Om ook maar een update te doen wat betreft het keukenblad...
3 juni was me toegezegd dat ik met 2 weken het keukenblad zou krijgen... Nou om maar meteen weer met de deur in huis te vallen: KEUKEN KAMPIOEN IS EEN PLEURIS KUT GRAFTENT !
Die 2 weken is uiteindelijk 5 geworden en eindelijk zou donderdag dan het blad geleverd worden...
Dag van te voren een smsje gekregen dat het blad tussen 10:00 en 14:00 geleverd zou worden dus ik had geregeld dat m'n vriendin er heen zou gaan om het blad in ontvangst te nemen.
9 uur, Dengamans telefoon gaat... De bezorgster, dat ze voor de deur staat en er niemand is...
Nee logisch, dat was ook niet de afspraak ! Nou ja, snel naar huis gebeld, vriendin in de auto en 5 min later bij de woning.
Of m'n vriendin meteen effe het blad wilde afrekenen, anders mocht de bezorgster 'm niet uitladen ! WEL GODVERDOMME ! Dat was wederom niet de afspraak want het blad zou onde coulance geleverd worden en zou een factuur krijgen.
Dus vriendin weer in de auto naar de bank om geld te halen...
Komt terug en gaat de discussie aan over het betalen. Waar op het episch wonder van een bezorgster zegt: "Ja u moet nu betalen anders mag ik 'm niet leveren en dan moet u het verder maar regelen met kantoor"
HALLO, WONDER DER NATUUR ! WAT REGELEN? HIJ IS AL BETAALD !!!!
Wat verwacht je? Dat het kantoor m'n geld terugstort en dan alsnog een factuur stuurt?
Nou ja, Dengaman, adem in, adem uit... Je hebt je blad, en daar gaat het om... Eind goed, Al goed !

Zou je denken...

Zaterdag het blad willen monteren en wat ontbreekt er... De verbindingsgaten...
* Dengaman hevig vloekend door het huis stampendGaten misten onderop, aan de zijkant en de gleuf voor de verbindingsstrip...
Met andere woorden, ZE HEBBEN ER DUS 5 WEKEN OVER GEDAAN OM EEN BLAD UIT HET MAGAZIJN TE TREKKEN, DAAR EEN HOEKJE AF TE ZAGEN, OP LENGTE TE MAKEN EN OP TE STUREN !
Samen met m'n pa dus maar op zoek gegaan naar een oplossing omdat terugsturen geen oplossing was omdat het dan wéér 5 weken zou gaan duren al dan niet langer.
Oplossing was niet makkelijk aangezien de gaten te groot waren voor een speedboor en een gatenboor niet kon ivm met de centerboor...
Eerst maar op een stuk afvalblad getest of er een gleuf in gemaakt kon worden met de flex... Uiteindelijk veel rookontwikkeling een zwarte gleuf maar wel een die ging passen.
Dus deze in het nieuwe blad gemaakt en ook nu weer veel rook, stank maar een perfecte gleuf.
Toen de gaten voor de pennen gemaakt in de kopse kant. Ook geen groot mirakel omdat je daat gewoon een grote houtboor voor pakt, de maten overneemt van het beschadigde blad en gaan...
Toen de gaten voor de onderkant... Na lang denken maar eens bij een vriend van me langs gegaan die timmerman is. Die stond op het punt naar een bruiloft te gaan dus effe de bovenfrees erop zetten had ie geen tijd voor...
En aangezien ik nog nooit met een bovenfrees gewerkt had was dat dus geen optie.
Tot hij ineens een idee kreeg... Wij naar z'n bus toe, koffer met gatenboren erbij, maar toen uitgelegd dat dat niet wilde ivm met centerboor.
Dit setje was echter een setje dat je de boren kon wisselen om de centerboor zelf:
![]()
Soortgelijk setje...
Toen heeft ie van centerboor de kop afgeslagen, dus gewoon doormidden geslagen...
Toen met de centerboor en gaten boor even een rondje geboord in het blad en toen de centerboor verwisseld met het doormidden exemplaar. Toen een gat gezaagd van 1,5 cm diep en met een beiteltje uitgekapt.
Dus zoals je ziet een pens vol werk, een hele zaterdag naar z'n grootje en de planning bij lange na niet gehaald. Want het was de bedoeling ook de wasbak en kraan te plaatsen en alles aan te sluiten op boiler, water en afvoer. En het einde van het liedje was dat enkel het blad er op lag !
Nou ja, volgende keer beter...
Psst... Had ik al gezegd dat
KEUKEN KAMPIOEN een TYFUS HOERIGE KUT ZAAK IS? DIE ECHT HET BLOED ONDER M'N NAGELS WEGTREKT EN WAT MIJ BETREFT MORGEN MAG VERBRANDEN !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]