quote:Beetje hysterischer en dus meer mijn ding.
Ik ben net zo nuchter als jij.. ik heb er 2quote:Op maandag 14 juli 2008 20:45 schreef Belana het volgende:
wat mooi al die foto'sen wat hebben jullie veel van die dingen
worden ze snel vies? of is het gewoon een hebbeding?
Davinia, hoe is je duits?quote:Op maandag 14 juli 2008 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Is 2,6m niet enorm kort? (Heb nog geen doek, maar wil wle leren)
Is er eigenlij een site waar de verschillen knooptechnieken samengevat zijn, ook een beetje geordend naar lengte van de doek, en mss zelf leeftijd van je kind?
Of ben ik gedoemd tot urenlang youtube-filmpes kijken van knooptechnieken en de oude topics doorlezen op zoek naar andere linkjes?
Hét bewijs dat Anna ook heel leuk is als jongetjesdoek!quote:Op maandag 14 juli 2008 21:27 schreef PM-girl het volgende:
Maaruh Webkim, bedankt he!![]()
[..]
[ afbeelding ]1e knoop, zo'n 16 maanden geleden!
Soms vind ik hem erg meisjesachtig, maar tot een jaar of 2/3 kan het best vind ik. En hè, mama is toch een meisje!quote:Op maandag 14 juli 2008 21:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hét bewijs dat Anna ook heel leuk is als jongetjesdoek!
Daarover gesproken, ik vind dat 'omdraai' mutsje zo leuk. Maar bij de info staat: "Mutsje, aan twee kanten draagbaar, bestaande uit twee basisstoffen." Maar bij het voorbeeld plaatje wordt die streepjesstof gebruikt. wat dus geen basis stof is. Kan je dan toch die andere stofjes ook kiezen of proberen ze je gewoon lekker te maken met een dooie mus? Aangezien je ook geen 2e kleur basisstof kan kiezen... Wrs kan ik het beter tzt mailen, maar goed, vroeg me af of iemand hier ervaring mee hadquote:Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef TearSong het volgende:
(en bij draagdoek.nl hebben ze van die leuke setjes om cadeau te doen, doek + bijpassend mutsje)
Als leek kan ik je aanraden gewoon een tijdje dit topic mee te lezen. Toen ik hier net kwam snapte ik er niks van: rekkend, niet-rekkend, Hoppediz, diddymos, Mei Tai, FWCC, waar hébben ze het in hemelsnaam over?!quote:Op maandag 14 juli 2008 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Is 2,6m niet enorm kort? (Heb nog geen doek, maar wil wle leren)
Is er eigenlij een site waar de verschillen knooptechnieken samengevat zijn, ook een beetje geordend naar lengte van de doek, en mss zelf leeftijd van je kind?
Of ben ik gedoemd tot urenlang youtube-filmpes kijken van knooptechnieken en de oude topics doorlezen op zoek naar andere linkjes?
Ik wil er een mei tai mee maken, heb toch maar de Ditte-stof in zwart meegenomen. Omdat het 'versierstofje' dat ik op de buitenkant wil daar het beste bij past.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:12 schreef lcicle het volgende:
Het heeft wat voeten in aarde gehad Macka, maar met al jullie advies ben ik nu een tevreden Kristen Mamma
Lief was dat he, die fotohihi
Wat toevallig Iksje, ik ben vanmorgen bij de Ikea geweest en heb het Ditte stof in zwart en paars meegenomenHet was hier zelfs maar 1,99 per meter. Ik maak een Sling met dubbel stof, lijkt me wel stevig genoeg.
Ticootjes Sling heeft me overtuigd!
quote:Op maandag 14 juli 2008 23:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Als leek kan ik je aanraden gewoon een tijdje dit topic mee te lezen. Toen ik hier net kwam snapte ik er niks van: rekkend, niet-rekkend, Hoppediz, diddymos, Mei Tai, FWCC, waar hébben ze het in hemelsnaam over?!Maar nu na een tijdje meelezen denk ik dat ik redelijk wat weet om zelf wat uit te kunnen proberen (als ik al een baby had gehad, that is!
![]()
)
Tegen de tijd dat je de groep bij elkaar hebt weet ik misschien wel een sponsor, Chacaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef chacama het volgende:
Ik zat vandaag naar de beelden van de vierdaagse te kijken.....
Zou het haalbaar zijn om met een peutertje van ca. 12 kilo op je rug die dagen te lopen? De militairen lopen tenslotte ook met 15kg bepakking. En zouden er meer mensen dan zo gek te krijgen zijn dat je als groep loopt.
just a thought.....
@ catiie... meestal is het andersom... is mijn ervaring.
Heb laatst wel even gelachen. Had Maud in de beco hangen en kreeg als opmerking. Je kan ze ook in zo'n Afrika-doek hangen.... Toen ik zei dat ik al 2 van die doeken heb en dat ze daar vanaf de geboorte al in hangt met veel plezier, maar dat beco vooral voor mijn gemak is, qua snelheid en voor Maud minder warm... wist de ander even niet meer wat de beste reactie was...
Mooi kleurtje Vamp...
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:32 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Er lag iemand op me te wachten vanmiddag...
en ze staat jullie mooi!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:32 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerd gedaan op photobucket.. Meestal doe ik ze daar al klein uploaden, maar Jen is niet in haar sas dus vlug vlug vlug..quote:
Mooi zomersquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:32 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Memmel, girasol.de? Die hebben problemen met hun website waardoor bestellingen niet goed doorkomen. Had ik tenminste laatst last mee. Wel een automatisch gegenereerd mailtje van ze dat ze de voorraad zouden nagaan en me de betalingsgegevens zouden mailen, maar vervolgens niets meer. Ik heb er nog een mailtje aan gespendeerd, en toen kreeg ik wel alle gegevens terug per kerende e-postquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:36 schreef Memmel het volgende:
Staat je goed Ticootje!
Ik heb ook nog niets van Girasol gehoord wb de betaling. Zouden de draagdoekenverkopers en masse op vakantie zijn gegaan?
Daar zat ik precies aan te denken toen ik naar die beelden keek! Ik wil altijd nog een keer de vierdaagse lopenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef chacama het volgende:
Zou het haalbaar zijn om met een peutertje van ca. 12 kilo op je rug die dagen te lopen? De militairen lopen tenslotte ook met 15kg bepakking. En zouden er meer mensen dan zo gek te krijgen zijn dat je als groep loopt.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:08 schreef TearSong het volgende:
[..]
Daar zat ik precies aan te denken toen ik naar die beelden keek! Ik wil altijd nog een keer de vierdaagse lopen
Heel mooi initiatief zeg, ik wist niet eens dat het bestond. Het zou wel wat zijn zeg, allemaal moeders met kind in de draagdoekquote:Op woensdag 16 juli 2008 00:25 schreef TearSong het volgende:
Nou, waarom niet..met z'n allen![]()
Misschien dat ik eerst eens hier ga oefenen:
http://www.asistershope.org
2x30 is dat, van amersfoort naar amsterdam
Nu twijfel ik dus weer. Het liefst zou ik m nog even snel door de was doen...quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:38 schreef owlet het volgende:
Mijn storch is ook gewoon in de droger geweest. Ik denk dat hij iets is gekrompen maar ook weer wat uitgezakt is met het dragen.
Klinkt goed. Goed doel ook. Waarom niet met z'n allen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:25 schreef TearSong het volgende:
Nou, waarom niet..met z'n allen![]()
Misschien dat ik eerst eens hier ga oefenen:
http://www.asistershope.org
2x30 is dat, van amersfoort naar amsterdam
Sorry, maar dat ga ik never nooit niet redden... 30km lopen.. pf, ik wordt echt al moe van de gedachte!quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:17 schreef Memmel het volgende:
[..]
Klinkt goed. Goed doel ook. Waarom niet met z'n allen?
Je voelt m al aankomen he? Lopend!quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:42 schreef Noli. het volgende:
Ik liep toen Wilyan nog een klein frumpie was rustig in krap twee uurtjes naar mijn schoonmoeder 10 km. verderop. Zonder voorbereiding en blaren of wat dan ook.
Waar ik dan weer mee zit.. Ik zit boven Leeuwarden hoe kom ik twee dagen in Amersfoort en/of Amsterdam?
Wat goehoed!!quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:55 schreef Macka66 het volgende:
Lief en ik zijn daar hard mee bezig, en sinds vandaag hebben we een eerste toeleverancier.
spamquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:18 schreef YPPY het volgende:
Welkom Mamali, leuk dat er een nieuw gezicht bij komt.
Ulli kan wel in de droger toch? Ik vind het zo'n stevig ding.
Wat ontzettend leuk dat jullie dat gaan doen Macka.
hoezo zou je niet meer mee kunnen schrijven als hier dezelfde doelgroep als voor je winkeltje kwam?
Ja,wel zonder mijn bedrijf te noemen. Maar niet altijd zonder de naam van de doek/drager te noemen. En ik ga in de eerste plaats natuurlijk wel producten aanbieden waar ik zelf achter sta en ervaring mee heb.quote:
Wil je mij dan ook toevoegen:quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef Webkim het volgende:
Superstoer Macka!
En hoi mamali. Ik heb je toegevoegd aan de openingspost, want je komt nu vast vaker meekletsen hier.
In Oosterbeek (bij Arnhem) hebben we het grootste 1-daagse wandelevenement van het land de airborne wandeltochtquote:Op maandag 14 juli 2008 22:50 schreef Grijs het volgende:
Kan ik ook in het lijstje in de openingspost? Ik heb ondertussen 3 doeken: Een grijze TricotSlen, een (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) en de hierboven genoemde Storchenwiege Ulli (4.60).
Nee, het wordt niet enorm zwaar. Dat is 1 van de verschillen tussen een 'normale' draagzak en en goede draagdoek. Het gewicht is beter verdeeld en je hebt minder drukpunten. Ik ben begonnen met dragen in een babybjorn en toen ik overstapte naar een draagdoek vroeg ik me af waarom ik dat niet eerder had gedaan, zoveel beter zat het! Mijn dochter is nu rond de 7 kilo en als ik haar goed knoop voel ik het gewicht niet zo.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:44 schreef Doosie het volgende:
hallo iedereen , ik heb een vraagje over jullie mooie doeken!
Wordt dat niet enorm zwaar met zo een "groot" kindje er in?
Ik heb namelijk een"normale" draagzak maar dat trekt onwijs aan mijn rug waardoor ik er last van krijg na een paar minuten.kleine is pas 5.5 kilo.
en die knopen moet je dat zelf uitvogellen of spreekt t voor zich? komt er een boekje bij?
Ik heb ook op een of andere manier het idee gekregen dat die hele kleintjes er uit kunnen vallen , maar dat kan ook aan mijn eigen angst liggen natuurlijk.
Waar koop je die doeken , en hoe duur zijn ze ongeveer?
nou genoeg vraagjes denk ik zo maar.
Het lijkt me voor die kleintjes trouwens wel veel lekkerder dan zo een draagzak die ik nu heb.
groetjes
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:58 schreef Macka66 het volgende:
Zelluf maken, nog alternatiever![]()
kan hier nog iemand overheen met een haak/macrame patroon?
Geweldigquote:after just one hour you will notice "the Happy Dalai Lama" effect it has on your new baby
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:36 schreef milagro het volgende:
after just one hour you will notice "the Happy Dalai Lama" effect it has on your new baby
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:19 schreef YPPY het volgende:
Die kleur.En wedden dat mensen alsnog gaan vragen of het een meisje is.
(Ik hem -em nu pas net een halve dag geprobeerd; overige bevindingen volgen.)quote:Zara
Noors doekenmerk, qua 'feel' vergelijkbaar met Didymos Pfau. Als je er voor het eerst een in handen krijgt maak je waarschijnlijk net als ik de vergelijking met een theedoek, maar je zal er snel achterkomen dat zo'n theedoek verrassend stevig is.
Zaras zijn handgewoven in India en hebben daarom soms kleine schoonheidsfoutjes (net als Girasols). Ze zijn dun, en hebben weinig tot geen rek.
Ik kan Thomas van ca. 8 kilo er 'gewichtsloos' in dragen. Ook nergens drukpunten.
Wat sommige mensen jammer vinden aan de Zara-wraps is dat de schuine kanten behoorlijk lang zijn, waardoor je veel knooplengte verliest. Voordeel is wel dat je hele platte, dunne knopen maakt. En de Zara's zijn smaller dan de bekende doekenmerken; iets om erg in te hebben als je grotere kinderen wil dragen.
Ellevil.no
De leraren onderweg naar hun lokaal vanuit de personeelskamer lopen langs 'ons' schoolplein met veel ramen.. Ze stonden allemaal stil "moet je dat zien"quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:59 schreef beefcake het volgende:
ET wat een leuke foto!
Zal wel wat bekijks trekken zo'n kleuter op je rug
Ik vind het er ook maar eng uitzien....Heb het ooit 1 keer willen proberen, maar bleef maar rondsteppen en durfde niet goed "op te stappen"....quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:02 schreef lcicle het volgende:
Omdat Jongste nu nog te klein is om in een fietsstoeltje te zitten, zou ik het wel heel prettig vinden als ik met beide kinderen op de fiets weg kon gaan, 1 in een stoeltje 1 in een draagdoek. Maar ik moet er niet aan denken wat de gevolgen kunnen zijn van een aanrijding of valpartij!Echt, ik krijg er rillingen van..
Vind inderdaad ook niet dat je zoiets moet 'promoten'.
Dat gaat zeker een fijne vakantie worden chacama!
Qua aanrijding denk ik ook niet. Maar ik ben 1x met twee kinderen op de fiets gevallen. Ik was zelf bont en blauw wilde immers het onmogelijk doen....de fiets overeindhouden. Maar noch Fleur noch Maud had 'schade'. Fleur zat in een groot bobike stoeltje achterop en werd goed beschermd door de randen van het stoelte en Maud zat voorop en werd perfect beschermd door mijn brede moederstuur. Dus ik was wat dat betreft erg blij met de fiets(stoeltjes).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik vind het er ook maar eng uitzien....Heb het ooit 1 keer willen proberen, maar bleef maar rondsteppen en durfde niet goed "op te stappen"....
Maar .... Als je een aanrijding krijgt of valt dan is je kind in een fietsstoeltje eigenlijk ook nergens...
Ja, je wringt je in die paar secondes in de meest onmogelijke bochten!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Qua aanrijding denk ik ook niet. Maar ik ben 1x met twee kinderen op de fiets gevallen. Ik was zelf bont en blauw wilde immers het onmogelijk doen....de fiets overeindhouden. Maar noch Fleur noch Maud had 'schade'. Fleur zat in een groot bobike stoeltje achterop en werd goed beschermd door de randen van het stoelte en Maud zat voorop en werd perfect beschermd door mijn brede moederstuur. Dus ik was wat dat betreft erg blij met de fiets(stoeltjes).
Lois, kan absoluut. Ik draag Fleur ook nog regelmatig. Doek is een goede optie en anders een softcarier. Zoals de ergo, Yamo of becoquote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:16 schreef Lois het volgende:
Eva weegt zo'n 16 kilo! Lief aanbod Cattie, wie weet hou ik je er nog aanIk ben heel benieuwd naar welke types jullie me kunnen aanraden!
Even verder denken...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:02 schreef owlet het volgende:
Wat ik me afvraag: een soft structured carrier zou praktisch gezien natuurlijk ideaal zijn voor Eva. En ook wel qua gewicht. Maar is hij dat ook qua lengte? En welke zou dan het handigst zijn?
Ardenlyn, misschien doet 'ie gewoon nu nog niksquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:10 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik ga denk ik m'n Hoppendiz Rio verkopen.
Maarten vind het leuk en fijn in een draagdoek maar in de wandelwagen is ook erg leuk.
Als ik hem in de doek doe dan doe ik liever m'n Ellaroo omdat die makkelijker knoopt en minder warm is.
Vind het jammer maar tis ook sneu zo'n doek die niks doet![]()
Dat is wel een heel goed punt!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:46 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ardenlyn, misschien doet 'ie gewoon nu nog niks
Hoe lang zou je het leuk vinden om Maarten te dragen? Want als hij straks groter en zwaarder wordt en jullie wellicht langer en vaker met 'm weg gaan is de stevigheid van de Hopp wel heel erg fijn.
Je kan het ook vanaf de bank doen; zet je kindje tegen de rugleuning en vanaf daar heb je em zo op je rug. Of je kindje op je heup zetten en onder je arm doorschuiven. Zoals hier.. En kleine kindjes kan je met doek en al op je rug doen; je maakt dan eerst een bundeltje kind-in-doek en dat breng je over je schouder op je rug. Zo doe ik het met Thomas ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Gister probeerde ik Eli op mijn rug te knopen met RuckSack-knoop, maar het ging voor geen meter
Die mw op YouTube had haar kind zo op haar rug gezwierd, maar ik kreeg het echt niet voor elkaar...
Ik heb het filmpje echt heel vaak gekeken (zowel de vrikkesikker mevrouw, als een amerikaanse)
Hoe krijg ik hem op mijn rug??
Lois, succes met een doek uit te zoeken! Hopelijk kan Eva het waarderen (als dat het goede woord is)
Enneh, Vamp... Foto!!!
Dat filmpje had ik idd gezien, nou dat durf ik durf ik dus echt niet, he!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:29 schreef Noli. het volgende:
Of (als je dat durft) op *deze* slinger-zwaai manier.
(dit is de enige manier om Hanne een beetje fatsoenlijk hoog op mijn rug te krijgen![]()
)
(misschien moet ik morgen binnenkort even een filmpje maken hoe ik het precies doe)
Als ik dit zo lees zou ik zeker proberen of een van de bedrijven die ik eerder noemde een speciale drager voor jullie kan maken, ook rekening houdend met Eva's stofvoorkeur.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:55 schreef Lois het volgende:
Eva heeft een hekel aan ruwe stoffen, en verder moet het inderdaad makkelijk aan en af te doen zijn en stevig genoeg om haar onverwachte houdingen te weerstaan.
Ik ga alles even rustig doorlezen, Macka dank je wel!!
quote:Op zondag 20 juli 2008 13:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
p_iglet dat is niet leukMaar ik heb wel goed nieuws voor je, tegen de tijd dat pepijn 20 kilo weegt kan hij nog steeds in je Mei Tai..ik heb net ff een proefstukje gelopen met middelste en dat ging prima
Mij kennende wordt het dan de tweede optie als het bevaltquote:Op zondag 20 juli 2008 14:05 schreef owlet het volgende:
5,20 lijkt me een goede maat, Sjak. Dan kan je zeker alles knopen en als je in de praktijk merkt dat je altijd veel stof over hebt kan je altijd nog de doek inkorten (of een kortere doek kopen).
Ik zag wel wat leuks bij voedingswinkel.nl dus denk erover daar eens te kijken. Beginnings ken ik niet, ik snuffel wel even.quote:Ga je bij hoppediz zelf bestellen of bij een Nederlandse winkel? Ik heb alleen ervaring met voedingskleding.nl en beginnings en beide waren snel met leveren. Alleen de doeken via voedingswinkel moesten apart besteld worden omdat ik iets afwijkends wilde maar dat wist ik van te voren. Toen ze eenmaal in Nederland waren had ik ze de volgende dag
Hopp is iets dikker dan een Storch. Sommige Hopp's worden in het dragen zachter dan Storchs, Hopp Rio bijvoorbeeld. Alhoewel de Storch Leo's ook erg zacht kunnen worden. De donkerder Hopps lijken minder boterzacht te worden dan de felgekleurde,maar zijn nog steeds fijne doeken. Hopps zijn net als Storchs geweldig voor op de rug dragen! Bij Didymos schijnt het per type te verschillen.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:26 schreef owlet het volgende:
Ik heb ze nooit naast elkaar gevoeld maar ik denk dat je een storch en een hopp wel enigzins kan vergelijken voor wat betreft zachtheid en sterkte. EllaRoo valt in een heel andere categorie, zowel qua sterkte (minder) als qua zachtheid (iets stugger en minder zacht in mijn beleving).
Wil je een lekkere allround doek dan zou ik voor een hopp of storch (of didymos) gaan. Ik heb een 5,20 doek en een iets grotere maat dan jij denk ik (kleiner maar wel weer boller) en ik heb best wel staarten doek over bij de meeste knopen.
Een 4,60 heb ik nooit geknoopt maar ik kan me voorstellen dat je daar genoeg aan hebt.
Je kan altijd inkorten. Of ruilen.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:16 schreef p_iglet het volgende:![]()
wel in een 4.2
maar 4.6 of 5.2 is hier echt te lang...
Ik heb een 4.6 besteld, maar ik gaf bij mn bestelling aan te twijfelen over de maat, dus ze heeft ook nog een 5.2 liggen en ik mag kiezen. Beide hebben geen fringe. Zullen we de rest even via pm doen?quote:Op maandag 21 juli 2008 13:24 schreef TearSong het volgende:
Webkim: 5.2 heb ik wel interesse voor ja. Welke maar heb je dan besteld bij Niina?
Wat is dit een fantastische foto! Die bedenk je niet...quote:Op maandag 14 juli 2008 20:13 schreef chacama het volgende:
[ afbeelding ]
The picture!! Enne ja ze waren allebei moe. En nee, het is niet normaal dat de een met d'r vinger altijd in d'r mond zit en de andere in de neus....het viel me meteen op
@ Ingrid. Ik draag Maud cq. Fleur nog liever een uur in een doek/sofcarier dan 10 minuten gewoon. doordat je het gewicht veel beter over je hele lichaam verspreid, heb je niet of niet snel last van je rug/schouders. Tuurlijk heb je er met een buggy helemaal geen last van, maar dan heb je ze ook niet zo dichtbij. En met huilbuien ect. is het bij mij echt een uitkomst.
Chacama, ik heb dit jaar voor de 10e x bij de 4daagse als vrijwilliger gewerkt, als controleur (kaartjes knippen op de route dusquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef chacama het volgende:
u vraagt wij dragenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:25 schreef PM-girl het volgende:
Wat jammer Llewella, maar wat je zegt, twee doeken zijn ook erg leuk!
En evenstar: pics or it didn't happen!
Dat is echt typisch Amerikaansquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:21 schreef LadyS het volgende:
Wat een lelijke kinderstoel heeft dat kindje
Zij doet mij elke keer denken aan die mevrouw van Desperate Housewivesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:32 schreef beefcake het volgende:
[..]
En ontopic:
Ik ben verliefd op dezenee, niet op de mevrouw
![]()
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:53 schreef owlet het volgende:
Altijd weer die hopp-marjanneke met hopp-pop
Ik zou zo'n kleintje nog niet zwaaien hoor. Ik leg de doek een beetje uit op bank/bed en leg Thomas met zijn nek op de middenmarkering. Van onder naar boven trek je dan met twee handen stukje voor stukje de onderste stof op, tot die in zijn knieholten zit. Dan trek je de doek bij elkaar terwijl je er twee vingers tussenhoudt, en zo krijg je een pakketje baby, dat je zo op je rug kan leggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:35 schreef E.T. het volgende:
LadyS, bij een Rucksack kun je de banden ook nog een slag draaien aan de voorkant (zeg maar het stuk tussen je borst en de billen van Iris). Dan zakken je banden iig niet naar beneden![]()
Ik probeerde vanmiddag Tijn even op m'n rug te dragen. Het jochie was zwaar chagerijnig wegens slaapgebrek en niets was goed... ook dragen nietIk had 'm boven op de doek in de hoek van de bank gezet en 'm zo op m'n rug gehesen en dat ging vrij aardig. Doordat hij niets wilde kreeg ik 'm met z'n bovenlijf niet strak tegen m'n rug waardoor hij nogal achterover hing wat niet prettig was. Nog maar eens proberen als hij niet chagrijnig is
Voor Nienke heb ik nog geen idee hoe ik die op m'n rug moet krijgen.. Webkim, hoe doe jij dat nou met Thomas? En hoe werkt die Santa Toss? Is die geschikt voor een kleintje van 3,5 maand?
Dat weet ik nog niet; ik doe de boodschappen vrijdag. En ik houd het heul basic hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:44 schreef Troel het volgende:
Webkim, kom je trouwens uit de kosten voor de lunch zaterdag?
Ok, anders moet je nog even een seintje geven ok?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:45 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet; ik doe de boodschappen vrijdag. En ik houd het heul basic hoor.
Mijn zusje en moeder zijn ondertussen ook helemaal enthousiast over de Binana, en ik ben nu in Belgie vlakbij een winkel waar ze 'm verkopen (in Tournai), dus ik ga als het meezit even kijken en vooral voelen zaterdag, als Nixxx ook in Belgie is. Als de Binana net zo zacht is als hij eruit ziet en de kleuren in het echt ook zo mooi, dan ga ik een Binana aanschaffen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:03 schreef owlet het volgende:
Reinhilde, ik heb zelf nooit een Binana gevoeld en ik kan zo een twee drie ook geen concrete reacties oplepelen maar ik meen me te herinneren dat de meningen wat verdeeld waren. Mensen die vonden dat ze snel doorzakten en mensen die er nog peuters mee droegen dus ik gok zo maar dat het een beetje vergelijkbaar is met o.a. draagdoek.nl qua doorzakken. Heb je een zwaar kind dan gebeurt dat wat sneller, heb je een lichtgewichtje dan kan je lang er mee lopen.
Ik vind de kleuren wel érg mooi dus eigenlijk moet je gewoon de gok nemen en dan bij een herhaling van de de draagdoek-in kunnen we allemaal voelen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |