abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:52:37 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61030692
Maar goed, on topic. StefanP's anti-Europa-uurtje is weer voorbij.

Rotterdam is ook geen verkeerde kandidaat-stad. Feyenoord heeft tegen die tijd een nieuw stadion nodig, dus we kunnen een olympische tempel bouwen die tot voetbaltempel is om te bouwen naderhand.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61030875
Eigenlijk denk ik dat Nederland het theoretisch best zou kunnen, de mogelijkheden zijn er of kunnen geschapen worden. Echter denk ik dat het daadwerkelijk verkozen worden een probleem gaat worden. Natuurlijk nog geen idee wat de evt. andere kandidaatsteden (Vancouver en Seattle die samen organiseren worden genoemd?) zullen zijn, maar Amsterdam steekt ongetwijfeld enigszins schraal af bij echt grote wereldsteden, die al meer ervaring hebben.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_61030935
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:16:41 #204
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61031023
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:11 schreef kraakschandaal het volgende:
Die spelen geeft in A'dam teveel gezeik, in R'dam zijn ze tegenwoordig doortastender.
Maar Amsterdam is veel bekender in het buitenland en maakt daarom meer kans denk ik. Amsterdam is immers in ieder geval een naam een wereldstad, Rotterdam niet. Een kandidatuur van Rotterdam zal in het buitenland, en zeker buiten Europa, dan ook beschouwd worden als een kandidatuur van een middelgrote provinciestad in de VS. Op voorhand zet dat de stad op een enorme achterstand t.o.v. Amsterdam. Rotterdam kandidaat stellen zou dan ook een schot in eigen voet zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_61031333
Over de grootte van steden.. in Nederland zitten de steden natuurlijk enorm dicht op elkaar terwijl er in Amerika gerust een afstand Groningen-Maastricht tussen de ene stad en de volgende kan liggen en vaak nog wel een stuk meer.

En als wij ook geen historie hadden dan waren plaatsen als Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Caplle, Krimpen, Barendrecht en Ridderkerk ook al lang geannexeerd door Rotterdam, en had Amsterdam plaatsen als Amstelveen, Zaanstad, Zaandam, Diemen etc wel aan de gemeente toegevoegd. Dan nog waren er grote voorsteden als Delft, Dordrecht, Haarlem (dat op zich ook wel 2x zo groot kan worden door Heemstede, Bloemendaal e.d. te annexeren) geweest. Den Haag kan ook gewoon Rijswijk en Voorburg annexeren, Utrecht met Nieuwegein en Maarssen, Eindhoven met Veldhoven, Best, Geldrop en Nuenen.
Het is gewoon de aarzeling om te annexeren dat onze steden "klein" maakt.

Ik denk dat Rotterdam wereldwijd best te marketen valt als "Port of Europe"
pi_61031518
Zullen we de VS vs Nederland discussie laten varen en het verder gewoon hebben over de technische haalbaarheid van een OS in Nederland?

Dank u.
pi_61031611
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef StefanP het volgende:

[..]

Die egotrippende politici vinden het vast een prima idee om het volk nog wat verder uit te person om de OS te bekostigen! .:D
Dat argument begrijp ik trouwens niet helemaal.

De Olympische Spelen hoeven helemaal niet vanuit belastinggelden te worden bekostigd. Het is in de praktijk vaak het geval, maar L.A. 1984 en Atlanta 1996 werden kennelijk voornamelijk (of helemaal) met private investeringen betaald.
pi_61033170
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor. Laat ze eerst nog maar eens wat case studies lezen...

En vooral niet in die miniatuur 'metropool' Amsterdam. Achja, je kunt er de zwemnummers wel eventueel houden...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:16:48 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61033816
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:51 schreef axis303 het volgende:
Tuurlijk niet, daar is Nederland helemaal niet capabel voor.
Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
pi_61033846
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom niet? Als het in Griekenland kan kan het zeker ook in Nederland.
Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.

En Athene was echt geen high-tech metropool.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:20:23 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61033907
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61033922
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad. Die hebben een kleinere economie en kleiner inwonersaantal.

En Athene was echt geen high-tech metropool.
Ik ben 't wel eens dat 't niet gelijk A'dam moet worden.
pi_61033959
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Athene had het nooit gehaald als het zijn status als de bakermat van de OS niet had, het sentimentele/historische aspect heeft daar volgens mij zwaar doorgewogen.
Uiteraard was dat hun grote voordeel.

Daarmee vormen ze ook een uitzondering op voornamelijk grote landen die de Spelen organiseerden.

Maar als zij het kunnen, kan Nederland het ook.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:26:50 #214
67640 SaintOfKillers
pi_61034106
Dat Nederland het zou kunnen, daar zal niet veel volk aan twijfelen, maar ze moeten de Spelen ook nog krijgen. Misschien dat de sportieve resultaten een positieve boost zouden geven qua overtuigingskracht.

Ik weet het niet, ik zou toch de voorkeur geven aan Rotterdam, dat roept in het buitenland havenstad connotaties op, bij Amsterdam is dat toch eerder hoeren- en drugsstad. Of dat nu belachelijk is of niet, je zeult het wel mee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61034172
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Klik dan als je durft
pi_61034199
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Seattle en Vancouver bekijken of ze het met z'n 2en kunnen doen, misschien moet Rotterdam het samen met Antwerpen proberen.
Waarom zou Seattle dat nou weer met Vancouver moeten doen? Die Canadezen hebben al de Winterspelen.

Seattle kan het beter op eigen houtje proberen.
pi_61034226
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Klik dan als je durft
pi_61034228
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Suijk het volgende:
Waarom zo vergezocht? In NL is elke sport op zijn plek.
pi_61034283
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:30 schreef Suijk het volgende:
Het is nog ver weg, ze zijn ook alleen nog maar bezig om het te onderzoeken.
Spelen in twee landen lijken mij onpraktisch.

Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.

Seattle kan makkelijk zelf Zomerspelen houden. En Canada makkelijk zef Winterspelen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:33:30 #220
67640 SaintOfKillers
pi_61034289
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:34:46 #221
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61034315
dit zou wel wat zijn, komen er ook een heleboel starterswoningen bij vlakbij amsterdam voor een normale prijs waarschijnlijk
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:32 #222
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61034337
amsterdam en medemblik voor het zeilen
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_61034351
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij gaat het IOC nooit toewijzen aan 2 steden.
Nou ja, de aanvankelijke kandidatuur van de Vancouver Winterspelen was Vancouver & Whistler (Whistler is het ski-oord daar in de buurt)

Maar ze moesten het geloof ik aanpassen naar de hoedanigheid van 'Vancouver 2010'

Spelen in twee landen lijken me trouwens al helemaal onpraktisch (met uitzondering dan van quarantainemaatregelen voor paarden, zoals dus tijdens de Spelen van Melbourne het paardrijden in Stockholm was)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:45:50 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61034653
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is evident, maar we hadden het over de vraag of Nederland in staat is om de Spelen te organiseren en daarom verwees ik naar Athene.

In de Volkskrant staat vandaag trouwens een artikel over de mislukte lobby voor Amsterdam 1992, best interessant.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:46:44 #225
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61034678
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef Leatherface het volgende:

Er was ook al eens een plan om de Winterspelen gezamenlijk door Lake Placid en Montreal (Of Quebec City) te laten organiseren.
Ik dacht dat dat plan nog steeds bestaat en de kandidatuur voor 2018 of 2022 momenteel onderzocht wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')