Mijn huisarts tevens verloskundige zei dat je beter Ventolin kon gebruiken dan zuurstof tekort hebben omdat de baby dan ook minder zuurstof kreeg. Ik heb het in totaal 4 keer moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb toch even gebeld met de apotheek... en je mag Ventolin gewoon tijdens een zwangerschap gebruiken. Alleen aan het einde van de zwangerschap en bij hoge doses kan het een versnelde hartslag voor de foetus opleveren. Ben blij dat ik het gewoon kan nemen als ik het weer nodig heb. Ik hoop echter niet dat ik het nog nodig heb.....
dat wilden wij ook, dus we zijn nu geregistreerd bepartnerd, wat je (met feest en ceremonie!) om kan zetten in een huwelijk terwijl wel alles netjes geregeld is (het is verder gelijk aan een huwelijk)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:11 schreef Buiwkie het volgende:
hmm lees net ook de andere verhalen, nou bij ons werd in ieder geval ook gezegtdat de erkenning voor de bevalling moest ivm aangeven na de bevalling wilde we dat het kind ook de achternaam van mijn vriend krijgt. De voogddij, ouderlijk gezag gaat straks nog via het kanton gerecht met uittreksels van het geboorte register.
Wij hebben af en toe wel gedacht om op maandag morgen op de fiets naar het stadhuis te rijden en gratis te trouwen, t scheelt een hoop romslomp... maar ja we zijn een beetje van de ouderwtse stempel en willen nog ff door sparen en dan ECHT trouwen
Mibos, heel veel sterkte, ik hoop dat je je er de laatste weken nog ff door heen kan slepen!!!
Mijn vriend gaat overigens met alles mee, wil die zelf hoor.
Hij heeft 1 echo gemist met de eicel stimulatie en hij gaat aankomende donderdag ook niet mee naar de VK, te veel gedoe op zijn werk dit keer en het gaat bij de VK werkelijk nergens meer over, anthans niets dat we nog niet wisten
De VK zei dat het er om ging dat als je bijvoorbeeld in week 24 een miskraam krijgt, je verplicht bent dit te melden en het dan dus al aangegeven moet zijn. MIsschien verschilt dit ook per gemeente?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb het voor de zekerheid nog even op het gemeentehuis nagevraagd hier, omdat ik met het zelfde probleem kamp, maar zolang de erkenning vóór de geboorte plaatsvindt, maakt het niet uit wanneer je het aangeeft. erkenning is gratis en moet worden gedaan in het bijzijn van beide partners. (althans hier dan)
Klopt en volgens mij is dat landelijk ook zo. Een kindje dat na de 24 weken overlijdt wordt gezien als dood geboren en moet dus ook aangegeven worden zowel voor wat betreft de geboorte als het overlijden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
De VK zei dat het er om ging dat als je bijvoorbeeld in week 24 een miskraam krijgt, je verplicht bent dit te melden en het dan dus al aangegeven moet zijn. MIsschien verschilt dit ook per gemeente?
Oeh, spannend!quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:37 schreef Reinhilde het volgende:
Om 14:00 uur hebben we de 20 weken echo!!! Ik ben zo zenuwachtig, leeft ons kindje nog wel, is alles goed, zouden we kunnen zien of het een jongentje of een meisje is? pffff. Veel te spannend voor een zwangere vrouw.
Dat begrijp je niet helemaal goed. Uiteindelijk leek het de gynaecoloog ook het best om naar huis te gaan en te overleggen met mijn eigen arts. De medicijnen waar ze me aan wilden zetten gisteren zijn niet medicijnen waarmee je even experimenteert. Heb net overleg gehad met mijn eigen arts en die is het er mee eens dat we er niet nu mee gaan beginnen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, spannend!
Raissa: Als ik het goed begrijp ben je dus tegen advies van alles en iedereen naar hius gegaan?Dat je dat durft! Zeker als je al uitdrogingsverschijnselen hebt!
Okay, hopelijk werkt dat ook voldoende voor je. Heel veel succes/sterktequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Proberen kleine beetjes te drinken en eten en in contact blijven met mijn internist.
Ik probeer me wel aan die leefregels te houden jaquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:11 schreef maffemuts het volgende:
Zo dat is ook weer even iets wat zwaar op je dak terrecht komt Raissa
Ik kan me wel goed voorstellen dat je nu niet aan een experiment wilt beginnen, niet nu je in verwachting bent! Dat dehydratatiegeval zit me dan toch weer minder lekker, juist omdat je zwanger bent heeft je lichaam vrijveel vocht nodig, als dit al in je darmen weg genomen wordt door de crohn is dat natuurlijk niet echt goed te noemen. En ja ik ga er eigenlijk wel vanuit dat je je verder gewoon aan de "leefregels" houd die voor jou gelden en ook voldoende drinktdus ga daar zeer zeker geen preek over houden hihi.
Ik hoop dat je zometeen meer weet over hoe nu verder hoor
sterkte Raissa!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |