olympisch stadion amsterdamquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:51 schreef twi het volgende:
De meeste accomodaties zijn er inderdaad al. Amsterdam heeft een voetbalstadion, een...euh....ja, dan houdt 't eigenlijk wel op. Of wil je ze in het Olympisch laten ploegen?
Roeien op de bosbaanquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:51 schreef twi het volgende:
De meeste accomodaties zijn er inderdaad al. Amsterdam heeft een voetbalstadion, een...euh....ja, dan houdt 't eigenlijk wel op. Of wil je ze in het Olympisch laten ploegen?
Amsterdam heeft de spelen al eerder gedaan, en het is gebruikelijk om voor de spelen de faciliteiten te bouwen, dat deed men in Sydney, Griekenland en nu ook weer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Haha, dan kun je de Spelen beter in Roemenie gaan organiseren.
Dan mogen ze die weer gaan verbreden! Oh ja, dat mag niet, want dan moeten er een paar bomen worden gekapt....quote:
Natuurlijk, maar ik zie de Nederlandse overheid niet honderden miljoenen stoppen in faciliteiten op 1 locatie. Zeker niet gezien onze sportcultuur veelal op teamsporten is gebaseerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Amsterdam heeft de spelen al eerder gedaan, en het is gebruikelijk om voor de spelen de faciliteiten te bouwen, dat deed men in Sydney, Griekenland en nu ook weer.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:51 schreef Strani het volgende:
Heb je gezien hoe ze in Nederland met vuurwerk omgaan..dat worden drie vuurpijlen en een rotje voor de hele show..en als de vlam binnenkomt zullen er zestien brandweermannen naast rennen.
Wat bedoel je met ruimtequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:05 schreef Zwansen het volgende:
Amsterdam is hier veel te klein voor. Te weinig ruimte.
Als ik zie hoe China het aanpakt is dat een laffe kutmanier welke ze nooit hebben moeten toestaan. Olympische spelen organiseren in een stad met smog gevuld waar men als maatregel mensen verbiedt auto te rijden en afhankelijk is van het stilleggen an fabrieken. Enkele sporten op een bijna andere uithoek van het continent moeten plaatsen, om nog maar niet te spreken van de manier waarop veel accomodaties tot stand moesten worden gebracht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja, ik vond het eerst wel een goed idee, maar als ik nu kijk naar hoe China het heeft aangepakt... tja... wij zijn maar "met weinig" he en alles moet verantwoord worden (vooral dat). Maar goed, 2028 is nog erg ver weg en wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren, maar een echt reële kans dicht ik Amsterdam op dit moment toch zeker niet toe...
Weet je wel hoe f*cking groot Amsterdam is?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:05 schreef Zwansen het volgende:
Amsterdam is hier veel te klein voor. Te weinig ruimte.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:12 schreef Rosbief het volgende:
Weet je wel hoe f*cking groot Amsterdam is?
We hoeven de paardenwedstrijden iig niet in Hong Kong te houdenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef Leatherface het volgende:
Ambities hebben is mooi.
Het zou erg goed mogelijk kunnen zijn als we het verspreid over meerdere steden mogen houden.
Nieuw stadion, faciliteiten voor zwemmers, turners, basketballers, etc. etc. Olympisch dorp voor 15 duizend sporters.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ruimte
Wat voor ruimte heb je nodig ?
Kan al niet meer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:17 schreef Trainspotter het volgende:
Rotterdam denkt toch serieus na over het zich kandidaat stellen voor de Olympische Spelen van 2016?
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:17 schreef Leatherface het volgende:
Het zou mij in ieder geval fantastisch lijken om de Spelen eens in Nederland mee te maken.
Ik heb het al eens gedaan, voor Athene 2004.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Ik zou me, zonder te twijfelen, direct als vrijwilliger aanmelden.
Almere 2028quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nieuw stadion, faciliteiten voor zwemmers, turners, basketballers, etc. etc. Olympisch dorp voor 15 duizend sporters.
Moet geen probleem zijn denk ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nieuw stadion, faciliteiten voor zwemmers, turners, basketballers, etc. etc. Olympisch dorp voor 15 duizend sporters.
Als je marathon van 400 kilometer wilt wel ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Marathon: van Amsterdam naar Maastricht en terug (zo klein is Nederland).
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:51 schreef Strani het volgende:
Heb je gezien hoe ze in Nederland met vuurwerk omgaan..dat worden drie vuurpijlen en een rotje voor de hele show..en als de vlam binnenkomt zullen er zestien brandweermannen naast rennen.
Na de show van vandaag zou ik maar even wachten dus met de kandidatuur..London gaat het al moeilijk genoeg krijgen.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijn denk ik.
Tegen die tijd is Gert Wilders minister president en kunnen we na de spelen het Olympisch dorp gebruiken als strafkamp voor mensen die zonder achterlicht door het rood zijn gereden.
Zo'n elementen hoeven helemaal niet in een openingsceremonie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef blackEyEz321 het volgende:
[..]
hahahahahaha
.. post van de dag!
Maar serieus, wat zou dan typische hollandse optredens worden? Huiselijke gezelligheid? Boerenkool met worst? Klompendansen (1000 allemaal synchroon en dan een hoorstorenis) Kaasmarkt, dat handjes slaan op de veemarkt. Meiden die gekleed zijn als tulpen die de efteling dansje doen?
![]()
De moord op Willem de Zwijger? Hugo de groot (boekenkist in midden van het stadium)? koekhappen, fries slootjespringen gekleed in het delfsblauw? Skûtsjesîlen op nepwater. Intocht van sinterklaas misschien leuk als laatste fakkeldrager.
Ah dank je, ik was een beetje sarcastisch maar je hebt gelijk, je kunt je ook focussen op de toekomst. Waar je ook op kunt focussen zijn schrijvers/dichters en schilders, daar waren we in de middeleeuwen toch wel goed in.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo'n elementen hoeven helemaal niet in een openingsceremonie.
Turijn en Albertville hadden bijvoorbeeld voornamelijk fururistische dingen. Weinig typisch Italiaans / Frans. Terwijl ze aardig wat cultuur te showen hebben.
Ja, doen.quote:
Ja en dan skieën op de grebbenberg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef blackEyEz321 het volgende:
En waarom zomerspelen terwijl onze trots schaatsen/elfstedentocht is?
En een schans bouwen tegen de Dom aan voor het schansspringenquote:
Ijsselmeer lijkt me waarschijnlijker, of moet het volgens de regels verplicht op open zee?quote:[b]Op donderdag 14 augustus 2008 14:09 schreef zeilen zal ook wel op de noordzee gedaan worden.
Punt is dat Amsterdam in het buitenland veel bekender is en in dat opzicht een voorsprong op Rotterdam heeft.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:14 schreef Strani het volgende:
Ik weet niet of Amsterdam dit nog wel aankan eigenlijk..de bouwput die het is. Ik heb niet veel met Rotterdam maar ik zie er wel een betere kandidaat in. Ik heb ook het gevoel dat Rotterdammers het beter zouden kunnen organiseren.
Trouwens, de Spelen in Amsterdam, hoe ga je al die prostituees en coffee shops uitleggen aan de wereld?
Denk dat het een grote kans is dat over 20 jaar niet meer legaal is in NL.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:14 schreef Strani het volgende:
Trouwens, de Spelen in Amsterdam, hoe ga je al die prostituees en coffee shops uitleggen aan de wereld?
Zie hoe China het opknapt, die worden dus preventief geruimd. gewoon een grote muur er om heen bouwen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:14 schreef Strani het volgende:
Pfff, spelen zijn nu in China, hoe leggen zij het omgaan met mensenrechten uit ?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:14 schreef Strani het volgende:
Ik weet niet of Amsterdam dit nog wel aankan eigenlijk..de bouwput die het is. Ik heb niet veel met Rotterdam maar ik zie er wel een betere kandidaat in. Ik heb ook het gevoel dat Rotterdammers het beter zouden kunnen organiseren.
Maar dat heb je altijd wel, dat een paar locaties ver weg liggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Zie hoe China het opknapt, die worden dus preventief geruimd. gewoon een grote muur er om heen bouwen.
Vond het wel mooi dat het iemand zei dat Nederland de OS niet kon organiseren omdat de afstanden te groot zouden zijn. Dat terwijl de huidige OS in China zijn en de paardensport op maar liefst 2000 km afstand zit van Peking en voetbal en zeilen op 300 a 400 km afstand.
het was ook niet mijn kritiek, maar kritiek van iemand van het NOC ofzo. Vreemde kritiek als je dan vervolgens dat soort verhalen hoortquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar dat heb je altijd wel, dat een paar locaties ver weg liggen.
Tijdens de Spelen van L.A. was het voetbal onder andere in Boston. Nog een grotere afstand dan tussen Peking en HK.
Je kunt makkelijk heel Nederland gebruiken. Eindhoven voor het zwemmen bijvoorbeeld, Friesland voor het zeilen. Paardensport kan ook beter buiten de randstad.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:27 schreef GasTurbine het volgende:
China heeft anders ook verschillende sporten ergens anders ondergebracht. Misschien ipv amsterdam moeten de spelen naar 'De Randstad'.
Hong Kong werd zelfs gebruikt voor paardspringen enzo,
Alleen kan je dan het olympisch dorp wel vergeten. Over heel nederland plukjes sporters verspreid.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:30 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Je kunt makkelijk heel Nederland gebruiken. Eindhoven voor het zwemmen bijvoorbeeld, Friesland voor het zeilen. Paardensport kan ook beter buiten de randstad.
Olympisch dorp zet je in Utrecht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Alleen kan je dan het olympisch dorp wel vergeten. Over heel nederland plukjes sporters verspreid.
Springen,Dressuur en Eventing kun je over meerdere plekken verdelen. Goede faciliteiten genoeg in NL.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:38 schreef GasTurbine het volgende:
Paardensport kan makkelijk hier(Rotterdam) bij het Kralingsche Bos in Rotterdam, CHIOS wordt hier altijd gehouden.
Laten we het wel even in NL houden, dank je.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:42 schreef kraakschandaal het volgende:
Wielren wegwedstrijd en tijdrit in Limburg.
Misschien kunnen we beter niet van het randstad uitgaan om de OS te organiseren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:47 schreef Leatherface het volgende:
Verspreid over meerdere steden (zeg de randstad, met eventueel enkele dingen in Eindhoven of de regio Arnhem-Nijmegen erbij) kan het wel.
Veel accommodaties hebben wel al. Sommige moeten alleen worden gerenoveerd met een vergroting van de toeschouwerscapaciteit.
Ik zou toch wel daar de hoofdmoot neerzetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:54 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Misschien kunnen we beter niet van het randstad uitgaan om de OS te organiseren.
Tuurlijk. Wat ik zeg. In Albertville werd er gesport in een gebied met een straal van meer dan 100 kilometer. Nu hebben ze tijdens Winterspelen natuurlijk te maken met natuurlijke factoren, maar toch. En de stad Calgary ligt ook nog wel een uurtje of wat rijden naar de echte Rockies, waar de skiwedstrijden waren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:01 schreef marcodej het volgende:
Je wilt niet weten hoe ver Hongkong en de verschillende voetbalstadions van Beijing af liggen, dan kan je als Nederland zijnde een aantal locaties best wel verspreiden...
Dat is een goed uitgangspunt. Niet uitgaan van de randstad maar eerst bekijken wat er nu is en wat je daarmee kunt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:09 schreef Leatherface het volgende:
Maar toch is het wel belangrijk om een soort van clusters te vormen. Meerdere wedstrijdlocaties relatief dicht bijeen.
Ik denk dat je de omvang van de OS ietwat onderschat.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:17 schreef Plato1980 het volgende:
Je moet het onder de naam van Amsterdam doen, dat biedt heel veel voordelen. Dan kun je het voetbal alsnog in andere steden doen, het hockey in Amstelveen, het zeilen in Medemblik etc.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:15 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is een goed uitgangspunt. Niet uitgaan van de randstad maar eerst bekijken wat er nu is en wat je daarmee kunt.
Dan een Olympisch dorp plannen ergens op een strategische en centrale plek en flink gaan werken aan de verbindingen tussen de diverse plekken.
Ik denk het niet, kijk maar eens hoe men het in Athene gedaan heeft.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:23 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ik denk dat je de omvang van de OS ietwat onderschat.
Griekenland heeft een kleiner inwoneraantal en een kleinere economie dan Nederlander. En zij maakten er goede Spelen van (weliswaar met moelijkheden in de aanloop).quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, kijk maar eens hoe men het in Athene gedaan heeft.
Dat is een totaal andere stad.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, kijk maar eens hoe men het in Athene gedaan heeft.
Precies, het kan zeker.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Griekenland heeft een kleiner inwoneraantal en een kleinere economie dan Nederlander. En zij maakten er goede Spelen van (weliswaar met moelijkheden in de aanloop).
Dan moet Nederland dat toch ook kunnen. Maar de ambitie, inventiviteit, het geloof en de overtuigingskracht moeten er zijn.
Natuurlijk, maar het kan in Amsterdam zo georganiseerd worden dat de meerderheid van de sporten in Amsterdam en omringende gemeenten zelf plaatsvindt. Dat je dan voor een paar sporten een uitzondering maakt is uiteraard geen probleem.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:34 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere stad.
Te klein niet, te vol wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:34 schreef Waaghals het volgende:
Beetje onzin om te zeggen dat Amsterdam te klein is.
Het is zeker mogelijk maar dan niet 1 stad die het gaat organiseren maar een breed NL cluster idee.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan delen we het enthousiasme.
bovendien wordt het in 2012 weer in Europa gehouden en kan bovendien niet 4 jaar later nog eens in Europa.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kan al niet meer.
De deadline is reeds verstreken.
Vreemde definitie van de VS, Australie en Engeland.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef kowala het volgende:
Alleen corrupte 2de rangs landen kunnen zou iets organiseren
Tegen die tijd is 't stuk warmer geworden hier.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind het prettiger om naar Zonnige Zomerspelen te kijken trouwens. Dus liever ergens waar het goed weer is.
Ja we hebben hier ook zoveel bergen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef blackEyEz321 het volgende:
[..]
hahahahahaha
.. post van de dag!
Maar serieus, wat zou dan typische hollandse optredens worden? Huiselijke gezelligheid? Boerenkool met worst? Klompendansen (1000 allemaal synchroon en dan een hoorstorenis) Kaasmarkt, dat handjes slaan op de veemarkt. Meiden die gekleed zijn als tulpen die de efteling dansje doen?
![]()
De moord op Willem de Zwijger? Hugo de groot (boekenkist in midden van het stadium)? koekhappen, fries slootjespringen gekleed in het delfsblauw? Skûtsjesîlen op nepwater. Intocht van sinterklaas misschien leuk als laatste fakkeldrager.
En waarom zomerspelen terwijl onze trots schaatsen/elfstedentocht is?
Umm... Nee...... Dank je...
Naakte engelen in de lucht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze de openingsceremonie dan ook in handen geven van een Nederlandse regisseur, dan zal er in ieder geval veel overbodig naakt te zien zijn.
Sorry dat ik er antwoord op geef maar die zijn nihil.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:40 schreef Leatherface het volgende:
SoK, efe off-topic. Maar hoe schat jij eigenlijk de kansen van een Vlaamse Os in?
Lijkt me totaal onhaalbaar. Ik betwijfel dat je de bevolking daar massaal achter krijgt, zo sportminded zijn we niet. Logistiek lijkt zoiets een ramp te worden, het zit nu al potdicht. Vlaanderen vind ik persoonlijk veel te nietig om zoiets te organiseren en aangezien het ook op sportgebied niets voorstelt... nah, ik denk dat er nooit ofte nimmer nog een OS in België komtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:40 schreef Leatherface het volgende:
SoK, efe off-topic. Maar hoe schat jij eigenlijk de kansen van een Vlaamse Os in?
In Peking is het ook erg zonnig natuurlijk (zijn al tig wedstrijden afgelast wegens noodweer, dat zal in Nederland niet snel gebeuren)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind het prettiger om naar Zonnige Zomerspelen te kijken trouwens. Dus liever ergens waar het goed weer is.
kan het nou toch niet volgen, moet werkenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:17 schreef Blik het volgende:
[..]
In Peking is het ook erg zonnig natuurlijk (zijn al tig wedstrijden afgelast wegens noodweer, dat zal in Nederland niet snel gebeuren)
Atlanta kreeg ook de voorkeur boven Athene terwijl het 100 jaar geleden was in 1996 dat de eerste spelen werden gehouden in Athene.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:59 schreef Strani het volgende:
Nog iets: Ik denk niet dat het IOC gaat zwichten voor het 'honderd jaar geleden' argument. Als elke stad dat zou doen dan zouden we de uitverkiezingen wel kunnen stopzetten en de gaststeden vast opschrijven voor de komende 50 jaar.
Het IOC niet, maar het helpt wellicht wel bij de marketing in Nederland.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:59 schreef Strani het volgende:
Nog iets: Ik denk niet dat het IOC gaat zwichten voor het 'honderd jaar geleden' argument. Als elke stad dat zou doen dan zouden we de uitverkiezingen wel kunnen stopzetten en de gaststeden vast opschrijven voor de komende 50 jaar.
Met dank aan Coca-Cola voor de dollars en waarschijnlijk corrupte IOC-leden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Atlanta kreeg ook de voorkeur boven Athene terwijl het 100 jaar geleden was in 1996 dat de eerste spelen werden gehouden in Athene.
Ik denk inderdaad vooral dankzij Coca Cola, helaas, want dat worden toch als de minst georganiseerde Spelen van de laatste 20 jaar of zo gezien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:06 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Met dank aan Coca-Cola voor de dollars en waarschijnlijk corrupte IOC-leden.
Njah, die bomaanslag kon je ze natuurlijk niet aanrekenen, maar de organisatie liet blijkbaar inderdaad te wensen over.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad vooral dankzij Coca Cola, helaas, want dat worden toch als de minst georganiseerde Spelen van de laatste 20 jaar of zo gezien.
Ik had het ook niet over de bomaanslag, maar over de organisatie van de Spelen als geheel, de sporters en de toeschouwers waren over het algemeen niet tevreden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, die bomaanslag kon je ze natuurlijk niet aanrekenen, maar de organisatie liet blijkbaar inderdaad te wensen over.
Ze waren blijkbaar toch niet voldoende voorbereid dan...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over de bomaanslag, maar over de organisatie van de Spelen als geheel, de sporters en de toeschouwers waren over het algemeen niet tevreden.
Zou Jan Keizer dan nog kunnen optreden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:21 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik verheug me nu al op de opening
Nog geen half miljoen inwoners...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:11 schreef Leatherface het volgende:
Atlanta is geen kleine stad hoor. Dat is een enorme agglomeratie en bovendien een economisch motor en verkeersknooppunt in het Zuidoosten van de VS (ze hebben bijvoorbeeld de drukste luchthaven ter wereld)
Ja, maar de agglomeratie heeft er zes miljoen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Nog geen half miljoen inwoners...
Met alle suburbs erbij wel een agglomeratie van miljoenen, dacht ik.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Nog geen half miljoen inwoners...
Met een beetje geluk lukt het nog om de Noord-Zuid-lijn net voor de Spelen te openen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Stadions lijkt me geen enkel probleem, infrastructuur misschien.
Misschien dat die infrastructuur dan eindelijk eens goed op poten wordt gezet. Dubbel winst lijkt mequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken die aan de hand van een hele hoop factoren steden wereldwijd geranked hebben...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Amsterdam heeft qua inwonertal net zoveel in te brengen als San Francisco. Beide steden zijn binnen de gemeentegrenzen zo ergens in de 700.000 inwoners. De hele Randstad heeft 6 miljoen, en de Bay Area 7 miljoen.
Amsterdam heeft ook een uitstraling ver voorbij zijn inwonertal: Londen, Parijs, Berlijn, Rome is zo'n beetje Europese buitencategorie, maar de stad kan volgens mij gewoon mee met Barcelona, Praag, Florence, Madrid, Istanbul, Moskou.
Hoeveel last hebben ze daar van wier?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:02 schreef De_Ananas het volgende:
De Bosbaan is een te slechte baan voor zo'n niveau roeien.
Vorig jaar is er een internationale wedstrijd voor het WK georganiseerd, dit jaar niet meer. Heeft met de wind te maken ofzo waardoor het geen eerlijke baan is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:04 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Hoeveel last hebben ze daar van wier?
Ok.... wind is hier een serieuze factor, willen we roei evenementen gaan doen moet de baan wel eerlijk zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:05 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vorig jaar is er een internationale wedstrijd voor het WK georganiseerd, dit jaar niet meer. Heeft met de wind te maken ofzo waardoor het geen eerlijke baan is.
Ik weet niet precies of het door de windrichting komt of door de bomen enzulks die er langs staan. In principe kan je die bijplanten (weghalen zal wel niet mogenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:10 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ok.... wind is hier een serieuze factor, willen we roei evenementen gaan doen moet de baan wel eerlijk zijn.
Ik denk dat het wel meevalt indien we het A'dam en randstad denken loslaten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:45 schreef Ambrosius het volgende:
Het lijkt me echt geweldig, maar denk dat 'we' daar tegenwoordig te klein voor zijn.
Dat moet sowieso, anders kan het niet. Maar dan nog.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:47 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt indien we het A'dam en randstad denken loslaten.
We kunnen de Bosbaan ook weer "inpolderen" , dichtgooien etc, en die ruimte gebruiken voor andere sportfaciliteiten voor de Spelen. De roeibaan kunnen we dan opnieuw aanleggen op een andere plek. Wellicht bij Almere bijvoorbeeld. Die van Beijing ligt ook 50 km buiten de stad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:05 schreef De_Ananas het volgende:
Vorig jaar is er een internationale wedstrijd voor het WK georganiseerd, dit jaar niet meer. Heeft met de wind te maken ofzo waardoor het geen eerlijke baan is.
Genoeg ruimte in Gelderland.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:48 schreef TheArt het volgende:
Ik denk dat het grootste zorgenkindje nog wel de plaatsing van het olympisch dorp wordt. Dat moet zo immens groot zijn tegenwoordig om al die atleten te kunnen huisvesten.
Verreweg alle Olympische spelen hebben lang niet alle sportfaciliteiten IN de stad zelf gebouwd..... het is meestal iets van 80% in/om de stad welke het organiseert, en de overige 20% elders. En tja.... Beijing is ZO enorm, dat als je van het Softball veld naar het National Stadium moet, ben je net zo lang bezig als van Den Haag naar Amsterdam.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:45 schreef Ambrosius het volgende:
Het lijkt me echt geweldig, maar denk dat 'we' daar tegenwoordig te klein voor zijn.
Nederland moet om OS te organiseren gewoon groter denken. In China zitten de paarden 2000km van Peking.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:56 schreef maartena het volgende:
[..]
We kunnen de Bosbaan ook weer "inpolderen" , dichtgooien etc, en die ruimte gebruiken voor andere sportfaciliteiten voor de Spelen. De roeibaan kunnen we dan opnieuw aanleggen op een andere plek. Wellicht bij Almere bijvoorbeeld. Die van Beijing ligt ook 50 km buiten de stad.
Amsterdam mag het voetbal hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:01 schreef Megumi het volgende:
In elk geval kan Amsterdam het af krijgen van een stukje metro lijn op tijd niet eens aan. Laat staan de spelen organiseren.
Ik heb wel plek voor het NL dameshockey team.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:48 schreef TheArt het volgende:
Ik denk dat het grootste zorgenkindje nog wel de plaatsing van het olympisch dorp wordt. Dat moet zo immens groot zijn tegenwoordig om al die atleten te kunnen huisvesten.
Op dit moment is men begonnen met het aanleggen van een hypermoderne baan bij Rotterdam dus dat is een prima alternatief. Overigens denk ik dat er wat groter gedacht mag worden willen we hier kans maken voor het organiseren van de spelen van 2028 dan enige door de threadstarter aangegeven oplossingen. Met het een beetje oplappen van 100 jaar oude faciliteiten ga je het nooit redden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:56 schreef maartena het volgende:
[..]
We kunnen de Bosbaan ook weer "inpolderen" , dichtgooien etc, en die ruimte gebruiken voor andere sportfaciliteiten voor de Spelen. De roeibaan kunnen we dan opnieuw aanleggen op een andere plek. Wellicht bij Almere bijvoorbeeld. Die van Beijing ligt ook 50 km buiten de stad.
Jij mag verder rukken en verder je bek houden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:05 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik heb wel plek voor het NL dameshockey team.![]()
Als iedereen nou zijn huis beschikbaar stelt voor een sporter of ploeg, dan kan dit geen probleem zijn.
Nederland is groot genoeg, mooie locaties als we wat verder denken dan de randstad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
OT..... Ik vrees dat Nederland te klein is voor dit soort evenementen. Heeeeel eventueel in Benelux verband kan het wat worden, maar vrees dat men dit soort mega investeringen niet wil doen.
Ik zie het nu alweer somber in.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:13 schreef pullup het volgende:
Overigens dit is het voorlopige plan van het NOC:
http://www.sport.nl/content/pdf/207220/2733541
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:16 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ik zie het nu alweer somber in.
Daar wordt ik nog treuriger vanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:21 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat was ook mijn reactie toen ik dat beleidsstuk zag.
Op deze site van het VROM nog een aanklikbaar PDF file met een iets vrolijker en met plaatjes uitgewerkt plan voor locaties en dergelijke:
http://doemee.vrom.nl/ran(...)ympische-spelen-2028
Is niet nodig, in Zoetermeer hebben ze al een uitstekende wildwaterbaan voor het kanovarenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef maartena het volgende:
Rondom de Bosbaan kan tevens een nieuwe faciliteit worden gebouwd voor het wildwatervaren.
Je vergeet dat het een enorme impuls is voor de economie, niet alleen tijdens de Spelen maar ook daarvoor en daarna. De aanleg van alle faciliteiten zorgt voor veel werkgelegenheid, het toerisme krijgt gedurende de Olympische periode een grote boost waardoor er meer geld binnen zal komen en na afloop blijven de faciliteiten staan die weer gebruikt kunnen worden voor andere evenementen. Al met al denk ik dat het een heel zinnige investering is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:11 schreef NFSU2 het volgende:
Zal ongetwijfeld leuk zijn hoor om de OS weer in Nederland te houden, net als een WK-voetbal in combinatie met Belgie. Persoonlijk zie ik liever dat de miljoenen/miljarden dat zulk soort projecten kosten gebruikt wordt voor betere gezondheidszorg, beter onderwijs, armoedebestrijding.
Verklaar je nader, waarom zou Rotterdam of Utrecht meer geschikt zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Ironswan het volgende:
Lol
Nee, ik denk persoonlijk dat Rotterdam of Utrecht er geschikter voor is.
Maar A'dam is en blijft de hoofdstad.
Geen enkele stad in Nederland kan dit in z'n eentje doen natuurlijk. Wij moeten gewoon op landelijke schaal denken. Persoonlijk vind ik Rotterdam geschikter voor zo'n mega evenement. Daar zijn ze over het algemeen een stuk doortastender met het aanpakken van grote projecten dan onze amateurtjes hierquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Ironswan het volgende:
Lol
Nee, ik denk persoonlijk dat Rotterdam of Utrecht er geschikter voor is.
Maar A'dam is en blijft de hoofdstad.
Je mag me niet omdat ik dressuur geen sport vind he?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:10 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Jij mag verder rukken en verder je bek houden.
Amsterdam is internationaal natuurlijk veel aansprekender dan Rotterdamquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Geen enkele stad in Nederland kan dit in z'n eentje doen natuurlijk. Wij moeten gewoon op landelijke schaal denken. Persoonlijk vind ik Rotterdam geschikter voor zo'n mega evenement. Daar zijn ze over het algemeen een stuk doortastender met het aanpakken van grote projecten dan onze amateurtjes hier
Probleem is dat de Spelen altijd aan een stad worden toegewezen, niet aan een land. Dus zullen alle bestuurders hun ego opzij moeten zetten en gewoon zeggen: "we gaan met zijn allen voor de Spelen van Amsterdam of Rotterdam"
En dan niet gaan lopen miepen als de finale van het voetbal van de Spelen van Amsterdam in de (nieuwe) Kuip gespeeld wordt.
dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten. Beetje het Barcelona effect.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Amsterdam is internationaal natuurlijk veel aansprekender dan Rotterdam
Sorry dat ik het zeg, maar Rotterdam heeft nou niet bepaald de allure van een potentiële wereldstad die Barcelona of zelfs Amsterdam wel heeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten. Beetje het Barcelona effect.
Amsterdam heeft qua naamsbekendheid en uitstraling een gigantische voorsprong op Rotterdam, daar moet je gebruik van maken. Amsterdam moet daarom de kandidaat zijn, wat niet wil zeggen dat alle wedstrijden er ook moeten plaatsvinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten.
nee, dat is natuurlijk zo. Ik denk dat het toerisme naar b.v. Atlanta ook niet echt een enorme vlucht heeft genomenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar Rotterdam heeft nou niet bepaald de allure van een potentiële wereldstad die Barcelona of zelfs Amsterdam wel heeft.
Dat is natuurlijk nooit een toeristische trekpleister geweest voor buitenlanders.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, dat is natuurlijk zo. Ik denk dat het toerisme naar b.v. Atlanta ook niet echt een enorme vlucht heeft genomen
goed puntquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, dat is natuurlijk zo. Ik denk dat het toerisme naar b.v. Atlanta ook niet echt een enorme vlucht heeft genomen
Dat inderdaad. In China planten ze gewoon in een onwijs korte tijd ik weet niet hoeveel stadions neer. Dat is een extreem voorbeeld van het maatschappelijke belang voor het individuele belang laten gaan. In Nederland zou dat echt veeeeeeeeeel langer gaan duren door allerlei regelgeving en gedoe met omwonenden enz.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:59 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Nederland moet om OS te organiseren gewoon groter denken. In China zitten de paarden 2000km van Peking.
Net als bij vrijwel alle andere Olympische Spelen, kan het Olympisch Dorp enorm gemakkelijk hergebruikt worden als woonwijk. Dit kan een nieuwe woonwijk worden in Almere, een uitbreiding op IJburg, of een nieuwe woonwijk grenzend aan Amstelveen. Er zullen zo'n 11.000 tot 12.000 athleten gehuisvest moeten worden, uitgaande van het huidige aantal +1000, en dat zijn zo'n 5000 huizen met elk 2 of 3 athleten. Dit kunnen flats zijn zoals in Beijing en Athene - en eigenlijk alle Olympische Spelen sinds de jaren 60.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:48 schreef TheArt het volgende:
En vergeet Milieudefensie en al dat soort clubs nietquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:40 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Dat inderdaad. In China planten ze gewoon in een onwijs korte tijd ik weet niet hoeveel stadions neer. Dat is een extreem voorbeeld van het maatschappelijke belang voor het individuele belang laten gaan. In Nederland zou dat echt veeeeeeeeeel langer gaan duren door allerlei regelgeving en gedoe met omwonenden enz.
Maar wel de organisatie van diverse WK's etc, zoals voor boksen, worstelen, turnen, etc..... en dat brengt natuurlijk ook geld en bezoekers in het laatje. Het Olympisch Stadion in Atlanta was van te voren ZO ontworpen dat het makkelijk kon worden omgebouwd (en voor weinig kosten) tot een honkbal stadion voor de Atlanta Braves, dus daar hebben ze slim van beschikbaar geld gebruik gemaakt. Atlanta 1996 en Sydney 2000 waren allebei winstgevende spelen, omdat slim gebruik gemaakt werd van bestaande faciliteiten (en sponsors). Athene 2004 was niet winstgevend, en Beijing is dat ook niet. Een Spelen zoals Beijing met een enorm glorieus stadion gaat ook niet gebeuren in London 2012, die bouwen ook weer een "herbruikbaar" stadion, en gebruiken veel gerenoveerde faciliteiten. Nieuwbouw is er natuurlijk altijd wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef Againzender het volgende:
De spelen zoals ze in China zijn worden ook niet gauw meer georganiseerd.... China had wat te bewijzen, en wilde koste wat het kost de "perfecte" OS neerzetten, met grandioze stadions, kosten speelde geen rol, het verhuizen van mensen ook niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:40 schreef Tuinboon het volgende:
Dat inderdaad. In China planten ze gewoon in een onwijs korte tijd ik weet niet hoeveel stadions neer. Dat is een extreem voorbeeld van het maatschappelijke belang voor het individuele belang laten gaan. In Nederland zou dat echt veeeeeeeeeel langer gaan duren door allerlei regelgeving en gedoe met omwonenden enz.
Navelstaarderij, bring it on....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:11 schreef NFSU2 het volgende:
Zal ongetwijfeld leuk zijn hoor om de OS weer in Nederland te houden, net als een WK-voetbal in combinatie met Belgie. Persoonlijk zie ik liever dat de miljoenen/miljarden dat zulk soort projecten kosten gebruikt wordt voor betere gezondheidszorg, beter onderwijs, armoedebestrijding.
zelfs het voetbal kan binnen 200 kilometer plaatsvinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:23 schreef tong80 het volgende:
In Nederland zouden de paardensport en het zeilen niet 600 kilomter van Amsterdam gehouden hoeven te worden.
Dat kan niet, want die hebben we al nodig om een algenfarm te maken, die genoeg bio-energie uit algen haalt voor heel Nederland.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:59 schreef Suijk het volgende:
Polderen we de Markerwaard alsnog in, leggen we daar het Olympisch dorp neer.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:12 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Geweldig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in een stad die 4000 square miles is.
Ik woon ook een deel van het jaar in een hele grote stad maar ik ga niet ineens over mijlen praten. Ben je vergeten dat ze in Nederland met kilometers werken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]Amsterdan is net 80 square miles man. Ik woon in een stad die 4000 square miles is.
Hij doet de auto's in cubic inches en de benzine in gallons dat is het wel consequent om afstanden in miles te doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik woon ook een deel van het jaar in een hele grote stad maar ik ga niet ineens over mijlen praten. Ben je vergeten dat ze in Nederland met kilometers werken?
Komt ie weer:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]Amsterdan is net 80 square miles man. Ik woon in een stad die 4000 square miles is.
Maar ga je gang hoor. Megalomane onzin is Nederland eigen... relatief het meeste aan de EU bijdragen, relatief het meeste aan ontwikkelingshulp geven, enz. Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 05:09 schreef Vodkadruppel het volgende:
Zullen we het anders even over de amerikaanse staatsschuld gaan hebben?
Kom maar op, want ik lust je rauw. De staatsschuld/BNP verhouding van de VS is stukken beter dan veel landen in jullie EU. Dat wist je zeker niet he? Of dat de Amerikaanse economie ook dit jaar weer sterker groeide dan die van de EU, net zoals dat afgelopen 200 jaar(!) ? Ja, dat doet pijn he, dat jullie met geen enkele mogelijkheid zelfs maar in de buurt weten te komen van wat Amerika presteert? Hier, wat leesvoer voor je.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 05:09 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Komt ie weer:
Zullen we het anders even over de amerikaanse staatsschuld gaan hebben?
Heb je hem ook weer..... Heb je nu al zulke oogkleppen op dat je helemaal vergeten bent dat ze buiten de VS met het metrische stelsel werken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:Amsterdan is net 80 square miles man. Ik woon in een stad die 4000 square miles is.
Maar ga je gang hoor. Megalomane onzin is Nederland eigen... relatief het meeste aan de EU bijdragen, relatief het meeste aan ontwikkelingshulp geven, enz. Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Sorry dat ik niets van je post snap.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:44 schreef maartena het volgende:
Plano, TX is trouwens 71 square miles en heeft 220.000 inwoners.
4000 square miles. Zelfs Dallas is nog niet eens 400 square miles...
Eerst verzint ie er 2 staten bij, nu ook alweer ruim 3900 square miles.
StefanP wil zijn penis met maar een mager aantal inches compenseren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je hem ook weer..... Heb je nu al zulke oogkleppen op dat je helemaal vergeten bent dat ze buiten de VS met het metrische stelsel werken?
Kun je echt niets anders dan afgeven op Europa in elk topic waar je ook maar iets in die richting kwijt kan?
Maar Amsterdam is veel bekender in het buitenland en maakt daarom meer kans denk ik. Amsterdam is immers in ieder geval een naam een wereldstad, Rotterdam niet. Een kandidatuur van Rotterdam zal in het buitenland, en zeker buiten Europa, dan ook beschouwd worden als een kandidatuur van een middelgrote provinciestad in de VS. Op voorhand zet dat de stad op een enorme achterstand t.o.v. Amsterdam. Rotterdam kandidaat stellen zou dan ook een schot in eigen voet zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:11 schreef kraakschandaal het volgende:
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
Dat argument begrijp ik trouwens niet helemaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:51 schreef axis303 het volgende:
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor.
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
Ik ben 't wel eens dat 't niet gelijk A'dam moet worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.
En Athene was echt geen high-tech metropool.
Uiteraard was dat hun grote voordeel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Waarom zou Seattle dat nou weer met Vancouver moeten doen? Die Canadezen hebben al de Winterspelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Waarom zo vergezocht? In NL is elke sport op zijn plek.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Spelen in twee landen lijken mij onpraktisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:30 schreef Suijk het volgende:
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Nou ja, de aanvankelijke kandidatuur van de Vancouver Winterspelen was Vancouver & Whistler (Whistler is het ski-oord daar in de buurt)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
Dat is evident, maar we hadden het over de vraag of Nederland in staat is om de Spelen te organiseren en daarom verwees ik naar Athene.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Ik dacht dat dat plan nog steeds bestaat en de kandidatuur voor 2018 of 2022 momenteel onderzocht wordt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef Leatherface het volgende:
Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.
Ja, al was het zonder haar ook een heel moeilijk verhaal geworden aangezien IOC-voorzitter Samaranch zelf zo ongeveer lobbyist voor Barcelona was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Saar Boerlage zal flink wat antipathie voor Nederland in IOC-kringen hebben opgewekt.
Ok Rotterdam dan, daar wonen minder zeikers.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
Dat sowieso. Plus dat veel landen misschien automatisch geneigd zijn om op het land van de IOC-voorzitter te stemmen (los van de lobbypraktijken dan).quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, al was het zonder haar ook een heel moeilijk verhaal geworden aangezien IOC-voorzitter Samaranch zelf zo ongeveer lobbyist voor barcelona was.
Brugge 2020quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:49 schreef Leatherface het volgende:
het land van de IOC-voorzitter.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:03 schreef JanJanJan het volgende:
Belgie mag van mij ook. Is in de buurt
Rotterdam kan eventueel in de stad gelegen havens saneren en ze ombouwen voor de OS. DAt is het voordeel, bovendien is er in de ruimte nog zat ruimte en kan Ahoyu worden uitgebouwd tot eeng root complex waar vele zaalsporten plaats kunnen vinden. Tevens zou er iets geks beacht kunnen worden als het OS dorp in cruise schepen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:50 schreef kraakschandaal het volgende:
Rotterdam gaat dat slim doen met achterland erbij te betrekken, Amsterdam heeft teveel eigendunk.
Compacte spelen worden juist gewaardeerd. Gewoon 1 stad en daar de meeste evenementen in centreren. Ik heb voor Rotterdam al eens een overzicht gemaakt waar alles zou kunnen, zal het zondag eens posten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:43 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Als stad lijkt Amsterdam mij te klein. Als Land zou Nederland het prima kunnen organiseren.
Nou ja niet altijd. Montreal was in 2006 klaar met afbetalen van de schuld die de organisatie van de Spelen in 1976 had opgeleverd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:02 schreef De_Ananas het volgende:
En mensen die zeuren over de financieen. Zulke evenementen leveren altijd verrekte veel geld op, zeker in Nederland.
Nederlanders kunnen met geld omgaan (naja, niet iedereen danquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Nou ja niet altijd. Montreal was in 2006 klaar met afbetalen van de schuld die de organisatie van de Spelen in 1976 had opgeleverd.
Maar sinds de commercialisering van de Spelen vanaf met name LA '84 is er altijd wel winst gemaakt met het organiseren van de Spelen.
Amsterdam lijkt mij de stad die het in ieder geval kwa naam zal moeten doen om de Spelen binnen te houden, maar dan hoeven niet alle onderdelen in Amsterdam afgewerkt te worden maar moet de hele Randstad, en nog wat andere plaatsen in Nederland gebruikt worden.
Denk wel dat Nederland zo'n evenement goed kan organiseren, alleen moeten wel op tijd de bouwvergunningen voor alle stadions geregeld zijn, anders komen ze nooit af.
4-8-'28 zal acree vast briljant vindenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:45 schreef ABBA_Jehova het volgende:
En op welke datum moeten onze spelen in 2028 beginnnen?
De Chinezen hebben met hun geluksgetal 08 08 08 natuurlijk prachtige symboliek aan deze spelen toegevoegd.
daar noem je wat. er is nog zat vraag naar woningen, zet zo'n Olympisch dorp goed op, boeit niet echt bij welke grote stad in de Randstad, en je kan het na afloop gebruiken als nette woningen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:34 schreef Fortitudo het volgende:
dit zou wel wat zijn, komen er ook een heleboel starterswoningen bij vlakbij amsterdam voor een normale prijs waarschijnlijk
Je woont in een dorpje buiten Dallas manquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
Athene 2004 en Beijing 2008 zijn wel uitzonderingen hierop.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:13 schreef thewarrior82 het volgende:
Nou ja niet altijd. Montreal was in 2006 klaar met afbetalen van de schuld die de organisatie van de Spelen in 1976 had opgeleverd.
Maar sinds de commercialisering van de Spelen vanaf met name LA '84 is er altijd wel winst gemaakt met het organiseren van de Spelen.
Interessantquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Athene 2004 en Beijing 2008 zijn wel uitzonderingen hierop.
Athene 2004 omdat Griekenland door een aantal corruptie en bouwschandalen (waardoor het stadion slechts WEKEN voor de opening af was) ontzettend veel meer geld kwijt was dan beraamd, en het organiseren als een geheel te wensen overliet, en er te weinig promotie was. De diverse stadions zaten af en toe gewoon leeg omdat er heel veel kaarten niet verkocht waren.... en DAT kwam dus weer deels doordat er te weinig hotelplekken waren voor mensen omdat diverse hotels nog niet af waren, en men een "dat komt wel goed, Athene is een toeristenstad" attitude had.
Beijing 2008 zal ook niet winstgevend zijn, voornamelijk omdat China kosten nog moeite spaarde om een toonaangevend stadion te bouwen, en toonaangevende andere sportfaciliteiten, een olympische metrolijn, de grootste airport-terminal ter wereld, een nieuw gebouw voor de Chinese TV, etc.... alhoewel een deel daarvan niet direct met de OS te maken had, zijn de totale kosten voor het organiseren van de Beijing Olympics meer dan 40 miljard US dollar.
Ter vergelijking:
Atlanta 1996 kostte zo'n 2 miljard US dollar.
Sydney 2000 was 6.6 AUS Dollar
Athene 2004 was 8 miljard Euro, maar HAD goedkoper gekund.
Beijing 2008, meer dan 40 miljard Dollar.
Londen 2012? Er is 8 miljard Britse Ponden gereserveerd, ofwel zo'n 11 Miljard Euro/14 Miljard Dollar.
Maar de kosten die Beijing heeft uitgegeven aan de Olympische Spelen, dat gaat voorlopig niet meer gebeuren. En het HOEFT dus ook niet zo groots. Als je als Nederland al een vrij goede infrastructuur hebt, en je ook geen miljarden hoeft uit te geven om de stad te transformeren van sloppenwijken tot een Olympic Green, kunnen de spelen voor onder 10 Miljard Euro gemakkelijk georganiseerd worden. En dat is eigenlijk al een flinke smak geld, ik denk dat Nederland het moet kunnen met 5 Miljard Euro, wat tegen 2028 door inflatie wel 8 miljard euro is.
Google jij nou maar even naar de Metroplex, lachwekkend figuur. Jij weet nul komma niets van de VS.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je hem ook weer..... Heb je nu al zulke oogkleppen op dat je helemaal vergeten bent dat ze buiten de VS met het metrische stelsel werken?
Kun je echt niets anders dan afgeven op Europa in elk topic waar je ook maar iets in die richting kwijt kan?
Nederland is een 'metroplex' van 16.000 square miles en een hogere bevolkingsdichtheid. Of misschien kan ik zelfs nog beter de Randstad nemen (3000 square miles, 7,5 miljoen inwoners).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:50 schreef StefanP het volgende:
[..]
Google jij nou maar even naar de Metroplex, lachwekkend figuur. Jij weet nul komma niets van de VS.
bovendien zijn je uitgaven voor een groot deel gewoon investeringen. Een metrolijn aanleggen wordt dan bij de OS op de kosten gegooid maar is feitelijk natuurlijk gewoon een versterking van de infrastructuur waar je na de spelen nog veel aan hebt. Hetzelfde geldt voor vele accomodaties.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Athene 2004 en Beijing 2008 zijn wel uitzonderingen hierop.
Athene 2004 omdat Griekenland door een aantal corruptie en bouwschandalen (waardoor het stadion slechts WEKEN voor de opening af was) ontzettend veel meer geld kwijt was dan beraamd, en het organiseren als een geheel te wensen overliet, en er te weinig promotie was. De diverse stadions zaten af en toe gewoon leeg omdat er heel veel kaarten niet verkocht waren.... en DAT kwam dus weer deels doordat er te weinig hotelplekken waren voor mensen omdat diverse hotels nog niet af waren, en men een "dat komt wel goed, Athene is een toeristenstad" attitude had.
Beijing 2008 zal ook niet winstgevend zijn, voornamelijk omdat China kosten nog moeite spaarde om een toonaangevend stadion te bouwen, en toonaangevende andere sportfaciliteiten, een olympische metrolijn, de grootste airport-terminal ter wereld, een nieuw gebouw voor de Chinese TV, etc.... alhoewel een deel daarvan niet direct met de OS te maken had, zijn de totale kosten voor het organiseren van de Beijing Olympics meer dan 40 miljard US dollar.
Ter vergelijking:
Atlanta 1996 kostte zo'n 2 miljard US dollar.
Sydney 2000 was 6.6 AUS Dollar
Athene 2004 was 8 miljard Euro, maar HAD goedkoper gekund.
Beijing 2008, meer dan 40 miljard Dollar.
Londen 2012? Er is 8 miljard Britse Ponden gereserveerd, ofwel zo'n 11 Miljard Euro/14 Miljard Dollar.
Maar de kosten die Beijing heeft uitgegeven aan de Olympische Spelen, dat gaat voorlopig niet meer gebeuren. En het HOEFT dus ook niet zo groots. Als je als Nederland al een vrij goede infrastructuur hebt, en je ook geen miljarden hoeft uit te geven om de stad te transformeren van sloppenwijken tot een Olympic Green, kunnen de spelen voor onder 10 Miljard Euro gemakkelijk georganiseerd worden. En dat is eigenlijk al een flinke smak geld, ik denk dat Nederland het moet kunnen met 5 Miljard Euro, wat tegen 2028 door inflatie wel 8 miljard euro is.
Qua oppervlakte net zo groot als Almere.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:12 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Schandalig nog steeds! Net als het zwemmen vroeg in de ochtend zodat Mr Yankee naar zwemmen kan kijken op prime time. *kots*quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:06 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Met dank aan Coca-Cola voor de dollars en waarschijnlijk corrupte IOC-leden.
We hebben tijd genoeg om dat allemaal voor elkaar te krijgen, bovendien is dat in bijvoorbeeld Engeland echt niet anders. Overigens worden die juridische procedures doorgaans niet door milieuorganisaties aangespannen, maar is er meestal sprake van het nimby-syndroom, maar dat ter zijde.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:23 schreef rja het volgende:
Ik denk niet dat Nederland de Olympische spelen kan organiseren.
Grote infrastructuren wijzigingen hebben altijd vele jaren vertraging in Nederland, omdat de milieu organisaties, dit traineren met ellenlange juridische procedures, dat zal nu niet anders zijn.
Werkelijk ze zijn nu aan het bouwen in Londen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We hebben tijd genoeg om dat allemaal voor elkaar te krijgen, bovendien is dat in bijvoorbeeld Engeland echt niet anders.
Ja, nogal logisch dat ze in Londen aan het bouwen zijn, dat is al over vier jaar. Maar die bezwaarprocedures, we mogen ons overigens gelukkig prijzen dat dat in Nederland i.t.t. China mogelijk is, kunnen ruim op tijd afgerond zijn. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de Spelen hierdoor niet in Nederland georganiseerd kunnen worden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:43 schreef rja het volgende:
[..]
Werkelijk ze zijn nu aan het bouwen in Londen.
De bezwaar procedures in Nederland nemen vele jaren in beslag, dat gaat van de bouw tijd voor de Olympische spelen af..
Ik heb gelezen volgens mij over bezwaar procedures die vier jaar duren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, nogal logisch dat ze in Londen aan het bouwen zijn, dat is al over vier jaar. Maar die bezwaarprocedures, we mogen ons overigens gelukkig prijzen dat dat in Nederland
Amsterdam en Rotterdam zijn zeker groot genoeg voor voorstadsvervoer. Het is een aanfluiting als je kijkt hoe je nu van Amsterdam naar plaatsen Purmerend, Aalsmeer, Amstelveen, Uithoorn, etc. toe moet. Kun je dus een uur met de bus in de file gaan staan.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:25 schreef Strani het volgende:
Zijn er steden in Nederland die groot genoeg zijn voor voorstads-treinen? Of meer dan twee metro-lijnen?
Dat was in Athene twintig jaar voor de Spelen van 2004 beter dan het nu in Nederland is wil je zeggen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:23 schreef FeestNummer het volgende:
Het probleem in Nederland zijn niet de accomodaties, maar de infrastructuur. Vooral het spoorwegvervoer is vergelijking met elders een aanfluiting: geen voorstadslijnen en slechts een paar losse zielige metrolijntjes. De OS is Nederland zouden alleen daarom in een grote chaos eindigen.
Of Barcelona.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat was in Athene twintig jaar voor de Spelen van 2004 beter dan het nu in Nederland is wil je zeggen?
Inderdaad, toen was Franco er nog 'gewoon' dictatorquote:
Zuid-Korea was op het moment dat ze de Spelen toegewezen kregen nog formeel een militaire dictatuur.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, toen was Franco er nog 'gewoon' dictator.
Athene en Beijing grepen beiden de kans aan om het metronet uit te breiden, iets wat ook Nederland kan doen. Tevens werden er in beide steden complete wegen afgezet, puur en alleen voor het vervoer van bezoekers, en reden er veel meer bussen en treinen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:23 schreef FeestNummer het volgende:
Het probleem in Nederland zijn niet de accomodaties, maar de infrastructuur. Vooral het spoorwegvervoer is vergelijking met elders een aanfluiting: geen voorstadslijnen en slechts een paar losse zielige metrolijntjes. De OS is Nederland zouden alleen daarom in een grote chaos eindigen.
Daar nemen ze tegen die tijd gewoon een "nood wet" voor aan. Alles wat met de Olympische Spelen te maken heeft, kan met een versnelde procedure aangepakt worden etc.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:43 schreef rja het volgende:
De bezwaar procedures in Nederland nemen vele jaren in beslag, dat gaat van de bouw tijd voor de Olympische spelen af..
Eindhoven heeft echter niet de capaciteit om (even uitgaand van de bezoekersaantallen in Beijing) 120.000 bezoekers kwijt te kunnen, 12.000 athleten, en 30.000 journalisten. Voor die 12.000 athleten bouwen we een dorp, maar die 150.000 anderen betekend toch 50.000 tot 60.000 hotelkamers in Eindhoven en omstreken - er vanuit gaande dat er bezoekers zijn die voor 1 of 2 evenementen komen, en minder dan 1 week blijven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 07:51 schreef bloodymary het volgende:
Iedereen heeft het hier over Amsterdam, maar ik denk als het ooit in Nederland komt, dat het toch in Eindhoven zal komen, dat is de sportstad bij uitstek.
Eindhoven....quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:17 schreef bloodymary het volgende:
Maar de OS spelen zich toch nooit op een klein oppervlak af. Als het in Eindhoven is, kunnen mensen nog in Amsterdam slapen. Een typische toeristenstad hoeft het toch helemaal niet te zijn. En het ligt vrij centraal met inderdaad fietsen in Maastricht etc. of misschien zelfs Belgie er bij betrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |