ik ookquote:
Dan loop je gelijk met mijquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik ook...les 18 dan...het gaat wel snel zo, moet ik zeggen...
quote:
Waar ben je, wat is je doelstelling?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:39 schreef Houniet het volgende:
Waarom sta ik nog niet in die OP Koning?
Zou gaaf zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:33 schreef Blik het volgende:
Kan iemand mijn stukje in de op wijzigen, ben nu bij les 26. En onder het UUR
Morgen staat 1 uur en 5 minuten op het programma, zou het dan eindelijk voor de eerste keer gaan gebeuren dat ik 10+ km loop??
Ik ook 2 weken nietquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:38 schreef eer-ik het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest om een nieuw topic aan te maken.
Opvallend eigenljik dat er hier ook nog wel een aantal mensen zijn die 2 weken neit gelopen hebben.
nou is het ook niet echt briljant weer geweest helaas. Ik ben iig blij dat ik het weer opgepakt heb
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:33 schreef Blik het volgende:
Morgen staat 1 uur en 5 minuten op het programma, zou het dan eindelijk voor de eerste keer gaan gebeuren dat ik 10+ km loop??
volgende doel: 10 km/uur?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
![]()
10,26 km gelopen in 1:04.35. Een gemiddelde snelheid van 9.53 km/u
Dat is mijn doel al, de 10 km van Utrecht singelloop onder het uur lopen. (mits ik dan niet op vakantie ben). Maar de eerste keer meer dan 10 km lopen is natuurlijk een mijlpaalquote:
Die Singelloop lijkt mij ook wel wat. Alleen is deze al op 28 september, en de inschrijving loopt t/m 9 september. Aangezien ik nu nog met het schema voor de 5km bezig ben, lijkt mij het wat vroeg. Maar omdat de 5km. mij redelijk makkelijk afgaat, ga ik er toch nog even over nadenken.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is mijn doel al, de 10 km van Utrecht singelloop onder het uur lopen.
quote:De zomervakantie is in aantocht. De koffers worden gepakt. Gaan de hardloopschoenen mee of blijven ze thuis? Voor de deelnemers aan de Fortis Singelloop Utrecht op 28 september is dit een lastig dilemma. Is het erg om een paar weken niet of veel minder te trainen?
We leggen het probleem voor aan Rob Veer, trainer / coach van hardlopers en triatleten.
Rob heeft goed nieuws voor wie het rustig aan wil doen: het kan geen kwaad enkele weken niet of beduidend minder te trainen dan je gewend bent. De opgebouwde conditie zal niet zo snel verloren gaan, zeker niet als je een redelijk actieve vakantie hebt. Het wordt anders als je de hele dag op het strand ligt en iedere avond flink doorzakt. Dan kan de conditie in een paar weken tijd behoorlijk achteruit gaan. De kans is bovendien groot dat je in die korte tijd een paar kilo zwaarder wordt.
Is idd klote. Ik heb gisteren echt naar buienradar lopen kijken om een uurtje te kunnen vinden waarin het niet regende. Tussen 12:00 en 13:00 was het dan zo ver. Dus de volgende keer misschien even op buienradar kijken?quote:Op zondag 20 juli 2008 22:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
Wat een toprun vandaagIk was koud weg en het begon te regenen, ik dacht nog:"Ik ren wel ff door, zo weer droog". Maar nee, ik moest rechtsomkeer maken en huiswaarts keren, maar liefst 1,38 km gelopen
![]()
Morgen beter?
beetje té, wat mij betreft...quote:
Dat moet ik nog uitzoekenquote:
nou inderdaad net iets té veel wind, het eerste gedeelte ging uiteraard erg soepel en ik denk "kom doe er nog een stukje bij", maar goed toen moest ik terug tegen de wind inquote:
Zeer nette run!quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:18 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Evy's lessen beginnen blijkbaar hun vruchten af te werpen, want hoewel ik net als Abbadon momenteel met een korte nachtrust en hoge werkdruk te kampen heb, heb ik les 20 met een gem. snelheid van net boven de 5 min/km. gelopen (als ik halverwege tijdens het wandelen (voor mijn doen) niet heel rustig aan had gedaan (12,29 min/km) dan was dit er mss nog wel onder geweest). En ik heb er zelfs nog een eindsprintje van beneden de 4 min/km uit kunnen persen.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:16 schreef Ymke het volgende:
Af moeten haken met een fikse knie blessure![]()
Ben maar aan het wandelen nu
Top!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:53 schreef Tomm90 het volgende:
* Tomm90 tvp't!
Ben 8 weken terug begonnen, in het begin was ik helemaal kapot na een rondje van 2 km. Nu loop ik rond de 5 - 8 km dagelijks. Wil eigenlijk een mooi rondje van rond de 7,5km uitzoeken, en op deze afstand proberen een steeds snellere tijd neer te zetten
Ligt eraan. In het begin heb je het zeker nog niet nodig. Als je langere tijden gaat rennen is het wel fijn naar mijn mening, omdat je dan tijdens het rennen kan zien hoe lang je nog moet tot de pauze of tot het einde (natuurlijk kun je daarvoor ook een horloge of stopwatch gebruiken).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:50 schreef Breach het volgende:
Ik zie trouwens dat de meesten hier zo'n nike+ sportband hebben. Is dat nou een echte aanrader of is het meer een extraatje? Ik twijfel zelf namelijk of ik er eentje zal aanschaffen maar 60 euro is toch wel weer een investering voor mij
Is beetje uit de kom geschoten en nou doen de banden nogal pijnquote:Op donderdag 24 juli 2008 08:43 schreef Abbadon het volgende:
[..]
balen zeg!
hoop echt dat het snel weer wat beter gaat...
Met een mp3-speler, evy en goede schoenen kun je in 10 weken prima die 5km aan één stuk hardlopen. Tight of short is bij mij afhankelijk van het weer, met dit weer liever een shortquote:Op maandag 28 juli 2008 14:34 schreef Jort227 het volgende:
Goed, ik val dan ook maar even dit topic binnen. Ik heb nu een aantal weken vakantie van m'n werk, en zonder vakantieplannen, zijn die weken misschien wat saai. En omdat ik ook wel wat kilo's kwijt mag raken en mijn conditie wil verbeteren, wilde ik toch wel iets actiefs gaan doen. Mountainbiken was m'n eerste plan, maar dat is redelijk prijzig (fiets enzo), dus daarom denk ik meer aan joggen/hardlopen. Alleen ben ik dus een totale beginner, en heb ik geen flauw idee hoe en wat.
Dus ik vroeg me af of jullie misschien wat tips hebben? Als het me bevalt wil ik het waarschijnlijk ook na de vakantie nog blijven doen. Ik zat zelf te denken aan lopen in de avond, aangezien het dan koeler is. Maar wat zijn de basisspullen die je moet hebben? Zoals gezegd, heb ik geen honderden euro's ter beschikking. Kun je met hardloopschoenen en kleding al een heel eind komen, of moet je echt een hartslagmeter en alles hebben? En qua kleding, wat is dan het beste? Een tight en singlet (met dit weer), of beter een short? En qua onderkleding (of heb je die niet nodig met een tight)?
Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, maar goed er zitten in dit topic volgens mij wel wat ervaren renners, dus die kunnen vast wel helpen. Alvast bedankt in ieder geval
.
Grappig wel dat je zo graag vaker wil lopenquote:Op maandag 28 juli 2008 22:23 schreef Breach het volgende:
Ondanks het zeer benauwde en warme weer, toch les 4 gelopen vandaag. Vooraf had ik wat last van een geirriteerde achillespees waardoor ik een iets rustiger tempo verkoos. Het lopen zelf ging prima en naderhand ook (nog) geen last gekregen. Baal alleen dat ik morgen niet 'mag' lopen
Ja het rare is ook dat ik 2 jaar helemaal niks aan sport heb gedaan vanwege een knieblessure die steeds weer op kwam zetten. Ik verwachtte dan ook heel weinig toen ik met dat lopen begon. Maar conditioneel blijk ik toch nog best aardig mee te kunnen. De hardloopstukken loop ik met een gemiddelde van 9-11 km/h en mijn hartslag is in de wandelminuten steeds snel terug onder de 100.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:28 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Grappig wel dat je zo graag vaker wil lopen
Oke danquote:Op maandag 28 juli 2008 16:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Met een mp3-speler, evy en goede schoenen kun je in 10 weken prima die 5km aan één stuk hardlopen. Tight of short is bij mij afhankelijk van het weer, met dit weer liever een shortHartslagmeter zou ik in de beginperiode nog niet direct aanschaffen, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt en of je lichaam het aan kan. Succes.
Mijn schoenen waren 100 euro, en die investering is het dubbel en dwars waardquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:20 schreef Jort227 het volgende:
Oke bedankt nogmaals voor de tips. Ik denk dat ik dan morgen maar eens ga kijken voor alleen schoenen. Die zijn al prijzig genoeg (rond de 60 euro, wil je een beetje goeie hebben) en een hele outfit erbij, zou dan rond de 100 euro worden. Best duur dus als je eerst wilt proberen of het iets is
.
Ik heb nog wel een shirt van gym liggen en een short kan ik vast ook nog wel ergens vinden. Als ik het dan echt leuk blijk te vinden, kan ik later alsnog een hardloopshirt en hardloopbroek kopen.
zo'n sportshirtje dat kan "ademen" vind ik belangrijker nog dan een broek, katoenen t-shirts zijn gelijjk zeiknat en dat moet je dan nog 30minuten meezeulen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:20 schreef Jort227 het volgende:
Oke bedankt nogmaals voor de tips. Ik denk dat ik dan morgen maar eens ga kijken voor alleen schoenen. Die zijn al prijzig genoeg (rond de 60 euro, wil je een beetje goeie hebben) en een hele outfit erbij, zou dan rond de 100 euro worden. Best duur dus als je eerst wilt proberen of het iets is
.
Ik heb nog wel een shirt van gym liggen en een short kan ik vast ook nog wel ergens vinden. Als ik het dan echt leuk blijk te vinden, kan ik later alsnog een hardloopshirt en hardloopbroek kopen.
Omdat je het niet meer gewend bent denk ik. Ik heb dat in het begin ook gehad. Misschien moet je ff warmlopen vooraf en stretchen, en dan een goed lange cooldown doen aan het eind.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:22 schreef botterfly het volgende:
Ik ben weer begonnen met start to run.
Vorig jaar ging het gewoon lekker, echter ik ben moeten stoppen omdat ik wat lichamelijke klachten had en ik had het veel te druk.
Nu ik weer ben begonnen loop ik tegen het volgende probleem aan: halverwege krijg ik ontzettend veel last van mijn kuiten, voor en achterkant.
