abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60973607
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:16 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Ik zie het nu alweer somber in.
Dat was ook mijn reactie toen ik dat beleidsstuk zag.

Op deze site van het VROM nog een aanklikbaar PDF file met een iets vrolijker en met plaatjes uitgewerkt plan voor locaties en dergelijke:

http://doemee.vrom.nl/ran(...)ympische-spelen-2028
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_60973705
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:21 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat was ook mijn reactie toen ik dat beleidsstuk zag.

Op deze site van het VROM nog een aanklikbaar PDF file met een iets vrolijker en met plaatjes uitgewerkt plan voor locaties en dergelijke:

http://doemee.vrom.nl/ran(...)ympische-spelen-2028
Daar wordt ik nog treuriger van
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:33:23 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_60973851
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 01:54 schreef maartena het volgende:
Rondom de Bosbaan kan tevens een nieuwe faciliteit worden gebouwd voor het wildwatervaren.

Is niet nodig, in Zoetermeer hebben ze al een uitstekende wildwaterbaan voor het kanovaren
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:41:36 #164
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_60973997
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:11 schreef NFSU2 het volgende:
Zal ongetwijfeld leuk zijn hoor om de OS weer in Nederland te houden, net als een WK-voetbal in combinatie met Belgie. Persoonlijk zie ik liever dat de miljoenen/miljarden dat zulk soort projecten kosten gebruikt wordt voor betere gezondheidszorg, beter onderwijs, armoedebestrijding.
Je vergeet dat het een enorme impuls is voor de economie, niet alleen tijdens de Spelen maar ook daarvoor en daarna. De aanleg van alle faciliteiten zorgt voor veel werkgelegenheid, het toerisme krijgt gedurende de Olympische periode een grote boost waardoor er meer geld binnen zal komen en na afloop blijven de faciliteiten staan die weer gebruikt kunnen worden voor andere evenementen. Al met al denk ik dat het een heel zinnige investering is.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_60974059
We hadden al een topic daarover.

Maar aangezien dit een vrij levendige discussie is met ook een aantal steekhoudende argumenten, vraag ik ze te laten mergen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:51:53 #166
221141 Ironswan
'Ijzeren Zwaan'
pi_60974215
Lol

Nee, ik denk persoonlijk dat Rotterdam of Utrecht er geschikter voor is.
Maar A'dam is en blijft de hoofdstad.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:07:14 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_60974520
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Ironswan het volgende:
Lol

Verklaar je nader, waarom zou Rotterdam of Utrecht meer geschikt zijn?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:31:16 #168
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60975092
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Ironswan het volgende:
Lol

Geen enkele stad in Nederland kan dit in z'n eentje doen natuurlijk. Wij moeten gewoon op landelijke schaal denken. Persoonlijk vind ik Rotterdam geschikter voor zo'n mega evenement. Daar zijn ze over het algemeen een stuk doortastender met het aanpakken van grote projecten dan onze amateurtjes hier

Probleem is dat de Spelen altijd aan een stad worden toegewezen, niet aan een land. Dus zullen alle bestuurders hun ego opzij moeten zetten en gewoon zeggen: "we gaan met zijn allen voor de Spelen van Amsterdam of Rotterdam"
En dan niet gaan lopen miepen als de finale van het voetbal van de Spelen van Amsterdam in de (nieuwe) Kuip gespeeld wordt.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_60975134
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:10 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Jij mag verder rukken en verder je bek houden.
Je mag me niet omdat ik dressuur geen sport vind he?
*verwijderd door Admin*
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:09:22 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_60975997
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:31 schreef Againzender het volgende:

[..]

Geen enkele stad in Nederland kan dit in z'n eentje doen natuurlijk. Wij moeten gewoon op landelijke schaal denken. Persoonlijk vind ik Rotterdam geschikter voor zo'n mega evenement. Daar zijn ze over het algemeen een stuk doortastender met het aanpakken van grote projecten dan onze amateurtjes hier

Probleem is dat de Spelen altijd aan een stad worden toegewezen, niet aan een land. Dus zullen alle bestuurders hun ego opzij moeten zetten en gewoon zeggen: "we gaan met zijn allen voor de Spelen van Amsterdam of Rotterdam"
En dan niet gaan lopen miepen als de finale van het voetbal van de Spelen van Amsterdam in de (nieuwe) Kuip gespeeld wordt.
Amsterdam is internationaal natuurlijk veel aansprekender dan Rotterdam
pi_60976039
Als Randstad kun je eventueel een bod doen. De Olympische spelen worden wel altijd zo compact mogelijk gehouden. Qua infrastructuur moet ook heel veel in vervoer en hotels enzo worden geinvesteerd.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:11:26 #172
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60976048
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Amsterdam is internationaal natuurlijk veel aansprekender dan Rotterdam
dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten. Beetje het Barcelona effect.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:28:17 #173
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_60976459
Dries Roelvink zou overigens een goede zijn voor de openingsceremonie
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:30:57 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_60976536
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef Againzender het volgende:

[..]

dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten. Beetje het Barcelona effect.
Sorry dat ik het zeg, maar Rotterdam heeft nou niet bepaald de allure van een potentiële wereldstad die Barcelona of zelfs Amsterdam wel heeft.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:51:08 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60977116
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:11 schreef Againzender het volgende:

[..]

dus zou het voor Rotterdam veel meer toegevoegde waarde hebben zodat ze zich echt op de kaart kunnen zetten.
Amsterdam heeft qua naamsbekendheid en uitstraling een gigantische voorsprong op Rotterdam, daar moet je gebruik van maken. Amsterdam moet daarom de kandidaat zijn, wat niet wil zeggen dat alle wedstrijden er ook moeten plaatsvinden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:05:10 #176
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60977492
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar Rotterdam heeft nou niet bepaald de allure van een potentiële wereldstad die Barcelona of zelfs Amsterdam wel heeft.
nee, dat is natuurlijk zo. Ik denk dat het toerisme naar b.v. Atlanta ook niet echt een enorme vlucht heeft genomen
pi_60978170
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef Againzender het volgende:

[..]

nee, dat is natuurlijk zo. Ik denk dat het toerisme naar b.v. Atlanta ook niet echt een enorme vlucht heeft genomen
Dat is natuurlijk nooit een toeristische trekpleister geweest voor buitenlanders.

Maar sinds die Spelen heeft de economie wel een vlucht genomen in Atlanta en omstreken. Het was natuurlijk al de vestigingsplaats van Coca Cola en CNN. En Hartsfield Airport is een hub van Delta Airlines.

Maar nu is het echt een grote economische motor voor het zuiden van de VS. Er was na die Spelen bijvoorbeeld een grote boom in de bouwsector. Er werd veel bijgebouwd in het centrum en de vele suburbs en satellietsteden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:34:16 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_60978232
quote:

[..]

goed punt

Maar Amsterdam is natuurlijk wel in de hele wereld bekend en ligt praktisch naast Rotterdam (voor internationale begrippen), daar moet je natuurlijk gebruik van maken
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:40:10 #179
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_60979794
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:59 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Nederland moet om OS te organiseren gewoon groter denken. In China zitten de paarden 2000km van Peking.
Dat inderdaad. In China planten ze gewoon in een onwijs korte tijd ik weet niet hoeveel stadions neer. Dat is een extreem voorbeeld van het maatschappelijke belang voor het individuele belang laten gaan. In Nederland zou dat echt veeeeeeeeeel langer gaan duren door allerlei regelgeving en gedoe met omwonenden enz.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:46:35 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60983432
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:48 schreef TheArt het volgende:
Ik denk dat het grootste zorgenkindje nog wel de plaatsing van het olympisch dorp wordt. Dat moet zo immens groot zijn tegenwoordig om al die atleten te kunnen huisvesten.
Net als bij vrijwel alle andere Olympische Spelen, kan het Olympisch Dorp enorm gemakkelijk hergebruikt worden als woonwijk. Dit kan een nieuwe woonwijk worden in Almere, een uitbreiding op IJburg, of een nieuwe woonwijk grenzend aan Amstelveen. Er zullen zo'n 11.000 tot 12.000 athleten gehuisvest moeten worden, uitgaande van het huidige aantal +1000, en dat zijn zo'n 5000 huizen met elk 2 of 3 athleten. Dit kunnen flats zijn zoals in Beijing en Athene - en eigenlijk alle Olympische Spelen sinds de jaren 60.

In principe plan je gewoon een woonwijk, die voor oplevering tijdelijk kan worden ingericht als dorp, en naderhand kunnen de appartementen worden verkocht aan het publiek. Zowel in Athene als Beijing waren ze zo goed als verkocht VOOR de OS, met een opleveringsdatum van enkele maanden na de OS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60983523
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:40 schreef Tuinboon het volgende:

[..]

Dat inderdaad. In China planten ze gewoon in een onwijs korte tijd ik weet niet hoeveel stadions neer. Dat is een extreem voorbeeld van het maatschappelijke belang voor het individuele belang laten gaan. In Nederland zou dat echt veeeeeeeeeel langer gaan duren door allerlei regelgeving en gedoe met omwonenden enz.
En vergeet Milieudefensie en al dat soort clubs niet
*verwijderd door Admin*
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:57:59 #182
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60983811
Als Griekenland het kan, dan Nederland ook
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:04:31 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60983998
quote:
Maar wel de organisatie van diverse WK's etc, zoals voor boksen, worstelen, turnen, etc..... en dat brengt natuurlijk ook geld en bezoekers in het laatje. Het Olympisch Stadion in Atlanta was van te voren ZO ontworpen dat het makkelijk kon worden omgebouwd (en voor weinig kosten) tot een honkbal stadion voor de Atlanta Braves, dus daar hebben ze slim van beschikbaar geld gebruik gemaakt. Atlanta 1996 en Sydney 2000 waren allebei winstgevende spelen, omdat slim gebruik gemaakt werd van bestaande faciliteiten (en sponsors). Athene 2004 was niet winstgevend, en Beijing is dat ook niet. Een Spelen zoals Beijing met een enorm glorieus stadion gaat ook niet gebeuren in London 2012, die bouwen ook weer een "herbruikbaar" stadion, en gebruiken veel gerenoveerde faciliteiten. Nieuwbouw is er natuurlijk altijd wel.

De laatste OS in Europa voor Athene was ook al weer in 1992, en ook daar worden nog steeds EK's gehouden. Tegen 2028 hebben we ook London gehad, en zijn de faciliteiten in Barcelona alweer te oud.... Nederland kan door centrale ligging ideaal "snel" een EK of WK organiseren voor sporten waar we nu weinig voor doen, en zo toch geld verdienen.

Kijk naar het Thialf. Een enorm goede schaatsbaan, en deze organiseert elk jaar wel iets op Europees of Wereldniveau, en niet eens Olympisch.

Zelf denk ik dat de handelsgeest van Nederland er wel iets winstgevends van weet te maken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:11:45 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60984222
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:40 schreef Tuinboon het volgende:
De spelen zoals ze in China zijn worden ook niet gauw meer georganiseerd.... China had wat te bewijzen, en wilde koste wat het kost de "perfecte" OS neerzetten, met grandioze stadions, kosten speelde geen rol, het verhuizen van mensen ook niet.

Nederland moet kijken naar London, waar ze net als in Nederland te maken hebben met wetgevingen en procedures, en daar lering van trekken. Bovendien kunnen er wel "spoedwetten" worden aangenomen waarmee bijv. in het belang van de OS, en het feit dat eigenaren niet eeuwig kunnen blijven touwtrekken in een rechtbank, de zaken kunnen worden opgelost.

Zo doen ze dat in andere (democratische) landen ook, de OS hebben immers een keiharde deadline, waar een snelweg of een groot station ook wel een jaartje later opgeleverd kunnen worden als het moet.
-
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2008 @ 01:23:57 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_60998542
In Nederland zouden de paardensport en het zeilen niet 600 kilomter van Amsterdam gehouden hoeven te worden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 21 augustus 2008 @ 02:03:58 #186
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_60999000
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:11 schreef NFSU2 het volgende:
Zal ongetwijfeld leuk zijn hoor om de OS weer in Nederland te houden, net als een WK-voetbal in combinatie met Belgie. Persoonlijk zie ik liever dat de miljoenen/miljarden dat zulk soort projecten kosten gebruikt wordt voor betere gezondheidszorg, beter onderwijs, armoedebestrijding.
Navelstaarderij, bring it on....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 augustus 2008 @ 11:35:54 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61004472
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:23 schreef tong80 het volgende:
In Nederland zouden de paardensport en het zeilen niet 600 kilomter van Amsterdam gehouden hoeven te worden.

zelfs het voetbal kan binnen 200 kilometer plaatsvinden.

Ik opteer trouwens vooral voor Rotterdam als gaststad.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61011094
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:59 schreef Suijk het volgende:
Polderen we de Markerwaard alsnog in, leggen we daar het Olympisch dorp neer.
Dat kan niet, want die hebben we al nodig om een algenfarm te maken, die genoeg bio-energie uit algen haalt voor heel Nederland.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_61028939
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:12 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Weet je wel hoe f*cking groot Amsterdam is?
Amsterdan is net 80 square miles man. Ik woon in een stad die 4000 square miles is.

Maar ga je gang hoor. Megalomane onzin is Nederland eigen... relatief het meeste aan de EU bijdragen, relatief het meeste aan ontwikkelingshulp geven, enz. Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61028949
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:

Ik woon in een stad die 4000 square miles is.

Geweldig.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:33:06 #191
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61029272
quote:

[..]

Amsterdan is net 80 square miles man. Ik woon in een stad die 4000 square miles is.
Ik woon ook een deel van het jaar in een hele grote stad maar ik ga niet ineens over mijlen praten. Ben je vergeten dat ze in Nederland met kilometers werken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_61029753
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik woon ook een deel van het jaar in een hele grote stad maar ik ga niet ineens over mijlen praten. Ben je vergeten dat ze in Nederland met kilometers werken?
Hij doet de auto's in cubic inches en de benzine in gallons dat is het wel consequent om afstanden in miles te doen.
Helaas doet de dollar niet mee.
pi_61029791
quote:

[..]

Maar ga je gang hoor. Megalomane onzin is Nederland eigen... relatief het meeste aan de EU bijdragen, relatief het meeste aan ontwikkelingshulp geven, enz. Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Komt ie weer:
Zullen we het anders even over de amerikaanse staatsschuld gaan hebben?
pi_61029804
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 05:09 schreef Vodkadruppel het volgende:

Nee.
pi_61029834
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 05:09 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Komt ie weer:
Kom maar op, want ik lust je rauw. De staatsschuld/BNP verhouding van de VS is stukken beter dan veel landen in jullie EU. Dat wist je zeker niet he? Of dat de Amerikaanse economie ook dit jaar weer sterker groeide dan die van de EU, net zoals dat afgelopen 200 jaar(!) ? Ja, dat doet pijn he, dat jullie met geen enkele mogelijkheid zelfs maar in de buurt weten te komen van wat Amerika presteert? Hier, wat leesvoer voor je.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61029838
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 05:32 schreef StefanP het volgende:
*verhaal
Je dwaalt af.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:44:15 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61030155
quote:

Heb je hem ook weer..... Heb je nu al zulke oogkleppen op dat je helemaal vergeten bent dat ze buiten de VS met het metrische stelsel werken?

Kun je echt niets anders dan afgeven op Europa in elk topic waar je ook maar iets in die richting kwijt kan?

Plano, TX is trouwens 71 square miles en heeft 220.000 inwoners.

4000 square miles. Zelfs Dallas is nog niet eens 400 square miles...
Eerst verzint ie er 2 staten bij, nu ook alweer ruim 3900 square miles.
-
pi_61030251
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 07:44 schreef maartena het volgende:

Sorry dat ik niets van je post snap.

Telt 300 hectare in Duitsland ook?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:23:31 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61030403
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 07:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer..... Heb je nu al zulke oogkleppen op dat je helemaal vergeten bent dat ze buiten de VS met het metrische stelsel werken?

Kun je echt niets anders dan afgeven op Europa in elk topic waar je ook maar iets in die richting kwijt kan?

StefanP wil zijn penis met maar een mager aantal inches compenseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 22-08-2008 11:04:15 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:39:30 #200
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_61030534
Ach, waar en hoe maakt geen niets uit! Hier zijn de afstanden helemaal niets gewoon.
amsterdam de kanditatuur en hoe Nederland het invult
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:52:37 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61030692
Maar goed, on topic. StefanP's anti-Europa-uurtje is weer voorbij.

Rotterdam is ook geen verkeerde kandidaat-stad. Feyenoord heeft tegen die tijd een nieuw stadion nodig, dus we kunnen een olympische tempel bouwen die tot voetbaltempel is om te bouwen naderhand.
-
pi_61030875
Eigenlijk denk ik dat Nederland het theoretisch best zou kunnen, de mogelijkheden zijn er of kunnen geschapen worden. Echter denk ik dat het daadwerkelijk verkozen worden een probleem gaat worden. Natuurlijk nog geen idee wat de evt. andere kandidaatsteden (Vancouver en Seattle die samen organiseren worden genoemd?) zullen zijn, maar Amsterdam steekt ongetwijfeld enigszins schraal af bij echt grote wereldsteden, die al meer ervaring hebben.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_61030935
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:16:41 #204
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61031023
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:11 schreef kraakschandaal het volgende:
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
Maar Amsterdam is veel bekender in het buitenland en maakt daarom meer kans denk ik. Amsterdam is immers in ieder geval een naam een wereldstad, Rotterdam niet. Een kandidatuur van Rotterdam zal in het buitenland, en zeker buiten Europa, dan ook beschouwd worden als een kandidatuur van een middelgrote provinciestad in de VS. Op voorhand zet dat de stad op een enorme achterstand t.o.v. Amsterdam. Rotterdam kandidaat stellen zou dan ook een schot in eigen voet zijn.
pi_61031333
Over de grootte van steden.. in Nederland zitten de steden natuurlijk enorm dicht op elkaar terwijl er in Amerika gerust een afstand Groningen-Maastricht tussen de ene stad en de volgende kan liggen en vaak nog wel een stuk meer.

En als wij ook geen historie hadden dan waren plaatsen als Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Caplle, Krimpen, Barendrecht en Ridderkerk ook al lang geannexeerd door Rotterdam, en had Amsterdam plaatsen als Amstelveen, Zaanstad, Zaandam, Diemen etc wel aan de gemeente toegevoegd. Dan nog waren er grote voorsteden als Delft, Dordrecht, Haarlem (dat op zich ook wel 2x zo groot kan worden door Heemstede, Bloemendaal e.d. te annexeren) geweest. Den Haag kan ook gewoon Rijswijk en Voorburg annexeren, Utrecht met Nieuwegein en Maarssen, Eindhoven met Veldhoven, Best, Geldrop en Nuenen.
Het is gewoon de aarzeling om te annexeren dat onze steden "klein" maakt.

Ik denk dat Rotterdam wereldwijd best te marketen valt als "Port of Europe"
pi_61031518
Zullen we de VS vs Nederland discussie laten varen en het verder gewoon hebben over de technische haalbaarheid van een OS in Nederland?

Dank u.
pi_61031611
quote:

[..]

Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Dat argument begrijp ik trouwens niet helemaal.

De Olympische Spelen hoeven helemaal niet vanuit belastinggelden te worden bekostigd. Het is in de praktijk vaak het geval, maar L.A. 1984 en Atlanta 1996 werden kennelijk voornamelijk (of helemaal) met private investeringen betaald.
pi_61033170
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor. Laat ze eerst nog maar eens wat case studies lezen...

En vooral niet in die miniatuur 'metropool' Amsterdam. Achja, je kunt er de zwemnummers wel eventueel houden...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:16:48 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61033816
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:51 schreef axis303 het volgende:
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor.
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
pi_61033846
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.

En Athene was echt geen high-tech metropool.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:20:23 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61033907
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61033922
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.

En Athene was echt geen high-tech metropool.
Ik ben 't wel eens dat 't niet gelijk A'dam moet worden.
pi_61033959
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Uiteraard was dat hun grote voordeel.

Daarmee vormen ze ook een uitzondering op voornamelijk grote landen die de Spelen organiseerden.

Maar als zij het kunnen, kan Nederland het ook.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:26:50 #214
67640 SaintOfKillers
pi_61034106
Dat Nederland het zou kunnen, daar zal niet veel volk aan twijfelen, maar ze moeten de Spelen ook nog krijgen. Misschien dat de sportieve resultaten een positieve boost zouden geven qua overtuigingskracht.

Ik weet het niet, ik zou toch de voorkeur geven aan Rotterdam, dat roept in het buitenland havenstad connotaties op, bij Amsterdam is dat toch eerder hoeren- en drugsstad. Of dat nu belachelijk is of niet, je zeult het wel mee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61034172
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Klik dan als je durft
pi_61034199
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Waarom zou Seattle dat nou weer met Vancouver moeten doen? Die Canadezen hebben al de Winterspelen.

Seattle kan het beter op eigen houtje proberen.
pi_61034226
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Klik dan als je durft
pi_61034228
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Waarom zo vergezocht? In NL is elke sport op zijn plek.
pi_61034283
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:30 schreef Suijk het volgende:
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Spelen in twee landen lijken mij onpraktisch.

Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.

Seattle kan makkelijk zelf Zomerspelen houden. En Canada makkelijk zef Winterspelen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:33:30 #220
67640 SaintOfKillers
pi_61034289
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:34:46 #221
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61034315
dit zou wel wat zijn, komen er ook een heleboel starterswoningen bij vlakbij amsterdam voor een normale prijs waarschijnlijk
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:32 #222
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61034337
amsterdam en medemblik voor het zeilen
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_61034351
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou ja, de aanvankelijke kandidatuur van de Vancouver Winterspelen was Vancouver & Whistler (Whistler is het ski-oord daar in de buurt)

Maar ze moesten het geloof ik aanpassen naar de hoedanigheid van 'Vancouver 2010'

Spelen in twee landen lijken me trouwens al helemaal onpraktisch (met uitzondering dan van quarantainemaatregelen voor paarden, zoals dus tijdens de Spelen van Melbourne het paardrijden in Stockholm was)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:45:50 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61034653
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is evident, maar we hadden het over de vraag of Nederland in staat is om de Spelen te organiseren en daarom verwees ik naar Athene.

In de Volkskrant staat vandaag trouwens een artikel over de mislukte lobby voor Amsterdam 1992, best interessant.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:46:44 #225
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61034678
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef Leatherface het volgende:

Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.
Ik dacht dat dat plan nog steeds bestaat en de kandidatuur voor 2018 of 2022 momenteel onderzocht wordt?
pi_61034700
Saar Boerlage zal flink wat antipathie voor Nederland in IOC-kringen hebben opgewekt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:48:43 #227
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61034743
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Saar Boerlage zal flink wat antipathie voor Nederland in IOC-kringen hebben opgewekt.
Ja, al was het zonder haar ook een heel moeilijk verhaal geworden aangezien IOC-voorzitter Samaranch zelf zo ongeveer lobbyist voor Barcelona was.
pi_61034746
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ok Rotterdam dan, daar wonen minder zeikers.
pi_61034775
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, al was het zonder haar ook een heel moeilijk verhaal geworden aangezien IOC-voorzitter Samaranch zelf zo ongeveer lobbyist voor barcelona was.
Dat sowieso. Plus dat veel landen misschien automatisch geneigd zijn om op het land van de IOC-voorzitter te stemmen (los van de lobbypraktijken dan).
pi_61034808
Rotterdam gaat dat slim doen met achterland erbij te betrekken, Amsterdam heeft teveel eigendunk.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:57:04 #231
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61035003
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:49 schreef Leatherface het volgende:
het land van de IOC-voorzitter.
Brugge 2020 ?
pi_61035153
Belgie mag van mij ook. Is in de buurt
*verwijderd door Admin*
pi_61036880
Ik denk niet dat land dan nog bestaat.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:03 schreef JanJanJan het volgende:
Belgie mag van mij ook. Is in de buurt
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:40:23 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61051066
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:50 schreef kraakschandaal het volgende:
Rotterdam gaat dat slim doen met achterland erbij te betrekken, Amsterdam heeft teveel eigendunk.
Rotterdam kan eventueel in de stad gelegen havens saneren en ze ombouwen voor de OS. DAt is het voordeel, bovendien is er in de ruimte nog zat ruimte en kan Ahoyu worden uitgebouwd tot eeng root complex waar vele zaalsporten plaats kunnen vinden. Tevens zou er iets geks beacht kunnen worden als het OS dorp in cruise schepen.

Cruise schepen kunnen sowieso ingezet worden als drijvende hotels want die capaciteit zal nog wel te weinig zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61051161
Als stad lijkt Amsterdam mij te klein. Als Land zou Nederland het prima kunnen organiseren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:01:26 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61051788
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:43 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Als stad lijkt Amsterdam mij te klein. Als Land zou Nederland het prima kunnen organiseren.
Compacte spelen worden juist gewaardeerd. Gewoon 1 stad en daar de meeste evenementen in centreren. Ik heb voor Rotterdam al eens een overzicht gemaakt waar alles zou kunnen, zal het zondag eens posten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_61051821
Gewoon meeste dingen in Amsterdam doen en dan een paar wedstrijden uitbesteden aan Rotjeknor en dergelijke.

En mensen die zeuren over de financieen. Zulke evenementen leveren altijd verrekte veel geld op, zeker in Nederland.
pi_61052127
Ik zou het geweldig vinden om over 20 jaar de Spelen hier in Nederland te zien. Gezien onze sportieve prestaties op het internationale sportpodium zijn we wel haast verplicht om ons kandidaat te stellen. En in 20 jaar tijd heb je heel wat tijd om een geheel nieuwe sportgeneratie op te bouwen met 'win mentaliteit'.
pi_61052188
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:02 schreef De_Ananas het volgende:

En mensen die zeuren over de financieen. Zulke evenementen leveren altijd verrekte veel geld op, zeker in Nederland.
Nou ja niet altijd. Montreal was in 2006 klaar met afbetalen van de schuld die de organisatie van de Spelen in 1976 had opgeleverd.
Maar sinds de commercialisering van de Spelen vanaf met name LA '84 is er altijd wel winst gemaakt met het organiseren van de Spelen.

Amsterdam lijkt mij de stad die het in ieder geval kwa naam zal moeten doen om de Spelen binnen te houden, maar dan hoeven niet alle onderdelen in Amsterdam afgewerkt te worden maar moet de hele Randstad, en nog wat andere plaatsen in Nederland gebruikt worden.
Denk wel dat Nederland zo'n evenement goed kan organiseren, alleen moeten wel op tijd de bouwvergunningen voor alle stadions geregeld zijn, anders komen ze nooit af.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:14:05 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61052204
als de spelen in Nederland zijn moet je een hal voor 10.000 mensen hebben als HHH
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')