abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60891496

Aah, Helmond een mooie stad waar volgens sommige mensen alleen maar gabbers en schorem woont. (laat die quotes met is dat niet zo dan maar achterwege)

Helmond ligt in Noord Brabant, het ligt 15 km van Eindhoven af.
Op 1 augustus 2006 telde de gemeente Helmond 85.837 inwoners.
en heeft een oppervlakte van 54,57 vierkante kilometer. Helmond ligt aan de zuid willemsvaart
Kenmerkend voor Helmond is de vroegere textielindustrie.

Wat is dat voor een rare stadsnaam?

Helmond bestaat eigenlijk uit 2 delen: Hel en Mond
Hel betekend hier laaggelegen en mond betekend een veilige plaats. De naam van de stad is bedacht door de Hertog van Brabant in 1225. Rond 1350 werd in helmond een vierkant waterburcht gebouwd dat nu nog steeds te bewonderen is in de binnenstad. De helm is het logo van de stad, dat ook weer kracht uitstraalt.

Geschiedenis van Helmond

Helmond wordt in 1179 voor het eerst genoemd in een bulle van Paus Alexander III. Het is wel duidelijk dat Helmond al reeds voor die tijd bestaan heeft, maar dan in de vorm van de nederzetting die Haghe, ten zuidwesten van de latere vestingstad. Het gebied was eigendom van Willem van Horne. Hertog Hendrik I kocht de heerlijkheid in 1220 en stichtte een nieuwe stad, buiten die Haghe als onderdeel van zijn stedenstichtingspolitiek. Zijn dochter, Maria van Brabant, woont enige tijd in de oude burcht, \\\\\\\'t Oude Huys en sticht de Abdij van Binderen. Hierdoor werd het landbouwarsenaal van het stadje vergroot. Rond 1232 krijgt Helmond stadsrechten en in 1376 marktrechten. Rond 1350 start Jan van Berlaer met de bouw van het huidige kasteel. Behalve het kasteel worden ook de stadwallen en een bescheiden gracht aangelegd.

In de eerste helft van de 15de eeuw kent Helmond een grote economische groei en krijgt de titel Hoofdstad van Peelland. De 80-jarige oorlog laat diepe sporen achter in Helmond. De textielindustrie loopt zware klappen op, maar dankzij de contacten met Haarlem blijft de linnennijverheid bestaan.

In 1648 loopt de 80-jarige oorlog ten einde en wordt de stad onderdeel van de Republiek der Verenigde Nederlanden. Helmond vervalt in een diep economisch dal, er groeit zelfs gras op de markt. In 1781 koopt muntmeester en koopman Carel Frederik Wesselman de heerlijkheid Helmond met het kasteel Helmond van de familie Van Arberg. Wesselman (waarvan de zoon in 1841 in de adelstand werd verheven) gaat ook daadwerkelijk, in tegenstelling tot zijn voorgangers, het kasteel bewonen en maakt werk van zijn heerlijkheid. Het verlies van een groot deel van zijn heerlijke rechten, in 1798, probeert hij te compenseren door een actieve landbouwpolitiek en door de nijverheid te stimuleren. De textiel maakt in die periode juist een geslaagde ontwikkeling naar een gediversificeerde, zelfstandige nijverheid door, compleet met ververijen, drukkerijen en de omschakeling naar gemengd linnen/katoenen stoffen. Deze ontwikkeling wordt verder gestimuleerd door de aanleg van de Zuid-Willemsvaart (1823-1826), die voor een opbloei van de stad staat.

Naast de weverij en de bijbehorende garenververijen en -blekerijen komen ook andere takken van de textielnijverheid tot ontwikkeling. Vooral de deelname van de Amsterdamse familie Van Vlissingen in de plaatselijke katoendrukkerij van Sutorius is van belang. Het bedrijf van P.F. van Vlissingen & Co. groeit in de tweede helft van de 19de eeuw uit tot de grootste katoendrukkerij in Nederland. Daarnaast ontstaan er drie belangrijke turksroodververijen (waaronder Carp). Vanaf 1866 mechaniseren de weverijen in vrij snel tempo: in 1900 is er geen thuiswever meer in de stad. Deze mechanisering staat voor een deel ook in verband met de komst van een nieuwe infrastructuur: in 1866 krijgt Helmond een eigen station aan de spoorlijn Eindhoven-Helmond-Venlo. Naast de textielindustrie ontstaat vanaf circa 1860 een metaalnijverheid (kleinmetaal, vooral bevestigingsartikelen en machinefabricage) als tweede belangrijke industriële pijler. Ook de voedingsmiddelenproduktie(margarine en cacao)krijgt een behoorlijke omvang, terwijl vanaf circa 1900 ook de houtverwerkende en grafische nijverheid belangrijk worden. De groei van industrie en nijverheid leidt ook tot een forse bevolkingstoename. Deze groei zet zich door tot de jaren 30 van de 20ste eeuw. Bedrijven zoals de Edah, Begemann, Groep Van Kimmenade en Van Thiel vestigen zich in en rondom de stad. De wereldwijde recessie zorgt voor een diepe malaise in Helmond.

Na de bevrijding gaat het al snel weer opwaarts met de industrie en de stad en ontstaat een relatieve welvaart die echter gebaseerd is op een eenzijdige industriële structuur. Annexaties van omliggende gebieden volgen in 1968. In deze periode krijgt de conjuctuurgevoelige industrie van Helmond zware klappen. Mede hierdoor wordt Helmond in 1976 toegewezen als groeistad. Helmond grijpt deze kans met beide handen aan en ontgroeit uiteindelijk de slechte naam van stad en presenteert zich als een frisse en dynamische stad. Nieuwe bedrijven en nieuwe spraakmakende bouwprojecten zorgen hiervoor. Zo bouwde een Helmonds bedrijf vanaf 1989 aan een eigen automerk Max (automerk). Van blijvender belang was het enigszins gelijknamige autokinderzitje Maxi Cosi dat ook uit Helmond komt en symbool staat voor de gediversificeerde nieuwe industrie die na 1970 opkwam. Eind 1999 verwelkomde Helmond haar 80.000e inwoner. Helmond is op Almere na de snelst groeiende stad van Nederland en zal volgens de planning rond het jaar 2012 haar 100.000e inwoner mogen verwelkomen.

Stadsdelen van Helmond

Helmond heeft verschillende wijken hieronder een overzichtje:

* Brandevoort
* Brouwhuis
* Dierdonk
* De Groene Loper (in aanbouw)
* Helmond Centrum (officieel: Binnenstad)
* Helmond Noord
* Helmond Oost
* Helmond West
* Rijpelberg
* Stiphout
* Suytkade
* t Hout
* Warande

Verkeer en openbaar vervoer in Helmond

Bus

Met de bus is Helmond erg slecht te bereiken, er rijden maar weinig bussen en de bussen rijden maar op beperkte tijdstippen. Dit komt waarschijnlijk omdat de treinverbindingen goed zijn en niemand met de bus naar het station hoeft en omdat veel mensen of in helmond werken of in Eindhoven (en je gaat niet met de bus als je met de trein kan)

Trein

Per trein is Helmond uitzonderlijk goed te bereiken. Vanaf December 2006 heeft Helmond voortaan 4 stations! Namelijk: Helmond brouwhuis-Helmond-Helmond \\\\\\\'t Hout-Helmond Brandevoort. De spoorlijn maakt deel uit van de lijn Eindhoven-Venlo.

Bezienswaardigheden

Jaja, zelfs Helmond heeft bezienswaardigheden, Hieronder een lijstje:

* Berkendonk, recreatieplas in Helmond;
* Kasteel Helmond, onderdeel van het gemeentemuseum
* Kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom;
* Theater \\\\\\\'t Speelhuis, opgebouwd uit 37 kubussen en omringd door 18 kubuswoningen;
* Warande Park (vroegere Peapark) bij de Helmondse Goudkust (Aarle-Rixtelseweg);
* Robustelly-Smits orgel in de Sint-Lambertuskerk (1772/1862, afkomstig uit de abdij van Averbode);
* Kapel van Binderen en de toegangspoort van voormalig Abdij van Binderen;
* Huis met de Luts;
* Onze Lieve Vrouwe Kerk, Wilhelminalaan;
* Ketsegängske.

Uitgaan in Helmond

Helmond heeft verschillende uitgaansgelegenheden.
Op het Havenplein zitten verschillende Cafe\\\\\\\'s bij elkaar evenals op de aansluitende Steenweg.

Foto's

Het kasteel

Kubuswoningen

De vlisco

Suytkade impressie

Suytkade

Peapark

Mocht je nog meer foto's hebben of informatie: zeg het hier en de OP word even aangepast

Aangezien ik de sluitpost had, meteen maar even een nieuwe aangemaakt.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60891630
Borovko ofzo, volgende keer het nieuwe topic openen als je het dichtgooit.
pi_60891878
als je nu eerst eens kijkt wat me naam is en het daarna probeert te typen

wist niet eens dat ie dicht zat, ben nieuw op dit forum
pi_60891987
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 01:32 schreef Borovan het volgende:
als je nu eerst eens kijkt wat me naam is en het daarna probeert te typen
nee.
pi_60892145
eigenwijze kattenmepper
  zondag 17 augustus 2008 @ 11:25:19 #6
3542 Gia
User under construction
pi_60896332
Jazz was ook heel gezellig. Straks nog effe naar John Boy en dan hebben we het weer gehad.

Kasteel was vrijdag echt druk!! Wel leuk, muziek was geweldig.
pi_60901687
30.000 mensen waren er stond in de krant.
pi_60921782
ah mijn huisje in de op
nou ja het speelhuis maar scheelt niet veel

[ Bericht 44% gewijzigd door F_r op 18-08-2008 14:31:36 ]
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:37:41 #9
3542 Gia
User under construction
pi_60922378
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:14 schreef ferrari_rood het volgende:
ah mijn huisje in de topic titel
Euh, jij woont ergens op nummer 5?

Volgende TT is dan van mij.
pi_60922872
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:14 schreef ferrari_rood het volgende:
ah mijn huisje in de topic titel
OP zullen we het maar noemen.
pi_60924153
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:13 schreef Paaskonijn het volgende:
In totaal ja, vrijdag iets minder.
En inderdaad: vrijdag was erg goed.
De weblog van Helmond op www.deweblog.nl
Waar Helmonders over Helmond kunnen praten, huilen en lachen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:15:02 #12
3542 Gia
User under construction
pi_60928448
Heb gisteren weer enorm genoten van John Boy and the Waltons. Ze zouden die moeten vragen voor een kasteeltuinconcert. Ze weten echt het publiek te amuseren, met lekkere muziek en komische opmerkingen.

Echt helemaal toppie.

Ik hoop dat ze volgend jaar zeker weer van de partij zullen zijn, maar dan liever wat later op de avond. Dan zit er toch wat meer de sfeer in. (en de drank, natuurlijk)
pi_60948755
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:13 schreef Paaskonijn het volgende:
en
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:37 schreef Hellemond het volgende:
In totaal ja, vrijdag iets minder.
En inderdaad: vrijdag was erg goed.
Dank, je inspireerde ons Paaskonijn:

http://hellemond.web-log.nl/hellemond/2008/08/ggg-topoverleg.html
pi_60956443
Ik ben een inspiratiebron voor velen
pi_61057835
iemand enig idee wat er vrijdagavond/nacht op centraal station gebeurd is ? stonden zojuist nog 2 brandweerwagens en een aantal politiewagens en zag tussen de brandweerwagens ook een groene zeecontainer staan op het verlengde van het perron tussen de fietsstalling en gebouw van centraal.
pi_61059040
iemand onder de trein gekomen volgens 112brabant.nl

nog 1,5 maand, dan ben ik geen helmonder meer!!!
pi_61064681
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 08:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
iemand onder de trein gekomen volgens 112brabant.nl
sad
pi_61254172
het knalt in Helmond, vuurwerk dus. waar weet ik niet. iemand?
De Puta Madre
pi_61254195
Ik hoorde ook net 1 knal heel dicht bij huis. Dacht zelf dat het in de tuin was. Geen idee wat er aan de hand is?
pi_61254345
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:08 schreef Killer_Mom het volgende:
het knalt in Helmond, vuurwerk dus. waar weet ik niet. iemand?
Waar komt het vuurwerk volgens jou vandaan? Want voor mijn gevoel is het hier fucking dichtbij.
pi_61254456
Volgens mijn ouders was het ook hier ergens in de straat. Is een feest aan de gang. Maar het kon ook mijn buurman zijn.
pi_61255557
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:22 schreef Paaskonijn het volgende:
Volgens mijn ouders was het ook hier ergens in de straat. Is een feest aan de gang. Maar het kon ook mijn buurman zijn.
welke straat?
De Puta Madre
pi_61256668
hoorde het hier in dierdonk ook goed rond 11en ja 1 harde knal en daarna 1 zachtere maar verder niks, voor mijn gevoel kwam het uit de rijpel maar ja kan niets meer als gissen
pi_61257520
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:11 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

welke straat?
Julianalaan. Mijn ouders zaten buiten en schrokken zich rot.
pi_61260852
Ik hoorde en zag het ook
Was niet thuis maar in de buurt van de boerhaavelaan
  maandag 1 september 2008 @ 11:02:31 #26
3542 Gia
User under construction
pi_61286433
Was hier, op 't Hout, ook goed te horen. Wij vroegen ons al af of dit vanwege onze trouwdag was.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:54:55 #27
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_62035988
Iemand enig idee of er een krakersspreekuur in helmond plaats vind?
pi_62190917
bij smaken verschillen op net 5 , gaat Patricia wonend in Helmond, koken, vanavond was de eerste dag dat 5 mensen bij elkaar komen om voor elkaar te koken, Patricia kookt als laatse , op vrijdag,

ze is tevens de zakelijke partner van mijn zoon, een Italiaanse webwinkel ,

http://funkyitaly.com/
1 November gaat de webwinkel open,
een vrouw die de zaken op stelten zet. gezellig , dat wel .

1
De Puta Madre
pi_62190981
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:54 schreef onderjas het volgende:
Iemand enig idee of er een krakersspreekuur in helmond plaats vind?
voor een woning of voor je rug? leg eens uit.
De Puta Madre
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:59:38 #30
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_62202561
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:08 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

voor een woning of voor je rug? leg eens uit.
Voor een woning ben van plan een oud jongerencentrum te kraken en er nieuw leven in te blazen
pi_62204192
ik weet wel dat er een site is die anti kraak woningen aanbied misschien kunnen zij je verder helpen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:26:49 #32
3542 Gia
User under construction
pi_62207156
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef onderjas het volgende:

[..]

Voor een woning ben van plan een oud jongerencentrum te kraken en er nieuw leven in te blazen
Plato? Of werkwinkel. Is die er trouwens nog? Oeh, we worden oud.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:44:15 #33
3542 Gia
User under construction
pi_62214756
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:05 schreef Killer_Mom het volgende:
bij smaken verschillen op net 5 , gaat Patricia wonend in Helmond, koken, vanavond was de eerste dag dat 5 mensen bij elkaar komen om voor elkaar te koken, Patricia kookt als laatse , op vrijdag,

Eh, Killermom, is je zoon een lekker ding? Dan zou ik maar oppassen met Patricia. Ze gleed nu al zowat van haar stoel door dit wonderkind.
pi_62221354
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, Killermom, is je zoon een lekker ding? Dan zou ik maar oppassen met Patricia. Ze gleed nu al zowat van haar stoel door dit wonderkind.

wie niet? de andere gasten gingen ook onderuit voor zijn kookkunsten, hij was ook erg goed.
Patricia en mijn zoon starten een ondernemenig, 2 gezellige mensen , dat gaat lukken.
en jah, mijn zoon heeft de mooiste ogen die je maar kunt vinden. daar valt iedereen voor.
ff reclame maken

www.funkyitaly.nl
De Puta Madre
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:37:46 #35
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_62234091
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Plato? Of werkwinkel. Is die er trouwens nog? Oeh, we worden oud.
Nee nee, plato bestaat nog (toch?) en daar zijn al genoeg plannen voor. Het is een oud pand waar bijna niemand vanaf weet. Ga niet zeggen waar het staat enzo, dat komt wel als ik er in zit.
pi_62250385
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:37 schreef onderjas het volgende:

[..]

Nee nee, plato bestaat nog (toch?) en daar zijn al genoeg plannen voor. Het is een oud pand waar bijna niemand vanaf weet. Ga niet zeggen waar het staat enzo, dat komt wel als ik er in zit.
ik hoop dat t gaat lukken, iedereen in Helmond weet wat en waar plato is, en ook dat t op zijn gat zit. erg jammer. ik hoop dat je er iets van kunt maken. het pop podium van de laatste 20 jaar . jammer als t er niet meer is.
De Puta Madre
pi_62252773
Ik ken plato niet hoor
pi_62276432
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ken plato niet hoor
hoe oud ben je en waar woon je?
De Puta Madre
pi_62278404
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:29 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

aanvullende vraag: en wat je pincode?
pi_62284071
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:29 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:34:50 #41
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_62284321
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:10 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik hoop dat t gaat lukken, iedereen in Helmond weet wat en waar plato is, en ook dat t op zijn gat zit. erg jammer. ik hoop dat je er iets van kunt maken. het pop podium van de laatste 20 jaar . jammer als t er niet meer is.
Ja plato is de grootste flop van de gemeente ooit, kiek z'n zaal alleen al.
pi_62293851
Ik ben nog niet ingeburgerd. woon hier nog niet zo lang. Woon in het centrum
pi_62302648
die zaal alleen al ? who cares? gewoon gezellig, goede muziek. er is geen geld. keuze, al die mensen buitenschoppen is diep triest, Plato is een begip,
als dit centrum dicht gaat is Helmond bij het begin van de aqfgang.
De Puta Madre
pi_62331850
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:05 schreef Killer_Mom het volgende:

http://funkyitaly.com/
1 November gaat de webwinkel open,
een vrouw die de zaken op stelten zet. gezellig , dat wel .
Leuk dat je dat hier vermeldde, gaf ons de gelegenheid er een leuke vraag in onze quiz over te stellen: http://hellemond.web-log.(...)wat-is-haar-voo.html
pi_62613074
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh, jij woont ergens op nummer 5?

Volgende TT is dan van mij.
Like that's ever gonna happen.
pi_62613210
Eindelijk wordt er weer gebouwd bij die blokhuizen.
pi_62643893
Ik voel me nu wel echt een noob welke blokhuizen?
pi_62643940
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik voel me nu wel echt een noob welke blokhuizen?
Die lelijke dingen die je ook in Rotterdam hebt, vlak bij de Oude Aa.
pi_62644200
ow zeg dan meteen mijn huis
pi_62804069
Iemand enig idee wat er gisteravond rond 21:00 te doen was in het centrum/speelhuisplein. 2 politie auto's en2 auto's van de technische recherche.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:10:35 #51
3542 Gia
User under construction
pi_62805706
Klopt het dat er bij LE BARON gewoon nog gerookt mag worden?

Dan moet ik er toch eens gaan eten.
pi_62827616
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:10 schreef Gia het volgende:
Klopt het dat er bij LE BARON gewoon nog gerookt mag worden?

Dan moet ik er toch eens gaan eten.
te laat, is gesloten. wachten op de volgende uitbater.
De Puta Madre
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:16:18 #53
3542 Gia
User under construction
pi_62828732
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Huh? Sinds wanneer? Mijn vriendin is er pas nog gaan eten! Vertelde ze van de week.
pi_62830545
Le Baron is gewoon open. Ben er net langs gekomen.

[ Bericht 67% gewijzigd door F_r op 31-10-2008 16:47:24 ]
  zaterdag 1 november 2008 @ 09:49:27 #55
3542 Gia
User under construction
pi_62856661
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Ben er gisteren nog langs gekomen. Terras stond buiten, binnen waren de lichten aan en er waren klanten.

Lijkt me niet echt gesloten, dus.
pi_63895600
Dit topic is net zo leveloos als de Europaweg waar ik nu naar kijk
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_63895702
Beetje jammer inderdaad.
pi_63896058
Om het goede voorbeeld te geven:
quote:
Helmonder Dovens vrij na 17 jaar in Algerijnse cel

HELMOND - Na 17 jaar gevangenisstraf in Algerije komt de Helmonder Berrie Dovens (50) deze week weer op vrije voeten. Maandag hoorde de wegens hasjsmokkel veroordeelde Dovens volkomen onverwacht dat hij gratie krijgt.

"Het eerste wat ik in Nederland ga doen, is uitslapen. En lekker Hollands eten: zuurkool met worst", laat Dovens vanuit een politiecel in Tizi Ouzou weten. Daar is hij gisteren naar toe overgebracht, tot alle formaliteiten zijn afgehandeld. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken verwacht dat de Helmonder morgen naar de Nederlandse ambassade in Algiers mag en vervolgens op het vliegtuig naar Nederland kan. De kans dat er alsnog een kink in de kabel komt, acht de woordvoerder te verwaarlozen.

Volgens Dovens is zijn gezondheid redelijk, ondanks de slechte omstandigheden. Hij kan het nieuws nog amper bevatten. " Maar ik móet het nu wel geloven", zegt Dovens, die al vaker 'bijna' vrijkwam. Toen de gevangenisdirecteur hem gisterochtend vroeg het nieuws kwam vertellen, heeft hij een 'ontzettend warme huilpartij' gehad, vertelt pastoraal werker Gé Rietveld van de hulporganisatie Epafras. Rietveld is op dit moment samen met broer Carrie Dovens in Algerije. Zij denken dat de amnestie te maken heeft met het Feest van het Lam.

Maar een woordvoerder van Buitenlandse Zaken is ervan overtuigd dat het recente werkbezoek van minister Verhagen aan Algerije heeft bijgedragen aan de vrijlating. Verhagen heeft toen de kwestie opnieuw aan de orde gesteld. " Dovens is nu vrij man in een Algerijnse politiecel", vat Rietveld de situatie samen. "We kopen nog maar wat sigaretten en eten voor hem. Meer kunnen we niet doen."

Berrie Dovens werd in 1991 betrapt met bijna 2400 kilo hasj in zijn kampeerauto. Daarvoor kreeg hij aanvankelijk levenslang. Later werd dit omgezet naar twintig jaar celstraf.

"Het leven wordt heel anders als je zo lang vastzit", zegt Dovens. " Ik ben in die tijd mijn vader en moeder kwijtgeraakt, zonder dat ik iets kon doen."

Berrie Dovens is vast van plan een heel nieuw leven op te bouwen. Zijn broer Carrie is hij eeuwig dankbaar. "Hij heeft me al die jaren heel erg gesteund." Carrie lijkt meer van slag dan Dovens zelf. "Ik ben nog steeds helemaal nerveus", klinkt het vanuit het rumoerige politiebureau.

Berrie Dovens was volgens Buitenlandse Zaken de enige Nederlander in Algerijnse gevangenschap.
Welkom terug Berrie
Wat een verschil moet dat zijn als ie terug is, in 1991 was het hele centrum nog een verpauperde bende, nu is de helft opgeknapt.
pi_63896088
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:07 schreef Juup© het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat jij niet in de achterbuurten mocht komen?
pi_63896094
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:08 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet in de achterbuurten mocht komen?
Dit is een virtuele achterbuurt, hier ben ik incognito
  woensdag 10 december 2008 @ 11:10:49 #62
3542 Gia
User under construction
pi_63900484
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:03 schreef ArTiC het volgende:
[..]

Welkom terug Berrie
Wat een verschil moet dat zijn als ie terug is, in 1991 was het hele centrum nog een verpauperde bende, nu is de helft opgeknapt.
Volgens mij woonde hij niet in het centrum maar in Helmond West, 't Haagje.

Of op het kamp, kan ook. In ieder geval een beruchte naam in Hellimond.
pi_63900631
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit van gehoord.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:24:14 #64
3542 Gia
User under construction
pi_63900868
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit van gehoord.
Dat kan kloppen. Toen jij geboren werd ZAT hij al in Algerije in de bak. Zo ongeveer.

Je kunt hem dus niet kennen.
pi_63901006
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij woonde in 't haagje, vlakbij mij.
Dovens is idd een bekende naam in Helmond.
pi_63901777
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Toen jij geboren werd ZAT hij al in Algerije in de bak. Zo ongeveer.

Je kunt hem dus niet kennen.
Klopt.
pi_63905109
het zegt mij ook niks
pi_63977893
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:03 schreef ArTiC het volgende:
[..]

Welkom terug Berrie
vergeet niet te zeggen dat weed telen hier normaal is. een boete, en verder kweken. leg ook uit dat je misschien een werkstraf krijgt. BIBBRRRR.
welkom terug in Helmond. weer een glimlach in de Peel.
De Puta Madre
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 19:09:56 #69
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64184367
Ik zit nu in Helmond, leuk stadje . En leuke mensen .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_64186793
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:09 schreef Skaai het volgende:
Ik zit nu in Helmond, leuk stadje . En leuke mensen .
stadje?
pi_64186869
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:31 schreef ArTiC het volgende:

[..]

stadje?
Oké dan, achterstandswijk
pi_64187040
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:33 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oké dan, achterstandswijk
Wat doe jij hier eigenlijk?
pi_64187520
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:38 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk?
tof zijn

Juup
pi_64188039
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:53 schreef ArTiC het volgende:

[..]

tof zijn

Juup
Kwaliteitsusers herkennen elkaar, ArTiC
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:19:19 #75
3542 Gia
User under construction
pi_64188319
Ga es gauw allemaal 0909-0003 bellen.
pi_64188493
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:19 schreef Gia het volgende:
Korenslag
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:27:39 #77
3542 Gia
User under construction
pi_64188627
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Korenslag
's Wel een goed Hellimonds koor, dat Kolok.

Ze moeten door!!

pi_64189622
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:19 schreef Gia het volgende:
Mijn moeder was de eerste beller.
pi_64189756
Ze zijn door
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:31:28 #80
3542 Gia
User under construction
pi_64190822
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:55 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Mijn moeder was de eerste beller.
Ik was twee keer de 10de beller, maar heet helaas geen Rosmuller.

Maar goed, waarschijnlijk zit ik 6 januari weer in Hilversum, op de tribune.
pi_64191015
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik was twee keer de 10de beller, maar heet helaas geen Rosmuller.

Maar goed, waarschijnlijk zit ik 6 januari weer in Hilversum, op de tribune.
Was je er vandaag dan? Mijn kennissen waren goed in beeld
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:59:31 #82
3542 Gia
User under construction
pi_64191690
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:37 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Was je er vandaag dan? Mijn kennissen waren goed in beeld [ afbeelding ]
Haha, maar die waren er toch niet vandaag!!

Ik was er de 12de. Was niet in beeld overigens.

't Is niet echt live!!
pi_64192077
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Haha, maar die waren er toch niet vandaag!!

Ik was er de 12de. Was niet in beeld overigens.

't Is niet echt live!!
Niet?
Nouja, ze waren iig goed in beeld
pi_64193534
slechte TVP incoming.
pi_64342028
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2

Kunnen jullie even allemaal op me stemmen
En dan mensen met weinig punten op 2 en 3 zetten? Heel misschien kan ik nog wat winnen!

Bedankt
  donderdag 25 december 2008 @ 19:06:12 #86
3542 Gia
User under construction
pi_64359095
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:52 schreef Paaskonijn het volgende:
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2

Kunnen jullie even allemaal op me stemmen
En dan mensen met weinig punten op 2 en 3 zetten? Heel misschien kan ik nog wat winnen!

Bedankt
Done.
  † In Memoriam † donderdag 25 december 2008 @ 20:04:01 #87
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64359962
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:31 schreef ArTiC het volgende:

[..]

stadje?
Ja dat zeg ik .
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_64360387
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Done.
Danku

Hele kleine kans op een prijsje maar ik kan het altijd proberen. Met Sinterklaas heb ik wel een boek gewonnen voor mijn broertje en zusje !
pi_64361052
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik .
oh wacht, je woont zelf in Almere...ik dacht ff dat iemand die recht van spreken had Helmond een stadje noemde
pi_64365379
Almere
pi_64384605
Wat een stormloop topic is #5 weer zeg.
pi_64385255
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 21:03 schreef Vendris het volgende:
Wat een stormloop topic is #5 weer zeg.
Nicht normal!
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 22:00:19 #93
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64385771
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:10 schreef ArTiC het volgende:

[..]

oh wacht, je woont zelf in Almere...ik dacht ff dat iemand die recht van spreken had Helmond een stadje noemde
Ik gaf Helmond een compliment ja, dat het een leuk stadje is omdat ik nog maar in een klein deel ben geweest .

En Almere is iig lelijk, meer zeg ik er niet over . . Maar ik woon er wel fijn .
pi_64385972
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:00 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik gaf Helmond een compliment ja, dat het een leuk stadje is omdat ik nog maar in een klein deel ben geweest .

En Almere is iig lelijk, meer zeg ik er niet over . . Maar ik woon er wel fijn .
Zal ik je de volgende keer maar rondleiden door onze mooie stad dan?
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 22:13:01 #95
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64386036
Ik ben er in maart weer
pi_64386148
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:13 schreef Skaai het volgende:
Ik ben er in maart weer
maart?

pfff *pakt agenda*
pi_64386163
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:17 schreef ArTiC het volgende:

[..]

maart?

pfff *pakt agenda*
Ik ga in maart golfen met een klasgenoot
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 22:19:24 #98
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64386216
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:17 schreef ArTiC het volgende:

[..]

maart?

pfff *pakt agenda*
Ja maar dan blijf ik er slapen, ga ik naar London, blijf er weer slapen en dan naar huis .
pi_64386245
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja maar dan blijf ik er slapen, ga ik naar London, blijf er weer slapen en dan naar huis .
Waarom naar London als je in Helmond kunt zijn

okay..dit is overdreven
pi_64386376
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:20 schreef ArTiC het volgende:

[..]

okay..dit is overdreven
Neehoor.
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2008 @ 15:23:03 #101
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64401197
quote:

[..]

okay..dit is overdreven
Ik hou niet van strikvragen! .
pi_64401259
quote:

[..]

okay..dit is overdreven
pi_64401963
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:23 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik hou niet van strikvragen! .
Ja maar...het was ook geen strikvraag
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2008 @ 17:01:07 #104
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64403857
Ja voordat ik het weet beledig ik jullie/Helmond weer dus ik antwoord gewoon niet
pi_64407148
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:01 schreef Skaai het volgende:
Ja voordat ik het weet beledig ik jullie/Helmond weer dus ik antwoord gewoon niet
Je mag in maart antwoord geven als je dus naar Helmond/Londen geweest bent
pi_64896991
En nog een Helmonder...
Ah...dat was het...
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:02:08 #107
3542 Gia
User under construction
pi_65306472
Wordt er in 't Pakhuis nog steeds gerookt?
pi_65308558
Ga er nog meer mensen vanuit het centrum vanavond naar de bijeenkomst in hotel sint Lambert?
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:56:45 #109
3542 Gia
User under construction
pi_65310119
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Ga er nog meer mensen vanuit het centrum vanavond naar de bijeenkomst in hotel sint Lambert?
Wat voor bijeenkomst?
pi_65310327
Ik denk over de plannen in het centrum. Het is volgens mij georganiseerd door de wijk om te zien wat bewoners er van vinden oid. Heb de uitnodiging niet bij me.
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:25:46 #111
3542 Gia
User under construction
pi_65311081
Ik woon niet in 't centrum. Maareh, weet jij of er nog steeds gerookt wordt in 't Pakhuis?
pi_65311134
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:25 schreef Gia het volgende:
Ik woon niet in 't centrum. Maareh, weet jij of er nog steeds gerookt wordt in 't Pakhuis?
Volgens mij wel. In Franske mag je voor ook roken met warmtelampen enzulks.
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:33:02 #113
3542 Gia
User under construction
pi_65311296
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:27 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Volgens mij wel. In Franske mag je voor ook roken met warmtelampen enzulks.
Okay, voor, maar ik heb het over binnen.

Men wil zaterdag namelijk met een groep bij 't Pakhuis naar Korenslag gaan kijken. Maar als er gerookt wordt, ga ik daar liever niet naartoe. Kijk ik wel thuis.
pi_65311535
Geen idee of daar wel gerookt mag worden.
pi_65351101
The Hellmouth

pi_65362288
Ik snap hem niet.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:34:39 #117
3542 Gia
User under construction
pi_65363759
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:45 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik snap hem niet.
Ik ook niet.
pi_65432718
Hebben jullie ook al last van een tv storing?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:18:40 #119
3542 Gia
User under construction
pi_65444313
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:35 schreef Paaskonijn het volgende:
Hebben jullie ook al last van een tv storing?
Ja, hadden wij hier ook.

Gelukkig hebben wij voor internet en telefoon geen upc.
Onze buren hadden dus niks, geen radio, geen internet, geen tv en geen telefoon.
pi_65444622
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, hadden wij hier ook.

Gelukkig hebben wij voor internet en telefoon geen upc.
Onze buren hadden dus niks, geen radio, geen internet, geen tv en geen telefoon.
Wij hadden alleen geen tv. Was te overleven dus.
pi_65445594
Wij hebben geen upc dus nergens last van.
pi_65826805
http://www.ed.nl/regio/he(...)gifte-van-Jacobs.ece

Iemand had gezegd: Misschien moeten ze de burgemeester maar eens overvallen
nu voelt ie zich bedreigd...
Jacobs

Hoe lang mag deze kerel nog aanblijven? zo'n 75% van de Helmonders kotst hem uit
pi_65826944
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:03 schreef ArTiC het volgende:

Jacobs

Hoe lang mag deze kerel nog aanblijven? zo'n 75% van de Helmonders kotst hem uit
DeJaVu. Deze post kwam ik (nagenoeg hetzelfde) ook al ergens anders op FOK! tegen
pi_65828018
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:03 schreef ArTiC het volgende:

Jacobs

Inderdaad, best sadness.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 19:22:56 #125
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_65858145
Het weekendje Helmond was weer geslaagd , leuk centrum hebben jullie trouwens .
pi_65859027
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:22 schreef Skaai het volgende:
veul tofferder dan Londen
pi_65861694
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:22 schreef Skaai het volgende:
Centrum is inderdaad flink verbeterd
pi_65905065
quote:
Jacobs

Je bent goed op de hoogte , hoewel de enquêtevraag toch net iets anders was, zie
http://hellemond.web-log.(...)moet_fons_jacob.html
pi_66167984
Ik kan niet zeggen hoe Fons het doet, zo'n grote problemen zijn er niet in Helmond in ieder geval.
I am the mountain the forest and the earth.
pi_66168982
We hebben een nieuwe kat!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:32:02 #131
3542 Gia
User under construction
pi_66170523
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef Paaskonijn het volgende:
We hebben een nieuwe kat!
Gefeliciteerd. En nou er zuinig op zijn, hè?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:33:54 #132
3542 Gia
User under construction
pi_66170591
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:16 schreef faun het volgende:
Ik kan niet zeggen hoe Fons het doet, zo'n grote problemen zijn er niet in Helmond in ieder geval.
Woon jij tegenwoordig in Helmond, dan? Je ouders woonden toch in Ale!

Maar goed, Helmond is helemaal natuurlijk.
pi_66177969
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. En nou er zuinig op zijn, hè?
Ik zal hem deze keer laten staan ja.
pi_66194370
Hoi.

Nog nieuws in helmond?
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:48:35 #135
3542 Gia
User under construction
pi_66198862
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:49 schreef Vendris het volgende:
Hoi.

Nog nieuws in helmond?
Ja, zaterdag wordt de Kei opgegraven!! Dan kunnen we weer.....!!!
pi_66246404
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Woon jij tegenwoordig in Helmond, dan? Je ouders woonden toch in Ale!

Maar goed, Helmond is helemaal natuurlijk.
Ik woon al negen jaar in Helmond.
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:01:20 #137
3542 Gia
User under construction
pi_66247956
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:23 schreef faun het volgende:

[..]

Ik woon al negen jaar in Helmond.
Ah, okay. Heeft mijn zus verteld wie ik ben en waar ik je moeder van ken?
Zo ja, dan doe haar maar eens de groeten.
pi_66339471
nee dat weet ik via familie, dat je een vriendin van mijn tante was of bent.
  zondag 22 februari 2009 @ 18:14:39 #139
3542 Gia
User under construction
pi_66347427
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:09 schreef faun het volgende:
nee dat weet ik via familie, dat je een vriendin van mijn tante was of bent.
Tante? Ik dacht je moeder. Oud-collega. Bij die ene verzekeraar....?
pi_67124763
heeft iemand iets gehoord over een fietser van ongeveer 24 \ 26 jaar die aangereden is en in coma geraakt is?
De Puta Madre
pi_67125599
Helemaal niks, wanneer is dat gebeurd?
pi_67130806
maandag de 16e,
De Puta Madre
pi_67130885
Niks van gehoord of in de krant zien staan, wel van dat meisje dat verkracht is.
pi_67133555
wel iets van mee gekregen in het elkerliek. Er kwam ineens heel veel jeugd binnen. En het meisje werd per brancard binnen gebracht. Wist niet dat ze in coma ligt/lag
pi_67142138
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:13 schreef Skaai het volgende:
Ik ben er in maart weer
en?
pi_67155583
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
wel iets van mee gekregen in het elkerliek. Er kwam ineens heel veel jeugd binnen. En het meisje werd per brancard binnen gebracht. Wist niet dat ze in coma ligt/lag
je haalt 2 zaken door elkaar.
dat meisje ligt niet in coma, dit gaat over een jongen die is aangereden en in coma ligt, een bekende uit de buurt, met ernstig hersenletsel, verder wachten we af.
De Puta Madre
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 15:26:59 #147
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_67172198
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:17 schreef ArTiC het volgende:

[..]

en?
Vrijdag
pi_67172753
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:26 schreef Skaai het volgende:

[..]

Vrijdag
je kan vast niet wachten tot het vrijdag is
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 15:48:24 #149
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_67172944
Inderdaad, ik heb zo'n zin in Londen!
pi_67768744
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:48 schreef Skaai het volgende:
Inderdaad, ik heb zo'n zin in Londen!
Was wel weer leuk...
Ah...dat was het...
pi_68759840
Wellicht stemde je al, dan is dit berichtje voor de anderen:
Dé zoektocht naar het hét Helmondse lied, het WilHelmonds, is van start gegaan. Sinds vrijdag kan er gestemd worden op 28 nummers. En dat gebeurt massaal, op het moment van schrijven deden 2018 Helmonders dat al. Stem ook op jouw favoriete nummer.
Zie voor alle informatie en beluister de nummers op http://www.wilhelmonds.nl
pi_68759919
Helmond.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:20:38 #153
3542 Gia
User under construction
pi_68807197
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:03 schreef Hellemond het volgende:
Wellicht stemde je al, dan is dit berichtje voor de anderen:
Dé zoektocht naar het hét Helmondse lied, het WilHelmonds, is van start gegaan. Sinds vrijdag kan er gestemd worden op 28 nummers. En dat gebeurt massaal, op het moment van schrijven deden 2018 Helmonders dat al. Stem ook op jouw favoriete nummer.
Zie voor alle informatie en beluister de nummers op http://www.wilhelmonds.nl
Ja, gestemd!!

Zitten best leuke tussen.

Ik vind bijvoorbeeld nummertje 22 een echte meezinger. Nummer 3 lijkt me teveel op Brabant en schildert Helmond een beetje te zwart/wit af. Wel een leuke melodie, maar geen meezing volkslied.
pi_68807625
Ik stem op 22, volgens mij is dat het bandje van iemand die ik ken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Paaskonijn op 08-05-2009 14:01:02 ]
pi_68807783
Nu ik hem hoor is het #2 volgens mij.

[ Bericht 32% gewijzigd door Paaskonijn op 08-05-2009 14:01:12 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:44:10 #156
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_68808043
Ik weet niet of dit spam is of niet, maar ik lees altijd op helmond.allesvindbaarin.nl. Daar stond ook iets over die mishandeling
De man zou zijn 24-jarige vriendin uit Helmond in zijn woning hebben mishandeld na een ruzie. lees verder...
Indien je geen links mag plaatsen, haal maar weer weg dan.
<hr>
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:02:11 #157
3542 Gia
User under construction
pi_68817023
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik weet niet of dit spam is of niet, maar ik lees altijd op helmond.allesvindbaarin.nl. Daar stond ook iets over die mishandeling
De man zou zijn 24-jarige vriendin uit Helmond in zijn woning hebben mishandeld na een ruzie. lees verder...
Indien je geen links mag plaatsen, haal maar weer weg dan.
Was niet in Helmond, maar in Geldrop. Lezen!!!

Een man uit Geldrop heeft in zijn woning (in Geldrop dus) zijn vriendin (die uit Helmond kwam) mishandeld.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:39:44 #158
3542 Gia
User under construction
pi_69377224
AH XL open op zondag.

Kreeg gisteren onverwacht eters, dus op naar de Appie.

Stonden daar zo'n 100 mensen voor de deur te wachten. Toen die open gingen, stormde het massaal op het BBQ-vlees af.
Was wel komisch.

Ja, wij waren ook zo vroeg. Maar toen we weer buiten kwamen, stond dus de hele parkeerplaats vol, dus maar goed dat we zo vroeg waren.
't Was volgens mij nog drukker dan op een zaterdag.
pi_69387601
Het is niet normaal druk elke zondag.

Vuur in Nuenen btw.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:26:44 #160
3542 Gia
User under construction
pi_69527877
Eergisteren ongeluk in Deurne, jongen van 16 jaar overleden.
De jongen die erbij was, zit bij onze zoon in de klas. Hij heeft zijn been gebroken.

Zijn moeder vertelde tegen de school dat de jongens onderweg naar het voetbal waren en toen aangereden zijn door een dronken automobilist.

Ik wens alle betrokkenen en vooral de ouders van de verongelukte jongen, veel sterkte.
Vreselijk dat zoiets gebeurt.
pi_69528602
pi_69531283
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:53 schreef ArTiC het volgende:
[ afbeelding ]
HELLEMONd1111
pi_69531563
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:53 schreef ArTiC het volgende:
[ afbeelding ]
pi_69531577
Vanavond trouwens de live optredens voor het WilHelmonds.
pi_69792584
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:28 schreef Paaskonijn het volgende:
Vanavond trouwens de live optredens voor het WilHelmonds.
Als ik een partijdig oordeel mag vellen: het was helemaal te gek. Zie voor de reacties en de foto's op www.wilhelmonds.nl

Komende vrijdag, 12 juni, is de grote WilHelmonds-Finale in het Brabant House (Steenweg), wederom gratis entree natuurlijk. Kom zien wie dé zoektocht naar hét Helmondse lied wint!
Tot vrijdag kan elke Helmonder luisteren naar en stemmen op de 4 finalisten via www.wilhelmonds.nl
Laat je stem niet verloren gaan! Tot op dit moment werd er al 1721 keer gestemd!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:32:54 #166
3542 Gia
User under construction
pi_71092371
We slapen aardig in, geloof ik. Tijd voor een kickje.

Wat het Wilhelmonds betreft was ik echt voor de gebroeders Tel. Prachtig nummer.

De kasteeltuinconcerten zijn weer begonnen. Wie is er al geweest en naar welke concerten gaan jullie?

Wij gaan gewoon naar alle concerten, als we niks anders te doen hebben en het weer meespeelt.
pi_71093702
Ik vergeet dat altijd, meestal hoor ik 's avonds de muziek en dan denk ik van 'ojaaaaa' maar meestal heb ik toch al plannen.
pi_71340879
Zal de originele TS ook eens reageren

Gisteren nog iemand naar de Markt geweest? Beachpartyyy!
Was best gezellig en aardig druk voor het 0492 podium. Iemand die me heeft gezien op het podium terwijl
ik hard aan het werk was? ( Tja.. iemand moet het licht toch doen )
blaat
pi_71349144
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:52 schreef tomme6 het volgende:
Zal de originele TS ook eens reageren

Gisteren nog iemand naar de Markt geweest? Beachpartyyy!
Was best gezellig en aardig druk voor het 0492 podium. Iemand die me heeft gezien op het podium terwijl
ik hard aan het werk was? ( Tja.. iemand moet het licht toch doen )
Kut, vergeten.
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:41:39 #170
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_71531910
zo druk was het toch niet?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:08:33 #171
22457 Patch
pi_74093933
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_74094114
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef Patch het volgende:

Was zaterdag na 13 jaar ofzo voor het eerst weer in Dadas...sommige dingen veranderen nooit, en wat voelde ik me oud
pi_74094153
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Was zaterdag na 13 jaar ofzo voor het eerst weer in Dadas...sommige dingen veranderen nooit, en wat voelde ik me oud
Heej jij hier
pi_74094228
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heej jij hier
ik woon in Helmond, jij niet...dusse
jij hier?
pi_74094500
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:16 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ik woon in Helmond, jij niet...dusse
jij hier?
Jij woont ook niet in Eindhoven net als ik....dusse ?
pi_74098081
Helmond.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:26:06 #177
3542 Gia
User under construction
pi_74105235
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef Paaskonijn het volgende:
Helmond.
Wat vind jij van de naam: Poppodium Lakei?

Ik vind het niks!! Domme naam. Ook de medewerkers vinden het een domme naam.

Plato is toch eigenlijk een begrip!!!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:30:30 #178
22457 Patch
pi_74105367
Lakei in Eikal veranderen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:52:44 #179
3542 Gia
User under construction
pi_74106129
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef Patch het volgende:
Lakei in Eikal veranderen
Tja, iemand opperde ook al dat het een vergelijking was met Pop-ei. Nu Lak-ei.
Anderen hadden het over la-Kei, als in de Kei. Maar het moet slaan op de dienstverlenende functie van het poppodium.

En dan? Een lakei in livrei aan de deur zetten?
pi_74108302
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

een begrip idd
wat voor begrip?
Nou, een leegstaand, ongebruikt, duur pand...daar staat plato nu voor.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:12:01 #181
3542 Gia
User under construction
pi_74108486
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:05 schreef ArTiC het volgende:

[..]

een begrip idd
wat voor begrip?
Nou, een leegstaand, ongebruikt, duur pand...daar staat plato nu voor.
Het is niet ongebruikt. Ze zijn het, as we speak, aan 't schilderen en opknappen. Er wordt nog steeds door (beginnende) bands gerepeteerd ism 't Kunstkwartier.

Overigens, de nieuwe kleuren worden antraciet en wit.

En de naam? Ach, een kind uit een kinderbandje snapte niet zo goed wat 'een slechte naam hebben' betekent. Hij vond "Plato" eigenlijk best een goede naam.
pi_74136223
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Seriously Lakei ?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:06:22 #183
3542 Gia
User under construction
pi_74140488
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:48 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Seriously Lakei ?

http://www.ed.nl/regio/helmondstad/article5688085.ece

[ Bericht 11% gewijzigd door Gia op 28-10-2009 10:15:19 ]
pi_74149120
Pff wat een zwakke naam.
pi_74170282
Nieuwe naam, wie weet deze keer een goede start...
Ben benieuwd wat ze na de verhuizing met het gebouw gaan doen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:21:34 #186
3542 Gia
User under construction
pi_74175365
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:10 schreef Hellemond het volgende:
Nieuwe naam, wie weet deze keer een goede start...
Ben benieuwd wat ze na de verhuizing met het gebouw gaan doen.
Naar wat ik gehoord heb, gaat dat sowieso nog wel 3 jaar duren. Daarom zijn ze nu ook aan 't opknappen.

Maar goed, vind het nog steeds jammer van de naam. Vond 'plato' wel wat hebben. Je kunt een slechte naam toch wel oppoetsen......Daarbij geloof ik niet dat er wat zal veranderen, wat betreft het gedrag of de instelling van de bezoekers. Misschien meer en betere controles op drugs of zo. Maar in de volksmond blijft het gewoon 'plato', denk ik.

"Ej, goadde gei zoaterdag ôk noar de Lakei?"

Dat bekt toch niet!!
pi_74242926
Ik vind overigens de zijkant van de nieuwe bibliotheek zo idioot lelijk vergeleken met de rest van het gebouw, het ziet er al niet uit, maar die zijkant .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:37:14 #188
3542 Gia
User under construction
pi_74244438
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik vind overigens de zijkant van de nieuwe bibliotheek zo idioot lelijk vergeleken met de rest van het gebouw, het ziet er al niet uit, maar die zijkant .
Kom daar niet zo vaak langs. Om te parkeren in de Elzas komen wij van de andere kant. Als ik weer eens in de stad ben, zal ik eens gaan kijken.
pi_74462024
quote:
'Bepaalde clubs Helmond in ban'

SOMEREN - De voetbalclubs in de gemeenten Someren en Asten onderzoeken de mogelijkheid om wedstrijden tegen bepaalde Helmondse verenigingen niet meer te hoeven spelen.

Directe aanleiding is een incident bij het duel Someren 12 – Oranje Zwart 3. De clubscheidsrechter kreeg daarbij volgens Someren- voorzitter Leo Breukers klappen van Helmondse spelers.

De verenigingen in Someren en Asten stellen dat dit niet een op zichzelf staand incident is. Er zijn in het verleden meer vervelende gebeurtenissen voorgekomen. "De dag na het geval in Someren kwamen we met alle clubs bij elkaar", legt Breukers uit. "Wij zijn verenigd in de Waarde(n)volle club en komen periodiek bijeen. We vroegen ons af wat we ermee moesten." Voor SV Someren, Lierop, SVSH, SSE, NWC, ONDO en Olympia Boys is de maat vol. In een brief aan de KNVB vragen zij of het mogelijk is om bepaalde wedstrijden niet te hoeven spelen. Namen van clubs zijn in het schrijven overigens niet genoemd.

Breukers: "Als je nu twee wedstrijden niet speelt, word je uit de competitie genomen. Het goede gedrag wordt dan juist bestraft en het slechte niet. In de brief geven wij aan dat de wereld niet teveel op de kop moet gaan staan. Ook hopen we dat de KNVB naar wedstrijden die risicovol zijn een waarnemer stuurt. Dan kan er adequaat gereageerd worden, mocht het fout gaan." Someren 12 wil de uitwedstrijd tegen Oranje Zwart 3 liever niet meer spelen. "Het team en de scheidsrechter zijn na die wedstrijd bij elkaar geweest. Ze hebben aangegeven dat ze er tegenop zien om daar te gaan spelen. Zoals het er nu naar uitziet, gaan ze ook niet", aldus Breukers. De KNVB heeft nog niet gereageerd op de brief van de clubs. Maandag is er een mondelinge behandeling van het incident bij So- meren 12 – Oranje Zwart 3.
http://www.ed.nl/sport/amateurvoetbal/article5766023.ece

raar, ik heb een behoorlijke tijd gevoetbald (bij HVV en PVV) maar die paar keer dat er wat gebeurde kwam echt puur door het geschop en natrappen van teams als Someren, NWC etc...puur omdat je uit Helmond kwam
jaloezie op het feit dat helmond zoveel mooie voetbalclubs heeft?
pi_74472145
Ik voetbal nu bij PVV en zou het echt schan-da-lig vinden als PVV hierbij zit. Als die clubs altijd problemen hebben kan dat NOOIT alleen de schuld zijn van de Helmondse clubs. Met Dijkse Boys zijn er, naar wat ik hoor, wel vaker problemen. Maar toen PVV vorig seizoen twee maal problemen had met ONDO was dat écht niet alleen onze schuld, het was tweemaal uit nota bene, waarschijnlijk een thuisfluiter die de uitspelende club weer eens uit de wedstrijd floot. Hoe vaak wij dit seizoen dat al hebben gehad, niet normaal.
pi_74601200
Zuid-Koninginnewal is mooi geworden.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:42:57 #192
3542 Gia
User under construction
pi_74601308
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:39 schreef Paaskonijn het volgende:
Zuid-Koninginnewal is mooi geworden.
Binnenstad ook wel!
Die hebben daar niet te klagen. Licht, ruimte, speelgelegenheid! Daar kunnen de buitenwijken alleen maar van dromen.
pi_74609739
Speelgelegenheid in de binnenstad?
* ferrari_rood kijkt eens rond maar ziet die niet
  woensdag 11 november 2009 @ 17:54:09 #194
3542 Gia
User under construction
pi_74610598
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Speelgelegenheid in de binnenstad?
* ferrari_rood kijkt eens rond maar ziet die niet
Dan moet je niet rondkijken, maar eens rondfietsen. Of, veiliger misschien, rondrijden.
Bij heel veel nieuwbouwstraten zijn ook speeltoestellen geplaatst. Ziet er allemaal heel netjes uit.
pi_74612508
Niet hier in de binnenstad hier is het een bouwput. Het zal wel daar achter bij de heistraat zijn. Maar echt binnenstad vind ik dat niet meer.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:32:34 #196
22457 Patch
pi_74618102
Mooie bibliotheek ook.... Paalwoningen zijn vrijwel uit het zicht....
pi_74652100
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:32 schreef Patch het volgende:
Mooie bibliotheek ook.... Paalwoningen zijn vrijwel uit het zicht....
Onbegrijpelijk inderdaad. En de zijkant vind ik nog steeds alles slaan.
pi_74676328
Le Baron is failliet
pi_74681951
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Le Baron is failliet
Weinig verrassend, zat echt nóóít iemand binnen. Jaar geleden ofzo zat ik er nog wel vaak met happy hour maar daarna was het echt armoe troef.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:57:35 #200
22457 Patch
pi_74682399
eten was wel goedkoop, maar dat zag je en proefde je ook....
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:04:24 #201
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74782907
Ik zit te overwegen van Eindhoven naar Helmond te verkassen.

Maar twijfel behoorlijk.....

Wel of niet doen?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_74785825
Gewoon doen, zoek een goede buurt en het is hier fijn wonen. Vind ik, heb hier nog nooit problemen gehad.

Helmond .
pi_74785840
Wie heeft trouwens het boekje Helmondse Helden gelezen? Vond het zeer interessant en amusant.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:47:19 #204
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74786079
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:38 schreef Paaskonijn het volgende:
Gewoon doen, zoek een goede buurt en het is hier fijn wonen. Vind ik, heb hier nog nooit problemen gehad.

Helmond .
Is Leonardus (Guljestraat) een beetje ok?

Jij woont al je hele leven in Helmond?

Is de betreffende buurt een beetje ok voor mensen met een kleurtje?
pi_74786233
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:47 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

ligt eraan welke kleur je hebt, rondom de leonardus wonen vooral paarse mensen. Groene mensen wonen aan de andere kant van de stad.

ga er eens heen, stap uit je auto en loop door de buurt. Ik denk dat je een aardige indruk zult krijgen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:56:14 #206
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74786346
Was dat zeker van plan om te doen.

Mijn vrouw heeft een kleurtje, vandaar dat ik het toch wel belangrijk vindt dat de buurt daar geen problemen mee heeft. Wordt namelijk een moeilijke zaak dan.

Maar als ik je reactie hoor: het is geen pauperbuurt?
pi_74786520
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:56 schreef Gummibeer79 het volgende:
Was dat zeker van plan om te doen.

Mijn vrouw heeft een kleurtje, vandaar dat ik het toch wel belangrijk vindt dat de buurt daar geen problemen mee heeft. Wordt namelijk een moeilijke zaak dan.

Maar als ik je reactie hoor: het is geen pauperbuurt?
Er wonen meer dan genoeg mensen met een kleurtje daar, lijkt mij geen probleem.
wat versta je onder pauperwijk? er woont daar genoeg rotzooi verspreid over dat stuk.
pi_74786581
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:47 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Vanaf 1998, dus vrijwel alles wat ik me kan herinneren is uit Helmond. Maar dat soort dingen weet ik dus niet , het enige wat ik weet is dat de Oranjebuurt een fijne buurt is. Er zullen er genoeg meer zijn maar die ken ik dan nauwelijks van naam.
pi_74790099
Voor zover ik weet maar goed ik ben een import helmondster en eigenlijk niet van plan hier nog lang te wonen. Staat de buurt niet zo heel goed bekent. Waar woon je nu in Eindhoven. Dan kan ik wel zeggen of het overeenkomt. Oranjebuurt/zwanenbeemd/stiphout zijn echt goede wijken.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:31:42 #210
3542 Gia
User under construction
pi_74790935
Geboren en getogen Helmondse.

De binnenstad heeft veel weg van een markt in Marokko. Voor als je dat zoekt.
Iets daarbuiten ligt Leonardus, Helmond Noord en Helmond West. Beetje gemengde buurten, volgens mij. Denk dat de koopwoningen wel in een redelijk deel staan.
Wil je een meer blanke buurt waar een kleurtje geen probleem is, kijk dan eens naar Mierlo-Hout, Rijpelberg, Brouwhuis.
Voor de meer upperclass moet je naar de Oranjebuurt, Stiphout.
En voor de sjiek, maar wel sociaal en vooral politiek correct sjiek hebben we nog Brandevoort. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat. Kun je gerust gaan wonen met een regenbooghuidje, want daar discrimineren ze niet.

Dus, welke kleur is het en wat is jullie opleiding/denkniveau. Denk dat dat laatste nog wel het belangrijkste is om ergens tussen te passen.

Gajes heb je overal, overigens. De betere wijken in Helmond liggen aan de buitenkant in elk geval.

Maar verder, gewoon doen. 't Is echt wel een heel gezellige stad. Vooral 's zomers rondom het havenplein en het Kasteel. Veel evenementen, mooie grote kermis, veel groen, goede scholen tot MBO-niveau.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:32:32 #211
3542 Gia
User under construction
pi_74790968
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Le Baron is failliet
Nu voor de echies? Vorig jaar gingen er al geruchten dat ie dicht ging....
pi_74791421
Ja echt er hangt op de deur te koop pacht.
Dus ik neem aan dat het echt einde oefenig is.
Mijn vriend zegt juist dat de rijpelberg heel slecht is. Ik heb er niet zoveel verstand van maar wil absoluut niet blijven wonen waar ik nu woon.
pi_74796622
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:31 schreef Gia het volgende:
Geboren en getogen Helmondse.

Wil je een meer blanke buurt waar een kleurtje geen probleem is, kijk dan eens naar Mierlo-Hout, Rijpelberg, Brouwhuis.
Dat is hier (Oranjebuurt/Zwanenbeemd) ook echt geen probleem hoor.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:42:18 #214
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74806777
Wil niet persé in een witte buurt. Maar in 'Little Morocco'... dat gaat me ook te ver.
Momenteel in een gemengde wijk bij Winkelcentrum Woensel.

Gemengde wijk is dus zeker geen probleem, zelfs wel een beetje voorkeur.

Daarnaast.... de écht witte wijken zijn ook voor ons niet te betalen, aangezien we wel een huis willen kopen op 1 salaris.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:43:57 #215
3542 Gia
User under construction
pi_74810610
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:51 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Dat is hier (Oranjebuurt/Zwanenbeemd) ook echt geen probleem hoor.
Nee, volgens mij nergens in Helmond. Wil alleen aangeven dat het wel iets upperclass is.
't Is niet bepaald de gewone arbeider of Sjaantje van het naai-atelier dat daar woont, toch? Die gaat er hooguit poetsen!
  woensdag 18 november 2009 @ 11:50:54 #216
3542 Gia
User under construction
pi_74810888
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:42 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wil niet persé in een witte buurt. Maar in 'Little Morocco'... dat gaat me ook te ver.
Momenteel in een gemengde wijk bij Winkelcentrum Woensel.

Gemengde wijk is dus zeker geen probleem, zelfs wel een beetje voorkeur.

Daarnaast.... de écht witte wijken zijn ook voor ons niet te betalen, aangezien we wel een huis willen kopen op 1 salaris.
Jullie willen dus kopen, op één salaris en liefst gemengde buurt.

Helmond-West en Helmond Noord zijn echt gemengde wijken. De buurten met de koopwoningen zijn wel wat beter, de huurwijken weer wat minder om te wonen. Rijpelberg is niet echt, wat je noemt een levende wijk. Brouwhuis? Tja, daar heb ik niet echt een goed idee van. Kom ik nooit.

In Mierlo-Hout heb je wel huizen onder de 2 ton, en hier wonen ook wel hier en daar wat kleurtjes, een paar gelen, een paar lichtbruinen, een enkele donkerbruine en ja zelfs zwart komt hier voor. Maar niet erg veel. Geloof ook echter niet dat iemand problemen heeft met die mensen. Omdat het er zo weinig zijn, krijg je geen groepsvorming en doen ze gewoon mee.

Kom gewoon gezellig naar Mierlo-Hout!
Als je wilt googlen op funda zoek dan op postcode 5706. Maar let op, die postcode geldt ook voor een groot deel van Brandevoort. En dáár koop je echt niet op één salaris. Hoewel, hangt natuurlijk af van de hoogte van dat salaris!
pi_74816749
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, volgens mij nergens in Helmond. Wil alleen aangeven dat het wel iets upperclass is.
't Is niet bepaald de gewone arbeider of Sjaantje van het naai-atelier dat daar woont, toch? Die gaat er hooguit poetsen!
Dat klopt, maar het kwam op me over alsof we hier op mensen met een kleurtje neerkijken, en dat is niet waar.
pi_74816817
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Jullie willen dus kopen, op één salaris en liefst gemengde buurt.

Helmond-West en Helmond Noord zijn echt gemengde wijken. De buurten met de koopwoningen zijn wel wat beter, de huurwijken weer wat minder om te wonen. Rijpelberg is niet echt, wat je noemt een levende wijk. Brouwhuis? Tja, daar heb ik niet echt een goed idee van. Kom ik nooit.

In Mierlo-Hout heb je wel huizen onder de 2 ton, en hier wonen ook wel hier en daar wat kleurtjes, een paar gelen, een paar lichtbruinen, een enkele donkerbruine en ja zelfs zwart komt hier voor. Maar niet erg veel. Geloof ook echter niet dat iemand problemen heeft met die mensen. Omdat het er zo weinig zijn, krijg je geen groepsvorming en doen ze gewoon mee.

Kom gewoon gezellig naar Mierlo-Hout!
Als je wilt googlen op funda zoek dan op postcode 5706. Maar let op, die postcode geldt ook voor een groot deel van Brandevoort. En dáár koop je echt niet op één salaris. Hoewel, hangt natuurlijk af van de hoogte van dat salaris!
je stuurt ze nu naar die vissenbuurt...dat wil je ze toch ook niet aandoen...blijf dan lekker in Woensel
pi_74816842
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:43 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het kwam op me over alsof we hier op mensen met een kleurtje neerkijken, en dat is niet waar.
volk wat in de oranjebuurt woont kijkt overal op neer
wannabe rich people
  woensdag 18 november 2009 @ 15:13:38 #220
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74817968
Maar de Uiverlaan, daar in de buurt.....
pi_74818063
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Gummibeer79 het volgende:
De oostkant van de Uiverlaan: heel gemengd...kan soms al per straat verschillen.
De westkant (vogelbuurt) : goed (maar ook wat duurder)
pi_74818131
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:15 schreef ArTiC het volgende:

[..]

De oostkant van de Uiverlaan: heel gemengd...kan soms al per straat verschillen.
De westkant (vogelbuurt) : goed (maar ook wat duurder)
Uiverlaan...paar straten van mij vandaan
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_74818146
oh, hoi btw!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_74818200
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:04 schreef Gummibeer79 het volgende:

Wel of niet doen?
Heb vroeger in Eindhoven gewoond...en woon nu sinds 3 jaar in Helmond. Heb nog nooit zo fijn gewoond
Ik zeg dus DOEN!
pi_74818213
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef DjinN het volgende:

[..]

vogelbuurt of binnenstad?
pi_74818228
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:19 schreef ArTiC het volgende:

[..]

vogelbuurt of binnenstad?
vogelbuurt
pi_74818348
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:19 schreef DjinN het volgende:

[..]

vogelbuurt
daten?
pi_74818382
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef ArTiC het volgende:

[..]

daten?
pi_74818463
Nee serieus ff

Vind dat wel een leuk stuk van Helmond, heb er familie wonen
pi_74818556
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef ArTiC het volgende:
Nee serieus ff

Vind dat wel een leuk stuk van Helmond, heb er familie wonen
Wel? Mijn familie heeft in de muziekbuurt gewoond vroeger.
Ik vind het ook een fijn stuk om te wonen. Ik zou hier voorlopig echt niet meer weg willen. Winkelcentrum zowat voor de deur, bushalte, leuke buren, hoeveel beter kan het nog
  woensdag 18 november 2009 @ 15:28:39 #231
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74818603
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef DjinN het volgende:

[..]

Het gaat om deze plek precies...

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&rlz=1I7RNTN_nl&q=Guljestraat+helmond&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Guljestraat,+Helmond&gl=nl&ei=aQQES934B5qsjAf-tqy4AQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CAkQ8gEwAA

Da's dan het westen van de uiverlaan ... dus een prima stuk?
pi_74818682
  woensdag 18 november 2009 @ 15:35:14 #233
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74818817
hmmmmm,

Dan blijft het een overweging
pi_74818844
quote:
Dat is het oosten dus.... ik zeg het maar ff
  woensdag 18 november 2009 @ 15:39:52 #235
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74818994
Ah, verschil van opvatting.

Ken je de specifieke straat toevallig?
pi_74819122
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ah, verschil van opvatting.

Ken je de specifieke straat toevallig?
nope
  woensdag 18 november 2009 @ 17:08:38 #237
3542 Gia
User under construction
pi_74822163
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:44 schreef ArTiC het volgende:

[..]

je stuurt ze nu naar die vissenbuurt...dat wil je ze toch ook niet aandoen...blijf dan lekker in Woensel
Mierlo-hout is een stuk groter dan de vissenwijk.
Ik woon zelf in de houtwijk. Sommige straten daar zijn ruim met veel plantsoen. Binnenin is het wat krapper, daar zou ik me opgesloten voelen. Heb wel wat ruimte nodig. Verder heb je ook nog Ashorst en de juwelenbuurt. Niet te vergeten de apostelwijk, ook mooie, betaalbare huizen en een heel levendige buurtvereniging. En wat te denken van plan akkers, hoewel dan weer net wel wat boven de 2 ton en sommige vrijstaande villa's nog wat duurder, maar wel een mooie wijk. Vlakbij de bossen en aan het kanaal.

Overigens is er in de bloemenbuurt ook al wel het een en ander opgeknapt, ook goed om te wonen, lijkt me.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:09:34 #238
3542 Gia
User under construction
pi_74822198
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Gummibeer79 het volgende:
Op één salaris, zei je toch? Nou ja, als je een hoog salaris hebt....
  woensdag 18 november 2009 @ 17:22:53 #239
3542 Gia
User under construction
pi_74822702
quote:
Nee. Dan nog liever de andere kant van de Uiverlaan.

De uiverlaan zelf is geloof ik nogal aan de prijzige kant.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:46:00 #240
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74823549
Ok...

Weet je, ik ga komend weekend eens even kijken denk ik.

Even kijken wat het gevoel is...
pi_74826418
Wij zijn wel wezen kijken naar een huis in de vissenbuurt is dat zo slecht? Maar ik heb mijn zinnen toch meer op eindhoven gezet.
En Gummibeer in welk deel van woensel woon je nu? Woensel is nog best groot.
pi_74834819
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:45 schreef ArTiC het volgende:

[..]

volk wat in de oranjebuurt woont kijkt overal op neer
wannabe rich people
Sure.
  donderdag 19 november 2009 @ 06:12:06 #243
3542 Gia
User under construction
pi_74840434
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:09 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zijn wel wezen kijken naar een huis in de vissenbuurt is dat zo slecht?
Ik heb van mijn 9 tot mijn 21ste in de vissenwijk gewoond. Prima buurt. Tenminste het deel tussen 'de Barrier' en de Aldi. Achter de Aldi had in mijn tijd een slechte naam. Maar het schijnt nu wel iets beter te zijn.
  donderdag 19 november 2009 @ 06:13:42 #244
3542 Gia
User under construction
pi_74840438
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:39 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Sure.
Kom op, het is van oudsher de kakbuurt.
Wij maakten altijd grapjes dat daar bij het warm eten een biefstuk met vieren gedeeld werd.

Of, is dat geen grapje?
pi_74857608
Wij eten geen biefstuk.

Ik vind eigenlijk de mensen die ik ken en die hier wonen helemaal niet meer zo kak.
pi_79839197
Helmond !
pi_79840211
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:04 schreef Gummibeer79 het volgende:

Wel of niet doen?
Niet doen.
  donderdag 1 april 2010 @ 18:58:39 #248
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_79840629
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Niet doen.
Wat hij zegt.
pi_79840882
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Niet doen.
1 april!
pi_79841100
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:05 schreef ArTiC het volgende:

[..]

1 april!
pi_79841482
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:05 schreef ArTiC het volgende:

[..]

1 april!
Wat een grapje is ie toch he
  donderdag 1 april 2010 @ 19:23:30 #252
22457 Patch
pi_79841571
Giel Beelen heeft Gerard Joling flink voor de gek gehouden. De zanger was vandaag op weg naar de 3FM-studio, toen de lift stil bleef staan. Joling kon echter niet zo lachen om de 1 aprilgrap van de radio-dj. De artiest bleek last van claustrofobie te hebben.

Beelen was niet de enige die 1 april aangreep om een goede grap uit te halen. De Britse krant The Sun presenteerde met trots een pagina met een smaakje. Lezers konden het ter plekke testen, maar allergisch aangelegde mensen moesten alert zijn, want de pagina 'kon resten van noten bevatten'.

BBC's radioprogramma 'Today' onthulde dat de moeder van de Britse dichtende trots William Shakespeare een Française bleek te zijn. En volgens de collega's van de Daily Mail vloog hun koningin Elizabeth met budgetmaatschappij Easy Jet, inclusief bewijsmateriaal in de vorm van een foto.

Diverse BN'ers zijn ook in de ban van de datum. Patty Brard, Fiona Hering en Evert Santegoeds ontvingen ieder een mysterieus boeket. Op het kaartje bij de bloemen, die afkomstig zijn uit Helmond, staat slechts geschreven 'dit is geen 1 aprilgrap'. Het houdt de gemoederen van de sterren flink bezig, zo blijkt op Twitter.
pi_79873511
Had het ook gelezen, dat zoiets de pers haalt..
pi_80204059
Fuck hé, van 1 tot 6 stonden heel de Julianalaan, Kanaaldijk Noord-Oost en Oostende vol met auto's omdat je bij het tankstation bij de Albert Heijn voor 1 euro kon tanken. Was een actie omdat het tankstation 10 jaar bestond en je dan kon tanken met de benzineprijs van toen. Maar we hebben er behoorlijk lang over gedaan om de oprit weer op te komen.
pi_80204861

stelletje schrapers
pi_80204984
Wat een apart meisje die eerste.
pi_80205120
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:54 schreef ArTiC het volgende:

stelletje schrapers
Idd, ja. Beetje in de file staan tussen al die paupers.
pi_80205136
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Wat een apart meisje die eerste.
Een Helliemondse snol.
pi_80205290
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Een Helliemondse snol.
ja, hij heeft mijn vader aangeraakt

jezus...bang voor aids ofzo
pi_80206701
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ja, hij heeft mijn vader aangeraakt

jezus...bang voor aids ofzo
  maandag 12 april 2010 @ 08:16:15 #261
3542 Gia
User under construction
pi_80214632
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Idd, ja. Beetje in de file staan tussen al die paupers.
Goeie genade! Ik wist het niet, maar dan nog was ik daar niet tussen gaan staan. Je bent de helft van je winst al kwijt voordat je uberhaupt bij de pomp bent!
  maandag 12 april 2010 @ 08:48:34 #262
22457 Patch
pi_80214969
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:54 schreef ArTiC het volgende:

stelletje schrapers
En ik ken 2 van de geinterviewden, maar ik zeg niet welke
pi_80228521
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:48 schreef Patch het volgende:

[..]

Die vrouw met het vlotte kapsel en dat meisje in het begin?
pi_80228652
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:48 schreef Patch het volgende:

[..]

je bent die vader?
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:43:46 #265
22457 Patch
pi_80272132
pi_80272896
ohjee..vandaag lag er een folder in de brievenbus...de komende 3 zaterdagen geven ze tussen 10 en 20 uur 20ct korting op alle brandstoffen...daar gaan we weer
pi_80284452
Grapje zeker?
pi_80286879
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:14 schreef Paaskonijn het volgende:
Grapje zeker?
pi_80287008
Top.
pi_80291145
Goed om te zien dat het hier weer begonnen is.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:04:18 #271
22457 Patch
pi_80317623
Helmond bij De Wereld Draait Door !
pi_80347560
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Patch het volgende:
Helmond bij De Wereld Draait Door !
Wat was er dan?
  donderdag 15 april 2010 @ 22:16:50 #273
22457 Patch
pi_80363769
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:56 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Wat was er dan?
Frank Lammers met zijn reportage over Helmond en zijn Helmonders.
pi_80376238
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:16 schreef Patch het volgende:

[..]

Aflevering van gisteren gezien, maar dat item zag ik niet.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:58:04 #275
22457 Patch
pi_80376331
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:55 schreef Hellemond het volgende:

[..]

Aflevering van gisteren gezien, maar dat item zag ik niet.
Het was ook afgelopen woensdag, niet gisteren.
Wellicht ook te zien op omroepbrabant.nl ofzo
pi_80392332
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:16 schreef Patch het volgende:

[..]

En was het enigszins positief?
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:48:57 #277
3542 Gia
User under construction
pi_80419691
En? Weer file bij de pomp vandaag?
pi_80436953
Mwah, stond wel een verkeersregelaar maar het was niet druk ofzo. Tot de brug op zijn drukst volgens mij.
pi_88037121
Hey :) Ik weet dat er al lang niet meer gepost is in dit topic :@ Maar toch schop ik em eventjes omhoog :Y
Weet er iemand iets over het ongeluk wat net bij Van Duppen Witgoed op de Oostende is gebeurd ? Mijn vader reed er langs toen ie me op ging halen van het station. Hij zei dat er een vrouw op het fietspad lag en dat er een ambulance en politie bij stond. Toen we terug naar huis reden lag de vrouw nog steeds op het fietspad. Leek wel of er een jas helemaal over haar heen lag. De ziekenbroeders en politie die er bij stonden deden ook niet bijzonder veel en er stond geen brancard oid klaar.
Denk dat het net anderhalf á 2 uur geleden is gebeurd.
Aangezien ik er net 5 minuten vandaan woon was ik eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd is.
pi_88045538
Absoluut geen idee maar ben benieuwd.
pi_88054159
Jeutje het Helmond topic is weer levend :o
pi_88054233
Ik ben sinds die nieuwe layout m'n quote en edit knop kwijt, dus sorry voor de crosspost.

@ DjiN,

Heb op 112brabant gekeken maar zelfs hun hebben er geen informatie over, ook bij de actuele meldingen op het P2000 netwerk staat geen oproep voor ambulance of politie mbt situatie die jij omschreef.

Ik gok op onwelwording wat resulteerde in een (mogelijk dodelijke?) val? Dat komt iig wel vaker voor.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:08:16 #283
22457 Patch
pi_88055571
Op ed.nl ook niets te vinden...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:57:33 #284
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_88056096
Of een oefening.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:59:18 #285
22457 Patch
pi_88056117
Misschien was het wel iets heel ergs / belangrijks, en stopt men het in de doofpot, en nu gaat de Helmondse gemeente achter de mensen aan die het gezien hebben en die erover posten...
oei oei :|W
pi_88057598
@hierboven doe nog een poging hilarisch te zijn, want deze slaat nergens op.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:20:15 #287
22457 Patch
pi_88057622
klop klop
pi_88059746
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 02:25 schreef Vendris het volgende:
Ik ben sinds die nieuwe layout m'n quote en edit knop kwijt, dus sorry voor de crosspost.

@ DjiN,

Heb op 112brabant gekeken maar zelfs hun hebben er geen informatie over, ook bij de actuele meldingen op het P2000 netwerk staat geen oproep voor ambulance of politie mbt situatie die jij omschreef.

Ik gok op onwelwording wat resulteerde in een (mogelijk dodelijke?) val? Dat komt iig wel vaker voor.
Ja idd, ik kon ook niks vinden op 112brabant. Nergens eigenlijk :{ Dus ik dacht ik vraag het hier even..misschien dat er een van jullie in de buurt woont. Maar dat onwelwording met dodelijke val zou best nog eens kunnen. Al denk ik dat het ook kan gaan om een gewone dodelijke val. Ik weet uit ervaring dat het bochtje daar verradelijk glad is als het geregend heeft EN er ook nog eens dorre bladeren liggen
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:26:04 #289
3542 Gia
User under construction
pi_88066160
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 02:25 schreef Vendris het volgende:
Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet onmiddellijk.
Rechtsboven zie je twee kleine pijltjes omhoog en twee omlaag.
Daaronder komen met de mouseover de knoppen tevoorschijn.
pi_88068264
@Gia

Thanks voor je reply! Denk dat het met firefox nog niet helemaal naar behoren werkt daar ze hier niet zichtbaar worden.

Tevens de krant nagelezen maar niks kunnen vinden over dit voorval, tenzij ik er overheen gelezen heb..
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:14:15 #291
3542 Gia
User under construction
pi_88070157
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 28 oktober 2010 15:22 Tevens de krant nagelezen maar niks kunnen vinden over dit voorval, tenzij ik er overheen gelezen heb..
Heb je ook naar de overlijdensadvertenties gekeken? Soms kun je daar ook veel informatie uithalen. Iemand die 'plotseling uit ons midden is weggerukt', of 'wij respecteren je keuze' enz....

Misschien was vandaag daar ook nog te vroeg voor en staat het er morgen in.
pi_88492812
Helmonddddddddddddd. *O*
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_88495360
Ik ga binnenkort Helmond verlaten. Ofja, doordeweeks.

Nieuwe lay-out is kut.
pi_88495507
Hmmm waarom dat? :)
Ga je op kamers? Of zeg ik nu iets heel doms? :')
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_88533694
Nee hoor, je zegt niks doms. Je hebt het helemaal goed. Ik studeer in Nijmegen.
pi_88534182
Hm ja dan kan ik het me wel voorstellen dat je vertrekt ja.
Sowieso is dat een leukere stad (kan moeilijk anders :') ) & scheelt veel reistijd.
pi_88562433
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:52 schreef fairytalessuck het volgende:
Hm ja dan kan ik het me wel voorstellen dat je vertrekt ja.
Sowieso is dat een leukere stad (kan moeilijk anders :') ) & scheelt veel reistijd.
Niet zo denigrerend over ons aller Helmond :N :{w
pi_88655666
Ik vind Helmond eigenlijk behoorlijk prima. Woon hier toch zo'n miljard keer liever dan in Rotterdam ofzo. Gewoon op de goede plaatsen komen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 03:41:41 #299
3542 Gia
User under construction
pi_88663236
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:43 schreef Paaskonijn het volgende:
Nee hoor, je zegt niks doms. Je hebt het helemaal goed. Ik studeer in Nijmegen.
Wat studeer je?

Daarbij is er geen stad zo gezellig als ons Hellimond.
pi_88676589
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 03:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat studeer je?

Daarbij is er geen stad zo gezellig als ons Hellimond.
Biologie.
pi_88676648
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:19 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik vind Helmond eigenlijk behoorlijk prima. Woon hier toch zo'n miljard keer liever dan in Rotterdam ofzo. Gewoon op de goede plaatsen komen.
Jaa dat klopt, ik zal ook niet zeggen dat het een grafstad is of wat dan ook.
Maar ik vind Den Bosch/Amsterdam toch 10x leuker dan Helmond, dat dan weer wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')