Dank !quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef AceHighHugo het volgende:
Tvp, leuk huis, niet gedacht dat het zo mooi kon worden. Wat was DAT een bende..!
Dat heb ik nu alquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi geworden! jij hebt straks echt eer van je werk
*jaloers*quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef Dengaman het volgende:
Nog een klein dingetje...
Aangezien Dengaman morgen jarig isis deze verwend door z'n ouders:
[ afbeelding ]
Een Makita 6271DWPE 12V Akkuboor... Incl. Koffer met alle soorten bitjes, speedboren etc etc etc.
I-DE-AAL !![]()
felicitaties mogen morgen
Kan wel kloppen dat je het 12 jaar al misloopt... Het topic bestaat pas sinds een jaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef densmee het volgende:
hoe kan het dat ik dit topic 2 jaar gemist heb, erg mooi.
ik zit er ook aan te denken om een huis te kopen wat helemaal moet worden opgeknapt.
Dit omdat ik anders nooit het huis zou kunnen kopen wat ik zou willen (geen rijtjes huis)
Ja dat is mijns inziens de basis van klussen, nadenken, nadenken en nadenken... Constant denken wat het handigst is alvorens je gaten gaat zagen of dingen gaat bouwen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:44 schreef YPPY het volgende:
Wat een verbetering!
De spotjes in de plafonds vind ik vooral leuk, die van ons zijn er namelijk lang zo mooi niet uit en erg slim dat je ze al met een vooruitziende blik hebt aangesloten.
Daar gaat ook heel wat werk in zitten hoor, juist dat simpele schilderen, behangen en vloeren leggen... Het is allemaal even, maar als je al die evens bij elkaar opteld...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Wat een klus!
Over 3 weekjes mag ik ook los gaan in m'n "nieuwe" huisje.
Alleen is het daar vooral schilderwerk, laminaat leggen, gordijnen, witten, etc.
Kozijnen boven laat ik doen dus dat zal ook niet echt spannend zijn.
Zoldertje moet nog wel overigens...
En dat is negatief omdat?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:19 schreef Nero22 het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Het wordt mooi jôh! Wel veel gips...
Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
Heb van de m'neen hele mooie groen gespoten metalen buitenlamp gekregen voor m'n verjaardag ter vervanging van de goedkope plastic lamp die er momenteel hangt.
Echter, die momenteel hangt heeft een bewegingsverklikker, aan de ene kant heel handig en aan de andere kant heel irritant vanwege het steeds aanspringen als er auto's door de straat rijden (Ja klopt, hij staat kut afgesteld)
Nu wil ik de nieuwe lamp aansluiten op een tijdschakelaar zodat ie 's avonds om bv 8 uur aanspringt en na 12 uur weer uit gaat.
De plek waar de lamp nu hangt is aan het wandje waar de meterkast zit, dus momenteel gaat er een kabel door de muur heen en naar de lamp.
Dit zou op te lossen zijn door een WCD te plaatsen (Stopcontact) en daar een tijdklok in te prikken en aan de lamp een stekker te maken die weer in de tijdklok gaat...
Nou zoals jullie al wel begrijpen ben ik het niet echt eens met die in mijn ogen amateuristische oplossing en dit kan beter.
Na me er in verdiept te hebben, en even overleg te hebben gehad met Vonkenboer wordt het een andere oplossing. Ik plaats in de meterkast een tijdklok op de Dinrail (meer info: hier)
Volgens Vonkenboer kon ik het beste een analoge klok gebruiken omdat die voor een leek simpeler in te stellen zijn, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een digitale:
[ afbeelding ]
Grässlin Talento 371 Plus
Deze is per dag per week in te stellen, dus maandag t/m vrijdag van 19:00 - 24:00 en zaterdags en zondags van 19:00 tot 02:00
Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland![]()
Moet er nog 1 hebben maar dat is voor latere zorg omdat die in de garage moet komen voor de spotjes bij de garagedeur en de lamp aan de garage, maar aangezien ik daar nog de komende 6 maanden niet aan toe kom kan dat wel effe wachten.
Het was niet negatief bedoeld...quote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Het was niet negatief bedoeld...![]()
Je hebt er alleen veel werk aan.
Klopt, alleen deze onthoudt z'n instellingen voor 2 jaar ook al schakel je de stroom uit... Daarnaast zijn ze af fabriek geijkt en mocht je zoals ik dus in de tuin een gebruiken en in de meterkast 1 dan springen ze toch exact gelijk aan...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe tjah, als je zo'n klokje zomaar op de kop kunt tikken. Waarom zou je dan een analoge nemen![]()
Digitaal is meestal moeilijker in te stellen omdat je een bepaalde programmeer volgorde aan moet houden en vaak hele kleine knopjes op die tijdklokken zitten (en dat ze soms spontaan na stroomuitval hun programma kwijt kunnen zijn)
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:38 schreef Dengaman het volgende:
.......................................
Kost normaal 83 euro en heb net een op de kop getikt voor 1 euro op Ebay Duitsland![]()
Valt mee hoor... als een IT'er het kanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Een topic als dit herinnert me er weer aan vooral niet voor een 'opknap-huis' te kiezen, ondanks dat het me heel leuk lijkt iets volledig naar je eigen zin te maken. Heb er het klustalent en -inzicht (en ook geen tas met geld om alles te laten doen) en de discipline niet voor![]()
Anyway, wel leuk om te volgen.
it's a thin linequote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:14 schreef Dengaman het volgende:
Een gezonden dosis durf is alles wat je nodig hebt...
niet te verwarren met overmoedig zijn
Bij deze:quote:
Klopt, want je kan het zelf wel zien... De platen zijn 60 cm breed, dus het scheelt ongeveer 80 cm grondoppervlakte.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:33 schreef JK1982 het volgende:
Goed bezig weer!![]()
Moet alleen wel bekennen dat ik die schuine hoek op de zolder niet zo mooi vind, maarja.. het zal gerust een hoop ruimte schelen
quote:
quote:
Dank ! Dank !quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |