quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef k_i_m het volgende:
Het lijkt mij uiteindelijk allebei hetzelfde, alleen trek je bij de ene de schuine stukken over het rechte, en bij de ander het rechte stuk over de schuine. Maar toch twijfel ik of ik het wel goed zie.
Hmm, lekker verhaal weer k_i_m.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef owlet het volgende:
Net wat je zel prettiger vindt, Kim. Ik vind het zelf onhandig om eerst te knopen, dan kan ik het nooit zo goed aanspannen als wanneer is het kind tegen me aan knoop.
Behalve met een tricotdoek, die knoop ik eerst (strak) om en daarna gaat de baby er in.
Maar als je het lastig vind om te knopen terwijl je de baby tegen je aan houdt dan kan je natuurlijk voorknopen en daarnastukje bij beetje strak trekken.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe eerst die band voor m`n borsten, kruis de banden en hang ze over m`n schouders. Daarna doe ik beppie erttussen, trek alles strak en knoop verder
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:52 schreef owlet het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat je bedoelde of je eerst de doek om knoopt voor je het kind er in zet of dat je de doek om het kind heen knoopt.
Voor wat betreft éérst de horizontale band of éérst de schuine banden: ik vind het eerste verreweg het makkelijkst en het veiligst.
De horizontale band is de kuip waar het kind in zit, de schuine banden werken alleen als extra stevigheid en om bijvoorbeeld stabiliteit aan een wankel nekkie te geven. De horizontale band is bij de meeste knoopmanieren de basis, die móet goed zitten (strak, tot in de knietjes, etc.).
Veel draagmanieren voor tricotdoeken werken andersom en ik deed dat ook wel (en zou dat ook wel doen) met een babay die nog in de wiegehouding horizontaal voor je ligt in een van de schuine banden.
Maar zodra je rechtop gaat dragen zou ik zelf liever eerst de horizontale band om het kind knopen en daarna de schuine banden.
Dan kan je later ook weer meer aanpassen (band over het hoofdje of juist bij warmte de banden opzij)
Kijk, Maneki is van de compromissen, jij knoopt volgens een poldermodel. (eigenlijk wel een erg goed idee, dat ga ik volgende keer ook doen want de banden zit soms te strak of te los en op deze manier kan je dat goed voorkomen)quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe eerst die band voor m`n borsten, kruis de banden en hang ze over m`n schouders. Daarna doe ik beppie erttussen, trek alles strak en knoop verder
Is dat niet zoals draagdoek.nl knoopt? Is dat handig met een niet-rekbare doek?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:30 schreef Macka66 het volgende:
k_i_m, gewoon doorgaan!Oefening baart kunst enzo. En die blauwe bloemetjes
![]()
Heb je het al geprobeerd met eerst de buikband aanleggen, banden kruisen op je rug, naar voren halen over je schouders en gekruist door de buikband halen, naar achteren doen, daar knopen, en dan pas Lilah erin doen (beentjes door de gekruiste banden en dan de buikband over beentjes en achterwerk optrekken tot op het ruggetje/tot aan het nekje).
kan iemand even een link geven naar een duidelijke getekende beschrijving?
Die heb ik wel gezien, maar nog niet gedaan. Mijn grootste probleem gisteren was dat ik waarschijnlijk teveel mijn best deed om alles maar strak aan te trekken, wat jammerlijk misluktequote:Op zondag 10 augustus 2008 22:30 schreef Macka66 het volgende:
k_i_m, gewoon doorgaan!Oefening baart kunst enzo. En die blauwe bloemetjes
![]()
Heb je het al geprobeerd met eerst de buikband aanleggen, banden kruisen op je rug, naar voren halen over je schouders en gekruist door de buikband halen, naar achteren doen, daar knopen, en dan pas Lilah erin doen (beentjes door de gekruiste banden en dan de buikband over beentjes en achterwerk optrekken tot op het ruggetje/tot aan het nekje).
kan iemand even een link geven naar een duidelijke getekende beschrijving?
Je hebt de banden over z'n oren getrokken?quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:05 schreef t_igger het volgende:
Ik was vandaag aan het stofzuigen, met Pepijn op mijn rug in de drager!![]()
Anders krijst hij de boel bij elkaar! Valt ie gewoon in slaap op mijn rug tijdens het stofzuigen![]()
Errug schattig! Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om er een foto van te maken via de spiegel...![]()
Hahaha neej niet eens!quote:Macka66 schreef het volgende:
Je hebt de banden over z'n oren getrokken?![]()
Foto zou idd wel leuk zijn geweest!
Ik heb er ook een en Lucie (plusminus 13 kilo) is er prima zeker een uur in te dragen. Mijn doek is 3.50 en ik gebruik een eenvoudige cross carry. Op deze pagina bij Mamatoto.org heet de knoopwijze 'Front Short Cross Tie On First'.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef DaviniaHR het volgende:
ET, wat schattig zo! Een slapende Nienke![]()
![]()
Ja, het was erg leuk zo drie draagdoeken naast elkaar.
En gewoon supergezellig
over die satijn-achtige doek, is die wel stevig genoeg om grotere (lees: zwaardere) kindjes mee te dragen?
grappigquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:12 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik heb er ook een en Lucie (plusminus 13 kilo) is er prima zeker een uur in te dragen. Mijn doek is 3.50 en ik gebruik een eenvoudige cross carry. Op deze pagina bij Mamatoto.org heet de knoopwijze 'Front Short Cross Tie On First'.
Davinia, Lucie vindt dat we op elkaar lijken. Ze wees steeds naar de foto van jou met Eli en riep "Mama, mama!". We hebben natuurlijk allebei kort rood haar, een bril en een draagdoek![]()
Met Tijn cdurf ik ook nog niet hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:57 schreef beefcake het volgende:
ET wat ziet dat er goed en lief uit zo op je rug![]()
Ik durf het nog niet echt, met Quinten. Waarom weet ik ook nietEn ik vind het ook wel gezellig als hij voorop zit
Ik heb mijnes gekocht omdat ik jouw enthousiaste verhalen nog in m'n hoofd hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13 schreef Lois het volgende:
Ik ga toch de BB even verdedigen hoor, ik heb er ontzettend veel plezier van gehad met Eva. Eva huilde veel, vaak en lang en werd in de BB echt rustiger. Ik heb hem pas gebruikt toen ze zo'n 2 maanden was, en ze zat er absoluut niet inelkaar gefrommeld in. Scheelde ook wel dat ze zich zo stijf hield als een plankje altijd (o wisten we toen maar dat ze autistisch was) maar ze vond het echt fijn om zo bij me te zitten en werd er ook echt rustiger van.
Ja, maar dat is valsspelen dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13 schreef Lois het volgende:
Ik ga toch de BB even verdedigen hoor, ik heb er ontzettend veel plezier van gehad met Eva. Eva huilde veel, vaak en lang en werd in de BB echt rustiger. Ik heb hem pas gebruikt toen ze zo'n 2 maanden was, en ze zat er absoluut niet inelkaar gefrommeld in. Scheelde ook wel dat ze zich zo stijf hield als een plankje altijd (o wisten we toen maar dat ze autistisch was) maar ze vond het echt fijn om zo bij me te zitten en werd er ook echt rustiger van.
Ja, er zijn heel veel doeken die aan je eerste eisen voldoen. Je kunt beginnen met een tricot doek, zo'n leuke tweekleurige van draagdoek.nl bijvoorbeeld. Dat knoopt makkelijk. Of een ringsling, die hoef je niet te knopen maar haal je door een paar ringen om 'm vast te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:34 schreef LovelyLady het volgende:
Dit is wat ik wil en mij afvraag:
- Een draagdoek die makkelijk in gebruik is (bestaat dat?) Wat is een goede/mooie/simpele draagdoek om mee te beginnen. Prettige bijkomstigheid zou ook zijn als de doek een beetje mijn *kuch* babyvetrollen wegmoffelen natuurlijk![]()
Er zijn dragers die veel beter zijn voor jouw rug en voor je baby's heupjes dan de Baby Bjorn. Ergo, Beco, Yamo, Patapum bijvoorbeeld. Een draagdoek die je over twee schouders knoopt is heel erg goed. Een geweven niet rekkende doek kan een groter gewicht aan dan een rekkende tricot doek.quote:- Is een draagdoek wel goed voor je rug? Ik heb ooit een baby björn gehad en die maar 2 keer gebruikt, het systeem was handig en ik was er zeer tevreden over maar kreeg last van me rug, en ben daarna gestopt met het gebruiken van. (helaas heb ik de baby björn niet meer anders zou ik hem kunnen vergelijken met een draagdoek)
Ik zoek dus een draagdoek waarin ik mijn stevige banjer in kan vervoeren, zonder dat ik mijn rug overbelast, sja wie wil dat nou niet.
Als het doorgaat komt er binnenkort een draagdoekmeet bij LadyS in Zandvoortquote:- zo op de sites te zien vind ik ze niet goedkoop, en om nou even een draagdoek aan te schaffen en vervolgens er niet wijs uit te worden vind ik zonde van mijn centjes. Iemand in de buurt van Hoorn die misschien even wil demonstreren???
't Is even oefenen voor je perfect kan knopen, maar het is echt snel te snappen en ook goed aan te leren. Bij een tricot doek steekt het minder nauw hoe goed je knoopt dan bij een geweven doek, daarom is een tricot doek voor veel mensen ideaal om mee te beginnen.quote:- Ik ben lomp, en echt inzicht heb ik niet in dit soort dingen, is de draagdoektechniek snel aan te leren en vooral ook te snappen?
Het is ook een beetje engquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:17 schreef LovelyLady het volgende:
Zo'n meeting is natuurlijk mooi meegenomen maar ik ken helemaal niemand, en dat vind ik dan wel weer een beetje eng
Waarom niet? Als ik zo brutaal mag zijn?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:20 schreef Iksje het volgende:
Het is ook een beetje eng![]()
Maar de Fok!dames zijn heel leuk en lief hoor!
Ben op 12/7 naar de meet bij Macka66 gegaan, helemaal vanuit België. En heb er echt wel dingen opgestoken. Alleen jammer dat ik van lief geen geweven doek mag kopen
Daarom dus...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:33 schreef Iksje het volgende:
Nog niet helemaal bijgelezen na de vakantie...
Maar het vorige topic staat vol prachtige foto's![]()
Dus ik gisteren tegen-lief: "Goh, ik krijg altijd zo'n zin in een geweven doek als ik die verhalen lees en de foto's zie"
De reactie was ronduit boos: "Seg, ge moet nu toch geen 7 doeken hebben hè, ge hebt er al zoveel"
Ik, beteuterd: alleen nog maar de sling, en de ergocarrier...
Hij weer: ja, en je gaat er nog een laten naaien (een mei tai), da's toch genoeg!
Heb me maar omgedraaid en gedacht: pfffrrt stomkop, zonder jou had ik al een geweven doek ipv onze tricot![]()
Vorig jaar zijn we namelijk bij http://www.doekjesenbroekjes.be op kennismakingsavond gegaan en toen hebben we beide lange doeken geprobeerd. Hij vond de tricot het minst warm terwijl ik de geweven doek het lekkerst vond dragen
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:01 schreef pinquit het volgende:
een daagdoekmeet helemaal in zandvoort![]()
Ja, maar wie gaat er nou in zandvoort wonen?!?!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:35 schreef Ynske het volgende:
oeps Tearsong en nu?
moet je hem toch betalen of hoe gaat dat
@ticootje, helaas zijn er altijd mensen die verder moeten reizen
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:56 schreef LadyS het volgende:
Ik woonde eerst in lelystad. dus het is al een vooruitgang
nah happenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:00 schreef Kersjes het volgende:
Ik ken er trouwens nog wel een die graag zand hapt, jij toevallig ook, P_iglet?
Draagdoekenmeet Zandvoort!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:18 schreef Ynske het volgende:
misschien slimmer om dit in een apart topic te zetten?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:27 schreef Macka66 het volgende:
Nou... het zijn soms wel kleine terroristjes die verscholen zitten in de draagdoeken
Heel nietquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:56 schreef LadyS het volgende:
Ik woonde eerst in lelystad. dus het is al een vooruitgang
Er is een mevrouw die daar over nagedacht heeft en zij heeft de Onbag ontworpen. Ze heeft er zelfs een gratis patroon van op haar blog gezet. Ik denk dat jij daar met je naaikunsten iets heel moois mee kan makenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:51 schreef Llewella het volgende:
Overigens vind ik schoudertasje kruislings over de schouder icm doek niet zo handig buiten dat ik er last van kreeg, maar waar laat je dan je spullen zonder meteen een rugzak mee te moeten sjouwen? Misschien maar eens voor een leuk klein rugzakje kijken.
Ik persoonlijk vind de tas een beetje te groot, zo ben je helemaal een pak-ezel. Maarja je moet als vrouw-zijnde toch van alles kwijt....quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:15 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Er is een mevrouw die daar over nagedacht heeft en zij heeft de Onbag ontworpen. Ze heeft er zelfs een gratis patroon van op haar blog gezet. Ik denk dat jij daar met je naaikunsten iets heel moois mee kan maken![]()
[ afbeelding ]
Bij action shots staat een dame met een mooie draagzak op de foto (6e foto, vrouw met groen vest) heb je enig idee hoe dat model heet en waar het te krijgen is?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:15 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Er is een mevrouw die daar over nagedacht heeft en zij heeft de Onbag ontworpen. Ze heeft er zelfs een gratis patroon van op haar blog gezet. Ik denk dat jij daar met je naaikunsten iets heel moois mee kan maken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |