*Klusupdate*
Nog steeds geen foto's maar die staan op de camara dus dat is my bad...
Verder zijn we aardig opgeschoten weer.
Afgelopen zaterdag heb ik een Handmuurzaag gehuurd bij Boels met Diamantblad om hiermee de schouw, kast en doorgang naar de garage in te zagen.
Doorgang naar de garage was namelijk 77 cm breed en geen kozijn, was namelijk gewoon gestuct en netjes gemaakt.
Echter aangezien ik heel veel met motoren aan het sleutelen ben en vaak motoren in de garage heb staan inclusief mijn eigen heb ik besloten om een brandvertragende deur erin te zetten.
M'n neefje was zo aardig om een brandvertragende deur over te hebben en me die te schenken. Dus enkel een kozijn ophalen bij de bouwgroothandel en gaan. Echter de breedte van de deur + kozijn was 93cm dus 93 past niet in 77 dus zagen !
Boels had het iets mooier uitgelegd dan in werkelijkheid, want wat een slagveld van slijpwater, smurrie enz.
Nadat de opening groter was geworden maar besloten de schouw en kast te gaan verwijderen met beleid met een voorhamer omdat het anders een te groot zooitje zou worden.
Verder heb ikzelf de hele middag onder de vloer gelegen om oude leidingen te verwijderen.
De vorige eigenaar heeft bestaande leidingen afgedopt, en nieuwe leidingen getrokken maar de oude niet verwijderd.
Ik ga nu ook weer nieuwe leidingen leggen dus dat zou dan de 3e generatie leiding worden...
Alles wat ik niet weer ga hergebruiken is verwijderd en de leidingen waar ik vanaf ga trekken zijn nu eerst tijdelijk afgedopt.
Verder hebben we gister de gaskachel verwijderd zodat ik in de achterkamer het laminaat kan verwijderen.
Let op !
* Klusblundert *
Netjes de gaskraan dichtgedraaid zodat de kachel af was gesloten... Snelkoppeling losgedraaid die aan de kachel vast zat.
Vader en ik buigen over de kachel heen om 'm op te tillen en pa ruik lichtjes gas, waarop ik nog zeg van: joh geeft niet, zal wel uit de kachel komen, kraantje is dicht ja...
Wij de kachel tijdelijk naart de garage verplaatst in afwachting van verkoop. Komen terug en ik zou de snelkoppeling achter de kraan effe los draaien zodat de linkpijp ook weg kon.
Waarop m'n pa wat scheurtjes ziet in de verf voor de kraan, dus die gaat wat frotten. Ik zeg nog: kijk je uit? Is wel gas he... Ja was geen probleem, chill, niks aan de hand...
*Plop*
*KUT, GAS !!!!!*
Vader met stuk leiding in z'n hand, gas spuit de kamer in, Dengaman sprint naar de meterkast om gaskraan dicht te draaien...
Wat blijkt nou, soldering heeft dus nooit goed gehecht, dus met andere woorden hij had dus zomaar z'n hele huis in lichterlaaie kunnen hebben mocht iemand eens tegen die kachel zijn gelopen waardoor de verbinding was verbroken...
Levensgevaarlijk, maar nu effe tijdelijk opgelost met gastec eindkap aangezien de leiding op den duur toch weg gaat...
Van den week weer update en dan zeker MET foto's !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]