Iemand een idee hoe dat komt en belangrijker hoe ik dit kan voorkomen?
Dank je voor de reactie! Ik ga hier meer aandacht aan besteden!quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Omdat je het niet meer gewend bent denk ik. Ik heb dat in het begin ook gehad. Misschien moet je ff warmlopen vooraf en stretchen, en dan een goed lange cooldown doen aan het eind.
Succes!
Wellicht verhelpen na het lopen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Kun je het ook vooraf aanbrengen, zodat je weet of het preventief helpt :"e:Op zondag 3 augustus 2008 23:15 schreef botterfly het volgende:
[..]
Dank je voor de reactie! Ik ga hier meer aandacht aan besteden!
Zou tijgerbalsem wellicht ook een deel van de klachten kunnen verhelpen cq voorkomen?
Vanochtend al geweestquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:07 schreef Nouwk het volgende:
Ik moet vandaag lopen, maar het regent maar als een malle de hele tijd..
Als je les 6 van de eerste serie bestempeld als een zware kluif dan weet ik niet of een 10 km over 6 weken wel zo'n goed idee is. Ik ben zelf bij les 10 van de eerste serie en het gaat bij mij allemaal wel prima, maar ik moet toch echt niet aan een 10 km-loop denken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:57 schreef nicomart het volgende:
Even het topic uit het oog verloren, maar Evy niet hoor! Ik ga vanavond voor les 7. Les 6 was nog best een flinke kluif, maar die heb ik ook overleefd.
En met een vriend en zijn vader hebben we ons ingeschreven voor de Rabobankloop in Alblasserdam. Daar gaan we meedoen met de 10km wedstrijd. Ik moet wel goed gaan trainen en misschien wel wat lesjes overslaan. 27 septbember is die wedstrijd namelijk en ik zit dus pas bij les 7 van de 5km!
Iemand tips om dit goed te doen? Afblazen ga ik in ieder geval niet meer doen, ik wil het gewoon doen en het zou een hele overwinning voor mezelf zijn.
Ik wil ook nog graag wat afvallen voor het begin. Ik denk dat ik dus hardcore aan het water ga en heel netjes voor bruine broodjes met kaas.
zware kluif, het is niet dat ik er 2 dagen van moest herstellen en ik kon ook gewoon nog ff op de hometrainer om uit te fietsen en daarvoor had ik ook warmgefietst. Dus misschien overdreef ik wat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:59 schreef Breach het volgende:
[..]
Als je les 6 van de eerste serie bestempeld als een zware kluif dan weet ik niet of een 10 km over 6 weken wel zo'n goed idee is. Ik ben zelf bij les 10 van de eerste serie en het gaat bij mij allemaal wel prima, maar ik moet toch echt niet aan een 10 km-loop denken.
hmm ok.. maar Evy was altijd zo fijn tussendoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:12 schreef Blik het volgende:
alsnog zal 10 km een flinke kluif worden als je nu moeite hebt met les 6. Ik zou helemaal geen schema aanhouden als ik jou was en iedere week er 5 a 10 minuten bijdoen qua hardlopen. Dat zal wel onnoemelijk zwaar worden en als het nodig is tussendoor even wandelen
Dus het volgende schema:
week 1: 5 minuten
Week 2: 10 minuten
week 3: 15 minuten
week 4: 20 minuten
week 5: 30 minuten
week 6: 40 minuten
week 7: 50 minuten
OK, ik ga 't proberen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:03 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij zou dat nog wel moeten kunnen Marurk. Je loopt dan al dik 7 km en hebt nog 2 weken om uit te bouwen. Als je dan 35 en 40 minuten gaat lopen, moet die 10 op 31 augustus wel lukken.
Echt hard loop je trouwens
Ik weet niet wat jij doet als je verliefd bent, maar meestal verbrand je er meer calorieën mee dan met lopenquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vandaag les 5 van Evy gedaan, ging me makkelijk af, volgend keer even wat lesjes overslaan. Nadat ik vorig jaar ergens in de 20 was gestopt. Verliefd zijn is niet goed voor je conditie.(En nu geen seksistische opmerkingen gaan maken.
)
Loopt een stuk prettiger dan continue moeten draaien en keren terwijl je aan het hardlopen bent. Nu kan het natuurlijk nog makkelijk omdat je nog bij de eerste lessen bent en dus veel wandelt tussendoor, maar als je wat langer gaat hardlopen is het wel prettig om langere rechte stukken erin te hebben.quote:
De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Loopt een stuk prettiger dan continue moeten draaien en keren terwijl je aan het hardlopen bent. Nu kan het natuurlijk nog makkelijk omdat je nog bij de eerste lessen bent en dus veel wandelt tussendoor, maar als je wat langer gaat hardlopen is het wel prettig om langere rechte stukken erin te hebben.
volgens mij zeg ik dat het op het begin wel prima is omdat je geen lange stukken loopt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.
Het is ook wel handig om een beetje in je buurt ronds te crossen, want met die Evy lessen weet je in het begin moeilijk je route zo te plannen dat je niet aan het eind een tering stuk naar huis moet terug wandelen.
Had ik ook toen ik net begonnen was, gaat na verloop van tijd wel weg. Wellicht thuis wat oefeningen voor de rug doen. Google maar op "core stability"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:38 schreef Danijellef het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het forum! Ik ben ook net begonnen met rennen. Ik heb een schema op mijn Ipod om binnen 9 weken een half uur te kunnen rennen. Ik zit nu in week 2. Ik merk wel dat ik na het rennen een beetje last heb van mijn onderrug. Kan dit komen door mijn schoenen of moet ik gewoon even wennen aan het rennen? Ik ren alleen op fietspaden.
Ik zie trouwen vaak lessen van evy voorbij komen. Kunnen jullie mij hier meer uitleg over geven?
Oh, mijn doel is trouwens om volgend jaar de lady's run te rennen (minimaal 3 km).
Groetjes,
Danielle
geen dankquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:57 schreef Danijellef het volgende:
Hoi!
Blik: bedankt voor je reactie. Ik heb even op google gezocht en het is een stuk duidelijker. Ik ga dus ook verder met het verstevigen van mijn romp.
Ik heb ook gelijk gezocht op Evy want ik was toch nieuwsgierig! Het blijkt hetzelfde te zijn als wat ik aan het doen ben alleen heb ik een Engelse versie. Mijn man heeft dat gedownload (podcast). Hij gaat voor mij de 5-10 km van Evy downloaden zodat ik daar mee verder kan als ik klaar ben met de 0-5km.
Ik ben zo enthousiast bezig dat ik gisteren ben gaan rennen met regen en flinke tegenwind. Hoe vaak trainen jullie eigenlijk per week? Ik train nu 3x per week en moet binnen 9 weken een half uur kunnen rennen. Ik ben benieuwd!
Danielle
Ah, die had ik ook eens gevonden inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:22 schreef Adelante het volgende:
Gevonden op een Belgische weblog, iemand die zin heeft om de OP aan te passen en dit topic meer odnerscheidend te maken dan het amateur hardlopers-topic?
ligt er erg aan hoe hard het regent. als het met bakken uit de lucht komt is het echt niet te doen, je ziet geen klap en je schoenen worden zijknat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
Waarom heeft iedereen toch zoveel problemen met lopen in de regen?
Ik vind dat echt het mooiste wat er is. Donker en regenachtig is ideaal imo. Kan wat mij betreft niet hard genoeg gaan
Jawel, maar wat moet je dan? Als ik op de weg loop krijg ik altijd last van mijn enkels. En ik wil toch mijn kilometers lopen, dus dan maar op het voetbalveld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:12 schreef computergirl het volgende:
is dat niet saai?
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Jawel, maar wat moet je dan? Als ik op de weg loop krijg ik altijd last van mijn enkels. En ik wil toch mijn kilometers lopen, dus dan maar op het voetbalveld.
Nee helaas. Dan moet ik eerst met de auto een stukje gaan rijden en daar heb ik weinig zin in. Dus ik loop gezellig op het veld. Met een MP3 in is dat wel te doen hoorquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).
In het bos loop ik de meeste blessures op met die wortels in de paden en stokken er op etc.. Je enkels zwikken alle kanten opquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Woon je niet in de buurt van een bos of iets anders met een zachte ondergrond. Ikzelf ervaar dan ook altijd minder pijntjes na het lopen dan wanneer ik op verharde wegen loop (al krijg ik geen echte blessures ervan).
Niks mis met dat tempo, is harder dan 10 km/uquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:20 schreef poohy het volgende:
Zondag meteen uitgeprobeerd, echt hartstikke motiverend! Kom er achter dat mijn tempo niet zo heel erg hoog is, 5.25 min/km. Dus dat is leuk om aan te werken![]()
Gewoon morgen joh ! Lekker beginnen en niet uitstellenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:09 schreef Martijn85 het volgende:
Vandaag schoenen, kleding en nike+ spul kopen en dan ga ik morgen of maandag maar eens beginnen
Heb net schoenen en die Nike+ SportBand gekochtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:57 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Gewoon morgen joh ! Lekker beginnen en niet uitstellen![]()
Start anders eerst in een out-fitje wat je al hebt, komt de rest later wel.
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:15 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Heb net schoenen en die Nike+ SportBand gekocht
Dat is juist het probleem, ik heb geen trainingsbroek ofzoKijk wel even of ik er bij m'n broertje een uit de kast kan trekken
Nike Lunartrainer+quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?
bij de verkeerde schoenen vernaggel je niet je voeten maar schenen/knieen/heupen en bijbehorende spieren/pezen..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:54 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Nike Lunartrainer+Zien er misschien wat funky uit, maar ze zitten echt super lekker. Een aangezien ik niet echt zin had om m'n voeten te vernaggelen heb ik die maar genomen
Daar heb ik ook niet echt trek in eigenlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij de verkeerde schoenen vernaggel je niet je voeten maar schenen/knieen/heupen en bijbehorende spieren/pezen..
Succes in ieder geval, let erop dat je rustig opbouwt om je spieren en pezen te laten wennen aan het lopen.
Ik kocht m'n eerste hardloopkleding pas toen het koud werd. Van april tot november gewoon in zwembroek + tshirt gelopen. Voordeel van een zwembroek is dat er zo'n klein minizakje voor je huissleutel in zit. Pas toen het koud werd moest er een shirt met lange mouw en een thermo-broek komen. Tis wel het geld waard maar het was niet eerder nodig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:22 schreef computergirl het volgende:
een tshirt en een korte broek heb je toch wel? In het begin gaat dat prima hoor. Wat voor schoenen heb je gekocht?
Dank jequote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:04 schreef R-Mon het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen door dit topic, net een paar schoenen gekocht. (Al een jaar of wat geleden gebookmarkt...) De linkjes van die Van Waveren zijn inderdaad dood, na even zoeken heb ik ze ergens anders gevonden maar één is er niet zo blij mee.
Volgens mij lopen de meeste hier rond de 10km/u en volgens mij loop jij ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:32 schreef Breach het volgende:
Eergister les 14 gelopen en ik had na 31 minuten 5,5 kilometer afgelegd. Vraag voor de mensen die dat punt al gepasseerd zijn: Is dat een redelijk tempo?
Is een prima tempo hoor, is ongeveer 10.5 km per uur ofzo. Ik loop zelf ook zoiets op zo'n afstand. Harder kan altijd nog, maar als je pas kort bezig bent is het beter om op afstand te trainen dan op tempo (qua blessuregevoeligheid)quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:32 schreef Breach het volgende:
Eergister les 14 gelopen en ik had na 31 minuten 5,5 kilometer afgelegd. Vraag voor de mensen die dat punt al gepasseerd zijn: Is dat een redelijk tempo?
Ik snap ook dat 5,5 in een half uur ongeveer 10 km/u isquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:48 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Volgens mij lopen de meeste hier rond de 10km/u en volgens mij loop jij ongeveer hetzelfde
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:58 schreef Danijellef het volgende:
Zelf heb ik ook wat nieuwe dingen aangeschaft: schoenen (waar zo'n chip in kan) en een outfite van Nike. Rennen jullie in de winter ook met een shirt met lange mouwen? Ik kan nergens zoiets vinden en anders is het zo'n sportrui.
Probeer dan eens met een hardloopschema d.m.v. podcasts, zoals die van Evy/Start to Run te lopen. Bij mij is dat een extra motivatie. Niet alleen loopt het prettig, je werkt ook nog eens ergens naar toe.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Interessant topic om eens te volgen. Ik ga zelf wel af en toe hardlopen, maar echt regelmaat krijg ik er niet in...
Vandaag meegelopen met de Nike Humanrace in het vondelpark. Was een leuke run, alleen het eerste rondje niet lekker kunnen lopen door de drukte. Daarna wel lekker gelopen. Was alleen wel erg warm.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:15 schreef lekzzz het volgende:
Ikzelf ben alweer een paar weken bezig en train gemiddeld twee tot drie keer per week. Ik zit nu op 17,5 km in 1 uur 23 min. Ben er wel trots op dus. Misschien een leuk idee voor de mensen met een Nike+Ipod, aanstaande zondag is de Nike Humanrace http://www.nikehumanrace.com/nikeplus/index.jhtml
Kan je 10 km hardlopen met de rest van de wereld.
Ook nog als tip is www.afstandmeten.nl hier staan ook diverse parcours door Nederland, hoef je zelf niet afstanden te gaan meten e.d. Ook kan je daar nauwkeurig je hele loopschema e.d bijhouden
Heb je hier iets meer informatie over? En: is dit ook voor niet-iPod-bezitters?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:52 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Probeer dan eens met een hardloopschema d.m.v. podcasts, zoals die van Evy/Start to Run te lopen. Bij mij is dat een extra motivatie. Niet alleen loopt het prettig, je werkt ook nog eens ergens naar toe.
het ligt er heel erg aan wat je hebt gegeten en hoe veel/hoe hard je gaat lopen en of je er gevoelig voor bent. Sommige mensen moeten echt 2 uur wachten na het eten, anders krijgen ze maagkrampen.quote:Op maandag 1 september 2008 09:49 schreef Martijn85 het volgende:
Wil het na het avondeten doen, maar weet iemand hoe lang ik ongeveer moet wachten na het eten? Denk niet dat het verstandig is om meteen erna te gaan hardlopen.
1 pagina terug in dit topic: Hardloopschema op je mp3-speler #10 - Run on!quote:Op maandag 1 september 2008 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je hier iets meer informatie over? En: is dit ook voor niet-iPod-bezitters?
Ik begin net dus ik denk niet dat ik 10km ga lopenquote:Op maandag 1 september 2008 09:55 schreef FJD het volgende:
Tis erg persoonlijk denk ik maar ik had toch altijd wel ruim 2 uur nodig als ik daarna nog 10km ging lopen.
Anderhalf uur lijkt me meer dan voldoende voor les 1. Een uurtje moet ook nog wel kunnen trouwens.quote:Op maandag 1 september 2008 11:35 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Ik begin net dus ik denk niet dat ik 10km ga lopenIk wacht vandaag wel een uurtje en als dat niet genoeg blijkt dan wacht ik de volgende keer wel 1.5 of 2 uur
Tnx, vanavond eens proberen!quote:Op maandag 1 september 2008 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
1 pagina terug in dit topic: Hardloopschema op je mp3-speler #10 - Run on!
Beetje je eigen weg in vinden. Ik kotste toen bijna mn eten uit maar had toen flink pasta zitten bunkeren en ging best diep op de training. Denk dat ik t nu ook wel in een uur kan maar ik kan te perfect combineren met mn werkquote:Op maandag 1 september 2008 11:35 schreef Martijn85 het volgende:
Ik begin net dus ik denk niet dat ik 10km ga lopenIk wacht vandaag wel een uurtje en als dat niet genoeg blijkt dan wacht ik de volgende keer wel 1.5 of 2 uur
Ik eet ook altijd pas om 7 uur, dus om dan pas om 9 uur te gaan lopen vind ik ook wat laat. Als ik om 8 uur ga ben ik rond half 9 terug en kan ik nog even rustig douchen en relaxen voordat ik ga slapenquote:Op maandag 1 september 2008 11:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Beetje je eigen weg in vinden. Ik kotste toen bijna mn eten uit maar had toen flink pasta zitten bunkeren en ging best diep op de training. Denk dat ik t nu ook wel in een uur kan maar ik kan te perfect combineren met mn werk
Net even les 8 gelopen. Geen enkel probleem zoals ik al verwachtte. Wel erg leuk om te doen dit.quote:Op maandag 1 september 2008 10:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik heb besloten om ook maar eens te beginnen met die lessen. Lijkt me toch wel geinig om die maar eens te volgen. Ik begin niet bij les 1, omdat ik al vaak genoeg hardloop. Dus begin ik bij les 8. Gewoon op mijn gemak even erin komen en dan zien we het wel.
Top ventjequote:Op maandag 1 september 2008 12:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Net even les 8 gelopen. Geen enkel probleem zoals ik al verwachtte. Wel erg leuk om te doen dit.
2 minuten wandelen, 1 minuut hardlopen geloof ik? Vast welquote:Op maandag 1 september 2008 20:16 schreef Martijn85 het volgende:
Ik ga nu even les 1 lopen.
Hoop dat ik het overleef
Je moet geen moeite doen om snel te gaan, dat komt later wel, eerst zorgen dat je een half uur rennen vol kan houden. Als beginner moet je een tempo aanhouden waarbij je nog een gesprek kan voeren, anders ga je te hard.quote:Op maandag 1 september 2008 21:24 schreef Martijn85 het volgende:
Heb het gehaald hoor, maar ik was toch iets te hard van start gegaan. Na de eerste helft liep ik gemiddeld 4'31" ben het toen toch maar wat rustiger aan gaan doen en kwam uiteindelijk gemiddeld op 5'38" en heb 1.60 km gelopen.
Viel uiteindelijk toch best meeMorgen lekker rust en dan woensdag op naar les 2
Was ook niet m'n bedoeling om hard te gaan. Maargoed, nu weet ik dat voor de volgende keer.quote:Op maandag 1 september 2008 21:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je moet geen moeite doen om snel te gaan, dat komt later wel, eerst zorgen dat je een half uur rennen vol kan houden. Als beginner moet je een tempo aanhouden waarbij je nog een gesprek kan voeren, anders ga je te hard.
Succes met les 2!
Ja, wel leuk als Evy zegt dat je hetzelfde tempo steeds moet proberen te lopenquote:
Maar dat is inclusief gewoon lopen erbij toch? Hoe hard loop je dan tijdens het hardlopen?quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:05 schreef Miss_S het volgende:
Mijn gemiddelde tempo in een Evy les begint eindelijk een beetje van 7km/u naar 7,5km/u te gaan
Yepquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:08 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel handig aan een loopband, dan weet je zeker dat je steeds hetzelfde tempo loopt
Ja daar zit nog lopen bij, het lopen doe ik op 6km/u en het hardlopen tussen de 8 en 9km/u ligt aan het schemaquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar dat is inclusief gewoon lopen erbij toch? Hoe hard loop je dan tijdens het hardlopen?
Ik liep al voor ik Evy kende en weet niet bij welke les ik moet beginnenquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:10 schreef Miss_S het volgende:
Loop je ook met Evy KZ?
Ik heb vandaag ruim 3km gelopen
Gewoon gaan idd. Bewegen kan dan juist goed zijn. Pijn kan zelfs verdwijnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:07 schreef Martijn85 het volgende:
Wil vandaag les 2 gaan lopen maar heb na 2 dagen opeens last van m'n bovenbenen
Als ik gewoon loop iig, als ik wat sneller loop heb ik nergens last van
Ik ga het wel proberen en dan zie ik wel hoe het gaat
Goed bezig ! op je voetbalveldjequote:Op woensdag 3 september 2008 04:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik mag morgen (vandaag) Les 9 lopen.
Haha, ja he. Ach, het is wat saai al die rondjes, maar ik loop wel pijn vrij. Wie weet ga ik het op den duur nog wel eens op de weg proberenquote:Op woensdag 3 september 2008 10:29 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Goed bezig ! op je voetbalveldje![]()
Hoeveel mag het kosten ?quote:Op woensdag 3 september 2008 18:32 schreef Cylvia het volgende:
Ik heb een vraagje.. misschien niet helemaal het goede topic, maar ik neem aan dat hier de meeste hardlopers te vinden zijn.
Ik moet een kadootje voor mijn neef, die aan harlopen doet, ik zat te denken aan iets van een gadget, maar een hartslagmeter e.d. heeft hij al..
Iemand misschien nog een tip voor iets leuks?
Dus geen harslagmeter, en ipod-toebehoren.
Alvast bedankt!
Mag over een paar dagen les 9 lopen, volgens mij gaat dat mij niet zo gemakkelijk afquote:Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Net terug van Les 9. Ook geen enkel probleem. Ik heb het gevoel dat ik best wat lessen over kan slaan, maar dat doe ik niet, want daar vind ik dit veel te leuk voor.
Bedoel je dat je 2 dagen na het lopen spierpijn hebt gekregen?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:07 schreef Martijn85 het volgende:
Wil vandaag les 2 gaan lopen maar heb na 2 dagen opeens last van m'n bovenbenen
Als ik gewoon loop iig, als ik wat sneller loop heb ik nergens last van
Ik ga het wel proberen en dan zie ik wel hoe het gaat
Dat bedoel ik ja. Toen ik gisteren ging hardlopen had ik er geen last meer van, dus maak me ook niet echt zorgen. Het was ook niet zo erg, alleen met lopen was het een beetje gevoelig. Eens kijken of ik morgen weer last ga krijgen van vandaag. Heb na het hardlopen nu wel iets langer uitgelopen en wat gerekt.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bedoel je dat je 2 dagen na het lopen spierpijn hebt gekregen?
Dat is op zich niet zorgwekkend. Stretchen en na het hardlopen even een paar minuten 'uit wandelen' kan spierpijn voorkomen.
Oke ik zal de muziek eens gaan opzoeken, altijd in voor iets nieuwsquote:Op woensdag 3 september 2008 16:07 schreef FJD het volgende:
Hardloopschema.nl
Gebruikte ik altijd. Wanneer je op dat niveau komt dan moet/wil je eigenlijk ook met interval trainingen gaan werken.
Qua muziek vond ik La Radiolona van Manu Chao echt perfect passenOp dit niveau neem je geen wandelpauzes meer en dan heeft Evy weinig toegevoegde waarde.
Knap hoor !quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zo, vandaag Les 10 gelopen. Volgens Evy moet ik nu zondag Les 11 lopen, maar dan voetbal ik, dus dat stel ik even lekker uit tot maandag.
Dat hoop ik ook ja. Moet zo nog zo'n 15 km fietsen voor een verjaardag hahaquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:37 schreef Martijn85 het volgende:
Hoop wel dat het weer wat beter wordt dan het nu is
Lopen in de regenquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:37 schreef Martijn85 het volgende:
Hoop wel dat het weer wat beter wordt dan het nu is
Laat je even wat horen ( posten)quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:14 schreef Miss_S het volgende:
Ik 'moet' morgen weer, kijk er nu al tegen opik ga dood
Als je 33 minuten kan hardlopen, kun je die laatste 3 minuten er ook wel bijsprokkelen. Misschien op het begin met een iets rustiger tempo beginnen. Dan hou je meer over op het einde. het gaat er uiteindelijk om dat je het uitloopt, niet dat je een enorm tempo ontwikkeld, dat is belangrijk voor laterquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:13 schreef poohy het volgende:
Net in de regen gelopenHet was lekker rustig op mijn looproute
Het wordt alleen wel tijd om tijdens dit weer warmere kleding te dragen.
Ben nu een week of wat bezig met de 5km onafgebroken te lopen. Ik was al begonnen met de 10 km, maar bij les 2 moest ik helaas na 33 minuten afhakenDe eerste serie heb ik zonder problemen gelopen, maar nu wordt het dus echt moeilijker
![]()
Vind ik ook erg lekker jaquote:
Das haske snel toch! Vooral als je ook nog gewoon gewandeld hebt tussendoor!quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:05 schreef Blawh het volgende:
Ben ik weer, net 10,65 kilometer gelopen in 49.50 minuten. Vanaf dit niveau, iets lager eigenlijk, maar een schema vinden en opbouwen. Nu ging het nog niet echt lekker en heb ik onderweg een paarhonderd meter moeten wandelen om bij te komen. Volgende keer maar proberen wat rustiger te beginnen, ik wil niet meer zo snel op voor mijn gevoel 80-90% ofzo lopen
Ik ben ook al een tijdje aan het hardlopen natuurlijk. Verder ben ik ook niet ontevreden over de tijd/ snelheid, probleem is dat ik te snel van start ga waardoor ik te diep moet gaan. Tijdens een wedstrijd kan je tegen je limiet aan lopen, dat wil ik tijdens het trainen niet. Het is niet zo dat ik nu zwart voor de ogen heb gezien, maar ik wil gewoon met een goede ademhaling lopen en niet lichtelijk beginnen te happen naar lucht.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Das haske snel toch! Vooral als je ook nog gewoon gewandeld hebt tussendoor!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:04 schreef R-Mon het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen door dit topic, net een paar schoenen gekocht. (Al een jaar of wat geleden gebookmarkt...) De linkjes van die Van Waveren zijn inderdaad dood, na even zoeken heb ik ze ergens anders gevonden maar één is er niet zo blij mee.
doe niet zo lui en kijk effe in dit topicquote:Op zondag 7 september 2008 10:22 schreef rob_de_rechter het volgende:
heeft iemand nog een linkje naar Evy?
Je kunt ze ook via torrents binnen halen !quote:Op zondag 7 september 2008 10:22 schreef rob_de_rechter het volgende:
heeft iemand nog een linkje naar Evy?
quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:05 schreef Blawh het volgende:
Ben ik weer, net 10,65 kilometer gelopen in 49.50 minuten. Vanaf dit niveau, iets lager eigenlijk, maar een schema vinden en opbouwen. Nu ging het nog niet echt lekker en heb ik onderweg een paarhonderd meter moeten wandelen om bij te komen. Volgende keer maar proberen wat rustiger te beginnen, ik wil niet meer zo snel op voor mijn gevoel 80-90% ofzo lopen
Of tijdens de wedstrijd gewoon NOG meer gevenquote:Op maandag 8 september 2008 03:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Het helpt wel dat hardlopen. Vandaag met voetballen merk je echt dat je meer over hebt aan het einde van de wedstrijd. Toch wel erg lekker.
12-2 gewonnen. Dan is het niet meer nodig hequote:Op maandag 8 september 2008 11:18 schreef moz het volgende:
[..]
Of tijdens de wedstrijd gewoon NOG meer geven
wat een instelling, als je wat beter je best had gedaan waren die 2 tegendoelpunten natuurlijk nooit gevallenquote:Op maandag 8 september 2008 11:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
12-2 gewonnen. Dan is het niet meer nodig he.
Inderdaad! En die 2 doelpunten zouden wel eens doorslaggevend kunnen zijn aan het eind van het seizoen!quote:Op maandag 8 september 2008 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
wat een instelling, als je wat beter je best had gedaan waren die 2 tegendoelpunten natuurlijk nooit gevallen
quote:Op maandag 8 september 2008 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
wat een instelling, als je wat beter je best had gedaan waren die 2 tegendoelpunten natuurlijk nooit gevallen
Pas op je lichaam !!!quote:Op maandag 8 september 2008 16:53 schreef Martijn85 het volgende:
Vanavond maar aan les 4 beginnen, hoewel ik wel best moe ben vandaag
Denk dat het me meer energie zal geven of ik stort halverwege in elkaar
maar soms kan rennen als je moe bent juist heel goed werken, krijg je juist extra energie.quote:Op maandag 8 september 2008 17:40 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Pas op je lichaam !!!
ff rusten kan geen kwaad.
Niet te snel te veel willen en het plezier blijft !
koop gewoon zo'n geel hesje met reflectorstrips. Dan weet je in ieder geval zeker dat je opvaltquote:Op maandag 8 september 2008 21:43 schreef ryan_atwood het volgende:
Net even lekker gelopen. Heerlijk. Moet alleen even van die reflectoren/lichtjes aanschaffen zodat ik niet een keer aangereden wordt in het donker. Nu liep je toch wel angstig achterom te kijken steeds.
Heb trouwens zo'n nike+ sensor gekregen. Moet nu nog even voor weinig een iPod Nano aanschaffen aangezien hij niet op mijn iPod Touch werkt. Jammer..
Klopt !quote:Op maandag 8 september 2008 21:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar soms kan rennen als je moe bent juist heel goed werken, krijg je juist extra energie.
Vooral bij beginnende Evy-ers kan weinig mis gaan hoor, je rent zo weinig in het begin.
Het ging op zich wel goed hoor, heb er zelfs nog een eindsprintje uit gekregenquote:Op dinsdag 9 september 2008 06:53 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Klopt !
Vaak voel je het zelf het beste aan. Soms pas zelfs pas als je gaat lopen !
Veel starters geven echter op na een paar weken, das zo zonde
lol, 2 maanden niet hardlopen en dan opeens 50 minuten gaan hardlopen is vragen om moeilijkheden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
kan mezelf wel voor mijn kop slaan![]()
20 minuten volgehouden, daarna maar afgehaakt.
wel 20 minuten aan een stuk.
Ik twijfelde al of ik genoeg gedronken had, niet dus, was na 10 minuten al uitgedroogd, waardoor mijn keel weer op ging spelen
Daarbij dacht ik dat 'even' te doen na 2 maanden niet te hebben gelopen. Was in de waan dat als ik spinnen volhield dat ik dit ook wel kon: andere spieren muts!!!!
Zit nu dus met een kutgevoel weer thuis, zo maar douchen en nog even stofzuigen![]()
Ga het vanaf donderdag rustigeraan weer opbouwen...
ik wist het ook stiekem wel, maar ik wilde er niet aanquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:25 schreef Blik het volgende:
[..]
lol, 2 maanden niet hardlopen en dan opeens 50 minuten gaan hardlopen is vragen om moeilijkheden.
Nee, was het maar zo'n feestquote:Op maandag 15 september 2008 22:16 schreef Houniet het volgende:
Ik dacht dat je nog steeds elke week liep!
eerst goede warming up doen zodat de spierpijn een beetje wegtrekt, en niet te hard beginnenquote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef eer-ik het volgende:
Ha!
Ik wil vanavond weer een stukkie lopen, heb alleen wel een klein beetje spierpijn nog.
Maakt dat wat uit?
Cheersquote:Op woensdag 17 september 2008 19:31 schreef Blik het volgende:
[..]
eerst goede warming up doen zodat de spierpijn een beetje wegtrekt, en niet te hard beginnen
Zaterdag doen danquote:Op woensdag 17 september 2008 21:39 schreef Martijn85 het volgende:
Heb net les 8 gelopen, was wel iets zwaarder met 2 min lopen en 1 min wandelen, maar kon toch gewoon het tempo blijven lopen wat ik vorige lessen ook deed, rond de 5 min / km
Merk echt dat het veel makkelijker gaat dan in het begin. En heb nog geen een dag echt last gehad van spierpijn oid
Vrijdag kan ik helaas niet lopen omdat ik dan een bedrijfsuitje heb.....
Keurig netjes, ik hoop ook snel weer te gaan!quote:Op woensdag 17 september 2008 21:39 schreef eer-ik het volgende:
Les 19
Ging wel lekker.
Ik zie nu wel dat m'n pace er met 6 seconden op achteruit is gegaan na 2 maanden maar dat valt me eigenlijk nog best mee op zo'n tijd. Wel prima gelopen weer, ben blij dat ik weer bezig ben
Ik hoop het ookquote:Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Keurig netjes, ik hoop ook snel weer te gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |