abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:27:56 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60147455
Een lachende Anna leek me wel leuk, maar ik ga vanavond achter de pc op zolder, dus dan ga ik kijken wat ervan te maken is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60148853
Oh wat leuk Macka! Dus over een hele tijd kunnen we mensen zien lopen met een échte Macka. En dan zeggen "ja, ik weet nog, toen ze daarmee begon..."
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60149773
Pssst: er staat een 5 m. EllaRoo La Rea te koop op TBW voor 35 Euro.
!

EN een Girasol Avalon Rainbow.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:09:13 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60151568
Vandaag heeft de doek zich voor mij definitief bewezen...
Anna was hangerig, huilerig en ellendig van de creche gekomen. Toen heb ik haar lekker stevig in de doek gedaan, op mijn buik, speentje erbij et voila: ze werd rustig en ging lekker soezelen! Toen ik het fototoestel wilde pakken werd ze weer onrustig, dus dat heb ik niet gedaan.

Vraagje nog, we vliegen eind aug om 5 uur 's ochtends naar onze vakantiebestemming. Als ik Anna nou op mijn buik draag, zou dat dan mogen met alleen mijn eigen riem om en Anna in de doek? Of zou ze er toch uitmoeten en op schoot moeten zitten in zo'n verlengstuk?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60151693
Wat ik op TBW lees zijn er veel Amerikaanse draagmoeders die vliegen met hun kindje in een fwcc, maar hoe Nederlandse maatschappijen erover denken weet ik niet; ik zou het even nabellen als ik jou was (en post het dan ook gelijk even hier ).
En fijn dat dragen zich bewezen heeft. Dan wordt het wel tijd voor nog een doek erbij toch? Want wat nu als deze vies wordt? Waarom heb je nog geen Storch Anna?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 16-07-2008 20:44:57 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_60152379
Allemaal bedankt voor welkom, leuk! . Het is inderdaad de bedoeling dat ik ook vaker meebabbel Webkim , dank je voor het opnemen in de openingspost.

Ik zie hier hele verzamelingen doeken voorbij komen, maar tot nu toe heb ik eigenlijk geen andere doek 'nodig' dan storch. Wel vind ik natuurlijk een heleboel andere doeken mooi, soms zou 1 extra wel handig zijn (met spugen, randjes kluiven, doek laten vallen in modderplas bij de bushalte en dat soort dingen), maar ik ben toch wel erg gehecht aan m'n inka . De draagdoek.nl gaat volgende week naar een vriendin, vind 'm nu eigenlijk al niet meer zo prettig dragen, dochter (7kg al bijna!) bounced een beetje op en neer en zit een stuk steviger in inka.

Wat alleen nog handig zou zijn is een ergonomisch goed draagsysteem of makkelijk te knopen iets voor papa, hij vindt dragen ook leuk, maar dan moet ik 'm omknopen. Als ik niet thuis ben wordt dus de kinderwagen van stal gehaald. Wie weet kom ik voor dan bij jou shoppen Macka!
there is a crack in everything, that's how the light gets in
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:14:03 #107
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60153039
welkom hier mamali

Macka wat leuk! Ik wens jullie heel veel succes!
Saartje
pi_60153138
Leuk, weer een draagdoekster erbij! Welkom

Had ik al gezegd dat de op-lijst-Founder een nieuwe EllaRoo Kristen heeft?
En het stof en de ringen voor een RingSling Ditte al heeft liggen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:22:49 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60153254
Webkim, ik ga morgen even bellen. Eerst eens even kijken met wie we vliegen. Dat wordt zo'n hutjemutje vakantievlucht.
Ik ben idd op zoek naar een extra doek, korter zodat ik de meeste korte knopen kan doen en manlief ook gewoon kan dragen. Beetje een stoere mannenkleur dus. Had al een Girasol besteld, maar die bestelling is niet aangekomen. Iemand dan een tip voor een eventueel dunnere doek? En een linkje?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:44:44 #110
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60153744
hallo iedereen , ik heb een vraagje over jullie mooie doeken!
Wordt dat niet enorm zwaar met zo een "groot" kindje er in?
Ik heb namelijk een"normale" draagzak maar dat trekt onwijs aan mijn rug waardoor ik er last van krijg na een paar minuten.kleine is pas 5.5 kilo.
en die knopen moet je dat zelf uitvogellen of spreekt t voor zich? komt er een boekje bij?
Ik heb ook op een of andere manier het idee gekregen dat die hele kleintjes er uit kunnen vallen , maar dat kan ook aan mijn eigen angst liggen natuurlijk.
Waar koop je die doeken , en hoe duur zijn ze ongeveer?
nou genoeg vraagjes denk ik zo maar.
Het lijkt me voor die kleintjes trouwens wel veel lekkerder dan zo een draagzak die ik nu heb.

groetjes
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:35:47 #111
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60154964
Een doek is totaal niet te vergelijken met een 'standaard' draagzak. Wij hebben de babybjorn best een tijdje gebruikt, maar daar moet ik echt niet meer aan denken. Een doek is echter heerlijk (10 kg nu).
Er zijn veel beschrijvingen van de knopen, ook filmpjes. Gewoon oefenen met een knuffel, kat of zak aardappelen. Het ligt zo stevig, ze kunnen er echt niet uit. Behalve Pepijn, maar die is knap.;)

Ze zijn er in zoveel prijzen, je moet eerst kijken wat je wilt voordat je uit kunt zoeken waar het verkocht wordt.

Hier is ze dan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60155013
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:44 schreef Doosie het volgende:
hallo iedereen , ik heb een vraagje over jullie mooie doeken!
Wordt dat niet enorm zwaar met zo een "groot" kindje er in?
Ik heb namelijk een"normale" draagzak maar dat trekt onwijs aan mijn rug waardoor ik er last van krijg na een paar minuten.kleine is pas 5.5 kilo.
en die knopen moet je dat zelf uitvogellen of spreekt t voor zich? komt er een boekje bij?
Ik heb ook op een of andere manier het idee gekregen dat die hele kleintjes er uit kunnen vallen , maar dat kan ook aan mijn eigen angst liggen natuurlijk.
Waar koop je die doeken , en hoe duur zijn ze ongeveer?
nou genoeg vraagjes denk ik zo maar.
Het lijkt me voor die kleintjes trouwens wel veel lekkerder dan zo een draagzak die ik nu heb.

groetjes
Nee, het wordt niet enorm zwaar. Dat is 1 van de verschillen tussen een 'normale' draagzak en en goede draagdoek. Het gewicht is beter verdeeld en je hebt minder drukpunten. Ik ben begonnen met dragen in een babybjorn en toen ik overstapte naar een draagdoek vroeg ik me af waarom ik dat niet eerder had gedaan, zoveel beter zat het! Mijn dochter is nu rond de 7 kilo en als ik haar goed knoop voel ik het gewicht niet zo.

Als je een nieuwe doek koopt dan zit daar bij de meeste merken wel een boekje bij. In de openingspost hier staan ook links naar draaginstructies en zelfs filmpjes met de verschillende knoopmethoden

Je kindje zit rotsvast in een doek Dat moet je echt maar eens ervaren om het zeker te weten maar ze kunnen echt geen kant op als ze in een doek zitten.

Waar je de doeken koopt is eigenlijk een beetje afhankelijk van het merk/soort doek dat je wil kopen. De prijs verschilt ook per merk en dan kun je ook nog gaan voor een 2ehands doek, wat toch weer wat goedkoper is. Nieuwe doeken beginnen rond de 50 euro afhankelijk van het merk maar je kunt er ook vinden van boven de 100 euro

En ja, het zit lekkerder voor je kindje maar ook voor jezelf, het draagt zoveel comfortabeler
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60155030
YPPY mooi!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:48:36 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60155265
Ik sta in de OP! Dank je wel Webkim!
(Had ook wel met een van de foto's erbij gemogen, hoor Kies maar welke je het leuks vindt.

@Doosie, ik heb vandaag mijn doek binnengekregen, mijn zoon was 2 maand geleden iets meer dan 10 kg, en ik heb nu een uur met hem gelopen, geen centje pijn. Als net niet meer pasgeborene (bijna 4 kg) heb ik hem wel eens in de BabyBjorn gehangen, dat voelde veel zwaarder.

(Al loop ik nu wel te stoeien (lees: vechten) met dat ding en zakte de knoop na een uur wat uit, maar daar krijg ik vast handigheid in)
Ik ben iig zeer tevreden ermee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60155385
Doosie, in het begin vond ik het even puzzelen met knopen e.d. (ben begonnen met een tricot doek met kleine baby) en het leek mij ook eng. Maar je kindje zit echt goed vast! Mijn zoon heb ik gedragen tot anderhalf jaar (na een paar maanden overgestapt naar een niet-rekbare doek), hij woog toen 10 kg en ik droeg hem voor (hij wou toen niet graag op mijn rug). Ik liep dan makkelijk een half uur met hem op die manier. Nu ik hem op mijn rug draag loop ik regelmatig 5km of meer, en hij is nu al 2,5 jaar! Wat al gezegd werd: het gewicht is goed verdeeld en omdat hij strak tegen mij aan zit voel ik het gewicht niet 'hangen'.
Ik ben dus begonnen met een makkelijke tricotdoek en ondertussen informatie gelezen op diverse fora & op grond daarvan beslist welke nietrekbare doek ik wilde kopen. En thuis geoefend met youtube, staand voor de bank zodat kind zacht zou vallen (nooit gebeurd trouwens!).
there is a crack in everything, that's how the light gets in
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:01:27 #116
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60155554
YPPY t ziet er naar uit dat ze er idd erg lekker bij zit .
Ok bedankt voor de info voor de rest die al gereageerd heeft.
Ik was op google ook al aan t zoeken geslagen ja , zie dat je ze zelfs zelf kan ( laten ) maken.
@ DaviniaHR
Mijn jongste is helaas een flinke,ze was bij geboorte al 3860 gram en ik heb idd ook een babybjorn maar die gaat vroeg of laat echt over het balkon haha
ik ga weer even verder op google zoeken , denk dat ik er ook wel een bestel als ik het allemaal zo lees.

† In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 23:04:24 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60155630
Doosie, wat de andere dames zeggen. En er zijn ook draagzakken die veel prettiger zitten dan de BabyBjorn, en ook nog ergonomisch beter zijn voor jouw rug en voor de heupen van je kind. Bijvoorbeeld Ergo, Yamo en Beco. Ik heb een Ergo en een Yamo, en mocht Chacama's Beco Butterfly laatst even uitproberen. Ze hangen geen van allen aan je, en het gewicht van je kind is net zo goed te verdelen als in een doek. Lekker veel keus dus
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:44:37 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60159317
Macka, wat leuk
Toevallig bij een baby-shower afgelopen zondag over draagdoeken gehad. De andere dames, aanstaande mama incluis, zijn toch wel fan van de BabyBjorn omdat ze doeken maar alternatief en een beetje eng vinden. Onbekend maakt onbemind, ik zal ze tzt dan ook zeker jouw linkje geven

M. zou maandag met Devin samen mijn fiets + zitje ophalen die nog bij mijn ouders stond. Is ongeveer 15 minuten lopen dus hij wilde hem in de doek doen. Verkeerd geknoopt waarschijnlijk, nog voordat hij de lift uit was gleed Devin ineens naar beneden
Toen heeft hij hem maar los in zijn armen gedragen de hele weg. Dat hoef ik, dus echt niet te proberen, krijg al pijn in mijn rug bij het idee!

Nieuwe draagmoeders, welkom
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2008 @ 09:32:23 #119
141844 Macka66
pi_60159877
Yppy, mooie mei-tai. Op de een of andere manier krijg ik direct zin in koffie als ik 'm zie
En die ogen en dat staartje boven de rand
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:01:43 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60160320
Dat van onbekend herken ik heel erg. Had ik zelf ook. En mijn vrienden noemen me nu Emily de Hippie
pi_60161147
alternatief?

http://www.slingomama.nl/index.php?cPath=1

dat is pas alternatief
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2008 @ 10:58:11 #122
141844 Macka66
pi_60161280
Zelluf maken, nog alternatiever
kan hier nog iemand overheen met een haak/macrame patroon?
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:05:15 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60161395
Milagro

Zal vast reuze handig zijn. Als je in Siberie woont ofzo. Lijkt me boiedheet en zelf een beetje verstikkend....
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:23:46 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60161759
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:58 schreef Macka66 het volgende:
Zelluf maken, nog alternatiever
kan hier nog iemand overheen met een haak/macrame patroon?
ikke!
Geen poncho, "gewoon" een gebreide sling.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_60162053
How about the Karma Organic Hemp Baby Sling , a must have for the environmentally conscious Daddy

after just one hour you will notice "the Happy Dalai Lama" effect it has on your new baby
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')