abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59672747
Goedemiddag mede FoKkers...

het is eindelijk zover... Naar aanleiding van het volgende topic: Discount/Outlet onlinewinkels is het eindelijk zo ver !

ik heb akkoord bereikt over een woning !

Enige problemen die nog op kunnen doemen is de koopsubsidie mocht deze afgewezen worden... Want hier is nog kans op...

Oh ja, mochten mensen de woning bekeend voor komen, dat kan kloppen, ik ben hier maar 2 jaar mee aan het onderhandelen geweest (Zie topic hierboven genoemd).

[ Bericht 5% gewijzigd door Dengaman op 25-06-2008 12:10:33 (Foto's zichtbaar maken...) ]
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:12:13 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_59672936
Damn, wat een onderhandelingen dan
Wat heb je er uiteindelijk voor betaald?
disclaimer
pi_59673089
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
pi_59673139
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:23:41 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_59673178
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
Hier in Eindhoven koop je er precies een studio-appartement voor. Maar ik heb net al teruggelezen dat dit huis ergens rond Delfzijl moet staan, dus dat verklaart wel e.e.a.
disclaimer
pi_59673201
ik herken het idd uit je oude topic gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:33:31 #7
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59673424
Heeft dat huis zo lang te koop gestaan?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59673793
*Zucht* Zwijmel... Als dit huis in Zuid Holland had gestaan voor die prijs dan...... *Zucht*
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:52:25 #9
31260 Finch
Stay close
pi_59673930
Mooi Huis..

en voor die prijs heb je in utrecht een schuurtje..

Ow en foto's van binnen?? begin punt van de verbouwing?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:58:10 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_59674074
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:47 schreef blackie007 het volgende:
*Zucht* Zwijmel... Als dit huis in Zuid Holland had gestaan voor die prijs dan...... *Zucht*
... dan was je met minimaal 2 ton overboden
disclaimer
  woensdag 25 juni 2008 @ 13:05:16 #11
108367 Gallorini
über alles..
pi_59674284
Onder de 147k? Potver, zulke huizen beginnen hier vanaf 2 ton
Hoi mam..
pi_59675352
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:33 schreef hierissieweer het volgende:
Heeft dat huis zo lang te koop gestaan?
Ja, hij raakte 'm aan de straatstenen niet kwijt... Want er moet gewoon veel aan gebeuren...

En de moderne starter die wil vaak meteen alles goed hebben en dat hoef je bij deze woning niet te verwachten !

Lijstje:

- Thermopeenruit gescheurt beneden.
- Laminaat af.
- Gaskachels verwijderen.
- Keuken vernieuwen.
- Badkamer maken (huidige badkamer is 3,5 m diep en 75 cm breed).
- slaapkamermuren opnieuw plaatsen (bovenvverdieping opnieuw indelen tbv badkamer)
- Zolder beloopbaar maken
- Ketel op zolder maken
- CV aanleggen
- Nieuw plafond boven
- Laminaat boven leggen
- Enkel glas boven vervangen
- Dakleer garage vervangen
- Lichtkoepels vervangen
- Zinken goten vervangen
- Regenpijp maken (is niet aanwezig, nergens )
- Garagedeur vervangen (deze is niet echt veilig om een Ducati te herbergen )
- Tuin aanleggen
- Kleine meuk
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:52 schreef Finch het volgende:
Mooi Huis..

en voor die prijs heb je in utrecht een schuurtje..

Ow en foto's van binnen?? begin punt van de verbouwing?

Afwachting van Koopsubsidie... Ligt eraan hoe diep ze gaan doorlichten... 99% kans dat het goed gaat, maar nu zal je net zien dat het op die 1% mis gaat...

Verder is de eigenaar die er nu woont niet bereid me voor het passeren van de koopakte me toegang tot de woning te verschaffen. Puur dwarsliggen.

De aanvraag van de koopsubsidie heb ik als ontbindende voorwaarde dus heb ik weten te rekken tot 9 weken omdat de overheid achterloopt (what else is new) met de verwerktijd van max 4 weken en dat momenteel 6-7 weken is.
En om te voorkomen dat ik na 4 weken ontbindende voorwaaarde het huis officieel gekocht heb en dan ineens een brief krijg mocht ik afgewezen worden voor koopsubsidie dan ben ik dus de sjaak dus dat is afgedekt.

Dan heeft de verkoper afgedwongen dta omdat ik 8 weken wilde, hij daarna nog 8 weken wilde hebben om iets anders te vinden, dus totaal zou de akte pas 1 oktober passseren...

Dus tegen die tijd is het in spanning afwachten en pas dan kan ik foto's maken van de binnenkant...
  woensdag 25 juni 2008 @ 13:52:59 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59675546
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:02:47 #14
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59675807
TVP voor foto's die ongetwijfeld gaan komen....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59680957
Mooi optrekje
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 17:56:47 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59681797
Leuk huisje ! Voor een laten we zeggen erg leuke prijs

Je gaat dan de gehele woning qua installaties aanpassen; is het electra ook aan vervanging toe ? Denk het haast van wel zal; gezien het afwezig zijn van een cv ketel e.d.

Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 18:08:52 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_59682018
Nice man! Maar euh.....de badkamer is 75cm breed? Is dat geen typfout, want als ie 75cm breed is kun je er niet eens in...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_59690100
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuk huisje ! Voor een laten we zeggen erg leuke prijs

Je gaat dan de gehele woning qua installaties aanpassen; is het electra ook aan vervanging toe ? Denk het haast van wel zal; gezien het afwezig zijn van een cv ketel e.d.

Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !

Maar meterkast is onlangs vernieuwd samen met een deel van de elektra... Dus daar voorzie ik geen problemen, echter komt de kabel aansluiting op een vreemde plek uit de meterkast dus dat wil ik wel veranderen.

Verder wil ik eigenlijk alle stopcontacten vervangen, en verlagen, wat is dan de logische hoogte? 30 cm?
Dan moet ik tevens alle kabels nieuw trekken want ik heb geen zin in lasdoppen (wat ook niet mag).

Verder wil ik nog een 380 aasluiting hebben voor de garage maar effe kijken of ze die gratis willen plaatsen voor de "keuken".
Klopt het dat tbv de keuken gratis wordt aangelegd in de meterkast en als je zegt dat je het voor ander gebruik nodig hebt je ervoor moet betalen?
pi_59690177
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nice man! Maar euh.....de badkamer is 75cm breed? Is dat geen typfout, want als ie 75cm breed is kun je er niet eens in...
Dude, ik maak geen grapje... het is zo breed als een ligbad zonder ombouw... Want die staat strak tegen de ene muur aan en daar hebben ze de andere muur strak tegenaan geplaatst.
Dus de badkamer is zo breed als een ligbad en voor het ligbad heb je een meter voor het wasbakje
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:32:11 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59690411
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:27 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !

Maar meterkast is onlangs vernieuwd samen met een deel van de elektra... Dus daar voorzie ik geen problemen, echter komt de kabel aansluiting op een vreemde plek uit de meterkast dus dat wil ik wel veranderen.

Verder wil ik eigenlijk alle stopcontacten vervangen, en verlagen, wat is dan de logische hoogte? 30 cm?
Dan moet ik tevens alle kabels nieuw trekken want ik heb geen zin in lasdoppen (wat ook niet mag).

Verder wil ik nog een 380 aasluiting hebben voor de garage maar effe kijken of ze die gratis willen plaatsen voor de "keuken".
Klopt het dat tbv de keuken gratis wordt aangelegd in de meterkast en als je zegt dat je het voor ander gebruik nodig hebt je ervoor moet betalen?
Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?

Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze bij het plaatsen van een keuken uberhaupt iets aan leidingwerk e.d. doen. Als jij een keuken koopt en deze laat plaatsen door de keukenboer is dat ook echt het enige wat ze doen. Een keuken leveren en dat ding plaatsen. Ze doen vaak zelfs al moeilijk over het aansluiten van gasfornuis op de gas aansluiting, oven in het stopcontact en gootsteen aansluiten op de afvoer .

Groepen en elektra aanleggen? Nee, dat kan je denk ik toch echt vergeten.
pi_59698056
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?

Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze bij het plaatsen van een keuken uberhaupt iets aan leidingwerk e.d. doen. Als jij een keuken koopt en deze laat plaatsen door de keukenboer is dat ook echt het enige wat ze doen. Een keuken leveren en dat ding plaatsen. Ze doen vaak zelfs al moeilijk over het aansluiten van gasfornuis op de gas aansluiting, oven in het stopcontact en gootsteen aansluiten op de afvoer .

Groepen en elektra aanleggen? Nee, dat kan je denk ik toch echt vergeten.
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf wel

Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.

Klopt dit?
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:59:45 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59698131
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.

Klopt dit?
Denk het niet. Temeer omdat keukens (inductieplaten enzo) tegenwoordig op 2x230V werken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:05:42 #23
36431 bleiblei
pi_59698274
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Klopt dit?
Oeh, dat durf ik niet te zeggen.
Gewoon ff bellen naar 0900 600 9600 en evt. door laten verbinden naar Essent Netwerk. Daar kunnen ze dat waarschijnlijk wel vertellen.
pi_59699928
quote:
Regenpijp maken (is niet aanwezig, nergens )
Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 12:53:20 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_59702728
omg omg!

Maar dood wil ik niet boven Groningen gevonden worden! Delfzijl *itch jeuk itch*

(Oke... Winsum/Bedum misschien nog wel... Of Zuidhorn...)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_59707992
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 11:08 schreef dahei het volgende:

[..]

Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.

Aan deze zijnde horen er ook 2 te zitten

Als jij die kan aanwijzen ben je echt +1
pi_59708088
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:53 schreef Renesite het volgende:
omg omg!

Maar dood wil ik niet boven Groningen gevonden worden! Delfzijl *itch jeuk itch*

(Oke... Winsum/Bedum misschien nog wel... Of Zuidhorn...)
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...

Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)

Dus wat is het probleem?
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:10:38 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_59710950
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...

Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)

Dus wat is het probleem?
Waarom voel je je zo aangevallen?
disclaimer
pi_59712294
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangevallen?
Ik weet het, ik volg er ook al therapie voor...
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 20:02:04 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_59713301
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Dus wat is het probleem?
De kutweg Groningen > Delfzijl. Voor de rest vind ik, wanneer je levendigheid zoekt, alles zo ver weg... Afstand !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_59723986
Oh wat een superleuk huisje! Ik ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat sjouwen verder. En foto's natuurlijk .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:21:43 #32
216273 Gibson
Play it loud
pi_59724184
leuk huis.

succes met het vele werk wat er in gaat zitten. houd ons op de hoogte!
pi_59724355
Wow!! Zo goedkoop!! Ongelofelijk! Ik wist dat de huizen prijzen lager liggen in het noorden, maar dit is echt onvoorstelbaar. Maar aan verbouwingen ben je waarschijnlijk ook wel tussen de 50.000 en 100.000 kwijt?? Gaaf hoor.
pi_59746561
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:29 schreef mirannie het volgende:
Wow!! Zo goedkoop!! Ongelofelijk! Ik wist dat de huizen prijzen lager liggen in het noorden, maar dit is echt onvoorstelbaar. Maar aan verbouwingen ben je waarschijnlijk ook wel tussen de 50.000 en 100.000 kwijt?? Gaaf hoor.
30.000 max... Doe alles zelf en pa heeft connecties in de bouw voor bv dakleer vervangen...
Verder is m'n pa schilder en glaszetter.

Dus dat komt wel goed !
pi_59748810
fotos van binnen staan nog op funda voor wie zo nieuwsgierig is

leuk huisje , ga je er alleen wonen?
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 13:05:15 #36
43556 miss_dynastie
pi_59770372
Ik vind 30000 wel heel optimistisch, als ik het zo allemaal lees, maar goed.
Hoop dat alles goed komt met de subsidie.
pi_59770438
Gaaf huis! Wat een debiel, die verkoper, dat hij zo dwarsligt. Wat houdt die koopsubsidie precies in?
pi_59788839
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind 30000 wel heel optimistisch, als ik het zo allemaal lees, maar goed.
Hoop dat alles goed komt met de subsidie.
30.000 is op zich te doen om eerst alles klaar te maken... Verder struin ik veel faillisements verkopen af, en daar zijn vaak model keukens of model badkamers voor een prikkie op de kop te tikken.
Bekende merken dus je kan altijd voor garantie bij de fabriek terecht en de keuken is gelukkig een standaard maat dus vaak te krijgen als showroomopstelling.

Verder is Marktplaats je vriend !

Kijk, nieuwe lichtkoepels is dom om te kopen aangezien veel mensen juist die dingen eruit slopen omdat het ouderwets is en dus op MP te koop zetten...

En qua ouderwets ben ik het er wel een beetje mee eens maar het verschaft m'n garage wel mooi licht overdag !
pi_59790248
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:10 schreef Cosworth het volgende:
Gaaf huis! Wat een debiel, die verkoper, dat hij zo dwarsligt. Wat houdt die koopsubsidie precies in?
Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...
Nou ja, ik wacht wel hoor, met dit als resultaat !

Verder houdt koopsusidie in dat de overheid starters helpt met de aanschaf van hun eerste woning...

in het kort houdt het in:

- U bent 18 jaar of ouder op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U bent geen eigenaar en bewoner geweest van een koopwoning in de drie jaar die voorafgaan aan de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U gaat de woning zelf bewonen;
- Uw vermogen is niet hoger dan EUR 20.014 (en niet hoger dan EUR 40.028 als u een fiscale partner heeft);
- De koopsom van de woning mag niet meer bedragen dan EUR 158.850;
- De hypotheek mag niet meer niet meer bedragen dan EUR 171.558;
- Over de hypotheek moet een garantie (Nationale Hypotheek Garantie) worden afgegeven door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen;
- De hypotheek heeft een rentevaste periode van ten minste 10 jaar;
- De hypotheek heeft een looptijd van maximaal 30 jaar;

In mijn geval komt het neer op ruim 145 euro subsidie per maand netto voor de komende 5 jaar... Daarna volgt een herberekening.
En als je dan nog aan bovenstaande eisen voldoet, je salaris echter wel is gestegen maar niet boven de 37.000 dan krijg je opnieuw voor 5 jaar subsidie maar dan bijgesteld naar beneden.

Zie:

Berekening: Klik hier
Meer info: Klik hier
pi_59821486
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:53 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...
Nou ja, ik wacht wel hoor, met dit als resultaat !

Verder houdt koopsusidie in dat de overheid starters helpt met de aanschaf van hun eerste woning...

in het kort houdt het in:

- U bent 18 jaar of ouder op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U bent geen eigenaar en bewoner geweest van een koopwoning in de drie jaar die voorafgaan aan de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U gaat de woning zelf bewonen;
- Uw vermogen is niet hoger dan EUR 20.014 (en niet hoger dan EUR 40.028 als u een fiscale partner heeft);
- De koopsom van de woning mag niet meer bedragen dan EUR 158.850;
- De hypotheek mag niet meer niet meer bedragen dan EUR 171.558;
- Over de hypotheek moet een garantie (Nationale Hypotheek Garantie) worden afgegeven door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen;
- De hypotheek heeft een rentevaste periode van ten minste 10 jaar;
- De hypotheek heeft een looptijd van maximaal 30 jaar;

In mijn geval komt het neer op ruim 145 euro subsidie per maand netto voor de komende 5 jaar... Daarna volgt een herberekening.
En als je dan nog aan bovenstaande eisen voldoet, je salaris echter wel is gestegen maar niet boven de 37.000 dan krijg je opnieuw voor 5 jaar subsidie maar dan bijgesteld naar beneden.

Zie:

Berekening: Klik hier
Meer info: Klik hier
Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garagebox
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:14:33 #41
36431 bleiblei
pi_59822836
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:14 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garagebox
Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoor .
pi_59834691
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoor .
Dat is dan wel weer cool
pi_60037554
Goed...

we zijn weer een paar stapjes verder !

- Taxatierapport is door een medespeler gemaatkt (is makelaar)
- Papieren allemaal ondertekend wat betreft de financiering
- Koopsubsidie aanvraag ingevuld en ondertekend.

Echter blijk ik een BKR notitie te hebben...
Lachertje want ik heb naast m'n gewone werk nog 2 bedrijfjes waardoor ik echt alles, tot aan m'n motoren aan toe, alles cash betaald hebt...

Dus aanvraag gedaan bij de bank, uiteraard weer 4,50 afgetrochelt voor een uittreksel BKR... Blijkt dat de gallige ABN Amro me een BKR registratie heeft aangesmeert en wel om de volgende reden:

In September 2005 ben ik afgestudeerd, in Oktober 2006 kreeg ik post van de ABN Amro, dat ik een speciaal Young Professional pakket mocht afsluiten omdat ik afgestudeerd HBO'er ben...
Had er geen belang bij maar de spaarreknte op de internet spaarrekening was indertijd zo hoog dat ik het toch maar gedaan heb.
Dus ik op kantoor, allerlei formulieren invullen, krijg ik de vragen of ik een Creditcard wil of persoonlijk krediet.

Ik geef expliciet aan die niet nodig te hebben en ze geeft aan dat dit niet erbij wordt geregeld.

Blijkt op de achtergrond de ABN je toch alvast aan te melden bij het BKR omdat dat handiger is mocht je in de toekomst alssnog voor krediet of CC kiezen.
Dan hoeven zij je niet meer aan te melden...

Was standaardprocedure volgens de geit achter de balie !

Dus Degaman:

Dus nu effe wachten op het bericht en rapport van de ABN dat ze het geschrapt hebben en de BKR registratie beeindigd wordt want zonder dat geen financiering voor de woning...

Dus effe afwachten...
pi_60037886
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
pi_60038428
Verder gister bouwtechnischekeuring laten uitvoeren...

Conclusie:

Basis is goed !

Echter:

- Kozijn boven voorkant, is meer vulmiddel dan hout, dus verrot en afgeschreven
- Kozijn achter groot raam, onderdorpel verrot
- Voegen achterkant, zijkant is af, dient vervangen te worden
- Voegen aanbouw/garage aangemaakt met teveel zand. Kan je er zo uitschrapen en is dus porreus en dus niet waterdicht.
- Goten voor en achter op 2 plekjes gescheurt, kan nog gerepareerd worden maar binnen 2 jaar vervangen.
- Dakleer is vervangen door de huidige eigenaar ! Bleek erg door te lekken waardoor het moest.
- Betonnen dak van de aanbouw (tevens dakterras) is 18 cm dik maar slaat toch minimaal door. Effe impregneren (kost volgens de keurmeester een drol) en hoppa.
- 2 dakpannen gescheurd.
- deurkozijn van de aanbouw, 2 pluggen vergeten dus onderkant zit wat los (ook piece of cake, effe 2 pluggen plaatsen)
- boeidelen aanbouw verrot, geen prob, trespa ligt al klaar.

Verder binnen:

- Vloeren zijn top !
- Schoorsteen is ddoor eigenaar gesloopt van gaskachel (vermoedelijk gas afgesloten) en er nu een houtkachel op aangesloten. (geen probleem, komt wel een houtkachel maarmet pijp naar plafond ipv een ruimte opslurpende schouw)
- in de aanbouw zijn de helft van de vloertegels hol (ideaal, gaat er toch uit en vervangen door laminaat.)
- Kelder kurkedroog en voorzien van nieuw leidingwerk + water en gas meter
- Meterkast 2 jaar geleden vervangen, splinternieuw met extra (ongebruikte) groepen.
- Zolder niet beloopbaar te maken, balken zijn hoog genoeg maar enkel 1,75 cm breed.
- Badkamer is klein en niet uitbouwbaar ivm dragende muren waar de dakconstructie op leunt.

Met betrekking tot de zolder zijn we er al uit, het plafond (zachtboard) gaat er toch uit, dan laten we meteen nieuwe Dwarsbalken plaatsen.
Dit zijn er maar 9 en met 2 man in 2 dagen geplaatst... Offerte al in huis, a 800 euro...
Dus meteen doen !

De platen op de zolder én plafond plaatsen we zelf, samen met vlisotrap, want als ik dat zou moeten laten doen kwam er nog 2300 overheen...

Verder komt er meteen CV op de nieuwe zolder en de rest van het huis. Dan kan dus de geiser in de keuken meteen pleite.
Verder maken we van de slaapkamer recht boven de keuken een badkamer, dan houden we nog steeds 3 slaapkamers.
De huidige badkamer halen we er met de tijd uit (want je wil wel gewoon kunnen blijven douchen ten tijde van bouw van de badkamer.
En dan halen we de deur naar de kleine 3x1 badkamer eruit, maken we een gat in de dragende muur (berekend dat het kan) en dan komt daar een doorgang vanuit de grote (hoofd)slaapkamer naar de oude badkamer wat dan een inloopkast wordt.

Dus genoeg te doen !

En kan niet wachten te beginnen !
pi_60038495
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
Dat is dus net de reden dat ik weg ga bij de ABN met m'n 3 rekeningen.

Want naast het feit dat ik me voor alle 3 de rekeningen al 3(!) heb moeten legitimeren, ze telkens dat weer kwijt maken en dus m'n rekening bevriezen.
Naast het feit dat ik me al scheel betaal voor m'n bedrijfsrekeningen is de druppel dat ik nu ook nog eens een maandbijdrage moet betalen voor m'n pasjes (ongeacht bedrijfs of prive rekening)

Al met al betaal ik dan bijna 200,- per jaar voor m'n rekeningen... Ja doei !

+ dit voorval doet mij besluiten dus lekker op zoek te gaan naar een andere bank...
pi_60040802
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
erg sloderig van de ABN
je hoeft geen explicite toestemming te geven voor een BKR-registratie. Een BKR-registratie MOET nou eenmaal als je lening, krediet, cc afsluit.

Echter....beetje voorbarig en volgens mij wel een overtreding van de regels: ze mogen je natuurlijk niet aanmelden voor wat je niet hebt afgesloten! Dat is de wereld op z'n kop!

ps, weet je zeker dat de ABN jou e.e.a. schriftelijk gaat terugkoppelen? Bij mij wilden ze niet eens schriftelijk bevestigen dat ons krediet opgeheven was en de BKR-registratie ook was opgeheven. Ik moest maar genoegen nemen met een schermprintje waarop te zien is dat het krediet als "vervallen" in hun systeem staat.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_60040866
Ik zou het wit verven en gezien de huidige staat van het huisje kun je het daarna verhuren als een pittoresk vakantiehuisje ergens in Zuid Frankrijk

Nu even zonder dollen TS tof voor je, gefeliciteerd
  zondag 13 juli 2008 @ 14:31:39 #49
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60075226
Dit doet me denken aan zo'n project uit 'help, mijn man is klusser'.
Nog flink te moderniseren huis waarbij een paar zaken al geheel vernieuwd zijn maar de rest is blijven liggen waardoor het huwelijk geklapt is. (geld was ook op, zo te zien)

Wel leuk huis om te zien zo. Ben benieuwd naar de binnenkant. (ik neem aan dat we foto's kunnen verwachten wanneer het zo ver is?)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60076009
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:31 schreef Dromer het volgende:
Dit doet me denken aan zo'n project uit 'help, mijn man is klusser'.
Nog flink te moderniseren huis waarbij een paar zaken al geheel vernieuwd zijn maar de rest is blijven liggen waardoor het huwelijk geklapt is. (geld was ook op, zo te zien)

Wel leuk huis om te zien zo. Ben benieuwd naar de binnenkant. (ik neem aan dat we foto's kunnen verwachten wanneer het zo ver is?)
Jazekers !

Alleen de foto's op funda zijn ook wle van de binnenkant, echter nog van toen het ingericht was... Nu is allse omgemikt en dus een dikke zooitje en die foto's zijn er niet...
Maar die krijgen jullie nog !
pi_60076083
Gefeliciteerd met je aankoop .
pi_60076635
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
pi_60077981
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)
  zondag 13 juli 2008 @ 19:31:05 #54
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_60080699
Dat je bij de BKR geregistreerd staat wil nog niet zeggen dat je een slechte betaler bent. Er wordt wel bijgehouden hoe je betaald mocht je daarin achterstanden krijgen dan hodt de BKR dat bij en kan dat wel gevolgen hebben. Betaal je altijd netjes dan staat dat ook bij de BKR en dat kan alleen maar een pre zijn.
pi_60082260
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:07 schreef koene het volgende:

[..]

Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)
Ja tuurlijk, moet een hoop gebeuren, maar zolang niets officieel is durf ik geen topic te openen.
  zondag 13 juli 2008 @ 20:31:42 #56
45722 Dromer
pi_60082323
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:31 schreef marky het volgende:
Dat je bij de BKR geregistreerd staat wil nog niet zeggen dat je een slechte betaler bent. Er wordt wel bijgehouden hoe je betaald mocht je daarin achterstanden krijgen dan hodt de BKR dat bij en kan dat wel gevolgen hebben. Betaal je altijd netjes dan staat dat ook bij de BKR en dat kan alleen maar een pre zijn.
Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.
(omdat je wellicht meer zou willen gaan lenen dan je aankan)
En als je elders een kredietmogelijkheid hebt (hoeft dus niet eens een krediet te zijn), gaan ze piepen.
pi_60090277
quote:
Op zondag 13 juli 2008 20:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.
(omdat je wellicht meer zou willen gaan lenen dan je aankan)
En als je elders een kredietmogelijkheid hebt (hoeft dus niet eens een krediet te zijn), gaan ze piepen.
Dat dus...

Plus het feit dat een bank of hypotheekverstrekker enkel kan zien dat er een registratie is. De bank of hypotheekverstrekker kan niet zien of dit positief is of negatief ivm privacy.
Dus eigenlijk is dat hele positieve BKR gewoon gelul want ze gaan in 9 van de 10 gevallen toch weigeren je geld te verstrekken.
pi_60090327
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?

Hierover wordt gezegd:
quote:
Ontbindende voorwaarden zijn altijd verbonden aan een bepaalde termijn. Deze stelt u in overleg met de verkoper vast. Wanneer u binnen de overeengekomen termijn nog geen uitsluitsel heeft over één van de gestelde voorwaarden kunt u de overeenkomst laten ontbinden of de ontbindende voorwaarden verlengen in overleg met de tegenpartij. U moet hoe dan ook actie ondernemen en de tegenpartij inlichten. Dit doet u middels een aangetekende brief met handtekening of per fax met een ontvangstbevestiging.
  maandag 14 juli 2008 @ 10:09:37 #59
45722 Dromer
pi_60090818
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?

Hierover wordt gezegd:
[..]

Ik heb igg geleerd meteen een ruime periode te vragen aangezien ik door diverse medische crap altijd een keuring moet ondergaan. (en dat gaat allemaal niet heel snel.. eerst afspraak maken en dan nog wachten tot de keuringsarts zijn rapport heeft opgemaakt, heeft doorgestuurd en dan weer totdat dat beoordeeld is door de arts van de verzekeringsmaatschappij)
De vorige keer heb ik het maar nét gehaald binnen de gestelde periode. (1 of 2 dagen speling)
pi_60159286
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Hierover wordt gezegd:
[..]
Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.

Wanneer heb jij de koopsubsidie ingediend?
pi_60159320
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:33 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Dat dus...

Plus het feit dat een bank of hypotheekverstrekker enkel kan zien dat er een registratie is. De bank of hypotheekverstrekker kan niet zien of dit positief is of negatief ivm privacy.
Dus eigenlijk is dat hele positieve BKR gewoon gelul want ze gaan in 9 van de 10 gevallen toch weigeren je geld te verstrekken.
Klets...

Een BKR-codering is voor elke instelling te zien. Heeft niets met privacy te maken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_60159516
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Klets...

Een BKR-codering is voor elke instelling te zien. Heeft niets met privacy te maken.
Vage shit, nou ja het is in ieder geval geregeld nu.

Ik bleek een krediet mogelijkheid te hebben op m'n rekening, die er meteen vanaf laten halen en binnen 5 minuten stond ik weer buiten met een bewijsje en die is meegestuurd met de aanvraag.
pi_60159760
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:40 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.

Wanneer heb jij de koopsubsidie ingediend?
Begrijpelijk dat de verkoper duidelijkheid wil maar hij zou zich ook een beetje in jouw situatie kunnen verplaatsen.
Jij bent ook met handen en voeten gebonden dus hij kan het je niet kwalijk nemen.

Mijn aanvraag gaat als het goed is vandaag de deur uit

Door dat hele BKR gezeur lag de aanvraag gewoon weer een week stil... Dus heb gister alle papieren bij elkaar gekregen en kan dus vandaag naar de Hypotheker !
pi_60163917
gefeli -einde goed alles goed
pi_60167308
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:08 schreef Charisma het volgende:
gefeli -einde goed alles goed
Nou... Nog niet...

Nu dus 2 á 3 weken wachten op de uitspraak van de koopsubsidie...

Dus we moeten nog effe afwachten...
pi_60196629
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:25 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Nou... Nog niet...

Nu dus 2 á 3 weken wachten op de uitspraak van de koopsubsidie...

Dus we moeten nog effe afwachten...
Helaas heb ik vandaag niets gehoord over de koopsubsidie, dus nog maar wachten. Heb een week uitstel gekregen voor de ontbindende voorwaarden. Hypotheek wil ook niet echt vlotten, elke keer vragen ze om nog meer aanvullende stukken.
pi_60198783
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Pff idd, echt een ramp!

Leuk huisje hoor!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:49:02 #68
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_60198865
Dengama, proficat! En wat was de prijs uiteidenlijk na 2 jaren onderhandelen?
pi_60246675
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:49 schreef pepu het volgende:
Dengama, proficat! En wat was de prijs uiteidenlijk na 2 jaren onderhandelen?
honderdzevenendertighalf...
pi_60247720
wauw, dats niet veel voor zo een groot huis, maar dan moet je natuurlijk ook nog veel aan renoveren en verbouwen , dsu de kosten zullen nog wel omhoog gaan
pi_60268267
Uiteindelijk denk ik op 165 uit te komen, doe veel zelf en heb mazzel met een pa in de bouw.
pi_60733193
Woon je nu al in het huis? En werkt dat allemaal met de koopsubsidie?
pi_61113397
Nee woon er nog niet, 1 oktober krijg ik de sleutel en dan ongeveer verwacht dat ik nog 6 maanden aan het verbouwen ben...

wilde eerst de grote zaken aanpakken, dan er gaan wonen en dna de rest doen maar toch maar besloten om alles te doen voor er in te gaan...

Anders leef je op een gegeven moment ook in de bende en kan je jezelf er dus niet voor afsluiten mocht een dag je hoedje verkeerd staan...
pi_61113421
Verder is de Koopsubsidie rond ! Afgelopen week de brief gehad dat alles rond is en goedgekeurd...

Had precies 1 dag over op de ontbindende voorwaarden dus kon niet beter
pi_61115498
wij hebben ook koopsubsidiee!!!!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')