Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.quote:Op donderdag 10 december 2009 04:15 schreef Dengaman het volgende:
Het zou dus in de oude situatie zo zijn dat als ik om wat voor reden dan ook kortsluiting maak in de garage of te zware gereedschappen gebruik meteen alles uitvalt, waaronder dus ook de verlichting.... Dan sta ik dus in het pikkedonker en functioneert bv. de elektrische garagedeur ook niet meer.
Daarom wilde ik een meterkast achter een meterkast... Lijkt heel dubbel maar het heeft zeker z'n voordelen...
En als je ziet dat deze kast nieuw 125 ex btw (148,75 incl.) moet kosten en ik heb er op Ebay.de nog geen 25 euro voor betaald![]()
Dat bedoelde ik, maar hé, verwacht niet te veel van me om kwart over 4 's nachtsquote:Op donderdag 10 december 2009 09:39 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.
Met zekeringen is het een heel stuk eenvoudiger om het selectief te krijgen. Door 2 stappen tussen de zekering te nemen. Dus 35A in de hoofdverdeler en 16 in de onderverdeler.
Klopt, zo noemen ze het ook wel... Er zijn diverse benamingen voor maar het komt allemaal op hetzelfde neer...quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef bleiblei het volgende:
Dat noemen ze een Forstner boor.
Maareh, gaat lekker zo!!
Dank, Dank !quote:Op zaterdag 12 december 2009 09:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Schiet al mooi opVooral die inloopkast is heel mooi geworden
![]()
Wonen jullie nu ook al in het huis of ?
Klopt, zolder is in het midden 205 cm maar loopt direct schuin weg... Dus als ik een stap opzij doe met m'n 1,89 dan moet ik al bukken... Dus betekend het dat je het in de toekomst nog kan gebruiken als speelzolder maar verder alleen als opslag.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Echt supermooi dat huisje van jou....
Ook je kelder en zolder, zo netjes! Maar je zolder is te laag om echt als te gebruiken als iets anders dan opbergruimte toch?
En heb je al plannen voor de badkamer? Want als die af is, kun je er al bijna wonen toch? Woonkamer, keuken, bijkeuken, wc, slaapkamer, zolder....die zijn allemaal behoorlijk klaar toch? Hoeveel kamers heb je boven? Twee of drie?
Ik denk een weekje of 2... Althans dat is m'n planning, dus de praktijk wijst uit dat je dit met een factor 2 á 3 moet doen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Oh, je weet al helemaal wat erin komt te hangen.... Dan is uitvoeren natuurlijk maar peanuts... dagje of twee?
![]()
LOL
En dat is de mooiste douchecabine die ik ooit heb gezien. En ik hou er helemaal niet van, maar deze is zeker fijn voor de ogen![]()
Dezelfde als de wc...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
Zo dat wordt mooi hierheb je ook al tegels in gedachten voor de badkamer=
Snel? Ik en snel?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:45 schreef sjampoeh het volgende:
zo, net ff het hele topic doorgelezen. top hoor!! ik blijf het ook volgen. krijg zin in klussen zo haha.
wat fijn dat er mannen zijn die zo handig zijn.. de mijne kan het wel maar is niet zo snellllllll
Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...quote:Op zondag 13 december 2009 23:23 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
heb je een closeup van die witte tegels trouwens?
Tch wel een triest plekjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Dengaman het volgende:
Een ander project wat reeds af was, is de WC. Dit was ook wel belangrijk aangezien er momenteel druk geklust wordt en de tuin in gaan geen optie (meer) is...![]()
[ afbeelding ]
Overzicht van het complete geheel... Nog veel problemen gehad met het plaatsen van de grijze tegels, want ze zijn 50x50 én 1 cm dik. En er moesten gaten in voor de ophanging voor de pot zelf maar gelukkig bood de lokale steenhouwer (weer) uitkomst.
Alleen de borstelhouder moet er nog tegenaan, maar dat doe ik wel als alles ook echt klaar is in de bijkeuken.
[ afbeelding ]
Zijbeeld van het geheel, en hier is ook het schakelmateriaal te zien, wat gewoon heel mooi afsteekt tegen de glans tegels.
Tegels zijn niet volledig wit, maar hebben zowel in de glans een reliëf en er zit een klein horizontaal grijs streepje in... Anders wordt het wel heel steriel naar mijn mening.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Effe 2 detailfoto's van het sluitwerk... Dit is dus het spul wat eerder in het topic waren aanbevolen door weer een andere FoK! ker...
Maar ben er echt heel tevreden over, ook qua kwaliteit... Het enige wat effe moet gebeuren is een beetje naaimachineolie want het loopt wel een beetje stroef zo "droog".
Met een beetje olie gaat het als de brandweer ! Aanrader !
Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:21 schreef Dengaman het volgende:
De gehele keuken was al klaar alleen de hoek van het fornuis niet...
[ afbeelding ]
Nou dit is het resultaat geworden !
Beeld wordt een beetje vertekend door de beschermfolie wat nog overal op zit en het fornuis moet nog waterpas gezet worden maar dit heb ik even laten zitten tot de stucloper er onderweg gaat en alles echt klaar wordt gemaakt voor bewoning.
Wat verwacht je anders van een wc? Plus het feit dat we er nog niet wonen hè...quote:
Dat zwarte wat achter het fornuis zit is een gezandstraalde glasplaat en die is in dezelfde dikte geleverd als de andere tegels waardoor hij precies gelijk ligt met de rest...quote:Op maandag 14 december 2009 21:32 schreef heartwork het volgende:
[..]
Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?
Dat zwarte dus. Ziet er erg leuk uit.
Maar ik zie dat je wel meer mooie spullen aanschaft, haha.
Ik moest wel lachen om je post over die halve maantjes. Volgens mij koop je best dure shizzle en dan toch ervoor kiezen om standaard maantjes te kopen en die in te korten![]()
Natuurlijk...quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:54 schreef SarahD. het volgende:
Die inloopkast is geweldig, dat wil ik ooooook.
Mag ik trouwens vragen van wat voor materiaal de vensterbanken zijn gemaakt? Natuursteen oid?
Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.quote:Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.
Alleen het verschil is volgens het natuursteenbedrijf dat de Hornbach het laat maken van "afval" stukken en minder goed polijst.
Maar bij het natuursteenbedrijf gaven ze ook toe dat dat voor binnen niet uit maakt maar bv grafstenen binnen de kortste keren onder de groene aanslag zitten maar in dit geval dus gewoon perfect werkt voor binnen.
Maar om je een idee te geven... Ik betaalde voor de slaapkamers 27 euro per stuk en die pasten perfect, die van de keuken waren 19 euro per stuk + 10 euro zaagkosten.
En die van de kamer waren 45 per stuk + 10 euro zaagkosten...
Dus in totaal 202 euro en dan te bedenken dat die van de voorkamer alleen al 275 euro moet kosten...
Dus ja het scheelt wel ja
Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doenquote:Op maandag 14 december 2009 03:06 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...
Heb nog genoeg strookjes liggen
Nee het is gewoon een horizontaal streepje (althans, ligt eraan hoe je de tegel houdtquote:Op woensdag 16 december 2009 10:16 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doenDus nu al tegelsamples in huis gaan halen is een beetje erg voorbarig
Maar dat wil niet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe een witte tegel met subtiel reliefje eruit ziet. Zijn het verticale streepjes oid of een soort "natuurstenen vloertegel" oppervlak? Een foto is voldoende hoor!
En gelijk heb je, verbouwen is al duur genoegquote:Op woensdag 16 december 2009 04:59 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Natuurlijk...
Die zijn inderdaad gemaakt van 3 cm dik natuursteen. Echter geldt hier ook weer voor dat slim shoppen je heel veel geld kan besparen en ik quote mezelf maar effe:
[..]
Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.
Die van mij kijkt er niet eens meer van op als er mensen met Hornbach vensterbanken komen, hij geeft me zelfs gelijk aangezien het zo verschrikkelijk veel scheelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |