay games, maar ......
[..]
Zolang homosexualitwiot niet openlijk getolereerd wordt binnen de sport (en nee, je maakt mij echt niet wijs dat dat zo is) kan ik me voorstellen dat je wilt sporten ergens waar je vrijuit kan zijn.
[..]
Dan moet je idd mijns inziens niet met een sport evenement meedoen maar gezellig naar de gay pride gaan of zo.
[..]
O no honey, you did NOT just go there
[..]
Zoiets als kinderen nemen dus eigenlijk?
Wat is een normale homo?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wees dan eens tolerant tegen al die mensen die geen boodschap aan deze monocultuur hebben
Zolang ze die rechten maar niet claimen, zoveel tolerantie zit er niet in het spaarpotjequote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, homo's hebben nou eenmaal net zo veel rechten als moslims.
Jij staat al lang rood natuurlijkquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef Aoristus het volgende:
Zolang ze die rechten maar niet claimen, zoveel tolerantie zit er niet in het spaarpotje
Nu misschien niet zozeer nee, maar het is nog allesbehalve gebruikelijk dat een sporter op top-niveau voor zijn geaardheid uit kan komen. Waarbij ik niet zeg dat een sporter nou persee in ieder interview moet gaan zwaaien dat ie homo is, aangezien het om de sport gaat en niet om de persoon/geaardheid, maar taboes zijn er in de sportwereld toch nog wel echt heel erg.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is er dan een uitzondering op de echte Olympiade? Verhalen over homosexuelen die daar stelselmatig vervolgd worden ken ik niet.
Nog zo'n woordgrapje en ik geef je op je flikker!quote:Sodemieteren is natuurlijk een woordgrapje.
Volgens mij heb je wel iets van rolstoeldansen enzo, maar niemand die dat interessant vindt natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het vreemd dat er eerst jarenlang "gestreden" is voor gelijke rechten en behandeling, en nu dat bereikt is ze weer zo nodig "entre nous" moeten gaan sporten.
Er zijn toch ook geen Niggerlympics, Jewlimpics of Diabetlympics?
Bereikt? Zolang ik niet hand in hand over straat kan is er nog helemaal geen gelijke rechten en tolerantie bereikt hoor. Nederland denkt wel dat het zo verdraagzaam is, and don;t get me wrong, ik zou nergens anders geboren willen worden, maar acceptatie is echt nog ver te zoeken hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het vreemd dat er eerst jarenlang "gestreden" is voor gelijke rechten en behandeling, en nu dat bereikt is ze weer zo nodig "entre nous" moeten gaan sporten.
Vergeet effe niet de internationale dimensie hier he?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef LXIV het volgende:
Lul nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bereikt? Zolang ik niet hand in hand over straat kan is er nog helemaal geen gelijke rechten en tolerantie bereikt hoor. Nederland denkt wel dat het zo verdraagzaam is, and don;t get me wrong, ik zou nergens anders geboren willen worden, maar acceptatie is echt nog ver te zoeken hoor.
Jij kwam toch eigenlijk uit Emmen ofzo?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef Aoristus het volgende:
het sodom en gommorah is alles behalve een grapje. Toch zal Amsterdam er aan moeten geloven
waarom kun jij het alleen met persoonlijke aanvallen af?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jij kwam toch eigenlijk uit Emmen ofzo?
de reden van talloze homokritische topics.quote:
Heb je ook al iets tegen mensen uit Emmen dan? Tsk tskquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef Aoristus het volgende:
waarom kun jij het alleen met persoonlijke aanvallen af?
En waarom zou ik nu lullen?quote:
Mja... we weten allemaal dat homofobe tiepjes in heel veel gevallen zelf nog heel diep in de kast zittenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:06 schreef Aoristus het volgende:
de reden van talloze homofobe topics.
Omdat het onzin is dat er te weinig voor jullie mogelijk is. Je geeft als voorbeeld hand in hand lopen met je vriendje. Ik neem aan dat de inzet wel iets hoger isquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En waarom zou ik nu lullen?
Leg me dat dan maar eens uit.
In de "achtergebleven gebieden" van de provincie (Noord-Brabantse dorpen en steden onder de 50.000 inwoners) kun jij nog steeds hand-in-hand over straat lopen hoor. Niemand die je lastig zal vallen, dat beloof ik je. (Wollah). Wanneer je in een leren pakje onzedelijke handelingen gaat verrichten wordt het een ander verhaal, maar dat geld ook voor de hetero.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bereikt? Zolang ik niet hand in hand over straat kan is er nog helemaal geen gelijke rechten en tolerantie bereikt hoor. Nederland denkt wel dat het zo verdraagzaam is, and don;t get me wrong, ik zou nergens anders geboren willen worden, maar acceptatie is echt nog ver te zoeken hoor.
Je spreekt weer 's voor jezelfquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:10 schreef Aoristus het volgende:
De grens van tolerantie is bereikt, tolerantie is omgeslagen in karikatuur en neigt meer en meer naar hekel aan en verder.
Onzin. Ik kom uit een Noord-Brabants dorpje onder de 50.000 inwoners en ook daar kan ik echt niet hand in hand lopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de "achtergebleven gebieden" van de provincie (Noord-Brabantse dorpen en steden onder de 50.000 inwoners) kun jij nog steeds hand-in-hand over straat lopen hoor. Niemand die je lastig zal vallen, dat beloof ik je. (Wollah).
Ik loop ook niet in een leren pakje. Ik ben een hele "normale" homo (en normaal staat tussen " " want wat is normaal?) en als ik in mijn dorp hand in hand zou lopen zou ik de wind van voren krijgen. Als ik in Maastricht dat zou doen... idem. Heb ik nl al een keer gedaan en ik voelde me allesbehalve op mijn gemak. Dat ligt gedeeltelijk bij mij, maar dat lag ook aan de blikken en opmerkingen die rondvlogen.quote:Wanneer je in een leren pakje onzedelijke handelingen gaat verrichten wordt het een ander verhaal, maar dat geld ook voor de hetero.
Anno 2008 in Amsterdam hhand in hand lopen zou ik alleen in drukke straten doen. Daarbuiten waag ik 't niet hoor.quote:Anno 2008 is Amsterdam natuurlijk een ander verhaal. Maar dat heb je met tijden, die veranderen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja... we weten allemaal dat homofobe tiepjes in heel veel gevallen zelf nog heel diep in de kast zitten.
Wil je ons iets vertellen?
Over dooddoeners gesproken, die opmerking van Dennis is er ook zo één.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een opmerking als "lul niet" is echt een zeer onintelligente dooddoener, ook al hou ik van lul.
Hebben de moslims alles opgebruikt dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zolang ze die rechten maar niet claimen, zoveel tolerantie zit er niet in het spaarpotje
Ik denk ook dat het vooral met een gevoelswaarde heeft. De maatschappij kan er niets aan doen dat die mensen zich ongemakkelijk bij hun situatie voelen. Daar kan ik begrip voor hebben, maar het probleem ligt bij henzelf.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven onder de 50K inwoners? Maar iig, hier in Boxtel zou het weinig uitmaken. (Denk ik) Je zult niet in elkaar geslagen worden ofzo. Dat jij blikken in je rug voelt is natuurlijk uiterst subjectief.
Daar ben ik het ook mee eens. ik denk niet dat een homo fysiek zo anders is dat ie met voldoende training en talent niet gewoon aan de OS mee zou kunnen doenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:34 schreef LXIV het volgende:
Je denkt dat je de acceptatie (of schijnacceptatie) beter kent dan iemand die zelf homo is?quote:
Wanneer is de volgende Soennitische Asjura? Dat is ook een soort carnaval heb ik me laten vertellenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben de moslims alles opgebruikt dan?
Nee. Als ik dat al kan ben ik dik tevreden. Ik hoef niet zo nodig te trouwen of wat dan ook. Ik zou wel graag de mogelijkheid hebben MOCHT ik het willen, maar dat terzijde. Ik zou echter al dik tevreden zijn met hand in hand lopen zonder nagekeken of nagescholden te wworden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Omdat het onzin is dat er te weinig voor jullie mogelijk is. Je geeft als voorbeeld hand in hand lopen met je vriendje. Ik neem aan dat de inzet wel iets hoger is
En wanneer is die grens dan bereikt?quote:De grens van tolerantie is bereikt,
Karikatuur wordt helaas door de media in de hand gewerkt. Want wat krijg je te zien als het gaat om bv een Roze Maandag? Niet die 80% "normale" homo's. Nee, altijd die overige 20% in de string en met boa's.quote:tolerantie is omgeslagen in karikatuur en neigt meer en meer naar hekel aan en verder. Ook blijkens het feit dat 1 / 5 van die zogenaamde toleranten op Rita Verdonk zal stemmen.
En welke verantwoordelijkheden zou ik dan moeten dragen voor het feit dat ik verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht? Welke andere verantwoordelijkheden komen daarbij kijken dan wanneer ik op een meisje verliefd zou worden? Mag je mij eens zeggen waarom dat andeere dingen zouden zijn bij een bereikte tolerantie.quote:Ik heb er geen politiek thema van gemaakt, daar zijn jullie zelf verantwoordelijk voor. Wees dan ook zo netjes om die verantwoordelijkheid te dragen. Hou maar een bevrijding in Emmen ofzo, misschien bedien je daar Dennismoore wel mee.
Daar is toch ook niets op tegen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:01 schreef LXIV het volgende:
Dus jij durft niet hand in hand te lopen en daarom gay games?quote:
Nou, ik weet wel dat al die optochten in ieder geval niet bijdragen aan de tolerantie. Het zijn pure provocaties. "Kijk ons eens homo zijn! Jullie kunnen ons lekker toch niks maken."quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef DennisMoore het volgende:
Uiteraard weten hetero's beter hoe het met tolerantie gesteld is dan de ervaringsdeskundigen.
Aoristus kritisch over homo'squote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef OldJeller het volgende:
Over dooddoeners gesproken, die opmerking van Dennis is er ook zo één.
Dat zie je namelijk wel vaker als iemand kritisch is over homo's.
Dat is hetzelfde als mensen die kritisch over criminaliteit praten uitmaken voor criminelen en mensen die kritisch over pedo's praten uitmaken voor pedo's.
Ik woon pas sinds 2 jaar in Eindhovenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven onder de 50K inwoners?
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Ga eens een dag zo rondlopen en je zou verbaasd staan wat je zoal naar je hoofd geslingerd zou krijgen. Serieus.quote:Maar iig, hier in Boxtel zou het weinig uitmaken. (Denk ik)
Ik zei ook dat de helft ligt bij het feit dat ik me bekeken VOEL. Maar de opmerkingen die komen zijn echt niet subjectief.quote:Je zult niet in elkaar geslagen worden ofzo. Dat jij blikken in je rug voelt is natuurlijk uiterst subjectief.
En daar mogen we nu niet meer tolerant in zijn?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wanneer is de volgende Soennitische Asjura? Dat is ook een soort carnaval heb ik me laten vertellen
IQ is geen vereiste voor een blauw kleurtje begrijp ik? Hoe durf jij een seksuele geaardheid te vergelijken met criminaliteit? Daarnaast is de opmerking geen dooddoener, maar is het uit onderzoek gebleken dat homobashers zélf vaak een dik piemoltje krijgen bij 't kijken naar homo porno. Google maar effe.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef OldJeller het volgende:
Over dooddoeners gesproken, die opmerking van Dennis is er ook zo één.
Dat zie je namelijk wel vaker als iemand kritisch is over homo's.
Dat is hetzelfde als mensen die kritisch over criminaliteit praten uitmaken voor criminelen en mensen die kritisch over pedo's praten uitmaken voor pedo's.
Waar zeg ik dat? Typisch voorbeeld van iets eruit pikken, dat vervinden met een andere tekst en zo je conclusie trekken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus jij durft niet hand in hand te lopen en daarom gay games?
Ik heb geen idee waar je vandaan komt en het interesseert me geen reet. Deze situatie gaat over Amsterdam.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Als ik dat al kan ben ik dik tevreden. Ik hoef niet zo nodig te trouwen of wat dan ook. Ik zou wel graag de mogelijkheid hebben MOCHT ik het willen, maar dat terzijde. Ik zou echter al dik tevreden zijn met hand in hand lopen zonder nagekeken of nagescholden te wworden.
[..]
En wanneer is die grens dan bereikt?
[..]
Karikatuur wordt helaas door de media in de hand gewerkt. Want wat krijg je te zien als het gaat om bv een Roze Maandag? Niet die 80% "normale" homo's. Nee, altijd die overige 20% in de string en met boa's.
[..]
En welke verantwoordelijkheden zou ik dan moeten dragen voor het feit dat ik verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht? Welke andere verantwoordelijkheden komen daarbij kijken dan wanneer ik op een meisje verliefd zou worden? Mag je mij eens zeggen waarom dat andeere dingen zouden zijn bij een bereikte tolerantie.
Bollocks. Er komen honderdduizenden dagjesmensen op af om gezellig naar de vrolijke optochten te kijken. En ja, ook gezinnen met kinderwagens etc. Het zijn de mensen die reeds homofoob zijn, die zelf nooit zijn wezen kijken, die altijd weer met dit flauwekul-argument aan komen zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:18 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik weet wel dat al die optochten in ieder geval niet bijdragen aan de tolerantie. Het zijn pure provocaties. "Kijk ons eens homo zijn! Jullie kunnen ons lekker toch niks maken."
Wie zegt dat het doel van zo'n feestoptocht is om tolerantie te vergroten bij homofobenquote:Wanneer jullie denken optochten en parades nodig te hebben om de tolerantie te vergroten. Ik kan jullie vertellen dat het effect averrechts is. En daar hoef ik geen homo voor te zijn.
Misschien moet je je kop dan maar in de Drentse klei gaan steken. Of emigreren naar een hakkietakkie-land als Zimbabwe waar je nog naar hartelust mensen mag haten die afwijken van wat jij toevallig normaal vindt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef Aoristus het volgende:
Je kan dagelijks iets lezen over homoisme, dat had je vroeger niet. Gister had je dit over een of andere viezerik die het van homograpjes moet hebben
Niet mee eens. Wat ik wel vind is dat de media er die zaken uitlicht die inderdaad NIET bijdragen tot de acceptatie en tolerantie. En dan zie je daarna op de Roze Maandag genoeg hetero-stelletjes die "ff lekker homo's gaan kijken" alsof het aapjes zijn in een kooi. Maken ze het dan ook zelf naar door zich als aapje te gaan verkleden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel dat al die optochten in ieder geval niet bijdragen aan de tolerantie. Het zijn pure provocaties. "Kijk ons eens homo zijn! Jullie kunnen ons lekker toch niks maken."
Bij jou is dat effect averechts ja. Dat kan. En voor bepaalde andeere mensen ook, bepaalde groepen, bepaalde soorten, bepaalde mensen. Maar lang niet bij iedereen.quote:Wanneer jullie denken optochten en parades nodig te hebben om de tolerantie te vergroten. Ik kan jullie vertellen dat het effect averrechts is. En daar hoef ik geen homo voor te zijn.
tolerantiequote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Misschien moet je je kop dan maar in de Drentse klei gaan steken. Of emigreren naar een hakkietakkie-land als Zimbabwe waar je nog naar hartelust mensen mag haten die afwijken van wat jij toevallig normaal vindt.
Want vroeger werd het in de doofpot gestopt. Iets waar we gelukkig nu veel minder mee te maken hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je kan dagelijks iets lezen over homoisme, dat had je vroeger niet. Gister had je dit over een of andere viezerik die het van homograpjes moet hebben
Het interesseert me ook geen ene fucking reet als jij denkt dat Amsterdam het centrum van de wereld is, maar ik betrek het lekker ook ff op de rest van het land. Dat je' t ff weet. Ok?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je vandaan komt en het interesseert me geen reet. Deze situatie gaat over Amsterdam. Als je tolerantie wilt in Heureskariepje, of een ander cdagehucht, haal het lekker naar je toe.
De mijne wel, daarom kaart IK het ook aan.quote:Die priemende ogen in je rug zijn niet mijn probleem,
En dat recht heb je. Net zoals mensen het recht hebben om dat wel te doen, EN omdat evenement te organiserenquote:ik wens het niet als zodanig te accepteren,
Je weet wat ze zeggen, vroeger was geluk heel gewoon.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Want vroeger werd het in de doofpot gestopt. Iets waar we gelukkig nu veel minder mee te maken hebben.
Tolerantie voor intolerantie gaat mij te ver. Kijk, dat je niks van homo's moet hebben, prima. Maar laat ze dan gewoon met rust. Draai je hoofd weg, lees een artikel niet, zap door. Zoals je waarschijnlijk met andere dingen die je niet interesseren ook doet. Maar hou alsjeblieft op met je haatverspreidende gedragd, en dan vooral met het beginnen te zeiken over dat juist de homo's intolerant zijn.quote:
Tot op bepaalde hoogte, want we hebben ook nog zoiets als het Wetboek van Strafrecht en het verbod op dingen als discriminatie, racisme, belediging, oproepen tot haat, etc etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:30 schreef Ang3l het volgende:
En dat recht heb je. Net zoals mensen het recht hebben om dat wel te doen, EN omdat evenement te organiseren
Idem voor het Chinese Nieuwjaar wat in Rotterdam (dacht ik?) gevierd wordt. We hebben al een nieuwjaarsnacht in Nederland, die stomme chinezen kunnen wel terug naar hun eigen land!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:29 schreef DennisMoore het volgende:
Hey, ik heb een idee.
Laten we de Pasar Malam verbieden! Vieze buitenlandse stinkzooi. Kunnen die mensen niet gewoon boerenkool gaan eten zoals de rest van normaal Nederland?
Waarom moeten ze zo nodig laten zien dat ze anders zijn? Willen ze niet geaccepteerd worden ofzo?.
Je legt me woorden in de mond die niet de mijne zijn. Veeg je eigen straatje maar schoonquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Tolerantie voor intolerantie gaat mij te ver. Kijk, dat je niks van homo's moet hebben, prima. Maar laat ze dan gewoon met rust. Draai je hoofd weg, lees een artikel niet, zap door. Zoals je waarschijnlijk met andere dingen die je niet interesseren ook doet. Maar hou alsjeblieft op met je haatverspreidende gedragd, en dan vooral met het beginnen te zeiken over dat juist de homo's intolerant zijn.
Een struisvogel met zijn kop in het zand is ook vast heel gelukkig met zijn omgeving.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen, vroeger was geluk heel gewoon.
Kom jij dan wél uit Emmen misschienquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:32 schreef Scaurus het volgende:
Zulke uitbundige feesten vind ik sowieso ongepast, of het nou de Gay Pride is of de Dance Parade. De binnenstad wordt een dag lang geterroriseerd met harde muziek en halfnaakte lichamen en alles moet afgezet worden. Veel mensen willen dat helemaal niet, die hebben geen zin in die herrie. Wie middels harde muziek en naaktheid plezier wil hebben, kan dat in discotheken of in ieder geval op afgelegen terreinen (zoals bij Lowlands). Ga niet andere mensen lastigvallen.
Welke idioot gaat er nou in centrum Amsterdam wonen als ie niet tegen harde muziek en feestende mensen kan? Dat is hetzelfde als boven een kroeg gaan wonen en zeggen dat je last hebt van het geluidquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:32 schreef Scaurus het volgende:
Zulke uitbundige feesten vind ik sowieso ongepast, of het nou de Gay Pride is of de Dance Parade. De binnenstad wordt een dag lang geterroriseerd met harde muziek en halfnaakte lichamen en alles moet afgezet worden. Veel mensen willen dat helemaal niet, die hebben geen zin in die herrie. Wie middels harde muziek en naaktheid plezier wil hebben, kan dat in discotheken of in ieder geval op afgelegen terreinen (zoals bij Lowlands). Ga niet andere mensen lastigvallen.
Chinees nieuwjaar wordt over het algemeen volgens mij in Den Haag gevierdquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Idem voor het Chinese Nieuwjaar wat in Rotterdam (dacht ik?) gevierd wordt. We hebben al een nieuwjaarsnacht in Nederland, die stomme chinezen kunnen wel terug naar hun eigen land!
Dat is geen rechtvaardiging dat alles maar mag. Zo denken Poolse jongeren en die worden massaal berechtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er nou in centrum Amsterdam wonen als ie niet tegen harde muziek en feestende mensen kan? Dat is hetzelfde als boven een kroeg gaan wonen en zeggen dat je last hebt van het geluid
Ik zie dat ik een gevoelige snaar heb geraakt, meisje.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
IQ is geen vereiste voor een blauw kleurtje begrijp ik?
Dan zo'n voorbeeld, speciaal voor jou:quote:Hoe durf jij een seksuele geaardheid te vergelijken met criminaliteit? Daarnaast is de opmerking geen dooddoener, maar is het uit onderzoek gebleken dat homobashers zélf vaak een dik piemoltje krijgen bij 't kijken naar homo porno. Google maar effe.
Ik houd me niet zo bezig met het postgedrag van specifieke users.quote:Het is verder uit zijn vele topics overduidelijk dat die Aoristus een eng homofoob mannetje is dat zijn homohaat maar al te graag tentoonspreidt op fok. Maar misschien was dat je nog niet opgevallen. Om nog effe een handig trucje uit de kast te trekken: vervang homo's eens door Joden en kijk hoelang het topic openblijft en hoelang zijn account hier nog kan posten.
Ach, kom op, jij bent 1 van de grootste homofoben hier op FOK!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond die niet de mijne zijn. Veeg je eigen straatje maar schoon
dit accepteer ik ook niet, hij heeft al een punt van kritiek in de feedback staanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef OldJeller het volgende:
Ik houd me niet zo bezig met het postgedrag van specifieke users.
Dit topic ging meer over kritiek op het houden van Gay Games e.d. evenementen, dat was de insteek.
Waar zeg ik dan weer dat alles maar mag in Amsterdam? En sowieso, wie is een inwoner om te bepalen wat wel mag en wat niet? Je mag het fijn vinden en niet fijn, maar als de gemeente zo'n evenement toestaat incl de herrie en de overlast dan heb je gewoon pech. En ben je het niet eens met dat beleid, dan verhuis je maar lekekr naar... ja... wat zullen we zeggen... Staphorst of zo.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat is geen rechtvaardiging dat alles maar mag. Zo denken Poolse jongeren en die worden massaal berecht
Jammer dat TS z'n eigen topic zo verkracht dan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef OldJeller het volgende:
Dit topic ging meer over kritiek op het houden van Gay Games e.d. evenementen, dat was de insteek.
Tja, je topic is gewoon gekaapt. DAT is nou homoterreurquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dit accepteer ik ook niet, hij heeft al een punt van kritiek in de feedback staan
Zoals ik al zei, homotolerantie dient alleen maar voor een murwgeslagen maatschappij. Een maatschappij waar kritiek onderhevig is aan de belangen van een heersende minderheid, in dit geval 'paul de leeuwtjes' die vinden dat ze gelijk hebben in naam van een ongedefinieerde tolerantie. Die mag je in je zak steken, ik hoop dat je er over nadenkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan weer dat alles maar mag in Amsterdam? En sowieso, wie is een inwoner om te bepalen wat wel mag en wat niet? Je mag het fijn vinden en niet fijn, maar als de gemeente zo'n evenement toestaat incl de herrie en de overlast dan heb je gewoon pech. En ben je het niet eens met dat beleid, dan verhuis je maar lekekr naar... ja... wat zullen we zeggen... Staphorst of zo.
"die mag je in je zak steken." Niet zo zelfingenomen hequote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, homotolerantie dient alleen maar voor een murwgeslagen maatschappij. Een maatschappij waar kritiek onderhevig is aan de belangen van een heersende minderheid, in dit geval 'paul de leeuwtjes' die vinden dat ze gelijk hebben in naam van een ongedefinieerde tolerantie. Die mag je in je zak steken, ik hoop dat je er over nadenkt.
Och guttegut, meneertje beeft en siddert en breekt bijna onder het juk van die homo's die zijn hele doen en laten bepalen en geen mogelijkheid onbenut laten om hem eens flink te laten zien hoe homosexueel ze wel niet zijn...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, homotolerantie dient alleen maar voor een murwgeslagen maatschappij. Een maatschappij waar kritiek onderhevig is aan de belangen van een heersende minderheid, in dit geval 'paul de leeuwtjes' die vinden dat ze gelijk hebben in naam van een ongedefinieerde tolerantie. Die mag je in je zak steken, ik hoop dat je er over nadenkt.
Ik noem je dom, jij zegt dan 'meisje'. Wiens snaar is nu geraaktquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:36 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie dat ik een gevoelige snaar heb geraakt, meisje.
Ja, je simpele puntje was duidelijk, maar slaat de plank nogal mis.quote:Dan zo'n voorbeeld, speciaal voor jou:
Iemand die niet te spreken is over pizza's uitmaken voor pizzabakker.
Iemand die niet van fietsen houdt uitmaken voor wielrenner.
etc. etc.
Het was even googlen, maar hier dan de PDF: http://www.oogachaga.com/(...)mosexual_arousal.pdfquote:Graag dan een link naar een wetenschappelijk rapport.
Ignorance is bliss eh?quote:Ik houd me niet zo bezig met het postgedrag van specifieke users.
Met zo'n TT zekerquote:Dit topic ging meer over kritiek op het houden van Gay Games e.d. evenementen, dat was de insteek.
Klopt. De manier waarop je postte toonde duidelijk aan dat je aangeslagen was. Dat geeft niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik noem je dom, jij zegt dan 'meisje'. Wiens snaar is nu geraakt?
Nee.quote:[..]
Ja, je simpele puntje was duidelijk, maar slaat de plank nogal mis.
Daar hebben we iets aan. 14.gifquote:[..]
Het was even googlen, maar hier dan de PDF: http://www.oogachaga.com/(...)mosexual_arousal.pdf
Is Homophobia Associated With Homosexual Arousal?
Henry E. Adams, Lester W. Wright, Jr., and Bethany A. Lohr
University of Georgia
The authors investigated the role of homosexual arousal in exclusively heterosexual men who admitted
negative affect toward homosexual individuals. Participants consisted of a group of homophobic
men (n = 35) and a group of nonhomophobic men (n = 29); they were assigned to groups
on the basis of their scores on the Index of Homophobia (W. W. Hudson & W. A. Ricketts, 1980).
The men were exposed to sexually explicit erotic stimuli consisting of heterosexual, male homosexual,
and lesbian videotapes, and changes in penile circumference were monitored. They also completed
an Aggression Questionnaire (A. H. Buss & M. Perry, 1992 ). Both groups exhibited increases
in penile circumference to the heterosexual and female homosexual videos. Only the homophobic
men showed an increase in penile erection to male homosexual stimuli. The groups did not differ in
aggression. Homophobia is apparently associated with homosexual arousal that the homophobic
individual is either unaware of or denies.
Sorry dat ik niet geïnteresseerd ben in wat een bepaalde user zoal post.quote:Met andere woorden: de kans dat Aoristus dus eigenlijk zelf homo is, is helemaal niet zo klein.
[..]
Ignorance is bliss eh?
Ach, niet zo verontwaardigd. Je ziet dagelijks in o.a. NWS topics die een bepaalde titel hebben waaruit duidelijk blijkt hoe de TS over de stelling denkt. Veelal zijn die ook overdreven.quote:[..]
Met zo'n TT zeker. Hoe heerlijk naïef...
Je verwart mijn mening over jouw intelligentie met aangeslagenheid. Geeft niet verder.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:00 schreef OldJeller het volgende:
Klopt. De manier waarop je postte toonde duidelijk aan dat je aangeslagen was. Dat geeft niet.
Ja. Tenzij jij natuurlijk zo'n zelfde soort PDF'je kunt produceren mbt pizzabakkers.quote:Nee.
En er worden ook dagelijks in NWS topics gesloten en users gebanned als ze over bijvoorbeeld een discriminatie-schreef gaan.quote:Ach, niet zo verontwaardigd. Je ziet dagelijks in o.a. NWS topics die een bepaalde titel hebben waaruit duidelijk blijkt hoe de TS erover denkt. Veelal zijn die ook overdreven.
Niet zo janken.
Blijf jezelf dat maar voorhouden, terwijl je je laatste traantje van daarnet wegpinkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je verwart mijn mening over jouw intelligentie met aangeslagenheid. Geeft niet verder.
Nu heb je aangetoond dat de vork inderdaad zo in de steel zit.quote:[..]
Ja. Tenzij jij natuurlijk zo'n zelfde soort PDF'je kunt produceren mbt pizzabakkers.
Nee hoor, als iemand een topic opent met "de Marokkanenterreur gaat weer door" n.a.v. een bepaald voorval waarbij Marokkanen waren betrokken of "chinezenterreur" als China weer Tibetanen heeft aangepakt, etc. etc. is er geen haan die naar de TT kraait.quote:[..]
En er worden ook dagelijks in NWS topics gesloten en users gebanned als ze over bijvoorbeeld een discriminatie-schreef gaan.
Nee, dat is iets compleet anders. Jij stelt homoseksualiteit voor het gemak even gelijk aan criminaliteit en pedofilie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:14 schreef OldJeller het volgende:
Over dooddoeners gesproken, die opmerking van Dennis is er ook zo één. Dat zie je namelijk wel vaker als iemand kritisch is over homo's. Dat is hetzelfde als mensen die kritisch over criminaliteit praten uitmaken voor criminelen en mensen die kritisch over pedo's praten uitmaken voor pedo's.![]()
Ind e hoofden van sommige mensen IS dat helaas ook hetzelfdequote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat is iets compleet anders. Jij stelt homoseksualiteit voor het gemak even gelijk aan criminaliteit en pedofilie.
Jaja, ongelukkig voorbeeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat is iets compleet anders. Jij stelt homoseksualiteit voor het gemak even gelijk aan criminaliteit en pedofilie.
Wacht ff, in hoeverre zijn homo's hier schuldig aan een misdaad? Echt, wat een bafvergelijkingen zegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:13 schreef OldJeller het volgende:
Nee hoor, als iemand een topic opent met "de Marokkanenterreur gaat weer door" n.a.v. een bepaald voorval waarbij Marokkanen waren betrokken of "chinezenterreur" als China weer Tibetanen heeft aangepakt, etc. etc. is er geen haan die naar de TT kraait.
Hooguit wordt de titel aangepast, want zolang de OP acceptabel is (hier is dat onbegrip voor de Gay Games), dan is dat oké. Maar als er slechts een OP was die discriminerend was en enkel dat als doel had, dan was het anders.
Niet van een mug een olifant maken, omdat je emotioneel bent.
Blijkbaar vindt de TS dat er sprake is van terreur. Terreur is in deze niet zo zeer geweld of iets dergelijks in fysieke vorm, maar meer dat iemand ermee wordt doodgegooid met die charme-offensieven. Dat is volgens mij wat TS bedoelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:36 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wacht ff, in hoeverre zijn homo's hier schuldig aan een misdaad?
Moet je er zelf geen homofilie gaan bij betrekken.quote:Echt, wat een bafvergelijkingen zeg
Je blijft me verbazenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt de TS dat er sprake is van terreur. Terreur is in deze niet zo zeer geweld of iets dergelijks in fysieke vorm, maar meer dat iemand ermee wordt doodgegooid met die charme-offensieven. Dat is volgens mij wat TS bedoelt.
Een voorval met Marokkanen is niet direct iets crimineels.
[..]
Moet je er zelf geen homofilie gaan bij betrekken.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:47 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Och guttegut, meneertje beeft en siddert en breekt bijna onder het juk van die homo's die zijn hele doen en laten bepalen en geen mogelijkheid onbenut laten om hem eens flink te laten zien hoe homosexueel ze wel niet zijn...
![]()
Mocht het je daadwerkelijk gaan om de zinloosheid van de Gay Games (en nee, daar heb ik ook niet zo'n hoge pet van op) houd je dan bij het onderwerp en laat je niet kennen als een angstige homofoob die op elke straathoek een opdringerrige leernicht ziet die aan zijn kont zit.
Overigens, kijk eens even naar de definitie van terreur.
Waar is de geweldpleging dan? Volgens mij sta jij vooraan als er een homo op z'n muil wordt geslagen door zo'n afschuwelijke homofoob als dat je zelf ook bentquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mij best, als de Dennismoortjes even opflikkeren, dan kan het weer over de gay games gaan
Dit dekt de lading prima
ter·reur (de)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken
Van geweldpleging is toch geen sprake (hooguit bij vechtonderdelen).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mij best, als de Dennismoortjes even opflikkeren, dan kan het weer over de gay games gaan
Dit dekt de lading prima
ter·reur (de)
Mja, ik dacht eigenlijk aan spreekwoordelijk terreur.. ik had geen OP voor me waarin stond dat homo's allerlei dingen gingen opblazen, jij wel?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je blijft me verbazenNiet toevallig een kloontje van TS?
ter·reur (de)
Je snapt het woordje terreur nog niet helemaal? Als TS geweldloos bedoelt, moet dat erbij staan. Nu is het kansloze discriminatie.
Je wil hier alleen maar homofobe medestanders zien om met elkaar lekker te kunnenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:44 schreef Aoristus het volgende:
Geweldpleging... Hoe lang nog voordat je hier overduidelijk strafbare uitlatingen gaat plaatsen, denk je zelfquote:Dit dekt de lading prima
ter·reur (de)
Ik zie (nog) niet dat er geweld gepleegd wordt hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dit dekt de lading prima
ter·reur (de)
Flikker toch op manquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Mja, ik dacht eigenlijk aan spreekwoordelijk terreur.. ik had geen OP voor me waarin stond dat homo's allerlei dingen gingen opblazen, jij wel?
Dat dan weer wel, maar dan zullen onderzoeken vast wel weer uitwijzen dat je het een niet met het ander kan vergelijkenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:50 schreef sigme het volgende:
Lijkt me een goedkope les voor het organiseren van de Olypische Spelen.
Betuttelingsterreur van het kabinet. 14.gifquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Flikker toch op manIn hoeverre is er bij wat soort geweldloos en demonstratieloos evenement ook maar enigszins sprake van "spreekwoordelijke terreur"?
Waar moet ik mee om kunnen gaan?quote:TS kan er gewoon niet mee omgaan, en probeert dat af te schuiven op homo's, net zoals jij nu doet.
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Het is vrij onbeschoft om iemand stof in handen te geven waar je helemaal niet mee aan de slag wilt.quote:
Je had jezelf al totaal ongeloofwaardig gemaakt, dat hoef je niet nog een keer te bewijzen hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Betuttelingsterreur van het kabinet. 14.gif
Niet alles is letterlijk.
Dat er homo's zijn, en dat kan je blijkbaar slecht verdragen. Misschien moet je eens op de koffie met TS, en kan je gezellig praten over het drinken 40-45 glazen bier ofzo.quote:[..]
Waar moet ik mee om kunnen gaan?
Je kunt niet omgaan met je vrijheid om de andere kant op te kijken als iets niet jouw smaak is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:53 schreef Aoristus het volgende:
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Het is vrij onbeschoft om iemand stof in handen te geven waar je helemaal niet mee aan de slag wilt.
Een cursus begrijpend lezen en conclusies trekken zou je goed doen, knul.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je had jezelf al totaal ongeloofwaardig gemaakt, dat hoef je niet nog een keer te bewijzen hoor.
[..]
Dat er homo's zijn, en dat kan je blijkbaar slecht verdragen. Misschien moet je eens op de koffie met TS, en kan je gezellig praten over het drinken 40-45 glazen bier ofzo.
Ik een meisje, hij een knul...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:55 schreef OldJeller het volgende:
Een cursus begrijpend lezen en conclusies trekken zou je goed doen, knul.
Pak het dan niet aan, of leg het naast je neer. Het is soms helemaal niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Het is vrij onbeschoft om iemand stof in handen te geven waar je helemaal niet mee aan de slag wilt.
Ik ben ook veel stoerderder dan jij bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik een meisje, hij een knul...
Hebben we toch B&H leuk samengevat.
Braaf hondje... ga je mee naar de schuur?
Het scheelt, jij hoeft in ieder geval geen cursus hoe-lul-ik-recht-wat-krom-is te nemen, want daar doe je je best al voor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Een cursus begrijpend lezen en conclusies trekken zou je goed doen, knul.
Dat jij iemand anders ervan durft te betichten onbeschoft te zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Doe niet zo uit de hoogte met je 2 meter 20quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:57 schreef Tomasso het volgende:
Ik ben ook veel stoerderder dan jij bent.
Sindswanneer ben jij de vrijheidsbepalende maat? Vroeger werd er nog wel eens gevraagd of je iets leuk vond, tegenwoordig moet je maar de andere kant op kijken. Zie je dan zelf niet in dat zoiets een recept is voor de vlam in de pan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Pak het dan niet aan, of leg het naast je neer. Het is soms helemaal niet zo moeilijk.
Het is inderdaad wel frappant dat een user die zelf zo structureel haat aan 't propageren is nu gaat lopen huilen als ie de wind van voren krijgtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:58 schreef Tomasso het volgende:
Dat jij iemand anders ervan durft te betichten onbeschoft te zijn
Jongens, laten we het ontopic houden. Het gaat hier over de Gay Games, en ongetwijfeld dat jullie hier een spelletje spelen, dat is niet wat er bedoeld wordtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Doe niet zo uit de hoogte met je 2 meter 20.
Heb je al een clubje opgericht? Met een geheim wachtwoord enzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef Aoristus het volgende:
Zie je dan zelf niet in dat zoiets een recept is voor de vlam in de pan?En dan ben ik nog gematigd kritisch
Inderdaad, als mod doe je het niet zo best, want je doet net zo hard mee met het gejoelquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Jongens, laten we het ontopic houden. Het gaat hier over de Gay Games, en ongetwijfeld dat jullie hier een spelletje spelen, dat is niet wat er bedoeld wordt.
Er valt niks recht te lullen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het scheelt, jij hoeft in ieder geval geen cursus hoe-lul-ik-recht-wat-krom-is te nemen, want daar doe je je best al voor.
potverterende politici die homo's als voertuig gebruiken, het is een wisselwerking, ben ik bangquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:02 schreef sigme het volgende:
Wat is nou het probleem?
Spelende homos of potverterende politici?
je zegt het al zelf: van het kabinet. Wat hebben homoseksuelen daar voor de rest mee te maken? En wat wil je er mee zeggen dat homoseksuelen dan maar in hetzelfde rijtje worden geplaatst als marokkanenterreur... Ik kan dat niet beatten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Betuttelingsterreur van het kabinet. 14.gif
Niet alles is letterlijk.
[..]
Waar moet ik mee om kunnen gaan?
Echt, dit heeft geen zin meerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er valt niks recht te lullen.
Het enige waar ik op wees, was dat jij en Denise je niet zo als dramaprinsessen moeten gedragen.
Als ik hier bevoegd gezag was, dan zou ik een slotje op dit prutstopic knallen en TS vriendelijk verzoeken het nog eens te proberen met een normale TT, een normale OP, en zich afzijdig te houden van discriminerende homofobe opmerkingen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Jongens, laten we het ontopic houden. Het gaat hier over de Gay Games, en ongetwijfeld dat jullie hier een spelletje spelen, dat is niet wat er bedoeld wordt.
Die vraag is eenvoudig aan jou terug te stellen. Want jij doet precies hetzelfde, maar dan van de andere kant.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Sindswanneer ben jij de vrijheidsbepalende maat?
Werd bij elk programma op tv gevraagd of je het leuk vond? Bij elk feest? Bij elk evenement? Is jou gevraagd of je Koninginnedag leuk vond en zoniet dat het dan afgeschafd werd? Is jou gevraagd of het er voetbaltoernooien gehouden mochten worden?quote:Vroeger werd er nog wel eens gevraagd of je iets leuk vond, tegenwoordig moet je maar de andere kant op kijken. Zie je dan zelf niet in dat zoiets een recept is voor de vlam in de pan?En dan ben ik nog gematigd kritisch
Nee, want ik organiseer geen sexe gebaseerde events en ik doe geen beroep op de gemeentekas daarvoor. M.a.w. ik polariseer niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die vraag is eenvoudig aan jou terug te stellen. Want jij doet precies hetzelfde, maar dan van de andere kant.
[..]
Werd bij elk programma op tv gevraagd of je het leuk vond? Bij elk feest? Bij elk evenement? Is jou gevraagd of je Koninginnedag leuk vond en zoniet dat het dan afgeschafd werd? Is jou gevraagd of het er voetbaltoernooien gehouden mochten worden?
En word maar eens echt kritisch dan, dan kom je tenminste onder dat laffe schild van je uit en ziet iedereen wat voor persoon je bent
Misschien moet jij je maar met je B&H-prinsesjes gaan bezighouden, 'knul'quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:02 schreef OldJeller het volgende:
Er valt niks recht te lullen.
Het enige waar ik op wees, was dat jij en Denise je niet zo als dramaprinsessen moeten gedragen.
En daarmee is voldoende gezegd.
Er werd gezegd dat een TT nooit [insertgroep]terreur kon hebben en dat dat meteen gebanned zou worden. Ik zei van niet + voorbeelden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:03 schreef Jerruh het volgende:
[..]
je zegt het al zelf: van het kabinet. Wat hebben homoseksuelen daar voor de rest mee te maken? En wat wil je er mee zeggen dat homoseksuelen dan maar in hetzelfde rijtje worden geplaatst als marokkanenterreur... Ik kan dat niet beatten.
Waar staat precies dat ik homoseksuelen of andere mensen niet in mijn buurt wil hebben?quote:Als jij geen homoseksuelen in je buurt wilt hebben, doe je maar. Van mij mag je. Van mij mag je het denken. Alleen dat je het terreur noemt als een groep voor dezelfde rechten strijdt als ieder ander mens, aangezien dat toch uit je bewoording overkomt, vind ik persoonlijk een beetje jammer.
Met al het bovenstaande heb ik geen probleem en ik wens je veel geluk toe daarmee.quote:Wat boeit het jou dat ik misschien ook wel wil trouwen met mijn vriend? Wat boeit het jou dat als ik gewoon gelukkig ben ik met mijn vriend hand in hand op straat wil lopen? waarom zou dat niet mogen? Wat is er mis mee dat ik graag hetzelfde zou willen als zoveel verliefde stelletjes die het wel kunnen en ik niet omdat ik dan een klap in mijn bakkes riskeer van iemand...
Maak je geen zorgen joh, wat duidelijk wordt in een topic als deze, is dat de verdeeldheid onder de homoisten zelf erg groot is en dat men daardoor alle denkbare argumenten afgaat om kritiek te torpederen. Zo'n techniek kan nooit lang standhouden, want op een gegeven moment willen mensen weten waar ze aan toe zijn en welke idealen ze belangrijk vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat een TT nooit [insertgroep]terreur kon hebben en dat dat meteen gebanned zou worden. Ik zei van niet + voorbeelden.
[..]
Waar staat precies dat ik homoseksuelen of andere mensen niet in mijn buurt wil hebben?
Ik heb gezegd dat ik iets als 'gay games' onnodig vind en dat ik niet geloof dat een dergelijk evenement bijdraagt aan de acceptatie van homo's. (want met die achterliggende gedachte wordt het toch gehouden?)
[..]
Met al het bovenstaande heb ik geen probleem en ik wens je veel geluk toe daarmee.
Toch fijn, iemand die in zijn eentje bepaaldt wat goed voor de rest is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De publieke omroep heeft een informatieve functie. Wat mij betreft wordt nederland 3 afgeschaft, net als alle commerciele zenders. Dat is genoeg televisie voor iedereen.
Zeg Aoristuspoedel, heb je ook al een essay over homoïsme geschreven? Of was een andere user je voorquote:
over de gaygames heb ik wel eens gelezen dat er een hoop prominente homo's waren die ook hun twijfels hadden over het doel ervan en of het wel tot acceptatie zou leiden. Toch zijn er uit een aantal landen, waar homoseksualiteit verboden is etc. een hoop positieve reacties gekomen onder de homo's omdat ze zich eindelijk konden bezighouden met hun favoriete bezigheid (sporten) zonder zich druk te maken over hun eigen geaardheid en de gevolgen die het met zich meebrachten in hun eigen land. Wat dit betreft vind ik het wel een goede ontwikkeling. Toch zet ik er ook mijn kanttekeningen bij, omdat ik vind dat de OS bijvoorbeeld (en andere sportiviteiten) gewoon nog bereikbaar zijn en de gaygames juist de nadruk leggen op iets aparts. het feit is wel dat ik me er daarom niet in verdiep, niet erover ga schreeuwen dat het moet stoppen en niet alle homos in een hoekje druk (even niet per se op jou gericht trouwens) en negeer ik die gaygames gewoon... als ze het willen, doen ze het maar, maar mijn aandacht krijgt het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat een TT nooit [insertgroep]terreur kon hebben en dat dat meteen gebanned zou worden. Ik zei van niet + voorbeelden.
[..]
Waar staat precies dat ik homoseksuelen of andere mensen niet in mijn buurt wil hebben?
Ik heb gezegd dat ik iets als 'gay games' onnodig vind en dat ik niet geloof dat een dergelijk evenement bijdraagt aan de acceptatie van homo's. (want met die achterliggende gedachte wordt het toch gehouden?)
[..]
Met al het bovenstaande heb ik geen probleem en ik wens je veel geluk toe daarmee.
Vind ik ook. De Islam verbieden dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
+10 inzichtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:17 schreef sneakypete het volgende:
Als de homosexuelen in vervlogen tijden (?uh) niet zo stelsematig vervolgd en veroordeeld werden om hun zijn, zouden provocerende uitwassen als de gaygames nooit bestaan hebben.
Al die ergernissen hier zijn onderhuidse tekenen van een gebrek aan acceptatie en tolerantie.
Waarom geen topic over de oversexte housescene en hiphopscene?
Moslims gaan naar de moskee, Christenen naar de kerk, hippies naar het park, gabbers naar een houseparty en homo's gaan naar de gay-games en ik zie geen groot verschil hiertussen. Dat je het af en toe geen porem vindt is tot daar aan toe, dat vind ik ook nogal eens, maar ik proef ergens wat hypocrisie in de veroordelende houding van mensen hier.
'waarom willen ze zo graag anders zijn' is er zoeen. Come on, denk nu even na en bekijk even de geschiedenis. Homo's zijn nooit een 100% gelijk ingeburgerde groep geweest, vind je het vreemd dat ze dan nu een eigen gemeenschapje creeëren (net als alle andere minderheidsgroepen doen).
Maak je er maar sterk voorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vind ik ook. De Islam verbieden dus.
Kies je er trouwens bewust voor om sporadisch op kleine en simpele posts te reageren en de grotere naast je neest te leggen?quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Kies je er trouwens bewust voor om sporadisch op kleine en simpele posts te reageren en de grotere naast je neest te leggen?
uit welke Poll komt deze informatie, Petra?quote:In 1998 hebben we al kunnen zien wat voor een gezellige sfeer dergelijke evenementen in de stad brengen", zei Petra Hoogerwerf van D66.
Ik denk dat er steeds meer medestanders komen, en terecht. Elke keer die homodominante fiasco's hoef je niet te accepteren. Een keer is meer dan genoegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Och, zijn ze jou vergeten om je mening te vragen? Of misschien heb je minder medestanders dan dat je denkt.
ah, oké. Wellicht is het dus goed voor buitenlandse sporters die dan gewoon een sport kunnen beoefenen en even een hart onder de riem krijgen door deze spelen, aangezien dat in eigen land niet kan. Dacht alleen dat het enkel nationaal was en vond het daarom onzinnig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:17 schreef Jerruh het volgende:
[..]
over de gaygames heb ik wel eens gelezen dat er een hoop prominente homo's waren die ook hun twijfels hadden over het doel ervan en of het wel tot acceptatie zou leiden. Toch zijn er uit een aantal landen, waar homoseksualiteit verboden is etc. een hoop positieve reacties gekomen onder de homo's omdat ze zich eindelijk konden bezighouden met hun favoriete bezigheid (sporten) zonder zich druk te maken over hun eigen geaardheid en de gevolgen die het met zich meebrachten in hun eigen land. Wat dit betreft vind ik het wel een goede ontwikkeling. Toch zet ik er ook mijn kanttekeningen bij, omdat ik vind dat de OS bijvoorbeeld (en andere sportiviteiten) gewoon nog bereikbaar zijn en de gaygames juist de nadruk leggen op iets aparts. het feit is wel dat ik me er daarom niet in verdiep, niet erover ga schreeuwen dat het moet stoppen en niet alle homos in een hoekje druk (even niet per se op jou gericht trouwens) en negeer ik die gaygames gewoon... als ze het willen, doen ze het maar, maar mijn aandacht krijgt het niet.
Ik geloof wel dat er een probleem is en dat er inderdaad nog niet echt overal tolerantie is, maar dat dit probleem anders moet worden aangepakt.quote:Maar het gaat mij gewoon te ver (en je ziet dat ook in dit topic) dat het homoterreur is, dat homo's er alles aan doen om ook maar opgemerkt te worden, terwijl in heel veel gevallen homoseksuelen alleen maar hetzelfde willen kunnen als hetero's, zonder telkens daarbij op een dwingende en bijna agressieve manier mee geconfronteerd te worden dat ze anders zijn...
Ja, dat is gewoon triest en strafbaar (het fysieke) en moet wat aan gedaan worden.quote:bijv: een aantal bekenden en vrienden van mij zijn al in elkaar geslagen... soms puur omdat ze een homodisco uit kwamen of door de reguliers liepen... ik heb één keer met mijn vriend gewoon hand in hand gelopen door amsterdam en er kwamen al rare blikken en zachtjes ook rare opmerkingen... dan heb ik het nog niet gehad over de houding in het dorp van mijn vriend, waar het heftig wordt afgekeurd en men niet mag weten dat ie het is, omdat hij anders klandizie verliest. is dat dan ook niet een vorm van niet agressieve tterreur (op die fysieke acties dan) van "heteros", als dit al homoterreur wordt genoemd hier?
Mja, opnieuw: vergeet het internationale aspect niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:39 schreef El_Matador het volgende:
De Gay Games en Out Games worden door de homobeweging georganiseerd, maar staan open voor atleten van elke seksuele voorkeur.
Beetje vreemde redenering, maar goed.
De Gay Pride is gewoon lekker een dagje gekdoen en heeft niets met integratie te maken, dat maakt de politiek ervan.
Gay Games, het lijkt me totaal onnodig en al vaak gezegd; alleen maar meer afzonderen (alsof homoseksuele sporters niet aan andere evenementen zouden mogen meedoen), maar als ze er een leuke pot (hihi) van maken, gaan ze hun gang maar.
Ze gaan gelijk met homo's door de plee. Het zijn allebei minderheden met een afwijking. Samen uit, samen thuis.quote:
Evenementen en provocerende optochten brengen het onderwerp in ieder geval op de agenda en uit het verdomhoekje. Deelnemende en steun betuigende politici geven aan wat de (juridische en ethische) norm is. Onder andere. Is vrij elementair eigenlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:46 schreef OldJeller het volgende:
Ja, dat is gewoon triest en strafbaar (het fysieke) en moet wat aan gedaan worden.
Maar dat gaat niet met evenementen voor homo's lukken, de politiek moet met iets anders komen waardoor je dit probleem wél oplost.
Nou ja, ik zou zeggen, stem dan op betere politici. Of leg je erbij neer dat blijkbaar voldoende Amsterdammers vertegenwoordigers kiezen die dit leuke evenementen vinden voor de mensen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
potverterende politici die homo's als voertuig gebruiken, het is een wisselwerking, ben ik bang
Utrecht: www.midzomergracht.nlquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:
je vraagt je af waarom andere grote steden als Eindhoven, Rotterdam, Utrecht dit soort evenementen niet naar zich toe trekken.
Ergens in een van die uithoeken is toch de roze kermis?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:
je vraagt je af waarom andere grote steden als Eindhoven, Rotterdam, Utrecht dit soort evenementen niet naar zich toe trekken.
* Roze Zondag: op 27 juli 2008 wordt tijdens het Kwakoe Zomerfestival in Amsterdam Zuidoost voor het eerst een Roze Zondag gehouden [24]quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Utrecht: www.midzomergracht.nl
Inderdaadquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:55 schreef DennisMoore het volgende:
Maar wat ontzettend vreemd inderdaad dat Utrecht, Eindhoven en Rotterdam zich minder massaal op de internationale toerist richten.
Kijk 's, Aoristus! Helemaal niks in Emmen! Verhuizen, mien jongquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:55 schreef Tha_Erik het volgende:
* Roze Zondag: op 27 juli 2008 wordt tijdens het Kwakoe Zomerfestival in Amsterdam Zuidoost voor het eerst een Roze Zondag gehouden [24]
* Roze Maandag in Tilburg (sinds 1990) meestal op de 4e maandag in juli [25] tijdens de jaarlijkse Tilburgse Kermis
* Roze Woensdag (ook wel Pink Wednesday, vanwege buitenlandse Vierdaagse-gangers) in Nijmegen (sinds 2002) meestal op de 3e woensdag in juli [26] (en tijdens de tweede dag van de jaarlijkse Internationale Vierdaagse Afstandmarsen (en 7 dagen Zomerfeesten/Vierdaagsefeesten) in Nijmegen
* Roze Vrijdag: de vrijdag tijdens de jaarlijkse 50Plusbeurs [27] in de Jaarbeurs in (Utrecht) in de 3e week van september (sinds 2006 (?) op initiatief van Platform van Homo- en Lesbische Ouderen (ANBO, COC, Schorer)
* Roze Zondag: Holebi-kerkdienst
* Roze Week: week voorafgaand aan Roze Zaterdag met publieks- en specifiek gerichte activiteiten
* Roze Stad: benaming voor de stad die officieel een Roze Zaterdag toegewezen heeft gekregen
* Amsterdam Gay Pride (sinds 1996) en Amsterdam Pride (vanaf 2007) – 1e weekeinde in augustus – met Grachtenparade (Canal Parade) op zaterdag en straatfestivals (en kleinschalig sporttoernooi) in Amsterdam
* Nijmegen – Roze Mei Maand – maand mei – met laatste zaterdag in Mei: Roze Mei Feest (NPFD /voorheen Nijmeegse Potten en Flikkersdag)
* Den Haag – Roze Lente – in de 2 weken voorafgaand aan de Roze Zaterdag – in Basta!
* Eindhoven – Regenboogfestival – eerste weekend van september bij Stratumsedijk, de homo-uitgaangsstraat van Eindhoven (N.B. toekomstige organisatie hiervan is ongewis)
* Utrecht – Midzomergrachtfestival – 10 dagen in/medio juni – met MegaPann-feest en MidZomerGracht (MZG)-spektakel in Utrecht
Tilburgquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ergens in een van die uithoeken is toch de roze kermis?
A'dam is dat idd al een lange tijd niet meer (en daar lopen ze best veel inkomsten door mis volgens mij)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef sigme het volgende:
Ik meen dat Amsterdam door een handvol incidenten wat minder de toeristische 'gay capital of the world' was geworden, tot spijt van de uitbaters? Dan zou zo'n evenement organiseren wel een logische stap zijn lijkt me.
Ik las laatst ergens dat dat voornamelijk kwam omdat andere steden, zoals Barcelona, homovriendelijker zijn geworden. Hoewel inderdaad ook wel dat incident waarbij die Amerikaanse journalist in elkaar werd geslagen, z'n effect had.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef sigme het volgende:
Ik meen dat Amsterdam door een handvol incidenten wat minder de toeristische 'gay capital of the world' was geworden, tot spijt van de uitbaters? Dan zou zo'n evenement organiseren wel een logische stap zijn lijkt me.
Nee, ik maak gebruik van mijn democratisch recht en dat beperkt me niet om 1x in de 4 jaar te stemmen. Ik heb al gewaarschuwd voor de monocultuur, moet je even alles lezenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou zeggen, stem dan op betere politici. Of leg je erbij neer dat blijkbaar voldoende Amsterdammers vertegenwoordigers kiezen die dit leuke evenementen vinden voor de mensen.
Indeed, zolang gaybashing nog een terugkerend fenomeen is, kun je moeilijk stellen dat homo's geaccepteerd zijn en zich 'niet moeten aanstellen'.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef sigme het volgende:
Oeh! Uit welke eeuw kom jijquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:10 schreef Scaurus het volgende:
Het zeer expliciet in de openbare ruimte uiten van [vul hier iets in] is echter onwenselijk. Wij hebben immers de behoefte om de openbare ruimte (dat wat buiten je deur gebeurt) enigszins neutraal te houden, zonder extravagante uitingen.
Precies, het RECHT is er. En als de behoefte/noodzaak er niet meer is, zal het vanzelf verdwijnen of verworden tot een algemeen feestje.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:12 schreef sneakypete het volgende:
Indeed, zolang gaybashing nog een terugkerend fenomeen is, kun je moeilijk stellen dat homo's geaccepteerd zijn en zich 'niet moeten aanstellen'.
Of het rondlopen in roze pakjes nu een manier is om aansluiting te vinden betwijfel ik ook wel eens, maar dan nóg zie ik niet waarom ze het recht er niet toe hebben, of beter nog, waarom anderen het recht hebben het te verbieden, en wat hun werkelijke motieven zijn.
Is het zo moeilijk om inhoudelijk op mijn post in te gaan? Blijf dan wegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef DennisMoore het volgende:
Oeh! Uit welke eeuw kom jij?
Wat zal het daar saaaai geweest zijn in jouw hoofdstad.
Ja, maar wel een feestje in de publieke ruimte. In die publieke ruimte zijn er ook burgers met andere overtuigingen en geaardheid. Het is niet onredelijk om voor de rust van die andere mensen eens wat minder hard te schreeuwen dat je homo bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:15 schreef sneakypete het volgende:
scaurus: het is maar een feestje, snapte.
Zo'n evenement is waarschijnlijk op een veld buiten het dorp. De bewoners hebben er dan geen directe last van. Mochten dronken lorren stennis schoppen in het dorp, dan mogen de bewoners rust en openbare orde op eisen, natuurlijk binnen de grenzen van de wet.quote:Ik ga binnenkort naar een 2daags evenement in duitsland met punk en rockabillymuziek, daar komen ook opvallende figuren met tattoeages, shirts met doodskoppen en meters bier (mijzelf niet eens uitgezonderd) op af. Wat nu als een zooitje locals er nu aanstoot aan neemt en het volgend jaar maar verbied aan mij om daar op straat te lopen? Ik heb toch liever een wereld met af en toe een ergernisje of openvallende mond dan een wereld waarin het allemaal alleen achter gesloten deuren mag.
Het is inderdaad moeilijk om serieus in te gaan op iemand die normen uit de 19e eeuw hanteert, excuusquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:15 schreef Scaurus het volgende:
Is het zo moeilijk om inhoudelijk op mijn post in te gaan? Blijf dan weg
Wat is dan nog het punt van zo'n gayparade? En hoe ga je dit doen? Een dresscode opstellen en al te extravagante types oppakken/bekeuren? (zal leuk vallen onder de homosexuelen in het politiekorps overigens)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja, maar wel een feestje in de publieke ruimte. In die publieke ruimte zijn er ook burgers met andere overtuigingen en geaardheid. Het is niet onredelijk om voor de rust van die andere mensen eens wat minder hard te schreeuwen dat je homo bent.
Oja, de individuen die stennis schoppen en gaan knokken/vernielen oid mogen bestraft worden, lijkt me redelijk. Maar dat is niet hetzelfde als deze mensen verbieden met hun hanekam enz. bij elkaar te komen en een feestje te bouwen, ook niet als het een openbaar stukje straat is. Zie jij op de gay-evenementen vaak agressie en misdadig gedrag-uitgezonderd de mensen die er expres heen gaan om homo's uit te schelden/aan te vallen? Volgens mij is het bij bijv. voetbalfeestjes vele malen erger, of wat te denken van het zomercarnaval waar elk jaar wel weer wat schermutselingen zijn. Ik vind het typisch dat je aoristus hier nu weer niet over hoort.quote:Zo'n evenement is waarschijnlijk op een veld buiten het dorp. De bewoners hebben er dan geen directe last van. Mochten dronken lorren stennis schoppen in het dorp, dan mogen de bewoners rust en openbare orde op eisen, natuurlijk binnen de grenzen van de wet.
Eens.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ik maak gebruik van mijn democratisch recht en dat beperkt me niet om 1x in de 4 jaar te stemmen.
Voordat homofeestjes ergens monocultuur vormen zijn we wel wat verder dan gay games. En dan is er gemeenschapsgeld voor heterogames.quote:Ik heb al gewaarschuwd voor de monocultuur, moet je even alles lezen
Nee, dat geldt misschien in Groningen waar iedereen zich met elkaar bemoeit, hier gaat dat anders.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Voordat homofeestjes ergens monocultuur vormen zijn we wel wat verder dan gay games. En dan is er gemeenschapsgeld voor heterogames.
Ach dan weet jij ook eens hoe de homo's zich al die jaren gevoeld moeten hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, dat geldt misschien in Groningen waar iedereen zich met elkaar bemoeit, hier gaat dat anders.
Zo'n beetje elke dag is er 'positief' homonieuws in de lokale media, er hangt zelfs een doek in de bibliotheek, er is geen enkele sprake van gelijkwaardigheid of mogelijkheid om een wat bredere visie te onwikkelen, homo's bepalen de maat en dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden als dit zo doorgaat.
dat is natuurlijk mijn probleemquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:38 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ach dan weet jij ook eens hoe de homo's zich al die jaren gevoeld moeten hebben.
Is de verhouding tot heteroseksuele uitingen in de 'publieke ruimte' al ongeveer 1 op 10quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:36 schreef Aoristus het volgende:
Nee, dat geldt misschien in Groningen waar iedereen zich met elkaar bemoeit, hier gaat dat anders.
Zo'n beetje elke dag is er 'positief' homonieuws in de lokale media, er hangt zelfs een doek in de bibliotheek, er is geen enkele sprake van gelijkwaardigheid of mogelijkheid om een wat bredere visie te onwikkelen, homo's bepalen de maat en dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden als dit zo doorgaat.
jup, want jij creeerde het zelfquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat is natuurlijk mijn probleem
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:42 schreef Jerruh het volgende:
[..]
jup, want jij creeerde het zelf.
Dan ben je dus een hypocriete egoïst.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat is natuurlijk mijn probleem
Van mij mogen homo's best gebruik maken van de publieke ruimte voor een feest, maar dan niet op zo'n extravagante en uitbundige manier. Dus: geen keiharde muziek en onzedelijke handelingen. Een stukje ingetogenheid en neutraliteit mag je wel verwachten in de publieke ruimte. Wie extreem wil gaan, kan dat op besloten feesten en evenementen. Het feesten is er toch niet minder op als heel Amsterdam meekijkt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:25 schreef sneakypete het volgende:
Wat is dan nog het punt van zo'n gayparade? En hoe ga je dit doen? Een dresscode opstellen en al te extravagante types oppakken/bekeuren? (zal leuk vallen onder de homosexuelen in het politiekorps overigens)
Het gaat mij niet om de agressie die uit een evenement kan voortvloeien. Ik geloof graag dat er op ALLE Gay Parade's bij elkaar minder agressie is geweest dan bij één wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord. Het gaat niet om agressie, maar om rust en vrede in de publieke ruimte. Dat je langs de gracht kan fietsen zonder verplicht te moeten luisteren naar kutmuziek terwijl travestieten op een boot staan te dansen.quote:Oja, de individuen die stennis schoppen en gaan knokken/vernielen oid mogen bestraft worden, lijkt me redelijk. Maar dat is niet hetzelfde als deze mensen verbieden met hun hanekam enz. bij elkaar te komen en een feestje te bouwen, ook niet als het een openbaar stukje straat is. Zie jij op de gay-evenementen vaak agressie en misdadig gedrag-uitgezonderd de mensen die er expres heen gaan om homo's uit te schelden/aan te vallen? Volgens mij is het bij bijv. voetbalfeestjes vele malen erger, of wat te denken van het zomercarnaval waar elk jaar wel weer wat schermutselingen zijn. Ik vind het typisch dat je aoristus hier nu weer niet over hoort.
Dat valt wel mee hoor met die incidenten. Het is eigenlijk altijd een raadsel geweest waarom Amsterdam die titel had omdat er in veel andere steden net zo goed een subcultuur is, maar dat trekt in andere steden nog steeds aan terwijl het in Amsterdam een beetje hetzelfde blijft.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef sigme het volgende:
En dan gaan ze maar naar Barcelona ofzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet andere mensen betalen voor het feestje van homo's (of wie dan ook) ?
Als al die relnichten een feestje willen betalen ze dat maar uit hun eigen roze handtasje.
In principe wel ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet andere mensen betalen voor het feestje van homo's (of wie dan ook) ?
Als al die relnichten een feestje willen betalen ze dat maar uit hun eigen roze handtasje.
Het is goedkoper als jij ophoepelt naar Emmen. Of Zimbabwe.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:17 schreef Aoristus het volgende:
En dan gaan ze maar naar Barcelona ofzo
Iedereen van profiteert? Ik zie niet in hoe ik profiteer van homo's die een feestje vieren in Amsterdam?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
In principe wel ja.
Hoewel e.e.a. ook een (internationaal) maatschappelijk doel kan dienen en een hoop toeristen naar A'dam haalt, waar iedereen dan weer van profiteert. Zo zwartwit ligt 't dus niet.
Economisch profijt, dumbass.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Iedereen van profiteert? Ik zie niet in hoe ik profiteer van homo's die een feestje vieren in Amsterdam?
Toeristen enzo... je weet wel, mensen die geld uitgeven en de lokale economie stimuleren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Iedereen van profiteert? Ik zie niet in hoe ik profiteer van homo's die een feestje vieren in Amsterdam?
Ik heb geen handtasje, heb jij wel een tractor?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Want ik heb natuurlijk heel veel aan homo's die roze vlaggetjes kopen als ik 30 km verderop woon.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Scaurus het volgende:
Economisch profijt, dumbass.
Nee, sorry, ik trein 1ste klas, mag dat ook?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef SCH het volgende:
Ik heb geen handtasje, heb jij wel een tractor?
Nee, want je bent een boer. Alle heteromannen zijn namelijk domme onaangepaste boeren die op een tractor rieden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik trein 1ste klas, mag dat ook?
Vraag het de middenstand eens, ik denk dat ze topdagen hebben tijdens die parade.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Want ik heb natuurlijk heel veel aan homo's die roze vlaggetjes kopen als ik 30 km verderop woon.![]()
Oh, ja, belasting en algemeen belang natuurlijk.
Je gooit een stad vol met homo's, en als je er dan niets mee hebt moet je maar even niet kijken. Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:32 schreef Frollo het volgende:
Homoterreur
'Boehoe, die vuige homofielen doen iets waar ik niet graag naar kijk'. DAN KIJK JE TOCH NIET STAKKER, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN?
Ik denk het, burgelijke ongehoorzaamheid is hier niet zo op zijn plaats oidquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je gooit een stad vol met homo's, en als je er dan niets mee hebt moet je maar even niet kijken. Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
Ik geef niks om het binnenlandse voetbal, stel nu dat ajax de cup wint en ik woon in Amsterdam.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je gooit een stad vol met homo's, en als je er dan niets mee hebt moet je maar even niet kijken. Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
Aannemend dat homo's over het algemeen redelijke, volwassen mensen zijn, kunnen ze er gewoon op aangesproken worden. Hoeft geen politie aan te pas komen: de gemeente kan makkelijk overleg plegen met de Gay Parade-organisatie, die waar 'naar onderen' kan communiceren. Bij uitwassen moet de politie optreden, bijv. bij een sok om het geslachtsdeel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:35 schreef sneakypete het volgende:
Scaurus: Werk je idee eens uit, hoe ga je dit controleren? Die muziek accoord, dat is nog te doen, maar gaat de politie dan ook opletten of er niet in een behaarde bil wordt geknepen ergens? Ik zie het punt niet zo. Misschien hoort dat wel bij zo'n gayparade, jammer maar helaas. Dan kun je hem alsnog verbieden, maar dat lijkt me erg onwenselijk.
De Gay Parade gaat ook langs de voordeuren. Het is redelijk als mensen eisen dat hun straat netjes blijft en niet slachtoffer wordt van festiviteiten waar zij zelf helemaal geen zin in hebben. Of wil je dat die mensen hun eigen huis ontvluchten?quote:En je stelt imo ten onrechte dat mensen dit verplicht moeten zien/horen. Dat is onzin, als je zo redeneert zijn mensen ook verplicht om te zien dat mijn auto voor de deur staat (en ja ik heb al eens ruzie met mijn buurvrouw gehad over mijn auto voor 'haar'deur dus dit kan gebeuren).
Juist omdat de straat van iedereen is, moeten er duidelijke regels zijn. Waar geleefd wordt, moet gereguleerd worden. Met jou onderscheid van wel of geen geweld mag ik voor jou huis 's nachts een groot hardcore feest geven. Dat mag, want ik gebruik geen geweld.quote:Juist als je stelt dat de straten van 'iedereen'zijn, juist dan vind ik dat er zo min mogelijk regels moeten zijn en slechts de orde gehandhaafd moet worden, maar dan niet volgens fatsoensprincipes maar volgens het onderscheid tussen wel of geen geweld. Jouw smaak is imo geen graadmeter, de mijne evenmin trouwens.
wat nou? Ajax kun je tenminste consequentieloos aanmoedigenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik geef niks om het binnenlandse voetbal, stel nu dat ajax de cup wint en ik woon in Amsterdam.
Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
ieiiieieeeee, homo's in de stad.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef Tarabass het volgende:
[..]
homo's niet dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
wat nou? Ajax kun je tenminste consequentieloos aanmoedigen
Nee, ik wil er iets voor terug, iets wat Amsterdam leuk vindtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
ieiiieieeeee, homo's in de stad.
WTF maakt het nou uit man, laat ze lekker als ze dat leuk vinden.
Lijkt me niet nee, je ziet dat ze nu al alle mogelijkheden benutten om in het nieuws te komen of om een ander evenement te organiserenquote:homo's niet dan?
Is inderdaad hetzelfde! Daar wens ik ook geen last van te hebben of aan mee te betalen..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik geef niks om het binnenlandse voetbal, stel nu dat ajax de cup wint en ik woon in Amsterdam.
Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
Een sok?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:48 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Aannemend dat homo's over het algemeen redelijke, volwassen mensen zijn, kunnen ze er gewoon op aangesproken worden. Hoeft geen politie aan te pas komen: de gemeente kan makkelijk overleg plegen met de Gay Parade-organisatie, die waar 'naar onderen' kan communiceren. Bij uitwassen moet de politie optreden, bijv. bij een sok om het geslachtsdeel.
Mensen die aan de Amsterdamse grachtengordel wonen weten dondersgoed waar ze aan beginnen. Het gaat dan niet alleen hierom, maar ook om andere stadse drukte en diversiteit voor je deur. Ik woon in een dorpje in Brabant, moet ik nu gaan klagen als ik mest ruik?quote:De Gay Parade gaat ook langs de voordeuren. Het is redelijk als mensen eisen dat hun straat netjes blijft en niet slachtoffer wordt van festiviteiten waar zij zelf helemaal geen zin in hebben. Of wil je dat die mensen hun eigen huis ontvluchten?
Toen ik hier kwam wonen was dat het eerste wat ik deed, overigens wel in overleg met de buren. Maar een straat midden in een afgelegen woonwijk is niet hetzelfde als een huis midden in het hart van Amsterdam. Ik zou de mening wel eens willen weten van de directe omwonenden. Als die massaal tegen zijn, zou het nog enigszins verdedigbaar worden. Maar aangezien Amsterdam kennelijk democratisch instemt met deze uitspattingen, geef ik zoiets weinig kans.quote:Juist omdat de straat van iedereen is, moeten er duidelijke regels zijn. Waar geleefd wordt, moet gereguleerd worden. Met jou onderscheid van wel of geen geweld mag ik voor jou huis 's nachts een groot hardcore feest geven. Dat mag, want ik gebruik geen geweld.
Fatsoen vind ik een ander woord voor goede smaak, immers over fatsoen valt net zo goed te discussieren en als je zelf toevallig goed past in het normale maatschappelijke plaatje, is het erg makkelijk strenge fatsoensnormen te bepleiten. Vergeet niet dat die mensen de overige 350 dagen in een jaar zich weldegelijk zullen moeten aanpassen, wat is er dan zo erg aan een of twee keer per jaar jezelf wat minder aanpassen, met in achtneming van de wet?quote:Het draait hier niet om smaak, maar om fatsoen. Dankzij fatsoen kan het openbare leven soepel verlopen, worden wij niet lastig gevallen en geconfronteerd met zaken die wij liever niet zien. Dat is een groot goed, een goed dat behouden moet worden.
Is het voor homo's (die niet in het 'normale maatschappelijke plaatje' passen) dan echt zo moeilijk om zich fatsoenlijk te gedragen? Hebben ze dwangneigingen om elkaar oraal te bevredigen op straat? Voor zover ik weet niet. Homo's zijn mensen als jij en ik, die verlangen ook fatsoen van hun medemens als ze zich in de openbare ruimte begeven. Fatsoen is immers het respecteren van je medemens en zijn persoonlijke ruimte middels het onderdrukken van bepaald gedrag (denk aan schreeuwen, seksuele handelingen verrichten, harde muziek draaien). Fatsoen is er voor ons allen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:56 schreef sneakypete het volgende:
Fatsoen vind ik een ander woord voor goede smaak, immers over fatsoen valt net zo goed te discussieren en als je zelf toevallig goed past in het normale maatschappelijke plaatje, is het erg makkelijk strenge fatsoensnormen te bepleiten.
Niets mis mee, maar waarom moeten andere mensen van die tijdelijke onaangepastheid deelgenoot gemaakt worden? Waarom kunnen homo's hun anders-zijn niet uiten op besloten festivals en feesten?quote:Vergeet niet dat die mensen de overige 350 dagen in een jaar zich weldegelijk zullen moeten aanpassen, wat is er dan zo erg aan een of twee keer per jaar jezelf wat minder aanpassen, met in achtneming van de wet?
Dus alle andere openbare feestjes ook verbieden-die eenmaal altijd gepaard gaan met wild gedrag? Bijv een dance parade, of een bavaria city racing, of een voetbalevenement? Gezellig..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:07 schreef Scaurus het volgende:
Is het voor homo's (die niet in het 'normale maatschappelijke plaatje' passen) dan echt zo moeilijk om zich fatsoenlijk te gedragen? Hebben ze dwangneigingen om elkaar oraal te bevredigen op straat? Voor zover ik weet niet. Homo's zijn mensen als jij en ik, die verlangen ook fatsoen van hun medemens als ze zich in de openbare ruimte begeven. Fatsoen is immers het respecteren van je medemens en zijn persoonlijke ruimte middels het onderdrukken van bepaald gedrag (denk aan schreeuwen, seksuele handelingen verrichten, harde muziek draaien). Fatsoen is er voor ons allen.
Waarom zou dat moeten dan, in acht genomen dat tal van andere uitingen ook vrij zijn?quote:Niets mis mee, maar waarom moeten andere mensen van die tijdelijke onaangepastheid deelgenoot gemaakt worden? Waarom kunnen homo's hun anders-zijn niet uiten op besloten festivals en feesten?
Alsof de stad minder gezellig is zonder de Dance Parade en hossende voetbalsupporters die aan het eind van de avond de stad vernielen. Ik heb daar een hekel aan, met mij een groot deel van de Nederlandse bevolking. Nu heb ik er geen bezwaar tegen als men dat soort festiviteiten op grote pleinen houdt. Anders is het als men door de straten heengaat met grote karren die muziek uitstoten die in de oren van mensen in de leeftijdscategorie 25-90 gewoon kut is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:12 schreef sneakypete het volgende:
Dus alle andere openbare feestjes ook verbieden-die eenmaal altijd gepaard gaan met wild gedrag? Bijv een dance parade, of een bavaria city racing, of een voetbalevenement? Gezellig..
Juist omdat ik vind dat het allemaal wel meevalt ben ik tegen het verbieden..
Dus al die feestjes ook maar verbieden? Gezellig..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Alsof de stad minder gezellig is zonder de Dance Parade en hossende voetbalsupporters die aan het eind van de avond de stad vernielen. Ik heb daar een hekel aan, met mij een groot deel van de Nederlandse bevolking. Nu heb ik er geen bezwaar tegen als men dat soort festiviteiten op grote pleinen houdt. Anders is het als men door de straten heengaat met grote karren die muziek uitstoten die in de oren van mensen in de leeftijdscategorie 25-90 gewoon kut is.
Je geeft eerder aan dat het anders flink mis is met die feesten, waarom is mijn post dan zo dom?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:41 schreef Scaurus het volgende:
Jezus zeg, ben je echt zo dom of doe je alsof? Ik zeg dat ik niets tegen feesten en festiviteiten heb, mits het de openbare orde en rust niet teveel verstoort.
Het EK-voetbal gemist?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:03 schreef Waaghals het volgende:
Als er straight games komen is het land te klein
Tuuk, ik ben altijd van de partji.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hey, toen was er op Fok ook een mooie mannen topic.
Wanneer en waar is dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuuk, ik ben altijd van de partji.
Kom je ook naar de Gay Games?
Nog ver weg en als het aan TS ligt nooit.quote:
Niet overdrijven, het was nog maar 1 x maar het was machtig mooi toen.quote:Werken tijdens de gay parade is altijd zo tof!
1 x is voor mij altijd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nog ver weg en als het aan TS ligt nooit.
[..]
Niet overdrijven, het was nog maar 1 x maar het was machtig mooi toen.
Toen was jij nog een mini-agentje. Waarom vond je het zo leuk?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
1 x is voor mij altijd.
Want vaker kon ik er nog niet werken
Gezellige sfeer en een hoop tolerantie!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Toen was jij nog een mini-agentje. Waarom vond je het zo leuk?
En jij bent hetero toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gezellige sfeer en een hoop tolerantie!
De laatste keer dat ik keek was ik nog steeds getrouwd met de liefste vrouw in mijn wereld (niet dat een trouwring tegenwoordig iets zegt over je geaardheid maar ik ben 100% hetero)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij bent hetero toch?
Zien die heteromannetjes in dit topic het dan helemaal verkeerd?
Dan zien die bange heteromannetjes op de tractor het idd verkeerdquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:23 schreef sjimz het volgende:
En ik heb niets tegen homo's, we leven in 2008 joh
Excuus, het is ook vrij kinderachtig maar ik wil je beschermen tegen zo'n TT Rock. Dat kan echt niet. Ik snap dat je wel bezig kan blijven met sommige users hier maar deze TT kan gewoon niet en ik vind het onbegrijpelijk dat je er zo laconiek mee om wilde gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Ik begrijp dat je je de tt aantrekt, maar dit gedrag vind ik te dol SCH. Beetje volwassenheid mag best.
Denk na. Terreur man, idioot. Dat slaat toch als kut op dirk, dat weet je best.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef Aoristus het volgende:
en waarom kan het niet, SCH. Had je daar niet eerst over na moeten denken voordat je begon te klooien?
Juist niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef sigme het volgende:
Heb ik daar toestemming voor gegeven dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:56 schreef sjimz het volgende:
Maar, SCH denk je wel om je hartje?
Heb geen zin om je virtueel te reanimeren!!!
Ik heb kleinzusje al beloofd dat hij open mocht als het zover wasquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik daar toestemming voor gegeven dan?
Mijn hartje klopt juist prima hier door. Al raakte het van slag toen ik zag dat je mijn naamtopic hebt gesloten
Gay Games in 020 leuk, dus misschien nog een keer. Mannetjes boos want die vinden homo's stom. Mannetjes blij want die zijn zelf homo. Normale mensjes blij want dat zijn normale mensjes.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:01 schreef sjimz het volgende:
Ik heb trouwens niet heel dit topic doorgelezen maar mag ik een kort resumé?
Het is toch alleen maar promotie voor Amsterdam als de gay games worden gehouden?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Gay Games in 020 leuk, dus misschien nog een keer. Mannetjes boos want die vinden homo's stom. Mannetjes blij want die zijn zelf homo. Normale mensjes blij want dat zijn normale mensjes.
Ja, daar zijn wij het wel snel over eens. Anderen vinden het vies en stom en bah en smerig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is toch alleen maar promotie voor Amsterdam als de gay games worden gehouden?
Die mogen dat vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wij het wel snel over eens. Anderen vinden het vies en stom en bah en smerig.
Ze mogen het vinden maar de vraag is toch wel waar die onverdraagzaamheid vandaan komt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die mogen dat vinden.
Ik mag dan weer vinden dat die mensen vooral bekrompen en in een klein wereldje leven.
Opvoeding? Cultuur?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze mogen het vinden maar de vraag is toch wel waar die onverdraagzaamheid vandaan komt?
Weet jij dat?
Ik zie zelden kleffe homo's in het openbaar eigenlijk. Wel veel jongens die hun tong in een meisje duwen. Dat vind ik eigenlijk wel lief.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Opvoeding? Cultuur?
Ik ben vrij opgevoed en heb helemaal niets tegen homo's.
Ik heb alleen iets tegen kleffe homo's in het openbaar, maar ik heb ook een hekel aan kleffe hetero's in het openbaar.
Klefheid in het openbaar dus!![]()
Vroeger in Den Bosch ging ik nog wel eens met een homovriend stappen in een homo vriendelijk cafe.
Dat was gezellig!
punt 2 vind ik wel zo kortzichtig en bekrompenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:15 schreef Scaurus het volgende:
1) Christendom
2) 'Natuurlijke' afkeer tegen dat wat tegen de stroom in gaat, bij ons dus zwarte huidskleur en openlijke homoseksualiteit. Die afkeer is deels cultureel, deels biologisch
3) Bewuste stereotypering door homoseksuelen, waardoor het voor jonge homo's onmogelijk is om uit de kast te komen zonder als een gladde nicht die naar YMCA luistert gezien te worden.
1 en 2 klopt. 3 zie ik niet zo als probleem. Ook stereotypen horen erbij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:15 schreef Scaurus het volgende:
1) Christendom
2) 'Natuurlijke' afkeer tegen dat wat tegen de stroom in gaat, bij ons dus zwarte huidskleur en openlijke homoseksualiteit. Die afkeer is deels cultureel, deels biologisch
3) Bewuste stereotypering door homoseksuelen, waardoor het voor jonge homo's onmogelijk is om uit de kast te komen zonder als een gladde nicht die naar YMCA luistert gezien te worden.
Hier in Amsterdam zie ik veel homo's en hetero's kleffen!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie zelden kleffe homo's in het openbaar eigenlijk. Wel veel jongens die hun tong in een meisje duwen. Dat vind ik eigenlijk wel lief.
Geloof kan mensen ook erg helpen hoor. Er zijn zat christelijke homo's.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef sjimz het volgende:
En geloof maakt meer kapot dan je lief is!
Geef je ze dan een bekeuring? Het is toch een soort van wildplassen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam zie ik veel homo's en hetero's kleffen!
Maar het kan ook door de zomer komen (al was die niet zo geweldig)
Ja maar geloof is ook het grote twistpunt in oorlogen (op olie na) maar dat is een hele andere discussie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof kan mensen ook erg helpen hoor. Er zijn zat christelijke homo's.
nee, daar vind ik het dan toch wel weer schattig genoeg voor!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef je ze dan een bekeuring? Het is toch een soort van wildplassen.
Ook als die stereotypes een imago creëren waardoor een aardig deel van de bevolking homoseksuelen als verwijfd en glad gaan zien?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef SCH het volgende:
1 en 2 klopt. 3 zie ik niet zo als probleem. Ook stereotypen horen erbij.
NEC fan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:19 schreef Adelante het volgende:
Amsterdam is toch al jaren geen homohoofdstad van Nederland meer, doe die spelen maar in Arnhem.
Dat ligt toch meer aan die bevolking dan aan die stereo's. die zijn vrij om dat te doen. Als mensen hun beeld daar op baseren is dat nogal kortzichtig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ook als die stereotypes een imago creëren waardoor een aardig deel van de bevolking homoseksuelen als verwijfd en glad gaan zien?
Ik zag geen andere reden waarom je Arnhem als homohoofdstad aanprees! (Weet niet veel van Arnhem dus dacht dat je een geintje maakte)quote:
hey ik moet good cop/bad cop blijven spelen he!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
Dat was niet aardig van je sjimz
ja hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
Zijn er bij de politie bij jou ook homoseksuele medemenschen?
doe maar gay copquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
hey ik moet good cop/bad cop blijven spelen he!
Nee, bij de medische keuring kunnen ze zien of je daaraan lijdt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:24 schreef SCH het volgende:
Zijn er bij de politie bij jou ook homoseksuele medemenschen?
Gelukkig hebben ze jouquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
ja hoor.
Er is zelfs een homo netwerk omdat er helaas nog steeds discriminatie voor komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |