Een ander project waar ik mee begonnen ben is de inloopkast in de oude badkamer in de slaapkamer.
Want dan is de complete slaapkamer klaar en kunnen de spullen van de slaapkamer van de badkamer waar ze nu staan.
Dit maakt de badkamer leeg zodat we daar straks kunnen beginnen.
Eerst alle onderdelen naar naa boven gebracht en gesorteerd neergelegd zodat ik het wat makkelijker in elkaar zou kunnen zetten.
![]()
Eerst maar een begonnen met het binnenwerk, en om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit was echt een klote klus.
Nu denk je dat als je een maatwerkkast besteld dit ook echt maatwerk is... Nou vergeet het maar !
Ze hadden een klein rekenfoutje gemaakt bij de gamma en wel het volgende: Het plafond was tot het schuine gedeelte 120,5 cm lang. een legplank is 60 breed, dus 2 planken...
Tot daar geen enkel probleem, echter de wanden waar de planken tussen komen zijn 2 cm dik dus 2 planken tussen 3 staanders levert dus 126,0 breedte op...
Daarnaast had ik bij het ophalen alle staanders al op maat laten zagen, want ik had ze 220 cm hoog besteld. Want het plafond en de vloer waren niet waterpas dus de eerste staander is bv 215 en de laatste 217. Dit lijkt heel scheef maar omdat het parallel loopt met het plafond is het optisch recht.
Toen alle liggers opgemeten en naar de Gamma gebracht waar het (echt super klantvriendelijk) personeel me alles op de zaagmachine exact op maat heeft gezaagd. Wederom bedankt want ik weet dat sommige medewerkers meelezen !
Maar doordat sommige planken te breed geleverd waren was het probleem dat door mijn inkort zaagacties de verbindingsgaten eraf gezaagd waren.
De lokale ijzerhandel bood uitkomst:
![]()
Dit is een Cylinderboor, ook wel meubelboor genoemd die men bv bij het infrezen van scharnieren van keukendeurtjes gebruikt. Alleen had ik niet de 35mm maar de 20mm variant nodig.
In elkaar gezet met onderstaand als resultaat:
![]()
Toen de deuren maar eens uitgepakt en voorzien van softclose systeem zodat ze mooi dichtvallen als de deuren dichtgaan.
![]()
Deuren erin zetten is echt een fluitje van een cent, maar dan komt het stellen van de wieltjes om de hoek kijken zodat de deuren qua sierlijst optisch ook recht zitten.
Dit is even een crime maar als je eenmaal klaar bent is het het resultaat wel waard:
![]()
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]