Welke straat woonde je dan? Want ik ben omringd door straten haha.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:36 schreef tsfBully het volgende:
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
Had gekund, maar het ligt er nu gewoon veel mooier in... Dus ja, het heeft wat werk gekost maar het uiteindelijke resultaat is er ook naar...quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:57 schreef Gurb het volgende:
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.
Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSBquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:32 schreef Dengaman het volgende:
Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhoudenquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Zal straks even voor je opmeten Morph... Ik weet het zo niet, lat het je vanmiddag wel effe weten...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Ja klopt, my bad... Zijn Watervast verlijmde Underlayment...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB
maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
Mijn langste overspanning is 3,20. En de balken zijn 5,5 x 15quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:43 schreef Gurb het volgende:
[..]
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
Klopt...quote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taalquote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ligt er aan hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat als je balken gaat halen je niet vragt naar dikte 17cm, want dan krijg je een blak van 40cm hoogquote:Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
Voor wat het waard is, nee die zijn voor de winter allebei verkocht...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen de keuken geplaatst.
* Dengaman zegt er bij dat de keuken niet echt blauw is maar de beschermfolie er nog opzit
Leuk detail is dat de keuken op 21 cm hoogte komt vanwege de hoogte van de plint. Dit allemaal geen probleem, rekening gehouden met de vloer 1,5 cm dus allemaal top.
Pootjes van de vaatwasser uitdraaien, rolmaat ernaast. Draai Draai Draai, *PLOP* *RINKEL*...
Pootje op de grond.... Blijkt dat de stelpoten maar 19 cm zijn... Nou ja, dan maar balken onder de pootjes gemaakt en zo alsnog de vaatwasser op hoogte gezet...
[ Bericht 40% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 14:44:55 ]Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
Zal het onthouden want de zolder moet ik ook nog isoleren... Alleen nu dit gedaan want daar kan ik straks niet meer bij en de zolder kan al wel als ik er woon...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef PeuRac het volgende:
Sow, dat is nog eens een flinke update![]()
Een tip voor als je nog eens met glas/steenwol moet werken. Lange broek + langemouwen, handschoenen die je mouwen afsluiten en een dunne sjaal rond je nek. Vervolgens wat je ook doet, NIET in je gezicht wrijven. Wij spoten het af en toe van ons gezicht af met een plantenspuit.
Zo hadden mn broertje en ik geen last van jeuken toen wij de zolder isoleerde.
Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, je gaat nu echt als een speer !Mag nu ook wel zou je zeggen
Dat dat met die natuurstenen vensterbanken nog zo veel scheelt; normaal zou je zeggen dat natuursteen hartstikke duur is !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |