abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61018930
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Iedereen van profiteert? Ik zie niet in hoe ik profiteer van homo's die een feestje vieren in Amsterdam?
Economisch profijt, dumbass.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61018931
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Boze_Appel het volgende:

Iedereen van profiteert? Ik zie niet in hoe ik profiteer van homo's die een feestje vieren in Amsterdam?
Toeristen enzo... je weet wel, mensen die geld uitgeven en de lokale economie stimuleren.
pi_61018963
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet andere mensen betalen voor het feestje van homo's (of wie dan ook) ?

Als al die relnichten een feestje willen betalen ze dat maar uit hun eigen roze handtasje.
Ik heb geen handtasje, heb jij wel een tractor?
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 20:25:40 #229
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61018970
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Scaurus het volgende:
Economisch profijt, dumbass.
Want ik heb natuurlijk heel veel aan homo's die roze vlaggetjes kopen als ik 30 km verderop woon.

Oh, ja, belasting en algemeen belang natuurlijk.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 20:26:26 #230
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61018992
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef SCH het volgende:
Ik heb geen handtasje, heb jij wel een tractor?
Nee, sorry, ik trein 1ste klas, mag dat ook?
Carpe Libertatem
pi_61019082
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik trein 1ste klas, mag dat ook?
Nee, want je bent een boer. Alle heteromannen zijn namelijk domme onaangepaste boeren die op een tractor rieden.
pi_61019266
Of de overheid moet meebetalen vind ik idd een andere, van mij hoeft dat niet, maargoed de overheid bezit de straten dus is het logisch dat zij nu wel moet gaan over deze zaken.

Scaurus: Werk je idee eens uit, hoe ga je dit controleren? Die muziek accoord, dat is nog te doen, maar gaat de politie dan ook opletten of er niet in een behaarde bil wordt geknepen ergens? Ik zie het punt niet zo. Misschien hoort dat wel bij zo'n gayparade, jammer maar helaas. Dan kun je hem alsnog verbieden, maar dat lijkt me erg onwenselijk.
En je stelt imo ten onrechte dat mensen dit verplicht moeten zien/horen. Dat is onzin, als je zo redeneert zijn mensen ook verplicht om te zien dat mijn auto voor de deur staat (en ja ik heb al eens ruzie met mijn buurvrouw gehad over mijn auto voor 'haar'deur dus dit kan gebeuren). Juist als je stelt dat de straten van 'iedereen'zijn, juist dan vind ik dat er zo min mogelijk regels moeten zijn en slechts de orde gehandhaafd moet worden, maar dan niet volgens fatsoensprincipes maar volgens het onderscheid tussen wel of geen geweld. Jouw smaak is imo geen graadmeter, de mijne evenmin trouwens.

Dat er geweld uit voortkomt? Vind ik onzin, tenzij je mensen bedoelt die zelf op zoek gaan naar ruzie met deze mensen, maar wie is er dan fout? Als ik een bril op zet en ik wordt uitgelachen met mijn brilletje, wie is dan fout?
pi_61019294
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Want ik heb natuurlijk heel veel aan homo's die roze vlaggetjes kopen als ik 30 km verderop woon.

Oh, ja, belasting en algemeen belang natuurlijk.
Vraag het de middenstand eens, ik denk dat ze topdagen hebben tijdens die parade.
pi_61019416
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:32 schreef Frollo het volgende:
Homoterreur

'Boehoe, die vuige homofielen doen iets waar ik niet graag naar kijk'. DAN KIJK JE TOCH NIET STAKKER, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN?
Je gooit een stad vol met homo's, en als je er dan niets mee hebt moet je maar even niet kijken. Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:44:26 #235
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61019528
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Je gooit een stad vol met homo's, en als je er dan niets mee hebt moet je maar even niet kijken. Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
Ik denk het, burgelijke ongehoorzaamheid is hier niet zo op zijn plaats oid
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61019602
quote:

[..]

Ik geef niks om het binnenlandse voetbal, stel nu dat ajax de cup wint en ik woon in Amsterdam.
Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
pi_61019657
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:35 schreef sneakypete het volgende:
Scaurus: Werk je idee eens uit, hoe ga je dit controleren? Die muziek accoord, dat is nog te doen, maar gaat de politie dan ook opletten of er niet in een behaarde bil wordt geknepen ergens? Ik zie het punt niet zo. Misschien hoort dat wel bij zo'n gayparade, jammer maar helaas. Dan kun je hem alsnog verbieden, maar dat lijkt me erg onwenselijk.
Aannemend dat homo's over het algemeen redelijke, volwassen mensen zijn, kunnen ze er gewoon op aangesproken worden. Hoeft geen politie aan te pas komen: de gemeente kan makkelijk overleg plegen met de Gay Parade-organisatie, die waar 'naar onderen' kan communiceren. Bij uitwassen moet de politie optreden, bijv. bij een sok om het geslachtsdeel.
quote:
En je stelt imo ten onrechte dat mensen dit verplicht moeten zien/horen. Dat is onzin, als je zo redeneert zijn mensen ook verplicht om te zien dat mijn auto voor de deur staat (en ja ik heb al eens ruzie met mijn buurvrouw gehad over mijn auto voor 'haar'deur dus dit kan gebeuren).
De Gay Parade gaat ook langs de voordeuren. Het is redelijk als mensen eisen dat hun straat netjes blijft en niet slachtoffer wordt van festiviteiten waar zij zelf helemaal geen zin in hebben. Of wil je dat die mensen hun eigen huis ontvluchten?
quote:
Juist als je stelt dat de straten van 'iedereen'zijn, juist dan vind ik dat er zo min mogelijk regels moeten zijn en slechts de orde gehandhaafd moet worden, maar dan niet volgens fatsoensprincipes maar volgens het onderscheid tussen wel of geen geweld. Jouw smaak is imo geen graadmeter, de mijne evenmin trouwens.
Juist omdat de straat van iedereen is, moeten er duidelijke regels zijn. Waar geleefd wordt, moet gereguleerd worden. Met jou onderscheid van wel of geen geweld mag ik voor jou huis 's nachts een groot hardcore feest geven. Dat mag, want ik gebruik geen geweld.

Het draait hier niet om smaak, maar om fatsoen. Dankzij fatsoen kan het openbare leven soepel verlopen, worden wij niet lastig gevallen en geconfronteerd met zaken die wij liever niet zien. Dat is een groot goed, een goed dat behouden moet worden.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:49:14 #238
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61019679
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:46 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ik geef niks om het binnenlandse voetbal, stel nu dat ajax de cup wint en ik woon in Amsterdam.
Wat moet je dan? Verhuizen? Binnenblijven? Je kop in een plek steken waar geen zon komt?
wat nou? Ajax kun je tenminste consequentieloos aanmoedigen
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:49:54 #239
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_61019701
quote:

[..]

ieiiieieeeee, homo's in de stad.

WTF maakt het nou uit man, laat ze lekker als ze dat leuk vinden.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef Aoristus het volgende:

[..]

wat nou? Ajax kun je tenminste consequentieloos aanmoedigen
homo's niet dan?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:52:12 #240
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61019787
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

ieiiieieeeee, homo's in de stad.

WTF maakt het nou uit man, laat ze lekker als ze dat leuk vinden.
Nee, ik wil er iets voor terug, iets wat Amsterdam leuk vindt
quote:
homo's niet dan?
Lijkt me niet nee, je ziet dat ze nu al alle mogelijkheden benutten om in het nieuws te komen of om een ander evenement te organiseren
pi_61019822
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:46 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Is inderdaad hetzelfde! Daar wens ik ook geen last van te hebben of aan mee te betalen..
pi_61019922
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:48 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Aannemend dat homo's over het algemeen redelijke, volwassen mensen zijn, kunnen ze er gewoon op aangesproken worden. Hoeft geen politie aan te pas komen: de gemeente kan makkelijk overleg plegen met de Gay Parade-organisatie, die waar 'naar onderen' kan communiceren. Bij uitwassen moet de politie optreden, bijv. bij een sok om het geslachtsdeel.
Een sok?
Weet je, ik kijk nooit naar heel die parade, het is mijn kopje thee evenmin als het jouwe. Maargoed, waar hebben we het nou over? Maargoed, wie weet kan er in goed overleg een afspraak komen over goed gedrag, lijkt me niet onmogelijk. Maar mij persoonlijk maakt het allemaal erg weinig uit en ik vrees dat de sympathie voor homo's echt niet toeneemt wanneer de heren een sok om de penis doen.
quote:
De Gay Parade gaat ook langs de voordeuren. Het is redelijk als mensen eisen dat hun straat netjes blijft en niet slachtoffer wordt van festiviteiten waar zij zelf helemaal geen zin in hebben. Of wil je dat die mensen hun eigen huis ontvluchten?
Mensen die aan de Amsterdamse grachtengordel wonen weten dondersgoed waar ze aan beginnen. Het gaat dan niet alleen hierom, maar ook om andere stadse drukte en diversiteit voor je deur. Ik woon in een dorpje in Brabant, moet ik nu gaan klagen als ik mest ruik?
quote:
Juist omdat de straat van iedereen is, moeten er duidelijke regels zijn. Waar geleefd wordt, moet gereguleerd worden. Met jou onderscheid van wel of geen geweld mag ik voor jou huis 's nachts een groot hardcore feest geven. Dat mag, want ik gebruik geen geweld.
Toen ik hier kwam wonen was dat het eerste wat ik deed, overigens wel in overleg met de buren. Maar een straat midden in een afgelegen woonwijk is niet hetzelfde als een huis midden in het hart van Amsterdam. Ik zou de mening wel eens willen weten van de directe omwonenden. Als die massaal tegen zijn, zou het nog enigszins verdedigbaar worden. Maar aangezien Amsterdam kennelijk democratisch instemt met deze uitspattingen, geef ik zoiets weinig kans.
quote:
Het draait hier niet om smaak, maar om fatsoen. Dankzij fatsoen kan het openbare leven soepel verlopen, worden wij niet lastig gevallen en geconfronteerd met zaken die wij liever niet zien. Dat is een groot goed, een goed dat behouden moet worden.
Fatsoen vind ik een ander woord voor goede smaak, immers over fatsoen valt net zo goed te discussieren en als je zelf toevallig goed past in het normale maatschappelijke plaatje, is het erg makkelijk strenge fatsoensnormen te bepleiten. Vergeet niet dat die mensen de overige 350 dagen in een jaar zich weldegelijk zullen moeten aanpassen, wat is er dan zo erg aan een of twee keer per jaar jezelf wat minder aanpassen, met in achtneming van de wet?
Juist dat mensen kennelijk weigeren geconfronteerd te worden met het fenomeen vind ik nogal ouderwets en een beetje bekrompen. Je mag het niet mooi vinden oké, maar is een verbod oid nu echt nodig?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:04:59 #243
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61020167
Ik heb er de kracht niet voor...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61020222
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:56 schreef sneakypete het volgende:
Fatsoen vind ik een ander woord voor goede smaak, immers over fatsoen valt net zo goed te discussieren en als je zelf toevallig goed past in het normale maatschappelijke plaatje, is het erg makkelijk strenge fatsoensnormen te bepleiten.
Is het voor homo's (die niet in het 'normale maatschappelijke plaatje' passen) dan echt zo moeilijk om zich fatsoenlijk te gedragen? Hebben ze dwangneigingen om elkaar oraal te bevredigen op straat? Voor zover ik weet niet. Homo's zijn mensen als jij en ik, die verlangen ook fatsoen van hun medemens als ze zich in de openbare ruimte begeven. Fatsoen is immers het respecteren van je medemens en zijn persoonlijke ruimte middels het onderdrukken van bepaald gedrag (denk aan schreeuwen, seksuele handelingen verrichten, harde muziek draaien). Fatsoen is er voor ons allen.
quote:
Vergeet niet dat die mensen de overige 350 dagen in een jaar zich weldegelijk zullen moeten aanpassen, wat is er dan zo erg aan een of twee keer per jaar jezelf wat minder aanpassen, met in achtneming van de wet?
Niets mis mee, maar waarom moeten andere mensen van die tijdelijke onaangepastheid deelgenoot gemaakt worden? Waarom kunnen homo's hun anders-zijn niet uiten op besloten festivals en feesten?
pi_61020393
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:07 schreef Scaurus het volgende:

Is het voor homo's (die niet in het 'normale maatschappelijke plaatje' passen) dan echt zo moeilijk om zich fatsoenlijk te gedragen? Hebben ze dwangneigingen om elkaar oraal te bevredigen op straat? Voor zover ik weet niet. Homo's zijn mensen als jij en ik, die verlangen ook fatsoen van hun medemens als ze zich in de openbare ruimte begeven. Fatsoen is immers het respecteren van je medemens en zijn persoonlijke ruimte middels het onderdrukken van bepaald gedrag (denk aan schreeuwen, seksuele handelingen verrichten, harde muziek draaien). Fatsoen is er voor ons allen.
Dus alle andere openbare feestjes ook verbieden-die eenmaal altijd gepaard gaan met wild gedrag? Bijv een dance parade, of een bavaria city racing, of een voetbalevenement? Gezellig..
Juist omdat ik vind dat het allemaal wel meevalt ben ik tegen het verbieden..
quote:
Niets mis mee, maar waarom moeten andere mensen van die tijdelijke onaangepastheid deelgenoot gemaakt worden? Waarom kunnen homo's hun anders-zijn niet uiten op besloten festivals en feesten?
Waarom zou dat moeten dan, in acht genomen dat tal van andere uitingen ook vrij zijn?
Op straat mogen mensen ook een politieke demonstratie houden (geheid ergernis bij andersdenkenden), de overwinning van een voetbalclub vieren (geheid ergernis bij niet-liefhebbers), een concert bijwonen op de dam oid (geheid ergernis bij mensen die liever andere muziek luisteren of een boek willen lezen).

Opzich begrijp ik je punt wel hoor, natuurlijk kan er best ingegrepen worden als er iets écht enorm uit de hand aan het lopen is. Maar homo's terug in de kast stoppen daar pas ik voor. Wat me stoort is dat aoristus en consorten zich vooral tegen deze zaken uitspreken maar waarschijnlijk een stuk minder tegen andere wilde feestjes in het openbaar, onder de noemer 'homoterreur', met andere worden alsof homo's minder recht hebben zich voor paal ( ) te zetten.
pi_61020503
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:12 schreef sneakypete het volgende:
Dus alle andere openbare feestjes ook verbieden-die eenmaal altijd gepaard gaan met wild gedrag? Bijv een dance parade, of een bavaria city racing, of een voetbalevenement? Gezellig..
Juist omdat ik vind dat het allemaal wel meevalt ben ik tegen het verbieden..
Alsof de stad minder gezellig is zonder de Dance Parade en hossende voetbalsupporters die aan het eind van de avond de stad vernielen. Ik heb daar een hekel aan, met mij een groot deel van de Nederlandse bevolking. Nu heb ik er geen bezwaar tegen als men dat soort festiviteiten op grote pleinen houdt. Anders is het als men door de straten heengaat met grote karren die muziek uitstoten die in de oren van mensen in de leeftijdscategorie 25-90 gewoon kut is.
pi_61021173
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Alsof de stad minder gezellig is zonder de Dance Parade en hossende voetbalsupporters die aan het eind van de avond de stad vernielen. Ik heb daar een hekel aan, met mij een groot deel van de Nederlandse bevolking. Nu heb ik er geen bezwaar tegen als men dat soort festiviteiten op grote pleinen houdt. Anders is het als men door de straten heengaat met grote karren die muziek uitstoten die in de oren van mensen in de leeftijdscategorie 25-90 gewoon kut is.
Dus al die feestjes ook maar verbieden? Gezellig..
En vooral alle horeca sluiten, immers er komen toch maar luidruchtige herrieschoppers op af.
Gezellig..allemaal om 10 uur binnen, even bidden en hop de bedstee in.
En áls er al gefeest mag worden, dan 10 km van de bewoonde wereld af in een verlaten weiland.
Tsja, het zou kunnen, maar het zou er in mijn ogen niet leuker op worden, en het zou de kleine, locale zelfstandigen een doodsteek geven.
pi_61021308
Jezus zeg, ben je echt zo dom of doe je alsof? Ik zeg dat ik niets tegen feesten en festiviteiten heb, mits het de openbare orde en rust niet teveel verstoort.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:41:21 #249
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021310
hoezo is het nu ineens een feestje, olympics suggereert toch een beetje een soort van sportbedrijven.

En ja, er zullen wel weer wat piepende homootjes zijn en ja de regels worden weer scherper en onverdraagzamer. Laat ik dan nu alvast kritiek hebben.
pi_61022000
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:41 schreef Scaurus het volgende:
Jezus zeg, ben je echt zo dom of doe je alsof? Ik zeg dat ik niets tegen feesten en festiviteiten heb, mits het de openbare orde en rust niet teveel verstoort.
Je geeft eerder aan dat het anders flink mis is met die feesten, waarom is mijn post dan zo dom?
Maargoed, eindconclusie lijkt me dus dat er weinig aan de hand is en dat de wouten hooguit moeten ingrijpen als er echt wetten overtreden worden, niet omdat een handvol mensen er liever niet naar kijkt, hmm?
Daaruit volgt dan dat er weinig waarheid zit in de vermeende 'homoterreur'. Wat wil je nu? Ik snap je punt eigenlijk niet zo. Natuurlijk moeten mensen zich aan de wet houden, maar je blijft vaag met termen als 'fatsoen'. Als de hele buurt overlast heeft (of beter gezegd: als zij zelf vinden dat het overlast is) komt die actie er wel, maar geef mijn portie maar aan fikkie, ik bemoei me niet zo graag met andermans feestje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')