Ik zou eerlijk gezegd niemand kunnen noemen die in aanmerking daarvoor komt.quote:Hoewel er eventueel nog een jonge, talentvolle, linksbenige verdediger zou mogen komen!
Klopt, maar het geeft wel aan dat hij in staat is het leiderschap op zich te nemen en al bekend met die rol is.quote:
Sjaak Polak!!!!!quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd niemand kunnen noemen die in aanmerking daarvoor komt.
[..]
Dan worden we zeker kampioen en winnen we de UEFAquote:
Louis van Gaal was ook niet super ervaren in zijn begin jaren bij Ajax meen ik me te herinneren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:30 schreef Blight het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Van Basten het tactisch gaat doen. Op het EK heeft hij een aantal zeer gelukkige maar ook zeer ongelukkige wissels toegepast, bijvoorbeeld. Ik hoop dat zijn gebrek aan ervaring ons niet al te veel gaat benadelen.
Iddquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Louis van Gaal was ook niet super ervaren in zijn begin jaren bij Ajax meen ik me te herinneren.
Maar dat is geen garantie dat het met Marco van Basten wel goed zal komen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Louis van Gaal was ook niet super ervaren in zijn begin jaren bij Ajax meen ik me te herinneren.
Net zoals een ervaren trainer ook geen garantie voor succes is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar dat is geen garantie dat het met Marco van Basten wel goed zal komen.
Daarom, we moeten hem gewoon een eerlijke kans geven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Net zoals een ervaren trainer ook geen garantie voor succes is.
Ergo, voetbal is geen wetenschap/wiskunde en niets heeft een garantie.
Bedoel het ook niet negatief hoor, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe het uit gaat pakken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
True as a cowquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:03 schreef Cheiron het volgende:
We hebben in ieder geval een erg mooie selectie staan. Misschien nog een beetje uitdunnen in de aanvallerspoule, maar verder erg mooi op papier.
\quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:28 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou er wel graag nog een verdedigende middenvelder bij hebben.
Stel je speelt met 2 verdedigende middenvelders, en Gabri of Lindgren valt weg, wie zet je er dan neer?quote:
Dat dus. Misschien Donald.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stel je speelt met 2 verdedigende middenvelders, en Gabri of Lindgren valt weg, wie zet je er dan neer?
Jan Arie, Siem, Mitchell of Vurnon, talent zat.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stel je speelt met 2 verdedigende middenvelders, en Gabri of Lindgren valt weg, wie zet je er dan neer?
Blind zou volgens mij ook nog kunnen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jan Arie, Siem, Mitchell of Vurnon, talent zat.
al spelen we met 2 verdedigende middenvelders dan spelen we met 3 verdedigers en dan is er 1tje over en die kan wel doorschuiven hoor we gaan heus geen 4 verdedigers neerzetten en dan nog 2 verdedigende middenveldersquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mwah, zou best kunnen hoor. Van Basten deed hetzelfde met Oranje op het EK.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:42 schreef Noshiba het volgende:
we gaan heus geen 4 verdedigers neerzetten en dan nog 2 verdedigende middenvelders
quote:Ajax gaat vandaag nog een uiterste poging ondernemen om Robbie Wielaert los te weken van FC Twente. Technisch manager Danny Blind heeft de zaakwaarnemer van Wielaert, Kees Ploegsma, laten weten dat hij vandaag weer contact met Twente opneemt.Dat betekent dat Ajax een nieuw bod zal neerleggen in Enschede.
Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft al meerdere keren laten weten dat de Amsterdammers zich de moeite kunnen besparen, omdat de club Wielaert absoluut niet kwijt wil.
Ploegsma wil nog niet vooruitlopen op een nieuwe weigering van Twente. 'Of we dan een arbitragezaak overwegen? Dat is op dit moment totaal geen thema', zegt hij. `Robbie heeft het heel goed naar de zin bij Twente, maar de club zal ook moeten beseffen dat hij een voetballer is van 29 jaar die naar een topclub kan.'
Oleguer Presas Renom trainde gistermiddag al wel mee met Ajax. Met vijf andere Spaanstaligen op het veld voelde hij zich meteen thuis. Oleguer is in Amsterdam om de nul te houden. 'Een goede verdediger', zei trainer Marco van Basten over de nieuwe aanwinst
Hop dat het een arbitragezaak wordt en Ajax dan geen stap omhoog blijkt.quote:
Twente speelt vooronde CL, Ajax niet.. Maak je niet druk.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hop dat het een arbitragezaak wordt en Ajax dan geen stap omhoog blijkt.
Teveel.quote:
http://static.ajaxlife.nl/documenten/asr2.pdfquote:De Ajax Supportersraad (ASR) is afgelopen woensdag bijeengekomen. Tijdens de vergadering is er een aantal punten besproken, waaronder het gebrek aan bekendheid van de ASR, waar verandering in moet komen. Daarnaast kwam de brandveiligheid voor rolstoelgebruikers op de eerste ring ter sprake en werd de aanhoudende onvrede over de Arena Cards (betalen met Arena's) naar voren gebracht. Verder verloopt de verspreiding van het Ajax-magazine Kick-Off op wedstrijddagen niet optimaal.
Catering/Supportershome
De catering wordt in de Arena door veel bezoekers als traag en onprofessioneel beschouwd. Daarnaast sprak de ASR over de stand van zaken omtrend het supportershome en een mogelijke doorstart daarvan.
Wil je meer weten over 1 van de genoemde punten klik dan op de bijlage voor de complete notulen van de vergadering.
quote:Silva en Luque mee op trainingskamp
Amsterdam, 30 jul 2008
Ajax werkte woensdagochtend voor het vertrek naar Groot-Brittannië nog een lange veldtraining af. Albert Luque en Bruno Silva deden weer mee met de groep en gaan ook mee op trainingskamp.
Silva kampte met een bovenbeenblessure, maar liet tijdens de training zien zo goed als hersteld te zijn. Hij deed alle oefeningen mee, ook de partijvormen. Luque (heupblessure) deed ook weer volop mee. Laurent Delorge en Jan-Arie van der Heijden zijn nog niet fit en gaan de komende dagen in Amsterdam aan hun herstel werken.
Ajax pakt woensdagmiddag het vliegtuig richting Wales. Vrijdag speelt de ploeg van Marco van Basten een oefenwedstrijd tegen Cardiff City. Twee dagen later neemt Ajax het in Engeland op tegen Sunderland.
In totaal gaan 26 spelers mee op trainingskamp:
Stekelenburg
Gentenaar
Silva
Oleguer
Lindgren
Kennedy
Huntelaar
Sulejmani
Aissati
Van der Wiel
Suarez
Ogararu
Gabri
Rommedahl
Cvitanich
Perez
De Jong
Leonardo
Colin
Anita
Sarpong
Slijngard
Martina
Luque
Schilder
Donald
quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:59 schreef Trancelocator het volgende:
Wielaert of Van der Wiel het vijfde wiel aan de wagen?
Niet als ie geblesseerd is. En ook al is hij fit dan denk ik dat er geen plek voor hem is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:00 schreef PLAE@ het volgende:
Luque hoort er gewoon bij!
Dat zouecht een drama geweest zijnquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:57 schreef BonJovi het volgende:
valt nog mee dat Mathijssen niet is gevraagd!
Precies, erg balen. Zijn gewoon twee belangrijke spelers, als die verdediging gewoon op elkaar ingespeeld is (het is geen wereldtop, maar je maakt mij niet wijs dat ze niet minder tegengoals hoeven te slikken) ram je vanaf eind augustus door op weg naar de schaal.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:26 schreef Pritt het volgende:
Ik vind het erg jammer dat we Thomas en Jan missen tijdens de voorbereiding.
Vooral Jan heeft opzeker een basisplaats en het is toch niet fijn als je beide backs mist tijdens voorbereiding.
(Silva vanwege blessure dan.)
We've heard that before.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Ajax zou het echt slecht doen als ze met dit team geen kampioen worden.
¤ 10 miljoen volgens Marca. Dus Ajax krijgt 22% van ongeveer 5 miljoen euro. Plus nog het solidariteitspercentage.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:22 schreef koningdavid het volgende:
Van der Vaart dus wellicht toch naar Real. Krijgen wij ook weer wat geld binnen.
22% van 10mln is toch echt geen 5 mln maar 2,2mlnquote:Op woensdag 30 juli 2008 14:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
¤ 10 miljoen volgens Marca. Dus Ajax krijgt 22% van ongeveer 5 miljoen euro. Plus nog het solidariteitspercentage.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef so-long het volgende:
[..]
22% van 10mln is toch echt geen 5 mln maar 2,2mln
o, ik zie het ,grapjequote:Op woensdag 30 juli 2008 15:46 schreef Fides het volgende:
Cursusje begrijpend lezen nodig?:P
Maar Wielaert is opzich geen gekke aankoop, maar wel wanneer je net Oleguer hebt gehaald.
Op hun leeftijd zie ik nog niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Wielaert zie ik niet echt zitten. We hebben net een verdediger van dezelfde leeftijd aangetrokken.
In de VI zou Aissati zelf het over een bedrag van 2,5 miljoen hebben. De al eerder genoemde 4 miljoen (bruto) zou dus kloppen.quote:[..]
Bovendien doet de 'interimmer' Van der Aat het volgens ingewijden helemaal niet slecht. Hij blijft in tegenstelling tot het rapport low profile en samen met Blind sleepte hij Cvitanich, Sulejmani, Oleguer en Aissati binnen.
De laatste voor veel minder geld dan iedereen denkt. Pas als de jonge middenvelder een bepaald aantal wedstrijden in Ajax 1 speelt, krijgt PSV het volle pond.
[..]
Barcelona zoekt wel iemand voor de linkervleugel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:25 schreef Pritt het volgende:
Toch geen contractonderhandelingen met Barca hoop ik.
Ik hoop dat Suarez dan bij de rechtervleugel zat tijdens die vluchtquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Barcelona zoekt wel iemand voor de linkervleugel.
Ik zag het net op Ajaxshowtime staan bij een reactie. De bron hiervan weet ik niet, lijkt mij overigens weer een broodje aapquote:De term bioscooppubliek, die fans van Ajax steevast wordt toebedeeld, lijkt werkelijkheid te gaan worden nu de directie van de Amsterdam ArenA van plan is een megadrive-in bioscoop te realiseren. Dat weet RTVNH vandaag te melden. Op het grasveld van het stadion zou plaats zijn voor 300 auto"s, die via het VIP-dek naar binnen zullen rijden.
In het stadion komt een doek van 30 meter breed en 13 meter hoog te hangen, in de lengte van het grasveld. Dit zou tevens het grootste filmscherm van Europa betekenen. Naar verwachting is de eerste rolprent in september in de ArenA te zien.
Met de megadrive-in bioscoop wil de ArenA zich overigens niet gaan richten op het "gewone" publiek maar hopen zij bedrijven aan te trekken. Voor en tijdens de film kunnen hapjes en drankjes worden besteld. Afhankelijk van wat de bedrijven willen, kunnen de versnaperingen variëren van popcorn tot kaviaar.
Kost volgens mij 25 euro per jaar en je kan bij de primera uitkiezen waar je komt te zitten. Is elke keer weer anders normaalgesproken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:45 schreef Triptamine het volgende:
Vraagje met betrekking tot Supporter Club Card:
Ik ben nu aan het rondneuzen op de site en heb het formulier gedownload. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de kosten(zie ik nergens staan, ik neem aan dat je voor de kaart ook moet betalen?) en waar je komt te zitten(kan ik dat kiezen ofzo?)
Alvast bedankt
26 euro per seizoen volgens mij en je kan dan gewoon voor bijna elk vak kaartjes kopen (behalve zuid en sfeervak)quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:45 schreef Triptamine het volgende:
Vraagje met betrekking tot Supporter Club Card:
Ik ben nu aan het rondneuzen op de site en heb het formulier gedownload. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de kosten(zie ik nergens staan, ik neem aan dat je voor de kaart ook moet betalen?) en waar je komt te zitten(kan ik dat kiezen ofzo?)
Alvast bedankt
Afhankelijk natuurlijk van de wedstrijd, wanneer je kaartjes gaat halen, en het aantal personen met wie je wil gaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:03 schreef jna het volgende:
26 euro per seizoen volgens mij en je kan dan gewoon voor bijna elk vak kaartjes kopen (behalve zuid en sfeervak)
quote:
wat TerroRobbie zegt klopt wel. Voor de grote wedstrijden moet je wel snel kaartjes gaan halen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:04 schreef Triptamine het volgende:
Oh oke, want ik heb een maat en die is slechtziend, en ziet het alleen goed vanaf de eerste ring.(Invaliden platform is ook niet echt iets voor hem). Maar ik kan dus ook soms gewoon met hem eerste ring gaan zitten dan?
Dankjulliewel
Nah, Vertonghen kan ook prima centraal spelen en dan gaat Urby of Slijngard op LB spelen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:24 schreef Emimich het volgende:
Liever Wielaert dan niets.
Dat willen ze dus voorkomen, laat Vertonghen maar lekker op links.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:27 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nah, Vertonghen kan ook prima centraal spelen en dan gaat Urby of Slijngard op LB spelen.
In het PSV topic staat 4,5 volgens Reker.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:30 schreef Trancelocator het volgende:
Nog even wat betreft de transfer van Aissati. Genee krabbelt wat terug in zijn column:
[..]
In de VI zou Aissati zelf het over een bedrag van 2,5 miljoen hebben. De al eerder genoemde 4 miljoen (bruto) zou dus kloppen.
Geen wonder dat PSV dat liever stilhoudt.
Tegenwoordig is er een proef bezig voor slechtziende mensen en mensen die geheel blind zijn. Iets met een kastje voor 't geluid of zo, zag ze een aantal keer zitten op 't platformquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:04 schreef Triptamine het volgende:
Oh oke, want ik heb een maat en die is slechtziend, en ziet het alleen goed vanaf de eerste ring.(Invaliden platform is ook niet echt iets voor hem). Maar ik kan dus ook soms gewoon met hem eerste ring gaan zitten dan?
Dankjulliewel
http://www.rtvnh.nl/nieuws/regionieuws/index.asp?regionid=1&tijdlijn=1&newsid=88705quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:53 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik zag het net op Ajaxshowtime staan bij een reactie. De bron hiervan weet ik niet, lijkt mij overigens weer een broodje aap
Ik heb sinds tijden de gedachte dat we eindelijk eens kampioen kunnen worden. De vorige seizoenen was PSV op het begin eigenlijk al te sterk en bleef Ajax achter de feiten aanlopen. Met dit team is alles slechter dan de titel plus ver komen in de UEFA Cup een baggerseizoen. Al moeten we natuurlijk niet gelijk fantastische wedstrijden verwachten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Ajax zou het echt slecht doen als ze met dit team geen kampioen worden.
Dat wijf.quote:
Mwoh, na 4 jaar geen kampioen en een jaartje de erbarmelijke Tsjechische competitie achter de rug teken ik er wel voor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
Wat nog wel eens voor wat geklaag kan zorgen is dat Van Basten, bij Oranje tenminste, toch wel van het zakelijke is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de WK-kwalificatie van 2006; veel winst, maar met kleine cijfers en weinig tegengoals. Ik teken daarvoor, maar kan mij ook voorstellen dat het publiek gaat morren als er telkens maar met 1-0 of 2-1 wordt gewonnen.
Ga jij Keke?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:12 schreef RedGuy het volgende:
Zijn er nog vriendelijke joodjes die donderdag en zaterdag naar Jong Ajax komen kijken op het maritiem toernooi in het prachtige Den Helder?.
Toch mooi dat hij dat er op zetquote:Dario Cvitanich, Miralem Sulejmani en Ismaïl Aissati waren al prima aankopen en nu komt ook nog Oleguer Presas Renom over van Barcelona. Oleguer is een zeer goede en ervaren speler.
Ik ben blij om te zien hoe mijn (oude) club Ajax zich momenteel op de transfermarkt roert. Het is goed te zien dat de club weer wil aanhaken bij de internationale top.
Ook Atlético is een club die veel heeft geïnvesteerd en je ziet dat vernieuwing er zorg voor draagt dat er een frisse wind door de groep waait.
Waar is het te zienquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:03 schreef koningdavid het volgende:
Urby was verrassend goed vanavond als centrale middenvelder.
Was net op RTL 7. Nederlands Olympisch elftal tegen Kameroen, 2-0 gewonnen (Babel & Makaay). Emanuelson speelde de tweede helft als central middenvelder en deed dat uistekend, hij strooide met goede (steek)passes.quote:
Aissati kan weer weg.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Was net op RTL 7. Nederlands Olympisch elftal tegen Kameroen, 2-0 gewonnen (Babel & Makaay). Emanuelson speelde de tweede helft als central middenvelder en deed dat uistekend, hij strooide met goede (steek)passes.
quote:30/7/2008 - Ajax blijft grootste begroting houden
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad publiceert een overzicht van de begrotingen van de Nederlandse eredivisieclubs komend seizoen. Ajax heeft opnieuw de grootste begroting volgens de krant. In het geval van Ajax wordt overigens een schatting gedaan omdat Ajax het niet wil prijsgeven omdat het beursgenoteerd is. Omdat Ajax geen Champions League speelt komend seizoen zou de begroting op 65 miljoen euro blijven. PSV zakt van 65 naar 63 miljoen en Feyenoord stijgt naar 45,9 miljoen euro.
Urby of Slijngard als LB is een verkapte vorm van kamikaze.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:27 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nah, Vertonghen kan ook prima centraal spelen en dan gaat Urby of Slijngard op LB spelen.
Ervaring is altijd welkom. Dus ja.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Roycoooooo het volgende:
toch een ervaren kracht. Maar hebben we die echt nodig?
Ja.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Roycoooooo het volgende:
Wielaert zal dus wel komen gezien de berichten, toch een ervaren kracht. Maar hebben we die echt nodig?
Goede post!quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:36 schreef sjutt het volgende:
Opzich hoef er geen nieuwe verdediger meer te komen, maar als er 2 van de 4 weg zouden vallen is het meteen over met de pret. Een Ogararu, een Emanuelson, een Vertonghen in het centrum en ook nog een Slijngaard zullen het niveau van de Ajax-verdediging verlagen tot middelmaat. En dat is waar Ajax de laatste jaren het Kampioenschap op heeft verloren. De komst van Wielaert en hopelijk het blijven van sleutelspelers, als Huntelaar, zal er voor zorgen dat Ajax (mits goed neergezet) een voor Eredivisie niveau bijna onverslaanbare selectie heeft. En dat is toch waar we al jaren op wachten.
Hoe maakt me echt geen flikker uit, als we maar kampioen worden. En er zijn ook leuke wedstrijden geweest onder Van Basten met 4-2-3-1.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:24 schreef RayMania het volgende:
Wat nog wel eens voor wat geklaag kan zorgen is dat Van Basten, bij Oranje tenminste, toch wel van het zakelijke is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de WK-kwalificatie van 2006; veel winst, maar met kleine cijfers en weinig tegengoals. Ik teken daarvoor, maar kan mij ook voorstellen dat het publiek gaat morren als er telkens maar met 1-0 of 2-1 wordt gewonnen.
Weinig van gezien helaas maar speelde hij als controlerende middenvelder of linkshalf?quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Was net op RTL 7. Nederlands Olympisch elftal tegen Kameroen, 2-0 gewonnen (Babel & Makaay). Emanuelson speelde de tweede helft als central middenvelder en deed dat uistekend, hij strooide met goede (steek)passes.
Hij is 29.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:02 schreef Chadi het volgende:
Wielaert is absoluut een versterking. Hij is voetballend goed en kan het achterin organiseren . Alleen jammer dat ie zo oud is.
Hij wil het liefst gewoon op de tribune zitten. Maar hij schaft ook een sup club card aanquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:34 schreef denthemen het volgende:
[..]
Tegenwoordig is er een proef bezig voor slechtziende mensen en mensen die geheel blind zijn. Iets met een kastje voor 't geluid of zo, zag ze een aantal keer zitten op 't platform
En hij mist niksquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:04 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Hij wil het liefst gewoon op de tribune zitten. Maar hij schaft ook een sup club card aan. Ik zeg altijd dat ie maar beter voor Feyenoord kan zijn, daar zit je dichter op het veld
En daar valt natuurlijk sowieso niet veel spectaculairs te zien.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:04 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ie maar beter voor Feyenoord kan zijn, daar zit je dichter op het veld
Je kunt ze niet verkopen als er nul geinteresseerde clubs zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:33 schreef Nashje het volgende:
Ik maak me trouwens een beetje zorgen over de tribuneklanten. De selectie is simpelweg te groot.en er zullen enkele spelers naar het tweede worden gezet.
Ik mag hopen dat er nog een kliek wordt verkocht. Met name in de categorie Luque, Bakircioglu, Delorge. Die ga je sowieso niet missen, dus waarom niet lekker laten gaan.
Je kunt ze wel aanbieden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je kunt ze niet verkopen als er nul geinteresseerde clubs zijn.
Dat is geen dwingen. Als Ajax zegt dat het geen toekomst meer ziet in Bakircioglu, kan Bakircioglu fluiten naar z'n speeltijd. Wil ie dat?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan ze in ieder geval niet dwingen.
Als hij het zoveel voudige aan salaris krijgt bij ons wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat is geen dwingen. Als Ajax zegt dat het geen toekomst meer ziet in Bakircioglu, kan Bakircioglu fluiten naar z'n speeltijd. Wil ie dat?
Het eerste wat me te binnen schoot toen ik de titel las was het akkefietje tussen Sneijder en Bossenquote:'Van Hulten noemde me tyfushond'
Van Hulten zou Afellay daarbij hebben uitgescholden, aldus de PSV'er. "Hij zei tegen me: 'Rot op, vuile tyfushond'", brieste Afellay na afloop voor de camera van Omroep Brabant. "Vraag maar aan VVV'er Frank van Kouwen, die stond erbij. Van Hulten zal het wel ontkennen, maar hij moet dit seizoen natuurlijk nog een paar wedstrijden fluiten."
Ik ook. Dus wanneer het waar is, hoop ik toch echt dat er andersom eens flinke straffen worden uitgedeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:59 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het eerste wat me te binnen schoot toen ik de titel las was het akkefietje tussen Sneijder en Bossen!
quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:30 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik ook. Dus wanneer het waar is, hoop ik toch echt dat er andersom eens flinke straffen worden uitgedeeld.
Hoeveel wedstrijden kreeg Sneijder ook alweer? 4?
quote:De aanklager betaald voetbal heeft dinsdagavond een hogere straf tegen Wesley Sneijder geëist. De middenvelder van Ajax hangt geen onvoorwaardelijke schorsing van twee maar drie duels boven het hoofd.
Natuurlijk niet maar ik bespaar me liever 4 miljoen dan een b-verdediger als Wielaart kopen. Haal dan Olsson die heeft teminste nog potentie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het zelfs vrij arrogant om te denken dat we eventuele blessures wel eventjes oplossen met Vertonghen in het centrum en dan Urby of Slijngard als LB.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:29 schreef ome-neukbeer het volgende:
alweer zo'n figuur van twente naar ajax, en dat moet dan kampioen worden
laatmaarweer
Hij is niet van de categorie waarvan we tot nu toe spelers gehaald hebben maar ik denk dat hij zeker nuttig voor ons kan zijn. Zijn wij dan de enige die met 2 rechtspoten spelen(bij een blessure van Vermaelen)?quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wieleart is de leider van onze angstgegner van vorig seizoen, hem een b-speler vinden is onzin.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:43 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En hoeveel wedstrijden kreeg Perez?
quote:De aanklager betaald voetbal heeft Ajacied Kenneth Perez een schikkingsvoorstel voorgelegd van vijf wedstrijden schorsing en een boete van 12.500 euro. Het voorstel volgt op de discriminerende taal die de aanvaller uitsloeg tegen assistent-scheidsrechter Siebert in het duel Ajax - FC Twente op 19 november.
ik zou dat niet te hard zeggen aangezien hij meer een spek en bonen aankoop wordtquote:Wieleart is de leider van onze angstgegner van vorig seizoen, hem een b-speler vinden is onzin
En waarom denk je dat?quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:53 schreef ome-neukbeer het volgende:
[..]
ik zou dat niet te hard zeggen aangezien hij meer een spek en bonen aankoop wordt
Voor Montana.quote:'Geen contact meer met Wielaert'
Volgens de regionale krant Tubantia heeft Danny Blind zich na het eerste bod niet meer gebeld bij FC Twente voor nieuwe onderhandelingen. Volgens de voorzitter van die club blijft Wielaert dan ook gewoon bij FC Twente en is hij niet te koop. De zaakwaarnemer van Ajax zegt de laatste dagen ook niets van Ajax te hebben vernomen.
Mag hij blijven? Lijkt me wel tof, kan hij DE invaller op links zijn!quote:Luque: 'Van Basten heeft veel vertrouwen in mij'
Niet voor iedere speler is Engeland het beloofde voetballand. De veelbelovende carrière van Albert Luque zakte door zijn verblijf bij Newcastle United als een plumpudding in elkaar en ook bij Ajax heeft hij zijn curriculum vitae nog niet kunnen waarmaken. Aan motivatie ontbreekt het de Spanjaard in ieder geval niet. "Marco van Basten heeft veel vertrouwen in mij. Hij zegt dat ik een belangrijke speler ga worden." Het kamp Luque bestrijdt al weken dat de aanvaller uit Amsterdam moet vertrekken. Technisch manager Danny Blind beweert echter het tegenovergestelde en zegt dat zaakwaarnemer én vader Rafael Luque op de hoogte is van de situatie. "Verschillende clubs uit Spanje hebben interesse getoond", vertelt Luque donderdag in een interview in de Spaanse sportkrant AS. "Om diverse redenen ben ik niet op de aanbiedingen ingegaan. Ik heb het bijzonder naar mijn zin bij Ajax."
"In mijn eerste jaar begon ik goed, maar na het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea ging het bergafwaarts", vervolgt Luque zijn relaas. "Zijn opvolger (Adrie Koster, red.) zag het niet in mij zitten en uiteindelijk wisten we ons ook niet te plaatsen voor de Champions League. Een domper. Met Van Basten hebben we weer aan vertrouwen gewonnen. Hij is een idool voor mij. Hij was de perfecte aanvaller en van alle markten thuis. Als hij de kleedkamer binnenkomt, dan doet je dat wel wat."
Door de komst van Oleguer Presas heeft Van Basten komend seizoen zes Spaanstalige spelers tot zijn beschikking. "Ajax is een bijzonder professionele club en Amsterdam een geweldige stad", legt Luque uit. "Dat zijn belangrijke factoren, evenals het feit dat er Spaans wordt gesproken. Ik weet vanwege mijn periode bij Newcastle als geen ander dat als je als enige de taal niet spreekt, je het bijzonder moeilijk kan hebben."
Hopelijk wordt het alsnog die Griekquote:
Nou ik zou het ook wel prettig vinden als hij blijft. Ben altjid een fan geweest van Luque en hij stond er vorig jaar misschien niet meteen maar des de vaker hij speelde des de beter het ook ging. Luque was voor op dat moment misschien een miskoop omdat Ajax iemand nodig had die er meteen stond en minder te kampen had met blessures. Ik hoop dat hij onder van basten toch nog wel speelminuten krijgt en een bijdrage levert dit seizoenquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:42 schreef Rejected het volgende:
[..]
Mag hij blijven? Lijkt me wel tof, kan hij DE invaller op links zijn!Sulejmani moet het allemaal nog bewijzen in mijn ogen. Maar misschien betekent dit wel een vertrek van Huntelaar
Luque & zoon zijn gewoon een beetje de struisvogels aan het uithangen. Danny Blind heeft in de media aangegeven dat Luque weg mag, Luque heeft rugnummer 31 toebedeeld gekregen en verder zijn er diverse aanvallende versterkingen gehaald. De signalen zijn duidelijk: Luque moet weg, alleen wil hij dat niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:42 schreef Rejected het volgende:
[..]
Mag hij blijven? Lijkt me wel tof, kan hij DE invaller op links zijn!Sulejmani moet het allemaal nog bewijzen in mijn ogen. Maar misschien betekent dit wel een vertrek van Huntelaar
Slaat inderdaad nergens op, maar goed, we zijn wel wat gewend van FOK.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:16 schreef Pritt het volgende:
Ja leuk, mensen vinden Wielaert maar niets.
Maar elke buitenlandse speler met een beetje exotische naam wordt wel zonder ooit gezien te hebben goedgekeurd.
quote:
Genee in ADquote:Hoe geloofwaardig ben je wanneer je als voorzitter van een commissie een vernietigend rapport schrijft over een voetbalclub om er vervolgens doodleuk zelf voorzitter te worden? In dat rapport bepaal je uitdrukkelijk dat de trainer zelf zijn staf niet mag samenstellen; hetgeen prompt wel gebeurt.
Bovendien stel je als belangrijkste voorwaarde dat een algemeen directeur met een rijk voetbalverleden het boegbeeld van de club moet worden.
Niet veel later benoem je - ad-interim weliswaar - iemand die zijn sporen vooral in het wielrennen en het zeilen heeft verdiend. In hoeverre is je geloofwaardigheid dan in het geding?
Een dilemma waar Ajax-voorzitter Uri Coronel dezer dagen mee worstelt. Of niet. Misschien meent hij dat enkele grote aankopen voldoende zijn om het morrende Ajax-publiek weer stil te krijgen.
Bovendien doet de 'interimmer' Van der Aat het volgens ingewijden helemaal niet slecht. Hij blijft in tegenstelling tot het rapport low profile en samen met Blind sleepte hij Cvitanich, Sulejmani, Oleguer en Aissati binnen.
De laatste voor veel minder geld dan iedereen denkt. Pas als de jonge middenvelder een bepaald aantal wedstrijden in Ajax 1 speelt, krijgt PSV het volle pond.
Er ligt ook een heel plan klaar mocht Huntelaar onverhoopt toch vertrekken. Liever laat men in Amsterdam de spits over twee jaar transfervrij de deur uit lopen. Als hij er de komende twee jaar maar wel 30 per seizoen in schiet.
Zelfs Perry Overheem, de dominante zaakwaarnemer van Van Basten, is inmiddels kaltgestellt.
Van der Aat wil dolgraag blijven, maar dat voetbalverleden he. Zelf schermt hij met een glansrijk verleden bij RKAVIC. Door studieverplichtingen kwam er een voortijdig einde aan een veelbelovende carrière...
Keje Molenaar slaagde er wel in om beide disciplines met elkaar te combineren. De jurist uit Volendam voldoet volledig aan het geschetste profiel uit het rapport en staat te trappelen.
Binnen Ajax vreest men echter dat er met de aanwezigheid van Blind en Van Basten dan teveel voetbalknowhow aan boord komt. Wat nu te doen?
Coronel heeft nog even. Het contract van Henri van der Aat loopt tot oktober en kan eenzijdig met twee maanden worden verlengd. Een paar goede wedstrijden en iedereen is het beruchte rapport vergeten, een vervelende columnist daargelaten.
Bovendien, hoe geloofwaardig is een columnist die zelf geforceerd leuk gaat staan doen in een decor vol bloemen, koeien, Beau's en Linda's en het bij de enige sportvraag af moet leggen tegen Jan Vayne?
Die bevindt zich ook op een hellend vlak. Voor je het weet, probeert hij wanhopige mannen tot dansen te verleiden. Al kun je in de voetballerij ver gaan.
AZ riep moord en brand over het gedrag van Alves, maar bleek zelf volgens de arbitragecommissie een clausule in het contract te hebben gezet waardoor het mis ging.
Een woordvoerder van de FIFA vertelde me zelfs dat de claim van 7,5 miljoen euro tegen Alves niet eens bestaat. AZ heeft een keer geïnformeerd en daarna niets meer laten horen.
Toch komt de geloofwaardigheid in deze opportunistische wereld zelden in het geding. Roep gewoon 'voortschrijdend inzicht'.
Kom je altijd mee weg.
Niet Genee, niet.quote:Bovendien, hoe geloofwaardig is een columnist die zelf geforceerd leuk gaat staan doen in een decor vol bloemen, koeien, Beau's en Linda's en het bij de enige sportvraag af moet leggen tegen Jan Vayne?
lullo...quote:Henk ten Cate en Panathinaikos zetten een goede stap op weg naar de derde voorronde van de Champions League. De Griekse vice-kampioen won met 3-0 van Dinamo Tbilisi.
In Athene kwam Panathinaikos na 23 minuten op voorsprong via Andreas Ivanschitz. De Oostenrijkse aanvaller scoorde door van dichtbij binnen te tikken na een pass van Dimitris Salpingidis.
Diezelfde Salpingidis tekende vlak voor rust én een kwartier voor tijd voor de 2-0 en 3-0 van de Grieken. De eerste op aangeven van Ivanschitz, de tweede in de rebound.
Volgende week moet de ploeg van Ten Cate zich staande zien te houden in Tbilisi tegen de kampioen van Georgië
Echt hequote:
Ninian Park.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:40 schreef Blight het volgende:
Weet iemand of de wedstrijd tegen Cardiff morgen nog ergens te volgen is?
Regel jij tickets en een vrije dag voor me?quote:
Der staat ook nog een stukje op VI.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:42 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ja ag we kunnen ook altijd nog stekelenburg eruit halen voor een extra aanvallerquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:07 schreef MaxC het volgende:
Leuk dat Luque vertrouwen krijgt(en terecht vind ik) maare moet hoeveel aanvallers wil Van Basten spelen?
Suaréz en Huntelaar staan vast en spelen nagenoeg alle wedstrijden, daarna moet Suljemani voor dat geld eigenlijk ook spelen en heb je ook nog Cvitanich die een aankoop is. Verder moeten Perez en Aissatti ook spelen en De Jong moet zich ook ontwikkelen. Daarna krijgt Kennedy ook het vertrouwen en ook Rommedahl en Leonardo blijven bij Ajax.
Zullen we maar 2-1-7 gaan spelen?
Hou er rekening mee dat er altijd 1 a 2 geblesseerden zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:07 schreef MaxC het volgende:
Leuk dat Luque vertrouwen krijgt(en terecht vind ik) maare moet hoeveel aanvallers wil Van Basten spelen?
Suaréz en Huntelaar staan vast en spelen nagenoeg alle wedstrijden, daarna moet Suljemani voor dat geld eigenlijk ook spelen en heb je ook nog Cvitanich die een aankoop is. Verder moeten Perez en Aissatti ook spelen en De Jong moet zich ook ontwikkelen. Daarna krijgt Kennedy ook het vertrouwen en ook Rommedahl en Leonardo blijven bij Ajax.
Zullen we maar 2-1-7 gaan spelen?
Ka-ching!quote:"Verschillende clubs uit Spanje hebben interesse getoond", vertelt Luque donderdag in een interview in de Spaanse sportkrant AS. "Om diverse redenen ben ik niet op de aanbiedingen ingegaan. Ik heb het bijzonder naar mijn zin bij Ajax."
Dat meisje rond 2 minutenquote:
Tuurlijk. Zou jij ook doenquote:Op donderdag 31 juli 2008 12:10 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ka-ching!
Precies, waarom zou je nog kiezen voor het voetbal als je over the hill bent. Gewoon lekker cashen in de nadagen van je carrière.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat er altijd 1 a 2 geblesseerden zijn.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
http://www.knvb.nl/archie(...)erruilt_ajax_voor_az
Lens mist ook de hele voorbereiding al. De hand van Dr. Slager wordt al zichtbaarquote:Op donderdag 31 juli 2008 12:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Pelle is geblesseerd, kost hem 4 weken dus ff in de gaten houden of het oploopt naar 4 maanden dan weten we genoeg
Dat zou echt golden zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Pelle is geblesseerd, kost hem 4 weken dus ff in de gaten houden of het oploopt naar 4 maanden dan weten we genoeg
Kijk, dat is een goede instellingquote:Ajax-spits Cvitanich: ‘Huntelaar is een fantastische goleador’
Ajax-aankoop Dario Cvitanich (foto, rechts) klaagt niet als coach Marco van Basten hem komend seizoen onverhoopt op de bank posteert. “Ik heb er geen probleem mee om op de bank te beginnen,” aldus de 24-jarige Argentijn tegen Sportweek. “Ik ben hier om te leren en dat kan ik van Klaas-Jan Huntelaar. Hij is een fantastische goleador die ons sterker maakt, een sleutelspeler voor dit Ajax, iemand die we nodig hebben om onze doelen te bereiken.”
Cvitanich vervolgt: "Klaas-Jan is een aardige jongen, iemand die zijn teamgenoten helpt. Hij is ontzettend gewoon, ondanks alle ophef rond zijn persoon. Bovendien een fantastische speler die wereldwijd bekend is." (ES)
Bron: Sportweek.nl
Inter is inmiddels ook geinteresseerd, schijnt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het alsnog die Griek
Rot toch op tyfushondquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:07 schreef PyTh het volgende:
Lekker elkaar ophemelen en veertjes in elkaar aarsje stoppen, dan komt het vast weer helemaal goed dit jaar.
In Mokum veertjes, in Eihoven verdwijnt er regelmatig 19 cm kloppend paars in menig aarsjequote:Op donderdag 31 juli 2008 16:07 schreef PyTh het volgende:
Lekker elkaar ophemelen en veertjes in elkaar aarsje stoppen, dan komt het vast weer helemaal goed dit jaar.
Naar verluidt is PyTh helemaal niet zo groot (geschapen).quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:12 schreef navigator het volgende:
[..]
In Mokum veertjes, in Eihoven verdwijnt er regelmatig 19 cm kloppend paars in menig aarsje
Is je vrouw als bron betrouwbaar genoeg?quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:18 schreef PyTh het volgende:
Ach jongens beetje kutten moet kunnen toch in deze heerlijke komkommertijd, niet allemaal zo happenM0NTANA
Hoorde dat men ook bezig is met Karim Saïdi (Feyenoord) en Francis Dickoh (FC Utrecht).quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:20 schreef Jasza het volgende:
Gerucht gaat bij NEC dat Ajax nu Wisgerhof wil
die is toch al naar Az ?quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:20 schreef Jasza het volgende:
Onzin. Als dat waar is, eet ik mijn schoonmoeder op.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:20 schreef Jasza het volgende:
Nu ga ik twijfelen, alleen daarom al laten komenquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:25 schreef Blight het volgende:
[..]
Onzin. Als dat waar is, eet ik mijn schoonmoeder op.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:25 schreef Blight het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:49 schreef BonJovi het volgende:
Ongeveer nog 2 maanden en dan kan ik me Kozakken boys avatar weghalen
Gaat Wielaert dan sowieso niet naar Ajax?quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:20 schreef Jasza het volgende:
[..]
Lijkt me een echte versterking, veel ervaring en op topniveau in de Serie A gespeeld en is nog relatief jong!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:22 schreef M0NTANA het volgende:
Hoorde dat men ook bezig is met Karim Saïdi (Feyenoord)
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:49 schreef BonJovi het volgende:
Weddenschap verloren ofzo?quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:49 schreef BonJovi het volgende:
Oleguer getekendquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:44 schreef toma het volgende:
Bonjour, * toma vanuit zuid-Frankrijk
Heb ik afgelopen week nog iets gemist wat het nieuws betreft?
Wielaert ik heb er mn twijfels bij. Heeft dit jaar een goede periode bij Twente gehad maar ik denk toch dat hij een speler is die niet goed bij een topclub kan functioneren maar wel goed bij een subtopper. Oleguer kan ik niet goed over oordelen maar ik denk dat het een goede aanwinst isquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:49 schreef jna het volgende:
[..]
Oleguer getekend
Ajax wil Wielaert hebben maar Twente werkt niet mee
Aissaiti vind het niet leuk, en mist bovendien zijn moeder.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:44 schreef toma het volgende:
Bonjour, * toma vanuit zuid-Frankrijk
Heb ik afgelopen week nog iets gemist wat het nieuws betreft?
Doet me denken aan die 0-6 tegen Sparta A1 van onze A1 waar de afgedankte Ajaxspits er bij Sparta vijf inlegde.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:12 schreef Wooldoor het volgende:
Jong Ajax met 4-0 klop gehad van Sparta, 3 goals van Poepon
[..]
Zoveel is er dus gebeurd.. keej dan!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:04 schreef Silenus het volgende:
Ze zitten nu in Engeland.
Nog steeds een kutclubquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:.. 4 dagen weggeweest.. ken iemand me bijpraten?
En wat was je reactie?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef BigKahuna het volgende:
Ik was gisteren in Limburg.. om een meisje dat ik ken van vakantie even een verrassingsbezoekje te brengen op haar werk
Zit ik daar in de bus.. word ik gebeld. Nouja ik dus telefoneren daar.. hang ik op, zegt zo'n Limburger van een jaar of 20 tegen me: "Ik hoor aan je accent dat je Amsterdammer bent, dan ben je zeker ook zo'n vuile Ajax jood heIk kots op Ajax en op Amsterdam
Wat doe je hier? Ga terug naar je eigen stad man
ik wil je jodenkop niet hier"
Nu schaam ik me dat ik in Limburg woon.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef BigKahuna het volgende:
Ik was gisteren in Limburg.. om een meisje dat ik ken van vakantie even een verrassingsbezoekje te brengen op haar werk
Zit ik daar in de bus.. word ik gebeld. Nouja ik dus telefoneren daar.. hang ik op, zegt zo'n Limburger van een jaar of 20 tegen me: "Ik hoor aan je accent dat je Amsterdammer bent, dan ben je zeker ook zo'n vuile Ajax jood heIk kots op Ajax en op Amsterdam
Nu pas?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:33 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nu schaam ik me dat ik in Limburg woon.
Ik keek hem eerst 10 seconden aan zo van: "quote:
"S-s-s-sorry meneer ik kan er ook niks aan doen"quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:29 schreef Nashje het volgende:
En wat was je reactie?
quote:
Al leek ie ook maar een klein beetje op deze kerel had je op z'n minst terugen moeten scheldenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:41 schreef BigKahuna het volgende:
Impressie van desbetreffende limburger:
[ afbeelding ]
Nee man, lachen is veel leuker. De hele bus ging hem uitlachenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Al leek ie ook maar een klein beetje op deze kerel had je op z'n minst terugen moeten schelden
En terecht, wat een malloot!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:49 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Nee man, lachen is veel leuker. De hele bus ging hem uitlachen
Wat hebben die belgen allemaal tegen Ajax?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:22 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik woon ook in Limburg.
En ik krijg ook wel eens bepaalde opmerkingen naar me hoofd geslingerd als ik in een Ajax shirt hier rondloop
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:06 schreef Emimich het volgende:
[..]
En terecht, wat een malloot!
Btw: Michael Dingsdag is linksbenig he?![]()
Zo ja, dan hij is ook nog een optie als Wielaert niet doorgaat.
Die gasten sporen gewoon niet met hun malllotige debielenaccent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:52 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Wat hebben die belgen allemaal tegen Ajax?Als je nou in rotterdam loopt ok, maar limburg
Precies! Die klootzak met z´n infantiele inteeltkop wil ik never nooit niet in dat prachtige shirt zien! Ook al is het een Amsterdammer.quote:
Dat hoorde je sowieso al te doenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:33 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nu schaam ik me dat ik in Limburg woon.
Wat een ploertquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef BigKahuna het volgende:
eeeh.. NEE!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:06 schreef Emimich het volgende:
[..]
En terecht, wat een malloot!
Btw: Michael Dingsdag is linksbenig he?![]()
Zo ja, dan hij is ook nog een optie als Wielaert niet doorgaat.
Om nog maar eens aan te geven dat een extra verdediger geen overbodige luxe is, met een blessuregevoelige Vermaelen.quote:Vermaelen en Martens trainen apart
De olympische voetbalploeg heeft op het trainingskamp in Yantai maar één training afgewerkt. Beloftencoach Jean-Francois de Sart besliste om de trainingsintensiteit wat af te bouwen. Thomas Vermaelen en Maarten Martens hadden allebei last aan de enkels en trainden daarom uit voorzorg apart.
Martens sluit morgen in principe weer aan bij de groep. Voor Thomas Vermaelen moet onderzocht worden of ook hij dan al voluit kan gaan. Op de laatste trainingsdag in Yantai, voor het vertrek naar Seoel, staan opnieuw twee trainingsmomenten op het programma: een bezoek aan de fitnessruimte in de ochtend en een training op het veld in de namiddag.
eeh.. wtf?quote:'Huntelaar na twee jaar transfervrij weg'
Ajax overweegt om Klaas Jan Huntelaar zijn contract te laten uitdienen. In dat geval zou de goaltjesdief nog twee jaar in Amsterdam spelen en na die periode transfervrij de deur uitwandelen.
Johan Derksen meldt donderdag in zijn internetcolumn dat Ajax deze optie serieus overweegt. De Amsterdammers hopen dat Huntelaar de ploeg twee keer de Champions League in schiet. In dat geval leveren zijn doelpunten ongeveer twintig miljoen euro op. Een bedrag dat gelijk staat aan zijn eventuele transfersom.
Een eventueel transfervrij vertrek is wel nadelig voor de vorige clubs van Huntelaar. Zij kunnen dan fluiten naar hun opleidingsvergoeding. Bij een transfer bestaat deze uit een bepaald percentage van de afkoopsom.
Goh.. verrassing!quote:Verdediger Jurgen Colin trainde apart, hij heeft last van zijn knie. Gregory van der Wiel bleef de hele training langs de kant. 's Avonds stond er voor de selectie een krachttraining op het programma
Natuurlijk is het verstandiger om een jonge jongen die vorig jaar een zware blessure had gewoon weer keihard te laten trainen en belasten zonder soms uit voorzorg (preventie - voorkomen is beter dan genezen) iemand even rust te laten gunnen.quote:
Vanavond om 20:45quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:28 schreef Pritt het volgende:
Dan durven te zeggen dat de selectie rond is.
Ajax morgen tegen Cardiff?
T was cynisch bedoeld dickhead..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Natuurlijk is het verstandiger om een jonge jongen die vorig jaar een zware blessure had gewoon weer keihard te laten trainen en belasten zonder soms uit voorzorg (preventie - voorkomen is beter dan genezen) iemand even rust te laten gunnen.
Joker.
Ha. ha. ha. Zoals alle posts van je zeker.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:36 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
T was cynisch bedoeld dickhead..
Of ik hier nu blij mee moet zijn..quote:
Precies.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tja. Schiet ie er twee seizoenen 20+ in wat je helpt om kampioen te worden, en in Europa te overwinteren, dan kan me die transfersom gestolen worden hoor.
Dat zou pas kapitaalvernietiging zijn. Hij levert nu zo'n 30 miljoen euro op. Dat is een halve jaarbegroting voor Ajax. De afgelopen jaren is gebleken dat zelfs een Huntelaar in topvorm Ajax niet die extra stap voorwaarts kan laten nemen. Dus als je hem dan 2 seizoenen houdt om hem vervolgens gratis de deur uit te laten lopen lijkt mij gewoon stom. Het is geen echte kapitaalvernietiging omdat ze zijn transfersom van 8,5 miljoen over 4,5 jaar uitsmeren. Maar ik zou toch gewoon kiezen voor de verkoop of contractverlenging.quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat zou pas kapitaalvernietiging zijn. Hij levert nu zo'n 30 miljoen euro op. Dat is een halve jaarbegroting voor Ajax. De afgelopen jaren is gebleken dat zelfs een Huntelaar in topvorm Ajax niet die extra stap voorwaarts kan laten nemen. Dus als je hem dan 2 seizoenen houdt om hem vervolgens gratis de deur uit te laten lopen lijkt mij gewoon stom. Het is geen echte kapitaalvernietiging omdat ze zijn transfersom van 8,5 miljoen over 4,5 jaar uitsmeren. Maar ik zou toch gewoon kiezen voor de verkoop of contractverlenging.
Huntelaar was toch een contractverlenging aan het overwegen?quote:
Inderdaad.. cynisme ten top.. jammer dat t niet herkend wordt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ha. ha. ha. Zoals alle posts van je zeker.
Hij moet toch nog wat meer die bijbel van hem lezen die hij altijd bij zich heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Faka Babel.
http://www.101.tv/page/10(...)559977c621ffd3d0cefe
Zo meneer heeft wel een flinke ego.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Faka Babel.
Mooi, dat ook weer duidelijkquote:Glenn Loovens (foto) weet niets van eventuele belangstelling van Ajax. "Ik heb niets van Ajax vernomen en ook mijn zaakwaarnemer niet, het is onzin", aldus de verdediger van Cardiff City. De oud-Feyenoord wordt verder met Glasgow Rangers uit Schotland in verband gebracht. Vrijdag speelt Ajax vriendschappelijk tegen Cardiff City. (RTV Noord-Holland)
Gelukkig.quote:
Sletjes geven me lobbie HAHAHAHAHAquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Faka Babel.
Worden we toch ook niet vrolijk vanquote:
Van mij mogen ze ver komenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:45 schreef Rejected het volgende:
Ojai k hoop dat twente wordt afgemaakt
Ja, laten we PSV nog meer geld geven van de TV rechten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:45 schreef Rejected het volgende:
Ojai k hoop dat twente wordt afgemaakt
Tja zelf met dat geld doen ze tot nu toe niets nuttig op de transfermarkt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:46 schreef MaxC het volgende:
Twente maakt geen schijn van kans maar wel jammer dat PSV wéér zoveel geld krijgt
Van mij ook. Ik heb geen problemen met Twente, leuke club.quote:
van mij ook.quote:
Hou je dochter binnen of je wordt mn schoonvader.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Faka Babel.
Zou leuk zijn als ie weer tegen Praag er uit vliegt.quote:Ook oud-Twente trainer Fred Rutten mag met zijn Schalke’04 aan de bak. Voor hem kwam de uiterste ambitieuze Spaanse subtopper Atlético Madrid als tegenstander tevoorschijn. Panathinaikos, met Henk ten Cate aan het roer, moet via het Moldavische Sheriff Tiraspol of Sparta Praag naar het hoofdtoernooi.
Ajax moest tegen Slavia.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ie weer tegen Praag er uit vliegt..
Je gaat je ding doen dit seizoen en als dit niet lukt (denk je dat ie gaat zeggen kan je altijd nog rappen, maar nee wat zegt ie:) Heb je altijd nog doekoes op je bankquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:50 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hou je dochter binnen of je wordt mn schoonvader.
Ik haal je dochter binnen en maak haar mn schoonmaker.
Hahaha![]()
Slavia Praag? Sparta Praag? Dukla Praag? Bogemians 1905 Praag? Bohemians Praag? Viktoria Zizkov?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ie weer tegen Praag er uit vliegt..
Dat vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:37 schreef paaskannekoekje het volgende:
is ajax cardiff ergens te volgen vanavond ?
't is wel zoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:40 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Je gaat je ding doen dit seizoen en als dit niet lukt (denk je dat ie gaat zeggen kan je altijd nog rappen, maar nee wat zegt ie:) Heb je altijd nog doekoes op je bank
Stom van Ajax, kan veel aan verdiend worden, zo'n lange achternaam.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:54 schreef Urquhart het volgende:
In de wandelgangen ging het gerucht dat de naambedrukker de komst van die Griek heeft tegengehouden.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:54 schreef Urquhart het volgende:
In de wandelgangen ging het gerucht dat de naambedrukker de komst van die Griek heeft tegengehouden.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:54 schreef Urquhart het volgende:
In de wandelgangen ging het gerucht dat Floor Thoolen de komst van die Griek heeft tegengehouden.
WTFquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef BigKahuna het volgende:
Sokratis past makkelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:54 schreef Urquhart het volgende:
Papasta.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:59 schreef Trancelocator het volgende:
Heeft Papastathopoulos ook een makkelijke bijnaam?
Ah okay.quote:
Zoals ik al zei, hij wil zelf niet naar Genoa.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:04 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ah okay.
Maar het lijkt me sterk dat het is stukgelopen op dat half miljoentje meer of minder. En kom op, het is Genoa.
Go Urby.quote:Emanuelson herboren onder Foppe
Door SJOERD MOSSOU
HONGKONG - Nagenieten deed Urby Emanuelson op het water tussen Hongkong en Lantau. Het Olympisch Elftal kreeg een dag vrijaf van Foppe de Haan, als beloning voor twee weken noeste arbeid. Op een kleine Chinese cruiseboot voer de ploeg langs de Tsing Ma Bridge, één van de langste en fraaiste bruggen ter wereld.
Een avond eerder had Emanuelson grote indruk gemaakt in de tweede helft van Nederland-Kameroen (2-0). Als linker controlerende middenvelder in een 4-4-2 systeem dartelde de Ajacied op een manier die deed denken aan de tijd dat hij doorbrak in Nederland. Onbezorgd, dynamisch, avontuurlijk.
,,Ja, het is lang geleden dat ik me zo voelde als nu,’’ zegt Emanuelson. ,,Meer dan een jaar misschien wel.’’
De ogen van de Amsterdammer glanzen weer. Afgelopen seizoen stond zijn blik vaak dof en hingen zijn schouders, gebukt als hij ging onder twijfels. De vrolijke rasvoetballer van weleer was ergens onderweg het plezier verloren.
,,Het was niet leuk om mezelf zo terug te zien,’’ zegt Emanuelson. ,,De afgelopen weken heb ik mezelf vooral veel vragen gesteld. Dat was echt nodig. Ik heb nagedacht over waarom het niet ging. Waarom de dingen niet lukten die normaal altijd vanzelf gingen. Wat mijn belangrijkste conclusie was? Dat dit seizoen echt een nieuwe, frisse start moet worden. Hier in China, maar straks ook bij Ajax.’’
Achteraf was het misschien wel goed dat hij afviel bij de definitieve EK-selectie van Marco van Basten, denkt Emanuelson. ,,Als ik mee was gegaan, had ik waarschijnlijk een hoop over me heen gekregen. Zo van: waarom zit jij erbij, dat verdien je helemaal niet. Daarom was het misschien ook wel beter om er niet bij te zijn in Zwitserland en Oostenrijk. Het was prettig om even tijd te hebben voor mezelf, zonder allerlei negatieve dingen.’’
Zijn optreden tegen Kameroen stond niet op zichzelf. Op de trainingen in Oisterwijk en Azië liet Emanuelson al zien dat De Haan eigenlijk niet om hem heen kan. De bondscoach gaf hem een meer centrale rol, als meest aanvallende van de twee controlerende middenvelders.
Met Emanuelson in plaats van Otman Bakkal groeide tegen Kameroen de verrassing in het spel van het Olympisch Elftal, zag ook Foppe de Haan. ,,Otman ziet als geen ander de momenten om diep te gaan, maar leed op een gegeven moment wel teveel balverlies,’’ aldus de bondscoach. ,,Urby deed dat beter. Die bracht echt wat extra’s. We bereikten de spitsen na rust ook makkelijker.’’
,,Deze plek bevalt heel goed,’’ zegt Emanuelson zelf. ,,Naast Hedwiges Maduro of Evander Sno heb ik wat meer vrijheid om de dingen te laten zien waar ik goed in ben. Je komt veel aan de bal, dat ligt me wel. En je kunt zelf de momenten kiezen om te versnellen, of juist even simpel te spelen.’’
Foppe de Haan heeft hem nooit als een linksback gezien, de positie waarop hij bij Ajax vaak verdronk. ,,Dat heeft hij ook altijd tegen me gezegd en ik denk dat hij daar gelijk in heeft. Een paar dagen geleden heb ik daar nog met de coach over gesproken en hij vond dat ik me op de twee plekken op het middenveld moest richten. Links centraal en die echt aan de linkerkant, waar nu Royston Drenthe speelde.’’
Emanuelson leek lang de concurrentie aan te moeten gaan met Drenthe, maar tegen Kameroen functioneerden beide middenvelders prima samen. ,,Wij gaan lekker samen ballen, heb ik tegen Urby gezegd,’’ vertelt Drenthe. ,,Lekker switchen en doen, we wilden de tegenstander verrassen. Gek maken. Dat lukte.’’
De opening richting de 1-0 werd gevonden door Emanuelson, die Roy Makaay met een steekbal bediende. Ryan Babel rondde af.
,,Bij Jonathan de Guzman zie je al echt dat hij goed aanvoelt hoe Roy Makaay wil spelen,’’ aldus Emanuelson. ,,De rest kan daar van leren. Omdat ik veel naar voren denk, zoek ik vaak gelijk naar de spits.’’
http://www.onsoranje.nl/n(...)ch/0-0-bij-rust.htmlquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:09 schreef versteegrob het volgende:
Heeft iemand beeld materiaal van de wedstrijd Olympisch oranje - kameroen 2-0
En dan met name de 2e helft, Urby schijnt super gespeeld te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |