abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74440115
Morgen weer update...

Vandaag en gister effe broeder gespeeld voor een vriendin die geholpen is aan d'r amandelen...

Pijnlijk verhaal + zelf grieperig zijn zet de voortgang wel wat stil, maar gelukkig hebben we we veel gedaan vorige week:

- Alles geschilderd in keuken en achterkamer
- Alle sluitwerk van de schuifdeuren en kasten vervangen
- Keuken achterplaat geplaatst
- Afzuigkap geplaatst
- Afgetegeld rondom achterplaat fornuis
- Fornuis geplaatst
- Vloer gelegd in keuken en achterkamer
- Plinten allemaal gelegd in keuken en achterkamer
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_75470862
Ben net thuis van het klussen...

Nu hoor ik jullie denken van: "nu pas?" Ja dat klopt, nu pas...

Was al de hele week bezig met het plaatsen van de inloopkast en heb dat vandaag afgerond, tevens meteen even foto's genomen en die zal ik morgen even plaatsen omdat het te laat is om die nu nog te verkleinen en van commentaar te voorzien...

Check ik trouwens net m'n mail en zie ineens dat ik een meterkast heb gewonnen op Ebay !

Dit behoeft even uitleg denk ik want de meesten hadden de gerenoveerde meterkast al gezien maar deze die ik gewonnen heb ik voor de garage:

Ik wil namelijk alle tuinverlichting straks ook met digitale tijdklokken besturen, net als ik al eerder een gekocht had. We zijn echter nog lang niet klaar met alle verlichting dus dat zal sowieso uitgebreid worden.

Daarnaast heb ik vanuit de gewone meterkast een kabel getrokken naar de garage en nu lijkt het overkill als ik dus 2x dezelfde lijn ga beveiligen met een automaat.
Echter is het idee er achter dat ik vanuit deze nieuwe Hager kast de verlichting in de garage ga schakelen, de stopcontacten boven de werkbank, de elektrische garage deur, elektrisch tuinhek etc etc etc.

Het zou dus in de oude situatie zo zijn dat als ik om wat voor reden dan ook kortsluiting maak in de garage of te zware gereedschappen gebruik meteen alles uitvalt, waaronder dus ook de verlichting.... Dan sta ik dus in het pikkedonker en functioneert bv. de elektrische garagedeur ook niet meer.

Daarom wilde ik een meterkast achter een meterkast... Lijkt heel dubbel maar het heeft zeker z'n voordelen...
En als je ziet dat deze kast nieuw 125 ex btw (148,75 incl.) moet kosten en ik heb er op Ebay.de nog geen 25 euro voor betaald

Ebay FTW !
  donderdag 10 december 2009 @ 09:39:38 #253
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_75473060
quote:
Op donderdag 10 december 2009 04:15 schreef Dengaman het volgende:

Het zou dus in de oude situatie zo zijn dat als ik om wat voor reden dan ook kortsluiting maak in de garage of te zware gereedschappen gebruik meteen alles uitvalt, waaronder dus ook de verlichting.... Dan sta ik dus in het pikkedonker en functioneert bv. de elektrische garagedeur ook niet meer.

Daarom wilde ik een meterkast achter een meterkast... Lijkt heel dubbel maar het heeft zeker z'n voordelen...
En als je ziet dat deze kast nieuw 125 ex btw (148,75 incl.) moet kosten en ik heb er op Ebay.de nog geen 25 euro voor betaald
Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.

Met zekeringen is het een heel stuk eenvoudiger om het selectief te krijgen. Door 2 stappen tussen de zekering te nemen. Dus 35A in de hoofdverdeler en 16 in de onderverdeler.
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_75479464
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:39 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Een installatieautomaat achter een installatieautomaat zal nooit selectief worden. Dus bij sluiting zal het de gok zijn welke automaat als eerste wordt aangesproken en kan je alsnog in het donker komen te staan.

Met zekeringen is het een heel stuk eenvoudiger om het selectief te krijgen. Door 2 stappen tussen de zekering te nemen. Dus 35A in de hoofdverdeler en 16 in de onderverdeler.
Dat bedoelde ik, maar hé, verwacht niet te veel van me om kwart over 4 's nachts
pi_75518117
Nou vooruit... Ik had foto's beloofd dus bij deze...

We waren gebleven in de achterkamer, ik heb onderhand al laminaat gelegd wat op een andere foto beter te zien is aangezien we er Stucloper overheen hebben gelegd.
Plinten zijn al gemonteerd en de verwarmingmantel zit er om heen, waardoor het geheel toch een compleet andere uitstraling krijgt...

Verder zie je in de doos die er ligt ons TV-meubel zitten:

Verder onze über relaxte relaxfauteuil... Wij hebben 'm in stof gekocht, antraciet... Maar op onderstaande foto is ie in "leer":

Het originele beslag is weer op de deuren gekomen, dt wil zeggen, dezelfde sluiting en grepen die overeenkomen met de krukken.

De doorgang naar de keuken is geschilderd en ik heb de thermostaat ook geplaatst, het is een draadloze maar ik vomd persoonlijk dat daar de beste plek voor was...
Op de achtergrond zie je de keuken en zoals je ziet zijn de plinten ook geplaatst, waar ik overigens gewoon een volle dag mee bezig ben geweest om die er een beetje strak ik te krijgen !

[ Bericht 88% gewijzigd door Dengaman op 11-12-2009 15:13:26 ]
pi_75519438
De gehele keuken was al klaar alleen de hoek van het fornuis niet...

Nou dit is het resultaat geworden !

Beeld wordt een beetje vertekend door de beschermfolie wat nog overal op zit en het fornuis moet nog waterpas gezet worden maar dit heb ik even laten zitten tot de stucloper er onderweg gaat en alles echt klaar wordt gemaakt voor bewoning.

[ Bericht 65% gewijzigd door Dengaman op 11-12-2009 15:37:50 ]
pi_75520597
Verder heb ik de kelder helemaal klaar gemaakt. Komt u mee naar beneden?

Meteen is hier de grijze vloer te zien. Want door het isoleren en waterdicht maken van de vloer en wanden was de vloer heel vlekkerig wit en dat heeft m'n vader opgelost met 2 componenten industriele vloerverf van Sigma... Ideaal, alleen jammer van de 7(!) dagen uithardingstijd...

Allereerst loop je meteen tegen het ISRA punt aan van de KPN... Deze was compleet verwoest in de zin van dat er uit de ISRA lasdop enkel een stukje kabel kwam en dat het was.
We nemen echter digitale telefonie maar ik heb er voor gekozen toch de draad te trekken naar het dubbele contactpunt voor de telefoon in de kamer, want de kabel kan er maar liggen voor de toekomst...

Verder leerde navraag bij de KPN dat het gewoon gesaust mocht worden dus meteen maar in kleur gebracht. ISRA lasdop zit gewoon vast met een 22mm leidingklem en de achterplaat heb ik gemaakt van een oude drempel van de WC die krom getrokken was en dus vervangen, maar dit stuk kon nog heel best voor de kelder !

Daarboven hangt dan weer een Hygrometer om de luchtvochtigheid in de gaten te houden ivm schimmel op de muren, zodat ik bijtijds een vochtvreter kan plaatsen mocht dat nodig zijn. (nu in ieder geval niet)

Trap even hier en daar gerepareerd en hoogglans zwart gemaakt. Tevens de achterplaat van de leuning vervangen en samen met de beugels vervangen. Ook de leuning en achterplaat hoogglans gemaakt.

Maar aangezien de (steile) trap doordat het hoogglans is spekglad werd heb ik halve manen opgehaald en die op de treden geplakt.
Probleempje waar ik daar tegenaan liep was het feit dat de trap gemaakt was van schraaldelen en dus de manen iets in moest korten, maar het stanleymes was gewillig

Verder wilde ik jullie de rekken niet onthouden van de Ikea. Staan gewoon klem tussen vloer en plafond en zijn ideaal voor boodschappen.

pi_75520943
Een ander project waar m'n vader nu mee bezig is is de computerkamer / kantoor... Plinten waren echter in de vloer gegoten dus die moesten net als de andere kamers eerst verwijderd worden, alleen 50 jaar oude betonspijkers helpen daar niet echt bij dus je neemt echt de halve muur mee.

Dus toen heeft ie alle ontstane gaten weer gestuct en de rest van de wanden uitgevlakt.

Verder had ie alle kozijnen en deuren geschuurd en heb ik als tussenprojectje even de kast gemaakt want het was een vaste kledingkast maar moet een kast worden voor archiefmappen dus er moesten plankdragers ingemaakt worden.

Daarna de kast even gesaust... Je ziet echter een kleurverschil in de hoek, dat is doorslag van de schoorsteen en is geisoleerd met speciaale verf en is overgesaust.
Tevens een nieuw plafond in de kast gemaakt omdat de oude zachtboard helemaal doorhing.

pi_75521896
De slaapkamer diende eerst afgemaakt te worden zodat ik verder kon met laminaat en plinten alsmede het bouwen van de inloopkast.

M'n vader is eerst erin gegaan om alles te schuren en schilderen, te behangen enz waarna ik het laminaat heb gelegt.
Dit is dezelfde kleur zoals we het in de kamer beneden ook hebben liggen, met dezelfde plinten.

Zoal je kan zien hebben we er voor gekozen om niet alles wit en steriel te maken en zodoende komt onder alle schuine wanden een deel printbehang in antraciet met een licht zilver randje erin
Op onder staande foto kan je zien dat de vloer wat hol loopt en die heb ik opgelost door de plint in het midden door te zagen en de spanning eraf te halen... Zie je straks niks meer van aangezien het bed er voor komt te staan.

pi_75522362
Een ander project waar ik mee begonnen ben is de inloopkast in de oude badkamer in de slaapkamer.
Want dan is de complete slaapkamer klaar en kunnen de spullen van de slaapkamer van de badkamer waar ze nu staan.
Dit maakt de badkamer leeg zodat we daar straks kunnen beginnen.

Eerst alle onderdelen naar naa boven gebracht en gesorteerd neergelegd zodat ik het wat makkelijker in elkaar zou kunnen zetten.

Eerst maar een begonnen met het binnenwerk, en om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit was echt een klote klus.
Nu denk je dat als je een maatwerkkast besteld dit ook echt maatwerk is... Nou vergeet het maar !

Ze hadden een klein rekenfoutje gemaakt bij de gamma en wel het volgende: Het plafond was tot het schuine gedeelte 120,5 cm lang. een legplank is 60 breed, dus 2 planken...
Tot daar geen enkel probleem, echter de wanden waar de planken tussen komen zijn 2 cm dik dus 2 planken tussen 3 staanders levert dus 126,0 breedte op...

Daarnaast had ik bij het ophalen alle staanders al op maat laten zagen, want ik had ze 220 cm hoog besteld. Want het plafond en de vloer waren niet waterpas dus de eerste staander is bv 215 en de laatste 217. Dit lijkt heel scheef maar omdat het parallel loopt met het plafond is het optisch recht.

Toen alle liggers opgemeten en naar de Gamma gebracht waar het (echt super klantvriendelijk) personeel me alles op de zaagmachine exact op maat heeft gezaagd. Wederom bedankt want ik weet dat sommige medewerkers meelezen !

Maar doordat sommige planken te breed geleverd waren was het probleem dat door mijn inkort zaagacties de verbindingsgaten eraf gezaagd waren.
De lokale ijzerhandel bood uitkomst:

Dit is een Cylinderboor, ook wel meubelboor genoemd die men bv bij het infrezen van scharnieren van keukendeurtjes gebruikt. Alleen had ik niet de 35mm maar de 20mm variant nodig.

In elkaar gezet met onderstaand als resultaat:

Toen de deuren maar eens uitgepakt en voorzien van softclose systeem zodat ze mooi dichtvallen als de deuren dichtgaan.

Deuren erin zetten is echt een fluitje van een cent, maar dan komt het stellen van de wieltjes om de hoek kijken zodat de deuren qua sierlijst optisch ook recht zitten.
Dit is even een crime maar als je eenmaal klaar bent is het het resultaat wel waard:

pi_75522835
WOW....

*zucht...

Goed bezig man!

*veren in kont steekt...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:10:15 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_75524954
Dat noemen ze een Forstner boor .
Maareh, gaat lekker zo!!
pi_75526660
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef bleiblei het volgende:
Dat noemen ze een Forstner boor .
Maareh, gaat lekker zo!!
Klopt, zo noemen ze het ook wel... Er zijn diverse benamingen voor maar het komt allemaal op hetzelfde neer...

Maar gaat zeker lekker zo, straks de computerkamer nog doen en dan is het de beurt aan de badkamer...
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 09:41:03 #264
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_75543160
Schiet al mooi op Vooral die inloopkast is heel mooi geworden
Wonen jullie nu ook al in het huis of ?
pi_75543736
Echt supermooi dat huisje van jou....

Ook je kelder en zolder, zo netjes! Maar je zolder is te laag om echt als te gebruiken als iets anders dan opbergruimte toch?

En heb je al plannen voor de badkamer? Want als die af is, kun je er al bijna wonen toch? Woonkamer, keuken, bijkeuken, wc, slaapkamer, zolder....die zijn allemaal behoorlijk klaar toch? Hoeveel kamers heb je boven? Twee of drie?

[ Bericht 22% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 12-12-2009 11:39:47 ]
pi_75557721
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Schiet al mooi op Vooral die inloopkast is heel mooi geworden
Wonen jullie nu ook al in het huis of ?
Dank, Dank !

Maar nee, we wonen er nog niet... Simpelweg omdat we nog te veel moeten doen aan het huis en we besloten hebben dat eerst alles tot in de details klaar moet zijn omdat je anders wel weer weet hoe het gaat. In de zin van, ach dat komt nog wel, volgende week/maand/jaar/decennium/eeuw * (*Doorstrepen wat niet van toepassing is).

Dus nog effe doorpakken want die extra tijd thuis wonen is het wel waard, en omdat we nog thuis wonen hebben we ook geen druk op de ketel staan... Wat niet wil zeggen dat we alles op een slof en een oude voetbalschoen doen hoor !
pi_75558408
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Echt supermooi dat huisje van jou....

Ook je kelder en zolder, zo netjes! Maar je zolder is te laag om echt als te gebruiken als iets anders dan opbergruimte toch?

En heb je al plannen voor de badkamer? Want als die af is, kun je er al bijna wonen toch? Woonkamer, keuken, bijkeuken, wc, slaapkamer, zolder....die zijn allemaal behoorlijk klaar toch? Hoeveel kamers heb je boven? Twee of drie?

Klopt, zolder is in het midden 205 cm maar loopt direct schuin weg... Dus als ik een stap opzij doe met m'n 1,89 dan moet ik al bukken... Dus betekend het dat je het in de toekomst nog kan gebruiken als speelzolder maar verder alleen als opslag.

Wat betreft het laminaat is het zo dat het eigenlijk noodzaak was omdat er steenwol vezels op de houten platen waren gekomen en dat kreeg ik er niet meer uit dus moest er wel een laag overheen en laten we eerlijk zijn, het laminaat van de Ikea kost maar 3,50 per m2 dus hoppa, gaan met die banaan !

Boven hadden we 4 slaapkamers en een badkamer. Met nadruk Hádden, want de oude badkamer hebben we de inloopkast van gemaakt die je hierboven kan aanschouwen, want een badkamer van 1,98 x 1,05 daar heb je heden ten dage weinig tot niks meer aan.
Dus hebben we ervoor gekozen een slaapkamer op te offeren voor de badkamer.

Klinkt heel mooi, maar heeft wel als resultaat dat alle afvoeren, en leidingen nog in de muren en vloer gefreesd moeten worden.

Wonen kunnen we er nog niet helemaal als de badkamer klaar is hoor, want dan moet de logeerkamer nog, de overloop en gang, bijkeuken en woonkamer (die momenteel als opslag dient van alle materialen).

Wat betreft de badkamer is alles al in m'n hoofd klaar hoor
Alle spullen zijn ook al aangeschaft en hoeven alleen maar in de ruimte geplaatst te worden haha.
Maar een sfeer impressie:

Douchecabine:

Douchekraan:

Bad:

Badkraan:

(Psst ook mat hoor, ipv glans... )

Badmeubel:

Dit model en wastafel maar in de antraciet kleur:

Wastafelkraan:

(Psst ook mat hoor, ipv glans... )

Radiator:

Alleen is de radiator niet lichtgrijs maar antraciet/zwart maar ook met een handdoekbeugel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dengaman op 12-12-2009 20:42:54 ]
pi_75559780
Oh, je weet al helemaal wat erin komt te hangen.... Dan is uitvoeren natuurlijk maar peanuts ... dagje of twee?

LOL

En dat is de mooiste douchecabine die ik ooit heb gezien. En ik hou er helemaal niet van, maar deze is zeker fijn voor de ogen

[ Bericht 39% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 12-12-2009 21:51:02 ]
pi_75560931
Zo dat wordt mooi hier heb je ook al tegels in gedachten voor de badkamer=
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_75561551
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Oh, je weet al helemaal wat erin komt te hangen.... Dan is uitvoeren natuurlijk maar peanuts ... dagje of twee?

LOL

En dat is de mooiste douchecabine die ik ooit heb gezien. En ik hou er helemaal niet van, maar deze is zeker fijn voor de ogen
Ik denk een weekje of 2... Althans dat is m'n planning, dus de praktijk wijst uit dat je dit met een factor 2 á 3 moet doen...

En ik maak geen grapje...

Maar het komt helemaal goed ! Het is zelfs niet eens zo dat het in m'n hoofd zit, het is allemaal al gekocht en staat in de logeerkamer of garage
pi_75561734
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
Zo dat wordt mooi hier heb je ook al tegels in gedachten voor de badkamer=
Dezelfde als de wc...

Dus wit met een licht streepje erin en de grote 50x50 tegels die ook tegen de ombouw van het bad aankomen en bovenop...

voorbeeld:
pi_75565197
zo, net ff het hele topic doorgelezen. top hoor!! ik blijf het ook volgen. krijg zin in klussen zo haha.
wat fijn dat er mannen zijn die zo handig zijn.. de mijne kan het wel maar is niet zo snellllllll
pi_75598526
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:45 schreef sjampoeh het volgende:
zo, net ff het hele topic doorgelezen. top hoor!! ik blijf het ook volgen. krijg zin in klussen zo haha.
wat fijn dat er mannen zijn die zo handig zijn.. de mijne kan het wel maar is niet zo snellllllll
Snel? Ik en snel?

Ik ben ook nog maar 15 maanden bezig hoor dus verwacht van mij ook geen wonderen, echter de afwerking is er wel naar....
pi_75598639
heb je een closeup van die witte tegels trouwens?
  maandag 14 december 2009 @ 00:36:25 #275
11102 knep
Mountainfreak
pi_75600559
Netjes hoor! Geweldig project .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')