quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:30 schreef Llewella het volgende:
Eindelijk na lang wachten dan een berichtje van mij!
Zondag 6/7/8 is na 33 minuten persen om 3 over 3 smiddags onze mooie dochter Amber Mae geboren!
Geen klein dametje, 4580 gram en 53 cm groot met een flinke bos haar en meteen en mooie gezonde blos!
Een heel mooi 'af' kindje dus die het erg goed heeft gehad in mijn buik!
De bevalling was heavy, maar ik heb hem niet als zwaar of traumatisch ervaren, maar wel een heftige ervaring.
Nadat ik na dinsdag al een beetje liep te sputteren met veel vocht en slijmverlies, de ontsluiting niet op gang kwam nadat de eerste lichte weeen kwamen donderdagochtend, vrijdag op zaterdag weer naar het ziekenhuis om bij te slapen, werd het de nacht van zaterdag op zondag me het allemaal teveel en heb ik m'n vriend gesmeekt de vk te bellen, de weeen waren op 23:00 begonnen, en die heb ik nog kunnen wegsudderen tot een uur of 3 snachts.
VK heeft me naar het ziekenhuis gestuurd om me daar eerst weer een cocktail shot te geven om me te laten slapen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, ik had nog steeds maar 1 cm ontsluiting thuis, met een beetje enthousiasme kon je er 2 van maken, maar tijdens het ritje naar het ziekenhuis is dat naar 4 gegaan.
Ik wilde heel graag geholpen worden qua pijn of slapen, was gewoon op na al dat gesudder, en uiteindelijk voor een ruggeprik gekozen ook al waren ze daar geen voorstander van. Ik ben absoluut blij dat ik dat heb gedaan ook al heb ik daar altijd grotere angst voor gehad dan voor bevallen zelf!
Mijn ouders en mijn vriend hebben geassisteerd bij de bevalling zelf, en ik was even bang dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen omdat ik het zo lang vond duren voor het hoofdje eruit kwam, maar daar was ze dan eindelijk, en ik voelde meteen dat ze een heel mooi solide stevig kindje was!
En ze is zo lekker zoet! Doet het fantastisch aan de borst meteen al direct na de geboorte!
Ze ligt nu lekker bij papa.
foto's ga ik allemaal nog rustig uitzoeken, eerst zo rondbvellen, ben net uit het ziekenhuis, want mijn lichaam heeft een behoorlijke optater gehad. Ik kon nog niet zelf plassen, daar was het wachten op, en heel fijn, maar ik moet zo dus bellen voor een rollatorM'n bekken is behoorlijk week, spieren erg pijnlijk, maar de zusters waren al blij vanochtend te zien dat ik al meer kon dan gisteren, vanochtend zelf naar de wc, douchen en aangekleed.
Dus al met al, behoorlijk heavy, maar ik heb er zo'n prachtige dochter voor terug dat ik het er graag voor over heb!!!!![]()
![]()
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:20 schreef Raissa het volgende:
Oh, en hoorde dat we (milanese en ik zijn niet getrouwd) het kindje al vóór 14 weken moeten aangeven!
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zittenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan, men dat zit veel lekkerder zeg!
Het is ook nog een mooie opvallende rode.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zitten(tip: rokjes zitten nog wel vrij lang goed)
Ik heb een positiebroek aan van het begin van de zwangerschap, maar die zit niet echt lekker meer.En mijn zwangerschapsonderbroeken worden langzamerhand ook te klein. Ik weet niet zo goed meer wat voor onderbroeken ik nu nog aan moet
probeer eens boxershorts (van je man ofzo) ik draag ook de boxers van min vriend, en ze zitten perfectquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo, en vanaf nu ga je voor comfort en geen broeken meer aan die eigenlijk niet lekker meer zitten(tip: rokjes zitten nog wel vrij lang goed)
Ik heb een positiebroek aan van het begin van de zwangerschap, maar die zit niet echt lekker meer.En mijn zwangerschapsonderbroeken worden langzamerhand ook te klein. Ik weet niet zo goed meer wat voor onderbroeken ik nu nog aan moet
Nou dan weet je het nu tenminste zeker, voelt toch prettiger denk ik en jij kan gewoon wat innemen zonder zorgen als je zo benauwd bent!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb toch even gebeld met de apotheek... en je mag Ventolin gewoon tijdens een zwangerschap gebruiken. Alleen aan het einde van de zwangerschap en bij hoge doses kan het een versnelde hartslag voor de foetus opleveren. Ben blij dat ik het gewoon kan nemen als ik het weer nodig heb. Ik hoop echter niet dat ik het nog nodig heb.....
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan, men dat zit veel lekkerder zeg!
Ja, goed planquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
probeer eens boxershorts (van je man ofzo) ik draag ook de boxers van min vriend, en ze zitten perfect
ojaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef Belana het volgende:
Llewella, van harte gefeliciteerd
KIM, Llewella kan uit de OP![]()
Tampons gebruiken terwijl je niet echt vloeit is ook niet goed hoor!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Kersjes het volgende:
Maar door inlegkruisjes te gebruiken krijg je volgens mij alleen maar meer afscheiding!
Dan kun je beter tampons gebruiken.
ik denk niet dat het verstandig is om in je zwangerschap tampons te dragen eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Kersjes het volgende:
Maar door inlegkruisjes te gebruiken krijg je volgens mij alleen maar meer afscheiding!
Dan kun je beter tampons gebruiken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Tampons gebruiken terwijl je niet echt vloeit is ook niet goed hoor!
*mompelt iets over horror verhaal in een tijdschrift waar iemand een tampon gebruikte terwijl het niet nodig was en er iets achter bleef en zeer ernstig ziek werd*
Hier precies hetzelfde!! als het maar voor de geboorte is en beide partners aanwezig.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)
Same here, nog steeds strings, inmiddels maatje L, ook ik ben 22 kilo aangekomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:10 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, ik weet niet wat voor onderbroeken je gewend bent te dragen, maar ik heb de hele zwangerschap mijn gewone strings gedragen. Op een enkele na die niet lekker meer zat pastten ze me allemaal nog.
Ik was trouwens zo'n 20 kilo aangekomen
wij zijn geregistreerd bepartnerd, dus we moesten de erkenning ook apart regelen. daarmee is wel dan in een keer het ouderlijk gezag geregeld. dat ouderlijk gezag is dus niet automatisch geregeld door de erkenning! pas op dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde!! als het maar voor de geboorte is en beide partners aanwezig.
Weet wel dat alleen de afstammeling is geregeld, de voogdij enzo moet nog via het kanton gerecht na de geboorte van het kindje. Aangeven is weer wat anders dat doet de man binnen 3 dagen na de bevalling.
sangdrax probeerde er even onderuit te komen, maar dat vind ik niet fijn. tis ook zijn kindje, hij moet mee tenzij hij echt niet kan. we gaan altijd op vrijdagmiddag, en hij neemt bijna nooit vrij, dus hij moet. nog daargelaten: iemand moet me omhoog hijsen van die rottafel!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Vandaag 11 weken zwanger! Nog steeds zo moe. Ik draag al wel 2 weken positiekleding, wat een verademing! Heerlijk! Mijn buik is al best wel gegroeid.
Vandaag 'voorlichting' gesprek gehad in het ziekenhuis. Toen ik de afspraak maakte, zei ze dat mijn vriend ook mee moest.
Hij helemaal moeilijk doen en op zeuren van mij toch maar vrij genomen.
Nou... hij heeft echt niets hoeven te zeggen. Het was gewoon een intake en alle vragen waren voor mij..hmm voelde mij best schuldig.
Gaan jullie partners altijd mee naar v.k. of gyn?
Hij ging wel mee naar elke echo en toen ik de afspraken bij de vk nog vroeg op de ochtend kon maken ging hij ook mee, maar de laatste paar keer issie niet meer meegegaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Vandaag 11 weken zwanger! Nog steeds zo moe. Ik draag al wel 2 weken positiekleding, wat een verademing! Heerlijk! Mijn buik is al best wel gegroeid.
Vandaag 'voorlichting' gesprek gehad in het ziekenhuis. Toen ik de afspraak maakte, zei ze dat mijn vriend ook mee moest.
Nou... hij heeft echt niets hoeven te zeggen. Het was gewoon een intake en alle vragen waren voor mij..hmm voelde mij best schuldig.
Mijn man gaat mee naar de echo's maar waarschijnlijk niet naar de VK. Hij moet werken en kan vaak moeilijk vrij krijgen en ach bij zo'n bezoek aan de VK sta je vaak na 15 minuten ook alweer buiten. Jammer van alle vrije uren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Llewella gefeliciteerd!
Wat je je moet bedenken is dat als jouw vriend NU iets overkomt en hij heeft het niet erkend, dan heeft je kind geen erfrecht. Vrienden van mij hebben het daarom al vroeg in de zwangerschap geregeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:24 schreef DJMO het volgende:
heel veel plezier jelief!!!
mijn vriend gaat ook mee naar alle afspraken, behalve het bloed prikken, hij kan niet tegen naaldenhij beweert zelfs plat te gaan als ik aan het bevallen ben, maar dat zien we dan wel
![]()
wij willen het kindje in ongeveer de 30e week officieel erkennen, dat lijkt mij vroeg genoeg toch??
dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat je je moet bedenken is dat als jouw vriend NU iets overkomt en hij heeft het niet erkend, dan heeft je kind geen erfrecht. Vrienden van mij hebben het daarom al vroeg in de zwangerschap geregeld.
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:31 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Aangeven is weer wat anders dat doet de man binnen 3 dagen na de bevalling.
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
llewella, gefeliciteerd meid!
Die van mij wel, zelfs naar gewone controles die 5 minuten durenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:28 schreef Shaienne het volgende:
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
nope. tien jaar geleden heeft min ex het kind niet erkend, en hij kon het wel aangeven. de aangifte moet gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig geweest is. mijn dochter draagt daarom mijn achternaam, en waarschijnlijk is zij de laatste met deze achternaam, althans, wel in deze tak van de familie, want deze baby krijg wel de achternaam van de vader.
--edit-- het zou wat zijn als de moeder opgenomen moet worden, of komt te overlijden bij de geboorte, dan zou niemand het kind kunnen aangeven. daarom mag iemand het doen, die aanwezig is geweest, met de verklaring van het ziekenhuis
-edit nr. 2- http://www.justitie.nl/on(...)ngifte_en_erkenning/
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:08 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Oh lekker dan, bij mij zaten ze erop te hameren dat het wel moest. Niet dat het erg is ofzo maar lekkere valse info dan!
thnx ga gelijk even kijkenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:39 schreef cattie het volgende:
DJMO, om gezamenlijk gezag te krijgen, moet je dit formulier invullen en naar de rechtbank sturen. Onderaan staan de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.
Hebben ze et niet over gehad, alleen over dat ik anders na de bevalling erheen moest en dat nu mn vriend het kan doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
misschien omdat je kindje nu wel erfrecht heeft mbt de vader en anders niet?
Ja, ik ben ook blij dat we getrouwd zijn. Scheelt een boel papiergedoe. En je hebt geen kans op een gezagsvacuüm als de moeder bij de geboorte danwel voor het regelen van het gezamenlijk gezag overlijdt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:42 schreef owlet het volgende:
ach jee, ja. Wat heerlijk dat we ondertussen getrouwd zijn, hoeven we daar ook niet meer over na te denken
En daar zit je na je bevalling weer niet op te wachten, afhankelijk van hoe je je voelt natuurlijk maar ik denk dat de meeste vrouwen liever gewoon thuis zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:17 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de man het kindje al erkend heeft voordat het geboren is, anders met de moeder het kindje aangeven.
Och, da's niksquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:19 schreef Estrys het volgende:
16 weken misselijk? (kop in zand steekt, neeeej morgen is het vast over!)
quote:Geregistreerd partnerschap
Wanneer het kind geboren wordt uit een geregistreerd partnerschap (niet te verwarren met een samenlevingscontract) wordt niet de mannelijke partner van rechtswege de vader (zoals bij een huwelijk). Wel hebben beide partners het gezamenlijk gezag, ook indien één van de partners niet de ouder is, tenzij er een ander is die wél de (andere) ouder is.
Heel veel succes, misschien lig je nu wel te puffen??quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Spannendquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:25 schreef pmponer het volgende:
hmmmm morgen moesten we eigenlijk naar het ziekenhuis voor een checkup 41 weken en 3 dagen, maar daarnet zijn de vliezen gebroken. wat staat ons nu te wachtten
we hebben wel wat vruchtwater opgevangen, het is wat troebel maar overwegend wit met vlokken dit is toch prima?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |