Welke straat woonde je dan? Want ik ben omringd door straten haha.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:36 schreef tsfBully het volgende:
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
Had gekund, maar het ligt er nu gewoon veel mooier in... Dus ja, het heeft wat werk gekost maar het uiteindelijke resultaat is er ook naar...quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:57 schreef Gurb het volgende:
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.
Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSBquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:32 schreef Dengaman het volgende:
Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhoudenquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Zal straks even voor je opmeten Morph... Ik weet het zo niet, lat het je vanmiddag wel effe weten...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je
dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
Ja klopt, my bad... Zijn Watervast verlijmde Underlayment...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB
maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
Mijn langste overspanning is 3,20. En de balken zijn 5,5 x 15quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:43 schreef Gurb het volgende:
[..]
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
Klopt...quote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taalquote:Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
Ligt er aan hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat als je balken gaat halen je niet vragt naar dikte 17cm, want dan krijg je een blak van 40cm hoogquote:Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
Voor wat het waard is, nee die zijn voor de winter allebei verkocht...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen de keuken geplaatst.
* Dengaman zegt er bij dat de keuken niet echt blauw is maar de beschermfolie er nog opzit
Leuk detail is dat de keuken op 21 cm hoogte komt vanwege de hoogte van de plint. Dit allemaal geen probleem, rekening gehouden met de vloer 1,5 cm dus allemaal top.
Pootjes van de vaatwasser uitdraaien, rolmaat ernaast. Draai Draai Draai, *PLOP* *RINKEL*...
Pootje op de grond.... Blijkt dat de stelpoten maar 19 cm zijn... Nou ja, dan maar balken onder de pootjes gemaakt en zo alsnog de vaatwasser op hoogte gezet...
[ Bericht 40% gewijzigd door Dengaman op 29-05-2009 14:44:55 ]Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
Zal het onthouden want de zolder moet ik ook nog isoleren... Alleen nu dit gedaan want daar kan ik straks niet meer bij en de zolder kan al wel als ik er woon...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef PeuRac het volgende:
Sow, dat is nog eens een flinke update![]()
Een tip voor als je nog eens met glas/steenwol moet werken. Lange broek + langemouwen, handschoenen die je mouwen afsluiten en een dunne sjaal rond je nek. Vervolgens wat je ook doet, NIET in je gezicht wrijven. Wij spoten het af en toe van ons gezicht af met een plantenspuit.
Zo hadden mn broertje en ik geen last van jeuken toen wij de zolder isoleerde.
Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, je gaat nu echt als een speer !Mag nu ook wel zou je zeggen
Dat dat met die natuurstenen vensterbanken nog zo veel scheelt; normaal zou je zeggen dat natuursteen hartstikke duur is !
Ik heb even voor je gekeken...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat was je ongeveer voor die raamkozijnen kwijt?
Eindelijk maar toch de offerte vandaag in huis gekregen die ondertekend retour zou moeten, blijkt het a niet de afgesproken prijs te zijn (7 euro duurder) en tot overmaat van deze "service" ook nog eens 50 euro transportkosten...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Dengaman het volgende:
Zoals je kan zien mist er een keukenblad. Of althans mist... Dit keukenblad was beschadigd.
Er zit een luchtbel onder de HPL toplaag en dit is zo niet te zien maar als het licht er op schijnt echt heel duidelijk zichtbaar.
Keuken Kampioen gebeld, probleem voorgelegd en zie zouden wel een mannetje sturen. Houtlijm er tussen, klem erop en gaan met die banaan...
Resultaat: RUK !
Keuken Kampioen gebeld, zou garantie worden van de fabriek, Dekker te Zevenhuizen.
Komt een expert langs van Dekker, kijkt er naar en bevestigd dan het een probleem is van Dekker en dat het wel een voor komt en ik gewoon een nieuw blad moet hebben.
Maakt rapport op, fotootje erbij, ik teken het rapport en hij gaat weg... Week later, telefoon van Dekker.
Ze hadden de foto eens bekeken en dat kon niet hun schuld zijn.
Ik zeg nog dat ik het knap vindt dat ze dat uit een foto op kunnen maken terwijl ze het blad niet gezien hebben en notabene hun expert toegaf dat het hun schuld was.
Toen verschuilden ze zich achter het feit dat Keuken Kampioen al had geprobeerd te repareren en dat dan de garantie vervalt.
Ik weer bellen met Keuken Kampioen en duidelijk aangegeven dat ik een contract met hun heb en zij maar moeten zorgen voor een nieuw blad en hoe zij het gaan verhalen op Dekker hun probleem is.
Einde van het liedje, 5 weken verder en nog geen blad of überhaupt een oplossing...
Toen begon ik eens te denken en te meten. Ik wilde namelijk boven m'n wasmachine en droger hetzelfde blad hebben voor waspoeder enz op te zetten en de offerte had ik al thuis... Toen het blad opgemeten en als ik de beschadiging eraf zou zagen zou die perfect zijn voor de bijkeuken...
Ik Keuken Kampioen gebeld. Voorstel gedaan dat ik dan zelf een blad zou betalen om van alle gezeik af te zijn en zsm een blad te hebben.
Hun het voorstel gedaan dat ik het blad inkoopsprijs zou krijgen en het blad wat ik nu heb zou mogen houden.
Zij schieten er dan niks bij in en ik ben (dat weten zij niet) goedkoper uit dan de offerte die ik thuis had voor de bijkeuken.
2 vliegen in 1 klap, eind goed al goed, maar qua service hoef je dus écht niet te rekenen op Keuken Kampioen !
Dacht ikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een prima deal !
Is je kelder nog steeds waterdicht ?
klassequote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:44 schreef Dengaman het volgende:
Weet iemand btw nog een beetje goedkoop adresje of online shop voor:
[ afbeelding ]
inclusief
[ afbeelding ]
Want prijzen onder de 60 euro kan ik niet vinden...En aangezien ik er 2 moet hebben...
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
Klopt ROG is de tipgeverquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:55 schreef ROG het volgende:
[..]
Voor iemand gevonden, vrij/bezet & betaalbaar jr'30 deurbesl
Het was goed teamwork, ik wist nl. niet meer voor wie het nou was..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt ROG is de tipgeverDus alle credits naar hem
![]()
Ik ben alleen de boodschapper![]()
Wel een goede tip trouwens van ROG want wijntjes heeft het ook maar duuuuuur
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.degalanterie.nl/deurbeslag.php
Echt super bedankt !quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:55 schreef ROG het volgende:
[..]
Voor iemand gevonden, vrij/bezet & betaalbaar jr'30 deurbesl
Graag gedaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Dengaman het volgende:
Echt super bedankt ! ...........................
Die heb ik al bijna een half jaar in huis liggen... En wat betreft de kwaliteit, die is echt solide... Beter dan de el cheapo krukken die ze nog meer verkopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:44 schreef Syytön het volgende:
Heb je die deurkrukken van Karwei nu gekocht of zaten die er op?
Ik ben ook op zoek naar die vierkant rozet, maar ben een beetje bang dat het prutkwaliteit is.
5% & 5%, pakken we een koud biertje van!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Graag gedaanEn de 10% tipgeld rekening kan ROG sturen naar
![]()
![]()
Dank JK1982 !quote:Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef JK1982 het volgende:
Denga, volgens mij heb jij echt serieus een van de leukere huisjes hier op Fok!
ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je weer een eind verder bent!
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:31 schreef ROG het volgende:
[..]
5% & 5%, pakken we een koud biertje van!
Ziet er goed uit Denga!
Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
goed idee
![]()
Ik heb nog niks ontvangen van Dengamanen jij ROG
![]()
Wel grote dorst trouwens![]()
Nog eventotdat biertje komt
Om mezelf maar effe te quoten wat betreft de kelder...quote:Op maandag 8 juni 2009 10:26 schreef Dengaman het volgende:
Het is kurkedroog, maar ik hoop dat we binnenkort even een heleboel regen krijgen in een week ofzo, dan is het de echte vuurdoop, maar ik weet eigenlijk voor 99,9% wel zeker dat het goed is...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:15 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wordt geregeld... ik hou het in gedachte !
Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:13 schreef bleiblei het volgende:
Oei, wederom weer een bevestiging waarom ik bij de aankoop van de 2 keukens die ik vooralsnog gekocht heb, met een giga boog om zaken als Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Mandemakers, etc. etc. etc. loop. Wat een bagger tenten zeg. Zodra het geld binnen is, krijg je niets meer geregeld.
Valt mee hoor... als je maar van onderhandelen houdtquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:30 schreef Syytön het volgende:
[..]
Inderdaad, bovendien vind ik die keuken eigenlijk vreselijk duur voor wat je krijgt.
Vader heeft gister de wasbak geplaatst en ik de kraan, alle water aansluitingen en boiler aangesloten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:31 schreef Rallydame het volgende:
Wat een gedoe zeg![]()
Maar nu wel eind goed, al goed? Toch?!?!
Ben nu ook wel benieuwd naar de foto's
Nee ik hou daar ook helemaal niet van... Maar goed, was bij de keukenconcurrent al weg gelopen aangezien ze me daar echt probeerden te strippen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef Syytön het volgende:
Van dat spelletje hou ik al helemaal niet. Vreselijk. Ik moet er echt niet aan denken. Wat vermoeiend zegIk begrijp niet dat de keukenwereld zo werkt. Maar zelfs met al die onderhandelingen vind ik ze niet speciaal goedkoop ofzo.
Jawel, een raampje maar dat werkt gewoon niet... Kan ventileren wat ik wil maar na een week ventileren bleef de hygro op dezelfde stand staan, +/- 1%quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je niet iets van ventilatie in de kelder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |