abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 19:38:46 #1
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60103920
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 en 11

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)

Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

Cattie:
korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) / Storchenwiege Ulli 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry.

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde Ellaroo Mei Tai

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Mister Mirko Mei Tai / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea 4.6 / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 / Girasol Rainbow 4.6 / Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 22-07-2008 21:09:33 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 14 juli 2008 @ 19:52:30 #2
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60104269
Waar de Storchenwiege Vicky

van Webkim onderweg is naar nieuwe eigenaresse Ticootje!

En waar blijft die foto van Chacama met Maud en Fleur nou?
Maxi, Midi & Mini
pi_60104609
Dombo vraag misschien. Maar krijg je niet snel last van je rug als je lange tijd achter elkaar draagt?
  maandag 14 juli 2008 @ 20:13:27 #4
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60104754

The picture!! Enne ja ze waren allebei moe. En nee, het is niet normaal dat de een met d'r vinger altijd in d'r mond zit en de andere in de neus....het viel me meteen op

@ Ingrid. Ik draag Maud cq. Fleur nog liever een uur in een doek/sofcarier dan 10 minuten gewoon. doordat je het gewicht veel beter over je hele lichaam verspreid, heb je niet of niet snel last van je rug/schouders. Tuurlijk heb je er met een buggy helemaal geen last van, maar dan heb je ze ook niet zo dichtbij. En met huilbuien ect. is het bij mij echt een uitkomst.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:27:44 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_60105114
Ik heb Ive heel lang zonder problemen kunnen dragen in een draagdoek of mei tai, terwijl ik wel rugklachten heb. Dat viel mij ontzettend mee. Al ben ik er wel achter dat ik wel over 2 schouders moet dragen, een ringsling is niet aan mij besteed, dan trek ik scheef en ga ik overcompenseren.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:28:20 #6
108648 cattie
lieve moeder
pi_60105126
Leuke foto Chaca!
  maandag 14 juli 2008 @ 20:45:12 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_60105519
wat mooi al die foto's en wat hebben jullie veel van die dingen worden ze snel vies? of is het gewoon een hebbeding?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 20:50:11 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60105620
SuperChaca! En voor de echte geeks: Fleur zit in een Girasol oude stijl (keperbinding, hier met de 'verkeerde' kant voor) en Maud in een Girasol nieuwe stijl (kruiskeperbinding, geen verschil tussen voorkant en achterkant).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60105628
Chaca!

Ingrid, je groeit met je kind mee qua spierkracht. Zelfs nu met een ischias merk ik dat ik nog steeds kan dragen, die spieren zijn daar zo op getraind dat ik daar geen last van krijg.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:00:41 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60105905
Chacama! Wow!!
(Fleur lijkt zo een beetje op maria van sugar, dat hoogblonde haar )

Mijn doek is onderweg!!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:01:21 #11
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60105923
Ik heb de combi-cotti en de minimonkey, heb ze beide nog niet gebruikt maar wil dat wel snel doen, ben benieuwd welke me het beste bevalt.

Leuke foto's overigens!
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 21:11:08 #12
141844 Macka66
pi_60106201
Belana, dat verschilt per persoon. Zowel het vies worden als het hebbeding aspect

Ik heb vooral verschillende lengtes doeken, want voor iedere fase zijn er verschillende draagmethodes handig en voor iedere methode is weer een andere doek prettig. De collectie is met Lucie meegegroeid. En nu met Maja ben ik voor het eerst aan de 2.60, goed voor de enige houding die Maja tot nu toe wil (liggend met veel uitzicht en weinig stof ). Maja spuugt nogal, dus een tweede 2.60 was geen overbodige luxe. Ik heb er wel een aangeschaft die anders van weefsel is, kon ik meteen uitvinden of er een duidelijk verschil was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 21:21:41 #13
141844 Macka66
pi_60106517

Dalai Maja zittend in d'r BaraBärn van 2.60. Weer zo'n leuke foto door LadyS!
die doek waar Maud in zit is onze andere 2.60
  maandag 14 juli 2008 @ 21:24:35 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60106594
Is 2,6m niet enorm kort? (Heb nog geen doek, maar wil wle leren )

Is er eigenlij een site waar de verschillen knooptechnieken samengevat zijn, ook een beetje geordend naar lengte van de doek, en mss zelf leeftijd van je kind?
Of ben ik gedoemd tot urenlang youtube-filmpes kijken van knooptechnieken en de oude topics doorlezen op zoek naar andere linkjes?
pi_60106626
Wij hebben een verre van steriel huis, Belana, met een kind dat geregeld onder de smeerkaas zit en doeken die overal en nergens slingeren. Maar toch heb ik alleen mijn storch een keertje extra gewassen (en dat in twee jaar!), de rest is alleen bij binnenkomst gewassen.
Maar bij een spuger, of een kindje dat zo hangerig is dat het een hele periode in de doek woont en er dus ook liga's in eet zal je wel wat vaker moeten wassen.

En over het hebbedingerige... ik ben persoonlijk vooral benieuwd naar verschillende doeken. Twee dezelfde types hoef ik niet zo snel, laat staan twee precies dezelfde doeken. Wat je op bijvoorbeeld bij sommige van de "verzamelaars" (en daar is Webkim nog niets bij ) wel ziet: wee of drie dezelfde doeken in dezelfde maat in dezelfde kleur.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:27:36 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60106659
Belana, hebbeding Tskk. Het is gewoon een musthave , het liefst minimaal 3!

Wat een leuke plaatjes! Chacama, wat leuk, twee van die meiden!
En de jongste Icicletelg

Maaruh Webkim, bedankt he!
quote:
Beetje hysterischer en dus meer mijn ding.

1e knoop, zo'n 16 maanden geleden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 14 juli 2008 @ 21:36:26 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60106900
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:45 schreef Belana het volgende:
wat mooi al die foto's en wat hebben jullie veel van die dingen worden ze snel vies? of is het gewoon een hebbeding?
Ik ben net zo nuchter als jij.. ik heb er 2
Toch is het wel tricky, want ze zijn wel leuk om te hebben en je ziet steeds weer nog leukere

Ik heb er nu dus ook nog eentje (of eigenlijk wel twee) op een verlanglijstje staan.. voor ooit Maar dan ga ik wel een van de doeken die ik heb verkopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:39:03 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60106965
ow.. EllaRoo vandaag was wel weer even wennen na Lampo

Nienke wil trouwens steeds scheef hangen en dat knoopt lastig. Ik ga maar weer vooraf knopen en dan Nienke er in zetten ipv Nienke in de horizontale band en het kruis er over heen. Ik krijg het geheel dan niet zo lekker strak meer en gaat Nienke steeds schever hangen in d'r ongenadie drang om de rand in d'r mond te blijven houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 21:42:02 #19
141844 Macka66
pi_60107051
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:

Is er eigenlij een site waar de verschillen knooptechnieken samengevat zijn, ook een beetje geordend naar lengte van de doek, en mss zelf leeftijd van je kind?
Of ben ik gedoemd tot urenlang youtube-filmpes kijken van knooptechnieken en de oude topics doorlezen op zoek naar andere linkjes?
Davinia, hoe is je duits?

En 2.60 is idd heel kort maar erg handig (en snel) voor pasgeborenen die willen liggen, en oudere kinderen die soms nog even op de heup gedragen willen worden.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 21:44:00 #20
141844 Macka66
pi_60107107
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:27 schreef PM-girl het volgende:
Maaruh Webkim, bedankt he!
[..]

[ afbeelding ]
1e knoop, zo'n 16 maanden geleden!
Hét bewijs dat Anna ook heel leuk is als jongetjesdoek!
  maandag 14 juli 2008 @ 21:57:07 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_60107481
ik heb zo'n draagdoek ook geprobeerd toen de jongens klein waren, maar ik kon er niet mee om gaan
Ik snapte niks van al dat geknoop en dan moest ik mijn kind er ook nog in zien te wurmen
ongetwijfeld deed ik het fout of is het een handigheidje
anyway, ik vind ze allemal erg mooi, zeker die mai tai's, die zien er dan ook weer erg makkelijk uit

Ik wil er wel graag een cadeau doen aan iemand. pasgeboren babietje, klein dus nog, wat is dan echt handig of goed?
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 juli 2008 @ 22:03:45 #22
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60107648
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Hét bewijs dat Anna ook heel leuk is als jongetjesdoek!
Soms vind ik hem erg meisjesachtig, maar tot een jaar of 2/3 kan het best vind ik. En hè, mama is toch een meisje!
Maar, als ik toen van het bestaan van de LaRae van BE had geweten, had die hier een gehangen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 14 juli 2008 @ 22:10:03 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60107822
Alle doeken zijn leuk, dus het is zo verleidelijk er meer te kopen.

Belana, voor een baby zou ik gaan voor een tricot doek. Is ook nog te betalen en je het ze in verschillende kleuren. Bij draagdoek.nl kun je ze ook met naam/motiefje laten maken. Een mei tai vind ik meer voor grotere kindjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60107876
Als je het budget hebt en je denkt dat de ouders het leuk vinden om te leren knopen dan is een lange, niet rekkende knoopdoek ideaal omdat die van pasgeboren tot kleuter mee zou kunnen gaan.

Een tricot doek is heerlijk met een pasgeborene, maar na een half jaar niet echt goed meer te gebruiken. Het is wel weer een leuke eerste stap naar knopen omdat je hem makkelijk van te voren om kan knopen en daarna je kindje er in kan zetten.

Een ringsling is niet duur, makkelijk in gebruik en ook lang te gebruiken.
pi_60107919
Belana: heel afgezaagd maar als ik een doek cadeau moest doen aan iemand met een pasgeboren baby, dan zou ik toch voor een draagdoek.nl gaan, of een soortgelijke rekkende doek. Heerlijk zacht tricot en makkelijk in het gebruik voor mensen die nog geen knoopervaring hebben. Natuurlijk, een geweven doek gaat langer mee en kun je langer blijven gebruiken dat een tricot doek. Maar als je nog moet leren knopen en een klein kindje hebt vind ik een tricotdoek veel vergevingsgezinder. Je hoeft hem ook niet in te dragen of zacht te maken want dat is hij al
En als die persoon het dragen leuk vindt, dan kan ze altijd na een aantal maanden zelf gaan kijken naar een geweven doek zodat ze haar kindje kan blijven dragen, lijkt mij.
(en bij draagdoek.nl hebben ze van die leuke setjes om cadeau te doen, doek + bijpassend mutsje )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60108045
Ik kan ook niet wachten tot ik mijn triot weer kan gebruiken Zo lekker knuffelig en makkelijk
pi_60108312
Onderweg naar hier: een hopp cape town, hier mooi getoond door het suffe Hoppediz mevrouwtje:

Een doek voor papa aangezien hij het zat is om steeds mijn indio's of nog erger..didy eva te moeten gebruiken als hij Yara wil dragen. Dus na zijn zoveelste geirriteerde opmerking: 'hebben ze niet gewoon een zwarte?' komt er hier gewoon een zwarte
It's all up to you
pi_60108343
mooi!
pi_60108730
Ik geloof dat ik tzt van Noli wel een doek kan lenen. Kijken of het wat is. We hadden een babybag met Kim, maar dat was niks voor ons. Kreeg heel snel last van schouders en rug.
Op marktplaats kun je simpele doeken dacht ik vrij goedkoop kopen.
Nouja, ik hou dit topic in de gaten. Snap niks van de termen. Komen wel hele leuke foto's voorbij!
  maandag 14 juli 2008 @ 22:50:33 #30
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60108874
Mijn Storch bevalt me goed! Vandaag heeft Marlien er 2x ingezeten en ze wordt er heel snel heel rustig in en slaapt dus heel snel. Ik vind het heerlijk om haar zo dicht bij mij te hebben en vind het dus best moeilijk om haar dan in bed te leggen. Ik heb haar vanmorgen dus zo'n 2 uur zonder problemen gedragen. Alleen de knoop in de rug maakt het zitten niet erg comfortabel, misschien maar eens een andere draagmethode proberen .

Kan ik ook in het lijstje in de openingspost? Ik heb ondertussen 3 doeken: Een grijze TricotSlen, een (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) en de hierboven genoemde Storchenwiege Ulli (4.60).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 14 juli 2008 @ 22:57:20 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60109083
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef TearSong het volgende:

(en bij draagdoek.nl hebben ze van die leuke setjes om cadeau te doen, doek + bijpassend mutsje )
Daarover gesproken, ik vind dat 'omdraai' mutsje zo leuk. Maar bij de info staat: "Mutsje, aan twee kanten draagbaar, bestaande uit twee basisstoffen." Maar bij het voorbeeld plaatje wordt die streepjesstof gebruikt. wat dus geen basis stof is. Kan je dan toch die andere stofjes ook kiezen of proberen ze je gewoon lekker te maken met een dooie mus? Aangezien je ook geen 2e kleur basisstof kan kiezen... Wrs kan ik het beter tzt mailen, maar goed, vroeg me af of iemand hier ervaring mee had

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60109308
Ik heb net een draagdoek besteld op draagdoek.nl. Ik vind al die geweven doeken prachtig om te zien en als het dragen bevalt komt er ook zeker een mooie. Maar om straks te beginnen met dragen lijkt een tricotdoek me wel prettig.

Ik heb gewoon een effen zwarte besteld, ik beval in de winter en dat kleed ook nog eens lekker af
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 14 juli 2008 @ 23:07:34 #33
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60109387
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:

Als leek kan ik je aanraden gewoon een tijdje dit topic mee te lezen. Toen ik hier net kwam snapte ik er niks van: rekkend, niet-rekkend, Hoppediz, diddymos, Mei Tai, FWCC, waar hébben ze het in hemelsnaam over?! Maar nu na een tijdje meelezen denk ik dat ik redelijk wat weet om zelf wat uit te kunnen proberen (als ik al een baby had gehad, that is! )
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60109545
Tex, mijn draagdoek.nl bestaat uit een basiskleur en een extra stof en het mustje isgemaakt van die twee stoffen.
Kay kennende zou ze ook niet moelijk doen over andere wensen, trouwens
pi_60110338
Vandaag heerlijk rondgehobbeld in Bobbejaanland ( voor foto's zie lampo on tour)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60116037
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:12 schreef lcicle het volgende:
Het heeft wat voeten in aarde gehad Macka, maar met al jullie advies ben ik nu een tevreden Kristen Mamma

Lief was dat he, die foto hihi

Wat toevallig Iksje, ik ben vanmorgen bij de Ikea geweest en heb het Ditte stof in zwart en paars meegenomen Het was hier zelfs maar 1,99 per meter. Ik maak een Sling met dubbel stof, lijkt me wel stevig genoeg.
Ticootjes Sling heeft me overtuigd!
Ik wil er een mei tai mee maken, heb toch maar de Ditte-stof in zwart meegenomen. Omdat het 'versierstofje' dat ik op de buitenkant wil daar het beste bij past.
De Minna-stof in blauw vond ik ook wel mooi (en steviger) maar eerst een zien wat mijn naaisters van de mei-tai bakken (ik kan zelf absoluut niet naaien dus ik heb een vriendinnetje gevraagd dat samen met haar moeder al verschillende kledingstukken heeft gemaakt)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:29:57 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116510
mensen, als het goed is heb ik vanmiddag vicky in huis!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:06 #38
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60117036
Yay Ticootje, wat leuk!

Tearsong, die cape town vind ik ook heel mooi. Simpel, maar door dat lichte randje ook wel weer chique.
.... met gevoel voor drama....
pi_60119908
Woei! Mijn slingified Girasol blau is er. Met bijpassend tasje.
Hij zit op de foto niet goed hoor; het is de eerste keer dat we een sling probereren.

Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:04:48 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120021
Leuke bh webkim. Jen is gek op de stippenbh!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:26:51 #41
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60120682
Perraja bevalt mij wel, hij is heerlijk om Saar ff snel in te zetten als ik de jongens van school moet halen. Ik merk alleen wel dat k er niet langer dan een kwartier mee moet staan omdat ik het anders gigantelijk in m`n rug krijg
Saartje
pi_60120818
je hebt een korte Perraja, toch? Een die je over één schouder draagt? Ik herken het snel rugpijn krijgen bij op die manier dragen, wat bij mij nog wel eens wil helpen is om heel hoog te knopen. Zodat ze echt op borsthoogte zit, met het schouderstuk omgeklapt en goed verspreid.
Als je goed strak knoopt (het zakt altijd een beetje uit tijdens het dragen) en ze zit er lekker stevig in dan kan je haar ook onder je arm door naar je rug schuiven. Dat is misschien ook wat prettiger.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:45:27 #43
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60121205
Ik draag over 1 schouder inderdaad en heb haar al best hoog zitten, met de flap over m`n schouder omgeklapt. Toch draagt het voor mij niet helemaal ideaal. Op m`n rug zal ik eens proberen, misschien scheelt dat
Saartje
pi_60126432
Keb een gypsymama "orion" "gewonnen" (omgerekend incl. verzendkosten 35 euro)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:49:13 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_60128059
Lekker blauw Vamp!

Ik heb mijn 2 tricot draagdoeken op dit moment uitgeleend, maar ik ga ze beiden snel terug krijgen. Ik ben er achter gekomen dat er mensen zijn die er niet aan willen (de mannen vonden het een leuk idee, de vrouwen willen niet, komt het op neer.). Dat snap ik niet zo goed omdat ik het zo heerlijk vind om te dragen, maar ja, ik kan ze ook moeilijk dwingen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:11:27 #46
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60128587
Ik zat vandaag naar de beelden van de vierdaagse te kijken.....
Zou het haalbaar zijn om met een peutertje van ca. 12 kilo op je rug die dagen te lopen? De militairen lopen tenslotte ook met 15kg bepakking. En zouden er meer mensen dan zo gek te krijgen zijn dat je als groep loopt.

just a thought.....

@ catiie... meestal is het andersom... is mijn ervaring.

Heb laatst wel even gelachen. Had Maud in de beco hangen en kreeg als opmerking. Je kan ze ook in zo'n Afrika-doek hangen.... Toen ik zei dat ik al 2 van die doeken heb en dat ze daar vanaf de geboorte al in hangt met veel plezier, maar dat beco vooral voor mijn gemak is, qua snelheid en voor Maud minder warm... wist de ander even niet meer wat de beste reactie was...

Mooi kleurtje Vamp...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:32:05 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60129097

Er lag iemand op me te wachten vanmiddag...

[ Bericht 26% gewijzigd door Webkim op 15-07-2008 21:26:58 ]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:15:25 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60130159
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:07 schreef texelonia het volgende:

[..]

Als leek kan ik je aanraden gewoon een tijdje dit topic mee te lezen. Toen ik hier net kwam snapte ik er niks van: rekkend, niet-rekkend, Hoppediz, diddymos, Mei Tai, FWCC, waar hébben ze het in hemelsnaam over?! Maar nu na een tijdje meelezen denk ik dat ik redelijk wat weet om zelf wat uit te kunnen proberen (als ik al een baby had gehad, that is! )
Dat was ik sowieso van plan. Maar geduld is niet mijn beste kant, en als ik een doek heb, dan moet ik er natuurlijk acuut minimaal 5 verschillende knooptechnieken perfect onder de knie hebben :$
Vandaar.

Maar iig bedankt voor de Duitse link!
Heb hem toegevoegd aan mn favorieten!
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 21:24:48 #49
141844 Macka66
pi_60130406
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef chacama het volgende:
Zou het haalbaar zijn om met een peutertje van ca. 12 kilo op je rug die dagen te lopen? De militairen lopen tenslotte ook met 15kg bepakking. En zouden er meer mensen dan zo gek te krijgen zijn dat je als groep loopt.

just a thought.....

@ catiie... meestal is het andersom... is mijn ervaring.

Heb laatst wel even gelachen. Had Maud in de beco hangen en kreeg als opmerking. Je kan ze ook in zo'n Afrika-doek hangen.... Toen ik zei dat ik al 2 van die doeken heb en dat ze daar vanaf de geboorte al in hangt met veel plezier, maar dat beco vooral voor mijn gemak is, qua snelheid en voor Maud minder warm... wist de ander even niet meer wat de beste reactie was...

Mooi kleurtje Vamp...
Tegen de tijd dat je de groep bij elkaar hebt weet ik misschien wel een sponsor, Chaca
Ik denk dat een ssc handiger is voor de avondvierdaagse dan een doek.
ik zie in gedachten allemaal lopers met een ssc met sponsornaam er op
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_60130441
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:32 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb je foto ff passend gemaakt.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 21:26:03 #51
141844 Macka66
pi_60130442
quote:
[ afbeelding ]

en ze staat jullie mooi!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:32:52 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60130635
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:26 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik heb je foto ff passend gemaakt.

Verkeerd gedaan op photobucket.. Meestal doe ik ze daar al klein uploaden, maar Jen is niet in haar sas dus vlug vlug vlug..
pi_60131971
Ticootje wat staan jullie er lief op saampjes
En een leuke doek is het, zeker voor de zomer

Ik heb mijn Hopp nog niet binnen, heb maar even een mailtje gestuurd naar Knusjes. Hoop niet dat mijn betaling niet aangekomen is ofzo
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:36:22 #54
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60132468
quote:
[ afbeelding ]

Mooi zomers Staat jullie goed
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:36:47 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60132482
Staat je goed Ticootje!

Ik heb ook nog niets van Girasol gehoord wb de betaling. Zouden de draagdoekenverkopers en masse op vakantie zijn gegaan?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 22:56:32 #56
141844 Macka66
pi_60133033
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:36 schreef Memmel het volgende:
Staat je goed Ticootje!

Ik heb ook nog niets van Girasol gehoord wb de betaling. Zouden de draagdoekenverkopers en masse op vakantie zijn gegaan?
Memmel, girasol.de? Die hebben problemen met hun website waardoor bestellingen niet goed doorkomen. Had ik tenminste laatst last mee. Wel een automatisch gegenereerd mailtje van ze dat ze de voorraad zouden nagaan en me de betalingsgegevens zouden mailen, maar vervolgens niets meer. Ik heb er nog een mailtje aan gespendeerd, en toen kreeg ik wel alle gegevens terug per kerende e-post
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:03:14 #57
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60133215
Aha, nou dan ga ik ze morgen even mailen. Ik heb de 4.2 besteld. Moet goed zijn toch voor korte knopen en een ietwat slankere husband? Met de 5.2 kan ik zeer ruim een fwcc knopen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60134695
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef chacama het volgende:

Daar zat ik precies aan te denken toen ik naar die beelden keek! Ik wil altijd nog een keer de vierdaagse lopen
It's all up to you
pi_60134747
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:08 schreef TearSong het volgende:

[..]

Daar zat ik precies aan te denken toen ik naar die beelden keek! Ik wil altijd nog een keer de vierdaagse lopen
Ik zei het ook tegen F.: "Volgend jaar? Met Thomas op m'n rug?"
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:19:24 #60
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60134886
Hier ook een "slipped my mind a few times"
Maxi, Midi & Mini
pi_60134987
Nou, waarom niet..met z'n allen

Misschien dat ik eerst eens hier ga oefenen:
http://www.asistershope.org

2x30 is dat, van amersfoort naar amsterdam
It's all up to you
pi_60135193
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:25 schreef TearSong het volgende:

Heel mooi initiatief zeg, ik wist niet eens dat het bestond. Het zou wel wat zijn zeg, allemaal moeders met kind in de draagdoek
pi_60137771
Vandaag gaat vicky met me mee boodschapjes doen. Gister heb ik Jen er heel even in gehad, maar ze was heel moe en had er echt even geen zin in.

Oh, en webkim, het mondje dat Thomas over vicky heeft gegooid is niet meer het enige mondje melk dat over haar heen is gegaan.... Jen had ook nog wat over.

Ik heb uitgeprint voor andere knopen dan degene die Macka mij heeft voorgedaan.
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:18:03 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60137829
Mijn draagdoek is 38 cm gekrompen in de was en droger Nu is hij 4.92 m, en een stuk beter hanteerbaar. Toch krijg ik het nog niet voor elkaar om comfortabel op mijn rug te dragen... Wanneer is er weer een draagdoek-in?

* LadyS wil nu wel evt. gastvrouw zijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:20:18 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_60137860
thanks voor de tips mensen
stormy waters...
sailin'
pi_60137927
Mag een doek alleen niet in de droger vanwege het krimpen? Mijn vickydoek is 4,6 maar ik heb toch best wat over....

Ik wacht nog even met wassen, op de camping gaat ze met de hand... Eerst even kijken of M. het ook leuk vindt.... Gister vond hij het er volgens mij toch wel leuk uitzien...
pi_60138112
Mijn storch is ook gewoon in de droger geweest. Ik denk dat hij iets is gekrompen maar ook weer wat uitgezakt is met het dragen.
pi_60138535
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:38 schreef owlet het volgende:
Mijn storch is ook gewoon in de droger geweest. Ik denk dat hij iets is gekrompen maar ook weer wat uitgezakt is met het dragen.
Nu twijfel ik dus weer. Het liefst zou ik m nog even snel door de was doen...
pi_60138547
Een storch kan dat wel hebben hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:03:48 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60138572
Bij de amazonas stond op het labeltje dat hij in de droger mocht. En ik vond het toch te lang, dus ik durfde het risico wel te nemen
pi_60138907
hoi!
nieuwe draagmoeder meldt zich... lees al een tijdje mee & het werd wel eens tijd om te registreren en mee te kunnen kletsen over al het moois wat ik hier voorbij zie komen.
zal mezelf even introduceren: mama van zoon (2,5) en dochter (3 mnd) en bezitter van storch inka 4.6 en een draagdoek.nl petrol. een jaar geleden (toen ik zwanger werd van dochter) de draagdoeken een tijdje opgeborgen, zoon wilde toen liever 'zelluf lope". nu hij zijn zus zo gezellig bij mama ziet hangen wil hij ook graag weer.
there is a crack in everything, that's how the light gets in
pi_60138973
Leuk! Welkom dan maar
pi_60139245
Welkom Mamali!
It's all up to you
pi_60139354
Ja leuk, een nieuwe draagmoeder.
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:54:04 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60139560
mamali, welkom
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:17:42 #76
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60140107
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:25 schreef TearSong het volgende:

Klinkt goed. Goed doel ook. Waarom niet met z'n allen?
pi_60140262
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:17 schreef Memmel het volgende:

[..]

Klinkt goed. Goed doel ook. Waarom niet met z'n allen?
Sorry, maar dat ga ik never nooit niet redden... 30km lopen.. pf, ik wordt echt al moe van de gedachte!

Ik heb op dit moment echt de conditie van een baksteen. (Ja, ik weet het, ik ga er ook aan werken... Maar van sporten krijg je zure melk )
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:31:59 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60140422
Lijkt me me wel leuk met zijn alleen..!
Alleen jammer van die dertig km Dat redt ik echt niet
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:42:23 #79
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60140705
Ik liep toen Wilyan nog een klein frumpie was rustig in krap twee uurtjes naar mijn schoonmoeder 10 km. verderop. Zonder voorbereiding en blaren of wat dan ook.

Waar ik dan weer mee zit.. Ik zit boven Leeuwarden hoe kom ik twee dagen in Amersfoort en/of Amsterdam?
Maxi, Midi & Mini
pi_60140740
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:42 schreef Noli. het volgende:
Ik liep toen Wilyan nog een klein frumpie was rustig in krap twee uurtjes naar mijn schoonmoeder 10 km. verderop. Zonder voorbereiding en blaren of wat dan ook.

Waar ik dan weer mee zit.. Ik zit boven Leeuwarden hoe kom ik twee dagen in Amersfoort en/of Amsterdam?
Je voelt m al aankomen he? Lopend!
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:44:25 #81
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60140751
Misschien in 2009
©Dumbo
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:44:46 #82
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60140761
En een warm welkom voor Mamali natuurlijk!
Altijd leuk om meer ervaringen te horen.

Zo leuk hoe dit topic steeds groter en groter word.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:46:20 #83
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60140807
Ticootje
Ik doelde meer op: Moet ik dan twee dagen op en neer rijden?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:49 #84
141844 Macka66
pi_60141045
Hoi Mamali, leuk dat je mee komt praten. En een Inka

Dat van die doeken in de droger kan dus absoluut niet met doeken die in linnenbinding geweven zijn. In de droger gaat de buitenkant van de vezels kapot, waardoor alles zo lekker zacht aanvoelt. Met gebruik van doeken gebeurt dit ook, maar minder snel. Doeken die het van hun garen moeten hebben voor stevigheid kan je dus beter niet in de droger doen! Ellaroo dames, jullie hebben zo'n soort doek.
ik heb dit geloof ik al eens geschreven, maar herhalen kan geen kwaad

En als die vierdaagse ploeg van de grond komt ga ik sponsoren! Met mijn nieuwe bedrijfje in draagsystemen
Lief en ik zijn daar hard mee bezig, en sinds vandaag hebben we een eerste toeleverancier. Van een andere moeten we nog wat horen, maar als die positief is kunnen we echt van start.
Ons doel is om startende draagouders ergonomisch verantwoorder en betaalbaarder alternatieven aan te bieden voor de BabyBjorn. Over het algemeen een andere doelgroep dan hier post, dus dat maakt het voor mij wat makkelijker om nog gewoon mee te blijven schrijven
de link verschijnt vanzelf wel onder mijn posts als we de deuren opengooien, vragen graag per pm
pi_60141278
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:55 schreef Macka66 het volgende:
Lief en ik zijn daar hard mee bezig, en sinds vandaag hebben we een eerste toeleverancier.
Wat goehoed!! Gefeliciteerd!
Ik wens jullie echt ALLE SUCCES! Vind het zo leuk dat jullie nu 'meer' gaan doen met jullie kennis.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:18:05 #86
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60141541
Welkom Mamali, leuk dat er een nieuw gezicht bij komt.

Ulli kan wel in de droger toch? Ik vind het zo'n stevig ding.

Wat ontzettend leuk dat jullie dat gaan doen Macka.
hoezo zou je niet meer mee kunnen schrijven als hier dezelfde doelgroep als voor je winkeltje kwam?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_60141629
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:18 schreef YPPY het volgende:
Welkom Mamali, leuk dat er een nieuw gezicht bij komt.

Ulli kan wel in de droger toch? Ik vind het zo'n stevig ding.

Wat ontzettend leuk dat jullie dat gaan doen Macka.
hoezo zou je niet meer mee kunnen schrijven als hier dezelfde doelgroep als voor je winkeltje kwam?
spam
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:25:33 #88
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60141704
Kan dan toch zonder de naam te noemen?
*OUD heilige*
pi_60141926
Ulli kan wel in de droger, Yppy.
Gefeliciteerd Macka, wat een ontzettend leuk plan
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 12:47:19 #90
141844 Macka66
pi_60142219
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef YPPY het volgende:
Kan dan toch zonder de naam te noemen?
Ja,wel zonder mijn bedrijf te noemen. Maar niet altijd zonder de naam van de doek/drager te noemen. En ik ga in de eerste plaats natuurlijk wel producten aanbieden waar ik zelf achter sta en ervaring mee heb.
Het zal ook wel geen problemen geven, maar ik ben voorzichtig omdat ik zelf nou eenmaal een hekel heb aan (verkapte) spam.
en een van m'n ultieme dromen is een eigen draaglijn bij een van de toeleveranciers,die dan net zo'n begrip gaat worden als de Kati Girasols
pi_60142388
Wat leuk voor jullie Macka, heel veel succes en ik hoop dat je ultieme droom uitkomt
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:54:57 #92
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60142407
Wauw Macka!
Wat stoer. Gefeliciteerd en ook ik wens jullie alle succes!

Een MackaYamo?
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:07:34 #93
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60144119
Macka Wat gaaf !!

Ik vind het een goed idee voor 2009 om een loopafstand uit te zoeken en die te gaan wandelen met een groep. Het hoeft niet meteen de vierdaagse te zijn. We kunnen toch ook kijken naar andere wandeltochten....

Hier in zeeland is ook een strandloop, maar die lijkt me dan weer net iets te vermoeiend met die guppen achterop...
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:46:03 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60145092
De Duinenmars! sorry jeugdsentiment...
pi_60146225
Superstoer Macka!

En hoi mamali . Ik heb je toegevoegd aan de openingspost, want je komt nu vast vaker meekletsen hier.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:46:29 #96
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60146526
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef Webkim het volgende:
Superstoer Macka!

En hoi mamali . Ik heb je toegevoegd aan de openingspost, want je komt nu vast vaker meekletsen hier.
Wil je mij dan ook toevoegen:
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:50 schreef Grijs het volgende:
Kan ik ook in het lijstje in de openingspost? Ik heb ondertussen 3 doeken: Een grijze TricotSlen, een (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) en de hierboven genoemde Storchenwiege Ulli (4.60).
In Oosterbeek (bij Arnhem) hebben we het grootste 1-daagse wandelevenement van het land de airborne wandeltocht
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:48:33 #97
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60146576
Jahaaa!! Hij is er!

Girasol Mokka 4,2m
Knoop zoals in dat youTube filmpje korte knoop

Hij heeft nog steeds lol met de baby in de spiegel

En knoop zoals P_iglet me geleerd heeft (FWCC?)

En Macka, heel veel succes met je bedrijf!

[ Bericht 6% gewijzigd door DaviniaHR op 16-07-2008 15:55:23 ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:59:02 #98
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60146834
Staat goed!

En Webkim, als je toch de OP update, mag mijn mei tai er dan ook in? Heb al twee pogingen gedaan voor een foto, maar Anna gaat steeds de andere kant opkijken, vindt ze erg grappig.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 16:08:05 #99
141844 Macka66
pi_60147027
Dankjulliewel voor de positieve reacies! Ik ben heel erg blij dat we de stap gezet hebben. We gaan het naast ons dagelijks werk doen, gewoon uit bevlogenheid/interesse. Qua dagelijks werk ga ik van project naar project, en nu heb ik daarnaast iets van mezelf om blijvend aan te bouwen
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 16:23:05 #100
141844 Macka66
pi_60147343
Davinia, mooie Mokka! En helemaal goed voor je qua lengte.
En wat een leuke lachebek, die Eli!

Yppy, desnoods doen we het maar even met Anna's achterhoofd. Foto's willen we!
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:27:56 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60147455
Een lachende Anna leek me wel leuk, maar ik ga vanavond achter de pc op zolder, dus dan ga ik kijken wat ervan te maken is.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')