Ja, je wringt je in die paar secondes in de meest onmogelijke bochten!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Qua aanrijding denk ik ook niet. Maar ik ben 1x met twee kinderen op de fiets gevallen. Ik was zelf bont en blauw wilde immers het onmogelijk doen....de fiets overeindhouden. Maar noch Fleur noch Maud had 'schade'. Fleur zat in een groot bobike stoeltje achterop en werd goed beschermd door de randen van het stoelte en Maud zat voorop en werd perfect beschermd door mijn brede moederstuur. Dus ik was wat dat betreft erg blij met de fiets(stoeltjes).
Lois, kan absoluut. Ik draag Fleur ook nog regelmatig. Doek is een goede optie en anders een softcarier. Zoals de ergo, Yamo of becoquote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:16 schreef Lois het volgende:
Eva weegt zo'n 16 kilo! Lief aanbod Cattie, wie weet hou ik je er nog aanIk ben heel benieuwd naar welke types jullie me kunnen aanraden!
Even verder denken...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:02 schreef owlet het volgende:
Wat ik me afvraag: een soft structured carrier zou praktisch gezien natuurlijk ideaal zijn voor Eva. En ook wel qua gewicht. Maar is hij dat ook qua lengte? En welke zou dan het handigst zijn?
Ardenlyn, misschien doet 'ie gewoon nu nog niksquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:10 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik ga denk ik m'n Hoppendiz Rio verkopen.
Maarten vind het leuk en fijn in een draagdoek maar in de wandelwagen is ook erg leuk.
Als ik hem in de doek doe dan doe ik liever m'n Ellaroo omdat die makkelijker knoopt en minder warm is.
Vind het jammer maar tis ook sneu zo'n doek die niks doet![]()
Dat is wel een heel goed punt!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:46 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ardenlyn, misschien doet 'ie gewoon nu nog niks
Hoe lang zou je het leuk vinden om Maarten te dragen? Want als hij straks groter en zwaarder wordt en jullie wellicht langer en vaker met 'm weg gaan is de stevigheid van de Hopp wel heel erg fijn.
Je kan het ook vanaf de bank doen; zet je kindje tegen de rugleuning en vanaf daar heb je em zo op je rug. Of je kindje op je heup zetten en onder je arm doorschuiven. Zoals hier.. En kleine kindjes kan je met doek en al op je rug doen; je maakt dan eerst een bundeltje kind-in-doek en dat breng je over je schouder op je rug. Zo doe ik het met Thomas ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Gister probeerde ik Eli op mijn rug te knopen met RuckSack-knoop, maar het ging voor geen meter
Die mw op YouTube had haar kind zo op haar rug gezwierd, maar ik kreeg het echt niet voor elkaar...
Ik heb het filmpje echt heel vaak gekeken (zowel de vrikkesikker mevrouw, als een amerikaanse)
Hoe krijg ik hem op mijn rug??
Lois, succes met een doek uit te zoeken! Hopelijk kan Eva het waarderen (als dat het goede woord is)
Enneh, Vamp... Foto!!!
Dat filmpje had ik idd gezien, nou dat durf ik durf ik dus echt niet, he!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:29 schreef Noli. het volgende:
Of (als je dat durft) op *deze* slinger-zwaai manier.
(dit is de enige manier om Hanne een beetje fatsoenlijk hoog op mijn rug te krijgen![]()
)
(misschien moet ik morgen binnenkort even een filmpje maken hoe ik het precies doe)
Als ik dit zo lees zou ik zeker proberen of een van de bedrijven die ik eerder noemde een speciale drager voor jullie kan maken, ook rekening houdend met Eva's stofvoorkeur.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:55 schreef Lois het volgende:
Eva heeft een hekel aan ruwe stoffen, en verder moet het inderdaad makkelijk aan en af te doen zijn en stevig genoeg om haar onverwachte houdingen te weerstaan.
Ik ga alles even rustig doorlezen, Macka dank je wel!!
quote:Op zondag 20 juli 2008 13:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
p_iglet dat is niet leukMaar ik heb wel goed nieuws voor je, tegen de tijd dat pepijn 20 kilo weegt kan hij nog steeds in je Mei Tai..ik heb net ff een proefstukje gelopen met middelste en dat ging prima
Mij kennende wordt het dan de tweede optie als het bevaltquote:Op zondag 20 juli 2008 14:05 schreef owlet het volgende:
5,20 lijkt me een goede maat, Sjak. Dan kan je zeker alles knopen en als je in de praktijk merkt dat je altijd veel stof over hebt kan je altijd nog de doek inkorten (of een kortere doek kopen).
Ik zag wel wat leuks bij voedingswinkel.nl dus denk erover daar eens te kijken. Beginnings ken ik niet, ik snuffel wel even.quote:Ga je bij hoppediz zelf bestellen of bij een Nederlandse winkel? Ik heb alleen ervaring met voedingskleding.nl en beginnings en beide waren snel met leveren. Alleen de doeken via voedingswinkel moesten apart besteld worden omdat ik iets afwijkends wilde maar dat wist ik van te voren. Toen ze eenmaal in Nederland waren had ik ze de volgende dag
Hopp is iets dikker dan een Storch. Sommige Hopp's worden in het dragen zachter dan Storchs, Hopp Rio bijvoorbeeld. Alhoewel de Storch Leo's ook erg zacht kunnen worden. De donkerder Hopps lijken minder boterzacht te worden dan de felgekleurde,maar zijn nog steeds fijne doeken. Hopps zijn net als Storchs geweldig voor op de rug dragen! Bij Didymos schijnt het per type te verschillen.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:26 schreef owlet het volgende:
Ik heb ze nooit naast elkaar gevoeld maar ik denk dat je een storch en een hopp wel enigzins kan vergelijken voor wat betreft zachtheid en sterkte. EllaRoo valt in een heel andere categorie, zowel qua sterkte (minder) als qua zachtheid (iets stugger en minder zacht in mijn beleving).
Wil je een lekkere allround doek dan zou ik voor een hopp of storch (of didymos) gaan. Ik heb een 5,20 doek en een iets grotere maat dan jij denk ik (kleiner maar wel weer boller) en ik heb best wel staarten doek over bij de meeste knopen.
Een 4,60 heb ik nooit geknoopt maar ik kan me voorstellen dat je daar genoeg aan hebt.
Je kan altijd inkorten. Of ruilen.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:16 schreef p_iglet het volgende:![]()
wel in een 4.2
maar 4.6 of 5.2 is hier echt te lang...
Ik heb een 4.6 besteld, maar ik gaf bij mn bestelling aan te twijfelen over de maat, dus ze heeft ook nog een 5.2 liggen en ik mag kiezen. Beide hebben geen fringe. Zullen we de rest even via pm doen?quote:Op maandag 21 juli 2008 13:24 schreef TearSong het volgende:
Webkim: 5.2 heb ik wel interesse voor ja. Welke maar heb je dan besteld bij Niina?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |