quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:30 schreef Llewella het volgende:
Eindelijk na lang wachten dan een berichtje van mij!
Zondag 6/7/8 is na 33 minuten persen om 3 over 3 smiddags onze mooie dochter Amber Mae geboren!
Geen klein dametje, 4580 gram en 53 cm groot met een flinke bos haar en meteen en mooie gezonde blos!
Een heel mooi 'af' kindje dus die het erg goed heeft gehad in mijn buik!
De bevalling was heavy, maar ik heb hem niet als zwaar of traumatisch ervaren, maar wel een heftige ervaring.
Nadat ik na dinsdag al een beetje liep te sputteren met veel vocht en slijmverlies, de ontsluiting niet op gang kwam nadat de eerste lichte weeen kwamen donderdagochtend, vrijdag op zaterdag weer naar het ziekenhuis om bij te slapen, werd het de nacht van zaterdag op zondag me het allemaal teveel en heb ik m'n vriend gesmeekt de vk te bellen, de weeen waren op 23:00 begonnen, en die heb ik nog kunnen wegsudderen tot een uur of 3 snachts.
VK heeft me naar het ziekenhuis gestuurd om me daar eerst weer een cocktail shot te geven om me te laten slapen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, ik had nog steeds maar 1 cm ontsluiting thuis, met een beetje enthousiasme kon je er 2 van maken, maar tijdens het ritje naar het ziekenhuis is dat naar 4 gegaan.
Ik wilde heel graag geholpen worden qua pijn of slapen, was gewoon op na al dat gesudder, en uiteindelijk voor een ruggeprik gekozen ook al waren ze daar geen voorstander van. Ik ben absoluut blij dat ik dat heb gedaan ook al heb ik daar altijd grotere angst voor gehad dan voor bevallen zelf!
Mijn ouders en mijn vriend hebben geassisteerd bij de bevalling zelf, en ik was even bang dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen omdat ik het zo lang vond duren voor het hoofdje eruit kwam, maar daar was ze dan eindelijk, en ik voelde meteen dat ze een heel mooi solide stevig kindje was!
En ze is zo lekker zoet! Doet het fantastisch aan de borst meteen al direct na de geboorte!
Ze ligt nu lekker bij papa.
foto's ga ik allemaal nog rustig uitzoeken, eerst zo rondbvellen, ben net uit het ziekenhuis, want mijn lichaam heeft een behoorlijke optater gehad. Ik kon nog niet zelf plassen, daar was het wachten op, en heel fijn, maar ik moet zo dus bellen voor een rollatorM'n bekken is behoorlijk week, spieren erg pijnlijk, maar de zusters waren al blij vanochtend te zien dat ik al meer kon dan gisteren, vanochtend zelf naar de wc, douchen en aangekleed.
Dus al met al, behoorlijk heavy, maar ik heb er zo'n prachtige dochter voor terug dat ik het er graag voor over heb!!!!![]()
![]()
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:20 schreef Raissa het volgende:
Oh, en hoorde dat we (milanese en ik zijn niet getrouwd) het kindje al vóór 14 weken moeten aangeven!
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zittenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan, men dat zit veel lekkerder zeg!
Het is ook nog een mooie opvallende rode.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zitten(tip: rokjes zitten nog wel vrij lang goed)
Ik heb een positiebroek aan van het begin van de zwangerschap, maar die zit niet echt lekker meer.En mijn zwangerschapsonderbroeken worden langzamerhand ook te klein. Ik weet niet zo goed meer wat voor onderbroeken ik nu nog aan moet
probeer eens boxershorts (van je man ofzo) ik draag ook de boxers van min vriend, en ze zitten perfectquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zitten(tip: rokjes zitten nog wel vrij lang goed)
Ik heb een positiebroek aan van het begin van de zwangerschap, maar die zit niet echt lekker meer.En mijn zwangerschapsonderbroeken worden langzamerhand ook te klein. Ik weet niet zo goed meer wat voor onderbroeken ik nu nog aan moet
Nou dan weet je het nu tenminste zeker, voelt toch prettiger denk ik en jij kan gewoon wat innemen zonder zorgen als je zo benauwd bent!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb toch even gebeld met de apotheek... en je mag Ventolin gewoon tijdens een zwangerschap gebruiken. Alleen aan het einde van de zwangerschap en bij hoge doses kan het een versnelde hartslag voor de foetus opleveren. Ben blij dat ik het gewoon kan nemen als ik het weer nodig heb. Ik hoop echter niet dat ik het nog nodig heb.....
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan, men dat zit veel lekkerder zeg!
Ja, goed planquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
probeer eens boxershorts (van je man ofzo) ik draag ook de boxers van min vriend, en ze zitten perfect
ojaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef Belana het volgende:
Llewella, van harte gefeliciteerd
KIM, Llewella kan uit de OP![]()
Tampons gebruiken terwijl je niet echt vloeit is ook niet goed hoor!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Kersjes het volgende:
Maar door inlegkruisjes te gebruiken krijg je volgens mij alleen maar meer afscheiding!
Dan kun je beter tampons gebruiken.
ik denk niet dat het verstandig is om in je zwangerschap tampons te dragen eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Kersjes het volgende:
Maar door inlegkruisjes te gebruiken krijg je volgens mij alleen maar meer afscheiding!
Dan kun je beter tampons gebruiken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Tampons gebruiken terwijl je niet echt vloeit is ook niet goed hoor!
*mompelt iets over horror verhaal in een tijdschrift waar iemand een tampon gebruikte terwijl het niet nodig was en er iets achter bleef en zeer ernstig ziek werd*
Hier precies hetzelfde!! als het maar voor de geboorte is en beide partners aanwezig.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)
Same here, nog steeds strings, inmiddels maatje L, ook ik ben 22 kilo aangekomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:10 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, ik weet niet wat voor onderbroeken je gewend bent te dragen, maar ik heb de hele zwangerschap mijn gewone strings gedragen. Op een enkele na die niet lekker meer zat pastten ze me allemaal nog.
Ik was trouwens zo'n 20 kilo aangekomen
wij zijn geregistreerd bepartnerd, dus we moesten de erkenning ook apart regelen. daarmee is wel dan in een keer het ouderlijk gezag geregeld. dat ouderlijk gezag is dus niet automatisch geregeld door de erkenning! pas op dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde!! als het maar voor de geboorte is en beide partners aanwezig.
Weet wel dat alleen de afstammeling is geregeld, de voogdij enzo moet nog via het kanton gerecht na de geboorte van het kindje. Aangeven is weer wat anders dat doet de man binnen 3 dagen na de bevalling.
sangdrax probeerde er even onderuit te komen, maar dat vind ik niet fijn. tis ook zijn kindje, hij moet mee tenzij hij echt niet kan. we gaan altijd op vrijdagmiddag, en hij neemt bijna nooit vrij, dus hij moet. nog daargelaten: iemand moet me omhoog hijsen van die rottafel!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Vandaag 11 weken zwanger! Nog steeds zo moe. Ik draag al wel 2 weken positiekleding, wat een verademing! Heerlijk! Mijn buik is al best wel gegroeid.
Vandaag 'voorlichting' gesprek gehad in het ziekenhuis. Toen ik de afspraak maakte, zei ze dat mijn vriend ook mee moest.
Hij helemaal moeilijk doen en op zeuren van mij toch maar vrij genomen.
Nou... hij heeft echt niets hoeven te zeggen. Het was gewoon een intake en alle vragen waren voor mij..hmm voelde mij best schuldig.
Gaan jullie partners altijd mee naar v.k. of gyn?
Hij ging wel mee naar elke echo en toen ik de afspraken bij de vk nog vroeg op de ochtend kon maken ging hij ook mee, maar de laatste paar keer issie niet meer meegegaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Vandaag 11 weken zwanger! Nog steeds zo moe. Ik draag al wel 2 weken positiekleding, wat een verademing! Heerlijk! Mijn buik is al best wel gegroeid.
Vandaag 'voorlichting' gesprek gehad in het ziekenhuis. Toen ik de afspraak maakte, zei ze dat mijn vriend ook mee moest.
Nou... hij heeft echt niets hoeven te zeggen. Het was gewoon een intake en alle vragen waren voor mij..hmm voelde mij best schuldig.
Mijn man gaat mee naar de echo's maar waarschijnlijk niet naar de VK. Hij moet werken en kan vaak moeilijk vrij krijgen en ach bij zo'n bezoek aan de VK sta je vaak na 15 minuten ook alweer buiten. Jammer van alle vrije uren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Wat je je moet bedenken is dat als jouw vriend NU iets overkomt en hij heeft het niet erkend, dan heeft je kind geen erfrecht. Vrienden van mij hebben het daarom al vroeg in de zwangerschap geregeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:24 schreef DJMO het volgende:
heel veel plezier jelief!!!
mijn vriend gaat ook mee naar alle afspraken, behalve het bloed prikken, hij kan niet tegen naaldenhij beweert zelfs plat te gaan als ik aan het bevallen ben, maar dat zien we dan wel
![]()
wij willen het kindje in ongeveer de 30e week officieel erkennen, dat lijkt mij vroeg genoeg toch??
dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat je je moet bedenken is dat als jouw vriend NU iets overkomt en hij heeft het niet erkend, dan heeft je kind geen erfrecht. Vrienden van mij hebben het daarom al vroeg in de zwangerschap geregeld.
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Aangeven is weer wat anders dat doet de man binnen 3 dagen na de bevalling.
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
llewella, gefeliciteerd meid!
Die van mij wel, zelfs naar gewone controles die 5 minuten durenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.
--edit-- het zou wat zijn als de moeder opgenomen moet worden, of komt te overlijden bij de geboorte, dan zou niemand het kind kunnen aangeven. daarom mag iemand het doen, die aanwezig is geweest, met de verklaring van het ziekenhuis
-edit nr. 2- http://www.justitie.nl/on(...)ngifte_en_erkenning/
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:08 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!
thnx ga gelijk even kijkenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:39 schreef cattie het volgende:
DJMO, om gezamenlijk gezag te krijgen, moet je dit formulier invullen en naar de rechtbank sturen. Onderaan staan de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.
Hebben ze et niet over gehad, alleen over dat ik anders na de bevalling erheen moest en dat nu mn vriend het kan doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?
Ja, ik ben ook blij dat we getrouwd zijn. Scheelt een boel papiergedoe. En je hebt geen kans op een gezagsvacuüm als de moeder bij de geboorte danwel voor het regelen van het gezamenlijk gezag overlijdt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:42 schreef owlet het volgende:
ach jee, ja. Wat heerlijk dat we ondertussen getrouwd zijn, hoeven we daar ook niet meer over na te denken
En daar zit je na je bevalling weer niet op te wachten, afhankelijk van hoe je je voelt natuurlijk maar ik denk dat de meeste vrouwen liever gewoon thuis zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
Och, da's niksquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Estrys het volgende:
16 weken misselijk? (kop in zand steekt, neeeej morgen is het vast over!)
quote:Geregistreerd partnerschap
Wanneer het kind geboren wordt uit een geregistreerd partnerschap (niet te verwarren met een samenlevingscontract) wordt niet de mannelijke partner van rechtswege de vader (zoals bij een huwelijk). Wel hebben beide partners het gezamenlijk gezag, ook indien één van de partners niet de ouder is, tenzij er een ander is die wél de (andere) ouder is.
Heel veel succes, misschien lig je nu wel te puffen??quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Spannendquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Mijn huisarts tevens verloskundige zei dat je beter Ventolin kon gebruiken dan zuurstof tekort hebben omdat de baby dan ook minder zuurstof kreeg. Ik heb het in totaal 4 keer moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb toch even gebeld met de apotheek... en je mag Ventolin gewoon tijdens een zwangerschap gebruiken. Alleen aan het einde van de zwangerschap en bij hoge doses kan het een versnelde hartslag voor de foetus opleveren. Ben blij dat ik het gewoon kan nemen als ik het weer nodig heb. Ik hoop echter niet dat ik het nog nodig heb.....
dat wilden wij ook, dus we zijn nu geregistreerd bepartnerd, wat je (met feest en ceremonie!) om kan zetten in een huwelijk terwijl wel alles netjes geregeld is (het is verder gelijk aan een huwelijk)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:11 schreef Buiwkie het volgende:
hmm lees net ook de andere verhalen, nou bij ons werd in ieder geval ook gezegtdat de erkenning voor de bevalling moest ivm aangeven na de bevalling wilde we dat het kind ook de achternaam van mijn vriend krijgt. De voogddij, ouderlijk gezag gaat straks nog via het kanton gerecht met uittreksels van het geboorte register.
Wij hebben af en toe wel gedacht om op maandag morgen op de fiets naar het stadhuis te rijden en gratis te trouwen, t scheelt een hoop romslomp... maar ja we zijn een beetje van de ouderwtse stempel en willen nog ff door sparen en dan ECHT trouwen
Mibos, heel veel sterkte, ik hoop dat je je er de laatste weken nog ff door heen kan slepen!!!
Mijn vriend gaat overigens met alles mee, wil die zelf hoor.
Hij heeft 1 echo gemist met de eicel stimulatie en hij gaat aankomende donderdag ook niet mee naar de VK, te veel gedoe op zijn werk dit keer en het gaat bij de VK werkelijk nergens meer over, anthans niets dat we nog niet wisten
De VK zei dat het er om ging dat als je bijvoorbeeld in week 24 een miskraam krijgt, je verplicht bent dit te melden en het dan dus al aangegeven moet zijn. MIsschien verschilt dit ook per gemeente?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)
Klopt en volgens mij is dat landelijk ook zo. Een kindje dat na de 24 weken overlijdt wordt gezien als dood geboren en moet dus ook aangegeven worden zowel voor wat betreft de geboorte als het overlijden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
De VK zei dat het er om ging dat als je bijvoorbeeld in week 24 een miskraam krijgt, je verplicht bent dit te melden en het dan dus al aangegeven moet zijn. MIsschien verschilt dit ook per gemeente?
Oeh, spannend!quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:37 schreef Reinhilde het volgende:
Om 14:00 uur hebben we de 20 weken echo!!! Ik ben zo zenuwachtig, leeft ons kindje nog wel, is alles goed, zouden we kunnen zien of het een jongentje of een meisje is? pffff. Veel te spannend voor een zwangere vrouw.
Dat begrijp je niet helemaal goed. Uiteindelijk leek het de gynaecoloog ook het best om naar huis te gaan en te overleggen met mijn eigen arts. De medicijnen waar ze me aan wilden zetten gisteren zijn niet medicijnen waarmee je even experimenteert. Heb net overleg gehad met mijn eigen arts en die is het er mee eens dat we er niet nu mee gaan beginnen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, spannend!
Raissa: Als ik het goed begrijp ben je dus tegen advies van alles en iedereen naar hius gegaan?Dat je dat durft! Zeker als je al uitdrogingsverschijnselen hebt!
Okay, hopelijk werkt dat ook voldoende voor je. Heel veel succes/sterktequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Proberen kleine beetjes te drinken en eten en in contact blijven met mijn internist.
Ik probeer me wel aan die leefregels te houden jaquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:11 schreef maffemuts het volgende:
Zo dat is ook weer even iets wat zwaar op je dak terrecht komt Raissa
Ik kan me wel goed voorstellen dat je nu niet aan een experiment wilt beginnen, niet nu je in verwachting bent! Dat dehydratatiegeval zit me dan toch weer minder lekker, juist omdat je zwanger bent heeft je lichaam vrijveel vocht nodig, als dit al in je darmen weg genomen wordt door de crohn is dat natuurlijk niet echt goed te noemen. En ja ik ga er eigenlijk wel vanuit dat je je verder gewoon aan de "leefregels" houd die voor jou gelden en ook voldoende drinktdus ga daar zeer zeker geen preek over houden hihi.
Ik hoop dat je zometeen meer weet over hoe nu verder hoor
sterkte Raissa!
Als het niet voldoende werkt krijg ik vrijdag Emasafene. Wat ik trouwens wel als bijzonder rot ervaar is dat er zoveel onduidelijkheid heerst voor wat betreft ik wel en niet mag en dat iedere dokter iets anders roept... Daarom hebben we ook besloten 1 "kapitein" te nemen zodat we niet continu met tegenstrijdige informatie zitten..quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, hopelijk werkt dat ook voldoende voor je. Heel veel succes/sterkte
Wat is Emasafene?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:20 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als het niet voldoende werkt krijg ik vrijdag Emasafene. Wat ik trouwens wel als bijzonder rot ervaar is dat er zoveel onduidelijkheid heerst voor wat betreft ik wel en niet mag en dat iedere dokter iets anders roept... Daarom hebben we ook besloten 1 "kapitein" te nemen zodat we niet continu met tegenstrijdige informatie zitten..
Ah, ok. Duidelijk, verkeerd begrepen dus.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:59 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat begrijp je niet helemaal goed. Uiteindelijk leek het de gynaecoloog ook het best om naar huis te gaan en te overleggen met mijn eigen arts. De medicijnen waar ze me aan wilden zetten gisteren zijn niet medicijnen waarmee je even experimenteert. Heb net overleg gehad met mijn eigen arts en die is het er mee eens dat we er niet nu mee gaan beginnen.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:43 schreef Llewella het volgende:
Hier wat plaatjes van Amber!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn zetpillen die je gebruikt bij extreme misselijkheid, maar werkt niet bij iedereen even goed. Maar gezien het zetpillen zijn, zijn de meningen er ook weer over verdeeld of het voor mij wel zin heeft. Proberen dus..quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wat is Emasafene?
Okay, lijkt me ook lastig omdat het ook zoveel verschillende kennisgebieden zijn. Vwb zwangerschap heb je weer de kennis van gyn nodig.. maar je mag verwachten van een internist dat hij ook weet wat wel of niet mag tijdens een zwangerschap wat medicjinen/behandelingen betreft.
Ik heb gisteren héél even gedacht (maar dat was meer in een vlaag van paniek vanwege een eventuele crohn opvlamming): "als ik dit had geweten had ik het niet gewild.."quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:34 schreef mijsje het volgende:
sterkte Raissa, kun je nog wel lekker genieten van je zwangerschap?
Okay, die zouden dus bij mij niet helpen, ik kan helemaal niet tegen zetpillen...ze komen er net zo hard weer uit als ze erin gaan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat zijn zetpillen die je gebruikt bij extreme misselijkheid, maar werkt niet bij iedereen even goed. Maar gezien het zetpillen zijn, zijn de meningen er ook weer over verdeeld of het voor mij wel zin heeft. Proberen dus..
Ik lig nu nog steeds op bed, glas water naast me. Straks even proberen te slapen.
Mooi meisje hoor Llewella!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:43 schreef Llewella het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwa, het begon in week 5, was even over in week 15, begon weer in week 16 en is nu in week 31 nog aanwezig.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:54 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mooi meisje hoor Llewella!
Freecell: ben je 31 weken lang misselijk geweestDe hele dag? Pfff.. Lijkt me toch een beetje een domper
Ik heb zo ongeveer 20 weken lang de gewone tabletten geslikt omdat ik ook niks meer binnen kon houden. Bij mij was het eigenlijk binnen een dag al zo'n verschil dat ik eigenlijk een beetje over de zeik was dat ik ze niet eerder had gekregen (lastige dokter). Als je nog een beetje binnen kan houden en het ook met crohn werkt, zou ik gewoon tabletten vragen. Kan geen kwaad en je bent gelijk weer een heel mens!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat zijn zetpillen die je gebruikt bij extreme misselijkheid, maar werkt niet bij iedereen even goed. Maar gezien het zetpillen zijn, zijn de meningen er ook weer over verdeeld of het voor mij wel zin heeft. Proberen dus..
Ik lig nu nog steeds op bed, glas water naast me. Straks even proberen te slapen.
Wat heerlijk om te lezen! Fijn dat het allemaal goed is!!!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:40 schreef cattie het volgende:
Vanochtend hebben wij de 12 weken echo gehad. Die was helemaal geweldig!Een echt klein minimensje was druk aan het zwemmen en aan het zwaaien.
Alles zat erop en eraan, we hebben zelfs al de vingertjes gezien. Erg mooi, erg leuk.
Oooooohhhhhhhhhhhquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:43 schreef Llewella het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best relaxed! Grote kans dat er niks aan de hand is en wél even lekker glurenquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:26 schreef Kaarr het volgende:
Liewella gefeliciteerd!
Ik ben gisteren weer voor controle geweest bij de VK. Zij heeft een afspraak voor me gemaakt in het ziekenhuis voor een echo. Het kindje is nog niet ingedaald en de echo is om te kijken of ie door iets wordt tegengehouden.
Maar hij heeft nog zeker 4 weken de tijd om in te dalen! Maar goed..we kunnen wel weer gezellig kindje kijken.
Dank je Bix!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:47 schreef bixister het volgende:
ingrid, jullie hebben toch een geregistreerd partnerschap (meen ik?) dan geldt het volgende: bron
[..]
In welke kleur?quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:52 schreef Reinhilde het volgende:
Oh, en we hebben meteen de halve stad leeggekocht
De kapitein is inderdaad de internist, zij weet tenslotte ook wat van de medicamenten. De mensen die ik gisteren in het ziekenhuis had lieten duidelijk merken door bepaalde opmerkingen dat ze weinig van crohn of de medicijnen wisten. Niet erg, je kan niet alles weten, maar toch best onhandig in zulke situaties.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:02 schreef cattie het volgende:
Raissa, wat naar allemaal. Bij mijn eerste zwangerschap was ik erg bang voor een opvlamming van Crohn, ik kan me dan ook goed voorstellen hoe het voelt. Heb je nu nog wel vrijdag het gesprek met de internist om te kijken hoe het met de Crohn gaat en verder moet? Wie heb je als "kapitein", de internist? Goed dat je niet zomaar mee bent gegaan met de ideeën om de oude medicatie weer te slikken. Tegenstrijdige adviezen zijn helaas erg gebruikelijk in de (para)medische wereld rond zwangerschappen, baby's en borstvoeding. Sterkte!
Wat leuk voor jullie!! En fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen, wij hebben dat ook gedaan toen we wisten wat het werd, nog ff wat roze erbij gehaald, niet te veel, we zijn niet zo van t zoeten maarja een meisje is een meisje en dus hoort t er een beetje bijquote:De echo was helemaal goed, alles is zoals het zou moeten zijn. En we weten het geslacht
wij krijgen hem 8 augustus (de afspraak werd verzet van 5 naar 8) wanneer ben jij nou precies uitgerekend??quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jelief mooie echo zeg. 13 augustus krijgen we de 20 weken echo. Er was nog maar net een plekje vrij.
29 dec dus. Maar ik ga voor 18 dec, of januariquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
wij krijgen hem 8 augustus (de afspraak werd verzet van 5 naar 8) wanneer ben jij nou precies uitgerekend??
--edit-- ik zie het al, jij net na kerst, ik net ervoor.. straks bevallen we nog op dezelfde dag
ERg vervelend is dat ja. Emesafene is trouwens ook in gewone tabletten, maar dat was vast al gezegd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
De kapitein is inderdaad de internist, zij weet tenslotte ook wat van de medicamenten. De mensen die ik gisteren in het ziekenhuis had lieten duidelijk merken door bepaalde opmerkingen dat ze weinig van crohn of de medicijnen wisten. Niet erg, je kan niet alles weten, maar toch best onhandig in zulke situaties.
dat ligt vier dagen voor mijn uitgerekende datumquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
29 dec dus. Maar ik ga voor 18 dec, of januari
Ik ben 22 februari uitgerekend. Vandaag 7 weken en 4 dagen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:59 schreef juttertje het volgende:
Wat leuk he, Koningin?Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:39 schreef mijsje het volgende:
wow Llewella, wat een mooi meisje heb je daar!
Ik hoop dat wat er bij mij in zit, minstens half zo mooi is als jouw mooie kindje!
PMPoner gefeliciteerd met Esra![]()
Jelief, wat een mooie echo... ik mag 21 juli voor mijn 12 weken echo, ik hoop dat daar al iets duidelijk op te zien is...(en dan vooral een kloppend hartje, dan wordt het wat minder abstract voor me...)
Is dat 'r? Moet ik het goed in de gaten houden.quote:
Neehoor , ik deel willekeurigquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:21 schreef YPPY het volgende:
[..]
Is dat 'r? Moet ik het goed in de gaten houden.
Nee ik ga hier niet mee posten en 2 , dat was ik toch al.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:27 schreef YPPY het volgende:
Nu moet je ook mee gaan posten Joene! En een watje en mietje worden.
Ik heb maandag weer een echo, ben dan 14 weken en 1 dag zwanger. Hmm ik ga wel vragen of ze willen/kunnen kijken. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk. Anders wacht ik gewoon de 20 weken af, dat is nu ook al heel snel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:56 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan, volgens mij kan het vanaf week 14, maar is het dan nog redelijk onduidelijk. Maar wie weet! Wanneer heb jij weer een echo?
Ik vind het ook spannend, heb ruim 6 weken moeten wachten tot deze echo. Ik zal het hier posten, maar ook even pm-en... waarschijnlijk is er als jij terugkomt, alweer een nieuw topic.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:40 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan, wat spannend! Ik hoop voor je dat het al te zien is
Helaas ben ik vanaf zaterdag een week weg (4daagse!), maar je mag natuurlijk altijd een PM sturen dan lees ik het later wel![]()
Luna, trek je het nog een beetje?
Nee joh! Ik ben niet gekquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:57 schreef Diaan73 het volgende:
Ga je de 4daagse lopen??
Wat goed zeg! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:54 schreef Koningin het volgende:
Llewella, wat een schatje zeg![]()
Wij hebben gister het hartje zien kloppen
Oh men, wat is dat onwerkelijk zeg, maar super gaaf!
Het is 1,1 cm en er klopt al iets in je lijf, echt helemaal te gek!
Ik dacht ook alquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:35 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Nee joh! Ik ben niet gek![]()
Ik ga dit jaar voor de 10e keer deelnemen aan het Uitvoerend Comité, bij de Controle. Dus vrijwilligerswerk! Maar wel heel erg vermoeiend en leuk. Er is rekening met mij gehouden, dus ik hoef niet te veel te doen dit jaar.
Fruppel, fijn dat je je al weer wat beter voelt.
22 feb staat in haar tickerquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Koningin, ik zie van jou nog geen uitgerekende datum in het lijstje in de OP, en als ik heeeeeeeeeel erg mijn best doe kan ik het mss wel uitvogelen vanuit je ticker, maar jij kan dat vast veel sneller vertellen.![]()
hey Yppy!!!quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:27 schreef YPPY het volgende:
Nu moet je ook mee gaan posten Joene! En een watje en mietje worden.
Leuk!quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef mijsje het volgende:
Raissa, ik zag net dat jouw uitrekendatum staat op 15 februari 2009... de mijne is dat ook!!!
Wanneer ga jij voor je eerste echo? Joene (ook van Fok) en ik hebben hem gepland staan op 21 juli...
wie zet de uitrekendata bij het lijstje op pagina 1? Mag de mijne daar ook bij?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:26 schreef Raissa het volgende:
[..]
Leuk!
Ik heb in principe al een echo gehad in het ziekenhuis. Kreeg alleen vrij weinig uitleg dus ik vind dat die niet meetelt. De officieele eerste echo is vrijdag 18 juli.
De uitgerekende data zet een mod voor je in de op, er komt er vast weer eentje langs binnen notime
Kan gebeurenquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had dat van 22 feb niet gezien Raissa!
Ik heb Joene er ook bij gezet in de OP.
Kim is 6 december jarig. Ook niet echt een handige dag.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:37 schreef mijsje het volgende:bedankt Ingrid
kerst lijkt mij ook niet leuk... mijn man is rond sinterklaas jarig, dat is ook geen pretje... echt niemand die langs wil komen op zo'n dag nee...
De dochter van mn collega is ook op 5 december geboren... ze vinden het nog steeds niet leuk... altijd een gedoe: en verjaardagscadeautjes bedenken/kopen en Sinterklaascadeautjes. Zij heeft toen nog geprobeerd de datum op 6 december te krijgen, maar tevergeefs.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:49 schreef owlet het volgende:
Een hoop feestdagenkindjes! Als onze baby net als haar grote zus twee weken te lang blijft zitten en ik wordt met 24+0 ingeleid dan is het Sinterklaas. Niet de grootste ramp van de wereld, maar ik zou een paar dagen eerder toch wel leuker vinden
Dat lijkt me ook best lastig. Ik vind het niet leuk om Sinterklaas op een andere dag dan op 5 december te vieren en dan ook nog twee van die cadeautjesfeesten achter elkaar. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen en wellicht komt de baby deze keer keurig op de uitgerekende datum (as if, ik reken gewoon weer op twee weken later. Scheelt een hoop stress straks)quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
De dochter van mn collega is ook op 5 december geboren... ze vinden het nog steeds niet leuk... altijd een gedoe: en verjaardagscadeautjes bedenken/kopen en Sinterklaascadeautjes. Zij heeft toen nog geprobeerd de datum op 6 december te krijgen, maar tevergeefs.
Dat vertedert mij! Leuk, nog een kindje dat stiekum familie isquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:47 schreef YPPY het volgende:
Die echo is wel mooi Jelief. Ik ben benieuwd wat er 'uit' komt. Emma en Anna lijken best wel op elkaar (helemaal op een foto die jij een tijdje terug postte), dus extra leuk om te volgen.
Wat een lekker ding is ze Llewella.
ik heb dat wel eens als ik moet hoesten of niezen .. verder eik geen last van.. trekt zo weer weg, als ik even rustig blijf zitten en diep ademhaalquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mijn zusje is 3 december jarig, Kim en mijn nichtje allebei 6 december. Dus het gaat vast op een verjaardag of feestdag geboren worden.
Nouja valt toch niks aan te doen als het zo is.
Heb ineens erge steken bij mij liezen/vagina. Komt dat iemand bekend voor? Ken het niet van Kim, het voelt niet echt prettig.
Ik hoop toch niet dat het kind hier op 2de kerstdag komt, mijn man en vader zijn allebei jarig op 2de kerstdagquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:52 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder is 2e kerstdag jarig. Onze kerst staat dan ook bijna ieder jaar al vast, tenzij ze op vakantie gaat. Er is een kansje dat ik ook een kerstkindje of een oud- en nieuwkindje krijg, maar gezien het feit dat ik bij Ive flink over tijd liep denk ik het niet. Ik denk dat de kleine op 23 januari komt (10 dagen over tijd).
De verloskundige in het ziekenhuis heeft niets kunnen vinden wat hem tegenhoudt. Verder heeft ze alles weer opgemeten en in de groeicurve was alles gemiddeld. En we kregen ook weer een mooi fotootje!quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:26 schreef Kaarr het volgende:
Ik ben gisteren weer voor controle geweest bij de VK. Zij heeft een afspraak voor me gemaakt in het ziekenhuis voor een echo. Het kindje is nog niet ingedaald en de echo is om te kijken of ie door iets wordt tegengehouden.
Maar hij heeft nog zeker 4 weken de tijd om in te dalen! Maar goed..we kunnen wel weer gezellig kindje kijken.
Mocht je deze keer eerder willen bevallen, gewoon met mij afsprekenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:13 schreef marit1978 het volgende:
lunastar, die bananenbeignets smaken vast ook heééérlijk in je kraambed !
Kaarr, fijn dat er geen reden tot niet-indalen te vinden is
hier met ilse gewoon tot 42wkn gelopen zonder dat ze indaalde hoor! Dat komt tijdens de weeën vanzelf wel
Door deze post realiseer ik me dat ik wéér vergeten ben het CB te bellen om de afspraak te verzettenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:55 schreef marit1978 het volgende:
Sjeen, zullen we zo ergens half sept. afspreken !?!?
is er geen dag dat je uk een middag vrij heeft? herinnering in je telefoon zetten en alarm aanzettenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
Door deze post realiseer ik me dat ik wéér vergeten ben het CB te bellen om de afspraak te verzetten![]()
(nou kan ik dat stomme CB hier ook alleen maar bereiken tussen 12 en 13 uur.. en laat dat nou net de tijd zijn dat ik een kleuter moet aansporen om door te eten en weer klaar te maken voor school.. om vervolgens dus finaal te vergeten dat ik het CB moet bellen).
Ik zal ze iig een mailtje sturen om de huidige afspraak af te zeggen
*alarm gaat tijdens eten*quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
is er geen dag dat je uk een middag vrij heeft? herinnering in je telefoon zetten en alarm aanzettenwerkt perfect bij als ik afspraken heb die ik niet mag vergeten
Heb Emesafene tabletten gekregen van haar. Voor de rest moet ik veel rusten (das aardig gelukt, ben gisteren om 19:15 gaan slapen en heb geslapen tot vanochtend 9:30quote:
heb je je echo ook al gekregen? hoop zo dat die goed is...(kon het zo gauw niet terugvinden in de teksten of je die al gehad hebt...)quote:Op zaterdag 12 juli 2008 09:59 schreef Raissa het volgende:
[..]
Heb Emesafene tabletten gekregen van haar. Voor de rest moet ik veel rusten (das aardig gelukt, ben gisteren om 19:15 gaan slapen en heb geslapen tot vanochtend 9:30). We hebben weer bloedgeprikt en daar krijg ik volgende week de uitslag van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |