dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat je je moet bedenken is dat als jouw vriend NU iets overkomt en hij heeft het niet erkend, dan heeft je kind geen erfrecht. Vrienden van mij hebben het daarom al vroeg in de zwangerschap geregeld.
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Aangeven is weer wat anders dat doet de man binnen 3 dagen na de bevalling.
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
llewella, gefeliciteerd meid!
Die van mij wel, zelfs naar gewone controles die 5 minuten durenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Gaan jullie partners altijd mee naar v.k. of gyn?
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.
--edit-- het zou wat zijn als de moeder opgenomen moet worden, of komt te overlijden bij de geboorte, dan zou niemand het kind kunnen aangeven. daarom mag iemand het doen, die aanwezig is geweest, met de verklaring van het ziekenhuis
-edit nr. 2- http://www.justitie.nl/on(...)ngifte_en_erkenning/
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:08 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!
thnx ga gelijk even kijkenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:39 schreef cattie het volgende:
DJMO, om gezamenlijk gezag te krijgen, moet je dit formulier invullen en naar de rechtbank sturen. Onderaan staan de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.
Hebben ze et niet over gehad, alleen over dat ik anders na de bevalling erheen moest en dat nu mn vriend het kan doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?
Ja, ik ben ook blij dat we getrouwd zijn. Scheelt een boel papiergedoe. En je hebt geen kans op een gezagsvacuüm als de moeder bij de geboorte danwel voor het regelen van het gezamenlijk gezag overlijdt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:42 schreef owlet het volgende:
ach jee, ja. Wat heerlijk dat we ondertussen getrouwd zijn, hoeven we daar ook niet meer over na te denken
En daar zit je na je bevalling weer niet op te wachten, afhankelijk van hoe je je voelt natuurlijk maar ik denk dat de meeste vrouwen liever gewoon thuis zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
Och, da's niksquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Estrys het volgende:
16 weken misselijk? (kop in zand steekt, neeeej morgen is het vast over!)
quote:Geregistreerd partnerschap
Wanneer het kind geboren wordt uit een geregistreerd partnerschap (niet te verwarren met een samenlevingscontract) wordt niet de mannelijke partner van rechtswege de vader (zoals bij een huwelijk). Wel hebben beide partners het gezamenlijk gezag, ook indien één van de partners niet de ouder is, tenzij er een ander is die wél de (andere) ouder is.
Heel veel succes, misschien lig je nu wel te puffen??quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Spannendquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |