abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71790717
Zoals beloofd de foto's, iets later zoals verwacht aangezien ik momenteel geel druk ben op zolder om de boel te isoleren...

Isoleren hoor ik jullie denken, dat zou je toch doen als je er woonde?

Ja klopt, alleen ik zat me eens te bedenken dat als we er straks wonen en ik moet dan nog eens met 80 gipsplaten van 2,40 door het huis heen... Dus vandaar nu maar ermee begonnen.

Ook om de doodsimpele reden dat er verder effe niks te doen is voor me aangezien m'n pa nog met de wc aan het afwerken is en ik wacht op hem tot hij de achterkamer en keuken heeft getegeld, geschilderd en behangen...

Pas dan kan ik de vloer gaan leggen en kan in de keuken het fornuis er staan samen met de achterplaat en afzuigkap.
Want de hoogte van de afzuigkap is afhankelijk van de achterplaat, en die op z'n beurt weer van het fornuis en die is afhankelijk van de vloer...

Maar genoeg gelult, PLAATJES:

Met flits:

Zonder flits:

Zoals je al wel kan zien is dat de keuken... Plafond verlaagd om de afvoerbuis van de afzuigkap netjes weg te werken en het lijkt gewoon een stuk netter.
6x 240v spotjes erin gezet, en wel voor 240v gekozen om te vookomen dat als een trafo kapot gaat je je hele plafond mag slopen om er bij te kunnen komen. Verder aan alle spotjes extra lange kabels gezet dat mocht het vervangen moeten worden (waar we niet vanuit gaan) kan dit zonder problemen.

Alleen moeten er andere lampjes in, want af fabriek worden ze geleverd met 50w, dus 6x 50w = 300w aan verlichting wat een beetje overkill is

Dit alles wordt aangestuurd met een Sensordimmer van Kopp aangezien ik dat simpelweg mooier vond dan een gewone dimmer

Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_71790784
Bijkeuken met flits:

Bijkeuken zonder flits:

In de hoek kan je net de aansluiting zien zitten van het water. Deze hoek wordt nog helemaal getegeld en voorzien van het keukenblad wat ik nog over heb (lag sowieso al in de planning) en daaronder komen de wasmachine en droger te staan.

Noodkeuken gaat er van den week nog uit zodat in de bijkeuken een nieuwe vloer gestort kan worden en de tegels gelegd kunnen worden, daarnaast komt op de wanden skin en dan is deze ruimte ook "alweer" klaar.
pi_71790972
Veel besproken is de kelder...

Deze is nog steeds nat zoals ik al eerder verteld had, ik probeer het eerst even zonder bouwdroger maar de luchtvochtigheid daalt niet heel snel meer maar daalt nog wel door gebruik van een vochtvreter.
En om je een idee te geven, deze gooi ik 3x per week leeg en is nu na 2 weken al aan z'n 2e vulling bezig...

In eerste instantie was het probleem dat 2 hoeken echt doorsijpelden, en dan heb ik het echt over stroompjes.
Deze hoeken heb ik uitgekapt en dit heb ik daarna gedicht met Water Stop:

Daarna hele kelder tot 30cm hoog in 3 lagen kelder epoxy gezet:

Dit is afdoende om te voorkomen dat er water in de muren trekt, maar omdat de luchtvochtigheid zo hoog is condenseerd het vocht door de dampdoorlatende functie van de epoxy dat het me op de muur als druppelvorming ontstaat en dus langs de want naar beneden "pareld" en dus alsnog nat is...

Komt ook wel weer goed
pi_71791320
Vensterbanken tijd !

Veel over gesproken, en eindelijk geplaatst...
Ik heb alleen een foto gemaakt van de grote in de voorkamer om een idee te geven want alle vensterbanken zijn wat dat betreft gelijk.
Ik heb de muren simpelweg uitgekapt en de vensterbanken er in z'n geheel ingeschoven. Dit is gewoon veel steviger en de muur werkt je weer aan met Rotband en alles ziet er super uit.

Closup, met groet van ondergetekende

Deze grote heb ik echter met m'n pa moeten plaatsen aangezien deze alleen al 150 kg woog Flinke klodders montagekit er onder, erin geschoven en niks meer aan doen !
pi_71791606
Blad van de keuken is ook geplaatst na voorgaand hachelijk avontuur... Alleen als ik er alweer aan denk wordt ik er weer kwaad over...

Nou ja, het is nu klaar dus laten we ons daar maar aan vasthouden haha.

Verbinding van de bladen:

Pssst, tas is niet mijn ding hoor

Wasbak aansluiting, inclusief afvoer en aansluitingen voor de boiler:

Zoals je kan zien had er ook niet veel meer gezeur in gemoeten... De ruimte tussen de boiler en de afvoer is precies 3mm...
Verder de afvoer aangepast want als ik de 45 graden bochtjes op normale lengte had gelaten was ik niet uitgekomen, dus alles op maat moeten maken.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb de afvoer aansluitig gemaakt, de afvoer gemaakt, en toen pas heeft m'n pa de bak geplaatst... En alles paste tot op de millimeter nauwkeurig, dus optimale samenwerking

Verder heb ik op de afvoer een speciale aansluiting gemaakt voor de vaatwasser afvoer. Klein gat gemaakt met een 22mm speedboor, slang erdoor en afwerken met een 20mm rozet.
pi_71791692
Kleine post met een tussenstand van de WC...

Achterwand is betegeld, vloer is getegeld en de wanden zijn gedaan.

Zal binnenkort even een volledige update geven van het toilet want met een beetje mazzel is ie vanavond helemaal klaar...

Dus:

- Pot er tegenaan
- Alles afgekit
- Deur geschilderd
- Raam geschilderd
- Beslag erop
- WC garnituur erin
pi_71792377
Ben momenteel op de zolder bezig zoals eerder gezegd en ik bedacht me ineens dat ik nog nooit foto's had laten zien van de ketel zoals ie er al een tijdje hangt.

Ketel:

Het kleine kastje wat je aan de linkerkant ziet zitten is de ontvanger van de Thermostaat...

Honeywell CMT927RF

Normaal zit er aan deze ontvanger een stekker maar deze heb ik afgeknipt en verbonden met het 230v punt op het schakelbord van de ketel.
Daardoor krijgt ie direct stroom van de ketel en staat het gewoon veel netter en heb je alleen nog maar de stekker van de ketel.
Wandje er achter maar meteen met gips beplaat omdat als je de ketel er eenmaal hebt hangen en aangesloten je dus nooit meer gips er achter zou kunnen krijgen.
Dus een frame op de wand gemaakt met hout en slagpluggen en daaroverheen de gips gemaakt, op deze steunbalken weer de ketel gehangen.
En daar waar de onderkant van de ketel tegen de wand aanhangt is ook een balk geplaats om te voorkomen dat ie door het gewicht door het gips heen drukt.

Aansluitingen:

De aansluitingen van links naar rechts:

Uiterst Links: Aanvoer van de CV, incl overdrukventiel... Hier moet ik nog een bakje onde maken en de werking is heel simpel... Water in het bakje betekend kapot drukvat. Is simpelweg dus een beveiliging van de ketel en indicator.

2e van Links: Aanvoer van het warme water richting badkamer, nog niet aangesloten omdat we nog niet met de badkamer begonnen zijn.

Midden: Gasleiding, met afsluiter... Let op de richting waarop je de afsluiter monteerd, in dit geval kan je dus, mocht de ketel defect zijn, de ketel demonteren zonder het gas voor het hele huis afgesloten hoeft te worden.

2e van Rechts: Aanvoer van het koude water, voor het vullen van de boiler... Ook hierop een overdruk beveiliging, deze moet alleen nog even met een slangetje direct aan worden gesloten op de afvoer, zoals je op de 1e foto kan zien zit deze er al naast.
Daarnaast zit meteen op deze leiding de kraan voor het bijvullen van het systeem.

Uiterst Rechts: De retourleiding van de CV. Bovenin zie je een T-Koppeling, deze is verbonden met het Drukvat welke ook meteen geschikt is voor het bijvullen van het systeem. Dus slang tussen kraan en drukvat en vullen maar.

De zwarte slang die je ziet lopen is van de afvoer van de ketel. bij overdruk dumpt ie het overtollige water én de pegelvrije rookgasafvoer voert hier z'n lekwater door af.
pi_71792605
Nu dus bezig met het beplaten van alle wanden op zolder. Eerst de houten regels op de wand maken en dit is eigenlijk het meeste werk. Mede omdat de muren gewoon niet recht zijn ben ik veelvuldig met opvulstukjes in de weer...
Dit is wel te doen aangezien ik de afkortzaag er voor heb staan.

Regels worden per regel vast gemaakt met 2 slagpluggen wat meet dan voldoende is...

Verder heb ik op zolder dus de 2 schoorstenen... Deze zijn echt volledig schots en scheef. En om het netjes af te werken maak ik er frames omheen en beplaat die weer met gipsplaat.
Het kost me misschien wat ruimte maar meer dan 5 a 10 cm kost het niet en wat dat betreft hebben we voldoende ruimte op zolder.

zoals je ook wel op deze foto kan zien zie je dat aan de onderkant links ineens de schoorsteen een bult heeft, dus framewerk er strak tegenaan, boven een blokje tegen het dak, schroeven maar en beplaten.
En wat betreft de hoeken, een afkortzaag die verstelbaar is in samenwerking met een zweihaak werkt gewoon heel makkelijk !
pi_71792782
Nog een klein dingetje...

Aangezien Dengaman morgen jarig is is deze verwend door z'n ouders:

Een Makita 6271DWPE 12V Akkuboor... Incl. Koffer met alle soorten bitjes, speedboren etc etc etc.

I-DE-AAL !

felicitaties mogen morgen
pi_71792940
Tvp, leuk huis, niet gedacht dat het zo mooi kon worden. Wat was DAT een bende..!
pi_71793797
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef AceHighHugo het volgende:
Tvp, leuk huis, niet gedacht dat het zo mooi kon worden. Wat was DAT een bende..!
Dank !

Om een idee te geven van alleen de keuken:

22-10-2008

2-2-2009:

17-4-2009:

26-7-2009

Ik ben er aardig tevreden mee...
pi_71794979
Mooi geworden! jij hebt straks echt eer van je werk
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71797574
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi geworden! jij hebt straks echt eer van je werk
Dat heb ik nu al
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20:46 #214
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71801166
[quote]Op dinsdag 11 augustus 2009 15:32 schreef Dengaman het volgende:
Blad van de keuken is ook geplaatst na voorgaand hachelijk avontuur... Alleen als ik er alweer aan denk wordt ik er weer kwaad over...

Nou ja, het is nu klaar dus laten we ons daar maar aan vasthouden haha.

[ afbeelding ]

Verbinding van de bladen:
[ afbeelding ]
Pssst, tas is niet mijn ding hoor

Dat blad en die verbinding komen me bekend voor
Hihi.. wij hebben hetzelfde / een soortgelijk werkblad. Ben blij dat we er alleen niet zo veel problemen mee hebben gehad. Mooi dat het allemaal goed is gekomen

En de rest.... tjah niet anders over te zeggen dan dat het er allemaal super uit ziet. Erg goed en mooi gedaan
pi_71801717
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef Dengaman het volgende:
Nog een klein dingetje...

Aangezien Dengaman morgen jarig is is deze verwend door z'n ouders:

[ afbeelding ]

Een Makita 6271DWPE 12V Akkuboor... Incl. Koffer met alle soorten bitjes, speedboren etc etc etc.

I-DE-AAL !

felicitaties mogen morgen
*jaloers*
pi_71801919
hoe kan het dat ik dit topic 2 jaar gemist heb, erg mooi.
ik zit er ook aan te denken om een huis te kopen wat helemaal moet worden opgeknapt.
Dit omdat ik anders nooit het huis zou kunnen kopen wat ik zou willen (geen rijtjes huis)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_71802032
Wat een verbetering!

De spotjes in de plafonds vind ik vooral leuk, die van ons zijn er namelijk lang zo mooi niet uit en erg slim dat je ze al met een vooruitziende blik hebt aangesloten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71803856
Wat een klus!
Over 3 weekjes mag ik ook los gaan in m'n "nieuwe" huisje.
Alleen is het daar vooral schilderwerk, laminaat leggen, gordijnen, witten, etc.
Kozijnen boven laat ik doen dus dat zal ook niet echt spannend zijn.

Zoldertje moet nog wel overigens...
pi_71820540
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef densmee het volgende:
hoe kan het dat ik dit topic 2 jaar gemist heb, erg mooi.
ik zit er ook aan te denken om een huis te kopen wat helemaal moet worden opgeknapt.
Dit omdat ik anders nooit het huis zou kunnen kopen wat ik zou willen (geen rijtjes huis)
Kan wel kloppen dat je het 12 jaar al misloopt... Het topic bestaat pas sinds een jaar
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:44 schreef YPPY het volgende:
Wat een verbetering!

De spotjes in de plafonds vind ik vooral leuk, die van ons zijn er namelijk lang zo mooi niet uit en erg slim dat je ze al met een vooruitziende blik hebt aangesloten.
Ja dat is mijns inziens de basis van klussen, nadenken, nadenken en nadenken... Constant denken wat het handigst is alvorens je gaten gaat zagen of dingen gaat bouwen...
En spotjes kan je gewoon wisselen toch? Dan haal je gewoon nieuwen... Daar gaan de kosten namelijk ook niet inzitten. Je moet alleen effe letten op de diameter van het inbouwgat of die wel gelijk is...
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Wat een klus!
Over 3 weekjes mag ik ook los gaan in m'n "nieuwe" huisje.
Alleen is het daar vooral schilderwerk, laminaat leggen, gordijnen, witten, etc.
Kozijnen boven laat ik doen dus dat zal ook niet echt spannend zijn.

Zoldertje moet nog wel overigens...
Daar gaat ook heel wat werk in zitten hoor, juist dat simpele schilderen, behangen en vloeren leggen... Het is allemaal even, maar als je al die evens bij elkaar opteld...

En wat betreft de kozijnen, die zijn bij mij ook geplaatst hoor, daar wil je helemaal niet mee zitten en voor hun is het dagelijks werk...

Hoe groot is je zolder en wat ga je er allemaal doen? Want naast de wanden moet ik het dak nog isoleren, dak beplaten met gips en dan nog witten en laminaat leggen aangezien je nu op underlaymentplaten staat te trappelen...
Op zich ideaal hoor maar in de houtvezel gaat zoveel stof zitten en dan is laminaat praktischer.
Om dan nog maar te zwijgen over de prijs van laminaat, die 3,50 de vierkante meter kan er ook nog wel af bij de ikea
pi_71822670
Heb van de m'n een hele mooie groen gespoten metalen buitenlamp gekregen voor m'n verjaardag ter vervanging van de goedkope plastic lamp die er momenteel hangt.

Echter, die momenteel hangt heeft een bewegingsverklikker, aan de ene kant heel handig en aan de andere kant heel irritant vanwege het steeds aanspringen als er auto's door de straat rijden (Ja klopt, hij staat kut afgesteld )

Nu wil ik de nieuwe lamp aansluiten op een tijdschakelaar zodat ie 's avonds om bv 8 uur aanspringt en na 12 uur weer uit gaat.
De plek waar de lamp nu hangt is aan het wandje waar de meterkast zit, dus momenteel gaat er een kabel door de muur heen en naar de lamp.

Dit zou op te lossen zijn door een WCD te plaatsen (Stopcontact ) en daar een tijdklok in te prikken en aan de lamp een stekker te maken die weer in de tijdklok gaat...

Nou zoals jullie al wel begrijpen ben ik het niet echt eens met die in mijn ogen amateuristische oplossing en dit kan beter.

Na me er in verdiept te hebben, en even overleg te hebben gehad met Vonkenboer wordt het een andere oplossing. Ik plaats in de meterkast een tijdklok op de Dinrail (meer info: hier)
Volgens Vonkenboer kon ik het beste een analoge klok gebruiken omdat die voor een leek simpeler in te stellen zijn, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een digitale:

Grässlin Talento 371 Plus

Deze is per dag per week in te stellen, dus maandag t/m vrijdag van 19:00 - 24:00 en zaterdags en zondags van 19:00 tot 02:00

Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland

Moet er nog 1 hebben maar dat is voor latere zorg omdat die in de garage moet komen voor de spotjes bij de garagedeur en de lamp aan de garage, maar aangezien ik daar nog de komende 6 maanden niet aan toe kom kan dat wel effe wachten.
pi_71823698
Gefeliciteerd!

Het wordt mooi jôh! Wel veel gips...
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:38:49 #222
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71828485
Mooi huisje man!

Enneh, uiteraard gefeliciteerd
pi_71832099
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:19 schreef Nero22 het volgende:
Gefeliciteerd!

Het wordt mooi jôh! Wel veel gips...
En dat is negatief omdat?
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 11:07:15 #225
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71843002
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
Heb van de m'n een hele mooie groen gespoten metalen buitenlamp gekregen voor m'n verjaardag ter vervanging van de goedkope plastic lamp die er momenteel hangt.

Echter, die momenteel hangt heeft een bewegingsverklikker, aan de ene kant heel handig en aan de andere kant heel irritant vanwege het steeds aanspringen als er auto's door de straat rijden (Ja klopt, hij staat kut afgesteld )

Nu wil ik de nieuwe lamp aansluiten op een tijdschakelaar zodat ie 's avonds om bv 8 uur aanspringt en na 12 uur weer uit gaat.
De plek waar de lamp nu hangt is aan het wandje waar de meterkast zit, dus momenteel gaat er een kabel door de muur heen en naar de lamp.

Dit zou op te lossen zijn door een WCD te plaatsen (Stopcontact ) en daar een tijdklok in te prikken en aan de lamp een stekker te maken die weer in de tijdklok gaat...

Nou zoals jullie al wel begrijpen ben ik het niet echt eens met die in mijn ogen amateuristische oplossing en dit kan beter.

Na me er in verdiept te hebben, en even overleg te hebben gehad met Vonkenboer wordt het een andere oplossing. Ik plaats in de meterkast een tijdklok op de Dinrail (meer info: hier)
Volgens Vonkenboer kon ik het beste een analoge klok gebruiken omdat die voor een leek simpeler in te stellen zijn, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een digitale:

[ afbeelding ]
Grässlin Talento 371 Plus

Deze is per dag per week in te stellen, dus maandag t/m vrijdag van 19:00 - 24:00 en zaterdags en zondags van 19:00 tot 02:00

Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland

Moet er nog 1 hebben maar dat is voor latere zorg omdat die in de garage moet komen voor de spotjes bij de garagedeur en de lamp aan de garage, maar aangezien ik daar nog de komende 6 maanden niet aan toe kom kan dat wel effe wachten.
Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemen
Digitaal is meestal moeilijker in te stellen omdat je een bepaalde programmeer volgorde aan moet houden en vaak hele kleine knopjes op die tijdklokken zitten (en dat ze soms spontaan na stroomuitval hun programma kwijt kunnen zijn )
pi_71846876
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:55 schreef Dengaman het volgende:

[..]

En dat is negatief omdat?
Het was niet negatief bedoeld...

Je hebt er alleen veel werk aan.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71848848
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:32 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Het was niet negatief bedoeld...

Je hebt er alleen veel werk aan.
Sorry....

Maar klopt... Ik heb tot nu toe bijna 1800 kg gips weggeduwt haha. Heb de bonnen van Lafarge er net op nagekeken...

Alleen voor de zolder al 44 platen van 2,40 voor de wanden en hetzelfde aantal ligt nog te wachten voor het dak... Alleen zijn die 2,00 meter en is de afstand tussen de dakbalken 1,00m dus dat is wat praktitscher naar boven te krijgen...

En dan qua aantal van de plafonds nog maar te zwijgen... Ook iets van 68 vierkante meter, waarvoor alle rachelwerk ook nog gemaakt moest worden

En als dit alles klaar is dan komt er nog een kleine 80 platen voor de garage, maar zoals eerder gezegd, dat is van latere zorg...
pi_71849623
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemen
Digitaal is meestal moeilijker in te stellen omdat je een bepaalde programmeer volgorde aan moet houden en vaak hele kleine knopjes op die tijdklokken zitten (en dat ze soms spontaan na stroomuitval hun programma kwijt kunnen zijn )
Klopt, alleen deze onthoudt z'n instellingen voor 2 jaar ook al schakel je de stroom uit... Daarnaast zijn ze af fabriek geijkt en mocht je zoals ik dus in de tuin een gebruiken en in de meterkast 1 dan springen ze toch exact gelijk aan...

Speciaal voor Vonkenboer:

Vermogen ≤ 3500 W
Contact 1 × wissel
Spanning (voeding) 12 V
Breedte 35 mm
Hoogte 85 mm
Diepte 60 mm

De Grasslin Talento 371e is een 1-kanaals elektronische schakelklok. 16 geheugenplaatsen.
Voor dagelijkse of wekelijkse programma's.

Een LCD geeft de huidige tijd, datum, schakelstatus en programma schema.
Een lithiumbatterij zorgt ervoor dat de instellingen tot 3 jaar bewaard blijven.
Het schakelprogramma zelf wordt bewaard in een EEPROM.

* Wisselcontact
* Kortste schakeltijd 1 min
* Aantal geheugenplaatsen 20
* Aut. omschakeling zomer/wintertijd Ja
* Handbediening
* Nominale schakelstroom bij 250V AC 16 A
* Potentiaalvrij schakelcontact

Nou is dat wat of niet Ik ben er in ieder geval heel blij mee !

Nu nog eentje erbij maar daar heb ik de tijd nog wel even voor... Dus ik struin Ebay nog wel af...
pi_71850415
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
.......................................
en die kennis van mij in de praxis maar roepen waarom het daar zo stil is

Als ik dan zeg slechte service, alles voor de hoofdprijs en zelf naar huis sjouwen, dat is zo 2008

www.ebay.de FTW
pi_71874543
Een topic als dit herinnert me er weer aan vooral niet voor een 'opknap-huis' te kiezen, ondanks dat het me heel leuk lijkt iets volledig naar je eigen zin te maken. Heb er het klustalent en -inzicht (en ook geen tas met geld om alles te laten doen) en de discipline niet voor

Anyway, wel leuk om te volgen.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_72032509
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Een topic als dit herinnert me er weer aan vooral niet voor een 'opknap-huis' te kiezen, ondanks dat het me heel leuk lijkt iets volledig naar je eigen zin te maken. Heb er het klustalent en -inzicht (en ook geen tas met geld om alles te laten doen) en de discipline niet voor

Anyway, wel leuk om te volgen.
Valt mee hoor... als een IT'er het kan

Nee maar zonder gekheid, ik kon voor dit ook nog maar net een boormachine vasthouden. Alleen met veel vragen aan pro's en het zoeken op internet kom je heel ver...
En dan duurt het maar wat langer en dan doe je het eens een keer over omdat de eerste keer niet lukte maar uiteindelijk lukt het wel...

Een gezonden dosis durf is alles wat je nodig hebt...

niet te verwarren met overmoedig zijn
pi_72032620
Aangezien er in een ander topic een hele discussie was over Multicon/AKB buizen heb ik voor Styliste even een foto gemaakt die ik jullie ook niet wil onthouden.

De vraag was of het mogelijk is om het nieuwe AKB buis te combineren met een bestaande installatie.

Het antwoord daarop is: JA

Dit kan je eenvoudig doen met een insteekhuls:

Deze is aan de ene kant bv 16mm pers en aan de andere kant "gewoon" 15mm dus die kan je dan door een ouderwetse knelkoppeling verbinden op je oude koperen buizen.
Zo hebben ze nog veel meer koppelingen van VSH hoor, maar dit even als voorbeeld...

Ik heb zelf alles aangelegd met VSH koppelingen / Multicon buis maar TeCe is ook een bekend merk, is iets duurder maar identiek qua systeem en je gebruikt ook exact hetzelfde gereedschap om te persen.

Vragen? Geen Vragen? Mooi !
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 11:00:03 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72033668
Bijna alle pers systemen voor leidingen zijn aan te sluiten op oude bestaande koperen leidingen doormiddel van een verloop .
pi_72033930
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:14 schreef Dengaman het volgende:

Een gezonden dosis durf is alles wat je nodig hebt...

niet te verwarren met overmoedig zijn
it's a thin line
pi_73248429
Zal binnenkort even weer een update plaatsen, want uiteraard gaan we gewoon door met alles !

Zolder is bijna klaar, maar heb er geen foto's van aangezien m'n ouders de camera geleend hadden voor hun vakantie.
Echter heb ik de foto's van voor en de foto's van erna, dus vergelijken kan wel...

Effe Photoshop weer op de laptop zetten en de foto's verkleinen, dan is de volgende updat een feit !
pi_73256608
Kom maar op ...
pi_73703045
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:23 schreef AnneX het volgende:
Kom maar op ...
Bij deze:

Begonnen werd met de ombouwen van de schoorstenen... Aan de andere kant was al eerder te zien hierboven.
Echter de andere schoorsten had niet wat uitstelpingen maar was gewoon schots en scheef, dus een rechte bekisting zou teveel ruimte kosten dus heb ik het regelwerk onder een hoek gezet. Dit was op dat moment een briljant idee...

De doorgang van het "overloopje" naar de grote ruimte ook bekleed met gips en, gaatjes gestopt en rechts bovenin zie je dus een reparatieplek aangezien m'n vriendin met haar hoofd er tegenaan knalde en de plaat daar knakte...
Vraag me niet waarom, maar knakken deed ie op de meest rare plek.

Ombouw van de schoorsteen in de ketelruimte is af, niks bijzonders... Compleet recht toe recht aan...

Ombouw van de schuine schoorsteen helemaal af... Nu zie je dus aan de linker plaat dat het "briljante idee" toch niet zo briljant was...
Wat een werk heb ik gehad qua meten en snijden om die plaat als een soort vliegermodel te snijden.
Maar ach, het is gelukt en daar gaat het om...

Aangezien het in de eerste week Augustus zo godsgruwelijk warm was en ik besloten had om de zolder te gaan doen waar het, echt zonder gekheid, gewoon 43 graden was...
Maar ja, het moet gebeuren dus gewoon lekker doorgaan...

Dus de werkbroek eens verwisseld voor een korte broek met werkschoenen en sokken... En gruwelijk kekke combi waar normaal de rillingen me van over de rug lopen... Maar ja, hitte doet rare dingen met je...
pi_73703132

ISOLATIE !

M'n vriendin zit er warmpjes bij zeg maar...

Maar we hebben een aantal rolletjes opgehaald, want je kan op platen kopen maar vanwege het feit dat de ruimtes tussen de dakbalken maar 90 cm is. Dus platen van 100 zouden steeds strookjes afval opleveren van 10cm...
Nu heb ik dekens van 6 meter, dan hou je ook wel stukken over maar van 2 stukken en zilvertape kan ik wel weer een ruimte opvulllen...

Nu zal ik verder nog even weer foto's maken van het eindresultaat. Normaal had ik ook tussenliggende foto's gemaakt maar m'n ouders hebben de camara even mee gehad op vakantie dus ik ben effe 3 weken cameraloos geweest.

Net op het moment dat ik alles heb geisoleerd, beplaat, gesaust, kantlatten gemaakt én laminaat heb gelegd.

Want nadat ik klaar was met isoleren waren er zoveel steenwol vezels in de underlayment platen gekomen dat ik alles geprobeerd heb, o.a. dweilen en stofzuigen, maar ik bleef er mee zitten dus heb maar laminaat gehaald van de Ikea.

Ikea Slätten

En dat voor 3,50 euro de m2 dus was voor de totale zolder nog geen 125 euro kwijt en het zet er nu dus ook écht tiptop uit !

Pics volgen...
pi_73722306
Goed bezig weer!

Moet alleen wel bekennen dat ik die schuine hoek op de zolder niet zo mooi vind, maarja.. het zal gerust een hoop ruimte schelen
pi_73734276
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:33 schreef JK1982 het volgende:
Goed bezig weer!

Moet alleen wel bekennen dat ik die schuine hoek op de zolder niet zo mooi vind, maarja.. het zal gerust een hoop ruimte schelen
Klopt, want je kan het zelf wel zien... De platen zijn 60 cm breed, dus het scheelt ongeveer 80 cm grondoppervlakte.

En als je het afgewerkt ziet lijkt het al heel anders... Niet dat ie dan ineens rechter staat maar het past dan beter int geheel...
pi_74097050
Volgende update !

We knallen lekker door dus het werd weer eens tijd om foto's te gaan maken...

We waren gebleven bij zolder dus zal die eerst even afmaken:

Trapgat heb ik afgewerkt met de stukken laminaat wat ik over had, en gelukkig had ik nog precies 4 delen over dus rondom de planken wat smaller gemaakt en de naden afgekit.
Schroeven zitten er in dus er is niks gelijmt, maar dit heb opgelost met kleine schroefdopjes.

Trapgat rondom met aluminium profielen die met schroeven door het laminaat zijn geschroeft in de platen die er onder zitten dus daar zit geen beweging meer in

De doorgan naar de grootste ruimte en je kan zien dat het witte de ruimte wel groter doet lijken...
Rechts op de foto kan je de beugel zien die ik van m'n pa heb gekregen... Komt uit een oude sloopwoning van een bejaarde, dus een paar dagen in de azijn om de kalk eraf te krijgen maar dan heb je ook wat

Om er maar een voor en na in te gooien
Hierin kan je zien dat er een aardig verschil in zit, en nu alles klaar is het no steeds scheef is maar dit lang niet zo erg is als het leek.
Alle leidingen langs het plafond heb ik weggewerkt onder een lat waarmee ik ook de naad van het plafond netjes weg heb kunnen werken.
Ook op deze foto de kantlatten die ik overal heb geplaatst, want dan lijkt het toch net even wat netter dan dat je de naad alleen maar afkit...

Ketelwand netjes gesaust, keteltje afgeplakt en gaan... Verder niks over te vertellen eigenlijk

Op zolder ook maar een kast gemaakt voor winterkleding enz, anders moet je dat gaan opvouwen en in dozen stoppen dus dat is ook ruk.
Echter de kast gekregen en bleek 170 cm hoog te zijn en de zolder maar 168,5... Dus alle delen in de auto, op maat laten zagen bij de plaatselijke Gamma.
Kom terug, alle gaten er opnieuw in gemaakt, kast naar boven gesleept... In elkaar gezet, wil de bovenste schroeven erin maken en die krijg ik niet onder die hoek...

Dus weer de kast naar beneden, weer naar de Gamma, weer zagen, weer gaten maken en hoppa, hij paste...
Maar aangezien de gleuven van de deuren bovenin weggezaagd waren moest ik iets verzinnen om die er weer in te krijgen...
Bovenfrees was geen optie dus toen maar de deuren in een klem gezet en met een flex een nieuwe "glij" gleuf gemaakt...

Oh ja, tip voor de mensen die het ook zo uit willen voeren... SPAANPLAAT EN EEN AFBRAAMSCHIJF GAAT NIET EN IK HERHAAL NIET SAMEN !

Dus effe raampje of deurtje open zetten, want het schijnt nogal te roken...
pi_74099200
Een ander project wat reeds af was, is de WC. Dit was ook wel belangrijk aangezien er momenteel druk geklust wordt en de tuin in gaan geen optie (meer) is...

Overzicht van het complete geheel... Nog veel problemen gehad met het plaatsen van de grijze tegels, want ze zijn 50x50 én 1 cm dik. En er moesten gaten in voor de ophanging voor de pot zelf maar gelukkig bood de lokale steenhouwer (weer) uitkomst.
Alleen de borstelhouder moet er nog tegenaan, maar dat doe ik wel als alles ook echt klaar is in de bijkeuken.

Zijbeeld van het geheel, en hier is ook het schakelmateriaal te zien, wat gewoon heel mooi afsteekt tegen de glans tegels.
Tegels zijn niet volledig wit, maar hebben zowel in de glans een reliëf en er zit een klein horizontaal grijs streepje in... Anders wordt het wel heel steriel naar mijn mening.

Effe 2 detailfoto's van het sluitwerk... Dit is dus het spul wat eerder in het topic waren aanbevolen door weer een andere FoK! ker...
Maar ben er echt heel tevreden over, ook qua kwaliteit... Het enige wat effe moet gebeuren is een beetje naaimachineolie want het loopt wel een beetje stroef zo "droog".
Met een beetje olie gaat het als de brandweer ! Aanrader !
pi_74099421
In de tussentijd ook nog de keuken betegeld, of beter gezegd, m'n pa heeft de keuken betegeld en met scan beplakt, ook wel beter bekend als glasvlies.
Dit gesaust met 9010 afwasbare saus en hoppa, onderstaand resultaat:

Hierop is ook meteen de stopcontacten in de hoeken te zien, en wat was dat een hel om die waterpas en op gelijke afstand van het keukenblad te krijgen.

Deze hoek is nog niet gebeurt, aangezien hier het fornuis moet staan en eerst de vloer gelegd moet worden, dan kan het fornuis, de achterplaat en afzuigkap er tegenaan.
Maar hier is wel duidelijk te zien tussen het spierwitte gips en de kleur van het Scan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:04:28 #244
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74099479
Jeumig, da's netjes!
Als je zin hebt mag je hier ook nog een toiletje komen doen
Wat wordt het prachtig zeg! Heel erg mooi!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74099681
Klein tussenprojectje aangezien deze week de inloopkasten bij de Gamma voor 40% waren en het dus gewoon te veel scheelde om het te laten schieten...

Dit is een voorbeeld want de prijzen kloppen niet aangezien deze 20% is en het een rechte betreft en ik een met een schuin dak nodig heb.
Kleur is echter wel hetzelfde...

Dus de "inloopkast" moest opgemeten worden maar dit moest mét vloer dus ik heb even snel een vloertje leggen.

Dus heb even in de kast een ondervloertje gelegt, samen met de laminaatvloer:

Kast is helemaal op maat besteld, maar de binnenkast is ook besteld, en die ga ik zelf nog helemaal op maat laten maken op de zaagafdeling van de Gamma, want de achterwand is scheef dus aan de ene kant is de zijwand 47,5 cm en aan de andere kant 46...
De zijwanden worden geleverd op diepte 51cm maar dan hou je te weinig ruimte over om er voor te staan dus ik kort ze iets in. Daar komen de deuren nog voor en als je berekend dat hangers 45 cm zijn past alles dus perfect !
Kost een pens vol werk maar dan heb je ook wel wat !

De lat die je op de foto ziet liggen geeft de voorkant van de deuren weer en de ruimte zie over blijft om voor de kast te staan. Voldoende om overal nog bij te kunnen.
pi_74099806
Aangezien ik momenteel wacht met de vloer tot m'n vader het schilderwerk in de achterkamer en keuken klaar heeft ben ik in de kelder bezig om die strak te krijgen aangezien die nu al 2 a 3 maanden droog is.
Maar aangezien m'n vader schilder is werkt dat aardig sneller dan dat ik zelf kan...
Hij heeft alle kozijnen, en deuren in dezelfde tijd geschuurd, gerepareerd, gegrond (2x) en geschilderd in dezelfde tijd dat ik een keldertrap schuur en grond...

Maar het resultaat na 1 dag van m'n pa:

En om maar een detailfoto te nemen van z'n werk:

Ik had dat kozijn namelijk met een beitel smaller gemaakt aan de onderkant om de vensterbank er in te zetten.
Daarnaast zijn de muren gerepareerd om de vensterbank heen en al met al echt super afgewerkt.
pi_74101125
Oeh, mooi!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74102933
Kwaliteitswerk hoor!
pi_74104400
Speechless...

Heel mooi!!
Daar zit je dan.
pi_74118756
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:29 schreef Oblivion het volgende:
Oeh, mooi!
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:03 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Kwaliteitswerk hoor!
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:58 schreef Csbs het volgende:
Speechless...

Heel mooi!!
Dank ! Dank !

Nu ben ik sprakeloos...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')