abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:56:42 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60191718

Het vorige deel: Slank de zomer in #185 waar we de lellen lozen

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60191821
Fipo!!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:01:26 #3
14746 k_i_m
pi_60191834
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken? .

In my life
Why do I smile
pi_60191861
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
OMFG!! Hebben die Japanse lui tijd over of zo??
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:03:10 #5
14746 k_i_m
pi_60191880
Ik ben het al zat als rijst 10 minuten moet koken .
In my life
Why do I smile
pi_60191924
@ minilotje;

die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
Smoke City - Underwater love
pi_60191953
Dat vind ik ook wel overdreven hoor, en ik vind het er bovendien bijzonder onsmakelijk uitzien!
Toch vind ik het niet zo gek om veel tijd te besteden aan je eten. Kwestie van prioriteit. Er zijn niet zo gek veel dingen die ik belangrijker vind dan aandacht en tijd voor mijn voedsel.
Let me see you stripped down to the bone
pi_60192010
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
Het concept werkt alleen maar als je snoezige hapjes maakt, KIM An die Arbeit, dus
pi_60192019
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:10:55 #10
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60192056
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...

stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...

[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60192072
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...

stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...

*fipo*
FIPO?????? So Not!!!
pi_60192099
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:05 schreef HunnY het volgende:
@ minilotje;

die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
Dan heb je geluk, want juist die serie waaruit mijn blauwe box komt kun je supergoedkoop krijgen via het Britse http://www.japancentre.com/. Daar hebben ze een aantal boxen van het merk Daiso, die allemaal die vorm hebben. Kost maar een pond of drie, en de verzendkosten vanuit Engeland zijn niet zo enorm.

Zo'n box heeft trouwens maar twee verdiepingen, en dan kun je ook nog iets heel plats kwijt onder het deksel.
pi_60192127
Oh en ook @ Vivi:
Die miesoep met wasabi-runderreepjes was trouwens ook heel lekker, vooral de wasabi!

Heb wel eerst een half uur lopen zoeken in de supermarkt naar de wasabi (en was al veel te laat voor lief die na een hele dag werken flink stond te stijgeren toen ik zei dat ik de boodschappen nog moest halen) de AHboys wisten ook niet waar ik het over had
en toen ik aan het koken was wilde ik de marinade proeven dus nam een flinke hap ketjap met wasabi en knof, toen werden de smaakpapillen even uitgeschakeld .. maar t was wel gelijk weer goed met het vriendje!
Smoke City - Underwater love
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:14:20 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60192129
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:11 schreef conleche het volgende:

[..]

FIPO?????? So Not!!!
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
pi_60192175
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:

[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
Da's inderdaad een beetje een knop die om moet. Als je je eten zelf met liefde maakt dan kan dat echt een enorm positieve invloed op je humeur hebben!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:18:02 #16
14746 k_i_m
pi_60192220
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:09 schreef conleche het volgende:
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
.

Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten

Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn .
In my life
Why do I smile
pi_60192268
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef kwakveense het volgende:

[..]

haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
Kwak gaat lekker naar London!!

London, baby!!!

(ik ben met de Friends DVDbox bezig. Iedere avond voor het slapen mag ik 2 afleveringen. Ik snap niet wat Brad met Angelina blowfish moet, Jennifer is zooooo leuk!!!)
pi_60192350
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten

Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn .
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!

BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:24:28 #19
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_60192382
Ik heb een lunchbakdoosding van de Hema waar een (gangster)beer op staat die yoyo zegt, gewoon vet stoer te gek man.

Tevens tvp.
Bernie en ik zijn tof.
pi_60192424
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Mja, al die japanse vrouwtjes zijn net zulke kabouters als ik, en dan is zo'n doos vol natuurlijk wel genoeg. Ik ben met je eens dat de gemiddelde bento-box veel te klein is voor bijvoorbeeld een actieveling van één meter vijfenzeventig. Ik vrees dat ze daar niet helemaal voor bedoeld zijn.
Maar eerlijk, als ik mijn bento volprop met stoofpot, druiven, nootjes en bessen dan zit ik propvol. Ik denk eerlijk gezegd wel dat de inhoudsmaat van zo'n doos niet helemaal past bij het SHE-dieet. Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen. Ik denk dan ook dat ik maandag mijn bento's maar gebruik voor bijgerechten, en dat ik een grote bak meesleep voor soepen en salades. Ik red het doorgaans prima op zo'n doosje, maar niet zonder een berg koolhydraten erin!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 16:31:53 ]
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:28:24 #21
14746 k_i_m
pi_60192463
Dus eigenlijk moeten we op zoek naar Bento doosjes, maar dan groter. Maar wel net zo handig.
In my life
Why do I smile
pi_60192473
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!

BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
Dat is echt de meest accurate omschrijving van hoe ik me 's morgens aan het aanrecht voel!
Als we deze bosbes opschuiven, dan past daar nog een cashewnootje.. Hm, deze ravioli even kantelen en dan kan er in die hoek wat extra geitenkaas..
Als je er bedreven in raakt dan wordt zo'n box uiteindelijk loodzwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 16:35:27 ]
pi_60192612
Mijn kamergenoot gaat me zoooooo hard uitlachen... Die heeft iederen dag een trommel met 6 bammen en vindt mij al raar als ik noten eet als tussendoortje en m'n broodjes achter m'n bureau smeer
  Vis een optie? vrijdag 18 juli 2008 @ 16:39:40 #24
70532 loveli
N
pi_60192699
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:26 schreef minilot het volgende:
Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen.
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
crap in = crap out
pi_60192833
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
Nou ja, bij mij dan. Geef mij een berg rijst of pasta en ik ga na een half bord al van *burp*.
pi_60192883
Die Bento boxes zijn leuk!

Welkom terug minilotje! En het is je vergeven van de hoepels hoor. Denk wel dat het netjes was geweest als je het even had gemeld, maar daar doen we niet moeilijk over.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:52:20 #27
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60192911
[R&P]
en ja hoor. een smsje van hem, alsof er niks aan de hand is...out of the blue...hij heeft t dus echt niet door.
vervolg: lichte heropvoeding wordt gestart en ik zet mezelf op een cursus chillen...
[/R&P]

zoooo de eetlust is ook weer terug...buikje knort...en na de lunch en t douchen stond mn weegschaal op 82.2 zelfs... das een bmi dat steeds harder naar de 30 gaat. woei!

en maandag lekker naar londen. jeeeej! (ik heb niks met friends maar denk wel altijd meteen London baby!)
pi_60193543
Heheh, lekker weekend. Ik ga maar starten met hardlopen zo meteen om al mijn werk uit mijn hoofd te krijgen. Vandaag ook weer gezond gegeten, zo gaat het nu eigenlijk al 10 dagen goed. Nog 0,0 gesnoept, wel gewoon goed gegeten en lekker ook. Het gaat gestaag, maar zo houd ik het tenminste vol en opmerkelijk genoeg werkt het ook best om af en toe hier wat de posten, het motiveert. Verder weet ik nu effe niets... even bijlezen en wachten op de zomer.
pi_60193839
Ja hoi. Vandaag weer keurig gegeten, alleen ik ben de nootjes nu eigenlijk al zat. Ik hou niet zo van nootjes. Wat kan er af en toe in de plaats van die rottige nootjes?

Ontbijt - twee eitjes, water met citroen
10:30 - VitaLinea
12:30 - volkorenbrood met pindakaas en met tonijn (niet samen op één boterham )
14:00 - een lading aalbesjes
16:00 - wat nootjes, maar omdat ik die zat was niet opgemaakt en thuis twee plakjes belegen Goudse kaas

Vanavond dus eten bij een vriend, maar even kijken in hoeverre ik SHE trouw kan blijven. Ik ga mijn best doen!

Jullie gaan wel snel hier
pi_60194055
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:28 schreef Fruity het volgende:
Heheh, lekker weekend. Ik ga maar starten met hardlopen zo meteen om al mijn werk uit mijn hoofd te krijgen. Vandaag ook weer gezond gegeten, zo gaat het nu eigenlijk al 10 dagen goed. Nog 0,0 gesnoept, wel gewoon goed gegeten en lekker ook. Het gaat gestaag, maar zo houd ik het tenminste vol en opmerkelijk genoeg werkt het ook best om af en toe hier wat de posten, het motiveert. Verder weet ik nu effe niets... even bijlezen en wachten op de zomer.
Ja leuk he!! Dat heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 18:40:25 #31
163650 Greys
pi_60194647
TeeVeePeeHollaDieJee

Ik krijg verdorie honger van die Bentobox plaatjes.
Da's vast niet de bedoeling van dit topic
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60194705
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja leuk he!! Dat heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt.
Maar vooral ook dit forum. heb wel eens Viva geprobeerd, maar dat is zooooo anders. Daar was mijn aandacht na 1 dag al weg.
pi_60194838
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
TeeVeePeeHollaDieJee

Ik krijg verdorie honger van die Bentobox plaatjes.
Da's vast niet de bedoeling van dit topic

Hey you!!

Laten we die Bento's boycotten!!!

Ik heb nu een kalkoengebraad in de oven zitten en snel nu naar de AH om er dingetjes omheen te kopen...
pi_60194906
Ik mis MoBlo die nu met veel bombarie en smiley-overload het weekend zou moeten inluiden

Zal ik er eentje doen dan ...

Het is weekend
Springfield's looking pretty dusty today
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 19:01:56 #35
163650 Greys
pi_60195067
Co, die bento's zijn niks joh, daar krijg je nooit een kalkoengebraad in gepropt, zelfs niet met bruut geweld
Ik zou trouwens niet naar de Appie (of waar dan ook) durven als mijn oven aan stond Maar ik ben dan ook de dochter van een brandweerman, dat is er in geramd Of is Heer C gewoon thuis?

Marz ik doe met je mee.
Weekend! Wieeeeeeeeehoeeeeeeeeeee! Dance of joy
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60195165
Ik was net naar de super naast de deur terwijl mijn oven aanstond (ook grappig, mijn buurman is brandweerman en toen hij net de deur opentrok terwijl ik langsliep dacht ik even dat hij mij de les ging lezen over die oven )

Die Bento is echt leuk - voor een lunchtrommel - maar ik moet er wel een Minilot bijhebben die er lekkere hapjes in stopt.

Het is een mooie gedachte, aandacht besteden aan je eten enzo, maar het kost voor een oncreatieve drol als ik echt _heel_ veel tijd en krakende hersenen.

Koken is voor mij soms net als mijn eindexamen Latijn. Ik zie er als een berg tegenop en ben compleet afhankelijk van wat er in een boekje staat.
  Vis een optie? vrijdag 18 juli 2008 @ 19:10:55 #37
70532 loveli
N
pi_60195232
In de winter doen mijn Romertopf en ik dat altijd. Stoofpeertjes (of wat dan ook) erin, ik ga dan shoppen en de topf pruttelen. Een uur of 3 later zijn de peertjes perfect.
crap in = crap out
pi_60195516
Het rare is: als de oven op meer dan 200 graden moet dan durf ik ook niet weg. Maar dit gebraad was op 180 en dan kan het geen kwaad. Tja, deze logica is volstrekt idioot natuurlijk!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 19:48:39 #39
163650 Greys
pi_60195963
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
Het rare is: als de oven op meer dan 200 graden moet dan durf ik ook niet weg. Maar dit gebraad was op 180 en dan kan het geen kwaad. Tja, deze logica is volstrekt idioot natuurlijk!
Amsterdamse gordijnen ontbranden pas bij 200 graden, Rotterdamse iets eerder
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60196595
Ik heb mijn eerste sportschool sessie erop zitten, beviel goed. Kon nog niet alles doen alleen, maar goed.
Alle spullen in huis voor de rijst morgen, ook positief. Weegschaal heeft een lege batterij helaas.
pi_60196962
tvp
Ik ben eerder weggegaan bij m'n werk want ik voelde mij emotioneel wat instabiel
pi_60196971
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Amsterdamse gordijnen ontbranden pas bij 200 graden, Rotterdamse iets eerder
Hoe weet jij nu dat mijn gordijnen bij de oven hangen!! Creepy!!! (das nl. echt zo!! )

Het was heerlijk dat kalkoentje, maar ik geloof dat ik nog genoeg heb voor een hele week.
pi_60196984
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
tvp
Ik ben eerder weggegaan bij m'n werk want ik voelde mij emotioneel wat instabiel
Wrom??
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 20:55:30 #44
163650 Greys
pi_60197019
Co, kijk je daar nou echt nog van op? Telepatitus enzo!

Als mijn baas het zou toestaan dat mensen eerder weg zouden gaan omdat ze zich emotioneel wat instabiel zouden voelen, zou hij de tent wel kunnen sluiten denk ik
(Serieus: hoe zeg je zoiets tegen je baas PF?) En sterkte met je emotionele instabiliteit
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197029
Weet niet. Ik stond op en ik voelde mij kut. + een 1 of andere rare huilbuil. Ik huil nooit.
Dus na een tijdje vroegen ze PF wat is er (voor mijn werk moet ik een hyperactief blij kutkind zijn)
nou en als ik dan een beetje emotioneel instabiel ben is dat niet de beste vraag om te vragen.
En nu voel ik me echt dom. Maar goed. Volgende keer beter.
pi_60197044
Een tv in de badkamer boven het bad zou wel relaxed zijn.

Ik zit steeds te twijfelen dvd of bad, dvd of bad, dvd of bad ??

Maar ja. Dus.
pi_60197059
Ik krijg per gewerkt uur betaald en heb een 0 uren contract dus dat kan op zich prima. Oh en ik ben ook de oudste daar dus nu vind ik het al helemaal erg.
pi_60197075
Ik zou eerst in bad gaan en dan opdrogen voor de tv
pi_60197098
Agossie prinsesje !

Misschien is er een verband tussen nooit huilen en onverwachte huilbuien? Het is helemaal niet erg om je soms kwetsbaar op te stellen, ook al heb je het gevoel dat je voor lul staat nu.

Kusje erop van marz hoor
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 20:59:31 #50
163650 Greys
pi_60197099
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik krijg per gewerkt uur betaald en heb een 0 uren contract dus dat kan op zich prima. Oh en ik ben ook de oudste daar dus nu vind ik het al helemaal erg.
Welnee. Niet erg vinden. Iedereen voelt zich wel eens 'zomaar' gewoon klote ineens.
Je moet je pas zorgen gaan maken als het regelmatig voor gaat komen

Marz, maak dan meteen een plankje boven je bad zodat je lekker kunt laptoppen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197112
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:56 schreef -marz- het volgende:
Een tv in de badkamer boven het bad zou wel relaxed zijn.

Ik zit steeds te twijfelen dvd of bad, dvd of bad, dvd of bad ??

Maar ja. Dus.
Zou dat niet beslaan zo'n tv? En toen ik GTST nog volgde kreeg er zo'n vent, een TV in zijn bad. Toen was hij dood. Hooewel later was hij volgens mij weer niet dood, maar toen keek ik al niet meer.

Kortom: ik hou het bij wodka's en tijdschriften in bad.

Moet je ongesteld worden PF? Ik ben dan een paar dagen ervoor ook altijd wat E.I.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:02:25 #52
163650 Greys
pi_60197141
Was dat niet Rien Hogendoorn ofzo, of Frits van Houten, Co?
De tijd (van onbezorgdheid) dat ik GTST keek was in het Frits/Rien/Arnie/Helen Helmink tijdperk
Als ik nu langs zap heb ik geen flauw benul wie al die mensen zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197177
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:02 schreef Greys het volgende:
De tijd (van onbezorgdheid) dat ik GTST keek was in het Frits/Rien/Arnie/Helen Helmink tijdperk
Dat was Frits van Houten. Mijn badkamer sluit uit op mijn slaapkamer. Als ik de tv van mijn slaapkamer draai kan ik met drankje, tijdschrift en TV badderen
pi_60197184
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:02 schreef Greys het volgende:
En niet te vergeten Peter Kelder. Die van het bad was idd Frits! Thanks, kon er even niet opkomen! Ik heb het ook alleen maar begin jaren '90 gevolgd. Toen volgde ik ook nog de Bold. Maar gelukkig ben ik daarmee opgehouden, want ik geloof dat 18 jaar later Rits nog steeds om Broek heendraait. Of andersom, daar wil ik vanaf wezen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:08:24 #55
163650 Greys
pi_60197216
Ik geloof dat Broek inmiddels aan het derde rondje alle-mannen-van-de-familie-Forrester bezig is.
De slet

Is men in deze topicserie nog verplicht om af en toe een woord als knolselderij te laten vallen, of kan je hier gewoon lustig beppen over Fritsen en Broeks?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197240
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Ik geloof dat Broek inmiddels aan het derde rondje alle-mannen-van-de-familie-Forrester bezig is.
De slet

Is men in deze topicserie nog verplicht om af en toe een woord als knolselderij te laten vallen, of kan je hier gewoon lustig beppen over Fritsen en Broeks?
Je moet wel af en toe zeggen dat je je broek niet meer dicht krijgt!! Hoeveel weeg jij eiks?
pi_60197258
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:00 schreef conleche het volgende:

[..]

Zou dat niet beslaan zo'n tv? En toen ik GTST nog volgde kreeg er zo'n vent, een TV in zijn bad. Toen was hij dood. Hooewel later was hij volgens mij weer niet dood, maar toen keek ik al niet meer.

Kortom: ik hou het bij wodka's en tijdschriften in bad.

Moet je ongesteld worden PF? Ik ben dan een paar dagen ervoor ook altijd wat E.I.
Nee juist helemaal niet. Het stomme is ook dat ik het pas tegen iemand zei toen ik in tranen uit barstte ipv meteen melding te maken. Oid. De laatste keer dat ik moest huilen was toen m'n ex het had uitgemaakt, rond december, maar toen was ik sowieso een beetje levensmoe. Dat deelde ik ook niet echt met iemand. Ik dronk gewoon zoveel totdat ik bijna niet meer op m'n benen kon staan, barstte in tranen uit en deed rare dingen. Of in omgekeerde volgorde. O en toen m'n opa overleed jaren terug.

Ik kan nu echt niet bedenken waar het aan ligt. Ja dat ik mijzelf al een week eenzaam in m'n kamer opsluit met alleen een computer misschien. Omdat iedereen die ik ken op vakantie is. Zonder mij. Maar verder heb ik wel een heel leuk leven want ik kan tenminste werken en een opleiding volgen etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:14:06 #58
163650 Greys
pi_60197309
Ik ben 1.82 en weeg momenteel 76 kg.
Op het oog en met kleding aan ziet het er aardig slank uit, maar bij daglicht nakend voor een spiegel gaan staan is geen goed idee. Het mag wel flink wat strakker en ik wil wel wat kwijt aan de zijkant van mijn bovenlichaam, daar zitten rondingen die ik er liever niet heb Niet alleen dáár trouwens, maar dat stoort me het meest
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197323
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:06 schreef -marz- het volgende:
Ik was net naar de super naast de deur terwijl mijn oven aanstond (ook grappig, mijn buurman is brandweerman en toen hij net de deur opentrok terwijl ik langsliep dacht ik even dat hij mij de les ging lezen over die oven )

Ik durf echt niets meer aan te laten staan, ook al lijkt het veilig een oven. Keertje amandelen in een pan gebakken en vergeten. Brandalarm ging af (was in studentenhuis). In paniek brandweer bellen zodat zij NIET kwamen, met een telefoonboek op straat aan de gracht. Geen vuur, maar echt het hele huis zat vol met rook. Noten roken echt enorm. Dus ik laat nooit meer iets aan staan, zelfs een oven durf ik niet.

Heb ook een keer eieren opgezet om te koken en ben toen een weekendje weg gegaan. Na het weekendje weg was er alleen nog een schaal over zonder inhoud. Pas toen herinnerde ik me de eieren weer. Maak me af en toe ook best zorgen om mijn geheugen. Trouwens best opmerkelijk dat er dus een leeg ei overblijft na uren op een vuur te hebben gestaan. Was gelukkig in een studentenhuis dus niets afgefikt.
pi_60197378
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee juist helemaal niet. Het stomme is ook dat ik het pas tegen iemand zei toen ik in tranen uit barstte ipv meteen melding te maken. Oid. De laatste keer dat ik moest huilen was toen m'n ex het had uitgemaakt, rond december, maar toen was ik sowieso een beetje levensmoe. Dat deelde ik ook niet echt met iemand. Ik dronk gewoon zoveel totdat ik bijna niet meer op m'n benen kon staan, barstte in tranen uit en deed rare dingen. Of in omgekeerde volgorde. O en toen m'n opa overleed jaren terug.

Ik kan nu echt niet bedenken waar het aan ligt. Ja dat ik mijzelf al een week eenzaam in m'n kamer opsluit met alleen een computer misschien. Omdat iedereen die ik ken op vakantie is. Zonder mij. Maar verder heb ik wel een heel leuk leven want ik kan tenminste werken en een opleiding volgen etc.
Het kan best zijn dat, omdat je nu even veel alleen bent er wat uitkomt, waar je nog niet aan toe was gekomen. Zoiets. Weet het ook niet. Maar hele dikke kus!!
pi_60197408
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:14 schreef Greys het volgende:
Op het oog en met kleding aan ziet het er aardig slank uit, maar bij daglicht nakend voor een spiegel gaan staan is geen goed idee. Het mag wel flink wat strakker en ik wil wel wat kwijt aan de zijkant van mijn bovenlichaam, daar zitten rondingen die ik er liever niet heb Niet alleen dáár trouwens, maar dat stoort me het meest
Greys, jij bent (in kleren iig) prachtig: lange benen, grote borsten, een taille. Ik heb geen ongeregeldheden, aan wat voor kant dan ook, kunnen ontdekken.
pi_60197449
Dank allemaal
En ik was vanochtend de opbrengst van mijn beenhaar verzameling (om eens te harsen ipv te scheren) aan het bewonderen en stiekem voelde ik mij toen wel asexy. Plus dat mijn aller aller grootste broek vrij strak zat. Ik voor het eerst in weken op de weegschaal durfde te staan en ik niet 63 oid zag maar 67. 67!!

O en ik zag heel veel wit lubberend vel. Oftwel Ik ga niet zo miepen en zo nog even hardlopen. Daarna onder de gezichtsbruiner. Vervolgens ga ik een poging tot harsen doen en als het heel veel pijn doet heb ik een reden tot huilen En dan morgen naar de sundays om uren daar te verblijven totdat ik egaal bruin gekleurd en sekseeeh ben. Ok
pi_60197455
Net avondeten op na hardlopen. Het was echt niet lekker, terwijl ik me er op verheugd had omdat ik dacht dat het lekker zou zijn. Spinazierolltjes met 3 kazen van Allerhand, met pijnboompitten, blauwadrekaas, gerasptekaas, Philedelphia, ui, spinazie en lasagnabladen. En hierbij had het moeten blijven. De 8 gram munt heeft het echt verpest. Die moet uit het recept. Ik had van die verse lasagna bladen gebrukt en ik denk ook dat ik die eerst even had moeten voorkoken ipv rechtstreeks in de oven. Het was nogal knapperig i.p.v. pasta-nattig. Ben vaak te ongeduldig om de hele beschrijving te lezen, vergeet hierdoor ook nog wel eens ingredienten.
pi_60197472
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

O en ik zag heel veel wit lubberend vel. Oftwel Ik ga niet zo miepen en zo nog even hardlopen. Daarna onder de gezichtsbruiner. Vervolgens ga ik een poging tot harsen doen en als het heel veel pijn doet heb ik een reden tot huilen En dan morgen naar de sundays om uren daar te verblijven totdat ik egaal bruin gekleurd en sekseeeh ben. Ok
Echt doen! Het werkt, ook al heb je misschien geen zin. Voel je je trots op je zelf!
pi_60197474
Beneden staat een makreel uit de oven te wachten. Met ogen. Met staart.
Ik denk dat ik alleen de wangetjes op eet
Hij past niet op m'n bord en ik vind hem eng!
pi_60197493
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:14 schreef Greys het volgende:
Als je echt strakker wilt: ik ben dan wel pas 0,9 kg afgevallen in 10 dagen, maar ben nu zo'n 4 weken bezig met een hardloopschema en volgens mij begin ik er al iets strakker uit te zien. het helpt echt en best snel. werkt erg motiverend
pi_60197513
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:24 schreef Fruity het volgende:

[..]

Echt doen! Het werkt, ook al heb je misschien geen zin. Voel je je trots op je zelf!
M'n hoofd is pafferig en vlekkerig omdat ik heb gehuild . En ik voel tussen m'n wenkbrauwen een onderhuidse puist Ik ben wel heel erg goed in opmaken. Ik krijg zelfs een geel katerhoofd stralend. Dus ik denk dat ik dat morgen maar verplicht moet doen zodat ik er sekseh uitzie

En dan ga ik zo de serie van mij en Mr PF kijken. Die we eigenlijk samen kijken maar hij heeft hem al twee keer gezien. Dat is leuk
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:28:26 #68
163650 Greys
pi_60197537
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Greys, jij bent (in kleren iig) prachtig: lange benen, grote borsten, een taille. Ik heb geen ongeregeldheden, aan wat voor kant dan ook, kunnen ontdekken.
Wacht maar dear, tot ik tijdens ons saunadagje met kwabbels en borsten die kreunend de zwaartekracht proberen te trotseren bevallig naast je huppel Maar wel lief van je

PF, ik vind vis heerlijk, maar dan moet het niet meer op vis lijken. Dus ogen en staarten zijn bij mij ook een no-go. Hoewel... tijdens een boottochtje in Turkije kreeg ik een hele forel op mijn bord die me aan lag te staren. Toen ik eenmaal een blaadje sla over zijn/haar hoofd had gelegd heb ik hem/haar daarna gewoon toch met smaak kunnen verorberen Maar liefst is de vis onherkenbaar, in plakjes op sushi bv
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197562
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Beneden staat een makreel uit de oven te wachten. Met ogen. Met staart.
Ik denk dat ik alleen de wangetjes op eet
Hij past niet op m'n bord en ik vind hem eng!
Ik had vanochtend ook al een makreel-momentje! Geen beste dag voor die vis. Die van mij ligt al onder in de vuilcontainer.

Ja Greys: de schoenen heb je al, Evy staat ook op de pod, wat let je nog???

Heb je al geboekt?
pi_60197579
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

M'n hoofd is pafferig en vlekkerig omdat ik heb gehuild . En ik voel tussen m'n wenkbrauwen een onderhuidse puist Ik ben wel heel erg goed in opmaken. Ik krijg zelfs een geel katerhoofd stralend. Dus ik denk dat ik dat morgen maar verplicht moet doen zodat ik er sekseh uitzie

Herkenbaar. Even je ratio inschakelen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:30:40 #71
163650 Greys
pi_60197582
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:25 schreef Fruity het volgende:

[..]

Als je echt strakker wilt: ik ben dan wel pas 0,9 kg afgevallen in 10 dagen, maar ben nu zo'n 4 weken bezig met een hardloopschema en volgens mij begin ik er al iets strakker uit te zien. het helpt echt en best snel. werkt erg motiverend
Ik heb een maand of twee heel gemotiveerd een aantal Evy's gedownload. Toen bleek dat ik Les 1 al amper haalde ( dikke ) was dat echt héél demotiverend. Ik heb het idee dat ik dan echt moet stoppen met roken en dat lukt me tot nu toe maar slecht. Of gewoon een paar keer Les 1 doen, net zolang tot ik het wat makkelijker red, en dan pas door naar Les 2. Wat denk jij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:32:22 #72
163650 Greys
pi_60197611
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:29 schreef conleche het volgende:
Ja Greys: de schoenen heb je al, Evy staat ook op de pod, wat let je nog???
Zie boven
quote:

Heb je al geboekt?
Wat denk je?
* Greys giftig naar Heer G kijkt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:34:57 #73
163650 Greys
pi_60197661
Ik moet van mezelf ook weer eens de Epilady uit het stof halen.
Dat scheren ben ik zó zat, zeker nu er weer mooi weer aan komt en ik niet een dagje kan smokkelen
Zie er zó tegenop!

Oh jongens, sorry dat ik zo enorm explosief veel aan het posten ben, het is beginners-enthousiasme in dit topic, het ebt vanzelf wel een beetje weg tot een normaal gehalte
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197761

pi_60197797
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:34 schreef Greys het volgende:
Ik moet van mezelf ook weer eens de Epilady uit het stof halen.
Dat scheren ben ik zó zat, zeker nu er weer mooi weer aan komt en ik niet een dagje kan smokkelen
Zie er zó tegenop!

Oh jongens, sorry dat ik zo enorm explosief veel aan het posten ben, het is beginners-enthousiasme in dit topic, het ebt vanzelf wel een beetje weg tot een normaal gehalte
Ik vind mijn benen scheren niet zo'n probleem: snel en pijnloos. Ik heb 1x zo'n epilady-ding van een vriendin op m'n benen gezet en heb 'r vervolgens een week niet meer aangekeken, omdat ze me niet even had gewaarschuwd voor de onmenselijke pijn! O en als je even onbedaarlijk wilt lachen, moet je de post van KIM met streepjes ertussen even lezen; in het vorige topic staat dat. Wacht ik zoek het even op. Hier:

quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:31 schreef Syrena het volgende:
My night began as any other normal weeknight. Come home, fix dinner, play with the kids. I then had the thought that would ring painfully in my mind for the next few hours: 'Maybe I should pull the waxing kit out of the medicine cabinet.'

So I headed to the site of my demise: the bathroom. It was one of those 'cold wax' kits. No melting a clump of hot wax, you just rub the strips together in your hand, they get warm and you peel them apart and press them to your leg (or wherever else) and you pull the hair right off. No muss, no fuss. How hard can it be? I mean, I'm not a genius, but I am mechanically inclined enough to figure this out. (YA THINK!?!)

So I pull one of the thin strips out. Its two strips facing each other stuck together. Instead of rubbing them together, my genius kicks in so I get out the hair dryer and heat it to 1000 degrees. ('Cold wax,' yeah..right!) I lay the strip across my thigh. Hold the skin around it tight and pull. It works! OK, so it wasn't the best feeling, but it wasn't too bad. I can do this! Hair removal no longer eludes me! I am She-rah, fighter of all wayward body hair and maker of smooth skin extraordinaire.

With my next wax strip I move north. After checking on the kids, I sneak back into the bathroom, for the ultimate hair fighting championship. I drop my panties and place one foot on the toilet. Using the same procedure, I apply the wax strip across the right side of my bikini line, covering the right half of my hoo-ha and stretching down to the inside of my butt cheek (it was a long strip).

I inhale deeply and brace myself....RRRRRRIIIIPPP!!!! I'm blind!!! Blinded from pain!!!!. ..OH MY GAWD!!!!!!!!! Vision returning, I notice that I've only managed to pull off half the strip. CRAP! Another deep breath and RIPP! Everything is spinning and spotted. I think I may pass out...must stay conscious...must stay conscious. Do I hear crashing drums??? Breathe, breathe..................

OK, back to normal.I want to see my trophy - a wax covered strip, the one that has caused me so much pain, with my hairy pelt sticking to it. I want to revel in the glory that is my triumph over body hair.I hold up the strip!There's no hair on it. Where is the hair??? WHERE IS THE WAX??? Slowly I ease my head down, foot still perched on the toilet. I see the hair. The hair that should be on the strip...it's not! I touch. I am touching wax. I run my fingers over the most sensitive part of my body, which is now covered in cold wax and matted hair.

Then I make the next BIG mistake...remember my foot is still propped upon the toilet? I know I need to do something. So I put my foot down. Sealed shut! My butt is sealed shut. Sealed shut! I penguin walk around the bathroom trying to figure out what to do and think to myself 'Please don't let me get the urge to poop. My head may pop off!'

What can I do to melt the wax? Hot water!! Hot water melts wax!! I'll run the hottest water I can stand into the bathtub, get in, immerse the wax-covered bits and the wax should melt and I can gently wipe it off, right???*WRONG!!!!!!!* I get in the tub - The water is slightly hotter than that used to torture prisoners of war or sterilize surgical equipment - I sit.

Now, the only thing worse than having your nether regions glued together, is having them glued together and then glued to the bottom of the tub...in scalding hot water. Which, by the way, doesn't melt cold wax. So, now I'm stuck to the bottom of the tub as though I had cemented myself to the porcelain!! God bless the man who had convinced me a few months ago to have a phone put in the bathroom!!!!! I call my friend, thinking surely she has waxed before and has some secret of how to get me undone. It's a very good conversation starter 'So, my butt and hoo-ha are glued together to the bottom of the tub!' There is a slight pause. She doesn't know any secret tricks for removal but she does try to hide her laughter from me. She wants to know exactly where the wax is located, 'Are we talking cheeks or hole or hoo-ha?' She's laughing out loud by now...I can hear her. I give her the rundown and she suggests I call the number on the side of the box.YEAH!!!!! Right!! I should be the joke of someone else's night.

While we go through various solutions I resort to trying to scrape the wax off with a razor . Nothing feels better than to have your girlie goodies covered in hot wax, glued shut, stuck to the tub in super hot water and then dry-shaving the sticky wax off!! By now the brain is not working, dignity has taken a major hike and I'm pretty sure I'm going to need Post-Traumatic Stress counseling for this event. My friend is still talking with me when I finally see my saving grace....the lotion they give you to remove the excess wax. What do I really have to lose at this point? I rub some on and OH MY GOD!!!!!!! The scream probably woke the kids and scared the dickens out of my friend. It's sooo painful, but I really don't care.'IT WORKS!! It works !!' I get a hearty congratulation from my friend and she hangs up.

I successfully remove the remainder of the wax and then notice to my grief and despair....THE HAIR IS STILL THERE.......ALL OF IT! So I recklessly shave it off. Heck, I'm numb by now. Nothing hurts. I could have amputated my own leg at this point.Next week I'm going to try hair color......

Jij mag zoveel posten als je wilt hoor!!
pi_60197810
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb je nu een hele grote hap eruit genomen??
pi_60197815
Eeh thanx but no thanx fallus, die vis ziet eruit alsof hij zichzelf heeft proberen te verhangen en daarna overreden is.
pi_60197826
Ook lekker met die groente erbij en zo he?
pi_60197842
Die vork ligt er ook zo troosteloos bij, alsof hij denkt "laat maar, ik ga het niet eens proberen".
pi_60197849
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:45 schreef -marz- het volgende:
Ook lekker met die groente erbij en zo he?
Zie je die peterselie dan niet!!! Ik mis wel het citroentje!!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:47:00 #81
163650 Greys
pi_60197850
Die had ik al gelezen ja! In het Bodysugar topic!
Ik heb echt gegild van het lachen!

En het doet echt allejezus veel pijn he, dat epileren!
Toen ik dat martelwerktuig kocht zat er een beginners-kop bij en een soort handschoen met vloeistof die je dan in de vriezer moet leggen. Dan kan je je benen er eerst mee verdoven en dan aan de slag. Nou, toen nóg sprongen de tranen in mijn ogen Moet er wel bij zeggen dat toen ik had doorgezet en steeds een stukje deed (Heer G werd horendol van het geluid, aangezien ik hier gewoon met mijn benen over de leuning van de bank hing ) het toen wel ging wennen. En het bijhouden is dan weer een stuk minder pijnlijk. Dus ik moet er weer even doorheen. Arggggggh.

Ik ben bang dat andere mensen in dit topic zullen denken dat ik wel ERG enthousiast aan het ratelen ben en meteen het halve topic inneem... jij bent het al een beetje gewend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197858
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:44 schreef -marz- het volgende:
Eeh thanx but no thanx fallus, die vis ziet eruit alsof hij zichzelf heeft proberen te verhangen en daarna overreden is.

M'n moeder "heeft nu geen zin meer om voor mij te koken" omdat ik ongeïnspireerd in dat ding zat te prakken omdat er allemaal graten meekwamen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 21:48:29 #83
163650 Greys
pi_60197872
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:44 schreef -marz- het volgende:
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60197909
"Koken" ?

Nouja, ik denk dat ik wel genoegd heb gezegd over de vis nu...
pi_60197984
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb een maand of twee heel gemotiveerd een aantal Evy's gedownload. Toen bleek dat ik Les 1 al amper haalde ( dikke ) was dat echt héél demotiverend. Ik heb het idee dat ik dan echt moet stoppen met roken en dat lukt me tot nu toe maar slecht. Of gewoon een paar keer Les 1 doen, net zolang tot ik het wat makkelijker red, en dan pas door naar Les 2. Wat denk jij?
Red je het niet qua adem, of andere pijntjes? Qua adem zal wel met roken te maken hebben lijkt me. Loop je ook niet te hard? Ik sjog meer dan dat ik jog of hard loop. Dan houd ik wel even vol. Echt heel rustig beginnen. Tja, is wel demotiverend als je het niet redt. Andere sport proberen?
pi_60198025
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Zie je die peterselie dan niet!!! Ik mis wel het citroentje!!

tadaa
pi_60198051
Is dit dan de groente

of dit !?

Ik doe nog een poging (z'n oog lijkt op een gebakken ei )

pi_60198125
Boeh, als ik ooit moeder word gaan mijn vervelende kinderen ook zulke foto's op internet posten omdat hun mama niet kan koken

Mn vent komt zo weer thuis na 5 dagen afwezigheid dus ik ga even heerlijk geurend, schaars gekleed, onweerstaanbaar quasi-nonchalant op de bank hangen met sex and the city in de "ik heb je niet gemist heur" modus
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:05:12 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60198167
Sweet mother of jesus; uit wiens maag hebben ze die makreel gefrot?

*slaat kruisje*

*slaat er nog een voor de boze geesten die mogelijk deze vis bezitten*

De subtiel aangebrachte peterselie heeft nu ook een beetje de sfeer van moeras-slijk gekregen.
Arme PF !
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:05:13 #90
163650 Greys
pi_60198168
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:55 schreef Fruity het volgende:

[..]

Red je het niet qua adem, of andere pijntjes? Qua adem zal wel met roken te maken hebben lijkt me. Loop je ook niet te hard? Ik sjog meer dan dat ik jog of hard loop. Dan houd ik wel even vol. Echt heel rustig beginnen. Tja, is wel demotiverend als je het niet redt. Andere sport proberen?
Ik denk ook dat ik het niet handig heb aangepakt door hier door de buurt te gaan Evy-en. Stoeprand op, stoeprand af, bochtje hier, bochtje daar, stoepje weer enz. Dus niet lekker op een vlakke ondergrond. Dat ga ik nog proberen, misschien dat het scheelt? En ik heb nog een klein beetje hoop omdat het schijnt dat je conditie er vrij snel door verbetert. Had ook totaal nul spierpijn de volgende dag, het was alleen qua adem dat ik tekort kwam bij die drie ( ) minuten hardlopen op het eind.
Dus misschien twee of drie keer Les 1 en dan door naar Les 2. Ga nog een poging doen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:06:32 #91
163650 Greys
pi_60198190
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef SHE het volgende:
de sfeer van moeras-slijk
Daar moest ik ook aan denken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60198211
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ik het niet handig heb aangepakt door hier door de buurt te gaan Evy-en. Stoeprand op, stoeprand af, bochtje hier, bochtje daar, stoepje weer enz. Dus niet lekker op een vlakke ondergrond. Dat ga ik nog proberen, misschien dat het scheelt? En ik heb nog een klein beetje hoop omdat het schijnt dat je conditie er vrij snel door verbetert. Had ook totaal nul spierpijn de volgende dag, het was alleen qua adem dat ik tekort kwam bij die drie ( ) minuten hardlopen op het eind.
Dus misschien twee of drie keer Les 1 en dan door naar Les 2. Ga nog een poging doen!
Oh ja en zoek parkjes op met veel groen, merk zelf ook dat dat veel beter gaat en leuker is. Ik heb een beetje spierpijn de volgende dag, vriendin van me veel meer.
pi_60198262

I found sum veggies! They where hiding!!
Ik weet zeker dat als ik tegelijk met m'n ouders had gegeten dat ze het net zo mooi had gemaakt als ik nu
pi_60198276
O en het is forel
zei mn mama.
maar verder is ze wel lief

Nu ga ik eten. Denk ik.
pi_60198277
ik las moeras-lijk
pi_60198297
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]

I found sum veggies! They where hiding!!
Ik weet zeker dat als ik tegelijk met m'n ouders had gegeten dat ze het net zo mooi had gemaakt als ik nu
Hee, je hebt een opinelletje naast je bordje liggen!

Conleche heeft er altijd 1 in haar tas zitten
pi_60198303
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef SHE het volgende:
Sweet mother of jesus; uit wiens maag hebben ze die makreel gefrot?

*slaat kruisje*

*slaat er nog een voor de boze geesten die mogelijk deze vis bezitten*

De subtiel aangebrachte peterselie heeft nu ook een beetje de sfeer van moeras-slijk gekregen.
Arme PF !
Jullie zijn allemaal zo grappig
Ik zit hier nu echt te lachen

pi_60198314
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Hee, je hebt een opinelletje naast je bordje liggen!

Conleche heeft er altijd 1 in haar tas zitten
Ja dat is mijne want daar heb ik twee streepjes in gekerfd. Ik eet er elke dag mee ( )
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:26:24 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60198478
Mijn eten was erger hoor PF.
Ik was laat thuis, dus kipshoarma op een bedje gezond leek mee een prima alternatief. Het begon rustig en sereen met een paar volle blaadjes eikenbladsla, rucola en lollo rosso. Wat tomaatjes, wat komkommer..lekker fris.
Ik trek het bakje open en schud de kip over de sla. Dan de kuipjes knof erover en aansluitend de tomaat-uiensaus. Ondertussen verschijnen er mistige wolken in mijn keuken, krijg ik het ijskoud en lijkt de sfeer bijzonder grimmig. Ik kijk nog eens naar mijn bord en gil als een klein meisje; het zag er verdomme uit alsof iemand een kip uit elkaar had getrokken boven een salade, zijn bloed erop had gekwakt en die kip vervolgens in zijn broek had gescheten op mijn bord!!!

Behalve een lichte buikpijn, is het eten verder zonder kleerscheuren verlopen overigens.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:27:24 #100
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60198500
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:11 schreef conleche het volgende:
ik las moeras-lijk
Nee, die had ik vanavond
pi_60198576
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:26 schreef SHE het volgende:
Mijn eten was erger hoor PF.
Ik was laat thuis, dus kipshoarma op een bedje gezond leek mee een prima alternatief. Het begon rustig en sereen met een paar volle blaadjes eikenbladsla, rucola en lollo rosso. Wat tomaatjes, wat komkommer..lekker fris.
Ik trek het bakje open en schud de kip over de sla. Dan de kuipjes knof erover en aansluitend de tomaat-uiensaus. Ondertussen verschijnen er mistige wolken in mijn keuken, krijg ik het ijskoud en lijkt de sfeer bijzonder grimmig. Ik kijk nog eens naar mijn bord en gil als een klein meisje; het zag er verdomme uit alsof iemand een kip uit elkaar had getrokken boven een salade, zijn bloed erop had gekwakt en die kip vervolgens in zijn broek had gescheten op mijn bord!!!

Behalve een lichte buikpijn, is het eten verder zonder kleerscheuren verlopen overigens.
Daar bestaan denk ik geen foto's van Maar het klinkt niet smakelijk
Ik heb mijn eten nog niet op Ik vlucht.

ik wil deze! en soyasaus flesjes. heb ik nog meer nodig
Die van minilot kon ik niet vinden op de site!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:38:45 #102
163650 Greys
pi_60198693
Op Comedy Central komt nu 'The Roast of Pamela Anderson'.
Ik heb het al eens gezien, maar een aanrader!
Allerlei stand-ups die Pamela mogen 'afzeiken' voor een goed doel. Pamela zelf zit er bij en komt soms hilarisch uit de hoek, geloof het of niet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60198709
ik heb geen comedycentral in iedergeval ik kan het niet vinden tussen de 3000 andere zenders
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:41:23 #104
163650 Greys
pi_60198725
Nickelodeon wordt na een bepaalde tijd Comedy Central!
Zap even, links bovenin staat dan vanzelf het CC logo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:42:06 #105
163650 Greys
pi_60198741
Her vagina played 'The Cave' in Batman Begins
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60198761
Oké ik haal de scart van mn xbox uit de tv
ik plug de decoder er in (reminder: scart splitter kopen)
ik start m'n decoder op.

En dan ga ik nickelodeon zoeken Momentje!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:44:14 #107
163650 Greys
pi_60198785
Het ALLERmooiste stuk is als Courtney Love gaat stand-uppen.
Dat mens heeft haar roeping gemist!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60198996
can't find it
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:57:36 #109
163650 Greys
pi_60199050
Ah wat jammer
Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een dooie mus dan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 22:58:21 #110
163650 Greys
pi_60199069
Overigens is er nu wel reclame, zou dat geen reden zijn dat je er langs gezapt bent?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60199091
D'r is nu reclame, dus dan kan je het ook niet vinden! Ik ga ook maar even kijken!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 23:02:11 #112
163650 Greys
pi_60199152
Het is echt keihard op sommige momenten. Echt plaatsvervangende schaamte, maar Pam is een stoer wijf dat ze daar gaat zitten voor PETA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60199162
Ik download het wel want heb nu toch nieuwsgroepen
Verder mag iedereeen DOODVALLEEEN
ok
capice?

Ik vandaag heel blij doen dat ik m'n "vrienden" misschien wel kon zien en wat leuks kon gaan doen Maar nee dan spreek je niet met 1 af maar natuurlijk collectief want iedereen moet er mee eens zijn en meegaan. Oké prima dan gaan we niet naar de stad ook goed.
Krijg ik net het verwijt waarom ik niet meteen toen ik door m'n werk naar huis werd geschopt langs ben gekomen? IK ZAT VERDOMMME EN VIS TE ONTLEDEN EN NU NOGSTEEDS! Dude!

En dan. O *de rest van de clan is al in de stad* ik ga ook zo denk ik.
Dus ik zo dude lol wtf? toch? wat?

en nu is iedereen dood.

(Valt het op dat ik de bericht hoeveelheid van greys aan het evenaarden ben ?)
pi_60199212
O Anna Nicole: she's alive!!!
pi_60199224
Het stomme is ook dat ik alleen bij jullie kan zeuren, vergeef mij!
Ik ben nog driftig aan het zappen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 23:06:15 #116
163650 Greys
pi_60199250
Zeur maar lekker PF, we kunnen het hebben (en hebben er zelf ook soms een handje van... ik tenminste ).
Zap awayyyyy baby!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60199279
Ik heb wel de duitse nickelodeon gevonden
maar of ik daar zo vrolijk van moet worden
pi_60199363
Courtney is echt helemaal wasted. Wanneer was dit?
pi_60199380
Ik vraag nu een update aan ik wil ook kijken !
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 23:14:07 #120
163650 Greys
pi_60199414
OHHHHHHH nu komt Courtney
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60199427
de ondertiteling is nu weg!

Of was dat net ook al?
pi_60199435
Op Vava draaien ze heerlijk foute Justin en Britney muziek
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 23:18:09 #123
163650 Greys
pi_60199487
Courtney deed me denken aan Bette Midler op sommige momenten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 juli 2008 @ 23:18:50 #124
163650 Greys
pi_60199496
De ondertitel is alweer terug Co. In Bleiswijk wel tenminste

PF, wat is Vava?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60199691
o het heet viva! http://www.viva.tv/
een soort mtv/tmf
pi_60201417

Ik ben trots op mezelf. Een klein beetje. Ik heb vandaag, voor het eerst sinds medio maart, weer echt gesport. Nou ja, op een rondje rennen op IJsland na Ik heb vandaag 50 baantjes gezwommen in het gemeentezwembad. Mijn tempo was zo dramatisch dat een gemiddelde naaktslak zich ervoor geschaamd zou hebben Maar ik had amper last van de knie en wel van m'n armen (ik zwom steeds een paar baantjes met zo'n schuimrubberen achtje). Lijkt erop alsof mijn conditie nog wel OK is maar vooral de spierkracht minder is geworden.

In de stad was een muziekfestival en ik kwam mijn kamergenoot van mijn werk tegen en hij heeft een heel erg leuke vriendin die ook wel baantjes wil trekken Wat op zich een strak plan is; vandaag moest ik de Mr echt aan zijn haren meeslepen naar het zwembad maar ja, anders zit die ook maar op de bank.

Greys, gaat het goed met de broekriem aanhalen?
pi_60201840
Ik heb me erg netjes gedragen vanavond. Salade (zaten wel croutons in) en pastasaus (kant en klaar ) zonder de pasta. Het chocolade-ijs, de nacho's en de paprikachips heb ik kunnen weerstaan.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 03:12:30 #128
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60202691
Mag ik even pimpen dames (en enkele heren )

Ziet u even het kleine detail:
De examencommissie verleent aan de geëxamineerde met genoegen de graad.
(Met genoegen: gemiddelde hoger dan een 7,5 maar lager dan een 8,0 gemeten naar zwaarte van vak (ECTS) over de hoofdfase van drie jaar.)

Zit trouwens niet echt schot in de zaak met die teen van me, donderdag morgen bij de huisarts geweest die zei dat 't er wel goed uitzag, maar ik mag nog steeds niet. Ben inmiddels wel weer aan het fietsen gegaan. Maar ja, hoef niet meer zovaak naar de Uithof meer, dus de afstanden zijn wat kleiner...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 19 juli 2008 @ 03:29:51 #129
221912 minilot
Nancy boy
pi_60202823
Gefeliciteerd, knul!

Zo, ik ben terug van een bezoek aan Mamma Mia in de bioscoop (het liep wat uit ) en ooo wat zou ik nu toch graag in bad zitten met Amanda Seyfried.

Morgen mijn eerste weekenddag onder invloed van het SHE-dieet. Ik ben benieuwd, want ik heb nog niets kunnen voorbereiden en ik weet nog helemaal niet wat ik eet. Ik moet morgenochtend eerst even boodschappen doen voordat ik uberhaupt kan ontbijten.

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 19-07-2008 04:09:59 ]
pi_60203193
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:11 schreef ColdFeet het volgende:

Ik ben trots op mezelf. Een klein beetje. Ik heb vandaag, voor het eerst sinds medio maart, weer echt gesport. Nou ja, op een rondje rennen op IJsland na Ik heb vandaag 50 baantjes gezwommen in het gemeentezwembad.

Ik vind zwemmen zo leuk en fijn, maar ik kan het niet aan om met andere mensen samen in een zwembad baantjes te trekken. Ze houden zich niet aan de rangorde in het zwembad (ene kant voor de slomen, andere kant voor de speedo's), ze blijven aan de kant keuvelen zodat ik niet spectaculair kan keren, en soms heb je er zelfs een paar van die dozen tussen zitten die al keuvelend naast elkaar blijven zwemmen zodat ik er omheen moet zwemmen.
quote:
In de stad was een muziekfestival en ik kwam mijn kamergenoot van mijn werk tegen en hij heeft een heel erg leuke vriendin die ook wel baantjes wil trekken Wat op zich een strak plan is; vandaag moest ik de Mr echt aan zijn haren meeslepen naar het zwembad maar ja, anders zit die ook maar op de bank.
Sporten is voor mij per definitie een solitaire aangelegenheid. Ik wil iemand anders helemaal niet meeslepen, ik wil mijn tempo niet aanpassen, en ik wil al helemaal niet praten.

Ik heb gisteravond buitengewoon teleurstellend gegeten. We kwamen in een Van Der Valk terecht, en het enige hoofdgerecht op de kaart zonder sausje was gewokte vis. Maar de gewokte vis bleek te verzuipen in een zoete sojasaus. De saus smaakte naar stroop. Ik kreeg er spontaan hoofdpijn van en ben na een paar happen maar gestopt met eten. Achteraf gezien had ik beter twee voorgerechten kunnen bestellen.

BJ: fantastisch resultaat!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_60203445
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je 3 minuten niet volhoudt dan ga je gewoon iets te hard. Weer proberen! Het gaat om volhouden en niet om snelheid in het begin.
Ik vond 'stoeprand af, stoeprand op' juist wel leuk in het begin, dan duren die minuten voor mijn gevoel minder lang.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:46:14 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60203777
Goedemorgen!

We beginnen de dag met een inspirerend filmpje

Ik ben vandaag te vinden in het squash centrum, alwaar ik alle hoeken van de baan ga zien, met dank aan mijn teerbeminde.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:52:06 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60203822
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 06:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind zwemmen zo leuk en fijn, maar ik kan het niet aan om met andere mensen samen in een zwembad baantjes te trekken. Ze houden zich niet aan de rangorde in het zwembad (ene kant voor de slomen, andere kant voor de speedo's), ze blijven aan de kant keuvelen zodat ik niet spectaculair kan keren, en soms heb je er zelfs een paar van die dozen tussen zitten die al keuvelend naast elkaar blijven zwemmen zodat ik er omheen moet zwemmen.
Bingo. Daarom ga ik dus nooit zwemmen in het zwembad. Niemand houdt zich aan mijn regels!
Slomo's, bejaarden en kinderen rechts, sportievo's links.
En niet buiten de lijntjes zwemmen!!!!!!!!!!!

Ik wacht dus maar braaf tot de zee weer boven vriespunt is.
pi_60203922
Die Bernard!!

Ik heb gister bij de AH mini Chupa Chups lolly's meegenomen.Sugarfree!! Minder dan 15 cal. per lolly.

Ze zitten in een gezellig pakje 'sigaretten' met het opschrift: sucking relaxes
en op de achterkant: Does not harm those around you

Ik vind ze leuk en best lekker. Niet zó lekker dat je het hele doosj wilt leegzuigen en das ook wat waard.

Ben echt veel te laat naar bed gegaan en nu ben ik natuurlijk weer niet vooruit te branden.

Zaterdag hoort eigenlijk een oranjegele dag te zijn, maar damn, hoe anders is het in het echt. (hebben jullie ook kleuren voor cijfers en dagen en zijn bij jullie ook dingen even of oneven? Paar jaar geleden was er zo'n professor bij Zomergasten en die vertelde dat het zelfs een naam heeft! Synesthesie! Tot dan toe dacht ik dat ik niet helemaal lekker in mijn hoofd was, omdat iedereen me raar aankeek als ik het had over blauwe donderdagen en gele tweeën, en als ik zei dat maandag oneven was en vrijdag ook, maar dinsdag dan weer niet ) Als kind had ik het nog veel erger en er zijn zelfs mensen, die als ze muziek horen ook allerlei kleuren voor zich zien, dat heb ik dan weer niet.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:33:12 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60204162
Ik ken het fenomeen, lijkt me vooral heel gezellig
Ik heb alleen een obsessie met cijfers, maar ik denk zelden in kleuren. Bij mij hebben dagen gewoon de kleuren van outlook

Iemand vroeg hier een tijd geleden naar een gezond recept voor aardappelpuree. Ik weet niet meer wie, maar ik ben ergens op gekomen, dus bij deze:

- kruimige aardappels
- olijfolie
- parmezaan

Aardappels koken, afgieten, beetje kookvocht bewaren. Stampen en scheut olijfolie en fijngeraspte parmezaan toevoegen. Goed doorstampen. Deksel even op de pan en paar minuutjes laten staan. Opdienen.
Venkel meekoken en die erdoorheen stampen is de perfecte begeleiding bij een lekker stukje vis!

Posh versie: piepklein beetje fijngesneden truffel toevoegen.
Toevallig heb ik nog een piepklein blikje truffel liggen, dus vanavond eten we voor het eerst in 3 jr weer eens aardappelpuree
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:58:58 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_60204481
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 09:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Bingo. Daarom ga ik dus nooit zwemmen in het zwembad. Niemand houdt zich aan mijn regels!
Slomo's, bejaarden en kinderen rechts, sportievo's links.
En niet buiten de lijntjes zwemmen!!!!!!!!!!!

Ik wacht dus maar braaf tot de zee weer boven vriespunt is.
Idem. Mijn hele dorpszwembad zit propvol bejaarden die zij aan zij ronddobberen en je kunt er gewoon niet met goed fatsoen zwemmen. Ik las vorige week in de krant eenzelfde klacht van een mevrouw die daarbij nog even aanstipte dat ze in een ander Europees land (ik meen Italië) overal waar je kunt zwemmen een scheiding hebt tussen baden voor langzame (keuvelende), gemiddelde en snelle zwemmers, zodat niemand last van elkaar heeft. Helemaal geen gekke oplossing.

Vanmorgen 52,8 kilo en ontbeten met een dikke, zelfgebakken volkorenboterham met een lik roomboter en flink wat flinterdun gesneden rosbief. Geen zout, wél veel zwarte peper. Verder een boel bramen en een restje groene sojaboontjes.
Ik bevind me de rest van de dag in de Efteling, en aangezien het horeca-aanbod daar mij niet al te ruim zal voorzien van suiker- en koolhydraatarme menusuggesties denk ik dat ik zelf maar eens wat meeneem.
SHE, nog leuke tips voor dingen zonder brood en suiker die een beetje makkelijk in m'n tas passen? Ik kan zelf ook wel wat verzinnen, maar jij doet het zo leuk.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:10:50 #137
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60204659
gekookte eitjes, rolletjes van willkeurige vleeswaren en een plakjes kaas, rijg wat augurkjes/worst om en om aan een stokje, komkommer, tomaatjes, nootjes, appels, mijn befaamde selderij stengels met pindakaas, zalmrolletjes met light roomkaas en ui, reepjes hamburger, mini kipburgertjes ( kipfilet superfijn snijden, chilipoeder, komijn en knof toevoegen, eitje erdoor en balletje draaien. platdrukken op de grill )
pi_60204733
quote:

Sporten is voor mij per definitie een solitaire aangelegenheid. Ik wil iemand anders helemaal niet meeslepen, ik wil mijn tempo niet aanpassen, en ik wil al helemaal niet praten.

Ik KAN helemaal niet praten tijdens het zwemmen, ik probeer altijd de slagen een beetje af te wisselen. Maar ik vind het altijd leuk om met meerderen te gaan en een beetje een competitief tempo aan te houden.
En, waar het sportfondsenbad in Den Haag altijd afgeladen vol was, waren er hier maar twee of drie mensen per baan. De normale rangorde is niet eens nodig

Oeh minilot, nu heb je me geinspireerd; ik ben dol op rosbief
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:32:23 #139
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60205015
Oeh, Lot voor ik het weer vergeet...Als je gevoelige darmen hebt, dan kun je beter veel groenten tot je nemen en de kaas en vlees zoveel mogelijk laten staan!
noten, zaden, groenten, ei en yoghurt kan dan wel. Ook suikervrij, maar volledig harmless.

( reden : te rigoreus low carb , zo vrezen wetenschappers, veroorzaakt teveel ongezonde bacterieen in de darmen waardoor mensen hiermee een mogelijk risico lopen op darmkanker. Bron : Rowett study. Het heeft te maken met de aanmaak van boterzuur. Ik zou met een ongewone darmflora dus iedereen op het hart drukken de inname van koolydraten niet teveel te beperken, maar juist te verhogen. )

Ook is regelmatig vegetarisch eten een absoluut pluspunt voor je gezondheid.
pi_60205049
Ik ben zelf járen vegetariër geweest en eet graag vegetarisch (Indiaas ), maar helaas beschouwt die vent van mij een maaltijd pas als een maaltijd als er vlees aan te pas komt.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:38:47 #141
221912 minilot
Nancy boy
pi_60205105
Ik heb geen gevoelige darmen. Ik kan op vakantie water uit de kraan drinken en onbetrouwbaar vleesch van stalletjes vreten zonder ook maar een centje pijn.
Ik laat kaas staan wegens kaasverslaving, maar ik heb niet de indruk dat vlees momenteel enig probleem oplevert. Gelukkig. Neemt niet weg dat groenten momenteen wel zo'n beetje de helft van mijn dagelijkse voedsel beslaan en dat ik een dag of twee per week helemaal geen vlees eet. Ik hou heel erg van vlees, maar ik vind het leuk om mezelf te verplichten een beetje creatiever te worden in vegetarische maaltijden.

Ik vrees dat zalmrolletjes het niet zo leuk gaan vinden om een paar uur in een warme tas te zitten, maar een licht roomkaasje overleeft dat wel, dus dan neem ik wel een flinke bak tomaatjes en selderij mee. Het is tenslotte weekend en dan kan een klein beetje roomkaas natuurlijk best. Verder bedenk ik me net dat er op de avonden dat de Efteling tot middernacht geopend is, er geweldige, superhete, ter plekke gegrillde chilikip met groenten in wraps worden geserveerd. Hoera!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:48:39 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60205257
Ik eet ook met perioden strikt vegetarisch, simpelweg omdat ik me dan beter voel. Ik heb alleen de pech dat ik granen slecht verdraag, dus dan moet je wel erg veel moeite doen om flink te eten.
Helaas hebben de geneugten des levens ook een waarde. Met mijn eigen schema probeer ik de verhoudingen zo in te passen dat vlees een minimaal onderdeel is, kaas een zonde, groente, vis en noten een hoofdonderdeel en ei en yoghurt een tussendoortje of goed begin van de dag. Ik heb de indruk dat dit wel zo'n beetje de allerbeste manier is. In elk geval is de wetenschap het wel met me eens.
( inzake het verenigen van het goede en het 'kwade' )
pi_60205276
Nou, ik denk zowaar dat ik ga afvallen van mijn nieuwe baantje. Hele dag staan, lopen, van krukjes afspringen en 's avonds te moe om veel te eten . Hoorde al verhalen van vakantiewerkers die spontaan een paar kilo afvielen . Maar het werk is wel ok en heb mn eerste verwonding al binnen: vinger opgesneden met een stanleymes . Zo en nu bijgelezen, naar de stad, 2 kamers opruimen en me inschrijven voor de uni. Ben ook veel te druk om hier te lezen eigenlijk . Maar lunchtips zijn wel leuk, ga ik ook proberen.

Lotje! Je bent weer terug!

Zwahiel en BJ: Goed gedaan allebei

PF: Je verhaal over die vis Ik begon gewoon echt hardop te lachen. Maar uhm, ondanks dat ik nu fulltime werk enzo, als je keertje weer zonder vrienden zit (en ik zit voor de verandering thuis): we wonen in de buurt enzo .

(shit he, wat een smileys)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_60205692
quote:
Ik vind zwemmen zo leuk en fijn, maar ik kan het niet aan om met andere mensen samen in een zwembad baantjes te trekken.

Check. Check.
Heb een mooi Adidas zwempak en een mooie Speedo bril, de laatste keer dat ik ben wezen banen trekken is denk ik 4 jaar geleden.

Er is een tijd geweest dat ik ging krantenlopen --> zwembad --> school ! Zat ik tijdens wiskunde de chloorlucht nog op te snuiven.

Vandaag ben ik op de schietbaan te vinden!
pi_60205786
Ik heb vandaag vroege lunch. (m'n ontbijt was alleen een eitje, vandaar) :

2 wasa crackers (original crisp) met scharrelei salade. Stukjes koude kalkoen (van gisteravond) en cherrytomaatjes met sjalotjes en zout en peper. Lekker.

Ik denk dat ik hier in het piepkleine keukentje (in de galerie) een magnetron ga neerzetten! Hij kan op de koelkast. De spullen die daar nu opstaan, zouden dan moeten verhuizen naar een bovenkeukenkast, die er ook nog niet is, maar wel kan komen natuurlijk. Dan kan ik ook kliekjes opwarmen en soepjes!!
pi_60205906
Ik vind heel veel sporten leuk. (allemaal individueel, geen groepsgedoe), maar zwemmen

Wij hebben notabene een zwemvijver in Belgie:

Maar ik zwem nooit, ik spring er wel vaak in om af te koelen en ik drijf ook weleens op een rubberbootje, maar zwemmen vind ik saai.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:36:20 #147
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60205981
Hmmm herkenbaar minilot en -marz-. Ik zwom vroeger ook echt zowieso twee avonden per week en dan nog meestal op zondag. Reddingsbrigade en 't wedstrijd team.

Ben laatst nog eens geweest, echt om te janken. Overal van de gerimpelde mensen die niet zwemmen, maar ordinair dobberen. Met z'n tweeën of drieën naast elkaar. En zwem je er voorbij dan moet je uitkijken dat je niet een trap van hun 'perfecte' schoolslag krijgt in je zij...

Heb dé manier gevonden, ik zwem er onderdoor. Helaas laat mijn conditie dat nog even niet helemaal toe, maar ik doe mijn best (als ik ga zwemmen). Kon vroeger met gemak 25 meter onder water en met wat moeite haalde ik toch wel minimaal de 30 / 40 meter (heb eens net geen 60 meter gedaan). Jammer dat dat nu niet meer is. De bedoeling is wel om een soort van 'zwemclubje' te gaan vormen met wat mensen. We willen allemaal onze conditie op peil houden, zien elkaar weinig en vonden dit wel een goed idee.

Nu nog maar wachten op die rot teen zodat ik weer dingen kan / mag.
En SHE, ben stik jaloers op je, ik wil ook ZO graag weer squashen! Maar 't mag niet van de dokter en ik denk dat 't ook nog niet kan... Echt, wil twee dingen, da's squashen weer lekker raggen in zo'n hok en en en, snowboarden!! GRRRRR Vooral dat laatste! Is 't el cheapo (30 euro voor 8!!! uur) in Snowworld, ben ik al drie weken aan het gaan mag ik niet niet meer argh! Zodra die teen beter, meteen de auto of de trein in naar Landgraaf, en rap! Mijn snowboard kijkt me elke dag vragend aan...
Want die zon laat zich toch niet zien hier in Nederland.

Thanks voor de felicitaties.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_60206067
Ik heb nu een mental image van Zwahiel die 25 meter onder water zwemt, dan toch lucht moet happen en dan met z'n hoofd in de wollige zachtheid van een bolle damesbuik belandt.
pi_60206120
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:31 schreef conleche het volgende:
Ik vind heel veel sporten leuk. (allemaal individueel, geen groepsgedoe), maar zwemmen

Wij hebben notabene een zwemvijver in Belgie:
[ afbeelding ]

Maar ik zwem nooit, ik spring er wel vaak in om af te koelen en ik drijf ook weleens op een rubberbootje, maar zwemmen vind ik saai.
Wow. Woon je daar of is dat een vakantiehuisje?
pi_60206150
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wow. Woon je daar of is dat een vakantiehuisje?
Dat huisje wat je ziet is het atelier van Meneer C. Het huis waarin we wonen (en waar mijn atelier is) staat buiten beeld. (ik woon half in Belgie, half in Amsterdam)
pi_60206229
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat huisje wat je ziet is het atelier van Meneer C. Het huis waarin we wonen (en waar mijn atelier is) staat buiten beeld. (ik woon half in Belgie, half in Amsterdam)
Wat een prachtig plekje zeg. Mag ik een weekje komen logeren?
pi_60206316
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef -marz- het volgende:

Check. Check.
Heb een mooi Adidas zwempak en een mooie Speedo bril, de laatste keer dat ik ben wezen banen trekken is denk ik 4 jaar geleden.

Er is een tijd geweest dat ik ging krantenlopen --> zwembad --> school ! Zat ik tijdens wiskunde de chloorlucht nog op te snuiven.
Ik heb een bikkelzomer gehad waarin ik elke dag ging zwemmen om een depressie af te wenden (ik had m'n ex opzij gezet en moest weer bij m'n vader in Ede wonen om een dak boven m'n hoofd te hebben...). Dat zwemmen heeft me echt gered. Ineens zag ik er goed uit, kreeg ik een kamer aangeboden in Bloemendaal (vlakbij de zee) en vond ik de liefde van m'n leven. En dat allemaal dankzij zwemmen.
quote:
Vandaag ben ik op de schietbaan te vinden!
Leuke hobby?
pi_60206360
Hahaha Claudia, dat is wel spectaculair ik raakte er enkel 2 kilo mee kwijt Maar ik heb ook een adidas badpak en een speedobrilletje, Marz. En ook nog een achtje - beetje spierballen kweken
pi_60206380
Even een vraagje:

Ik wil mijn suikerconsumptie naar beneden hebben, met name in de ochtend. Ontbijt = magere yoghurt met Special K-spul en een schep suiker. Nu heb ik de suiker vervangen door honing, is dat een slim idee of maakt het geen moer uit ten opzichte van gewone witte kristalsuiker?
En de Special K, daar is vast ook een beter alternatief voor, maar wat?
Yoghurt wissel ik wel af met magere kwark of biogarde.
pi_60206441
Honing = suiker met een klein beetje extra. Maar qua koolhydraten is het niet de moeite om om te schakelen; beter neem je dan zoetstof. Of gewoon niets.
Ik eet (bij vlagen) gewoon kale muesli in de yoghurt. Is even wennen, maar als je eenmaal bent omgeschakeld, hoef je al die zoete prefab ontbijtgranen niet meer
pi_60206510
Het wokken van een forse hoeveelheid rijst is een goede training voor je armspieren. Het mes snijdt aan twee kanten.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:07:49 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60206513
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:00 schreef Plukie86 het volgende:
Even een vraagje:

Ik wil mijn suikerconsumptie naar beneden hebben, met name in de ochtend. Ontbijt = magere yoghurt met Special K-spul en een schep suiker. Nu heb ik de suiker vervangen door honing, is dat een slim idee of maakt het geen moer uit ten opzichte van gewone witte kristalsuiker?
En de Special K, daar is vast ook een beter alternatief voor, maar wat?
Yoghurt wissel ik wel af met magere kwark of biogarde.
probeer eens optimel yoghurt? aarbei/ perzik/ bosvruchten of vanille, dus hoef je niets toe te voegen en komt qua calorieen overeen met magere yoghurt
*aanrader*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 juli 2008 @ 13:08:17 #158
163650 Greys
pi_60206522
Goedemiddag allen

Het komt hier met bakken uit de lucht!
Co, als ik je foto zie van atelier en zwemvijver krijg ik meteen heimwee (en Bink ook, die zou graag nog even tussen de kikkervisjes je vijver in duiken ). Wat een heerlijk bezoekje was dat, met je lekkere broodjes

Ik heb ook gezwommen, maar dan in een bad waar de mensen zich wèl aan de regels hielden en waar een heerlijk muziekje werd gedraaid. Dat was zalig baantjes trekken. Alleen nu is dat zwembad iets te ver weg (ben verhuisd) en waar ik nu woon komt pas volgend jaar een zwembad

Marz, wat een leuke hobby, schieten! Vroeger toen ik nog thuis woonde had mijn vader een kogelvanger op zolder en mochten we met de luchtbuks schieten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60206529
Oh en BTW Plukie, de natuurwinkel heeft lekkere muesli's. De goedkope euroshopper/c1000-huismerkmeuk vind ik altijd wat kleur- en smaakloos; bij de natuurwinkel hebben ze ze met meer granen en verschillende noten enzo. Veel smakelijker! Dat stelletje mueslivreters weet wel wat lekker is
pi_60206539
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:45 schreef conleche het volgende:

[..]

gaaf zeg!
ik wil naar de stad maar ik moet ook hardlopen
pi_60206567
Optimel is wel een goed plan, ik heb hier nog een pak caramelvla liggen. En muesli eet ik ook wel eens (maar de laatste tijd niet meer). Vooral die van Zonnatura is lekker, maar ik kan ook wel eens kijken of de natuurwinkel hier lekkere soorten heeft.

Thnx voor de tips.
pi_60206606
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
Hahaha Claudia, dat is wel spectaculair ik raakte er enkel 2 kilo mee kwijt Maar ik heb ook een adidas badpak en een speedobrilletje, Marz. En ook nog een achtje - beetje spierballen kweken
Ik heb de werkelijkheid hooguit iets 'getweakt'.

Op vakantie in het buitenland ga ik elke dag zwemmen. Ik word wakker, trek m'n badpak aan en spring meteen in het water. Daar ga ik een uurtje baantjes trekken, en daarna samen met mijn lief ontbijten. Handdoek om me heen geslagen, en dan die fijne loomte van het zwemmen in m'n lijf. Wat een zaligheid.

Over 2 weken ga ik gelukkig op vakantie! Ik ben wel voornemens om te blijven eten zoals ik nu doe, met een enkele uitzondering voor een risotto of wat focaccia.
pi_60206639
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

gaaf zeg!
ik wil naar de stad maar ik moet ook hardlopen

Het kan allebei!! Ja ja, ik weet dat dat misschien een verrassing is, maar dat hardlopen, daar ben je met douchen erbij nog geen uurtje mee kwijt! Welke stad bedoel je Almere of A'dam? Indien A'dam, kom bij mij wat drinken in de galerie!

Ik heb veel trek vandaag, waarom is dat nou weer?
pi_60206690
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en BTW Plukie, de natuurwinkel heeft lekkere muesli's. De goedkope euroshopper/c1000-huismerkmeuk vind ik altijd wat kleur- en smaakloos; bij de natuurwinkel hebben ze ze met meer granen en verschillende noten enzo. Veel smakelijker! Dat stelletje mueslivreters weet wel wat lekker is
Hmja, goed plan, ik zal ook weer eens een bezoekje brengen aan de natuurwinkel hier om de hoek, die nota bene meer dan eens is uitgeroepen tot beste natuurwinkel van Nederland.
pi_60206692
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef Greys het volgende:
Goedemiddag allen

Ja fdikkie, hier ook Ik wil eigenlijk in Brussel gaan tassen-shoppen vandaag

Claudia, dat klinkt echt zalig Maar een beetje pasta moet ook wel kunnen, toch? Misschien een incidenteel stukje tiramisu?
Ik heb al dagen zin in tiramisu; ik had voor de Mr een bakje gekocht omdat hij een chagrijnige rotdag had gehad. En ik had beter niet een hapje kunnen proeven, want nu wil ik ook
pi_60206709
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:08 schreef Greys het volgende:
Goedemiddag allen

Co, als ik je foto zie van atelier en zwemvijver krijg ik meteen heimwee (en Bink ook, die zou graag nog even tussen de kikkervisjes je vijver in duiken ). Wat een heerlijk bezoekje was dat, met je lekkere broodjes

Ik heb ook gezwommen, maar dan in een bad waar de mensen zich wèl aan de regels hielden en waar een heerlijk muziekje werd gedraaid. Dat was zalig baantjes trekken. Alleen nu is dat zwembad iets te ver weg (ben verhuisd) en waar ik nu woon komt pas volgend jaar een zwembad

Marz, wat een leuke hobby, schieten! Vroeger toen ik nog thuis woonde had mijn vader een kogelvanger op zolder en mochten we met de luchtbuks schieten
Ik heb vroeger wel heel vaak meegedaan aan de zwemvierdaagse!!! (was ik 10-)

Hier ook, met bakken uit de lucht op het moment!

Was gezellig he! We kunnen wel een keer een Belgie-meet houden. Moet ik wel een keer wachten dat de meneer een keer in Amsterdam is en ik niet, want ik denk dat hij een huis vol kakelende dieet-kippen niet echt op prijs zal stellen
pi_60206734
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Het kan allebei!! Ja ja, ik weet dat dat misschien een verrassing is, maar dat hardlopen, daar ben je met douchen erbij nog geen uurtje mee kwijt! Welke stad bedoel je Almere of A'dam? Indien A'dam, kom bij mij wat drinken in de galerie!

Ik heb veel trek vandaag, waarom is dat nou weer?
Almere. Ik moet een keer opschrijven waar je precies zit want ik loop wekelijks over de grachten van Amsterdam!
De planning: Evy les 3 inhalen want die heb ik overgeslagen
Douchen. Benen harsen en haar stijlen. ik ben gister met een pincet wezen epileren want na dat horrorverhaal.......................
naar de stad
uit eten!

-edit-
huuuuuuuh regen!
pi_60206751
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja fdikkie, hier ook Ik wil eigenlijk in Brussel gaan tassen-shoppen vandaag

Claudia, dat klinkt echt zalig Maar een beetje pasta moet ook wel kunnen, toch? Misschien een incidenteel stukje tiramisu?
Ik heb al dagen zin in tiramisu; ik had voor de Mr een bakje gekocht omdat hij een chagrijnige rotdag had gehad. En ik had beter niet een hapje kunnen proeven, want nu wil ik ook
Tirami su kan je best makkelijk suikervrij zelf maken! Een paar dingetjes aanpassen en het is SHE proof!

Toen ik Atkins deed, maakte ik het best vaak.
pi_60206939
het hoost
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 juli 2008 @ 13:30:53 #170
163650 Greys
pi_60206979
Echt niet normaal he, die regen. Het is gewoon donker!
Maarrrrrr het zomerweer is in aantocht! Joepieeeeeee!

* Greys loert met een schuin oog en grote angst naar de Epilady
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:31:02 #171
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60206983
Dames, help!

Ik heb voor vanavond dus piepkleine, superbiologische lamsbiefstukjes. Daarbij de aardappelpuree met olie, truffel en parmezaan. Nu komt de groente en ik kan niet kiezen. Mijn logica zegt me dat ik iets aards erbij moet serveren, omdat de truffel/aardappel combi dat ook is. Dus ik dacht aan een pakketje portobello's gesmoord in de oven met knof/peterselie en olijfolie.
Maar mijn ogen vinden dat er iets groens bij moet; en ik dacht aan peultjes.
Wilt u voor mij kiezen voordat ik mezelf nog gekker maak dan ik al ben?

Ps: Melkmeisje, dat plekje in het Belgse is werkelijk verrukkelijk. Je bent een gezegend mens!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:31:58 #172
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207000
Hier in Utrecht overigens volop zonnig. Dat gebeurt vaker en is echt een pluspunt aan Utrecht.
pi_60207028
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Dames, help!

Ik heb voor vanavond dus piepkleine, superbiologische lamsbiefstukjes. Daarbij de aardappelpuree met olie, truffel en parmezaan. Nu komt de groente en ik kan niet kiezen. Mijn logica zegt me dat ik iets aards erbij moet serveren, omdat de truffel/aardappel combi dat ook is. Dus ik dacht aan een pakketje portobello's gesmoord in de oven met knof/peterselie en olijfolie.

Ps: Melkmeisje, dat plekje in het Belgse is werkelijk verrukkelijk. Je bent een gezegend mens!
Ik vind portobello's lekkerder dan peultjes, dus daar zou ik voor gaan. Maar peultjes lijken me wel voedzamer qua vitamines e.d.
pi_60207036
quote:
Dames, help!

Peultjes!! Of snijboontjes!! Juist als tegengewicht voor de puree en lam, anders wordt alles zo zoutig, nee das niet het goede woord, maar groene groenten frist het op, zeg maar.
pi_60207135
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef ColdFeet het volgende:

Een van de belangrijkste redenen om naar Italië te gaan is vanwege het eten, dus ik ga er echt geen bammetjes pindakaas wegwerken! Maar ik voel er wel wat voor om de française in Italië uit te hangen: véél proeven, maar telkens een klein beetje. Voeg hier de SHE-strategieën váák eten en niet te veel verschillende soort dingen tegelijkertijd eten aan toe.

Dat moet prima lukken. Antipasto en secondo delen. Ik maal zelf niet zo om de primo. Pasta vind ik heel vaak niet bijzonder, ook niet in Italië. Pizza doet me ook niets, en suiker in de vorm van snoep, koek en toetjes wil ik sowieso blijven vermijden.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:39:23 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207148
Gelukkig, 2 keer worden de peultjes genoemd. Dus peultjes it is.
Ik wilde bijna mijn hoofd in de vriezer steken van ellende, dank!
pi_60207161
quote:
Dames, help!

Ik zou er een saus van maken uit eigen vocht. Een bieten puzzelstukje en een courgette dambordje. Daarbij nog een dunne gele paprika en een groene asperge ter decoratie. Van de aardappel puree zou ik een terinne(?) maken.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:47:18 #178
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207267
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een van de belangrijkste redenen om naar Italië te gaan is vanwege het eten, dus ik ga er echt geen bammetjes pindakaas wegwerken! Maar ik voel er welwat voor om de française in Italië uit te hangen: véél proeven, maar telkens een klein beetje. Voeg hier de SHE-strategieën váák eten en niet te veel verschillende soort dingen tegelijkertijd eten aan toe.

Dat moet prima lukken. Antipasto en secondo delen. Ik maal zelf niet zo om de primo. Pasta vind ik heel vaak niet bijzonder, ook niet in Italië. Pizza doet me ook niets, en suiker in de vorm van snoep, koek en toetjes wil ik sowieso blijven vermijden.
De Francaise uithangen is altijd een goed idee. Het enige soort vrouwen op deze planeet wat het weet te presteren niet dik te worden van rijk eten. En de hele truuk is; veel proeven, weinig eten.
Ooit gaat het mij ook lukken, dat beloof ik mezelf.

Verder is Italie ook een fantastische plek voor schitterende vegetarische gerechten;
denk aan papa di pomodoro, polpettone di fagliolini, capunata, zucchini op alle manieren, gestoofde wilde uien, ...zucht, in Italie is alles beter
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:49:32 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207301
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik zou er een saus van maken uit eigen vocht. Een bieten puzzelstukje en een courgette dambordje. Daarbij nog een dunne gele paprika en een groene asperge ter decoratie. Van de aardappel puree zou ik een terinne(?) maken.
Het is vrijwel onmogelijk om een terrine van aardappelpuree te maken.
pi_60207331
Hm. Ik ben de naam vergeten
pi_60207441
Mijn Franse ex-schoonmoeder is een heel goed voorbeeld. Zij ontbeet in de ochtend met 1 plak geroosterd pain de campagne, met brie die nog net niet uit zichzelf wegliep. Als lunch: een stukje vis of vlees met groenten. Als 4 uurtje: een kop sterke earl grey thee (losse thee) met gecondenseerde melk. Avondeten weer vlees of vis of fruits de mer met groenten. Noooooit toetjes. Ze rookte ook 5 gauloises zonder filter per dag die ze als ochtendritueel eerst doormidden knipte en in een mooi leren etuitje deed, zodat ze 10 rookmomentjes had.'t Mens was prachtig slank. Haar man echter, kon absoluut geen maat houden: hij maakte de lekkerste dingen (echt, als ik aan zijn kerstdiners denk dan loopt het water me nog in de mond) Maar zoals een Franse kok betaamt: hij gebruikte veel boter en olie en andere rijke ingedienten. Maar van hem heb ik mijn tarte tatin leren maken en gegratineerde oesters en langoustine met aioli en uientaart met briseedeeg. Fuck: nu heb ik heimwee naar die dikke ex-schoonvader van me
pi_60207453
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hm. Ik ben de naam vergeten
Bedoel je gratin?? Ook lekker
pi_60207674

Ik bedoel dit Is met lamskoteletjes maar was echt super lekker

[ Bericht 7% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 20-07-2008 14:16:21 ]
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:13:14 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207702
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:00 schreef conleche het volgende:
Mijn Franse ex-schoonmoeder is een heel goed voorbeeld. Zij ontbeet in de ochtend met 1 plak geroosterd pain de campagne, met brie die nog net niet uit zichzelf wegliep. Als lunch: een stukje vis of vlees met groenten. Als 4 uurtje: een kop sterke earl grey thee (losse thee) met gecondenseerde melk. Avondeten weer vlees of vis of fruits de mer met groenten. Noooooit toetjes. Ze rookte ook 5 gauloises zonder filter per dag die ze als ochtendritueel eerst doormidden knipte en in een mooi leren etuitje deed, zodat ze 10 rookmomentjes had.'t Mens was prachtig slank. Haar man echter, kon absoluut geen maat houden: hij maakte de lekkerste dingen (echt, als ik aan zijn kerstdiners denk dan loopt het water me nog in de mond) Maar zoals een Franse kok betaamt: hij gebruikte veel boter en olie en andere rijke ingedienten. Maar van hem heb ik mijn tarte tatin leren maken en gegratineerde oesters en langoustine met aioli en uientaart met briseedeeg. Fuck: nu heb ik heimwee naar die dikke ex-schoonvader van me
Er is een onderzoek gedaan door dr. Edine Tiemersma ( Uni van Wageningen ) naar het fenomeen rokers en drinkers die toch stokoud worden.
In het kort was de conclusie dat de manier van leven nog steeds de allergrootste factor was in het wel of niet oud worden. Los van alle genetische factoren.
Het sluit wel aan bij het simpele feit dat die rokende, wijn slurpende, rijk etende Fransozen niet alleen een hoge levensverwachting hebben, maar ook relatief kanker-arm zijn.

Zelfs ik mis je schoonvader en ik ken 'm niet eens
pi_60207887
Ohhh, ik ga ZONDIGEN dit weekend, SHE
Ik heb een kilo aardbeien, een kilo aalbessen, een kilo kersen en een pond frambozen gekocht op de markt. Allemaal prachtig, stralend, rijp

Fuck de suikers, het gaat allemaal op
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 juli 2008 @ 14:25:18 #186
163650 Greys
pi_60207933
Wat een ENORME foto, PF!

Oh wacht, ik kan er op klikken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:26:07 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60207943
Dat is geen zonde hoor.
Je hebt namelijk precies die fruitsoorten uitgezocht die heel weinig suikers bevatten. Prop je maar vol heur!
pi_60208058
Over aalbessen gesproken, ik heb er ook nog een half pond van dat ik straks ga wegwerken.
pi_60208075
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dit Is met lamskoteletjes maar was echt super lekker
Wat ziet dat er mooi uit. Bij welk restaurant was dat?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:33:57 #190
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60208109
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:40 schreef conleche het volgende:
Ik heb nu een mental image van Zwahiel die 25 meter onder water zwemt, dan toch lucht moet happen en dan met z'n hoofd in de wollige zachtheid van een bolle damesbuik belandt.
nou... neej... brrrr...

Ik kijk wel altijd gewoon onder water, daarom raak ik ook altijd mijn lenzen kwijt dan Heb tegenwoordig een standaard setje Kruidvat lenzen liggen voor dit soort gevallen, hopla dure lenzen uit cheapo KV dingen in en gaan maar.

Hier giet 't ook, net als ik met de fiets naar de stad wou. (want fietsen kan ik weer wel)

Zeg maar dat is wel een geinige casa zeg Metmelk. Doe je goed!

* zwahiel droomt van besneeuwde bergen... damn, was 't maar weer winter!
pi_60208176
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:26 schreef SHE het volgende:
Dat is geen zonde hoor.
Je hebt namelijk precies die fruitsoorten uitgezocht die heel weinig suikers bevatten. Prop je maar vol heur!

Lekker. Met kersen ben ik veel matelozer dan met chips of chocolade, gek genoeg...
pi_60208189
PF: je hebt van die mooie wenkbrauwen!!
pi_60208247
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hmja, goed plan, ik zal ook weer eens een bezoekje brengen aan de natuurwinkel hier om de hoek, die nota bene meer dan eens is uitgeroepen tot beste natuurwinkel van Nederland.
Gimsel?

Conleche: doe's vertellen over je suikervrije Tiramisu. Ik ben echt een tiramisu-freak namelijk .
pi_60208384
Tis al een tijd geleden en ik doe het nu uit mijn hoofd, maar ik gebruikte in plaats van lange vingers, zelfgemaakte suikervrije merengue, die helaas dan nooit precies zo wordt als de echte, maar toch best lekker. Als het je alleen om de suiker te doen is en niet om de koolhydraten kan je ook wel suikervrije koekjes gebruiken.

Dan deed ik alles precies zoals met de gewone tiramisu, dus slagroom kloppen, met zoetstof en de mascarpone ook met zoetstof. Ik gebruikte amandel essence ipv amaretto en een alcohol zonder suiker, kan me niet meer precies herinneren, maar ik denk aan cognac of zo. Ik zal het precieze recept weleens opzoeken.
pi_60208429
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Lekker. Met kersen ben ik veel matelozer dan met chips of chocolade, gek genoeg...
Hier nog eentje. Ik eet gewoon een heel pond kersen en denk dan 'getsie'.
pi_60208449
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:41 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Gimsel?
Yup. Gimsel. Ik ga er zo direct maar even heen denk ik. Sowieso wel een goeie als je aan de lijn bent.
pi_60208493
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat ziet dat er mooi uit. Bij welk restaurant was dat?
Ron Blaauw
pi_60208507
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:38 schreef conleche het volgende:
PF: je hebt van die mooie wenkbrauwen!!
Thanks Ik kan jouwe ook wel epileren als je wil
pi_60208527
quote:
Zelfs ik mis je schoonvader en ik ken 'm niet eens
Dat zie ik nu pas!
pi_60208539
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Thanks Ik kan jouwe ook wel epileren als je wil
Ja das mijn zwakke punt: ik heb daar nooit zo'n zin in!! Gelukkig zijn dikke wenkbrauwen weer in, momenteel!!
pi_60208579
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ron Blaauw
Menu ziet er goed uit. Wel de moeite waard om een keer te reizen zo te zien.
pi_60208714
Neem wel een zak geld mee
pi_60208723
200 p.p. als je alles neemt incl champagne en vier wijnen.
pi_60208809
Da's redelijk aan de prijs, maar als het echt goed is, heb ik dat over voor een etentje.

Ik heb besloten dat ik morgen ouderwetsche kippensoep ga maken. Met winterpeen, prei, bleekselderij en vooral heel veel kip. Geen vermicelli. En dan gewoon als avondmaal. Voor vriendlief stokbrood o.i.d. erbij.

Vanavond hebben we een feestje en eet ik daar. We slapen daar ook. Ik neem een bak met Japanse rijst mee zodat ik ontbijt heb.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:17:49 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60208876
En omdat een gezonde huid ook bij een gezond lijf hoort, nog even de tip van flip:
De zonnebrand van het kruidvat @ 5, 95 per joekelfles is de best geteste zonnebrandmelk volgens de consumentenbond.
Goedkoop wint weer eens! Biodermal @ 20 eurootjes is tweede.
De beste van vorig jaar ( Ambre solaire ) is nu van de troon verstoten.

( volgende week is het weer zomer, dames )
pi_60209180
Ik mijd de zon, nog goedkoper.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:36:26 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60209270
Ook ongezond, zon heb je nodig om vit D aan te kunnen maken.
pi_60209315
Niet mijden als in de hele dag binnenblijven. Maar ik ga zelden in de volle zon zitten en al helemaal niet 'zonnebaden'. Ik heb vitiligo, dus als ik dat wel doe, worden de vlekken zichtbaar. Vanwege mijn bleke huid zijn ze dat nu vrijwel niet.
pi_60209437
Heel veel mensen hebben dat! Zag er deze week nog drie (in gezicht, op handen etc)
pi_60209473
Ja, het komt best veel voor geloof ik. De oorzaak is nog steeds niet precies bekend, maar het is wel genetisch. Mijn oom heeft het bijvoorbeeld ook.
pi_60209700
Ik ben wit met soms witte vlekken in m'n gezicht, dus bijna niet zichtbaar. Maar dat komt denk ik door eczeem/hormoonzalf
pi_60210719
Gekocht bij Gimsel: chocola met 85% cacao, shoyu, goji-muesli en laurierdrop (100% zoethoutwortelextract, which makes me wonder: waarom heet dat spul laurierdrop als er geen laurier in zit? ).
  zaterdag 19 juli 2008 @ 16:51:25 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60210852
Wrs is alleen de essence van laurier toegevoegd.

Mooi lijstje Ise, en met die goji-muesli heb je een schitterend product in huis gehaald
pi_60211164
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 16:51 schreef SHE het volgende:
Wrs is alleen de essence van laurier toegevoegd.
Dan had het toch op de ingrediëntenlijst moeten staan?
quote:
Mooi lijstje Ise, en met die goji-muesli heb je een schitterend product in huis gehaald
Ben je trots op me? Ik heb datgene gekozen met het hoogste eiwit- en het laagste kh-gehalte. Wel f*ing duur, dat spul. Maar ik ben niet van plan om het elke dag te eten, meer als afwisseling op de eitjes als ontbijt.
pi_60211189
Nu weer een schaaltje Japanse rijst.

Weet je? Ik voel me echt schoon met dit eten.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 17:16:47 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60211332
Dat is de bedoeling dus ook. En als je maar genoeg van de rijst eet, dan zul je ook merken dat je velletje prachtig glad, glanzend en zacht gaat worden.
Oblivion vertelde me gisteren nog dat ze zo verrukt was over de staat van haar huid; en dat is echt de rijst.
Nu begrijp ik ook waarom die Aziaten allemaal van die schitterende huidjes hebben.
Je krijgt een hele subtiele glanzende gloed over je velletje, beetje a la sylvie meis. Kan geen bodylotion tegenop.
pi_60211420
Hm, dat vind ik helemaal niet erg, want ik heb een wat vervelende huid soms. Zouden mijn pukkeltjes die ik eens per maand krijg ook wegblijven straks?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 17:29:36 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60211538
Jazeker, alleen pas dan op met teveel eiwitten.
Zorg dan dat je doordeweeks wat meer groenten eet en wat minder vlees/vis.
Gewoon beperken tot avondeten en overdag alleen groenten, fruit en granen.

Als je te hoog in je eiwitten zit verhoog je de kans op pukkeltjes, je komt daar alleen achter door het te proberen helaas. Sommige mensen hebben niet genoeg enzymen in de darmen om eiwitten adequaat af te breken ( zoals ikzelf ) waardoor een acute uitbraak van pukkeltjes het gevolg kan zijn van een hoge eiwit-inname.
Weer andere mensen hebben nergens last van.

Overigens kan zink helpen om dit weer de kop in te drukken.

Veel mensen klagen weleens dat ze van vet of vlees pukkels krijgen. Het is niet het vet of het vlees wat ervoor zorgt dat ze het krijgen, maar het kan dus liggen aan een te hoge eiwit-inname. Dat of ze zijn hormonsters.
pi_60211585
Ik heb wel een vreemde hormoonhuishouding volgens mij. Ik reageer op hormonale anticonceptie bijvoorbeeld vaak tegenovergesteld van wat in de bijsluiter staat. Mijn hormonen zijn raar.

Ik móet dit even crossposten omdat ik het gewoon fukcing hilarisch vind:
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Mijn zusje en haar man zijn negen dagen in Thailand. Ze waren op pad in een taxi en de chauffeur vroeg of ze naar een pingpongshow wilden. Ze dachten, waarom niet. Mijn zusje vroeg of ze ook mee zou kunnen doen en dat kon de chauffeur wel regelen. Pas toen ze binnenkwamen in de bar, realiseerden ze zich dat een pingpongshow in toeristisch Thailand helemaal niets met tafeltennis te maken heeft.

pi_60211598
er zit een harssttrip op m'n been maar ik durf hem er niet af te trekken
pi_60211730
Zal ik even langskomen?
pi_60211756
Ja is goed
pi_60211862
Waar woon je?
pi_60211923
SHE: jij had het ergens over visrijst als afwisseling op die Japanse rijst. Is dat gewoon een kwestie van wat vis toevoegen aan het basisrecept of was dat een heel ander recept? Niet gebookmarked.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:04:09 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60212048
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:55 schreef Isegrim het volgende:
SHE: jij had het ergens over visrijst als afwisseling op die Japanse rijst. Is dat gewoon een kwestie van wat vis toevoegen aan het basisrecept of was dat een heel ander recept? Niet gebookmarked.
chinese kool
pandanrijst
1 gerookte makreel
prei
zout en peper

chinese kool in reepjes, makreel ontgraten en in bakje doen, rijst koken en ijskoud laten worden.
Olie in wok, prei erin, kool erin, wokken. Wanneer glazig, de rijst en vis erbij. Flink zout en peper. Klaar
pi_60212060
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:04 schreef SHE het volgende:

[..]

chinese kool
pandanrijst
1 gerookte makreel
prei
zout en peper

chinese kool in reepjes, makreel ontgraten en in bakje doen, rijst koken en ijskoud laten worden.
Olie in wok, prei erin, kool erin, wokken. Wanneer glazig, de rijst en vis erbij. Flink zout en peper. Klaar
Sounds simple 'n good.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 juli 2008 @ 18:48:05 #227
163650 Greys
pi_60212610
Ik heb weer aan mijn Kiwi Gold verslaving toegegeven
Heb vernomen dat dat helemaal niet goed is, om twee of drie kiwi's per dag te nemen, maar ik vind die Gold's zóóó lekker, 't is net snoep!

Die visrijst ga ik ook eens proberen, dat klinkt zalig!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:03:16 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60212782
Vertel, wat er is mis met de kiwi?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:55 #229
163650 Greys
pi_60212872
Geen flauw idee, maar ik krijg regelmatig van diverse kanten op mijn falie als ik met smaak kiwi nummer 3 zit te verorberen.
Dat schijnt niet goed te zijn voor je darmen, je schijnt er enorm van aan de race te gaan (zelf nergens last van) dus ik werd een beetje angstig van al dat vingertikken. Maar er is dus niets mis mee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60212903
kiwi's, daar zit heel veel vitamine C in en daar heb je niet snel een OD van!!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:13:20 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60212911
Ach, er zijn ook urban myths dat je van kiwi's kanker krijgt.

Bull. Lekker eten poppedijntje!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:18:35 #232
14746 k_i_m
pi_60212981
Wat zei je nou? Zonnig in Utrecht? Niet in de anderhalf uur dat ik er was . Utrecht op zaterdag .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:20:22 #233
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60213003
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:18 schreef k_i_m het volgende:
Wat zei je nou? Zonnig in Utrecht? Niet in de anderhalf uur dat ik er was . Utrecht op zaterdag .
Leuk dat je even langskwam, biatch. Ik hoop dat je zeiknat geregend bent
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:21:13 #234
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60213019
Ps: de zon schijnt hier weer. Wellicht dat de donkere wolken alleen samenpakten toen jij hier was
  Vis een optie? zaterdag 19 juli 2008 @ 19:37:33 #235
70532 loveli
N
pi_60213252
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:03 schreef SHE het volgende:
Vertel, wat er is mis met de kiwi?
Ik heb me laten vertellen dat allergische mensen moeten oppassen met kiwi's. Of iets dergelijks, ik heb iig een klok horen luiden.
crap in = crap out
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:39:03 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60213282
Uiteraard, er zijn mensen allergisch voor kiwi...maar dat is exact hetzelfde als met pinda's.
Maakt de pinda ook niet ineens een verboden boon.
pi_60214043
Arggh m'n huisgenote net aan de deur: KIJK whatshesaid! ik heb beslag voor een superlekkere chocoladecake gemaakt en hij gaat NU de oven in. Zin in een stukkie zometeen?
pi_60214059
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat allergische mensen moeten oppassen met kiwi's. Of iets dergelijks, ik heb iig een klok horen luiden.
Bij een allergie maken mestcellen teveel histamine vrij. Kiwi staat er om bekend dat het makkelijk histamine vrijmaakt, en dus een soort mini-allergische reactie veroorzaakt. Dat is tenminste wat ik erover kan vinden. Ik kan zelf dus ook niet tegen kiwi . Bedoel je dit?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:00:24 #239
14746 k_i_m
pi_60214535
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Leuk dat je even langskwam, biatch. Ik hoop dat je zeiknat geregend bent
Ik was incognito, we moesten langs de Apple winkel .
In my life
Why do I smile
pi_60214676
Woei. Geshopt in Brussel, nog steeds niet DE tas gevonden Maar wel een fles fambozen-eau-de-vie, vanavond eens proberen met wat ijs.
pi_60215173
Helpt de hele dag staan en wat rondlopen eigenlijk tegen uit de kluiten gewassen bovenbenen of moet ik na de vakantie gewoon hard gaan trainen en flink afvallen? En wat voor eten is geschikt op een hypo te voorkomen? (het ging helemaal mis rond een uur of 6, vergat alles en deed veel dingen fout, sneed mezelf enzo) Mn moeder had het over meer brood meenemen, maar ik vind 3 boterhammen met rookvlees eigenlijk wel genoeg voor een dag... (das excl ontbijt he )

Heb even mn stomme vragenrondje ...
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:01:48 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215359
Heb je diabetes Chico?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:02:36 #243
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215370
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
Woei. Geshopt in Brussel, nog steeds niet DE tas gevonden Maar wel een fles fambozen-eau-de-vie, vanavond eens proberen met wat ijs.
I envie joe !
pi_60215382
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:01 schreef SHE het volgende:
Heb je diabetes Chico?
Nee gelukkig niet . Tenminste, niet voor zover ik weet. Lijkt het daar dan op?

Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was. Het is daarna niet helemaal weggegaan, werd wel wat minder na een uurtje, tot het avondeten ... vandaar dat ik het voor het gemak een hypo noem.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:07:54 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215448
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was. Het is daarna niet helemaal weggegaan, werd wel wat minder na een uurtje, tot het avondeten ... vandaar dat ik het voor het gemak een hypo noem.
Als je met normaal eten een hypo krijgt, dan is er iets mis met je bloedsuiker. Is ie te hoog dan?
Eet je raar? Heb je het als je ongesteld, gestressed of moe bent..of bij te weinig eten?
pi_60215449
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:02 schreef SHE het volgende:

[..]

I envie joe !
En een uberschattige witte kasjmieren trui Die is echt heel zoet

Ik begin weer een beetje in mijn bewegingsritme te komen; nu weer even een half uurtje pilates!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:09:52 #247
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215470
Ah, ik zie nu je edit. En ja, dat is gewoon een hypo hoor.
Wat heb ik nou gezegd over regelmatig eten??

Ik had laatst ook al een tierende Moblo, omdat ze 2 crackers met kaas had gegeten op een halve dag.
Kappen daarmee!
pi_60215529
MoBlo wil ook nog weleens tieren op een normaal regime

Ik wil heel graag een foto van de witte kasjmiere trui, dat lijkt me een fijn hebbeding!!
pi_60215549
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:07 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je met normaal eten een hypo krijgt, dan is er iets mis met je bloedsuiker. Is ie te hoog dan?
Eet je raar? Heb je het als je ongesteld, gestressed of moe bent..of bij te weinig eten?
Mijn eten voor die dag:

10.00: 3 boterhammen honing (honger!!)
12.00: 1 boterham runderrookvlees
14.00: 2 boterhammen runderrookvlees
16.30: granny smith appel

En dan 20.30 een grote bak ijsbergsla, gebakken aardappeltjes en tilapiafilets. Maar dat was daarna dus pas. Ik vond mijn dag op zich niet zo raar, veel brood (normaal ontbijt ik met yoghurt + muesli) maar het was de tweede dag dat ik weer thuis ben na 2 weken frankrijk. In die weken at ik veel stokbrood met honing/jam, en snoepte ik ook. Daar ben ik thuis meteen weer mee gestopt. Dus opeens geen snoep/zoetigheid meer en misschien ook wel minder in hoeveelheid, en de hele dag staan/rondlopen. Ik ben niet ongesteld, niet gestresst maar was wel erg moe. Vooral erg moe.

Maar ik ga al naar een dietist om me te laten onderzoeken, zal ik dit ook meteen aangeven, zodra ik de ballen heb om te bellen .
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:16:20 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215576
Je haalt me de woorden uit de mond Co, ( inzake de trui )
Ik herinner me mijn eerste truitje, gekocht door Mama bij le Ballon rouge in Rotterdam
Die heeft 2 maanden geleefd, want mama was in het buitenland voor werk en Papa ging wassen. Mijn Barbie droeg daarna Cashmere

Als ik er niet zo'n jeuk van kreeg zou ik het elke dag dragen. Het is zachter dan mijn eigen velletje
pi_60215590
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:09 schreef SHE het volgende:
Ah, ik zie nu je edit. En ja, dat is gewoon een hypo hoor.
Wat heb ik nou gezegd over regelmatig eten??

Ik had laatst ook al een tierende Moblo, omdat ze 2 crackers met kaas had gegeten op een halve dag.
Kappen daarmee!
Ja maar ik heb wel iedere 2 uur zo ongeveer iets gegeten ... teveel brood, zelfs voor mijn doen, maar daar kan het toch niet aan liggen? Zou ik dan echt zoveel meer energie verbruiken met een dag werken of ben ik gewoon te moe geweest? Nu ben ik in ieder geval uitgeslapen . En neem ik boterham extra mee voor 16.30 ...
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:18:45 #252
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215619
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn eten voor die dag:

10.00: 3 boterhammen honing (honger!!)
12.00: 1 boterham runderrookvlees
14.00: 2 boterhammen runderrookvlees
16.30: granny smith appel

En dan 20.30 een grote bak ijsbergsla, gebakken aardappeltjes en tilapiafilets. Maar dat was daarna dus pas. Ik vond mijn dag op zich niet zo raar, veel brood (normaal ontbijt ik met yoghurt + muesli) maar het was de tweede dag dat ik weer thuis ben na 2 weken frankrijk. In die weken at ik veel stokbrood met honing/jam, en snoepte ik ook. Daar ben ik thuis meteen weer mee gestopt. Dus opeens geen snoep/zoetigheid meer en misschien ook wel minder in hoeveelheid, en de hele dag staan/rondlopen. Ik ben niet ongesteld, niet gestresst maar was wel erg moe. Vooral erg moe.

Maar ik ga al naar een dietist om me te laten onderzoeken, zal ik dit ook meteen aangeven, zodra ik de ballen heb om te bellen .
Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.
Te weinig, te eenzijdig en veel te weinig voedingsstoffen. Raar vind ik het niet na je indulgence in Frankrijk.
Kijk even of dit bijtrekt; als je weer flauwtes/verwarring/gestuntel krijgt, dan moet je echt je bloed laten checken.
pi_60215685
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.
Te weinig, te eenzijdig en veel te weinig voedingsstoffen. Raar vind ik het niet na je indulgence in Frankrijk.
Kijk even of dit bijtrekt; als je weer flauwtes/verwarring/gestuntel krijgt, dan moet je echt je bloed laten checken.
Ok . Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. * gaat even teruglezen over de lunchtips
pi_60215728
Conleche, helaas, mijn camera ligt op m'n werk. Maar het is een off-white trui met V-hals en driekwart mouw, van Hampton Bays. Perfect voor lange avonden op het dakterras
Edoch, een foto kan sowieso niet weergeven hoe heerlijk zacht 'ie is Ik ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals.

Er zit hier verderop in de straat een leuke kledingzaak die allerlei kleine Belgische labels verkoopt, zag ik. Ook best tof
pi_60215776
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche, helaas, mijn camera ligt op m'n werk. Maar het is een off-white trui met V-hals en driekwart mouw, van Hampton Bays. Perfect voor lange avonden op het dakterras
Edoch, een foto kan sowieso niet weergeven hoe heerlijk zacht 'ie is Ik ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals.

Er zit hier verderop in de straat een leuke kledingzaak die allerlei kleine Belgische labels verkoopt, zag ik. Ook best tof
Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....
pi_60215883
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....
Haha, nieuwe kopen misschien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60216872
Ik ga nu rijst koken voor morgen,
hoeveel gram per dag?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:40:16 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60216934
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga nu rijst koken voor morgen,
hoeveel gram per dag?
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6
Eten tot je vol zit.
pi_60216935
Ik heb twee truien van kasjmier en ik wil niets anders meer
  zondag 20 juli 2008 @ 00:27:36 #260
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_60217576
Vandaag wandeling gemaakt door de stad met boottochtje enzo, wel geinig zo in m'n hometown daarna even met wat gasten uit eten geweest, op de foto zag ik dat ik echt nodig moet gaan opletten, handi dat ik ben.....als het goed is dit jaar weer vrijwilligerswerk doen, prbly weer fysiek werk dus dat is altijd goed voor me
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 20 juli 2008 @ 02:17:32 #261
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60219223
ik wacht tot mn was klaar is... *lekkere timing* anders stinkt het morgen en die cola vlek moest uit mn witte shirt...

morgen inpakken! maandag londen!!

[R&P] en vandaag eindelijk de boel uitgesproken met vriendje...met als resultaat wel dat t eigenlijk niet echt meer mn vriendje is...maar we snappen elkaar nu wel veel beter en weten waar t bij allebei is misgegaan.
en t gekke is dat nadat we besloten hadden dat een paar weken rust, tot na de vakanties, echt t beste zou zijn en dat we daarna weer gewoon beginnen met daten en LEUKE dingen doen ipv relatieshit dingen, we spontaan nog gezellig wat gedronken hebben, ná het afscheid met traantjes waar hij ineens weer heel lief werd.
we zijn gewoon eerlijk geweest en alles is uit de lucht en nu ineens lukt t ons allebei om te doen wat de ander nodig heeft. stom is dat. ik zie t niet al te somber in dus... heb eigenlij wel zin om na en poosje zelf mn gang te gaan het hele date proces nog eens over te doen....
[/R&P]
pi_60219281
Vanavond wel een beetje gezondigd hoor. Flink wat vodka gedronken met cola light
pi_60220552
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was.
appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo's

Je kan beter vermijden om alleen een appel op een nuchtere maag te eten als je er gevoelig voor bent, samen met bijv. wat nootjes of een hap pindakaas gaat het beter omdat de suikers dan minder snel in je bloedbaan komen. Ik hou me niet bezig met het SHE dieet, dus of het van de guru mag?
  zondag 20 juli 2008 @ 11:02:29 #264
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60221322
quote:
Op zondag 20 juli 2008 08:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo's

Je kan beter vermijden om alleen een appel op een nuchtere maag te eten als je er gevoelig voor bent, samen met bijv. wat nootjes of een hap pindakaas gaat het beter omdat de suikers dan minder snel in je bloedbaan komen. Ik hou me niet bezig met het SHE dieet, dus of het van de guru mag?
Ik ook niet hoor , ik doe een heel ander dieet om buikpijn te voorkomen/maf allergieding, waar ik tot nu toe superblij mee ben. Maar ik mag geen noten, en zeker geen pinda , weet je daar misschien een vervanger voor? (over een tijdje mag ik misschien wel weer voorzichtig met noten beginnen, maar de pinda laat ik voorgoed staan)
pi_60221379
Heb ook wel eens last van hypo. kan dan echt bijna niets meer totdat ik eet. Meestal heb ik gewoon te weinig gegeten dan of eingelijk ben ik meer te laat met eten. Krijg dan last van zweten, trillen en ben echt energieloos. Ik vind het altijd wel vreemd dat sommige mensen dus echt een hele of halva dag zonder eten kunnen. Ik val dan echt om voor mij gevoel.
pi_60221396
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben wit met soms witte vlekken in m'n gezicht, dus bijna niet zichtbaar. Maar dat komt denk ik door eczeem/hormoonzalf
Of misschien schimmel... Klinkt misschien wat vies, maar hebben meer mensen. Las je dan in de zon gaat wordt die plek niet bruin. Simpel te verhelpen schijnt.
pi_60221445
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ok . Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. * gaat even teruglezen over de lunchtips
Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.
pi_60221569
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Eten tot je vol zit.
Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!
pi_60221621
nu.nl: Een koolhydraatarm dieet werkt effectiever dan een dieet met beperking van calorieën. Dat blijkt uit een recente studie.

Onderzoekers hebben ontdekt dat mensen met overgewicht meer afvallen door een koolhydraatarm dieet te volgen dan met een dieet waarbij je de calorie-inname beperkt. Een mediterraans dieet met veel groenten, vezels, wit vlees en vis is even effectief als het Atkins-dieet (koolhydraatarm).

http://www.nu.nl/news/166(...)meest_effectief.html

Daarom wil ik echt boterham minderen
  zondag 20 juli 2008 @ 11:49:10 #270
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60221973
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!
Nou en; ik eet per weekenddag zo een pak rijst. Ik leef nog! Het laatste waar je dik van wordt is rijst.
  zondag 20 juli 2008 @ 12:10:54 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60222353
Ik kan ook een hele wokpan van die rijst op, ondanks dat ik het eerst met de beste bedoelingen netjes in een tupperware doos doe .

Hi all, ik heb gisteren mijn eerste graad Reiki gehaald, was erg interessant! Tezamen met die Rijst en mijn Chi Neng manie is het verbazingwekkend dat ik nog geen spleetogen heb.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 20 juli 2008 @ 12:22:27 #272
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60222576
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:11 schreef Fruity het volgende:

[..]

Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.
Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentes . Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?

Ben nu weer helemaal vrolijk, sinds ik me weer aan mn dieet hou, lichamelijk is de boel sinds zaterdag weer in balans . Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.
pi_60222904
Ik word juist heel vol van die rijst. Ik hoef maar een kommetje te nemen en dan zit ik de eerstkomende uren echt vol.
pi_60223568
Aalbessensmoothies zijn geen goed idee; de yoghurt gaat er een beetje van schiften

Zo eens even pittige zoetzure komkommersalade maken voor bij de kipsate vanavond. Ik ga 's proberen hoe dat wordt als je zoetjes oplost in de warme azijn ipv suiuker... Ben benieuwd.
Pindasaus wil ik zelf maken van pinda's, dus niet van pindakaas. Iemand tips?
pi_60223642
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Eten tot je vol zit.
Ik heb drie nootjes bakjes gedaan (2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst)
Ik zag pas later dat je het ei moest kloppen dus dat is gewoon een doorgeprikt spiegel ei geworden (wel 3 eieren gebruikt ) 1 paprika 1 bos uitjes

hele pan vol

maar..... m'n ouders zijn er ook addicted aan dus nu deel ik de pan met z'n drieën
ik heb gelukkig nog een rode (punt) paprika, een groene (bah) paprika, een bos lente uitjes, 8 nootjes bakjes rijst en 6 eieren. Dus ik kan altijd nog meer maken

Ik heb Chinese sojasaus zonder suiker. Pearl river bridge light soja sauce. Of moet het per se Japans zijn ?

tot nu toe: 12 uur opstaan ( ) koken, 13 uur eten (rijst)
met 1 kopje espresso (vers gebrande versgemalen bonen ) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao

- waarom moet het ei geklopt
- m'n moeder wil er doperwten in ( ) kan dat? mag dat? moet dat?
- mag magere melk met cacao?
pi_60223692
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Aalbessensmoothies zijn geen goed idee; de yoghurt gaat er een beetje van schiften

Zo eens even pittige zoetzure komkommersalade maken voor bij de kipsate vanavond. Ik ga 's proberen hoe dat wordt als je zoetjes oplost in de warme azijn ipv suiuker... Ben benieuwd.
Pindasaus wil ik zelf maken van pinda's, dus niet van pindakaas. Iemand tips?
Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)

Volgens mij gewoon pinda's in de hakbeker van je staafmixer doen. Of keukenmachine als je die hebt (hebben mensen dat nog, van die hele ingewikkelde machines??) Dan krijg je al een soort pasta.

Zoet/zure komkommer: heerlijk!! Kreeg ik vroeger altijd van mijn moeder, ook bij allerhande Nederlandse groenten als sperziebonen, bloemkool en bietjes!
pi_60223715
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:22 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentes . Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?

Ben nu weer helemaal vrolijk, sinds ik me weer aan mn dieet hou, lichamelijk is de boel sinds zaterdag weer in balans . Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.
Die hamburger kun je wel gewoon meenemen
dan moet je dat sausje wel apart later er op doen lijkt mij
en bedankt voor je aanbod, echt lief !
pi_60223754
Ik had gister turkse yoghurt met 1 banaan met veel aardbeien en poedersuiker
staatmixer er over en je hebt een dunne smoothie
beter is de yoghurt er doorheen te scheppen denk ik? anders kun je net zo goed magere cheap ass yoghurt gebruiken want yoghurt wordt altijd heel dun in de staafmixer..
  zondag 20 juli 2008 @ 13:29:52 #279
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60223792
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik heb drie nootjes bakjes gedaan (2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst)
Ik zag pas later dat je het ei moest kloppen dus dat is gewoon een doorgeprikt spiegel ei geworden (wel 3 eieren gebruikt ) 1 paprika 1 bos uitjes

hele pan vol

maar..... m'n ouders zijn er ook addicted aan dus nu deel ik de pan met z'n drieën
ik heb gelukkig nog een rode (punt) paprika, een groene (bah) paprika, een bos lente uitjes, 8 nootjes bakjes rijst en 6 eieren. Dus ik kan altijd nog meer maken

Ik heb Chinese sojasaus zonder suiker. Pearl river bridge light soja sauce. Of moet het per se Japans zijn ?

tot nu toe: 12 uur opstaan ( ) koken, 13 uur eten (rijst)
met 1 kopje espresso (vers gebrande versgemalen bonen ) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao

- waarom moet het ei geklopt
- m'n moeder wil er doperwten in ( ) kan dat? mag dat? moet dat?
- mag magere melk met cacao?
Omdat je er een omelet van maakt en die dan in reepjes snijd; gewoon ei is vies erin
doperwten zijn leuk
ja!
pi_60223794
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)

Volgens mij gewoon pinda's in de hakbeker van je staafmixer doen. Of keukenmachine als je die hebt (hebben mensen dat nog, van die hele ingewikkelde machines??) Dan krijg je al een soort pasta.

Zoet/zure komkommer: heerlijk!! Kreeg ik vroeger altijd van mijn moeder, ook bij allerhande Nederlandse groenten als sperziebonen, bloemkool en bietjes!
atjar ketimoen (zelfmaken) is ook lekker
iets met komkommer en pepertjes

m'n moeder: water kastanje en gedroogde paddenstoelen zijn er oook lekker in
Hey, ik was toch een dieet aan het volgen
pi_60223866
Pepertjes had ik idd gekocht ja, en ik wilde wat citroengras mee laten trekken ofzo. maar natrena vloeibaar heb ik niet in huis; zoetjes zijn all I have. Maar aangezien je die normaal in hete koffie oplost, moet dat in hete azijn toch ook kunnen?
Conleche, ik heb een ouwe hakker van de staafmixer, kijken of die dat overleeft
  zondag 20 juli 2008 @ 13:36:15 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60223928
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had gister turkse yoghurt met 1 banaan met veel aardbeien en poedersuiker
staatmixer er over en je hebt een dunne smoothie
beter is de yoghurt er doorheen te scheppen denk ik? anders kun je net zo goed magere cheap ass yoghurt gebruiken want yoghurt wordt altijd heel dun in de staafmixer..
Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Super

Perfecte kickstart; ik gebruikte ook het liefst onrijpe bananen. Waarvan inmiddels is bewezen dat de onverteerbare zetmeel die daar in zit zorgt voor een grappige reactie, omdat bacterien de suikerketens omzetten in korte-keten vetzuren of short chain fatty acids. Die remmen de aanmaak van glucose en vet door het lichaam, en dwingen de lever meer vet te verbranden.
pi_60224005
Mijn favo smoothie recept: bevroren banaan, met sinaasappelsap en aardbeien. Even de staafmixer drop en voila. Ik heb altijd een voorraadje banaan in de vriezer.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:41:46 #284
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60224037
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Die hamburger kun je wel gewoon meenemen
dan moet je dat sausje wel apart later er op doen lijkt mij
en bedankt voor je aanbod, echt lief !
Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden is ... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten . Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen . En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn )
pi_60224050
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Super

Perfecte kickstart; ik gebruikte ook het liefst onrijpe bananen. Waarvan inmiddels is bewezen dat de onverteerbare zetmeel die daar in zit zorgt voor een grappige reactie, omdat bacterien de suikerketens omzetten in korte-keten vetzuren of short chain fatty acids. Die remmen de aanmaak van glucose en vet door het lichaam, en dwingen de lever meer vet te verbranden.
ik neem altijd overrijpe bananen, ik heb het idee dat ik buikpijn krijg van die groene?

mijn rijst ding:

zondag 20 juli 2008 @ 13:43:54 #286
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60224065
Appel lukt niet met een staafmixer he? Balen, dan kan ik maandag al geen smoothie maken . Hebben alleen druiven en appels.
pi_60224082
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden is ... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten . Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen . En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn )
In een bento sauce vispoppetje potje
pi_60224095
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:43 schreef Chicolate het volgende:
Appel lukt niet met een staafmixer he? Balen, dan kan ik maandag al geen smoothie maken . Hebben alleen druiven en appels.
jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoes
  zondag 20 juli 2008 @ 13:48:41 #289
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60224154
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoes
Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijna . Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer . Ik wil smoothie.

En ik wil dus inderdaad zo'n bentobox, voor al die losse dingetjes in de lunches die ik de komende weken wil gaan maken .
pi_60224226
yoghurt + gemalen appel is trouwens heel vies..
pi_60224248
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:48 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijna . Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer . Ik wil smoothie.

En ik wil dus inderdaad zo'n bentobox, voor al die losse dingetjes in de lunches die ik de komende weken wil gaan maken .
waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?
pi_60224262
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!
  zondag 20 juli 2008 @ 13:59:53 #293
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60224382
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!
Die heb ik niet

Dus dat wordt ander fruit kopen. Peer/nectarine kan vast wel
  zondag 20 juli 2008 @ 14:01:09 #294
171890 Chicolate
Chemicals
pi_60224401
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?
Dat weet ik nog niet, ik hoop dat het een vlaag van verstandsverbijstering is en het vanzelf weggaat . Tot die tijd klooi ik nog even met niet-passende bakjes, maar geef een gil als jij besluit wel te gaan bestellen .
pi_60224646
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:57 schreef Greys het volgende:
Ah wat jammer
Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een dooie mus dan
M'n tv heeft een update gehad van versie 9 van feb 07 naar versie 12 van mei 08.
woei. nu heb ik comedycentral!!
pi_60224865
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doen .
pi_60224893
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:23 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doen .

Zal ik eens proberen!
pi_60225199
Twee borden rijst op en mijn maag zegt: HONGERRR
dus ik ga nu aan 't derde beginnen ?!!!
  zondag 20 juli 2008 @ 14:43:48 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60225212
@kwak; fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Nu maar zien hoe het zich verder ontwikkeld. En natuurlijk alvast veel plezier gewenst voor in London

@PF ziet er prima uit dat rijstprutje en ik wil ook wel een bentobox, dus houd me ff op de hoogte over wat en waar je besteld enzo? en hoe dat bevalt>? thanx alvast
en o ja, die vis was hilarisch

@Chico, vervelend dat je je ineens niet lekker voelde... maar denk idd dat je voeding wel een beetje eenzijdig was... volgende keer tussendoor een banaan ipv een appel?

ik moet zo weer aan het werk. Gister dagje gezondigd en nu weer een balansdagje

nou prettige zondag allemaal!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 20 juli 2008 @ 15:47:36 #300
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60226469
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
yoghurt + gemalen appel is trouwens heel vies..
Niet! Ik heb wel eens een smoothie op van yoghurt, appel, kaneel en banaan. Was goddelijk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 20 juli 2008 @ 15:49:56 #301
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60226518
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 03:12 schreef zwahiel het volgende:
Mag ik even pimpen dames (en enkele heren )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ziet u even het kleine detail:
De examencommissie verleent aan de geëxamineerde met genoegen de graad.
(Met genoegen: gemiddelde hoger dan een 7,5 maar lager dan een 8,0 gemeten naar zwaarte van vak (ECTS) over de hoofdfase van drie jaar.)

Zit trouwens niet echt schot in de zaak met die teen van me, donderdag morgen bij de huisarts geweest die zei dat 't er wel goed uitzag, maar ik mag nog steeds niet. Ben inmiddels wel weer aan het fietsen gegaan. Maar ja, hoef niet meer zovaak naar de Uithof meer, dus de afstanden zijn wat kleiner...
Gefeliciteerd!

Ik hoop mijn 1e bachelor zomer 2009 te hebben, in februari 2010 de volgende als het meezit
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')