OMFG!! Hebben die Japanse lui tijd over of zo??quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken?.
[ afbeelding ]
Het concept werkt alleen maar als je snoezige hapjes maakt, KIMquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken?.
[ afbeelding ]
FIPO?????? So Not!!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...
stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...
*fipo*
Dan heb je geluk, want juist die serie waaruit mijn blauwe box komt kun je supergoedkoop krijgen via het Britse http://www.japancentre.com/. Daar hebben ze een aantal boxen van het merk Daiso, die allemaal die vorm hebben. Kost maar een pond of drie, en de verzendkosten vanuit Engeland zijn niet zo enorm.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:05 schreef HunnY het volgende:
@ minilotje;
die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*quote:
Da's inderdaad een beetje een knop die om moet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...
stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...
[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:09 schreef conleche het volgende:
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
Kwak gaat lekker naar London!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten
Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn.
Mja, al die japanse vrouwtjes zijn net zulke kabouters als ik, en dan is zo'n doos vol natuurlijk wel genoeg. Ik ben met je eens dat de gemiddelde bento-box veel te klein is voor bijvoorbeeld een actieveling van één meter vijfenzeventig. Ik vrees dat ze daar niet helemaal voor bedoeld zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten
Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!
BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:26 schreef minilot het volgende:
Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen.
Nou ja, bij mij dan. Geef mij een berg rijst of pasta en ik ga na een half bord al van *burp*.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
Ja leuk he!! Dat heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:28 schreef Fruity het volgende:
Heheh, lekker weekend. Ik ga maar starten met hardlopen zo meteen om al mijn werk uit mijn hoofd te krijgen. Vandaag ook weer gezond gegeten, zo gaat het nu eigenlijk al 10 dagen goed. Nog 0,0 gesnoept, wel gewoon goed gegeten en lekker ook. Het gaat gestaag, maar zo houd ik het tenminste vol en opmerkelijk genoeg werkt het ook best om af en toe hier wat de posten, het motiveert. Verder weet ik nu effe niets... even bijlezen en wachten op de zomer.
Maar vooral ook dit forum. heb wel eens Viva geprobeerd, maar dat is zooooo anders. Daar was mijn aandacht na 1 dag al weg.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja leuk he!! Dat heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
TeeVeePeeHollaDieJee
Ik krijg verdorie honger van die Bentobox plaatjes.
Da's vast niet de bedoeling van dit topic
Amsterdamse gordijnen ontbranden pas bij 200 graden, Rotterdamse iets eerderquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
Het rare is: als de oven op meer dan 200 graden moet dan durf ik ook niet weg. Maar dit gebraad was op 180 en dan kan het geen kwaad. Tja, deze logica is volstrekt idioot natuurlijk!
Hoe weet jij nu dat mijn gordijnen bij de oven hangen!! Creepy!!! (das nl. echt zo!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Amsterdamse gordijnen ontbranden pas bij 200 graden, Rotterdamse iets eerder
Wrom??quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
tvp
Ik ben eerder weggegaan bij m'n werk want ik voelde mij emotioneel wat instabiel
Welnee. Niet erg vinden. Iedereen voelt zich wel eens 'zomaar' gewoon klote ineens.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik krijg per gewerkt uur betaald en heb een 0 uren contract dus dat kan op zich prima. Oh en ik ben ook de oudste daar dus nu vind ik het al helemaal erg.
Zou dat niet beslaan zo'n tv? En toen ik GTST nog volgde kreeg er zo'n vent, een TV in zijn bad. Toen was hij dood. Hooewel later was hij volgens mij weer niet dood, maar toen keek ik al niet meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:56 schreef -marz- het volgende:
Een tv in de badkamer boven het bad zou wel relaxed zijn.
Ik zit steeds te twijfelen dvd of bad, dvd of bad, dvd of bad ??
Maar ja. Dus.
Dat was Frits van Houten. Mijn badkamer sluit uit op mijn slaapkamer. Als ik de tv van mijn slaapkamer draai kan ik met drankje, tijdschrift en TV badderenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:02 schreef Greys het volgende:
Was dat niet Rien Hogendoorn ofzo, of Frits van Houten, Co?
De tijd (van onbezorgdheid) dat ik GTST keek was in het Frits/Rien/Arnie/Helen Helmink tijdperk
Als ik nu langs zap heb ik geen flauw benul wie al die mensen zijn!
En niet te vergeten Peter Kelder. Die van het bad was idd Frits! Thanks, kon er even niet opkomen! Ik heb het ook alleen maar begin jaren '90 gevolgd. Toen volgde ik ook nog de Bold. Maar gelukkig ben ik daarmee opgehouden, want ik geloof dat 18 jaar later Rits nog steeds om Broek heendraait. Of andersom, daar wil ik vanaf wezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:02 schreef Greys het volgende:
Was dat niet Rien Hogendoorn ofzo, of Frits van Houten, Co?
De tijd (van onbezorgdheid) dat ik GTST keek was in het Frits/Rien/Arnie/Helen Helmink tijdperk
Als ik nu langs zap heb ik geen flauw benul wie al die mensen zijn!
Je moet wel af en toe zeggen dat je je broek niet meer dicht krijgt!! Hoeveel weeg jij eiks?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Ik geloof dat Broek inmiddels aan het derde rondje alle-mannen-van-de-familie-Forrester bezig is.
De slet
Is men in deze topicserie nog verplicht om af en toe een woord als knolselderij te laten vallen, of kan je hier gewoon lustig beppen over Fritsen en Broeks?
Nee juist helemaal niet. Het stomme is ook dat ik het pas tegen iemand zei toen ik in tranen uit barstte ipv meteen melding te maken. Oid. De laatste keer dat ik moest huilen was toen m'n ex het had uitgemaakt, rond december, maar toen was ik sowieso een beetje levensmoe. Dat deelde ik ook niet echt met iemand. Ik dronk gewoon zoveel totdat ik bijna niet meer op m'n benen kon staan, barstte in tranen uit en deed rare dingen. Of in omgekeerde volgorde. O en toen m'n opa overleed jaren terug.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Zou dat niet beslaan zo'n tv? En toen ik GTST nog volgde kreeg er zo'n vent, een TV in zijn bad. Toen was hij dood. Hooewel later was hij volgens mij weer niet dood, maar toen keek ik al niet meer.![]()
Kortom: ik hou het bij wodka's en tijdschriften in bad.
Moet je ongesteld worden PF? Ik ben dan een paar dagen ervoor ook altijd wat E.I.
Ik durf echt niets meer aan te laten staan, ook al lijkt het veilig een oven. Keertje amandelen in een pan gebakken en vergeten. Brandalarm ging af (was in studentenhuis). In paniek brandweer bellen zodat zij NIET kwamen, met een telefoonboek op straat aan de gracht. Geen vuur, maar echt het hele huis zat vol met rook. Noten roken echt enorm. Dus ik laat nooit meer iets aan staan, zelfs een oven durf ik niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:06 schreef -marz- het volgende:
Ik was net naar de super naast de deur terwijl mijn oven aanstond (ook grappig, mijn buurman is brandweerman en toen hij net de deur opentrok terwijl ik langsliep dacht ik even dat hij mij de les ging lezen over die oven)
Het kan best zijn dat, omdat je nu even veel alleen bent er wat uitkomt, waar je nog niet aan toe was gekomen. Zoiets. Weet het ook niet. Maar hele dikke kus!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nee juist helemaal niet. Het stomme is ook dat ik het pas tegen iemand zei toen ik in tranen uit barstte ipv meteen melding te maken. Oid. De laatste keer dat ik moest huilen was toen m'n ex het had uitgemaakt, rond december, maar toen was ik sowieso een beetje levensmoe. Dat deelde ik ook niet echt met iemand. Ik dronk gewoon zoveel totdat ik bijna niet meer op m'n benen kon staan, barstte in tranen uit en deed rare dingen. Of in omgekeerde volgorde. O en toen m'n opa overleed jaren terug.
Ik kan nu echt niet bedenken waar het aan ligt. Ja dat ik mijzelf al een week eenzaam in m'n kamer opsluit met alleen een computer misschien. Omdat iedereen die ik ken op vakantie is. Zonder mij. Maar verder heb ik wel een heel leuk leven want ik kan tenminste werken en een opleiding volgen etc.
Greys, jij bent (in kleren iig) prachtig: lange benen, grote borsten, een taille. Ik heb geen ongeregeldheden, aan wat voor kant dan ook, kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:14 schreef Greys het volgende:
Ik ben 1.82 en weeg momenteel 76 kg.
Op het oog en met kleding aan ziet het er aardig slank uit, maar bij daglicht nakend voor een spiegel gaan staan is geen goed idee. Het mag wel flink wat strakker en ik wil wel wat kwijt aan de zijkant van mijn bovenlichaam, daar zitten rondingen die ik er liever niet hebNiet alleen dáár trouwens, maar dat stoort me het meest
Echt doen! Het werkt, ook al heb je misschien geen zin. Voel je je trots op je zelf!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en ik zag heel veel wit lubberend vel. Oftwel Ik ga niet zo miepen en zo nog even hardlopen. Daarna onder de gezichtsbruiner. Vervolgens ga ik een poging tot harsen doen en als het heel veel pijn doet heb ik een reden tot huilenEn dan morgen naar de sundays om uren daar te verblijven totdat ik egaal bruin gekleurd en sekseeeh ben. Ok
Als je echt strakker wilt: ik ben dan wel pas 0,9 kg afgevallen in 10 dagen, maar ben nu zo'n 4 weken bezig met een hardloopschema en volgens mij begin ik er al iets strakker uit te zien. het helpt echt en best snel. werkt erg motiverendquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:14 schreef Greys het volgende:
Ik ben 1.82 en weeg momenteel 76 kg.
Op het oog en met kleding aan ziet het er aardig slank uit, maar bij daglicht nakend voor een spiegel gaan staan is geen goed idee. Het mag wel flink wat strakker en ik wil wel wat kwijt aan de zijkant van mijn bovenlichaam, daar zitten rondingen die ik er liever niet hebNiet alleen dáár trouwens, maar dat stoort me het meest
M'n hoofd is pafferig en vlekkerig omdat ik heb gehuildquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:24 schreef Fruity het volgende:
[..]
Echt doen! Het werkt, ook al heb je misschien geen zin. Voel je je trots op je zelf!
Wacht maar dear, tot ik tijdens ons saunadagje met kwabbels en borsten die kreunend de zwaartekracht proberen te trotseren bevallig naast je huppelquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Greys, jij bent (in kleren iig) prachtig: lange benen, grote borsten, een taille. Ik heb geen ongeregeldheden, aan wat voor kant dan ook, kunnen ontdekken.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Beneden staat een makreel uit de oven te wachten. Met ogen. Met staart.
Ik denk dat ik alleen de wangetjes op eet![]()
Hij past niet op m'n bord en ik vind hem eng!
Herkenbaar. Even je ratio inschakelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
M'n hoofd is pafferig en vlekkerig omdat ik heb gehuild. En ik voel tussen m'n wenkbrauwen een onderhuidse puist
Ik ben wel heel erg goed in opmaken. Ik krijg zelfs een geel katerhoofd stralend. Dus ik denk dat ik dat morgen maar verplicht moet doen zodat ik er sekseh uitzie
![]()
Ik heb een maand of twee heel gemotiveerd een aantal Evy's gedownload. Toen bleek dat ik Les 1 al amper haalde ( dikkequote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:25 schreef Fruity het volgende:
[..]
Als je echt strakker wilt: ik ben dan wel pas 0,9 kg afgevallen in 10 dagen, maar ben nu zo'n 4 weken bezig met een hardloopschema en volgens mij begin ik er al iets strakker uit te zien. het helpt echt en best snel. werkt erg motiverend
Zie bovenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:29 schreef conleche het volgende:
Ja Greys: de schoenen heb je al, Evy staat ook op de pod, wat let je nog???![]()
Wat denk je?quote:
Heb je al geboekt?
Ik vind mijn benen scheren niet zo'n probleem: snel en pijnloos. Ik heb 1x zo'n epilady-ding van een vriendin op m'n benen gezet en heb 'r vervolgens een week niet meer aangekeken, omdat ze me niet even had gewaarschuwd voor de onmenselijke pijn! O en als je even onbedaarlijk wilt lachen, moet je de post van KIM met streepjes ertussen even lezen; in het vorige topic staat dat. Wacht ik zoek het even op. Hier:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:34 schreef Greys het volgende:
Ik moet van mezelf ook weer eens de Epilady uit het stof halen.
Dat scheren ben ik zó zat, zeker nu er weer mooi weer aan komt en ik niet een dagje kan smokkelen
Zie er zó tegenop!
Oh jongens, sorry dat ik zo enorm explosief veel aan het posten ben, het is beginners-enthousiasme in dit topic, het ebt vanzelf wel een beetje weg tot een normaal gehalte
Heb je nu een hele grote hap eruit genomen??quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie je die peterselie dan niet!!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:45 schreef -marz- het volgende:
Ook lekker met die groente erbij en zo he?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:44 schreef -marz- het volgende:
Eeh thanx but no thanx fallus, die vis ziet eruit alsof hij zichzelf heeft proberen te verhangen en daarna overreden is.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:44 schreef -marz- het volgende:
Eeh thanx but no thanx fallus, die vis ziet eruit alsof hij zichzelf heeft proberen te verhangen en daarna overreden is.
Red je het niet qua adem, of andere pijntjes? Qua adem zal wel met roken te maken hebben lijkt me. Loop je ook niet te hard? Ik sjog meer dan dat ik jog of hard loop. Dan houd ik wel even vol. Echt heel rustig beginnen. Tja, is wel demotiverend als je het niet redt. Andere sport proberen?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb een maand of twee heel gemotiveerd een aantal Evy's gedownload. Toen bleek dat ik Les 1 al amper haalde ( dikke) was dat echt héél demotiverend. Ik heb het idee dat ik dan echt moet stoppen met roken en dat lukt me tot nu toe maar slecht. Of gewoon een paar keer Les 1 doen, net zolang tot ik het wat makkelijker red, en dan pas door naar Les 2. Wat denk jij?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Zie je die peterselie dan niet!!!Ik mis wel het citroentje!!
Ik denk ook dat ik het niet handig heb aangepakt door hier door de buurt te gaan Evy-en. Stoeprand op, stoeprand af, bochtje hier, bochtje daar, stoepje weer enz. Dus niet lekker op een vlakke ondergrond. Dat ga ik nog proberen, misschien dat het scheelt? En ik heb nog een klein beetje hoop omdat het schijnt dat je conditie er vrij snel door verbetert. Had ook totaal nul spierpijn de volgende dag, het was alleen qua adem dat ik tekort kwam bij die drie (quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:55 schreef Fruity het volgende:
[..]
Red je het niet qua adem, of andere pijntjes? Qua adem zal wel met roken te maken hebben lijkt me. Loop je ook niet te hard? Ik sjog meer dan dat ik jog of hard loop. Dan houd ik wel even vol. Echt heel rustig beginnen. Tja, is wel demotiverend als je het niet redt. Andere sport proberen?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef SHE het volgende:
de sfeer van moeras-slijk
Oh ja en zoek parkjes op met veel groen, merk zelf ook dat dat veel beter gaat en leuker is. Ik heb een beetje spierpijn de volgende dag, vriendin van me veel meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik het niet handig heb aangepakt door hier door de buurt te gaan Evy-en. Stoeprand op, stoeprand af, bochtje hier, bochtje daar, stoepje weer enz. Dus niet lekker op een vlakke ondergrond. Dat ga ik nog proberen, misschien dat het scheelt? En ik heb nog een klein beetje hoop omdat het schijnt dat je conditie er vrij snel door verbetert. Had ook totaal nul spierpijn de volgende dag, het was alleen qua adem dat ik tekort kwam bij die drie () minuten hardlopen op het eind.
Dus misschien twee of drie keer Les 1 en dan door naar Les 2. Ga nog een poging doen!
Hee, je hebt een opinelletje naast je bordje liggen!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
I found sum veggies! They where hiding!!
Ik weet zeker dat als ik tegelijk met m'n ouders had gegeten dat ze het net zo mooi had gemaakt als ik nu![]()
Jullie zijn allemaal zo grappigquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef SHE het volgende:
Sweet mother of jesus; uit wiens maag hebben ze die makreel gefrot?
*slaat kruisje*
*slaat er nog een voor de boze geesten die mogelijk deze vis bezitten*
De subtiel aangebrachte peterselie heeft nu ook een beetje de sfeer van moeras-slijk gekregen.
Arme PF !
Ja dat is mijne want daar heb ik twee streepjes in gekerfd. Ik eet er elke dag mee (quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Hee, je hebt een opinelletje naast je bordje liggen!![]()
Conleche heeft er altijd 1 in haar tas zitten
Daar bestaan denk ik geen foto's vanquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:26 schreef SHE het volgende:
Mijn eten was erger hoor PF.
Ik was laat thuis, dus kipshoarma op een bedje gezond leek mee een prima alternatief. Het begon rustig en sereen met een paar volle blaadjes eikenbladsla, rucola en lollo rosso. Wat tomaatjes, wat komkommer..lekker fris.
Ik trek het bakje open en schud de kip over de sla. Dan de kuipjes knof erover en aansluitend de tomaat-uiensaus. Ondertussen verschijnen er mistige wolken in mijn keuken, krijg ik het ijskoud en lijkt de sfeer bijzonder grimmig. Ik kijk nog eens naar mijn bord en gil als een klein meisje; het zag er verdomme uit alsof iemand een kip uit elkaar had getrokken boven een salade, zijn bloed erop had gekwakt en die kip vervolgens in zijn broek had gescheten op mijn bord!!!
Behalve een lichte buikpijn, is het eten verder zonder kleerscheuren verlopen overigens.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:11 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben trots op mezelf. Een klein beetje. Ik heb vandaag, voor het eerst sinds medio maart, weer echt gesport. Nou ja, op een rondje rennen op IJsland naIk heb vandaag 50 baantjes gezwommen in het gemeentezwembad.
Sporten is voor mij per definitie een solitaire aangelegenheid. Ik wil iemand anders helemaal niet meeslepen, ik wil mijn tempo niet aanpassen, en ik wil al helemaal niet praten.quote:In de stad was een muziekfestival en ik kwam mijn kamergenoot van mijn werk tegen en hij heeft een heel erg leuke vriendin die ook wel baantjes wil trekkenWat op zich een strak plan is; vandaag moest ik de Mr echt aan zijn haren meeslepen naar het zwembad
maar ja, anders zit die ook maar op de bank.
Als je 3 minuten niet volhoudt dan ga je gewoon iets te hard. Weer proberen! Het gaat om volhouden en niet om snelheid in het begin.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik het niet handig heb aangepakt door hier door de buurt te gaan Evy-en. Stoeprand op, stoeprand af, bochtje hier, bochtje daar, stoepje weer enz. Dus niet lekker op een vlakke ondergrond. Dat ga ik nog proberen, misschien dat het scheelt? En ik heb nog een klein beetje hoop omdat het schijnt dat je conditie er vrij snel door verbetert. Had ook totaal nul spierpijn de volgende dag, het was alleen qua adem dat ik tekort kwam bij die drie () minuten hardlopen op het eind.
Dus misschien twee of drie keer Les 1 en dan door naar Les 2. Ga nog een poging doen!
Bingo. Daarom ga ik dus nooit zwemmen in het zwembad. Niemand houdt zich aan mijn regels!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik vind zwemmen zo leuk en fijn, maar ik kan het niet aan om met andere mensen samen in een zwembad baantjes te trekken. Ze houden zich niet aan de rangorde in het zwembad (ene kant voor de slomen, andere kant voor de speedo's), ze blijven aan de kant keuvelen zodat ik niet spectaculair kan keren, en soms heb je er zelfs een paar van die dozen tussen zitten die al keuvelend naast elkaar blijven zwemmen zodat ik er omheen moet zwemmen.![]()
Idem. Mijn hele dorpszwembad zit propvol bejaarden die zij aan zij ronddobberen en je kunt er gewoon niet met goed fatsoen zwemmen. Ik las vorige week in de krant eenzelfde klacht van een mevrouw die daarbij nog even aanstipte dat ze in een ander Europees land (ik meen Italië) overal waar je kunt zwemmen een scheiding hebt tussen baden voor langzame (keuvelende), gemiddelde en snelle zwemmers, zodat niemand last van elkaar heeft. Helemaal geen gekke oplossing.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Bingo. Daarom ga ik dus nooit zwemmen in het zwembad. Niemand houdt zich aan mijn regels!
Slomo's, bejaarden en kinderen rechts, sportievo's links.
En niet buiten de lijntjes zwemmen!!!!!!!!!!!![]()
Ik wacht dus maar braaf tot de zee weer boven vriespunt is.
Ik KAN helemaal niet praten tijdens het zwemmen, ik probeer altijd de slagen een beetje af te wisselen. Maar ik vind het altijd leuk om met meerderen te gaan en een beetje een competitief tempo aan te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:05 schreef Claudia_x het volgende:
Sporten is voor mij per definitie een solitaire aangelegenheid. Ik wil iemand anders helemaal niet meeslepen, ik wil mijn tempo niet aanpassen, en ik wil al helemaal niet praten.
Check. Check.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zwemmen zo leuk en fijn, maar ik kan het niet aan om met andere mensen samen in een zwembad baantjes te trekken.
Sporten is voor mij per definitie een solitaire aangelegenheid. Ik wil iemand anders helemaal niet meeslepen, ik wil mijn tempo niet aanpassen, en ik wil al helemaal niet praten.
Wow.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:31 schreef conleche het volgende:
Ik vind heel veel sporten leuk. (allemaal individueel, geen groepsgedoe), maar zwemmen![]()
Wij hebben notabene een zwemvijver in Belgie:
[ afbeelding ]
Maar ik zwem nooit, ik spring er wel vaak in om af te koelen en ik drijf ook weleens op een rubberbootje, maar zwemmen vind ik saai.
Dat huisje wat je ziet is het atelier van Meneer C. Het huis waarin we wonen (en waar mijn atelier is) staat buiten beeld. (ik woon half in Belgie, half in Amsterdam)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wow.Woon je daar of is dat een vakantiehuisje?
Wat een prachtig plekje zeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat huisje wat je ziet is het atelier van Meneer C. Het huis waarin we wonen (en waar mijn atelier is) staat buiten beeld. (ik woon half in Belgie, half in Amsterdam)
Ik heb een bikkelzomer gehad waarin ik elke dag ging zwemmen om een depressie af te wenden (ik had m'n ex opzij gezet en moest weer bij m'n vader in Ede wonen om een dak boven m'n hoofd te hebben...). Dat zwemmen heeft me echt gered. Ineens zag ik er goed uit, kreeg ik een kamer aangeboden in Bloemendaal (vlakbij de zee) en vond ik de liefde van m'n leven. En dat allemaal dankzijquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef -marz- het volgende:
Check. Check.
Heb een mooi Adidas zwempak en een mooie Speedo bril, de laatste keer dat ik ben wezen banen trekken is denk ik 4 jaar geleden.
Er is een tijd geweest dat ik ging krantenlopen --> zwembad --> school ! Zat ik tijdens wiskunde de chloorlucht nog op te snuiven.
Leuke hobby?quote:Vandaag ben ik op de schietbaan te vinden!
probeer eens optimel yoghurt? aarbei/ perzik/ bosvruchten of vanille, dus hoef je niets toe te voegen en komt qua calorieen overeen met magere yoghurtquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:00 schreef Plukie86 het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil mijn suikerconsumptie naar beneden hebben, met name in de ochtend. Ontbijt = magere yoghurt met Special K-spul en een schep suiker. Nu heb ik de suiker vervangen door honing, is dat een slim idee of maakt het geen moer uit ten opzichte van gewone witte kristalsuiker?
En de Special K, daar is vast ook een beter alternatief voor, maar wat?
Yoghurt wissel ik wel af met magere kwark of biogarde.
gaaf zeg!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat huisje wat je ziet is het atelier van Meneer C. Het huis waarin we wonen (en waar mijn atelier is) staat buiten beeld. (ik woon half in Belgie, half in Amsterdam)
Ik heb de werkelijkheid hooguit iets 'getweakt'.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
Hahaha Claudia, dat is wel spectaculairik raakte er enkel 2 kilo mee kwijt
Maar ik heb ook een adidas badpak en een speedobrilletje, Marz. En ook nog een achtje - beetje spierballen kweken
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
gaaf zeg!
ik wil naar de stad maar ik moet ook hardlopen
Hmja, goed plan, ik zal ook weer eens een bezoekje brengen aan de natuurwinkel hier om de hoek, die nota bene meer dan eens is uitgeroepen tot beste natuurwinkel van Nederland.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en BTW Plukie, de natuurwinkel heeft lekkere muesli's. De goedkope euroshopper/c1000-huismerkmeuk vind ik altijd wat kleur- en smaakloos; bij de natuurwinkel hebben ze ze met meer granen en verschillende noten enzo. Veel smakelijker! Dat stelletje mueslivreters weet wel wat lekker is
Ja fdikkie, hier ookquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef Greys het volgende:
Goedemiddag allen
Het komt hier met bakken uit de lucht!
Ik heb vroeger wel heel vaak meegedaan aan de zwemvierdaagse!!! (was ik 10-)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef Greys het volgende:
Goedemiddag allen
Het komt hier met bakken uit de lucht!
Co, als ik je foto zie van atelier en zwemvijver krijg ik meteen heimwee (en Bink ook, die zou graag nog even tussen de kikkervisjes je vijver in duiken). Wat een heerlijk bezoekje was dat, met je lekkere broodjes
Ik heb ook gezwommen, maar dan in een bad waar de mensen zich wèl aan de regels hielden en waar een heerlijk muziekje werd gedraaid. Dat was zalig baantjes trekken. Alleen nu is dat zwembad iets te ver weg (ben verhuisd) en waar ik nu woon komt pas volgend jaar een zwembad
Marz, wat een leuke hobby, schieten! Vroeger toen ik nog thuis woonde had mijn vader een kogelvanger op zolder en mochten we met de luchtbuks schieten
Almere. Ik moet een keer opschrijven waar je precies zit want ik loop wekelijks over de grachten van Amsterdam!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Het kan allebei!! Ja ja, ik weet dat dat misschien een verrassing is, maar dat hardlopen, daar ben je met douchen erbij nog geen uurtje mee kwijt! Welke stad bedoel je Almere of A'dam? Indien A'dam, kom bij mij wat drinken in de galerie!
Ik heb veel trek vandaag, waarom is dat nou weer?
Tirami su kan je best makkelijk suikervrij zelf maken! Een paar dingetjes aanpassen en het is SHE proof!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja fdikkie, hier ookIk wil eigenlijk in Brussel gaan tassen-shoppen vandaag
Claudia, dat klinkt echt zaligMaar een beetje pasta moet ook wel kunnen, toch? Misschien een incidenteel stukje tiramisu?
Ik heb al dagen zin in tiramisu; ik had voor de Mr een bakje gekocht omdat hij een chagrijnige rotdag had gehad. En ik had beter niet een hapje kunnen proeven, want nu wil ik ook
Ik vind portobello's lekkerder dan peultjes, dus daar zou ik voor gaan. Maar peultjes lijken me wel voedzamer qua vitamines e.d.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Dames, help!
Ik heb voor vanavond dus piepkleine, superbiologische lamsbiefstukjes. Daarbij de aardappelpuree met olie, truffel en parmezaan. Nu komt de groente en ik kan niet kiezen. Mijn logica zegt me dat ik iets aards erbij moet serveren, omdat de truffel/aardappel combi dat ook is. Dus ik dacht aan een pakketje portobello's gesmoord in de oven met knof/peterselie en olijfolie.
Maar mijn ogen vinden dat er iets groens bij moet; en ik dacht aan peultjes.
Wilt u voor mij kiezen voordat ik mezelf nog gekker maak dan ik al ben?
Ps: Melkmeisje, dat plekje in het Belgse is werkelijk verrukkelijk. Je bent een gezegend mens!
Peultjes!! Of snijboontjes!! Juist als tegengewicht voor de puree en lam, anders wordt alles zo zoutig, nee das niet het goede woord, maar groene groenten frist het op, zeg maar.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Dames, help!
Ik heb voor vanavond dus piepkleine, superbiologische lamsbiefstukjes. Daarbij de aardappelpuree met olie, truffel en parmezaan. Nu komt de groente en ik kan niet kiezen. Mijn logica zegt me dat ik iets aards erbij moet serveren, omdat de truffel/aardappel combi dat ook is. Dus ik dacht aan een pakketje portobello's gesmoord in de oven met knof/peterselie en olijfolie.
Ps: Melkmeisje, dat plekje in het Belgse is werkelijk verrukkelijk. Je bent een gezegend mens!
Een van de belangrijkste redenen om naar Italië te gaan is vanwege het eten, dus ik ga er echt geen bammetjes pindakaas wegwerken! Maar ik voel er wel wat voor om de française in Italië uit te hangen: véél proeven, maar telkens een klein beetje. Voeg hier de SHE-strategieën váák eten en niet te veel verschillende soort dingen tegelijkertijd eten aan toe.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia, dat klinkt echt zaligMaar een beetje pasta moet ook wel kunnen, toch? Misschien een incidenteel stukje tiramisu?
![]()
Ik zou er een saus van maken uit eigen vocht. Een bieten puzzelstukje en een courgette dambordje. Daarbij nog een dunne gele paprika en een groene asperge ter decoratie. Van de aardappel puree zou ik een terinne(?) maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Dames, help!
De Francaise uithangen is altijd een goed idee. Het enige soort vrouwen op deze planeet wat het weet te presteren niet dik te worden van rijk eten. En de hele truuk is; veel proeven, weinig eten.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van de belangrijkste redenen om naar Italië te gaan is vanwege het eten, dus ik ga er echt geen bammetjes pindakaas wegwerken! Maar ik voel er welwat voor om de française in Italië uit te hangen: véél proeven, maar telkens een klein beetje. Voeg hier de SHE-strategieën váák eten en niet te veel verschillende soort dingen tegelijkertijd eten aan toe.
Dat moet prima lukken. Antipasto en secondo delen.Ik maal zelf niet zo om de primo. Pasta vind ik heel vaak niet bijzonder, ook niet in Italië. Pizza doet me ook niets, en suiker in de vorm van snoep, koek en toetjes wil ik sowieso blijven vermijden.
Het is vrijwel onmogelijk om een terrine van aardappelpuree te maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik zou er een saus van maken uit eigen vocht. Een bieten puzzelstukje en een courgette dambordje. Daarbij nog een dunne gele paprika en een groene asperge ter decoratie. Van de aardappel puree zou ik een terinne(?) maken.
Bedoel je gratin?? Ook lekkerquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hm. Ik ben de naam vergeten
Er is een onderzoek gedaan door dr. Edine Tiemersma ( Uni van Wageningen ) naar het fenomeen rokers en drinkers die toch stokoud worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:00 schreef conleche het volgende:
Mijn Franse ex-schoonmoeder is een heel goed voorbeeld. Zij ontbeet in de ochtend met 1 plak geroosterd pain de campagne, met brie die nog net niet uit zichzelf wegliep. Als lunch: een stukje vis of vlees met groenten. Als 4 uurtje: een kop sterke earl grey thee (losse thee) met gecondenseerde melk. Avondeten weer vlees of vis of fruits de mer met groenten. Noooooit toetjes. Ze rookte ook 5 gauloises zonder filter per dag die ze als ochtendritueel eerst doormidden knipte en in een mooi leren etuitje deed, zodat ze 10 rookmomentjes had.'t Mens was prachtig slank. Haar man echter, kon absoluut geen maat houden: hij maakte de lekkerste dingen (echt, als ik aan zijn kerstdiners denk dan loopt het water me nog in de mond) Maar zoals een Franse kok betaamt: hij gebruikte veel boter en olie en andere rijke ingedienten. Maar van hem heb ik mijn tarte tatin leren maken en gegratineerde oesters en langoustine met aioli en uientaart met briseedeeg. Fuck: nu heb ik heimwee naar die dikke ex-schoonvader van me
Wat ziet dat er mooi uit.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel ditIs met lamskoteletjes maar was echt super lekker
nou... neej...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:40 schreef conleche het volgende:
Ik heb nu een mental image van Zwahiel die 25 meter onder water zwemt, dan toch lucht moet happen en dan met z'n hoofd in de wollige zachtheid van een bolle damesbuik belandt.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:26 schreef SHE het volgende:
Dat is geen zonde hoor.
Je hebt namelijk precies die fruitsoorten uitgezocht die heel weinig suikers bevatten. Prop je maar vol heur!
Gimsel?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmja, goed plan, ik zal ook weer eens een bezoekje brengen aan de natuurwinkel hier om de hoek, die nota bene meer dan eens is uitgeroepen tot beste natuurwinkel van Nederland.
Hier nog eentje. Ik eet gewoon een heel pond kersen en denk dan 'getsie'.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lekker. Met kersen ben ik veel matelozer dan met chips of chocolade, gek genoeg...
Yup. Gimsel. Ik ga er zo direct maar even heen denk ik. Sowieso wel een goeie als je aan de lijn bent.quote:
Ron Blaauwquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat ziet dat er mooi uit.Bij welk restaurant was dat?
Thanksquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:38 schreef conleche het volgende:
PF: je hebt van die mooie wenkbrauwen!!
Ja das mijn zwakke punt: ik heb daar nooit zo'n zin in!! Gelukkig zijn dikke wenkbrauwen weer in, momenteel!!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ThanksIk kan jouwe ook wel epileren als je wil
Dan had het toch op de ingrediëntenlijst moeten staan?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:51 schreef SHE het volgende:
Wrs is alleen de essence van laurier toegevoegd.
Ben je trots op me? Ik heb datgene gekozen met het hoogste eiwit- en het laagste kh-gehalte. Wel f*ing duur, dat spul. Maar ik ben niet van plan om het elke dag te eten, meer als afwisseling op de eitjes als ontbijt.quote:Mooi lijstje Ise, en met die goji-muesli heb je een schitterend product in huis gehaald
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Mijn zusje en haar man zijn negen dagen in Thailand. Ze waren op pad in een taxi en de chauffeur vroeg of ze naar een pingpongshow wilden. Ze dachten, waarom niet. Mijn zusje vroeg of ze ook mee zou kunnen doen en dat kon de chauffeur wel regelen. Pas toen ze binnenkwamen in de bar, realiseerden ze zich dat een pingpongshow in toeristisch Thailand helemaal niets met tafeltennis te maken heeft.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
chinese koolquote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:55 schreef Isegrim het volgende:
SHE: jij had het ergens over visrijst als afwisseling op die Japanse rijst. Is dat gewoon een kwestie van wat vis toevoegen aan het basisrecept of was dat een heel ander recept? Niet gebookmarked.
Sounds simple 'n good.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:04 schreef SHE het volgende:
[..]
chinese kool
pandanrijst
1 gerookte makreel
prei
zout en peper
chinese kool in reepjes, makreel ontgraten en in bakje doen, rijst koken en ijskoud laten worden.
Olie in wok, prei erin, kool erin, wokken. Wanneer glazig, de rijst en vis erbij. Flink zout en peper. Klaar
Leuk dat je even langskwam, biatch. Ik hoop dat je zeiknat geregend bentquote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:18 schreef k_i_m het volgende:
Wat zei je nou? Zonnig in Utrecht? Niet in de anderhalf uur dat ik er was. Utrecht op zaterdag
.
Ik heb me laten vertellen dat allergische mensen moeten oppassen met kiwi's. Of iets dergelijks, ik heb iig een klok horen luiden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:03 schreef SHE het volgende:
Vertel, wat er is mis met de kiwi?
Bij een allergie maken mestcellen teveel histamine vrij. Kiwi staat er om bekend dat het makkelijk histamine vrijmaakt, en dus een soort mini-allergische reactie veroorzaakt. Dat is tenminste wat ik erover kan vinden. Ik kan zelf dus ook niet tegen kiwiquote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat allergische mensen moeten oppassen met kiwi's. Of iets dergelijks, ik heb iig een klok horen luiden.
Ik was incognito, we moesten langs de Apple winkelquote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Leuk dat je even langskwam, biatch. Ik hoop dat je zeiknat geregend bent
I envie joe !quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
Woei. Geshopt in Brussel, nog steeds niet DE tas gevondenMaar wel een fles fambozen-eau-de-vie, vanavond eens proberen met wat ijs.
Nee gelukkig nietquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:01 schreef SHE het volgende:
Heb je diabetes Chico?
Als je met normaal eten een hypo krijgt, dan is er iets mis met je bloedsuiker. Is ie te hoog dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Tenminste, niet voor zover ik weet. Lijkt het daar dan op?
Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was. Het is daarna niet helemaal weggegaan, werd wel wat minder na een uurtje, tot het avondeten ... vandaar dat ik het voor het gemak een hypo noem.
En een uberschattige witte kasjmieren truiquote:
Mijn eten voor die dag:quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je met normaal eten een hypo krijgt, dan is er iets mis met je bloedsuiker. Is ie te hoog dan?
Eet je raar? Heb je het als je ongesteld, gestressed of moe bent..of bij te weinig eten?
Ja maar ik heb wel iedere 2 uur zo ongeveer iets gegeten ... teveel brood, zelfs voor mijn doen, maar daar kan het toch niet aan liggen? Zou ik dan echt zoveel meer energie verbruiken met een dag werken of ben ik gewoon te moe geweest? Nu ben ik in ieder geval uitgeslapenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:09 schreef SHE het volgende:
Ah, ik zie nu je edit. En ja, dat is gewoon een hypo hoor.
Wat heb ik nou gezegd over regelmatig eten??
Ik had laatst ook al een tierende Moblo, omdat ze 2 crackers met kaas had gegeten op een halve dag.
Kappen daarmee!
Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:14 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn eten voor die dag:
10.00: 3 boterhammen honing (honger!!)
12.00: 1 boterham runderrookvlees
14.00: 2 boterhammen runderrookvlees
16.30: granny smith appel
En dan 20.30 een grote bak ijsbergsla, gebakken aardappeltjes en tilapiafilets. Maar dat was daarna dus pas. Ik vond mijn dag op zich niet zo raar, veel brood (normaal ontbijt ik met yoghurt + muesli) maar het was de tweede dag dat ik weer thuis ben na 2 weken frankrijk. In die weken at ik veel stokbrood met honing/jam, en snoepte ik ook. Daar ben ik thuis meteen weer mee gestopt. Dus opeens geen snoep/zoetigheid meer en misschien ook wel minder in hoeveelheid, en de hele dag staan/rondlopen. Ik ben niet ongesteld, niet gestresst maar was wel erg moe. Vooral erg moe.
Maar ik ga al naar een dietist om me te laten onderzoeken, zal ik dit ook meteen aangeven, zodra ik de ballen heb om te bellen.
Okquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.
Te weinig, te eenzijdig en veel te weinig voedingsstoffen. Raar vind ik het niet na je indulgence in Frankrijk.
Kijk even of dit bijtrekt; als je weer flauwtes/verwarring/gestuntel krijgt, dan moet je echt je bloed laten checken.
Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche, helaas, mijn camera ligt op m'n werk. Maar het is een off-white trui met V-hals en driekwart mouw, van Hampton Bays. Perfect voor lange avonden op het dakterras
Edoch, een foto kan sowieso niet weergeven hoe heerlijk zacht 'ie isIk ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals.
Er zit hier verderop in de straat een leuke kledingzaak die allerlei kleine Belgische labels verkoopt, zag ik. Ook best tof
Haha, nieuwe kopen misschien?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga nu rijst koken voor morgen,
hoeveel gram per dag?
appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo'squote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Tenminste, niet voor zover ik weet. Lijkt het daar dan op?
Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was.
Ik ook niet hoorquote:Op zondag 20 juli 2008 08:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo's
Je kan beter vermijden om alleen een appel op een nuchtere maag te eten als je er gevoelig voor bent, samen met bijv. wat nootjes of een hap pindakaas gaat het beter omdat de suikers dan minder snel in je bloedbaan komen. Ik hou me niet bezig met het SHE dieet, dus of het van de guru mag?
Of misschien schimmel... Klinkt misschien wat vies, maar hebben meer mensen. Las je dan in de zon gaat wordt die plek niet bruin. Simpel te verhelpen schijnt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben wit met soms witte vlekken in m'n gezicht, dus bijna niet zichtbaar. Maar dat komt denk ik door eczeem/hormoonzalf
Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ok. Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. * gaat even teruglezen over de lunchtips
Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6
Eten tot je vol zit.
Nou en; ik eet per weekenddag zo een pak rijst. Ik leef nog! Het laatste waar je dik van wordt is rijst.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!
Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentesquote:Op zondag 20 juli 2008 11:11 schreef Fruity het volgende:
[..]
Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.
Ik heb drie nootjes bakjes gedaanquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6
Eten tot je vol zit.
Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)quote:Op zondag 20 juli 2008 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Aalbessensmoothies zijn geen goed idee; de yoghurt gaat er een beetje van schiften
Zo eens even pittige zoetzure komkommersalade maken voor bij de kipsate vanavond. Ik ga 's proberen hoe dat wordt als je zoetjes oplost in de warme azijn ipv suiuker... Ben benieuwd.
Pindasaus wil ik zelf maken van pinda's, dus niet van pindakaas. Iemand tips?
Die hamburger kun je wel gewoon meenemenquote:Op zondag 20 juli 2008 12:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentes. Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?
Ben nu weer helemaal vrolijk, sinds ik me weer aan mn dieet hou, lichamelijk is de boel sinds zaterdag weer in balans. Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.
Omdat je er een omelet van maakt en die dan in reepjes snijd; gewoon ei is vies erinquote:Op zondag 20 juli 2008 13:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb drie nootjes bakjes gedaan(2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst)
Ik zag pas later dat je het ei moest kloppen dus dat is gewoon een doorgeprikt spiegel ei geworden(wel 3 eieren gebruikt
) 1 paprika 1 bos uitjes
hele pan vol
maar..... m'n ouders zijn er ook addicted aan dus nu deel ik de pan met z'n drieën![]()
ik heb gelukkig nog een rode (punt) paprika, een groene (bah) paprika, een bos lente uitjes, 8 nootjes bakjes rijst en 6 eieren. Dus ik kan altijd nog meer maken
Ik heb Chinese sojasaus zonder suiker. Pearl river bridge light soja sauce. Of moet het per se Japans zijn?
tot nu toe: 12 uur opstaan () koken, 13 uur eten (rijst)
met 1 kopje espresso (vers gebrande versgemalen bonen) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao
- waarom moet het ei geklopt
- m'n moeder wil er doperwten in () kan dat? mag dat? moet dat?
- mag magere melk met cacao?
atjar ketimoen (zelfmaken) is ook lekkerquote:Op zondag 20 juli 2008 13:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)
Volgens mij gewoon pinda's in de hakbeker van je staafmixer doen. Of keukenmachine als je die hebt (hebben mensen dat nog, van die hele ingewikkelde machines??) Dan krijg je al een soort pasta.
Zoet/zure komkommer: heerlijk!! Kreeg ik vroeger altijd van mijn moeder, ook bij allerhande Nederlandse groenten als sperziebonen, bloemkool en bietjes!
Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Superquote:Op zondag 20 juli 2008 13:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had gister turkse yoghurt met 1 banaan met veel aardbeien en poedersuiker
staatmixer er over en je hebt een dunne smoothie
beter is de yoghurt er doorheen te scheppen denk ik? anders kun je net zo goed magere cheap ass yoghurt gebruiken want yoghurt wordt altijd heel dun in de staafmixer..
Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden isquote:Op zondag 20 juli 2008 13:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Die hamburger kun je wel gewoon meenemen
dan moet je dat sausje wel apart later er op doen lijkt mij
en bedankt voor je aanbod, echt lief!
ik neem altijd overrijpe bananen, ik heb het idee dat ik buikpijn krijg van die groene?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Super
Perfecte kickstart; ik gebruikte ook het liefst onrijpe bananen. Waarvan inmiddels is bewezen dat de onverteerbare zetmeel die daar in zit zorgt voor een grappige reactie, omdat bacterien de suikerketens omzetten in korte-keten vetzuren of short chain fatty acids. Die remmen de aanmaak van glucose en vet door het lichaam, en dwingen de lever meer vet te verbranden.
In een bento sauce vispoppetje potjequote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden is... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten
. Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen
. En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn
)
jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoesquote:Op zondag 20 juli 2008 13:43 schreef Chicolate het volgende:
Appel lukt niet met een staafmixer he? Balen, dan kan ik maandag al geen smoothie maken. Hebben alleen druiven en appels.
Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijnaquote:Op zondag 20 juli 2008 13:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoes
waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:48 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijna. Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer
. Ik wil smoothie.
En ik wil dus inderdaad zo'n bentobox, voor al die losse dingetjes in de lunches die ik de komende weken wil gaan maken.
Die heb ik nietquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!
Dat weet ik nog niet, ik hoop dat het een vlaag van verstandsverbijstering is en het vanzelf weggaatquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?
M'n tv heeft een update gehadquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:57 schreef Greys het volgende:
Ah wat jammer![]()
Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een dooie mus dan
Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doenquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!
quote:Op zondag 20 juli 2008 14:23 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doen.
Niet! Ik heb wel eens een smoothie op van yoghurt, appel, kaneel en banaan. Was goddelijk!quote:Op zondag 20 juli 2008 13:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
yoghurt + gemalen appel is trouwens heel vies..
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:12 schreef zwahiel het volgende:
Mag ik even pimpen dames (en enkele heren)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet u even het kleine detail:
De examencommissie verleent aan de geëxamineerde met genoegen de graad.
(Met genoegen: gemiddelde hoger dan een 7,5 maar lager dan een 8,0 gemeten naar zwaarte van vak (ECTS) over de hoofdfase van drie jaar.)
Zit trouwens niet echt schot in de zaak met die teen van me, donderdag morgen bij de huisarts geweest die zei dat 't er wel goed uitzag, maar ik mag nog steeds niet. Ben inmiddels wel weer aan het fietsen gegaan. Maar ja, hoef niet meer zovaak naar de Uithof meer, dus de afstanden zijn wat kleiner...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |