Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Laten we het maar houden op beduidend onder z'n vraagprijs van 147.500
Hier in Eindhoven koop je er precies een studio-appartement voor. Maar ik heb net al teruggelezen dat dit huis ergens rond Delfzijl moet staan, dus dat verklaart wel e.e.a.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
... dan was je met minimaal 2 ton overbodenquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:47 schreef blackie007 het volgende:
*Zucht* Zwijmel... Als dit huis in Zuid Holland had gestaan voor die prijs dan...... *Zucht*
Ja, hij raakte 'm aan de straatstenen niet kwijt... Want er moet gewoon veel aan gebeuren...quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:33 schreef hierissieweer het volgende:
Heeft dat huis zo lang te koop gestaan?
Afwachting van Koopsubsidie... Ligt eraan hoe diep ze gaan doorlichten... 99% kans dat het goed gaat, maar nu zal je net zien dat het op die 1% mis gaat...quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:52 schreef Finch het volgende:
Mooi Huis..![]()
en voor die prijs heb je in utrecht een schuurtje..
Ow en foto's van binnen?? begin punt van de verbouwing?![]()
Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuk huisje ! Voor een laten we zeggen erg leuke prijs![]()
Je gaat dan de gehele woning qua installaties aanpassen; is het electra ook aan vervanging toe ? Denk het haast van wel zal; gezien het afwezig zijn van een cv ketel e.d.
Dude, ik maak geen grapje... het is zo breed als een ligbad zonder ombouw... Want die staat strak tegen de ene muur aan en daar hebben ze de andere muur strak tegenaan geplaatst.quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nice man! Maar euh.....de badkamer is 75cm breed? Is dat geen typfout, want als ie 75cm breed is kun je er niet eens in...
Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:27 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Uiteraard komt er een speciale Vonkenboer update haha !
Maar meterkast is onlangs vernieuwd samen met een deel van de elektra... Dus daar voorzie ik geen problemen, echter komt de kabel aansluiting op een vreemde plek uit de meterkast dus dat wil ik wel veranderen.
Verder wil ik eigenlijk alle stopcontacten vervangen, en verlagen, wat is dan de logische hoogte? 30 cm?
Dan moet ik tevens alle kabels nieuw trekken want ik heb geen zin in lasdoppen (wat ook niet mag).
Verder wil ik nog een 380 aasluiting hebben voor de garage maar effe kijken of ze die gratis willen plaatsen voor de "keuken".
Klopt het dat tbv de keuken gratis wordt aangelegd in de meterkast en als je zegt dat je het voor ander gebruik nodig hebt je ervoor moet betalen?
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf welquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bedoel je dat de keukenboer aan de gang gaat in je meterkast?
Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze bij het plaatsen van een keuken uberhaupt iets aan leidingwerk e.d. doen. Als jij een keuken koopt en deze laat plaatsen door de keukenboer is dat ook echt het enige wat ze doen. Een keuken leveren en dat ding plaatsen. Ze doen vaak zelfs al moeilijk over het aansluiten van gasfornuis op de gas aansluiting, oven in het stopcontact en gootsteen aansluiten op de afvoer.
Groepen en elektra aanleggen? Nee, dat kan je denk ik toch echt vergeten.
Denk het niet. Temeer omdat keukens (inductieplaten enzo) tegenwoordig op 2x230V werken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf wel
Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.
Klopt dit?
Oeh, dat durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd... Dat doe ik allemaal zelf wel
Maar ik bedoel dat de meterkast nu geen 380 heeft dus dat moet vanaf de weg aangelegd worden.
Als je Essent belt en zegt dat je het aangelegt wil hebben kost het geld, dat berekenen ze gewoon.
Echter ik heb ooit gehoord dat als je zegt dat je het voor je keuken nodig hebt (inductieplaat ofzo) dat ze het dan gratis aanleggen.
Klopt dit?
Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.quote:Regenpijp maken (is niet aanwezig, nergens )
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:08 schreef dahei het volgende:
[..]
Grappig, op de bovenste foto zie ik toch echt een regenpijp.
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:53 schreef Renesite het volgende:
omg omg!
Maar dood wil ik niet boven Groningen gevonden worden! Delfzijl *itch jeuk itch*
(Oke... Winsum/Bedum misschien nog wel... Of Zuidhorn...)
Waarom voel je je zo aangevallen?quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...
Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)
Dus wat is het probleem?
Ik weet het, ik volg er ook al therapie voor...quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo aangevallen?
De kutweg Groningen > Delfzijl. Voor de rest vind ik, wanneer je levendigheid zoekt, alles zo ver weg... Afstandquote:Op donderdag 26 juni 2008 16:03 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, bedum ligt ook niet BOVEN groningen... Ligt precies tussen Delfzijl en Groningen in man...
Maar wat is er mis met Delfzijl? Ze zijn druk in ontwikkeling en de goedkoopste gemeente van Nederland zijn we ook niet meer want de gemiddelde prijs stijgt op dit moment razend snel !
Dus echt slecht investeren is het niet, en daarnaast, alle vrienden van me wonen in Delfzijl, ik sport er (22 jaar lid van de vereniging) en ik werk in Groningen (leaseauto)
Dus wat is het probleem?
30.000 max... Doe alles zelf en pa heeft connecties in de bouw voor bv dakleer vervangen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:29 schreef mirannie het volgende:
Wow!! Zo goedkoop!! Ongelofelijk! Ik wist dat de huizen prijzen lager liggen in het noorden, maar dit is echt onvoorstelbaar. Maar aan verbouwingen ben je waarschijnlijk ook wel tussen de 50.000 en 100.000 kwijt?? Gaaf hoor.
30.000 is op zich te doen om eerst alles klaar te maken... Verder struin ik veel faillisements verkopen af, en daar zijn vaak model keukens of model badkamers voor een prikkie op de kop te tikken.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind 30000 wel heel optimistisch, als ik het zo allemaal lees, maar goed.
Hoop dat alles goed komt met de subsidie.
Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...quote:Op zondag 29 juni 2008 13:10 schreef Cosworth het volgende:
Gaaf huis! Wat een debiel, die verkoper, dat hij zo dwarsligt. Wat houdt die koopsubsidie precies in?
Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garageboxquote:Op maandag 30 juni 2008 11:53 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ach ja, verkoper heeft wat persoonlijke shit waardoor verkoop wel/niet kon, en later bleek de beste man schulden te hebben en wilde mij ervoor op laten draaien dmv de vraagprijs...
Nou ja, ik wacht wel hoor, met dit als resultaat !
Verder houdt koopsusidie in dat de overheid starters helpt met de aanschaf van hun eerste woning...
in het kort houdt het in:
- U bent 18 jaar of ouder op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U bent geen eigenaar en bewoner geweest van een koopwoning in de drie jaar die voorafgaan aan de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop de woning uw eigendom wordt;
- U gaat de woning zelf bewonen;
- Uw vermogen is niet hoger dan EUR 20.014 (en niet hoger dan EUR 40.028 als u een fiscale partner heeft);
- De koopsom van de woning mag niet meer bedragen dan EUR 158.850;
- De hypotheek mag niet meer niet meer bedragen dan EUR 171.558;
- Over de hypotheek moet een garantie (Nationale Hypotheek Garantie) worden afgegeven door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen;
- De hypotheek heeft een rentevaste periode van ten minste 10 jaar;
- De hypotheek heeft een looptijd van maximaal 30 jaar;
In mijn geval komt het neer op ruim 145 euro subsidie per maand netto voor de komende 5 jaar... Daarna volgt een herberekening.
En als je dan nog aan bovenstaande eisen voldoet, je salaris echter wel is gestegen maar niet boven de 37.000 dan krijg je opnieuw voor 5 jaar subsidie maar dan bijgesteld naar beneden.
Zie:
Berekening: Klik hier
Meer info: Klik hier
Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:14 schreef blackie007 het volgende:
[..]
Wel weer jammer dat je in het "westen" weer genaaid word met deze regeling. Als ik hier als starter een huis wil kopen voor deze bedragen krijg ik een garagebox
Dat is dan wel weer coolquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan heb je wel een garagebox op de Prinsengracht hoor.
Dat is dus net de reden dat ik weg ga bij de ABN met m'n 3 rekeningen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
je hoeft geen explicite toestemming te geven voor een BKR-registratie. Een BKR-registratie MOET nou eenmaal als je lening, krediet, cc afsluit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:39 schreef Charisma het volgende:
ik vind dat wel raar dat de bank dit zo maar heeft gedaan, dat mag toch niet? je hebt duidelijk geen toestemming gegeven
erg sloderig van de ABN
Jazekers !quote:Op zondag 13 juli 2008 14:31 schreef Dromer het volgende:
Dit doet me denken aan zo'n project uit 'help, mijn man is klusser'.
Nog flink te moderniseren huis waarbij een paar zaken al geheel vernieuwd zijn maar de rest is blijven liggen waardoor het huwelijk geklapt is. (geld was ook op, zo te zien)
Wel leuk huis om te zien zo. Ben benieuwd naar de binnenkant. (ik neem aan dat we foto's kunnen verwachten wanneer het zo ver is?)
Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)quote:Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
Ja tuurlijk, moet een hoop gebeuren, maar zolang niets officieel is durf ik geen topic te openen.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:07 schreef koene het volgende:
[..]
Zodra je alles rond hebt plaats je wel even een topic van je nieuwe stekje he?:)
Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:31 schreef marky het volgende:
Dat je bij de BKR geregistreerd staat wil nog niet zeggen dat je een slechte betaler bent. Er wordt wel bijgehouden hoe je betaald mocht je daarin achterstanden krijgen dan hodt de BKR dat bij en kan dat wel gevolgen hebben. Betaal je altijd netjes dan staat dat ook bij de BKR en dat kan alleen maar een pre zijn.
Dat dus...quote:Op zondag 13 juli 2008 20:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, maar als je een hypotheek wil gaan afsluiten, gaan ze kijken of je elders kredieten hebt openstaan.
(omdat je wellicht meer zou willen gaan lenen dan je aankan)
En als je elders een kredietmogelijkheid hebt (hoeft dus niet eens een krediet te zijn), gaan ze piepen.
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:53 schreef Syytön het volgende:
Succes met koopsubsidie TS, ben daar zelf nu ook mee bezig, hoop eind deze week bericht hierover te krijgen, dan is nl de datum van de ontbindende voorwaarden. Tot die tijd durf ik echt geen topic te openen.
quote:Ontbindende voorwaarden zijn altijd verbonden aan een bepaalde termijn. Deze stelt u in overleg met de verkoper vast. Wanneer u binnen de overeengekomen termijn nog geen uitsluitsel heeft over één van de gestelde voorwaarden kunt u de overeenkomst laten ontbinden of de ontbindende voorwaarden verlengen in overleg met de tegenpartij. U moet hoe dan ook actie ondernemen en de tegenpartij inlichten. Dit doet u middels een aangetekende brief met handtekening of per fax met een ontvangstbevestiging.
Ik heb igg geleerd meteen een ruime periode te vragen aangezien ik door diverse medische crap altijd een keuring moet ondergaan. (en dat gaat allemaal niet heel snel.. eerst afspraak maken en dan nog wachten tot de keuringsarts zijn rapport heeft opgemaakt, heeft doorgestuurd en dan weer totdat dat beoordeeld is door de arts van de verzekeringsmaatschappij)quote:Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?
Hierover wordt gezegd:
[..]
Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:36 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Wat je had kunnen doen (beetje mosterd na de maaltijd) was langere termijn vragen voor ontbindende voorwaarden.
Echter, je weet dat je ook nu nog aan kopers kan vragen of ze de termijn willen verlengen?
Hierover wordt gezegd:
[..]
Klets...quote:Op maandag 14 juli 2008 09:33 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Dat dus...
Plus het feit dat een bank of hypotheekverstrekker enkel kan zien dat er een registratie is. De bank of hypotheekverstrekker kan niet zien of dit positief is of negatief ivm privacy.
Dus eigenlijk is dat hele positieve BKR gewoon gelul want ze gaan in 9 van de 10 gevallen toch weigeren je geld te verstrekken.
Vage shit, nou ja het is in ieder geval geregeld nu.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klets...
Een BKR-codering is voor elke instelling te zien. Heeft niets met privacy te maken.
Begrijpelijk dat de verkoper duidelijkheid wil maar hij zou zich ook een beetje in jouw situatie kunnen verplaatsen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:40 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb al twee weken verlenging gehad. Morgen verlopen de ontbindende voorwaarden. De verkoper gaat morgen op vakantie en wilt dan zekerheid hebben. Ik heb dinsdag vernomen dat Senter Novem bezig was met de aanvragen van 1 juli. Ik geloof dat het op 4 juli is ingediend. Ik ga vandaag even bellen of de ontbindende voorwaarden misschien een paar dagen verlegd kunnen worden.
Wanneer heb jij de koopsubsidie ingediend?
Nou... Nog niet...quote:
Helaas heb ik vandaag niets gehoord over de koopsubsidie, dus nog maar wachten. Heb een week uitstel gekregen voor de ontbindende voorwaarden. Hypotheek wil ook niet echt vlotten, elke keer vragen ze om nog meer aanvullende stukken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:25 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nou... Nog niet...![]()
Nu dus 2 á 3 weken wachten op de uitspraak van de koopsubsidie...![]()
Dus we moeten nog effe afwachten...
Pff idd, echt een ramp!quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:21 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Daar heb je hier (Den Bosch) amper een tweekamerappartement voor, laat staan in een leuke buurt.
honderdzevenendertighalf...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:49 schreef pepu het volgende:
Dengama, proficat! En wat was de prijs uiteidenlijk na 2 jaren onderhandelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |