abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62548908
*Klusupdate*

Nog steeds geen foto's maar die staan op de camara dus dat is my bad...

Verder zijn we aardig opgeschoten weer.
Afgelopen zaterdag heb ik een Handmuurzaag gehuurd bij Boels met Diamantblad om hiermee de schouw, kast en doorgang naar de garage in te zagen.
Doorgang naar de garage was namelijk 77 cm breed en geen kozijn, was namelijk gewoon gestuct en netjes gemaakt.
Echter aangezien ik heel veel met motoren aan het sleutelen ben en vaak motoren in de garage heb staan inclusief mijn eigen heb ik besloten om een brandvertragende deur erin te zetten.

M'n neefje was zo aardig om een brandvertragende deur over te hebben en me die te schenken. Dus enkel een kozijn ophalen bij de bouwgroothandel en gaan. Echter de breedte van de deur + kozijn was 93cm dus 93 past niet in 77 dus zagen !

Boels had het iets mooier uitgelegd dan in werkelijkheid, want wat een slagveld van slijpwater, smurrie enz.

Nadat de opening groter was geworden maar besloten de schouw en kast te gaan verwijderen met beleid met een voorhamer omdat het anders een te groot zooitje zou worden.

Verder heb ikzelf de hele middag onder de vloer gelegen om oude leidingen te verwijderen.
De vorige eigenaar heeft bestaande leidingen afgedopt, en nieuwe leidingen getrokken maar de oude niet verwijderd.
Ik ga nu ook weer nieuwe leidingen leggen dus dat zou dan de 3e generatie leiding worden...
Alles wat ik niet weer ga hergebruiken is verwijderd en de leidingen waar ik vanaf ga trekken zijn nu eerst tijdelijk afgedopt.

Verder hebben we gister de gaskachel verwijderd zodat ik in de achterkamer het laminaat kan verwijderen.
Let op !

* Klusblundert *

Netjes de gaskraan dichtgedraaid zodat de kachel af was gesloten... Snelkoppeling losgedraaid die aan de kachel vast zat.
Vader en ik buigen over de kachel heen om 'm op te tillen en pa ruik lichtjes gas, waarop ik nog zeg van: joh geeft niet, zal wel uit de kachel komen, kraantje is dicht ja...
Wij de kachel tijdelijk naart de garage verplaatst in afwachting van verkoop. Komen terug en ik zou de snelkoppeling achter de kraan effe los draaien zodat de linkpijp ook weg kon.
Waarop m'n pa wat scheurtjes ziet in de verf voor de kraan, dus die gaat wat frotten. Ik zeg nog: kijk je uit? Is wel gas he... Ja was geen probleem, chill, niks aan de hand...

*Plop*

*KUT, GAS !!!!!*

Vader met stuk leiding in z'n hand, gas spuit de kamer in, Dengaman sprint naar de meterkast om gaskraan dicht te draaien...

Wat blijkt nou, soldering heeft dus nooit goed gehecht, dus met andere woorden hij had dus zomaar z'n hele huis in lichterlaaie kunnen hebben mocht iemand eens tegen die kachel zijn gelopen waardoor de verbinding was verbroken...

Levensgevaarlijk, maar nu effe tijdelijk opgelost met gastec eindkap aangezien de leiding op den duur toch weg gaat...

Van den week weer update en dan zeker MET foto's !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  zaterdag 8 november 2008 @ 03:37:17 #102
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63047625
Ik meld me voor de volgende update!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63048191
Tvp, mooi huisje hoor!, veel succes met de verbouwing!
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:39:47 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63060916
Wat onwijs leuk om te lezen!
En wat een mooi gasfornuis!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_64574859
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
pi_65028200
Zo, leuk om te zien dat het topic nog leeft haha.

Mede door m'n eigen schuld dat ik er niks aan heb gedaan om meerdere factoren. A. ben ik gewoon te druk met het huis. B. Heb ik sinds een korte tijd m'n relatie verbroken en C. Ik heb ook nog een sociaal leven met bier en vrienden dus dan komt er van het bijwerken effe niks.

Maar nu heb ik de mazzel dat ik even op kantoor zit en dus genoeg tijd heb om weer updates te maken, maar dta hoop ik in de loop van de avond klaar te hebben, omdat ik de afgelopen 3 maanden veel foto's heb gemaakt en dus moet terug brengen naar een redelijk formaat haha

Dus heute abend einen update !
pi_65028388
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 09:36 schreef tsfBully het volgende:
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
Welke straat woonde je dan? Want ik ben omringd door straten haha.

Wat betreft de buurt heb je zeker gelijk, het is een hele rustige gezellige buurt zonder noemenswaardig verkeer.
De weg daarentegen die je bedoeld is de Rijksweg en tussen mij en die weg liggen nog een stuk of 5 huizen dus last heb ik er totaal niet van ! En verkeer pakt niet de Wetterstein omdat je sneller via de Houtman straat kan of de Piet Hein omdat je dan meteen naar de C1000 kan, dus ook wat dat betreft valt de verkeersdrukte heel erg mee !

Wat betreft het huis... Ja het is geen villa, maar dat wilde ik ook helemaal niet. Echter lijkt ie aan de buitenkant kleiner dan ie daadwerkelijk is. Dit omdat aan de buitenkant het dak redelijk laag begint.
Echter van binnen kan je zien op de foto's van de slaapkamers dat daar een schuin gedeelte in zit.

De plafonds beneden zijn dan ook 265 en boven 250... En nu met een zolder boven is het helemaal een stuk ruimer geworden omdat je nu geen slaapkamer hoeft op te offeren voor opslag.

Maar vanavond de foto's !
pi_65753794
Nou eindelijk de foto's van m'n camera gehaald...

4 weken later dan geplanned maar goed, drukte in het huis, stress om allerlei zaken die niet lopen zoals ze moeten lopen maar goed...

De foto's !

Nadat we vorige keer de plafonds eruit hadden gesloopt was het nu de beurt aan de "badkamer"

Alle tegels eruit gehaald en zoals eerder al gemeld was het laag over laag gelegd dus heb er 3 lagen uit gesloopt.
Op de wanden was het een crime om het eraf te krijgen met hamer en steenbeitel dus op een gegeven moment maar de boorhamer met SDS beitel er op gezet. Wilde iets beter maar toch een tijdrovende klus geweest !

Toen was de super bijkeuken aan de beurt !

Zoals je op de foto kan zien is het een beetje scheef

Dit had zo een vloer kunnen zijn uit een Esscher tekening omdat het zowel horizontaal als verticaal niet recht ligt, er holle tegels lagen en de tegels oerlelijk waren.
Dus hop en eruit.

Zoals je ziet bleek er in de hoek een luik te hebben gezeten. Die heb ik opengeslagen met een moker.

Op de foto kan je ook zien dat dit alleen maar goed is geweest want het pijpje van de wasmachine was dus nergens op aan gesloten terwijl ie op die andere foto zo mooi de vloer in lijkt te gaan.

Dit klopt ook, alleen liep dan het water in het gat, dan als het niveau hoog genoeg was dan liep het door de aansluiting op het riool weg...
Maar doordat er door de jaren heen zoveel water in was gekomen was de grond in het gat ingedikt en dus moest het al ruim 5 cm zijn voor het weg wilde lopen.

Vandaar ook de schimmel in de hoek van een kleine 10 cm hoog...
pi_65753863
Nu de tegels eruit waren was het tijd om de doorgang naar de garage te maken, of beter gezegd groter te maken...
Dit was 77 cm en moest 93 worden ex kozijn dus er een muurzaag opgezet...

Wat dat betreft heeft m'n pa er een knap stukje werk op gedaan want nadat het gat gemaakt was heeft ie er een kozijn en deur ingemaakt.

Voor iemand die geen timmerman is, is dit echt een stukje topwerk !

Het resultaat !

[ Bericht 8% gewijzigd door Dengaman op 05-02-2009 01:19:05 ]
pi_65754313
Toen was het tijd om door een bevriende timmerman de nieuwe dwarsbalken te plaatsen.

Nou ja, nieuwe? De oude "balken" waren steigerplanken op hun kant die bevestigd waren aan de gordingen waaronder een plafond was geschroefd.

Nu was het de bedoeling dat de nieuwe balken ook weer op de gordingen zouden rusten... Tot het moment dat ze zouden beginnen met het hele gebeuren.
Collega van die timmerman liep eens te meten en te berekenen en de conclusie was dat ik een zolder zou krijgen die op een punt maar maximaal 100kg zou kunnen dragen, omdat meer belasting onverantwoord was wat betreft de gordingen.

Nu weeg ik zelf al 85kg dus dat zou betekenen dat ik maar max 15kg zou kunnen meenemen... Geen goed idee dus...

Besloten om dan de hele constructie een kwart slag te draaien en balken te bevestigen aan de draagmuren en daartussen met muurankers de balken te plaatsen.
Zo gezegd, zo gedaan met als enig resultaat dat het allemaal 1,5x zo duur werd... Maar beter zo dan dat je iets koopt waar je niks aan blijkt te hebben in de praktijk !

Wat wel netjes was, was omdat de timmerman een foute berekening had gemaakt en het dus op de nieuwe manier een dag langer zou duren ik enkel de materiaal kosten hoefde te betalen, dus muurankers en hout en dat uurloon voor hun rekening was !

Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...

Dengaman was zo slim geweest om 244x122 platen te bestellen en dat werkt wel lekker snel maar is niet, en ik herhaal, niet handig
Manouvreren op die zolder en volgens mij heb ik die krengen wel 20x in handen gehad omdat ik ze steeds op een plek moest leggen waar dan effe daarna een plaat moest komen. En het probleem was dat als ik aan iedere kant van de zolder 2 platen had gelegd de openingen te klein waren om die andere platen boven te krijgen...

Lastig allemaal maar 12 platen, 2 avonden en 400 schroeven verder zat alles erin waarna ik samen met m'n pa de vlizotrap heb geplaatst de zaterdag erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dengaman op 05-02-2009 16:59:05 (typo) ]
pi_65754559
Klein probleempje nog gehad met de Vlizotrap...

Pa loopt een middag de trap op en zakt dus gewoon door een van de treden... De deuvels zijn gewoon volledig doormidden...

Pa een doodsmak gemaakt maar gelukkig wel goed vanaf gekomen, wat schaafplekken op schenen maar verder niks gelukkig !

Dus Altrex gebeld, moest foto's opsturen en laat nou net dit model geen garantie meer hebben blablabla

Dus beetje boos geworden en toen uit coulance hebben ze besloten een nieuwe trede te sturen... Meer wilde ik ook niet dus ideaal.
Tot er een vrachtwagen van Altrex voor de deur stopt en blijkt dat losse tredes ze niet leveren dus maar meteen een nieuw tussenstuk gekregen !

Dus kapot 2e deel losschroeven en nieuwe 2e deel ertussen en hoppa !

Altrex bedankt !
pi_65754788
Bedenk ik me in een keer dat ik de Vonkenber foto ben vergeten !

Vonkie, deze is voor jou...

Zoals je ziet een nieuwe meter, met een redelijk nieuwe meterkast er boven... 5 groepen, ieder met een Alamat dus vandaar geen aardleks.
Mist wel een hoofdschakelaar dus het was sowieso al de bedoeling dat het aangepakt gaat worden.

Moeten sowieso groepen bij voor de keuken, aangezien die al 3 groepen nodig gaat hebben, de bijkeuken ook al 2 voor droger en wasmachine dus dan ben je er al doorheen...
pi_65754860
Tijd om nu m'n bedje in te duiken, dan kom ik morgen met de nieuwe updates...
pi_65757161
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.

Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
pi_65761353
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:57 schreef Gurb het volgende:
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.

Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
Had gekund, maar het ligt er nu gewoon veel mooier in... Dus ja, het heeft wat werk gekost maar het uiteindelijke resultaat is er ook naar...
pi_65762296
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je

dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:31:24 #117
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_65762732
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:32 schreef Dengaman het volgende:
Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB

maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
© www.driekeerniks.be
pi_65764930
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je

dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
pi_65765842
quote:

Zal straks even voor je opmeten Morph... Ik weet het zo niet, lat het je vanmiddag wel effe weten...
pi_65765964
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef Driekeerniks.be het volgende:

[..]

lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB

maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
Ja klopt, my bad... Zijn Watervast verlijmde Underlayment...

Verwarde me met OSB maar die kon ik niet krijgen in dit formaat met mes en groef dus vandaar gekozen voor Underlayment...

En ja, de constructie is nu gewoon veel stabieler en veiliger... Nu kan het ook echt als opslag gebruikt worden en zelfs desnoods als kamer, al zijn de plafonds boven niet heel hoog (max 1,95).
Maar qua gewicht zou het kunnen...
pi_65771545
quote:

Mijn langste overspanning is 3,20. En de balken zijn 5,5 x 15

Hoop dat je er wat aan hebt...
pi_65859453
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:43 schreef Gurb het volgende:

[..]

houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
pi_65863618
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Klopt...
pi_65871668
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
pi_65872090
quote:
Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
Ligt er aan hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat als je balken gaat halen je niet vragt naar dikte 17cm, want dan krijg je een blak van 40cm hoog

Beetje gezond verstand in deze is wel handig
pi_66568730
Zijn de gaskachels/haarden 4 maanden later al weg (lees verkocht)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66574999
blijf het volgen...
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_67219805
En, nog vooruitgang die je met ons wilt delen?
  donderdag 9 april 2009 @ 08:31:48 #129
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67852883
tvp, interessant om te volgen!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_67858053
Heb je die houtkachel nog?
pi_69522910
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:42 schreef Xs2Shanna het volgende:
Heb je die houtkachel nog?
Voor wat het waard is, nee die zijn voor de winter allebei verkocht...

Achteraf misschien niet een van de meest verstandige keuzes geweest. Maar toen kon in nog niet weten dat we een van de meest strenge winters zouden krijgen sinds jaren zodat ik met een blok ijs in m'n wc en allemaal bevroren leidingen zou zitten...
pi_69523268

[ Bericht 86% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 13:14:46 ]
pi_69523462

[ Bericht 100% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 13:01:10 ]
pi_69523988
Maar goed zoals beloofd hierbij weer wat foto's...

Excuses voor het lange wachten maar bij gebrek aan een laptop heb ik een aantal weken (lees: maanden) niet kunnen posten.
Nou ja niet kunnen, het gemak van een laptop miste ik en om me nu af te zonderen boven ging me ook te ver dus even een inhaalslag !

Zoals de meesten nog wel weten was ik nog in de sloopfase.
Ditmaal moest de schouw in de achterkamer het ontzien:

Zoals op de foto nog te zien is zijn de gaten voor de stopcontacten ook geboord. Net als de rest van het huis (64 stuks).
De opbouw ga ik iets verlagen zodat deze op 1,25 meter komen overal, en de stopcontacten op 15 cm.
Het stopcontact aan de rechterkant van de schouw komt te vervallen...

Voor de mensen die zich het afvragen... Ja de schouw is massief beton en achteraf bleek in het deel waar op de foto de tegels al vanaf zijn een betonnen latei te zitten met 3 stalen pennen...

Maar daar was deze vriend weer goed voor:

Het slopen van de schouw heeft me aangezien dit wel met beleid moest een dagje gekost...
daarna meteen regelwerk erop gemaakt voor gipsplaat en de muren waar de schouw deels in gebouwd was aangesmeerd met snelcement.

Iets wat te zien is op de foto is dat er een deel zwartgeblakerd is en een deel niet... Dit was 50 jaar zand, takken en andere meuk wat allemaal waarschijnlijk in de schoorsteen is gewaait.

Samen met 3 vogelskeletten maar dat is nu niet mee mogelijk aangezien ik op de schoorsteen een kap heb geplaatst die dit zou moeten voorkomen want wat je niet wilt is getjilp horen achter je muur terwijl je zit te eten.
pi_69524629
Na het slopen van de schouw was het de bedoeling aan de keuken...
Eigenlijk zou het blok blijven omdat dit een keuken was uit 2001, dus in feite nog in orde.

De bedoeling was nieuwe deurtjes te maken of te komen maar uiteindelijk toch maar gekozen om er een nieuwe keuken in te zetten omdat het verschil tussen eerst (voor nood) andere deurtjes en allemaal losse apparatuur maar net goedkoper was dan een nieuwe keuken met alles inbouw.

Tijdens het tegels kappen bleef heel veel tegellijm achter op de muur. Tijdens het pogen dit eraf te kappen nam ik echt halve stukken muur mee waarna maar besloten is een stucadoor erbij te halen.
Ik kan zelf veel dingen, m'n vader kan ook een heleboel maar er zijn dingen wat je gewoon niet zelf kan of wil doen en stucen is daar een van !

Verder zie je aan de rechterkant van de foto meerdere gleuven gefreest waarvan het detail:

Dit zijn de leidingen van (van links naar rechts) de garage, wasmachine en droger, allen dus een aparte groep.
Wasmachine en droger hebben sowieso al een aparte groep nodig en maar besloten de garage ook een aparte te geven aangezien ik straks vrij veel zware gereedschap ga gebruiken in de garage en te voorkomen dat ik bepaalde groepen ga overbelasten...

De meest linker gleuf is voor de gasleiding naar de garage. Dit heb ik besloten omdat ik nog niet weet wat voor kachels ik ga doen in de garage.
Óf een gevelkachel, óf gaskachels óf een aparte cv (kleine goedkope 2e hands ketel) en in alle gevallen heb ik dan wel gas nodig.
Daarnaast, mocht ik het niet gebruiken dan valt de afgedopte leiding onder het gipsplafond in de garage.
Deze oplossing dus om te voorkomen dat ik straks als alles klaar is de keuken enbijkeuken weer mag slopen voor een lullige 10m leiding.

Tijdens het frezen van het stopcontact voor de afzuigkap bedacht ik me ineens dat ik wat vergeten was...
Effe denken en toen bedacht ik me ineens, hier komt de afzuigkap, frituurpan onder de afzuigkap is gewoon frisser.

Afzuigkap + frituurpan = hmmm, ik vergeet echt iets...

KAK, een stopcontact voor de frituurpan ! Nou ja dan maar effe horizontaal en hoppa, probleem alweer opgelost.

bij gebrek aan keuken maar even tijdelijk een "keuken" aangelegd in de bijkeuken.

Hier is ook meteen te zien dat de leidingen getrokken zijn naar de wasmachine en droger. Let trouwens niet op de "centraaldoos" maar dit zie je straks toch niet meer en dit ga me gewoon meer ruimte om met lasklemmen te werken dan een normale centraaldoos én deze is platter dus minder ruimte nodig onder het plafond.
pi_69525155
Beneden was alle elektra klaar en toen besloten om boven alle elektra aan te leggen.

Ik had besloten om alle elektra net onde de vloerplaten door te laten lopen van de zolder om zo ruimte over te houden voor de waterleidingen die er onder gaan lopen en kruisen.
Nadeel hiervan was wel dat ik ontelbare gaten heb moeten boren met een 20 mm speedboor door alle balken om de leidingen van kamer naar kamer te lussen.

De centraaldozen heb ik vast gemaakt op een framewerkje wat ik tussen de balken heb gemaakt, redelijk simpel en kan eventueel het gewicht van de lamp ophangen. Dusdanig dat ik er zelf aan kan hangen dus een lamp van 90 kilo is geen probleem.

Verder speciaal voor Vonkie een voor en na foto van de meterkast:

Voor:

Na:

Zoals te zien is 10 groepen waarvan 2 alamats zijn. Daar is voor gekozen omdat deze voor de fijne aparatuur is en ik ze toch nog had liggen.
Verder zit alle televisie en internet ook in de kast. Heb de groene kabel van de AOP buiten uitgegraven, gat geboord in de buitenmuur naar de kruipruimte. daar de kabel met een F-connector female-female doorgelust naar de meterkast en daar zit m'n AOP (Tratec 1000b)

Vanaf daar gaar ie door naar het internet splitsingskastje (ETU-01) en vanaf daar een kabel naar het kabelmodem en naar de versterker (linkerkant van de foto.)

Voor de liefhebber het schema:

Later heb ik zelfs de versterker er nog tussenuit gehaald omdat het signaal overstuurd werd, zelfs met de versterker op minimaal...
Het Koka799 kabel heeft zo weinig weerstand dat het zelfs afstanden van 25 meter zonder versterking probleemloos kan overbruggen !
pi_69525414
Tegelijkertijd met de balken zijn ook de doorgangen op zolder gemaakt samen met de doorgang voor de inloopkast.
Om het gewicht op te vangen zijn hier lateien onder geplaatst en ingemetseld in de originele muur.

De originele doorgan dicht gemaakt met een simpele OSB plaat, dit wordt aan de buitenkant even afgewerkt en behangen dus daar zie je niks meer van weer. Om hol klinken tegen te gaan wordt het aan de binnenzijde nog geisoleerd.

pi_69525559
Ik had al verteld dat we een doorgang hadden gezaagd naar de garage.
Ondertussen had m'n vader al een kozijn geplaatst samen met een brandvertragende deur en dorpel dus nu kan ik ook binnendoor naar de garage.

Op de achtergrond zie je m'n nieuwe kozijnen al staan die erin worden gezet als het weer het wat beter toelaat.
Ze waren ongelakt afgeleverd en m'n vader (glaszetter en schilder) heeft de ruiten geplaatst, afgekit en de ramen in de loodmenie en grondverf gezet.

Een aantal dagen later was het eindelijk droog en niet meer godsgruwelijk koud dus werden de kozijnen geplaatst boven.

Ik had er voor gekozen om van de kantelramen steekramen te laten maken omdat ik dit gewoon parktscher vind.
Het enige probleem was dat het namaken van 1 kozijn in de originele profielering net zo duur was als het maken van 2 kozijnen in standaard profielering.
Het voordeel was namelijk dat het standaard profiel machinaal gemaakt kon worden en de originele handwerk zou zijn.
Dit resulteerde wel in een ruimte aan de binnenkant:

Maar dit is uiteindelijk opgelost door een bredere lijst erin om te maken en de originele (kapotte) vensterbank te vervangen door een natuurstenen exemplaar.

Ipv de vensterbank op maat te maken hebben we gewoon de muur uitgekapt en de hele vensterbank erin geschoven...
Steviger kan niet !

[ Bericht 50% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 14:10:23 ]
pi_69525866
Een kleine update dit maal.

Ik vond de originele beglazing van de deuren niet mooi, dit was hameglas en vond ik wat oudbollig.
De originele deuren horen gewoon bij het huis en er komt ook weer nieuw ouderwets jaren 50 beslag op maar de ruiten waren niet mijn smaak.

Mijn vader heeft ze vervangen door melkglas. Hiermee creeër je mijns inziens toch een modern tintje aan een ouderwets huis zonder het karakter te verneuken.

pi_69526162
Eindelijk begonnen aan de (verlaagde) plafonds.
Besloten is om boven het regelwerk niet onder de balken te plaatsen maar er tussen... Dit scheelt gewoon toch weer 3 cm. Echter dit levert wel een bult extra werk op maar dat mag de pret niet drukken

Aangezien ik toch bezig was met het maken van regelwerk de binnenkant van de inloopkast ook maar meteen meegenomen.
Tussen en achter de regels zitten 2 lagen van 6 cm polystyreen. Dit voorkomt dat het hol gaat klinken als je op de wand klopt. Het klinkt uiteraard anders dan een massieve muur maar het helpt altijd wat.

Tijd om gipsplaten op te halen !
Gelukkig kon ik via via direct platen kopen bij de gipsfabriek hier in Delfzijl wat me dus veel geld scheelde en ook de mogelijkheid had om lengtes en breedtes te kopen die eigenlijk niet voor Nederland bedoeld zijn maar de engelse of Franse markt.
Om een idee te geven, ik heb totaal bijna 90 vierkante meter gips gehaald met een totaal gewicht van 600 kg...
Tijd om het weg te douwen in de plafonds !

Ik had nog was speciale 6mm plaatjes over en daar heeft m'n vader een plafond afdichting van gemaakt voor de schouw.
Rondom een facet geslepen kantje eraan gemaakt zodat het straks niet mee opvalt dat dit er nooit heeft gezeten als het plafond is gesaust.

Detail:
pi_69526283
Ondertussen is de stucadoor ook geweest voor de keuken...
Ik ben zo tevreden dat ik besloten heb om de achterkamer en voorkamer ook te laten doen omdat daar echt heel slechte sierpleister op zit en zelf stucen (wederom) geen optie is...

Ik heb het plafond, kantlatten en verlichting er al in zitten en m'n vader heeft het plafond al gesaust.
Daarna net als boven maar natuursteen vensterbanken erin gezet.
Op zich lijkt dit heel duur wat ik van alle kanten hoor maar de vensterbankjes zijn gekocht bij de Hornbach voor 19 euro per stuk alleen waren te lang en te breed maar zijn door de lokale grafsteen boer op maat gemaakt tegen uurloon (10 euro totaal).
Dus dan heb je voor een kleine investering een super afwerking !

Tijd om de keuken te plaatsen, en zoals je op bovenstaande foto kan zien had ik de afvoer al gemaakt en was de voorbereiding van de water al onder de vloer gemaakt zoals dit op het leiding schema van de Keuken Kampioen stond...

Nou zal ik je een geheimpje verklappen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen de keuken geplaatst.

* Dengaman zegt er bij dat de keuken niet echt blauw is maar de beschermfolie er nog opzit

Leuk detail is dat de keuken op 21 cm hoogte komt vanwege de hoogte van de plint. Dit allemaal geen probleem, rekening gehouden met de vloer 1,5 cm dus allemaal top.
Pootjes van de vaatwasser uitdraaien, rolmaat ernaast. Draai Draai Draai, *PLOP* *RINKEL*...

Pootje op de grond.... Blijkt dat de stelpoten maar 19 cm zijn... Nou ja, dan maar balken onder de pootjes gemaakt en zo alsnog de vaatwasser op hoogte gezet...

[ Bericht 40% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 14:44:55 ]
pi_69527167
Zoals je kan zien mist er een keukenblad. Of althans mist... Dit keukenblad was beschadigd.

Er zit een luchtbel onder de HPL toplaag en dit is zo niet te zien maar als het licht er op schijnt echt heel duidelijk zichtbaar.
Keuken Kampioen gebeld, probleem voorgelegd en zie zouden wel een mannetje sturen. Houtlijm er tussen, klem erop en gaan met die banaan...

Resultaat: RUK !

Keuken Kampioen gebeld, zou garantie worden van de fabriek, Dekker te Zevenhuizen.
Komt een expert langs van Dekker, kijkt er naar en bevestigd dan het een probleem is van Dekker en dat het wel een voor komt en ik gewoon een nieuw blad moet hebben.

Maakt rapport op, fotootje erbij, ik teken het rapport en hij gaat weg... Week later, telefoon van Dekker.
Ze hadden de foto eens bekeken en dat kon niet hun schuld zijn.
Ik zeg nog dat ik het knap vindt dat ze dat uit een foto op kunnen maken terwijl ze het blad niet gezien hebben en notabene hun expert toegaf dat het hun schuld was.

Toen verschuilden ze zich achter het feit dat Keuken Kampioen al had geprobeerd te repareren en dat dan de garantie vervalt.

Ik weer bellen met Keuken Kampioen en duidelijk aangegeven dat ik een contract met hun heb en zij maar moeten zorgen voor een nieuw blad en hoe zij het gaan verhalen op Dekker hun probleem is.

Einde van het liedje, 5 weken verder en nog geen blad of überhaupt een oplossing...

Toen begon ik eens te denken en te meten. Ik wilde namelijk boven m'n wasmachine en droger hetzelfde blad hebben voor waspoeder enz op te zetten en de offerte had ik al thuis... Toen het blad opgemeten en als ik de beschadiging eraf zou zagen zou die perfect zijn voor de bijkeuken...

Ik Keuken Kampioen gebeld. Voorstel gedaan dat ik dan zelf een blad zou betalen om van alle gezeik af te zijn en zsm een blad te hebben.
Hun het voorstel gedaan dat ik het blad inkoopsprijs zou krijgen en het blad wat ik nu heb zou mogen houden.
Zij schieten er dan niks bij in en ik ben (dat weten zij niet) goedkoper uit dan de offerte die ik thuis had voor de bijkeuken.

2 vliegen in 1 klap, eind goed al goed, maar qua service hoef je dus écht niet te rekenen op Keuken Kampioen !
pi_69528039
De stucadoor is langs geweest !
Alle wanden zijn nu glad en er is helemaal niet meer te zien dat er ooit een schouw heeft gezeten...
Ik ben zelf heel tevreden hoe de plaat tegen het plafond er nu uit ziet nu alles gesaust is.
Het lijkt net of het nooit anders heeft gezeten...

Verder is de uitbouw van de meterkast aangepakt aangezien de uitbouw de kamer in kwam en maar 2 meter hoog was en daarboven niks zat. Daardoor sprong het heel erg in het oog.
Veel mensen zeiden dat ik er wel een mooie plant op kon zetten maar dat was voor mij geen optie... Dus een frame gemaakt en met gipsplaat doorgetrokken naar heb plafond en de sierlijst langs het plafond wer nagemaakt met 6 mm gipsplaat.

Nu valt het gewoon niet meer zo erg op dat de meterkast eigenlijk in de kamer zit.

Hier kan je zien dat de radiatoren ook alweer tegen de muur zitten en de leidingen haaks in de muur verdwijnen.
Dan lopen ze door de muur onde de vloer waar ik alle leidingen heb getrokken.
Maar je ziet straks niks meer van de leidingen of onderblokken omdat hier de mantels overheen vallen.

Dit zijn trouwens de radiatoren hoe ze er uit zien nadat de mantels er omheen zitten.

En dit de knoppen die er op komen, omdat ik de standaard witte knoppen wat saai vond:

Daarnaast kan je op de foto zien dat de vensterbanken allemaal al verwijderd zijn.
Ik heb bij de Hornbach wederom alle vensterbanken gekocht die nu bij het Natuursteenbedrijf liggen om op maat gemaakt te worden.
Alleen de grote vensterbank van het grote raam kon ik niet bij Hornbach krijgen omdat de maximale diepte 25 cm is en 2 vensterbanken tegen elkaar geen optie is. Dus die wordt nu op maat gemaakt door het natuursteenbedrijf.

En om een idee te geven die ene vensterbank is net zo duur als alle vensterbanken in de rest van het huis...

Het gaat trouwens op deze kleur:

Shanxi Black
pi_69528296
Tijd om boven alle schuine delen te isoleren en daar de gipsplaten tegenaan te maken.
Had de keus uit glaswol, steenwol en dan nog eens normaal 60 cm dekens of spijkerflensdekens.

Uiteindelijk gekozen voor steenwol aangezien dat minder zou moeten jeuken...

Nou vergeet dat gerust !

Spijkerflensdekens was geen optie aangezien de breedte van de regels meer dan 60 was dus gekozen voor normale 60cm dekens.
Verwerken ging echt ideaal afgezien van de jeuk en de naden allemaal netjes afgeplakt met aluminiumtape.

Toen de plaat er tegenaan gemaakt, hier voor gekozen om een 6 mm plaat te gebruiken in tegenstelling tot de andere kamers hun schuine wanden waar 12 mm gebruikt is.
Dit is echter de overloop en niet de bedoeling om er ooit iets aan op te hangen wat in de andere kamers misschien wel de bedoeling is dus vandaar de keus.

Toen alle kantlatten gezet rondom en op de schuine wand. Dit wordt komende zaterdag nog afgekit, muren worden gerepareerd en dan sausen en dan zijn ook boven alle plafonds klaar !

pi_69528533
Verder mezelf een aantal weken geleden getrakteerd op een nieuw stukje top gereedschap voor o.a. het zetten van de kantlatten en straks het leggen van het laminaat.

Een Makita MLS100 255mm Afkortzaag.

Normale Adviesprijs ¤ 475,00 en ik heb 'm via marktplaats nieuw in doos voor 150,-

En daarmee ben ik dus lekker aan het klussen en krijg je dus onderstaande als resultaat !

Verdere specs zijn:

Technische specificaties
Opgenomen vermogen 1500 Watt
Diameter zaagblad 255 mm
Asgat 30 mm
Voorbereiding stofafzuiging ja
Asblokkering ja
Verstek L/R 45/45 º
Kantelen L/R 45/- º
Toerental onbelast 4200 min-1
Motorrem ja
Kabellengte 2,5 m
Geluidsdrukniveau 92 dB(A)
Afm. lxbxh 610x485x515 mm
Gewicht (EPTA) 14.7 kg
Max. zaagcap. 45º 48x120 mm
Max. zaagcap. 90º 75x130 mm

Verder is ie zowel horizontaal als verticaal in te stellen onder een hoek dus je kan er echt hele mooie dingen mee maken...

Nee ik ben tevreden met een top stukkie gereedschap !
pi_69533533
Wow.... ik dacht dat mijn verbouwing heftig was...

Mooie klus!
pi_69534768
Sow, dat is nog eens een flinke update

Een tip voor als je nog eens met glas/steenwol moet werken. Lange broek + langemouwen, handschoenen die je mouwen afsluiten en een dunne sjaal rond je nek. Vervolgens wat je ook doet, NIET in je gezicht wrijven. Wij spoten het af en toe van ons gezicht af met een plantenspuit.

Zo hadden mn broertje en ik geen last van jeuken toen wij de zolder isoleerde.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 19:38:09 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69535197
Wauw, je gaat nu echt als een speer ! Mag nu ook wel zou je zeggen

Dat dat met die natuurstenen vensterbanken nog zo veel scheelt; normaal zou je zeggen dat natuursteen hartstikke duur is !
pi_69536747
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef PeuRac het volgende:
Sow, dat is nog eens een flinke update

Een tip voor als je nog eens met glas/steenwol moet werken. Lange broek + langemouwen, handschoenen die je mouwen afsluiten en een dunne sjaal rond je nek. Vervolgens wat je ook doet, NIET in je gezicht wrijven. Wij spoten het af en toe van ons gezicht af met een plantenspuit.

Zo hadden mn broertje en ik geen last van jeuken toen wij de zolder isoleerde.
Zal het onthouden want de zolder moet ik ook nog isoleren... Alleen nu dit gedaan want daar kan ik straks niet meer bij en de zolder kan al wel als ik er woon...
pi_69537014
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, je gaat nu echt als een speer ! Mag nu ook wel zou je zeggen

Dat dat met die natuurstenen vensterbanken nog zo veel scheelt; normaal zou je zeggen dat natuursteen hartstikke duur is !
Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.

Alleen het verschil is volgens het natuursteenbedrijf dat de Hornbach het laat maken van "afval" stukken en minder goed polijst.
Maar bij het natuursteenbedrijf gaven ze ook toe dat dat voor binnen niet uit maakt maar bv grafstenen binnen de kortste keren onder de groene aanslag zitten maar in dit geval dus gewoon perfect werkt voor binnen.

Maar om je een idee te geven... Ik betaalde voor de slaapkamers 27 euro per stuk en die pasten perfect, die van de keuken waren 19 euro per stuk + 10 euro zaagkosten.
En die van de kamer waren 45 per stuk + 10 euro zaagkosten...

Dus in totaal 202 euro en dan te bedenken dat die van de voorkamer alleen al 275 euro moet kosten...

Dus ja het scheelt wel ja
pi_69539598
Zoo dat is pas een update
Ziet er goed uit!
Die raampjes met lood in vliegermodel zijn ook erg mooi.
En de vensterbanken ga ik onthouden
  zondag 31 mei 2009 @ 10:08:51 #152
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_69633772
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
pi_69653236
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
Ik heb even voor je gekeken...

Hardhouten kozijn incl hardhouten uitsteekraam, exact 650,- euro per raam.

Dit was inclusief plaatsen maar exclusief uitzetijzers, glas, glaslatten en in de loodmenie en grondverf zetten.
  woensdag 3 juni 2009 @ 07:01:10 #155
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69655452
Mooie klus, ben benieuwd naar 't uiteindelijke resultaat.
pi_69665499
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Dengaman het volgende:
Zoals je kan zien mist er een keukenblad. Of althans mist... Dit keukenblad was beschadigd.

Er zit een luchtbel onder de HPL toplaag en dit is zo niet te zien maar als het licht er op schijnt echt heel duidelijk zichtbaar.
Keuken Kampioen gebeld, probleem voorgelegd en zie zouden wel een mannetje sturen. Houtlijm er tussen, klem erop en gaan met die banaan...

Resultaat: RUK !

Keuken Kampioen gebeld, zou garantie worden van de fabriek, Dekker te Zevenhuizen.
Komt een expert langs van Dekker, kijkt er naar en bevestigd dan het een probleem is van Dekker en dat het wel een voor komt en ik gewoon een nieuw blad moet hebben.

Maakt rapport op, fotootje erbij, ik teken het rapport en hij gaat weg... Week later, telefoon van Dekker.
Ze hadden de foto eens bekeken en dat kon niet hun schuld zijn.
Ik zeg nog dat ik het knap vindt dat ze dat uit een foto op kunnen maken terwijl ze het blad niet gezien hebben en notabene hun expert toegaf dat het hun schuld was.

Toen verschuilden ze zich achter het feit dat Keuken Kampioen al had geprobeerd te repareren en dat dan de garantie vervalt.

Ik weer bellen met Keuken Kampioen en duidelijk aangegeven dat ik een contract met hun heb en zij maar moeten zorgen voor een nieuw blad en hoe zij het gaan verhalen op Dekker hun probleem is.

Einde van het liedje, 5 weken verder en nog geen blad of überhaupt een oplossing...

Toen begon ik eens te denken en te meten. Ik wilde namelijk boven m'n wasmachine en droger hetzelfde blad hebben voor waspoeder enz op te zetten en de offerte had ik al thuis... Toen het blad opgemeten en als ik de beschadiging eraf zou zagen zou die perfect zijn voor de bijkeuken...

Ik Keuken Kampioen gebeld. Voorstel gedaan dat ik dan zelf een blad zou betalen om van alle gezeik af te zijn en zsm een blad te hebben.
Hun het voorstel gedaan dat ik het blad inkoopsprijs zou krijgen en het blad wat ik nu heb zou mogen houden.
Zij schieten er dan niks bij in en ik ben (dat weten zij niet) goedkoper uit dan de offerte die ik thuis had voor de bijkeuken.

2 vliegen in 1 klap, eind goed al goed, maar qua service hoef je dus écht niet te rekenen op Keuken Kampioen !
Eindelijk maar toch de offerte vandaag in huis gekregen die ondertekend retour zou moeten, blijkt het a niet de afgesproken prijs te zijn (7 euro duurder) en tot overmaat van deze "service" ook nog eens 50 euro transportkosten...

Als je me over de zeik wilt hebben !

Nou ja, maar weer eens een belletje gedaan (ken het nummer al uit m'n hoofd ! ) en nu mag ik dan de transportkosten wegstrepen want dat was dan een foutje wat er per ongeluk ingeslopen was...

Nou ja, offerte is teruggestuurd dus met een week of 2 zal ik hopelijk m'n blad krijgen...

Voor de mensen die het op de ene foto niet goed konden zien... Dit is de kleur van het blad:

[ Bericht 0% gewijzigd door Dengaman op 03-06-2009 20:03:52 ]
pi_69668655
Ze proberen je altijd wel wat geld los te praten. Ik zou dus zo iemand zijn die daar bijna in zou stinken.
Ik let zelden op mijn rekeningen, en betaal meteen
pi_69670332
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:

inclusief

Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden... En aangezien ik er 2 moet hebben...
pi_69707169
Nu m'n vader bezig is met het afkitten van de kantlatten boven en het sauzen van de plafonds is voor mij de volgende klus aangekomen: De kelder !

Het probleem is hier dat de kelder onder water staat...

Toen ik het huis 3 jaar geleden bekeken heb was de kelder niet muf en kurkedroof, een jaar later weer wezen kijken, nog steeds niet muf en kurkedroog... 3e keer idem dito en dit in verschillende jaargetijden...
Dengaman koopt die hut en hoppa, water...

Nu blijkt dat het Waterschap het grondwater heeft verhoogd omdat anders de walkant van het nabijgelegen diep uit zouden drogen... Ik en vrienden van me die in de straat achter me wonen hebben sindsdien water in de kelder dus belletje gedaan naar het Waterschap.

Kwam er op neer dat als ik kon bewijzen dat het direct aan hun te wijten was ik de schade kon verhalen op het Waterschap...
Ja alsof ik dat kan, dat is echt praktisch onmogelijk !

Dus toen maar besloten om er zelf in bezig te gaan...

De kelder leeg gehaald en helemaal met de hand droog gemaakt, kranten op de grond gelegd om het vocht uit het beton te trekken...
Dit meerdere malen herhaald om de vloer droog te krijgen en toen droge kranten neer gelegd om te ontdekken waar de muur lekte. Bleek achterin in beide hoeken lek te zijn.

Vervolgens de muren uitgekapt en met Waterdruk Stop van Aquaplan het gat gedicht.

Dit is volgens de fabrikant:

Snelverhardend, gebruiksklaar afdichtingsmiddel, dat tijdens het kort drogingsproces
uitzet.
Het dicht onmiddellijk alle actieve waterinfiltraties (lekken), die via niet
bewegende scheuren, gaten, voegen en barsten, water doorlaten in beton en
metselwerk zoals lekken in kelders, vijvers, rioleringen, funderingen, zwembaden.

Kneed WATERDRUK-STOP met de handen tot een geschikte applicatievorm,
in functie van het te dichten lek. Niet langer kneden dan noodzakelijk.
Wanneer een lichte warmteontwikkeling wordt waargenomen is het verhardingsproces
begonnen en dient de voorgemodelleerde massa krachtig in de opening te worden
geperst. Afhankelijk van de temperatuur van omgeving en ondergrond, dient men ca.
30 seconden à 1,5 minuut krachtig te drukken, zonder te bewegen.

Dit heb ik er in zitten, en in één woord IDEAAL !

Half uurtje laten drogen en van de 20 cm lekkage sijpelde het nog maar door op 1 cm in beide hoeken, dus weer uitgekapt en dan pas merk je hoe hard het wordt ! Hetzelfde herhaald op die 2 plekjes en de kelder is droog !

Nu behandel ik de muren en vloer vanavond nog met Kelder Epoxy van Aquaplan.

KELDER-EPOXY is een twee-componentensysteem, bestaande uit een epoxyhars en
een emulsie-verharder.
Wanneer beide componenten bij elkaar worden gevoegd,
resulteert dit in een unieke combinatie, die een harde, slijtvaste en esthetische (gebroken
wit) dichtingslaag vormt.
Het maakt zodoende op een eenvoudige wijze ondergronds
metselwerk waterdicht, zoals kelders, vijvers, e.d. ..., en verstevigt het bovendien de
structurele aard van de ondergrond

Dit tot op een halve meter vanaf de grond gerekend rondom en de vloer en dit trekt in het beton en zorgt voor een watervaste afdichting die wel dampdoorlatend is.
En om een idee te geven, je kan er zelfs vijvers mee waterdicht krijgen...

Totale kosten, rond de 100 euro...

Vanavond Pics !
pi_69734288
Tip:

De Ikea in Groningen is momenteel druk aan het verbouwen... En om ruimte te maken verkopen ze deel voor deel stukken van de showroom modellen met 50% korting...

Heb gister 6 Omar Opslagrekken gekocht voor 45 euro...

Moet er wel bij zeggen dat het een 'foutje' was van de kassiere

Ik moest de rekken zelf uit elkaar halen en toen ik alles op de kar had liggen kwam de medewerker nog eens met het verhaal dat ik de prijsstickers op de poten bovenop moest leggen en de kaartjes van de rekken daarbij...

Ja doei ! Net de hele shit op de kar gelegd, dus ik gevraagd of ie een bonnetje kon maken met de prijzen daarop... Nee kon niet, want dan stond de gewone prijs op de bon met de normale totaalprijs.

Dus ik zo van: kan je dan niet daar een cirkel omheen zetten en -50% erbij? Dan weet de kassiere wel genoeg...

Nee kon niet en ik moest het zelf maar aangeven bij de kassa...

Dus aangekomen bij de kassa heb ik alleen de labels gegeven van 3 gewone rekken en 1 flessenrek en er ging ook geen lampje branden bij de kassiere bij het zicht van zo'n stapel onderdelen...

Dus ik 45 euro afgerekend met de toevoeging van het meisje achter de kassa dat ik: "Echt wel een goede deal had !"

Je zou eens moeten weten !

Dus nu 2 van deze:

En een van deze:

Ze bestaan uit 2 delen dus ik heb de 1 gewone en 1 flessen deel op elkaar gestapeld omdat je anders je flessen echt hoog opgestapeld hebt...

Past ook net in m'n kelder trouwens, kelder is 180 hoog en deze delen zijn gestapeld 178
Nu nog een een breed deel er naast en dan ben ik compleet want dan heb ik een totale breedte van 240 cm aan stellages en heb 245 breedte in de kelder, dus alsof het er allemaal voor gemaakt is !

Ideale shit dus en dat voor een prachtprijs
  Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 18:17:51 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69819029
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een prima deal !

Is je kelder nog steeds waterdicht ?
Dacht ik

Ja de kelder is nog steeds droog...

Heb zoals eerder gezegd de hoeken uitgekapt en gedicht en toen constant kranten erin gelegd om de vocht uit de vloer te trekken.

En constant het raampje open laten staan samen met de deur zodat het kon doortochten.

Toen donderdag en vrijdag 2 lagen kelder epoxy aangebracht en dan tot zondag uit laten harden... Echt ideaal !

Het enige wat ik moet zeggen is dat het super spul is alleen op de verpakking staat dat je niet meer moet aanmaken dan je in 30 min kan verwerken...
Maar geloof me, na 5 min begint het al te binden en wordt het lobbig en aangezien je het met een blokwitter in het cement moet "wassen" heb je op een gegeven moment geen schouder meer over...
Want je moet het oppervlakte volledig dichten en dat is wel een pens vol werk ! Maar aan de andere kant, als je het snel en onnauwkeurig wilt doen dan is de kans op doorlekken ook weer groter, en geloof me, het heeft wat uurtjes gekost maar het oppervlakte is echt 100% gedekt !

Het is kurkedroog, maar ik hoop dat we binnenkort even een heleboel regen krijgen in een week ofzo, dan is het de echte vuurdoop, maar ik weet eigenlijk voor 99,9% wel zeker dat het goed is...
pi_70377851
Zo, jij gaat rap!
Hartstikke mooi....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:30:54 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70380079
das geen goeie deal maar diefstal . maar gaat goed daaro. wordt veel werk verzet!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:46:16 #165
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_70380809
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
klasse
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:50:29 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70380979
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:44 schreef Dengaman het volgende:
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:

[ afbeelding ]

inclusief

[ afbeelding ]

Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden... En aangezien ik er 2 moet hebben...
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:55:40 #167
67385 ROG
Go on, say it.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:32:52 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70388038
quote:
Klopt ROG is de tipgever Dus alle credits naar hem

Ik ben alleen de boodschapper

Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:26:22 #169
67385 ROG
Go on, say it.
pi_70392039
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt ROG is de tipgever Dus alle credits naar hem

Ik ben alleen de boodschapper

Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
Het was goed teamwork, ik wist nl. niet meer voor wie het nou was..
pi_70509756
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
quote:
Echt super bedankt !

Heb net de bestelling de deur al uit gedaan want nu heb ik voor hetzelfde geld ook meteen alle beslag van de suite deuren terwijl ik bij die andere site alleen al 65 euro per slot kwijt was voor de wc en douche... Om vervolgens ook nog eens 15 euro verzendkosten te moeten betalen, stelletje graaiers !

Heb nu dit besteld:

2x Nikkel slot voor Douche en WC

4x Nikkel met zwart bakeliet handgreep voor de Suitedeuren

1x Schuifdeuroverval vernikkeld voor de Suitedeuren

Origineel zit er nu ander beslag op, alleen dat is helemaal verweerd, heb geprobeerd te polijsten maar resultaat is niet zoals ik het zou willen, en dit is helemaal in de stijl die ik heb qua deurkrukken.

Heb namelijk deze krukken:

En dan de bovenste en via via kunnen krijgen voor 15,- per stuk...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:35:02 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70510982
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Dengaman het volgende:

Echt super bedankt ! ...........................
Graag gedaan En de 10% tipgeld rekening kan ROG sturen naar
pi_70511271
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
pi_70512426

[ Bericht 100% gewijzigd door Dengaman op 30-06-2009 13:23:52 ]
pi_70512493

[ Bericht 100% gewijzigd door Dengaman op 30-06-2009 13:25:48 ]
pi_70512618
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:44 schreef Syytön het volgende:
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
Die heb ik al bijna een half jaar in huis liggen... En wat betreft de kwaliteit, die is echt solide... Beter dan de el cheapo krukken die ze nog meer verkopen.
De veer is stevig en de constructie idem dito.

Zou alleen effe wachten want ze zijn wel bijna 5x per jaar in de aanbieding en dat scheelt je gewoon 15,- per deur. Dus voor een heel huis behoorlijk de moeite waard.

Daarnaast zit er zo uit m'n hoofd gewoon 5 jaar garantie op de krukken en op de dure 10 jaar maar die zijn 3x zo duur, dus met dat in m'n achterhoofd kan er weinig mis gaan...
pi_70512692
Goed bezig Klasen...

Ik wordt echt gek van die rare shit dat als ik een post wil aanpassen dat ie alles verwijderd...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:31:49 #177
67385 ROG
Go on, say it.
pi_70514425
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Graag gedaan En de 10% tipgeld rekening kan ROG sturen naar
5% & 5%, pakken we een koud biertje van!
Ziet er goed uit Denga!
pi_70721442
Denga, volgens mij heb jij echt serieus een van de leukere huisjes hier op Fok!

ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je weer een eind verder bent!
pi_70735050
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef JK1982 het volgende:
Denga, volgens mij heb jij echt serieus een van de leukere huisjes hier op Fok!

ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je weer een eind verder bent!
Dank JK1982 !

Ik doe m'n best...

Al begint het wel z'n tol te eisen hoor... Iedere avond weer je werkkleren aan, naar het huis toe en bezig...

Het resultaat is er ook naar en als je straks achterom kijkt weet ik ook wel dat dat jaar niks voor stelde in vergelijking met alle wooncomfort wat ik er door gecreeerd hebt maar toch...

Ach nog effe 3 maandjes doorbikkelen en we zijn klaar !

P.s. binnenkort weer een fotoupdate !
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:59:17 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70735831
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:31 schreef ROG het volgende:

[..]

5% & 5%, pakken we een koud biertje van!
Ziet er goed uit Denga!
goed idee
Ik heb nog niks ontvangen van Dengaman en jij ROG

Wel grote dorst trouwens
Nog even totdat biertje komt
pi_70968479
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

goed idee
Ik heb nog niks ontvangen van Dengaman en jij ROG

Wel grote dorst trouwens
Nog even totdat biertje komt
Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !
pi_70968612
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:26 schreef Dengaman het volgende:
Het is kurkedroog, maar ik hoop dat we binnenkort even een heleboel regen krijgen in een week ofzo, dan is het de echte vuurdoop, maar ik weet eigenlijk voor 99,9% wel zeker dat het goed is...
Om mezelf maar effe te quoten wat betreft de kelder...

Ik dacht voor 99,9% zeker te zijn dat ie dicht was...

En dat was toch zo !

Oh nee, wacht effe, dat was niet zo...

Met het noodweer van vorige week sloeg ie op 2 naden nog door... Dus maar weer uitkappen, vullen en gaan !
Nu weer een aantal dikke buien gehad en het lijkt nu goed te gaan maar ik hou nu toch maar effe een slag om de arm...

I keep you posted !
pi_70969937
Om ook maar een update te doen wat betreft het keukenblad...

3 juni was me toegezegd dat ik met 2 weken het keukenblad zou krijgen... Nou om maar meteen weer met de deur in huis te vallen: KEUKEN KAMPIOEN IS EEN PLEURIS KUT GRAFTENT !

Die 2 weken is uiteindelijk 5 geworden en eindelijk zou donderdag dan het blad geleverd worden...
Dag van te voren een smsje gekregen dat het blad tussen 10:00 en 14:00 geleverd zou worden dus ik had geregeld dat m'n vriendin er heen zou gaan om het blad in ontvangst te nemen.

9 uur, Dengamans telefoon gaat... De bezorgster, dat ze voor de deur staat en er niemand is...

Nee logisch, dat was ook niet de afspraak ! Nou ja, snel naar huis gebeld, vriendin in de auto en 5 min later bij de woning.

Of m'n vriendin meteen effe het blad wilde afrekenen, anders mocht de bezorgster 'm niet uitladen ! WEL GODVERDOMME ! Dat was wederom niet de afspraak want het blad zou onde coulance geleverd worden en zou een factuur krijgen.

Dus vriendin weer in de auto naar de bank om geld te halen...

Komt terug en gaat de discussie aan over het betalen. Waar op het episch wonder van een bezorgster zegt: "Ja u moet nu betalen anders mag ik 'm niet leveren en dan moet u het verder maar regelen met kantoor"

HALLO, WONDER DER NATUUR ! WAT REGELEN? HIJ IS AL BETAALD !!!!

Wat verwacht je? Dat het kantoor m'n geld terugstort en dan alsnog een factuur stuurt?

Nou ja, Dengaman, adem in, adem uit... Je hebt je blad, en daar gaat het om... Eind goed, Al goed !

Zou je denken...

Zaterdag het blad willen monteren en wat ontbreekt er... De verbindingsgaten...

* Dengaman hevig vloekend door het huis stampend

Gaten misten onderop, aan de zijkant en de gleuf voor de verbindingsstrip...

Met andere woorden, ZE HEBBEN ER DUS 5 WEKEN OVER GEDAAN OM EEN BLAD UIT HET MAGAZIJN TE TREKKEN, DAAR EEN HOEKJE AF TE ZAGEN, OP LENGTE TE MAKEN EN OP TE STUREN !

Samen met m'n pa dus maar op zoek gegaan naar een oplossing omdat terugsturen geen oplossing was omdat het dan wéér 5 weken zou gaan duren al dan niet langer.
Oplossing was niet makkelijk aangezien de gaten te groot waren voor een speedboor en een gatenboor niet kon ivm met de centerboor...

Eerst maar op een stuk afvalblad getest of er een gleuf in gemaakt kon worden met de flex... Uiteindelijk veel rookontwikkeling een zwarte gleuf maar wel een die ging passen.
Dus deze in het nieuwe blad gemaakt en ook nu weer veel rook, stank maar een perfecte gleuf.

Toen de gaten voor de pennen gemaakt in de kopse kant. Ook geen groot mirakel omdat je daat gewoon een grote houtboor voor pakt, de maten overneemt van het beschadigde blad en gaan...

Toen de gaten voor de onderkant... Na lang denken maar eens bij een vriend van me langs gegaan die timmerman is. Die stond op het punt naar een bruiloft te gaan dus effe de bovenfrees erop zetten had ie geen tijd voor...
En aangezien ik nog nooit met een bovenfrees gewerkt had was dat dus geen optie.
Tot hij ineens een idee kreeg... Wij naar z'n bus toe, koffer met gatenboren erbij, maar toen uitgelegd dat dat niet wilde ivm met centerboor.

Dit setje was echter een setje dat je de boren kon wisselen om de centerboor zelf:

Soortgelijk setje...

Toen heeft ie van centerboor de kop afgeslagen, dus gewoon doormidden geslagen...

Toen met de centerboor en gaten boor even een rondje geboord in het blad en toen de centerboor verwisseld met het doormidden exemplaar. Toen een gat gezaagd van 1,5 cm diep en met een beiteltje uitgekapt.

Dus zoals je ziet een pens vol werk, een hele zaterdag naar z'n grootje en de planning bij lange na niet gehaald. Want het was de bedoeling ook de wasbak en kraan te plaatsen en alles aan te sluiten op boiler, water en afvoer. En het einde van het liedje was dat enkel het blad er op lag !

Nou ja, volgende keer beter...

Psst... Had ik al gezegd dat KEUKEN KAMPIOEN een TYFUS HOERIGE KUT ZAAK IS? DIE ECHT HET BLOED ONDER M'N NAGELS WEGTREKT EN WAT MIJ BETREFT MORGEN MAG VERBRANDEN !
pi_70973846
Jezus, dat is lullig....
Inderdaad zeer knullig en onprofessioneel...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_70974583
Hmm klinkt fijn. Balen hoor!
pi_70979985
Ik zeg: opgeven voor de koude douche van Kassa, hahaha! (Of is dat Radar? )
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:40:17 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70981874
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:15 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !

Krijg het maar niet uit mijn kop zeker met dit warme weer

En jij ROG

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-07-2009 22:12:34 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:13:49 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70983008
Oei, wederom weer een bevestiging waarom ik bij de aankoop van de 2 keukens die ik vooralsnog gekocht heb, met een giga boog om zaken als Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Mandemakers, etc. etc. etc. loop . Wat een bagger tenten zeg. Zodra het geld binnen is, krijg je niets meer geregeld.

Maareh, plaatje van het resultaat? .
pi_70991187
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:13 schreef bleiblei het volgende:
Oei, wederom weer een bevestiging waarom ik bij de aankoop van de 2 keukens die ik vooralsnog gekocht heb, met een giga boog om zaken als Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Mandemakers, etc. etc. etc. loop . Wat een bagger tenten zeg. Zodra het geld binnen is, krijg je niets meer geregeld.
Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:31:53 #190
248562 Rallydame
pi_70991205
Wat een gedoe zeg
Maar nu wel eind goed, al goed? Toch?!?!

Ben nu ook wel benieuwd naar de foto's
pi_70993979
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:30 schreef Syytön het volgende:

[..]

Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.
Valt mee hoor... als je maar van onderhandelen houdt

Je gaat naar binnen, noemt je budget... Alles geen probleem, tekenen, dan een "special price" noemen van 3 a 4x je budget.

Dan 3 uur onderhandelen, neem gewoon aan dat ze minimaal 6x wegloopt om te "overleggen" en dan in mijn geval 500 euro boven budget uitkomt...

Achteraf was de verkoopster ook nog pissed omdat ik 'r verneukt had, of althans ze kent haar eigen voorwaarden niet.

Het is zo dat als je 4 apparaten neemt van hetzelfde merk je 5 jaar garantie hebt... En aangezien ik een Smeg gasfornuis/oven heb kwam ik dus maar aan 3 (Koelkast, afzuigkap, vaatwasser), dus uiteindelijk onderhandelen dat ik er een magnetron bij wilde voor hetzelfde geld...

Dus ze loopt weg, om weer eens te "overleggen" waarop ik eens door het apparatenboek heenwandel... Daar valt te lezen dat extra garantie ook bijgekocht kan worden voor 200 euro (Wat dan wel mijn bedoeling was mocht de magnetron geen optie zijn).
Komt de verkoopster terug, en ze mocht me van haar baas een super-geweldige-niet-te-weigeren-aanbieding doen...
Een magnetron erbij voor 100 euro...

Dus ik akkoord, en zij helemaal trots dat ze nog effe wat extra had verkocht, dus ik tekenen waarop ik vertel van die 200 euro en dat het me nu dus én 100 euro scheelt én ik een magnetron heb.

Verkoop-mens:

Dengaman:

En zelfs toen zat ik "maar" 500 euro boven m'n budget... Maar goed, het heeft me wel een volledige avond gekost (7 uur heen, 10 uur er weg komen).
pi_70994562
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:31 schreef Rallydame het volgende:
Wat een gedoe zeg
Maar nu wel eind goed, al goed? Toch?!?!

Ben nu ook wel benieuwd naar de foto's
Vader heeft gister de wasbak geplaatst en ik de kraan, alle water aansluitingen en boiler aangesloten.

Zal vanavond effe foto's maken van het keukenblok zoals ie nu af is en effe foto's van de wc in aanbouw.

Tegels moet ik nog bestellen, maar ik wil eerst de vloeren leggen, want dan kan de Smeg op z'n plek en kan ik de glazen achterplaat plaatsen. En dan kan ik op basis van die hoogtes het aantal vierkante meters van de tegels bepalen.

En als de achterplaat geplaatst is dan kan ik ook de afzuigkap plaatsen.

Maar de vloer is in is bestelling !

Kleur:

pi_70994602
Van dat spelletje hou ik al helemaal niet. Vreselijk. Ik moet er echt niet aan denken. Wat vermoeiend zeg Ik begrijp niet dat de keukenwereld zo werkt. Maar zelfs met al die onderhandelingen vind ik ze niet speciaal goedkoop ofzo.
pi_70995309
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef Syytön het volgende:
Van dat spelletje hou ik al helemaal niet. Vreselijk. Ik moet er echt niet aan denken. Wat vermoeiend zeg Ik begrijp niet dat de keukenwereld zo werkt. Maar zelfs met al die onderhandelingen vind ik ze niet speciaal goedkoop ofzo.
Nee ik hou daar ook helemaal niet van... Maar goed, was bij de keukenconcurrent al weg gelopen aangezien ze me daar echt probeerden te strippen.

Toen naar de Keuken Kampioen en daar wel geslaagd voor om en nabij de 4000,- En dat met alle apperatuur en gewoon een goed deal kunnen maken op de Smeg oven...

Dus wat dat betreft heb ik nog geen slechtedeal hoor... Vooral aangezien ik eerst de keuken wilde laten zitten en dan andere deurtjes ofzo. Maar als je alle apperatuur los moet kopen aangezien ik nog geen enkele uitzet had, dan zie je dat er voor echt maar 1000 euro meer een compleet nieuwe keuken in zit...

Dus die afweging was niet zo moeilijk !
pi_71006531
Aarghh daar ben ik echt niet geschikt voor..wordt al moe bij de gedachte aan dat soort onderhandelingen plus de slechte service..dan maar meer betalen (hoe jammer ook).

Maar ben wel benieuwd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:57:45 #196
248562 Rallydame
pi_71429929
Vanavond een foto update !

Mag ook wel weer eens na zoveel weken... Ik heb de foto's wel bij me, maar geen mogelijkheid momenteel te uploaden...

Even een tussentijdse update wat betreft de kelder... Hij is volledig waterdicht !

Alleen nu dient het volgende probleem zich dus aan... Aangezien de kelder een half jaar heeft vol gestaan met 5 a 10 cm water zijn alle muren volgezogen met vocht.

De Kelder Epoxy van Aquaplan sluit de muur af maar heeft dampdoorlatende eigenschappen, dat wil zeggen dat eventueel gemorst water niet in de vloer of muur kan trekken, vocht vanuit de muur niet de kelder in kan maar de muur wel eventuele damp kan afvoeren...

Omdat de muren helemaal vol zitten met vocht is de luchtvochtigheid heel hoog in de kelder en heb ik het probleem dat als het regent en de temp laag is ik nergens last van heb maar als het buiten wat warmer wordt ik condensvorming krijg.
Deze condens kan de muren niet in dus de druppelvorming loopt van de muur af in, jawel, de keldervloer waardoor ik weer plasjes water krijg.

Heb er al een vochtvreter in staan en die is echt al half gevuld met water na ee week dus dat werkt echt top. Van den week de luchtvochtigheid gemeten met een Hygrometer en nog steeds veel te hoog (75%, was 81%).

Nu maar besloten van het weekend een bouwdroger te huren... Deze neemt de vochtige lucht op, blaast "droge" lucht uit en het water voert ie af naar een emmer of cementkuip.
Qua vocht, is de maximum capaciteit 88L per 24 uur...

Dus die zet ik komend weekend 3 dagen in de kelder, en dan kijken wat het effect is...
pi_71432442
Heb je niet iets van ventilatie in de kelder?
pi_71444102
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je niet iets van ventilatie in de kelder?
Jawel, een raampje maar dat werkt gewoon niet... Kan ventileren wat ik wil maar na een week ventileren bleef de hygro op dezelfde stand staan, +/- 1%
Nu met vochtvreter is het al afgenomen met 8% zoals ik vanavond zag. Dus dat heeft wel degelijk effect !

Dus ik wacht nog effe af wat betreft de bouwdroger... Zoals het nu gaat zou het met 3 weken op een normaal niveau van 40% moeten zitten en daar ben ik tevreden mee...
pi_71444310
Een ventilator (idee badkamerventilator) inbouwen? Ben je er voor altijd vanaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')