Ja maar ik heb wel iedere 2 uur zo ongeveer iets gegeten ... teveel brood, zelfs voor mijn doen, maar daar kan het toch niet aan liggen? Zou ik dan echt zoveel meer energie verbruiken met een dag werken of ben ik gewoon te moe geweest? Nu ben ik in ieder geval uitgeslapenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:09 schreef SHE het volgende:
Ah, ik zie nu je edit. En ja, dat is gewoon een hypo hoor.
Wat heb ik nou gezegd over regelmatig eten??
Ik had laatst ook al een tierende Moblo, omdat ze 2 crackers met kaas had gegeten op een halve dag.
Kappen daarmee!
 . En neem ik boterham extra mee voor 16.30 ...
. En neem ik boterham extra mee voor 16.30 ...

Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:14 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn eten voor die dag:
10.00: 3 boterhammen honing (honger!!)
12.00: 1 boterham runderrookvlees
14.00: 2 boterhammen runderrookvlees
16.30: granny smith appel
En dan 20.30 een grote bak ijsbergsla, gebakken aardappeltjes en tilapiafilets. Maar dat was daarna dus pas. Ik vond mijn dag op zich niet zo raar, veel brood (normaal ontbijt ik met yoghurt + muesli) maar het was de tweede dag dat ik weer thuis ben na 2 weken frankrijk. In die weken at ik veel stokbrood met honing/jam, en snoepte ik ook. Daar ben ik thuis meteen weer mee gestopt. Dus opeens geen snoep/zoetigheid meer en misschien ook wel minder in hoeveelheid, en de hele dag staan/rondlopen. Ik ben niet ongesteld, niet gestresst maar was wel erg moe. Vooral erg moe.
Maar ik ga al naar een dietist om me te laten onderzoeken, zal ik dit ook meteen aangeven, zodra ik de ballen heb om te bellen.

Okquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, voor 1 dag en een volwassen vrouw.
Te weinig, te eenzijdig en veel te weinig voedingsstoffen. Raar vind ik het niet na je indulgence in Frankrijk.
Kijk even of dit bijtrekt; als je weer flauwtes/verwarring/gestuntel krijgt, dan moet je echt je bloed laten checken.
 . Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. *  gaat even teruglezen over de lunchtips
. Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. *  gaat even teruglezen over de lunchtips

Ik ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals.
 Ik ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals. 

Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche, helaas, mijn camera ligt op m'n werk. Maar het is een off-white trui met V-hals en driekwart mouw, van Hampton Bays. Perfect voor lange avonden op het dakterras
Edoch, een foto kan sowieso niet weergeven hoe heerlijk zacht 'ie isIk ben dol op kasjmier, vooral ook voor sjaals.
Er zit hier verderop in de straat een leuke kledingzaak die allerlei kleine Belgische labels verkoopt, zag ik. Ook best tof

Haha, nieuwe kopen misschien?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn lievelingstrui is ook van kasjmier, kan ik gewoon op m'n blote huid dragen, helaas zit er verf op en gaten bij de ellebogen in....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga nu rijst koken voor morgen,
hoeveel gram per dag?

daarna even met wat gasten uit eten geweest, op de foto zag ik dat ik echt nodig moet gaan opletten, handi dat ik ben.....als het goed is dit jaar weer vrijwilligerswerk doen, prbly weer fysiek werk dus dat is altijd goed voor me
 daarna even met wat gasten uit eten geweest, op de foto zag ik dat ik echt nodig moet gaan opletten, handi dat ik ben.....als het goed is dit jaar weer vrijwilligerswerk doen, prbly weer fysiek werk dus dat is altijd goed voor me  

appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo'squote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Tenminste, niet voor zover ik weet. Lijkt het daar dan op?
Edit: mn vader zei dat het waarschijnlijk een hypo was geweest, vanwege het plotselinge concentratieverlies en vermoeidheid enzo, en het anderhalf uur na mijn laatste eten (een appel) was.

Ik ook niet hoorquote:Op zondag 20 juli 2008 08:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
appel -> vol met snelle suikers -> bloedspiegel stijgt snel -> anderhalf uur later volgt dan ook snelle daling van bloedsuikerspiegel =hypo, dat is precies wat er met je gebeurt is. Ik ben zelf ook erg gevoelig voor hypo's
Je kan beter vermijden om alleen een appel op een nuchtere maag te eten als je er gevoelig voor bent, samen met bijv. wat nootjes of een hap pindakaas gaat het beter omdat de suikers dan minder snel in je bloedbaan komen. Ik hou me niet bezig met het SHE dieet, dus of het van de guru mag?
 , ik doe een heel ander dieet om buikpijn te voorkomen/maf allergieding, waar ik tot nu toe superblij mee ben. Maar ik mag geen noten, en zeker geen pinda
, ik doe een heel ander dieet om buikpijn te voorkomen/maf allergieding, waar ik tot nu toe superblij mee ben. Maar ik mag geen noten, en zeker geen pinda  , weet je daar misschien een vervanger voor? (over een tijdje mag ik misschien wel weer voorzichtig met noten beginnen, maar de pinda laat ik voorgoed staan)
, weet je daar misschien een vervanger voor? (over een tijdje mag ik misschien wel weer voorzichtig met noten beginnen, maar de pinda laat ik voorgoed staan)

Of misschien schimmel... Klinkt misschien wat vies, maar hebben meer mensen. Las je dan in de zon gaat wordt die plek niet bruin. Simpel te verhelpen schijnt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben wit met soms witte vlekken in m'n gezicht, dus bijna niet zichtbaar. Maar dat komt denk ik door eczeem/hormoonzalf

Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ok. Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, en hard nadenken over alternatieven voor mijn boterhammetjes, die zonder koelkast mee kunnen naar het werk. * gaat even teruglezen over de lunchtips

Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6
Eten tot je vol zit.

Nou en; ik eet per weekenddag zo een pak rijst. Ik leef nog! Het laatste waar je dik van wordt is rijst.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat zou zo'n slecht advies voor mij zijn, als ik die rijstdagen zou doen!! Ik kan zo belachelijk veel rijst op zonder ooit vol te raken!!

.
 . 

Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentesquote:Op zondag 20 juli 2008 11:11 schreef Fruity het volgende:
[..]
Wat wordt het nu i.p.v. boterham. Ik ben ook van de praktische boterham mee naar het werk. Simpel&Snel, maar wil ook wat anders af en toe. Ik eet overdag standaard 4 boterhammen, 1 banaan, 1 appel en 's ochtends Optimel Vla met magere yoghurt. Dit is echt mijn dagelijkse saaie schema.
 . Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?
. Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?  . Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.
. Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.

Ik heb drie nootjes bakjes gedaanquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doe niet aan afwegen, jij dus ook niet.:6
Eten tot je vol zit.
 (2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst)
 (2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst) (wel 3 eieren gebruikt
 (wel 3 eieren gebruikt  ) 1 paprika 1 bos uitjes
) 1 paprika 1 bos uitjes

?
? )  koken, 13 uur eten (rijst)
)  koken, 13 uur eten (rijst) ) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao
) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao ) kan dat? mag dat? moet dat?
) kan dat? mag dat? moet dat? 

Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)quote:Op zondag 20 juli 2008 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Aalbessensmoothies zijn geen goed idee; de yoghurt gaat er een beetje van schiften
Zo eens even pittige zoetzure komkommersalade maken voor bij de kipsate vanavond. Ik ga 's proberen hoe dat wordt als je zoetjes oplost in de warme azijn ipv suiuker... Ben benieuwd.
Pindasaus wil ik zelf maken van pinda's, dus niet van pindakaas. Iemand tips?

Die hamburger kun je wel gewoon meenemenquote:Op zondag 20 juli 2008 12:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het gaat worden: bakken sla met komkommer/gerookte kip/ei/andere rauwkost, smoothies (komt door CF, moet alleen nog even een receptje zoeken) van kers/peer/perzik/nectarine/sinaasappelsap/bramen+yoghurt en op de dagen dat ik wel brood meeneem (ontbijt is dan yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli) gewoon runderrookvlees, jonge kaas met sla/ei/tomaat, kipfilet ... gewoon veel meer groentes. Eigenlijk wil ik ook een keer een hamburgertje bakken + superlekker bieslooksausje en dat dan meenemen, maar ik weet niet hoe goed dat blijft. En ik weet alleen nog steeds geen goede vervanger voor noten, of zit daar niets in dat ik nu ga missen?
Ben nu weer helemaal vrolijk, sinds ik me weer aan mn dieet hou, lichamelijk is de boel sinds zaterdag weer in balans. Gister ook geen hypo ofzo meer gehad.
 !
!

Omdat je er een omelet van maakt en die dan in reepjes snijd; gewoon ei is vies erinquote:Op zondag 20 juli 2008 13:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb drie nootjes bakjes gedaan(2 zilvervlies rijst en 1 pandanrijst)
Ik zag pas later dat je het ei moest kloppen dus dat is gewoon een doorgeprikt spiegel ei geworden(wel 3 eieren gebruikt
) 1 paprika 1 bos uitjes
hele pan vol
maar..... m'n ouders zijn er ook addicted aan dus nu deel ik de pan met z'n drieën
ik heb gelukkig nog een rode (punt) paprika, een groene (bah) paprika, een bos lente uitjes, 8 nootjes bakjes rijst en 6 eieren. Dus ik kan altijd nog meer maken
Ik heb Chinese sojasaus zonder suiker. Pearl river bridge light soja sauce. Of moet het per se Japans zijn?
tot nu toe: 12 uur opstaan () koken, 13 uur eten (rijst)
met 1 kopje espresso (vers gebrande versgemalen bonen) met een klein beetje (opgeklopte) magere melk met een klein beetje cacao
- waarom moet het ei geklopt
- m'n moeder wil er doperwten in () kan dat? mag dat? moet dat?
- mag magere melk met cacao?

atjar ketimoen (zelfmaken) is ook lekkerquote:Op zondag 20 juli 2008 13:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Natrena vloeibaar!!! (onmisbaar voor mij)
Volgens mij gewoon pinda's in de hakbeker van je staafmixer doen. Of keukenmachine als je die hebt (hebben mensen dat nog, van die hele ingewikkelde machines??) Dan krijg je al een soort pasta.
Zoet/zure komkommer: heerlijk!! Kreeg ik vroeger altijd van mijn moeder, ook bij allerhande Nederlandse groenten als sperziebonen, bloemkool en bietjes!

Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Superquote:Op zondag 20 juli 2008 13:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had gister turkse yoghurt met 1 banaan met veel aardbeien en poedersuiker
staatmixer er over en je hebt een dunne smoothie
beter is de yoghurt er doorheen te scheppen denk ik? anders kun je net zo goed magere cheap ass yoghurt gebruiken want yoghurt wordt altijd heel dun in de staafmixer..

Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden isquote:Op zondag 20 juli 2008 13:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Die hamburger kun je wel gewoon meenemen
dan moet je dat sausje wel apart later er op doen lijkt mij
en bedankt voor je aanbod, echt lief!
 ... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten
  ... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten   . Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen
. Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen  . En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn
. En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn  )
)

ik neem altijd overrijpe bananen, ik heb het idee dat ik buikpijn krijg van die groene?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Toen ik me nog suf trainde was dat elke dag mijn ontbijt; magere yoghurt, 2 bananen en 1 rauw ei in de blender, pietsie zoetstof. Super
Perfecte kickstart; ik gebruikte ook het liefst onrijpe bananen. Waarvan inmiddels is bewezen dat de onverteerbare zetmeel die daar in zit zorgt voor een grappige reactie, omdat bacterien de suikerketens omzetten in korte-keten vetzuren of short chain fatty acids. Die remmen de aanmaak van glucose en vet door het lichaam, en dwingen de lever meer vet te verbranden.

. Hebben alleen druiven en appels.
. Hebben alleen druiven en appels.

In een bento sauce vispoppetje potjequote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, een totaal verlepte en plakkerige hamburger die ik dan probeer netjes op te eten waarbij de halve kantine toekijkt, omdat ik het sausje er meteen bij had gedaan en het nu een soort slachtpartij aan het worden is... maar inderdaad, die hou ik dan wel los. Vroeg me meer af in verband met bacterien enzo, vlees buiten de koelkast enzo. Maar ik kan hem natuurlijk ook al om 12 uur opeten
. Nu mn mama nog lief aankijken of ze hamburgers voor me wil kopen
. En kijken hoe ik dat sausje dan ga vervoeren ... (ik kan soms best lief zijn
)

jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoesquote:Op zondag 20 juli 2008 13:43 schreef Chicolate het volgende:
Appel lukt niet met een staafmixer he? Balen, dan kan ik maandag al geen smoothie maken. Hebben alleen druiven en appels.

Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijnaquote:Op zondag 20 juli 2008 13:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
jawel. eerst fijnhakken en dan heb je appelmoes
 . Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer
. Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer  . Ik wil smoothie.
. Ik wil smoothie.  .
.

waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:48 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik probeerde om stukjes appel te staafmixeren, sloopte ik de staafmixer bijna. Ze waren te hard ofzo. En voor een smoothie moeten ze bevroren zijn: nog harder, of juist breekbaarder? Maar misschien probeer ik het wel weer
. Ik wil smoothie.
En ik wil dus inderdaad zo'n bentobox, voor al die losse dingetjes in de lunches die ik de komende weken wil gaan maken.

Die heb ik nietquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!

Dat weet ik nog niet, ik hoop dat het een vlaag van verstandsverbijstering is en het vanzelf weggaatquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
waar wil jij het bestellen? anders kunnen we het samen bestellen ivm verzendkosten?
 . Tot die tijd klooi ik nog even met niet-passende bakjes, maar geef een gil als jij besluit wel te gaan bestellen
. Tot die tijd klooi ik nog even met niet-passende bakjes, maar geef een gil als jij besluit wel te gaan bestellen   .
.

M'n tv heeft een update gehadquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:57 schreef Greys het volgende:
Ah wat jammer
Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een dooie mus dan
 van versie 9 van feb 07 naar versie 12 van mei 08.
 van versie 9 van feb 07 naar versie 12 van mei 08. 

Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doenquote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef conleche het volgende:
Appel moet je door de sapcentrifuge halen. Daarna kan je hem pas door een smoothie doen!
 .
.

quote:Op zondag 20 juli 2008 14:23 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Of je maakt eerst appelmoes van appels (dus eerst laten inkoken en dergelijke). Daarna is het echt lekker om die zelfgemaakte appelmoes door een smoothie te doen.

en ik wil ook wel een bentobox, dus houd me ff op de hoogte over wat en waar je besteld enzo? en hoe dat bevalt>? thanx alvast
 en ik wil ook wel een bentobox, dus houd me ff op de hoogte over wat en waar je besteld enzo? en hoe dat bevalt>? thanx alvast

Niet! Ik heb wel eens een smoothie op van yoghurt, appel, kaneel en banaan. Was goddelijk!quote:Op zondag 20 juli 2008 13:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
yoghurt + gemalen appel is trouwens heel vies..

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |