Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
Hier in Eindhoven koop je er precies een studio-appartement voor. Maar ik heb net al teruggelezen dat dit huis ergens rond Delfzijl moet staan, dus dat verklaart wel e.e.a.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
... dan was je met minimaal 2 ton overbodenquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:47 schreef blackie007 het volgende:
*Zucht* Zwijmel... Als dit huis in Zuid Holland had gestaan voor die prijs dan...... *Zucht*
Ja, hij raakte 'm aan de straatstenen niet kwijt... Want er moet gewoon veel aan gebeuren...quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:33 schreef hierissieweer het volgende:
Heeft dat huis zo lang te koop gestaan?
Afwachting van Koopsubsidie... Ligt eraan hoe diep ze gaan doorlichten... 99% kans dat het goed gaat, maar nu zal je net zien dat het op die 1% mis gaat...quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:52 schreef Finch het volgende:
Mooi Huis..![]()
en voor die prijs heb je in utrecht een schuurtje..
Ow en foto's van binnen?? begin punt van de verbouwing?![]()
Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuk huisje ! Voor een laten we zeggen erg leuke prijs![]()
Je gaat dan de gehele woning qua installaties aanpassen; is het electra ook aan vervanging toe ? Denk het haast van wel zal; gezien het afwezig zijn van een cv ketel e.d.
Dude, ik maak geen grapje... het is zo breed als een ligbad zonder ombouw... Want die staat strak tegen de ene muur aan en daar hebben ze de andere muur strak tegenaan geplaatst.quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nice man! Maar euh.....de badkamer is 75cm breed? Is dat geen typfout, want als ie 75cm breed is kun je er niet eens in...
Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:27 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !
Maar meterkast is onlangs vernieuwd samen met een deel van de elektra... Dus daar voorzie ik geen problemen, echter komt de kabel aansluiting op een vreemde plek uit de meterkast dus dat wil ik wel veranderen.
Verder wil ik eigenlijk alle stopcontacten vervangen, en verlagen, wat is dan de logische hoogte? 30 cm?
Dan moet ik tevens alle kabels nieuw trekken want ik heb geen zin in lasdoppen (wat ook niet mag).
Verder wil ik nog een 380 aasluiting hebben voor de garage maar effe kijken of ze die gratis willen plaatsen voor de "keuken".
Klopt het dat tbv de keuken gratis wordt aangelegd in de meterkast en als je zegt dat je het voor ander gebruik nodig hebt je ervoor moet betalen?
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf welquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?
Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze bij het plaatsen van een keuken uberhaupt iets aan leidingwerk e.d. doen. Als jij een keuken koopt en deze laat plaatsen door de keukenboer is dat ook echt het enige wat ze doen. Een keuken leveren en dat ding plaatsen. Ze doen vaak zelfs al moeilijk over het aansluiten van gasfornuis op de gas aansluiting, oven in het stopcontact en gootsteen aansluiten op de afvoer.
Groepen en elektra aanleggen? Nee, dat kan je denk ik toch echt vergeten.
Denk het niet. Temeer omdat keukens (inductieplaten enzo) tegenwoordig op 2x230V werken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf wel
Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.
Klopt dit?
Oeh, dat durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf wel
Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.
Klopt dit?
Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.quote:Regenpijp maken (is niet aanwezig, nergens )
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:08 schreef dahei het volgende:
[..]
Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:53 schreef Renesite het volgende:
omg omg!
Maar dood wil ik niet boven Groningen gevonden worden! Delfzijl *itch jeuk itch*
(Oke... Winsum/Bedum misschien nog wel... Of Zuidhorn...)
Waarom voel je je zo aangevallen?quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...
Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)
Dus wat is het probleem?
Ik weet het, ik volg er ook al therapie voor...quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo aangevallen?
De kutweg Groningen > Delfzijl. Voor de rest vind ik, wanneer je levendigheid zoekt, alles zo ver weg... Afstandquote:Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...
Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)
Dus wat is het probleem?
30.000 max... Doe alles zelf en pa heeft connecties in de bouw voor bv dakleer vervangen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:29 schreef mirannie het volgende:
Wow!! Zo goedkoop!! Ongelofelijk! Ik wist dat de huizen prijzen lager liggen in het noorden, maar dit is echt onvoorstelbaar. Maar aan verbouwingen ben je waarschijnlijk ook wel tussen de 50.000 en 100.000 kwijt?? Gaaf hoor.
30.000 is op zich te doen om eerst alles klaar te maken... Verder struin ik veel faillisements verkopen af, en daar zijn vaak model keukens of model badkamers voor een prikkie op de kop te tikken.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind 30000 wel heel optimistisch, als ik het zo allemaal lees, maar goed.
Hoop dat alles goed komt met de subsidie.
Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...quote:Op zondag 29 juni 2008 13:10 schreef Cosworth het volgende:
Gaaf huis! Wat een debiel, die verkoper, dat hij zo dwarsligt. Wat houdt die koopsubsidie precies in?
Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garageboxquote:Op maandag 30 juni 2008 11:53 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...
Nou ja, ik wacht wel hoor, met dit als resultaat !
Verder houdt koopsusidie in dat de overheid starters helpt met de aanschaf van hun eerste woning...
in het kort houdt het in:
- U bent 18 jaar of ouder op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U bent geen eigenaar en bewoner geweest van een koopwoning in de drie jaar die voorafgaan aan de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U gaat de woning zelf bewonen;
- Uw vermogen is niet hoger dan EUR 20.014 (en niet hoger dan EUR 40.028 als u een fiscale partner heeft);
- De koopsom van de woning mag niet meer bedragen dan EUR 158.850;
- De hypotheek mag niet meer niet meer bedragen dan EUR 171.558;
- Over de hypotheek moet een garantie (Nationale Hypotheek Garantie) worden afgegeven door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen;
- De hypotheek heeft een rentevaste periode van ten minste 10 jaar;
- De hypotheek heeft een looptijd van maximaal 30 jaar;
In mijn geval komt het neer op ruim 145 euro subsidie per maand netto voor de komende 5 jaar... Daarna volgt een herberekening.
En als je dan nog aan bovenstaande eisen voldoet, je salaris echter wel is gestegen maar niet boven de 37.000 dan krijg je opnieuw voor 5 jaar subsidie maar dan bijgesteld naar beneden.
Zie:
Berekening: Klik hier
Meer info: Klik hier
Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:14 schreef blackie007 het volgende:
[..]
Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garagebox
Dat is dan wel weer coolquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoor.
Dat is dus net de reden dat ik weg ga bij de ABN met m'n 3 rekeningen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
je hoeft geen explicite toestemming te geven voor een BKR-registratie. Een BKR-registratie MOET nou eenmaal als je lening, krediet, cc afsluit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
Jazekers !quote:Op zondag 13 juli 2008 14:31 schreef Dromer het volgende:
Dit doet me denken aan zo'n project uit 'help, mijn man is klusser'.
Nog flink te moderniseren huis waarbij een paar zaken al geheel vernieuwd zijn maar de rest is blijven liggen waardoor het huwelijk geklapt is. (geld was ook op, zo te zien)
Wel leuk huis om te zien zo. Ben benieuwd naar de binnenkant. (ik neem aan dat we foto's kunnen verwachten wanneer het zo ver is?)
Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)quote:Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
Ja tuurlijk, moet een hoop gebeuren, maar zolang niets officieel is durf ik geen topic te openen.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:07 schreef koene het volgende:
[..]
Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)
Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:31 schreef marky het volgende:
Dat je bij de BKR geregistreerd staat wil nog niet zeggen dat je een slechte betaler bent. Er wordt wel bijgehouden hoe je betaald mocht je daarin achterstanden krijgen dan hodt de BKR dat bij en kan dat wel gevolgen hebben. Betaal je altijd netjes dan staat dat ook bij de BKR en dat kan alleen maar een pre zijn.
Dat dus...quote:Op zondag 13 juli 2008 20:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.
(omdat je wellicht meer zou willen gaan lenen dan je aankan)
En als je elders een kredietmogelijkheid hebt (hoeft dus niet eens een krediet te zijn), gaan ze piepen.
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
quote:Ontbindende voorwaarden zijn altijd verbonden aan een bepaalde termijn. Deze stelt u in overleg met de verkoper vast. Wanneer u binnen de overeengekomen termijn nog geen uitsluitsel heeft over één van de gestelde voorwaarden kunt u de overeenkomst laten ontbinden of de ontbindende voorwaarden verlengen in overleg met de tegenpartij. U moet hoe dan ook actie ondernemen en de tegenpartij inlichten. Dit doet u middels een aangetekende brief met handtekening of per fax met een ontvangstbevestiging.
Ik heb igg geleerd meteen een ruime periode te vragen aangezien ik door diverse medische crap altijd een keuring moet ondergaan. (en dat gaat allemaal niet heel snel.. eerst afspraak maken en dan nog wachten tot de keuringsarts zijn rapport heeft opgemaakt, heeft doorgestuurd en dan weer totdat dat beoordeeld is door de arts van de verzekeringsmaatschappij)quote:Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?
Hierover wordt gezegd:
[..]
Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?
Hierover wordt gezegd:
[..]
Klets...quote:Op maandag 14 juli 2008 09:33 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Dat dus...
Plus het feit dat een bank of hypotheekverstrekker enkel kan zien dat er een registratie is. De bank of hypotheekverstrekker kan niet zien of dit positief is of negatief ivm privacy.
Dus eigenlijk is dat hele positieve BKR gewoon gelul want ze gaan in 9 van de 10 gevallen toch weigeren je geld te verstrekken.
Vage shit, nou ja het is in ieder geval geregeld nu.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klets...
Een BKR-codering is voor elke instelling te zien. Heeft niets met privacy te maken.
Begrijpelijk dat de verkoper duidelijkheid wil maar hij zou zich ook een beetje in jouw situatie kunnen verplaatsen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:40 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.
Wanneer heb jij de koopsubsidie ingediend?
Nou... Nog niet...quote:
Helaas heb ik vandaag niets gehoord over de koopsubsidie, dus nog maar wachten. Heb een week uitstel gekregen voor de ontbindende voorwaarden. Hypotheek wil ook niet echt vlotten, elke keer vragen ze om nog meer aanvullende stukken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:25 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nou... Nog niet...![]()
Nu dus 2 á 3 weken wachten op de uitspraak van de koopsubsidie...![]()
Dus we moeten nog effe afwachten...
Pff idd, echt een ramp!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
honderdzevenendertighalf...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:49 schreef pepu het volgende:
Dengama, proficat! En wat was de prijs uiteidenlijk na 2 jaren onderhandelen?
Oeh... We hebben volgersquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:56 schreef Syytön het volgende:
Heb je nog een update? Je hebt als het goed is sinds gister de sleutel?
Hoe kom je erbij, volgens mij heeft 90% van alle Nederlanders een BKR-notering. Iedereen kan toch rood staan, of heeft een credit card? Dan zou niemand meer een hypotheek krijgen. Alleen als je een A-notering hebt wordt het lastig. Dat betekent nl. dat je wanbetaler bent, en ja dan is het niet vreemd dat een geldverstrekker huiverig wordt.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:33 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Dat dus...
Plus het feit dat een bank of hypotheekverstrekker enkel kan zien dat er een registratie is. De bank of hypotheekverstrekker kan niet zien of dit positief is of negatief ivm privacy.
Dus eigenlijk is dat hele positieve BKR gewoon gelul want ze gaan in 9 van de 10 gevallen toch weigeren je geld te verstrekken.
er staat vermogen, inkomen en vermogen zijn totaal andere dingenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:20 schreef TheFrankey het volgende:
goedkoop huisje, maar je moet er dan ook nog een hoop in investeren. Ben wel erg benieuwd naar de binnenkant.
Ga je er met zijn 2e wonen of alleen? En met alle respect... als je bent 'afgestudeerd' hoe kun je dan voldoen aan een lager inkomen dan 20k p jaar?
Ligt ook aan de hoogte van de gewenste hypotheek t.o.v. je inkomen, denk ik.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij, volgens mij heeft 90% van alle Nederlanders een BKR-notering. Iedereen kan toch rood staan, of heeft een credit card? Dan zou niemand meer een hypotheek krijgen. Alleen als je een A-notering hebt wordt het lastig. Dat betekent nl. dat je wanbetaler bent, en ja dan is het niet vreemd dat een geldverstrekker huiverig wordt.
Dus, dat dus...quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
er staat vermogen, inkomen en vermogen zijn totaal andere dingen
Thanks Kuuske !quote:
Welke straat woonde je dan? Want ik ben omringd door straten haha.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:36 schreef tsfBully het volgende:
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
Had gekund, maar het ligt er nu gewoon veel mooier in... Dus ja, het heeft wat werk gekost maar het uiteindelijke resultaat is er ook naar...quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:57 schreef Gurb het volgende:
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.
Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSBquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:32 schreef Dengaman het volgende:
Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhoudenquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Zal straks even voor je opmeten Morph... Ik weet het zo niet, lat het je vanmiddag wel effe weten...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Ja klopt, my bad... Zijn Watervast verlijmde Underlayment...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB
maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
Mijn langste overspanning is 3,20. En de balken zijn 5,5 x 15quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:43 schreef Gurb het volgende:
[..]
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
Klopt...quote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taalquote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ligt er aan hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat als je balken gaat halen je niet vragt naar dikte 17cm, want dan krijg je een blak van 40cm hoogquote:Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
Voor wat het waard is, nee die zijn voor de winter allebei verkocht...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen de keuken geplaatst.
* Dengaman zegt er bij dat de keuken niet echt blauw is maar de beschermfolie er nog opzit
Leuk detail is dat de keuken op 21 cm hoogte komt vanwege de hoogte van de plint. Dit allemaal geen probleem, rekening gehouden met de vloer 1,5 cm dus allemaal top.
Pootjes van de vaatwasser uitdraaien, rolmaat ernaast. Draai Draai Draai, *PLOP* *RINKEL*...
Pootje op de grond.... Blijkt dat de stelpoten maar 19 cm zijn... Nou ja, dan maar balken onder de pootjes gemaakt en zo alsnog de vaatwasser op hoogte gezet...
[ Bericht 40% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 14:44:55 ]Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
Zal het onthouden want de zolder moet ik ook nog isoleren... Alleen nu dit gedaan want daar kan ik straks niet meer bij en de zolder kan al wel als ik er woon...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef PeuRac het volgende:
Sow, dat is nog eens een flinke update![]()
Een tip voor als je nog eens met glas/steenwol moet werken. Lange broek + langemouwen, handschoenen die je mouwen afsluiten en een dunne sjaal rond je nek. Vervolgens wat je ook doet, NIET in je gezicht wrijven. Wij spoten het af en toe van ons gezicht af met een plantenspuit.
Zo hadden mn broertje en ik geen last van jeuken toen wij de zolder isoleerde.
Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, je gaat nu echt als een speer !Mag nu ook wel zou je zeggen
Dat dat met die natuurstenen vensterbanken nog zo veel scheelt; normaal zou je zeggen dat natuursteen hartstikke duur is !
Ik heb even voor je gekeken...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
Eindelijk maar toch de offerte vandaag in huis gekregen die ondertekend retour zou moeten, blijkt het a niet de afgesproken prijs te zijn (7 euro duurder) en tot overmaat van deze "service" ook nog eens 50 euro transportkosten...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Dengaman het volgende:
Zoals je kan zien mist er een keukenblad. Of althans mist... Dit keukenblad was beschadigd.
Er zit een luchtbel onder de HPL toplaag en dit is zo niet te zien maar als het licht er op schijnt echt heel duidelijk zichtbaar.
Keuken Kampioen gebeld, probleem voorgelegd en zie zouden wel een mannetje sturen. Houtlijm er tussen, klem erop en gaan met die banaan...
Resultaat: RUK !
Keuken Kampioen gebeld, zou garantie worden van de fabriek, Dekker te Zevenhuizen.
Komt een expert langs van Dekker, kijkt er naar en bevestigd dan het een probleem is van Dekker en dat het wel een voor komt en ik gewoon een nieuw blad moet hebben.
Maakt rapport op, fotootje erbij, ik teken het rapport en hij gaat weg... Week later, telefoon van Dekker.
Ze hadden de foto eens bekeken en dat kon niet hun schuld zijn.
Ik zeg nog dat ik het knap vindt dat ze dat uit een foto op kunnen maken terwijl ze het blad niet gezien hebben en notabene hun expert toegaf dat het hun schuld was.
Toen verschuilden ze zich achter het feit dat Keuken Kampioen al had geprobeerd te repareren en dat dan de garantie vervalt.
Ik weer bellen met Keuken Kampioen en duidelijk aangegeven dat ik een contract met hun heb en zij maar moeten zorgen voor een nieuw blad en hoe zij het gaan verhalen op Dekker hun probleem is.
Einde van het liedje, 5 weken verder en nog geen blad of überhaupt een oplossing...
Toen begon ik eens te denken en te meten. Ik wilde namelijk boven m'n wasmachine en droger hetzelfde blad hebben voor waspoeder enz op te zetten en de offerte had ik al thuis... Toen het blad opgemeten en als ik de beschadiging eraf zou zagen zou die perfect zijn voor de bijkeuken...
Ik Keuken Kampioen gebeld. Voorstel gedaan dat ik dan zelf een blad zou betalen om van alle gezeik af te zijn en zsm een blad te hebben.
Hun het voorstel gedaan dat ik het blad inkoopsprijs zou krijgen en het blad wat ik nu heb zou mogen houden.
Zij schieten er dan niks bij in en ik ben (dat weten zij niet) goedkoper uit dan de offerte die ik thuis had voor de bijkeuken.
2 vliegen in 1 klap, eind goed al goed, maar qua service hoef je dus écht niet te rekenen op Keuken Kampioen !
Dacht ikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een prima deal !
Is je kelder nog steeds waterdicht ?
klassequote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:44 schreef Dengaman het volgende:
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:
[ afbeelding ]
inclusief
[ afbeelding ]
Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden...En aangezien ik er 2 moet hebben...
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
Klopt ROG is de tipgeverquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:55 schreef ROG het volgende:
[..]
Voor iemand gevonden, vrij/bezet & betaalbaar jr'30 deurbesl
Het was goed teamwork, ik wist nl. niet meer voor wie het nou was..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt ROG is de tipgeverDus alle credits naar hem
![]()
Ik ben alleen de boodschapper![]()
Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
Echt super bedankt !quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:55 schreef ROG het volgende:
[..]
Voor iemand gevonden, vrij/bezet & betaalbaar jr'30 deurbesl
Graag gedaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Dengaman het volgende:
Echt super bedankt ! ...........................
Die heb ik al bijna een half jaar in huis liggen... En wat betreft de kwaliteit, die is echt solide... Beter dan de el cheapo krukken die ze nog meer verkopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:44 schreef Syytön het volgende:
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
5% & 5%, pakken we een koud biertje van!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Graag gedaanEn de 10% tipgeld rekening kan ROG sturen naar
![]()
![]()
Dank JK1982 !quote:Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef JK1982 het volgende:
Denga, volgens mij heb jij echt serieus een van de leukere huisjes hier op Fok!
ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je weer een eind verder bent!
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:31 schreef ROG het volgende:
[..]
5% & 5%, pakken we een koud biertje van!
Ziet er goed uit Denga!
Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
goed idee
![]()
Ik heb nog niks ontvangen van Dengamanen jij ROG
![]()
Wel grote dorst trouwens![]()
Nog eventotdat biertje komt
Om mezelf maar effe te quoten wat betreft de kelder...quote:Op maandag 8 juni 2009 10:26 schreef Dengaman het volgende:
Het is kurkedroog, maar ik hoop dat we binnenkort even een heleboel regen krijgen in een week ofzo, dan is het de echte vuurdoop, maar ik weet eigenlijk voor 99,9% wel zeker dat het goed is...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:15 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !
Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:13 schreef bleiblei het volgende:
Oei, wederom weer een bevestiging waarom ik bij de aankoop van de 2 keukens die ik vooralsnog gekocht heb, met een giga boog om zaken als Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Mandemakers, etc. etc. etc. loop. Wat een bagger tenten zeg. Zodra het geld binnen is, krijg je niets meer geregeld.
Valt mee hoor... als je maar van onderhandelen houdtquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:30 schreef Syytön het volgende:
[..]
Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.
Vader heeft gister de wasbak geplaatst en ik de kraan, alle water aansluitingen en boiler aangesloten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:31 schreef Rallydame het volgende:
Wat een gedoe zeg![]()
Maar nu wel eind goed, al goed? Toch?!?!
Ben nu ook wel benieuwd naar de foto's
Nee ik hou daar ook helemaal niet van... Maar goed, was bij de keukenconcurrent al weg gelopen aangezien ze me daar echt probeerden te strippen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef Syytön het volgende:
Van dat spelletje hou ik al helemaal niet. Vreselijk. Ik moet er echt niet aan denken. Wat vermoeiend zegIk begrijp niet dat de keukenwereld zo werkt. Maar zelfs met al die onderhandelingen vind ik ze niet speciaal goedkoop ofzo.
Jawel, een raampje maar dat werkt gewoon niet... Kan ventileren wat ik wil maar na een week ventileren bleef de hygro op dezelfde stand staan, +/- 1%quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je niet iets van ventilatie in de kelder?
Dank !quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef AceHighHugo het volgende:
Tvp, leuk huis, niet gedacht dat het zo mooi kon worden. Wat was DAT een bende..!
Dat heb ik nu alquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi geworden! jij hebt straks echt eer van je werk
*jaloers*quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef Dengaman het volgende:
Nog een klein dingetje...
Aangezien Dengaman morgen jarig isis deze verwend door z'n ouders:
[ afbeelding ]
Een Makita 6271DWPE 12V Akkuboor... Incl. Koffer met alle soorten bitjes, speedboren etc etc etc.
I-DE-AAL !![]()
felicitaties mogen morgen
Kan wel kloppen dat je het 12 jaar al misloopt... Het topic bestaat pas sinds een jaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef densmee het volgende:
hoe kan het dat ik dit topic 2 jaar gemist heb, erg mooi.
ik zit er ook aan te denken om een huis te kopen wat helemaal moet worden opgeknapt.
Dit omdat ik anders nooit het huis zou kunnen kopen wat ik zou willen (geen rijtjes huis)
Ja dat is mijns inziens de basis van klussen, nadenken, nadenken en nadenken... Constant denken wat het handigst is alvorens je gaten gaat zagen of dingen gaat bouwen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:44 schreef YPPY het volgende:
Wat een verbetering!
De spotjes in de plafonds vind ik vooral leuk, die van ons zijn er namelijk lang zo mooi niet uit en erg slim dat je ze al met een vooruitziende blik hebt aangesloten.
Daar gaat ook heel wat werk in zitten hoor, juist dat simpele schilderen, behangen en vloeren leggen... Het is allemaal even, maar als je al die evens bij elkaar opteld...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Wat een klus!
Over 3 weekjes mag ik ook los gaan in m'n "nieuwe" huisje.
Alleen is het daar vooral schilderwerk, laminaat leggen, gordijnen, witten, etc.
Kozijnen boven laat ik doen dus dat zal ook niet echt spannend zijn.
Zoldertje moet nog wel overigens...
En dat is negatief omdat?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:19 schreef Nero22 het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Het wordt mooi jôh! Wel veel gips...
Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
Heb van de m'neen hele mooie groen gespoten metalen buitenlamp gekregen voor m'n verjaardag ter vervanging van de goedkope plastic lamp die er momenteel hangt.
Echter, die momenteel hangt heeft een bewegingsverklikker, aan de ene kant heel handig en aan de andere kant heel irritant vanwege het steeds aanspringen als er auto's door de straat rijden (Ja klopt, hij staat kut afgesteld)
Nu wil ik de nieuwe lamp aansluiten op een tijdschakelaar zodat ie 's avonds om bv 8 uur aanspringt en na 12 uur weer uit gaat.
De plek waar de lamp nu hangt is aan het wandje waar de meterkast zit, dus momenteel gaat er een kabel door de muur heen en naar de lamp.
Dit zou op te lossen zijn door een WCD te plaatsen (Stopcontact) en daar een tijdklok in te prikken en aan de lamp een stekker te maken die weer in de tijdklok gaat...
Nou zoals jullie al wel begrijpen ben ik het niet echt eens met die in mijn ogen amateuristische oplossing en dit kan beter.
Na me er in verdiept te hebben, en even overleg te hebben gehad met Vonkenboer wordt het een andere oplossing. Ik plaats in de meterkast een tijdklok op de Dinrail (meer info: hier)
Volgens Vonkenboer kon ik het beste een analoge klok gebruiken omdat die voor een leek simpeler in te stellen zijn, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een digitale:
[ afbeelding ]
Grässlin Talento 371 Plus
Deze is per dag per week in te stellen, dus maandag t/m vrijdag van 19:00 - 24:00 en zaterdags en zondags van 19:00 tot 02:00
Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland![]()
Moet er nog 1 hebben maar dat is voor latere zorg omdat die in de garage moet komen voor de spotjes bij de garagedeur en de lamp aan de garage, maar aangezien ik daar nog de komende 6 maanden niet aan toe kom kan dat wel effe wachten.
Het was niet negatief bedoeld...quote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Het was niet negatief bedoeld...![]()
Je hebt er alleen veel werk aan.
Klopt, alleen deze onthoudt z'n instellingen voor 2 jaar ook al schakel je de stroom uit... Daarnaast zijn ze af fabriek geijkt en mocht je zoals ik dus in de tuin een gebruiken en in de meterkast 1 dan springen ze toch exact gelijk aan...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemen![]()
Digitaal is meestal moeilijker in te stellen omdat je een bepaalde programmeer volgorde aan moet houden en vaak hele kleine knopjes op die tijdklokken zitten (en dat ze soms spontaan na stroomuitval hun programma kwijt kunnen zijn)
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
.......................................
Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland![]()
Valt mee hoor... als een IT'er het kanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Een topic als dit herinnert me er weer aan vooral niet voor een 'opknap-huis' te kiezen, ondanks dat het me heel leuk lijkt iets volledig naar je eigen zin te maken. Heb er het klustalent en -inzicht (en ook geen tas met geld om alles te laten doen) en de discipline niet voor![]()
Anyway, wel leuk om te volgen.
it's a thin linequote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:14 schreef Dengaman het volgende:
Een gezonden dosis durf is alles wat je nodig hebt...
niet te verwarren met overmoedig zijn
Bij deze:quote:
Klopt, want je kan het zelf wel zien... De platen zijn 60 cm breed, dus het scheelt ongeveer 80 cm grondoppervlakte.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:33 schreef JK1982 het volgende:
Goed bezig weer!![]()
Moet alleen wel bekennen dat ik die schuine hoek op de zolder niet zo mooi vind, maarja.. het zal gerust een hoop ruimte schelen
quote:
quote:
Dank ! Dank !quote:
Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.quote:Op donderdag 10 december 2009 04:15 schreef Dengaman het volgende:
Het zou dus in de oude situatie zo zijn dat als ik om wat voor reden dan ook kortsluiting maak in de garage of te zware gereedschappen gebruik meteen alles uitvalt, waaronder dus ook de verlichting.... Dan sta ik dus in het pikkedonker en functioneert bv. de elektrische garagedeur ook niet meer.
Daarom wilde ik een meterkast achter een meterkast... Lijkt heel dubbel maar het heeft zeker z'n voordelen...
En als je ziet dat deze kast nieuw 125 ex btw (148,75 incl.) moet kosten en ik heb er op Ebay.de nog geen 25 euro voor betaald![]()
Dat bedoelde ik, maar hé, verwacht niet te veel van me om kwart over 4 's nachtsquote:Op donderdag 10 december 2009 09:39 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.
Met zekeringen is het een heel stuk eenvoudiger om het selectief te krijgen. Door 2 stappen tussen de zekering te nemen. Dus 35A in de hoofdverdeler en 16 in de onderverdeler.
Klopt, zo noemen ze het ook wel... Er zijn diverse benamingen voor maar het komt allemaal op hetzelfde neer...quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef bleiblei het volgende:
Dat noemen ze een Forstner boor.
Maareh, gaat lekker zo!!
Dank, Dank !quote:Op zaterdag 12 december 2009 09:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Schiet al mooi opVooral die inloopkast is heel mooi geworden
![]()
Wonen jullie nu ook al in het huis of ?
Klopt, zolder is in het midden 205 cm maar loopt direct schuin weg... Dus als ik een stap opzij doe met m'n 1,89 dan moet ik al bukken... Dus betekend het dat je het in de toekomst nog kan gebruiken als speelzolder maar verder alleen als opslag.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Echt supermooi dat huisje van jou....
Ook je kelder en zolder, zo netjes! Maar je zolder is te laag om echt als te gebruiken als iets anders dan opbergruimte toch?
En heb je al plannen voor de badkamer? Want als die af is, kun je er al bijna wonen toch? Woonkamer, keuken, bijkeuken, wc, slaapkamer, zolder....die zijn allemaal behoorlijk klaar toch? Hoeveel kamers heb je boven? Twee of drie?
Ik denk een weekje of 2... Althans dat is m'n planning, dus de praktijk wijst uit dat je dit met een factor 2 á 3 moet doen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Oh, je weet al helemaal wat erin komt te hangen.... Dan is uitvoeren natuurlijk maar peanuts... dagje of twee?
![]()
LOL
En dat is de mooiste douchecabine die ik ooit heb gezien. En ik hou er helemaal niet van, maar deze is zeker fijn voor de ogen![]()
Dezelfde als de wc...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
Zo dat wordt mooi hierheb je ook al tegels in gedachten voor de badkamer=
Snel? Ik en snel?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:45 schreef sjampoeh het volgende:
zo, net ff het hele topic doorgelezen. top hoor!! ik blijf het ook volgen. krijg zin in klussen zo haha.
wat fijn dat er mannen zijn die zo handig zijn.. de mijne kan het wel maar is niet zo snellllllll
Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...quote:Op zondag 13 december 2009 23:23 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
heb je een closeup van die witte tegels trouwens?
Tch wel een triest plekjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Dengaman het volgende:
Een ander project wat reeds af was, is de WC. Dit was ook wel belangrijk aangezien er momenteel druk geklust wordt en de tuin in gaan geen optie (meer) is...![]()
[ afbeelding ]
Overzicht van het complete geheel... Nog veel problemen gehad met het plaatsen van de grijze tegels, want ze zijn 50x50 én 1 cm dik. En er moesten gaten in voor de ophanging voor de pot zelf maar gelukkig bood de lokale steenhouwer (weer) uitkomst.
Alleen de borstelhouder moet er nog tegenaan, maar dat doe ik wel als alles ook echt klaar is in de bijkeuken.
[ afbeelding ]
Zijbeeld van het geheel, en hier is ook het schakelmateriaal te zien, wat gewoon heel mooi afsteekt tegen de glans tegels.
Tegels zijn niet volledig wit, maar hebben zowel in de glans een reliëf en er zit een klein horizontaal grijs streepje in... Anders wordt het wel heel steriel naar mijn mening.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Effe 2 detailfoto's van het sluitwerk... Dit is dus het spul wat eerder in het topic waren aanbevolen door weer een andere FoK! ker...
Maar ben er echt heel tevreden over, ook qua kwaliteit... Het enige wat effe moet gebeuren is een beetje naaimachineolie want het loopt wel een beetje stroef zo "droog".
Met een beetje olie gaat het als de brandweer ! Aanrader !
Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:21 schreef Dengaman het volgende:
De gehele keuken was al klaar alleen de hoek van het fornuis niet...
[ afbeelding ]
Nou dit is het resultaat geworden !
Beeld wordt een beetje vertekend door de beschermfolie wat nog overal op zit en het fornuis moet nog waterpas gezet worden maar dit heb ik even laten zitten tot de stucloper er onderweg gaat en alles echt klaar wordt gemaakt voor bewoning.
Wat verwacht je anders van een wc? Plus het feit dat we er nog niet wonen hè...quote:
Dat zwarte wat achter het fornuis zit is een gezandstraalde glasplaat en die is in dezelfde dikte geleverd als de andere tegels waardoor hij precies gelijk ligt met de rest...quote:Op maandag 14 december 2009 21:32 schreef heartwork het volgende:
[..]
Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?
Dat zwarte dus. Ziet er erg leuk uit.
Maar ik zie dat je wel meer mooie spullen aanschaft, haha.
Ik moest wel lachen om je post over die halve maantjes. Volgens mij koop je best dure shizzle en dan toch ervoor kiezen om standaard maantjes te kopen en die in te korten![]()
Natuurlijk...quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:54 schreef SarahD. het volgende:
Die inloopkast is geweldig, dat wil ik ooooook.
Mag ik trouwens vragen van wat voor materiaal de vensterbanken zijn gemaakt? Natuursteen oid?
Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.quote:Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.
Alleen het verschil is volgens het natuursteenbedrijf dat de Hornbach het laat maken van "afval" stukken en minder goed polijst.
Maar bij het natuursteenbedrijf gaven ze ook toe dat dat voor binnen niet uit maakt maar bv grafstenen binnen de kortste keren onder de groene aanslag zitten maar in dit geval dus gewoon perfect werkt voor binnen.
Maar om je een idee te geven... Ik betaalde voor de slaapkamers 27 euro per stuk en die pasten perfect, die van de keuken waren 19 euro per stuk + 10 euro zaagkosten.
En die van de kamer waren 45 per stuk + 10 euro zaagkosten...
Dus in totaal 202 euro en dan te bedenken dat die van de voorkamer alleen al 275 euro moet kosten...
Dus ja het scheelt wel ja
Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doenquote:Op maandag 14 december 2009 03:06 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...
Heb nog genoeg strookjes liggen
Nee het is gewoon een horizontaal streepje (althans, ligt eraan hoe je de tegel houdtquote:Op woensdag 16 december 2009 10:16 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doenDus nu al tegelsamples in huis gaan halen is een beetje erg voorbarig
Maar dat wil niet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe een witte tegel met subtiel reliefje eruit ziet. Zijn het verticale streepjes oid of een soort "natuurstenen vloertegel" oppervlak? Een foto is voldoende hoor!
En gelijk heb je, verbouwen is al duur genoegquote:Op woensdag 16 december 2009 04:59 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Natuurlijk...
Die zijn inderdaad gemaakt van 3 cm dik natuursteen. Echter geldt hier ook weer voor dat slim shoppen je heel veel geld kan besparen en ik quote mezelf maar effe:
[..]
Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.
Die van mij kijkt er niet eens meer van op als er mensen met Hornbach vensterbanken komen, hij geeft me zelfs gelijk aangezien het zo verschrikkelijk veel scheelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |