Maar Amsterdam is veel bekender in het buitenland en maakt daarom meer kans denk ik. Amsterdam is immers in ieder geval een naam een wereldstad, Rotterdam niet. Een kandidatuur van Rotterdam zal in het buitenland, en zeker buiten Europa, dan ook beschouwd worden als een kandidatuur van een middelgrote provinciestad in de VS. Op voorhand zet dat de stad op een enorme achterstand t.o.v. Amsterdam. Rotterdam kandidaat stellen zou dan ook een schot in eigen voet zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:11 schreef kraakschandaal het volgende:
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
Dat argument begrijp ik trouwens niet helemaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:51 schreef axis303 het volgende:
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor.
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
Ik ben 't wel eens dat 't niet gelijk A'dam moet worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.
En Athene was echt geen high-tech metropool.
Uiteraard was dat hun grote voordeel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Waarom zou Seattle dat nou weer met Vancouver moeten doen? Die Canadezen hebben al de Winterspelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Waarom zo vergezocht? In NL is elke sport op zijn plek.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Spelen in twee landen lijken mij onpraktisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:30 schreef Suijk het volgende:
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Nou ja, de aanvankelijke kandidatuur van de Vancouver Winterspelen was Vancouver & Whistler (Whistler is het ski-oord daar in de buurt)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
Dat is evident, maar we hadden het over de vraag of Nederland in staat is om de Spelen te organiseren en daarom verwees ik naar Athene.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Ik dacht dat dat plan nog steeds bestaat en de kandidatuur voor 2018 of 2022 momenteel onderzocht wordt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef Leatherface het volgende:
Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |