Goed, ik val dan ook maar even dit topic binnen

. Ik heb nu een aantal weken vakantie van m'n werk, en zonder vakantieplannen, zijn die weken misschien wat saai. En omdat ik ook wel wat kilo's kwijt mag raken en mijn conditie wil verbeteren, wilde ik toch wel iets actiefs gaan doen. Mountainbiken was m'n eerste plan, maar dat is redelijk prijzig (fiets enzo), dus daarom denk ik meer aan joggen/hardlopen. Alleen ben ik dus een totale beginner, en heb ik geen flauw idee hoe en wat.
Dus ik vroeg me af of jullie misschien wat tips hebben? Als het me bevalt wil ik het waarschijnlijk ook na de vakantie nog blijven doen. Ik zat zelf te denken aan lopen in de avond, aangezien het dan koeler is. Maar wat zijn de basisspullen die je moet hebben? Zoals gezegd, heb ik geen honderden euro's ter beschikking. Kun je met hardloopschoenen en kleding al een heel eind komen, of moet je echt een hartslagmeter en alles hebben? En qua kleding, wat is dan het beste? Een tight en singlet (met dit weer), of beter een short? En qua onderkleding (of heb je die niet nodig met een tight)?
Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, maar goed er zitten in dit topic volgens mij wel wat ervaren renners, dus die kunnen vast wel helpen

. Alvast bedankt in ieder geval

.