abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69539598
Zoo dat is pas een update
Ziet er goed uit!
Die raampjes met lood in vliegermodel zijn ook erg mooi.
En de vensterbanken ga ik onthouden
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 31 mei 2009 @ 10:08:51 #152
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_69633772
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
pi_69653236
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
Ik heb even voor je gekeken...

Hardhouten kozijn incl hardhouten uitsteekraam, exact 650,- euro per raam.

Dit was inclusief plaatsen maar exclusief uitzetijzers, glas, glaslatten en in de loodmenie en grondverf zetten.
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  woensdag 3 juni 2009 @ 07:01:10 #155
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69655452
Mooie klus, ben benieuwd naar 't uiteindelijke resultaat.
pi_69665499
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Dengaman het volgende:
Zoals je kan zien mist er een keukenblad. Of althans mist... Dit keukenblad was beschadigd.

Er zit een luchtbel onder de HPL toplaag en dit is zo niet te zien maar als het licht er op schijnt echt heel duidelijk zichtbaar.
Keuken Kampioen gebeld, probleem voorgelegd en zie zouden wel een mannetje sturen. Houtlijm er tussen, klem erop en gaan met die banaan...

Resultaat: RUK !

Keuken Kampioen gebeld, zou garantie worden van de fabriek, Dekker te Zevenhuizen.
Komt een expert langs van Dekker, kijkt er naar en bevestigd dan het een probleem is van Dekker en dat het wel een voor komt en ik gewoon een nieuw blad moet hebben.

Maakt rapport op, fotootje erbij, ik teken het rapport en hij gaat weg... Week later, telefoon van Dekker.
Ze hadden de foto eens bekeken en dat kon niet hun schuld zijn.
Ik zeg nog dat ik het knap vindt dat ze dat uit een foto op kunnen maken terwijl ze het blad niet gezien hebben en notabene hun expert toegaf dat het hun schuld was.

Toen verschuilden ze zich achter het feit dat Keuken Kampioen al had geprobeerd te repareren en dat dan de garantie vervalt.

Ik weer bellen met Keuken Kampioen en duidelijk aangegeven dat ik een contract met hun heb en zij maar moeten zorgen voor een nieuw blad en hoe zij het gaan verhalen op Dekker hun probleem is.

Einde van het liedje, 5 weken verder en nog geen blad of überhaupt een oplossing...

Toen begon ik eens te denken en te meten. Ik wilde namelijk boven m'n wasmachine en droger hetzelfde blad hebben voor waspoeder enz op te zetten en de offerte had ik al thuis... Toen het blad opgemeten en als ik de beschadiging eraf zou zagen zou die perfect zijn voor de bijkeuken...

Ik Keuken Kampioen gebeld. Voorstel gedaan dat ik dan zelf een blad zou betalen om van alle gezeik af te zijn en zsm een blad te hebben.
Hun het voorstel gedaan dat ik het blad inkoopsprijs zou krijgen en het blad wat ik nu heb zou mogen houden.
Zij schieten er dan niks bij in en ik ben (dat weten zij niet) goedkoper uit dan de offerte die ik thuis had voor de bijkeuken.

2 vliegen in 1 klap, eind goed al goed, maar qua service hoef je dus écht niet te rekenen op Keuken Kampioen !
Eindelijk maar toch de offerte vandaag in huis gekregen die ondertekend retour zou moeten, blijkt het a niet de afgesproken prijs te zijn (7 euro duurder) en tot overmaat van deze "service" ook nog eens 50 euro transportkosten...

Als je me over de zeik wilt hebben !

Nou ja, maar weer eens een belletje gedaan (ken het nummer al uit m'n hoofd ! ) en nu mag ik dan de transportkosten wegstrepen want dat was dan een foutje wat er per ongeluk ingeslopen was...

Nou ja, offerte is teruggestuurd dus met een week of 2 zal ik hopelijk m'n blad krijgen...

Voor de mensen die het op de ene foto niet goed konden zien... Dit is de kleur van het blad:

[ Bericht 0% gewijzigd door Dengaman op 03-06-2009 20:03:52 ]
pi_69668655
Ze proberen je altijd wel wat geld los te praten. Ik zou dus zo iemand zijn die daar bijna in zou stinken.
Ik let zelden op mijn rekeningen, en betaal meteen
pi_69670332
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:

inclusief

Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden... En aangezien ik er 2 moet hebben...
pi_69707169
Nu m'n vader bezig is met het afkitten van de kantlatten boven en het sauzen van de plafonds is voor mij de volgende klus aangekomen: De kelder !

Het probleem is hier dat de kelder onder water staat...

Toen ik het huis 3 jaar geleden bekeken heb was de kelder niet muf en kurkedroof, een jaar later weer wezen kijken, nog steeds niet muf en kurkedroog... 3e keer idem dito en dit in verschillende jaargetijden...
Dengaman koopt die hut en hoppa, water...

Nu blijkt dat het Waterschap het grondwater heeft verhoogd omdat anders de walkant van het nabijgelegen diep uit zouden drogen... Ik en vrienden van me die in de straat achter me wonen hebben sindsdien water in de kelder dus belletje gedaan naar het Waterschap.

Kwam er op neer dat als ik kon bewijzen dat het direct aan hun te wijten was ik de schade kon verhalen op het Waterschap...
Ja alsof ik dat kan, dat is echt praktisch onmogelijk !

Dus toen maar besloten om er zelf in bezig te gaan...

De kelder leeg gehaald en helemaal met de hand droog gemaakt, kranten op de grond gelegd om het vocht uit het beton te trekken...
Dit meerdere malen herhaald om de vloer droog te krijgen en toen droge kranten neer gelegd om te ontdekken waar de muur lekte. Bleek achterin in beide hoeken lek te zijn.

Vervolgens de muren uitgekapt en met Waterdruk Stop van Aquaplan het gat gedicht.

Dit is volgens de fabrikant:

Snelverhardend, gebruiksklaar afdichtingsmiddel, dat tijdens het kort drogingsproces
uitzet.
Het dicht onmiddellijk alle actieve waterinfiltraties (lekken), die via niet
bewegende scheuren, gaten, voegen en barsten, water doorlaten in beton en
metselwerk zoals lekken in kelders, vijvers, rioleringen, funderingen, zwembaden.

Kneed WATERDRUK-STOP met de handen tot een geschikte applicatievorm,
in functie van het te dichten lek. Niet langer kneden dan noodzakelijk.
Wanneer een lichte warmteontwikkeling wordt waargenomen is het verhardingsproces
begonnen en dient de voorgemodelleerde massa krachtig in de opening te worden
geperst. Afhankelijk van de temperatuur van omgeving en ondergrond, dient men ca.
30 seconden à 1,5 minuut krachtig te drukken, zonder te bewegen.

Dit heb ik er in zitten, en in één woord IDEAAL !

Half uurtje laten drogen en van de 20 cm lekkage sijpelde het nog maar door op 1 cm in beide hoeken, dus weer uitgekapt en dan pas merk je hoe hard het wordt ! Hetzelfde herhaald op die 2 plekjes en de kelder is droog !

Nu behandel ik de muren en vloer vanavond nog met Kelder Epoxy van Aquaplan.

KELDER-EPOXY is een twee-componentensysteem, bestaande uit een epoxyhars en
een emulsie-verharder.
Wanneer beide componenten bij elkaar worden gevoegd,
resulteert dit in een unieke combinatie, die een harde, slijtvaste en esthetische (gebroken
wit) dichtingslaag vormt.
Het maakt zodoende op een eenvoudige wijze ondergronds
metselwerk waterdicht, zoals kelders, vijvers, e.d. ..., en verstevigt het bovendien de
structurele aard van de ondergrond

Dit tot op een halve meter vanaf de grond gerekend rondom en de vloer en dit trekt in het beton en zorgt voor een watervaste afdichting die wel dampdoorlatend is.
En om een idee te geven, je kan er zelfs vijvers mee waterdicht krijgen...

Totale kosten, rond de 100 euro...

Vanavond Pics !
pi_69734288
Tip:

De Ikea in Groningen is momenteel druk aan het verbouwen... En om ruimte te maken verkopen ze deel voor deel stukken van de showroom modellen met 50% korting...

Heb gister 6 Omar Opslagrekken gekocht voor 45 euro...

Moet er wel bij zeggen dat het een 'foutje' was van de kassiere

Ik moest de rekken zelf uit elkaar halen en toen ik alles op de kar had liggen kwam de medewerker nog eens met het verhaal dat ik de prijsstickers op de poten bovenop moest leggen en de kaartjes van de rekken daarbij...

Ja doei ! Net de hele shit op de kar gelegd, dus ik gevraagd of ie een bonnetje kon maken met de prijzen daarop... Nee kon niet, want dan stond de gewone prijs op de bon met de normale totaalprijs.

Dus ik zo van: kan je dan niet daar een cirkel omheen zetten en -50% erbij? Dan weet de kassiere wel genoeg...

Nee kon niet en ik moest het zelf maar aangeven bij de kassa...

Dus aangekomen bij de kassa heb ik alleen de labels gegeven van 3 gewone rekken en 1 flessenrek en er ging ook geen lampje branden bij de kassiere bij het zicht van zo'n stapel onderdelen...

Dus ik 45 euro afgerekend met de toevoeging van het meisje achter de kassa dat ik: "Echt wel een goede deal had !"

Je zou eens moeten weten !

Dus nu 2 van deze:

En een van deze:

Ze bestaan uit 2 delen dus ik heb de 1 gewone en 1 flessen deel op elkaar gestapeld omdat je anders je flessen echt hoog opgestapeld hebt...

Past ook net in m'n kelder trouwens, kelder is 180 hoog en deze delen zijn gestapeld 178
Nu nog een een breed deel er naast en dan ben ik compleet want dan heb ik een totale breedte van 240 cm aan stellages en heb 245 breedte in de kelder, dus alsof het er allemaal voor gemaakt is !

Ideale shit dus en dat voor een prachtprijs
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 18:17:51 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69819029
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een prima deal !

Is je kelder nog steeds waterdicht ?
Dacht ik

Ja de kelder is nog steeds droog...

Heb zoals eerder gezegd de hoeken uitgekapt en gedicht en toen constant kranten erin gelegd om de vocht uit de vloer te trekken.

En constant het raampje open laten staan samen met de deur zodat het kon doortochten.

Toen donderdag en vrijdag 2 lagen kelder epoxy aangebracht en dan tot zondag uit laten harden... Echt ideaal !

Het enige wat ik moet zeggen is dat het super spul is alleen op de verpakking staat dat je niet meer moet aanmaken dan je in 30 min kan verwerken...
Maar geloof me, na 5 min begint het al te binden en wordt het lobbig en aangezien je het met een blokwitter in het cement moet "wassen" heb je op een gegeven moment geen schouder meer over...
Want je moet het oppervlakte volledig dichten en dat is wel een pens vol werk ! Maar aan de andere kant, als je het snel en onnauwkeurig wilt doen dan is de kans op doorlekken ook weer groter, en geloof me, het heeft wat uurtjes gekost maar het oppervlakte is echt 100% gedekt !

Het is kurkedroog, maar ik hoop dat we binnenkort even een heleboel regen krijgen in een week ofzo, dan is het de echte vuurdoop, maar ik weet eigenlijk voor 99,9% wel zeker dat het goed is...
pi_70377851
Zo, jij gaat rap!
Hartstikke mooi....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:30:54 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70380079
das geen goeie deal maar diefstal . maar gaat goed daaro. wordt veel werk verzet!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:46:16 #165
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_70380809
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
klasse
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:50:29 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70380979
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:44 schreef Dengaman het volgende:
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:

[ afbeelding ]

inclusief

[ afbeelding ]

Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden... En aangezien ik er 2 moet hebben...
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:55:40 #167
67385 ROG
Go on, say it.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:32:52 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70388038
quote:
Klopt ROG is de tipgever Dus alle credits naar hem

Ik ben alleen de boodschapper

Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:26:22 #169
67385 ROG
Go on, say it.
pi_70392039
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt ROG is de tipgever Dus alle credits naar hem

Ik ben alleen de boodschapper

Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
Het was goed teamwork, ik wist nl. niet meer voor wie het nou was..
pi_70509756
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
quote:
Echt super bedankt !

Heb net de bestelling de deur al uit gedaan want nu heb ik voor hetzelfde geld ook meteen alle beslag van de suite deuren terwijl ik bij die andere site alleen al 65 euro per slot kwijt was voor de wc en douche... Om vervolgens ook nog eens 15 euro verzendkosten te moeten betalen, stelletje graaiers !

Heb nu dit besteld:

2x Nikkel slot voor Douche en WC

4x Nikkel met zwart bakeliet handgreep voor de Suitedeuren

1x Schuifdeuroverval vernikkeld voor de Suitedeuren

Origineel zit er nu ander beslag op, alleen dat is helemaal verweerd, heb geprobeerd te polijsten maar resultaat is niet zoals ik het zou willen, en dit is helemaal in de stijl die ik heb qua deurkrukken.

Heb namelijk deze krukken:

En dan de bovenste en via via kunnen krijgen voor 15,- per stuk...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:35:02 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70510982
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Dengaman het volgende:

Echt super bedankt ! ...........................
Graag gedaan En de 10% tipgeld rekening kan ROG sturen naar
pi_70511271
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
pi_70512426

[ Bericht 100% gewijzigd door Dengaman op 30-06-2009 13:23:52 ]
pi_70512493

[ Bericht 100% gewijzigd door Dengaman op 30-06-2009 13:25:48 ]
pi_70512618
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:44 schreef Syytön het volgende:
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
Die heb ik al bijna een half jaar in huis liggen... En wat betreft de kwaliteit, die is echt solide... Beter dan de el cheapo krukken die ze nog meer verkopen.
De veer is stevig en de constructie idem dito.

Zou alleen effe wachten want ze zijn wel bijna 5x per jaar in de aanbieding en dat scheelt je gewoon 15,- per deur. Dus voor een heel huis behoorlijk de moeite waard.

Daarnaast zit er zo uit m'n hoofd gewoon 5 jaar garantie op de krukken en op de dure 10 jaar maar die zijn 3x zo duur, dus met dat in m'n achterhoofd kan er weinig mis gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')