David Copperfield liet het Vrijheidsbeeld ook al verdwijnen dus ik denk dat hij hier ook bij betrokken is...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus volgens jou staan die twee torens nog gewoon in New York, maar zijn ze met CGI weggewerkt?
Maakt niet uit. Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen met de ogen dicht rondlopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:39 schreef Omniej het volgende:
Wat probeer je nou te zeggen? Dat de torens helemaal niet weg zijn ofzo?
Verder word ik na 7 jaar eigenlijk ook wel een beetje moe van die lui die maar blijven geloven dat alles nep is...
dan ben je hier op t verkeerde forum vrees ikquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen met de ogen dicht rondlopen.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:39 schreef Omniej het volgende:
Wat probeer je nou te zeggen? Dat de torens helemaal niet weg zijn ofzo?
Verder word ik na 7 jaar eigenlijk ook wel een beetje moe van die lui die maar blijven geloven dat alles nep is...
quote:Oordeel zelf
Show me, waar beweer ik dat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:44 schreef SteelDogg het volgende:
OMFG![]()
Dus jij wilt beweren dat de WTC als het ware ''Weg voor de ogen'' zijn, maar nog steeds bestaan?
Niet zo populair doen als je niet eens goed kunt lezen... gastquote:Gast, ik geef je één tip: Blijf niet al te lang op om naar films te kijken
Kom dan ook gewoon 'ns met duidelijk antwoorden, in plaats van je gezever.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:51 schreef Matteüs het volgende:
Maar goed, enkel flauwe opmerkingen van mensen die willen verbloemen dat ze er niet goed over na kunnen denken en/of met onderbouwde argumenten komen. Mijn topic omver blazen, prima. Maar dit is een lachertje.
Ja kom op zeg, je zegt toch dat de live beelden met CGI gemanipuleerd zijn? Met andere worden ze hebben die torens in feite live weggephotoshopt? Daarmee impliceer je toch dat de torens weg LIJKEN te zijn, maar er in feite nog gewoon staan, of niet dan?quote:Show me, waar beweer ik dat.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus volgens jou staan die twee torens nog gewoon in New York, maar zijn ze met CGI weggewerkt?
Zijn ze alleen ingestort dan? Volgens mij vlogen er ook wat vliegtuigen in...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:42 schreef Omniej het volgende:
Ja kom op zeg, je zegt toch dat de live beelden met CGI gemanipuleerd zijn? Met andere worden ze hebben die torens in feite live weggephotoshopt? Daarmee impliceer je toch dat de torens weg LIJKEN te zijn, maar er in feite nog gewoon staan, of niet dan?
We passen ons aan aan het niveau van de TS - da's Fok! he!quote:Sjezus, niveau 3 bier-braadworst.
Been there, done that.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:39 schreef LordNemephis het volgende:
maar lees anders eerst eens de overvloed aan topics over dat onderwerp...
Het is jouw subjectieve mening dat er niets overtuigends is wat je verhaal onderuit haalt.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:52 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Been there, done that.
Niets overtuigend gevonden wat dit verhaal onderuit haalt.
Nu je daar niet mee wegkomt, waag een poging.
Dit is oer-Nederlands:quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:57 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Het is jouw subjectieve mening dat er niets overtuigends is wat je verhaal onderuit haalt.
Om met een Chinees gezegde te antwoorden: Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. no offence
Hoe dan ook, als de beelden gemanipuleerd zijn, waarom zouden ze dat hebben gedaan? Het is evident dat de torens er niet meer staan, dat er beeldmateriaal is van meerdere hoeken, en dat de artefacten die jij ziet voornamelijk worden veroorzaakt doordat jij niet het oorspronkelijke filmmateriaal ziet, maar materiaal dat al hevig gecomprimeerd is, waardoor zulke blokjes onstaan.quote:625. Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden,
ook dan twaalf of honderd wijzen kunnen beantwoorden; eene sedert de middeleeuwen voorkomende meening, blijkens Jan's Teesteye, vs. 2083:
Wouter, een sot soude meer vraghen
Dan XII vroede berechten souden.
Dial. Eggaert 225: Maer een door ende een sot mach meer vraghen dan die wijse mach berechten; Campen, 30: Een Sot can meer vraghen dan thien Wysen berichten connen;
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:14 schreef nietzman het volgende:
Godverdomme wat een onzin weer zeg.
De echte oorzaak was m'n bananenbom!
http://slork.nl/Temp/banaan.mov
Nou, dan komen we meteen op het punt dat al eerder in dit topic door iemand was aangehaald: hoe kunnen zowel professionele als amateurbeelden, door vele verschillende camera's uit vele verschillende hoeken gefilmd, allemaal precies zo gemanipuleerd zijn dat ze het zelfde weergeven?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zijn ze alleen ingestort dan? Volgens mij vlogen er ook wat vliegtuigen in...
En daar veel mensen nog steeds ervan overtuigt zijn dat het niet om burgervliegtuigen ging, maar om ander soort, tot zelfs raketten. Vul de rest maar in waarom de noodzaak kan bestaan de beelden te manipuleren.
BNW -> ONZ is misschien nóg beter...quote:
ik zou daar wel eens een filmpie van willen zien want volgens mij is dat een hoaxquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:33 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
David Copperfield liet het Vrijheidsbeeld ook al verdwijnen dus ik denk dat hij hier ook bij betrokken is...
Juist, die 4 pixels verklaren alles.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:02 schreef Reki het volgende:
Edit: Ik heb het topic niet goed gelezen.. Ik geloof NIET dat het in scene is gezet, maar ik geloof wel dat de Amerikaanse regering er deels achter zit.
Ik denk wel dat de VS er 'iets' mee heeft te maken, want er zijn veel onverklaarbare dingen gebeurt en in de doofpot gestopt.
1. Hoe verklaar je die explosies die tijdens de instorting ter ontploffing zijn gebracht?
[ afbeelding ]
http://911review.org/brad.com/swallowplane.html
2. Ze hebben toevallig een onbeschadigd paspoort gevonden tussen al het puin van een Saudi, uhm ok?
3. Ze hebben een lijst gemaakt van alle 'terroristen' die in het vliegtuig zaten, en veel daarvan bleken later springlevend te zijn
4. De instorting van wtc gebouw 7 is ook raar, het gebouw stond ver van de twin towers en is toch ingestort?
en nog veel meer verdachte zaken, die zijn te zien in Fahrenheit 9/11, en laatst heb ik nog een andere documentaire gezien: Zeitgeist part 2 part 3 die de moeite waard zijn om te kijken. Oordeel zelf
verdomd, nu je het zegt past perfect in dit topic, dit filmpje over de Twin Towersquote:Wacht eens even, was er hier laatst niet iemand die beweerde dat we gehersenspoeld werden door het constant herhalen van filmpjes?![]()
Nee hoor. David heeft het beekd laten verdwijnen én weer terug getoverd!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:51 schreef bonke het volgende:
[..]
ik zou daar wel eens een filmpie van willen zien want volgens mij is dat een hoax
Zoiets heet JPEG artefacten. Je krijgt dat automatisch als je een beeld comprimeert. In dit geval moesten de beelden zo snel mogelijk per satteliet over de wereld gestuurd worden en heb je dus slechts een beperkte bandbreedte. Heeft in het geheel niets met masklayers of CGI te maken.quote:Je ziet duidelijk het gebouw in blokimage zoals men dat altijd doet met masklayers. Als je niet begrijpt hoe dat werkt:
Ik denk zelf na ipv. van alles van sites klakkeloos over te nemen, en niet gehinderd door het gebrek aan natuurkundige kennis concludeer ik dat een tonnen metaal met 800 km/h makkelijk een gebouw penetreert.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:05 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
Mattheus heeft volgens mij volkomen gelijk.
De aanslagen van 11 September waren een media-hoax.
Er zijn daarvoor meerdere redenen aan te voeren.
Een onderzoek van al het beeldmateriaal wat door de media is uitgezonden toont o.a. beeldmanipulatie aan.
Zie bv. September Clues op google video.
http://video.google.com/videoplay?docid=8045542387672451515&q=september+clues&ei=UJBeSKTzMIyUjQKdrIzMBg
Vooral het z.g. "nose-out" shot is interessant ( komt aan het begin aan de orde ).
Ook is het voor een alumunium vliegtuig onmogelijk om door een stalen wand te vliegen. En de wanden van de wtc-torens bestonden uit vierkante stalen kokers, verbonden door stalen platen.
Een verkeersvlieguig zou tegen de wand te pletter slaan. Hooguit de motoren zouden massa genoeg hebben om een gat te kunnen maken.
Dat vindt ook :
++++++++++++
Joseph Keith
Retired Aerospace Engineer
June 13, 2008
Joe's Law states: "AIRPLANES DON'T MELD INTO STEEL AND CONCRETE BUILDINGS, THEY CRASH AGAINST THEM!"
Zie : http://nomoregames.net/index.php?page=911&subpage1=joes_law
+++++++++++++++++
Ace Baker, een onderzoeker, heeft hier beschreven hoe live-tv-fakery kan worden uitgevoerd :
http://acebaker.blogspot.(...)lane-composites.html
Er is op het web nog veel meer info te vinden die aantoont dat :
a) de beelden die door de media werden uitgezonden vervalst zijn
b) het onmogelijk is voor een alu vliegtuig om een stalen gebouw binnen te vliegen.
Mogelijk werden er raketten gebruikt voor de aanval.
Verder : de antwoorden in dit topic komen ongeveer wel overeen met de samenstelling van het NL-volk. Het is een feit dat maar een zeer klein deel van de bevolking zelf nadenkt en conclusies trekt.
Nee joh, das als een vlieg op de voorruit van je auto...quote:Op zondag 22 juni 2008 20:17 schreef Erasmo het volgende:
Wat me ook opviel was dat hij van bijna alle forums gebanned was, eerst hadden hun gelijk en nu horen ze opeens bij het complot.
[..]
Ik denk zelf na ipv. van alles van sites klakkeloos over te nemen, en niet gehinderd door het gebrek aan natuurkundige kennis concludeer ik dat een tonnen metaal met 800 km/h makkelijk een gebouw penetreert.
Wat je echt vergeet zijn dingen als kinetische energie. Staal is harder dan water, toch snijden ze staal met water![]()
Idd.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:22 schreef nietzman het volgende:
Ik snap toch echt niet hoe de complotdenkers er maar niet bij kunnen dat iets 'onmogelijks' gewoon niet te faken is zonder al die honderdduizenden experts over de zeik te jagen.
Het gaat toch echt tegen elke vorm van redelijkheid en gezond verstand in om te denken dat zo'n vergezocht complot onder het tapijt gehouden kon worden.
Je kunt waterstraalsnijden niet vergelijken met een botsing.quote:Wat je echt vergeet zijn dingen als kinetische energie. Staal is harder dan water, toch snijden ze staal met water
Nee joh, das als een vlieg op de voorruit van je auto...
edit:
Het is niet het wate wat snijdt, er zit soort van schuurmiddel/zand bij.
En hoeveel basis tot vergelijking heb jij voor een jumbo die een gebouw invliegt dan?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:35 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
Je kunt waterstraalsnijden niet vergelijken met een botsing.
dmv dingen als kinetische energie en massatraagheid, zoals hij al zei.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:32 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[ " concludeer ik dat een tonnen metaal met 800 km/h makkelijk een gebouw penetreert. " ]
En waarop baseer je dat ?
We hebben het over een dunwandige alu koker ( de romp) die een gat maakt in een wand van stalen kolommen.
Wat geeft jou het idee dat je met zo'n koker door die wand heen zou kunnen drukken ?
Je kunt overigens de botsing ook omdraaien :
Wat denk je dat er gebeurt als het gebouw met 800+ km/uur tegen de vliegtuigneus botst ?
Je bent zelf nogal wereldvreemd lijkt me.quote:Wat een bullshit zeg. Dat zou betekenen dat iedereen met ook maar het kleinste beetje verstand van de natuurwetten heeft in het complot zou moeten zitten, omdat het anders echt niet alleen de youtubedebielen zouden zijn die zouden schreeuwen dat het een hoax is.
Echt, wat een complete wereldvreemdheid. Hoe kom je in vredesnaam bij het idee dat een VS weg zou kunnen komen met het faken van iets dat zo overduidelijk onmogelijk zou kunnen zijn?
Ga toch vliegeren.
Dom wil ik het niet noemen.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:35 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Je kunt waterstraalsnijden niet vergelijken met een botsing.
Niet alleen wordt er meestal een schuurmiddel bijgemengd, er zijn ook nogal wat waterdruppels nodig om een gat in staal te maken. Het is een slijtproces of erosie.
Nogal dom om dat te vergelijken met een botsing.
Je hebt helemaal geen argumenten vent, je beweerd gewoon dom lukraak dingen zonder ook maar een halve seconde je boerenverstand raad te plegen.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:40 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
En discussieren kun je ook al niet.
Ga eens in op een van m'n argumnenten.
Of gewoon echt een vliegtuig naar binnen te laten vliegen (al dan niet op afstand bestuurd)?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is het niet veel makkelijker om gewoon rakketten (zichtbaar) het WTC in te sturen en daar Al Qaida de schuld van te geven?
HEt gaat niet om de hoeveelheid energie.quote:dmv dingen als kinetische energie en massatraagheid, zoals hij al zei.
Aluminium breekt net zo goed als het aan het eind van zijn rek is.quote:Daarnaast vervormt aluminium wanneer het grote krachten te verduren krijgt, maar het breekt niet. Dit tegenstelling tot beton, wat erg bros is en kwetsbaar voor zijdelingse krachten en knik. Het aluminium verliest dus zijn vorm, maar niet zijn sterkte.
Wat ik net al zij : het is slijtage...erosie.quote:Ook zonder schuurmiddel komt het water waarschijnlijk wel door staal heen, alleen duurt het een stuk langer. Wat hij daarmee aangeeft is dat je met iets 'zwaks' als water iets sterks als staal kunt penetreren, onder de juiste omstandigheden (1200 bar als ik het me goed herinner).
Dat zou misschien niet het gewenste effect hebben.quote:Is het niet veel makkelijker om gewoon rakketten (zichtbaar) het WTC in te sturen en daar Al Qaida de schuld van te geven?
Ah...en een vliegtuig is niet hol ?quote:KoosDubbelKoets, als het WTC een grote stalen muur was misschien,
je vergeet dat dat ding HOL is, met praktisch LEGE ETAGES, buiten wat houten bureau's en wat computers.
Tuurlijk knalt een vol vliegtuig er dan in, rocket science.
Verklaar nou eerst eens even waarom de experts niet allemaal stuk voor stuk over de zeik zijn geraakt bij het zien van zo'n overduidelijk gefaked schouwspel. Daarna kun je jezelf helemaal kwijt in technische speculatie.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:05 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
En zoals ik hierboven al beredeneerde : het zwakste voorwerp vervormd het meest bij een botsing.
Dat is weldegelijk een factor, net als met het snijden van staal met water (schuurmiddel of niet) Een wolframen dart van KI munitie stelt weinig voor vergeleken met het pantser van een tank. De schade word veroorzaakt door de snelheid waarmee die pijl word afgeschoten. Vandaar ook de naam KInetisch munitie.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
HEt gaat niet om de hoeveelheid energie.
Nee.quote:
Het gaat bij een botsing om het verschil in sterkte tussen de twee botsende voorwerpen.
Nou en.quote:
Het zwakste object zal het meest vervormen.
De vervorming van het gebouw ook.quote:
Naarmate er meer energie wordt afgegeven zal de vervorming toenemen.
Vergeet de ramen en de kerosine niet.quote:
bladiebla
Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Wij van wc-eend verklaren dat wc-eend ongevaarlijk is.quote:
Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
Met 800 km/h ramt het nog steeds een gebouw in.quote:
[..]
Aluminium breekt net zo goed als het aan het eind van zijn rek is.
En vergeet de ramen niet.quote:
Daarbij was de gebouwwand van staal, niet van alu, gemaakt.
Staal vervormt zeer goed en neemt daarbij veel meer energie op dan alu. Het kan dus veel grotere klappen opvangen.
quote:Op zondag 22 juni 2008 21:05 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Ah...en een vliegtuig is niet hol ?
Een vliegtuig is *zo licht mogelijk* gebouwd. Weet je waarom ?
Zo'n ding moet de lucht in !
Iets dat licht is kan wel reuze sterk zijn....pyramide vorm tegen vlak obect, gjeezzs who would win?
Daarbij is een gebouw veel sterker dan een vliegtuig. De wanddikte van zo'n alu romp is rond de 1.5 mm. Terwijl de gebouwwand uit stalen kokers bestond. En zo'n gebouw hoeft niet te vliegen. Daar zullen ze bij de constructie dan ook geen rekening mee hoeven te houden.
Het gebouw is sterk, maar NIET overwoestbaar,
kijk hier naar de randen van het gapende gat, die stalen constructie komt ie heus wel doorheen.
En zoals ik hierboven al beredeneerde : het zwakste voorwerp vervormd het meest bij een botsing.
Het is niet alleen vervormd het vliegtuig is compleet weggesmolten.![]()
Het doet er in dit geval weinig toe welk voorwerp het meest vervormd. Het vliegtuig kwam aanvliegen met een bepaalde snelheid. Bij de inslag transformeerde de aluminium romp wellicht in grote mate, maar de massa is nieet opeens als rook voor de zon verdwenen. Blijft dus over een finke massa die met een hoge snelheid tegen een aantal kolommen opvliegt die met name zijn ingericht op het verticaal afdragen van belasting en horizontale lijnbelasting die voortkomt uit wind. Niet op een plotselinge puntlast, met bijbehorende warmte-ontwikkeling. Het is helemaal niet ondeknbaar dat een dergelijke impact een torengebouw in laat storten.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:05 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Ah...en een vliegtuig is niet hol ?
Een vliegtuig is *zo licht mogelijk* gebouwd. Weet je waarom ?
Zo'n ding moet de lucht in !
Daarbij is een gebouw veel sterker dan een vliegtuig. De wanddikte van zo'n alu romp is rond de 1.5 mm. Terwijl de gebouwwand uit stalen kokers bestond. En zo'n gebouw hoeft niet te vliegen. Daar zullen ze bij de constructie dan ook geen rekening mee hoeven te houden.
quote:Op zondag 22 juni 2008 21:26 schreef gorgg het volgende:
Analoog:
Metaal is sterker dan ijs.
De Titanic was van metaal, de ijsberg van ijs. De Titanic was dus sterker en kon dus nooit zinken.
Als ook wordt aangetoond in volgend filmpje. Inclusief experiment:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5646971973934359214
Dat deel van het Pentagon was net gerenoveerd en wel een stukje steviger dan een WTC om die reden. En er waren honderden ooggetuigen.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:43 schreef delano.888 het volgende:
Oja en om het pentagon hangen 100 camera's en er is maar een beeldje van de inslag van het "vliegtuig" waarop trouwens geen vliegtuig te zien is, en er vervolgens ook geen 1 deeltje van een "vliegtuig" terug is gevonden, plus dat de vleugels 0,0 schade hebben gedaan..
Nog zoiets.
Tot zo ver ben ik het met je eens.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Het gaat bij een botsing om het verschil in sterkte tussen de twee botsende voorwerpen.
Nu....we hebben een aluminium, dunwandige koker met daarop een neuskegel.
Die botst met hoge snelheid tegen een wand, die bestaat uit stalen kokerbalken die verbonden zijn d.m.v. stalen platen en die aan de achterkant gesteund worden door de betonnen vloeren.
Staal is sterker dan aluminium. De materiaaldikte van het staal zal veel groter zijn dan die van het aluminium.
Dat gebouw is veel sterker dan het vliegtuig. Dus het vliegtuig zal veel meer vervormen dan het gebouw.
Hier ben ik het niet met je eens.quote:Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.quote:Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
[..]
Staal vervormt zeer goed en neemt daarbij veel meer energie op dan alu. Het kan dus veel grotere klappen opvangen.
quote:De ontwerpers van de Twin Towers hielden namelijk rekening met een vliegtuigongeluk; dat wil zeggen: de torens zouden geraakt kunnen worden door landende en opstijgende vliegtuigen die verdwaald waren in de mist en op lage snelheid tegen de torens op zouden botsen. Maar op 11 september maakten de terroristen enorme duikvluchten waardoor de vliegtuigen zelfs boven hun maximumsnelheid vlogen. Een verdubbeling van de snelheid betekent een verviervoudiging van de kinetische energie. De torens waren dus zwaarder beschadigd dan waar mee rekening gehouden was. Mede door de daarop volgende brand werd de constructie van de torens ook van binnenuit aangetast
Wat denk je dat er gebeurt als ik dat blikje met 800 km/h tegen die tafel aan gooi? Die gaat keihard aan bullen hoor.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:14 schreef Toryu het volgende:
[..]
Tot zo ver ben ik het met je eens.
[..]
Hier ben ik het niet met je eens.
Het is volgens mij net als je een colablikje platdrukt op een tafel. Het blikje vervormt vrijwel meteen tot op het punt dat al het materiaal bij elkaar gedrukt zit. Als je dan nog op het blikje drukt vervormt het nog nauwlijks, maar kun je wel druk uitoefenen op de tafel.
Soortgelijks gebeurde er volgens mij in die honderste seconde bij impact.
[..]
Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.
Op de wiki van het wtc is overigens te lezen:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?quote:Op zondag 22 juni 2008 21:57 schreef nietzman het volgende:
Dat deel van het Pentagon was net gerenoveerd en wel een stukje steviger dan een WTC om die reden. En er waren honderden ooggetuigen.
Nog zoiets.
Dat is een goede en terechte vraagquote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?
Oke, nu zijn camera's en beelden ervan wel opeens betrouwbaar? Als ze er zouden zijn er was niets geks op te zien, dan was het weer een fake geweest.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Waarom zouden we in deze genoegen moeten nemen met ooggetuigen als er zo veel camera's zijn? Waarom niet gewoon ook een paar beelden van andere camera's dan die 4 tankstation stills?
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als ik dat blikje met 800 km/h tegen die tafel aan gooi? Die gaat keihard aan bullen hoor.
Ik denk bovenal dat Erasmo dan een wereldrecord had gegooid en bij alle honkbalclubs aan de slag kan!quote:Op zondag 22 juni 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.
Ik had het ook over de tafelquote:Op zondag 22 juni 2008 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een gat in je tafel zit.
Prop het voor mijn part ergens in een loop ofzo, het gaat om het principe dat het blikje 800 km/h gaat, niet hoe we dat voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:33 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik denk bovenal dat Erasmo dan een wereldrecord had gegooid en bij alle honkbalclubs aan de slag kan!
Dat idee heb ik ook.quote:Hier ben ik het niet met je eens.
Het is volgens mij net als je een colablikje platdrukt op een tafel. Het blikje vervormt vrijwel meteen tot op het punt dat al het materiaal bij elkaar gedrukt zit. Als je dan nog op het blikje drukt vervormt het nog nauwlijks, maar kun je wel druk uitoefenen op de tafel.
Soortgelijks gebeurde er volgens mij in die honderste seconde bij impact.
Hier is wat meer info :quote:Heb je misschien een link naar gedetaillerde info over de constructie? Ik was altijd in de veronderstelling dat het voornamelijk gewapend beton was.
Volgens de verkeersleiding waren de capriolen die ze op radar zagen al moeilijk voor een straaljager.quote:Maar op 11 september maakten de terroristen enorme duikvluchten waardoor de vliegtuigen zelfs boven hun maximumsnelheid vlogen.
Hoe verklaar je dit gaatje dan?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Die botst met hoge snelheid tegen een wand, die bestaat uit stalen kokerbalken die verbonden zijn d.m.v. stalen platen en die aan de achterkant gesteund worden door de betonnen vloeren.
Staal is sterker dan aluminium. De materiaaldikte van het staal zal veel groter zijn dan die van het aluminium.
Dat gebouw is veel sterker dan het vliegtuig. Dus het vliegtuig zal veel meer vervormen dan het gebouw.
Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
[..]
Goeie inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit gaatje dan?
[ afbeelding ]
Ook vliegtuig, ook aluminium, ook holle buis tegen een gebouw van gewapend beton. Dan was dat vliegtuig al behoorlijk verzwakt, er was immers al een motor in het IJsselmeer gedonderd en wilde de piloot koste wat kost níet op die flat mikken.
topic sluiterquote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook vliegtuig, ook aluminium, ook holle buis tegen een gebouw van gewapend beton. Dan was dat vliegtuig al behoorlijk verzwakt, er was immers al een motor in het IJsselmeer gedonderd en wilde de piloot koste wat kost níet op die flat mikken.
Logica? Dan moet je Mr. Spock even erbijhalen.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:56 schreef nietzman het volgende:
Topicsluiter? Je denkt toch niet dat de gemiddelde nutter zich uit de weg laat slaan door een klein stukje logica?.
ik kom niet meer bij, echt hoorquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zo. Problem solved.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar heb je alleen veel doden voor nodig. De kaping draagt daar niet toe bij.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:00 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Dat zou misschien niet het gewenste effect hebben.
De wereld moest geschokt worden door die aanslag. Diep genoeg geraakt om de oorlogen in Afghanistan en Irak goed te vinden.
Het laatste poepje van Paris' hondje word nog verfilmt.quote:
Ik denk dat een raketaanval minder schokkend is voor het publiek. De hele tragedie van de passagiers werd niet voor niets zo snel mogelijk verfimd.
Bij de bijlmerramp lag het grootste deel van het vliegtuig voor de flat.quote:Hoe verklaar je dit gaatje dan?
Ik vind die beeldvervalsing anders niet zo vaag.quote:ik heb net September Clues gekeken.... en ja er zijn wel wat vage dingen aan de hand hier. Maarja dat er iets niet in de haak is hier kan ieder denkend mens je wel vertellen
quote:Papierversnipperaar: Op zondag 22 juni 2008 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
KoosDubbelKoets: HEt gaat niet om de hoeveelheid energie.
Dat is weldegelijk een factor, net als met het snijden van staal met water (schuurmiddel of niet) Een wolframen dart van KI munitie stelt weinig voor vergeleken met het pantser van een tank. De schade word veroorzaakt door de snelheid waarmee die pijl word afgeschoten. Vandaar ook de naam KInetisch munitie.
KoosDubbelKoets: Het gaat bij een botsing om het verschil in sterkte tussen de twee botsende voorwerpen.
Papierversnipperaar: Nee.
KoosDubbelKoets: Het zwakste object zal het meest vervormen.
Papierversnipperaar: Nou en. !!!!!
KoosDubbelKoets: Naarmate er meer energie wordt afgegeven zal de vervorming toenemen.
Papierversnipperaar: De vervorming van het gebouw ook.
KoosDubbelKoets: bladiebla Het kan dus nooit zo zijn dat het vliegtuig het gebouw invliegt. Het slaat ertegen te pletter.
Papierversnipperaar: Vergeet de ramen en de kerosine niet.
KoosDubbelKoets: Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
Papierversnipperaar: Wij van wc-eend verklaren dat wc-eend ongevaarlijk is.....
KoosDubbelKoets: Aluminium breekt net zo goed als het aan het eind van zijn rek is.
Papierversnipperaar: Met 800 km/h ramt het nog steeds een gebouw in. Staal vervormt zeer goed en neemt daarbij veel meer energie op dan alu. Het kan dus veel grotere klappen opvangen. En vergeet de ramen niet. En de kerosine. En de 800 km/uur/
Je gaat voor het gemak maar even voorbij aanhet feit dat beton weliswaar een brosser materiaal is dan staal, maar door het type constructie wel veel dikker is en dus veel meer massa heeft dan een staalconstructie met gevelplaten, wat dus resulteert in minder penetratie (haha, hij zei penetratie) bij een betonnen gebouw? Overigens staat dit:quote:Op maandag 23 juni 2008 03:10 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Bij de bijlmerramp lag het grootste deel van het vliegtuig voor de flat.
Niet erachter, niet door het gebouw heengegaan.
Daarbij ging het hier om een volgeladen vrachtvliegtuig tegen een betonnen gebouw. Beton kan geen zware klappen opvanhen. Het is een bros materiaal.
In NY praten we over een passagiersvliegtuig met wat maar voor 1/3 bezet was tegen een stalen gebouw. En staal is taai en neemt veel energie op bij vervorming.
M.a.w. : Als ie d'r in de Bijlmer niet doorkwam, dan zeker niet in NY.
Verder blijkt ook uit de foto's die ik hierboven gepost heb ( gezien ? ) hoe zwak zo'n vliegtuigromp is. Daar prik je echt niet mee door een stalen wand.
nog open, dus ipv alleen te quoten op posts waar je een makkelijk antwoord op hebt, doe hier je best ook eens voor.quote:Het doet er in dit geval weinig toe welk voorwerp het meest vervormd. Het vliegtuig kwam aanvliegen met een bepaalde snelheid. Bij de inslag transformeerde de aluminium romp wellicht in grote mate, maar de massa is nieet opeens als rook voor de zon verdwenen. Blijft dus over een finke massa die met een hoge snelheid tegen een aantal kolommen opvliegt die met name zijn ingericht op het verticaal afdragen van belasting en horizontale lijnbelasting die voortkomt uit wind. Niet op een plotselinge puntlast, met bijbehorende warmte-ontwikkeling. Het is helemaal niet ondeknbaar dat een dergelijke impact een torengebouw in laat storten.
Daar komt bij: Waarom zouden ze zo onbenullig veel moeite doen om het één en ander met een (op dat moment) rammelende digitale techniek op te lossen als ze er ook voor hadden kunnen keizen een echt vliegtuig het gebouw in kunnen laten vliegen, op afstand bestuurd? Waarom zouden ze voor één van de meets ingewikkelde high-tech oplossingen hebben gekozen die bovendien dus ook nog eens dusdanig slecht geregiseerd is dat het naar buiten komt door beeldmateriaal?
Beantwoord eerst deze vragen maar eens naar tevredenheid en kom dan nog eens met een onderbouwde berekening/beredenering waarom een aanvliegende massa niet een dermate hoge puntlast kan vormen dat een staalconstructie bezwijkt.
Zelfde als in het vorige topic hierover, de helft wordt doodgezwegen omdat er geen youtube filmpje met een verklarend antwoord over te vinden is.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:46 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Je gaat voor het gemak maar even voorbij aanhet feit dat beton weliswaar een brosser materiaal is dan staal, maar door het type constructie wel veel dikker is en dus veel meer massa heeft dan een staalconstructie met gevelplaten, wat dus resulteert in minder penetratie (haha, hij zei penetratie) bij een betonnen gebouw? Overigens staat dit:
[..]
nog open, dus ipv alleen te quoten op posts waar je een makkelijk antwoord op hebt, doe hier je best ook eens voor.
Tijd om je feitenkennis wat op te poetsenquote:Op maandag 23 juni 2008 03:10 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Daarbij ging het hier om een volgeladen vrachtvliegtuig tegen een betonnen gebouw. Beton kan geen zware klappen opvanhen. Het is een bros materiaal.
In NY praten we over een passagiersvliegtuig met wat maar voor 1/3 bezet was tegen een stalen gebouw. En staal is taai en neemt veel energie op bij vervorming.
Verder blijkt ook uit de foto's die ik hierboven gepost heb ( gezien ? ) hoe zwak zo'n vliegtuigromp is. Daar prik je echt niet mee door een stalen wand.
Houd je er ook rekening mee dat het vliegtuig een druk cabine is? Dat ding is er op gebouwd om op kilometers hoogte aan de binnenkant nogsteeds 1 atmosfeer druk te hebben.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:53 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
Dit is logischerwijs, een slecht argument, omdat de simulatie is gebaseerd op bepaalde aannames. Die aannames kunnen heel goed verkeerd zijn. Ze hoeven maar voor 10 procent verkeerd te zijn en je hele verhaal klopt al niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:40 schreef Erasmo het volgende:
Zou het trouwens niet mooi zijn als een universiteit alles doorrekende, simuleerde en het in een filmpje weergaf?
Waarom zou een simulatie een slecht argument zijn?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:27 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dit is logischerwijs, een slecht argument, omdat de simulatie is gebaseerd op bepaalde aannames. Die aannames kunnen heel goed verkeerd zijn. Ze hoeven maar voor 10 procent verkeerd te zijn en je hele verhaal klopt al niet.
Het ziet er allemaal heel overtuigend uit, maar totdat dit getest is, kan je niet met 100 procent zekerheid zeggen dat het echt zo gegaan is als op het filmpje
Begrijp me goed, ik zeg niet dat het NIET zo gegaan is, alleen dat een simulatie een slecht argument is.
Die simulatie is gebaseerd op natuurwetten en feiten over de bouw van het WTC en de 767, dat soort dingen valt redelijk accuraat uit te rekenen als je alle data hebt.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:27 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dit is logischerwijs, een slecht argument, omdat de simulatie is gebaseerd op bepaalde aannames. Die aannames kunnen heel goed verkeerd zijn. Ze hoeven maar voor 10 procent verkeerd te zijn en je hele verhaal klopt al niet.
Het ziet er allemaal heel overtuigend uit, maar totdat dit getest is, kan je niet met 100 procent zekerheid zeggen dat het echt zo gegaan is als op het filmpje
Begrijp me goed, ik zeg niet dat het NIET zo gegaan is, alleen dat een simulatie een slecht argument is.
Wat heeft dit met de no-planes theorie te maken? Misschien handiger als je een apart Pentagontopic opent anders gaan de discussies wel erg door elkaar lopen.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:46 schreef BogardeRules het volgende:
Toch zou ik alle debunkers willen vragen wat ze dan van de volgende zaken denken:
1. Het instorten van WTC7
2. Het kleine gat in het Pentagon, en het onbeschadigde grasveld
3. Het achteroverdrukken door Bush van ALLE videobeelden rondom het Pentagon, inclusief die van een particulier tankstation. Gecombineerd met het vrijgeven van HEEEELE vage beelden, in feite 5 fotos is dit wel verdacht. Als er allemaal niets aan de hand was, waarom dan geen beelden vrijgeven?
de OP en Koets zijn wel stapelmesjogge natuurlijk, op basis van korrelige youtubes een samenzwering ontdekken ... pffffft.
ALS bush er iets mee te maken heeft, hou ik nog steeds vast aan een uit de hand gelopen "black ops", zoals hier de IRT-affaire.
Wat EVEN waarschijnlijk is, is dat de terroristen gewoonweg een zwakke plek hebben gevonden. Dat ze gewoon zooooooo simpel dachten, dat het in geen enkel plan stond. Ik bedoel, boxcutters, hoe kom je erop.
Het lijkt wel een beetje op Starwars (deel IV), met de terroristen als Luke, bush als Darth Vader en de doelen als de Death Star ...:) En toch weer niet, want Luke had het echt nog moeilijk zijn doel te raken, en deze jongens niet.
Inderdaad ALS ... Aangezien het zo uniek is dat een vliegtuig op die hoogte, met die snelheid, dat type gebouw binnenvliegt, weet ik niet zeker of al hun aannames ook terecht zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die simulatie is gebaseerd op natuurwetten en feiten over de bouw van het WTC en de 767, dat soort dingen valt redelijk accuraat uit te rekenen als je alle data hebt.
volgens mij was het wtc gebouw geen kaal skelet, de simulatie mist dus behoorlijk wat factoren zoals binnenwanden, meubilair, isolatiemateriaal , etc.. dus om te beweren dat alles is doorberekent is wellicht wat overenthusiastquote:Op maandag 23 juni 2008 09:40 schreef Erasmo het volgende:
Zou het trouwens niet mooi zijn als een universiteit alles doorrekende, simuleerde en het in een filmpje weergaf?
Sorry hoor, maar dit is nogal flauw. Niet terzake doende.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:03 schreef Detoxinox het volgende:
volgens mij was het wtc gebouw geen kaal skelet, de simulatie mist dus behoorlijk wat factoren zoals binnenwanden, meubilair, isolatiemateriaal , etc.. dus om te beweren dat alles is doorberekent is wellicht wat overenthusiast
quote:Op maandag 23 juni 2008 12:03 schreef Detoxinox het volgende:
[..]
volgens mij was het wtc gebouw geen kaal skelet, de simulatie mist dus behoorlijk wat factoren zoals binnenwanden, meubilair, isolatiemateriaal , etc.. dus om te beweren dat alles is doorberekent is wellicht wat overenthusiast
Welke aannamen heb je het precies over? Dat de relatie tussen kinetische energie en snelheid nog steeds klopt etc? Dat lijkt me een redelijk veilige aanname.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:01 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Inderdaad ALS ... Aangezien het zo uniek is dat een vliegtuig op die hoogte, met die snelheid, dat type gebouw binnenvliegt, weet ik niet zeker of al hun aannames ook terecht zijn.
Dan moet je beter kijken. Hij staat er nml wel.quote:Ik heb in die video geen verwijzing gezien naar de wetenschappenlijke achtergrond.
Testen/simuleren met CGIquote:Totdat je dit experimenteel kan herhalen, weet je nooit zeker of het allemaal wel zo klopt.
Ik stel natuurlijk niet voor om zo'n toren te herbouwen en 5 of 6 keer een vliegtuig er in te jassen, maar het moet mogelijk zijn om dit om een andere manier real-live te testen, niet alleen met CGI.
In andere situaties waar CGI wordt gebruikt om iets te testen, volgt altijd een real-live test, bijvoorbeeld bij autos, windtunnels e.d. En DAAR zijn de meeste factoren wel bekend.
Mijn punt is: er zijn nogal wat onbekende grootheden hier. Die mensen zullen hun werk best goed doen, maar in DEZE situatie hebben ze nou juist NIET alle feiten bij handen.
Dit topic is blijkens de titel niet beperkt tot de no-planes theorie. Het gaat hier om ALLES van 9-11 En kom kom, je hebt toch geen polio of zo?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de no-planes theorie te maken? Misschien handiger als je een apart Pentagontopic opent anders gaan de discussies wel erg door elkaar lopen.
Sorry????quote:Op maandag 23 juni 2008 12:35 schreef ATuin-hek het volgende:
Testen/simuleren met CGIMisschien is het handig om meer van dergelijke termen etc. af te weten voor je er uitspraken over doet.
Maar zeggen dat er niet echt vliegtuigen de WTC torens zijn ingevlogen is toch wel van een andere orde hoor. Ik sluit niet uit dat Bush op de hoogte/regisseur was van de aanslagen, dat kan best, maar om daar nu zo'n fantasy-verhaal bij te verzinnen dat technisch uitermate moeilijk uit te voeren is terwijl er ook op veel eenvoudiger wijze iets dergelijks gesimuleerd had kunnen worden, door daadwerkelijk een vliegtuig in de torens te laten vliegen, dat is van de zotte natuurlijk.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:49 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dit topic is blijkens de titel niet beperkt tot de no-planes theorie. Het gaat hier om ALLES van 9-11 En kom kom, je hebt toch geen polio of zo?we kunnen best een aantal zaken tegelijk bespreken.
Open jij maar een apart pentagon topic
Gezien hoe nu belangrijke medewerkers en hoge ambtenaren van Bush nu bevestigen dat ze echt over alles gelogen hebben, Scott McClellan en die landsadvokaat, US Attorney David Iglesias, (werd ontslagen omdat hij weigerde politieke processen te voeren tegen Demokraten. Het aantal ontslagen US Attorneys onder de voorgaande 42 presidenten? NUL), ligt het voor de hand dat ze over 9-11 ook van alles verzonnen hebben.
Uitgaan van de goedheid van Bush in deze, oftewel de "Ik-kan-gewoonweg-niet-geloven-dat-Bush-echt-zo-EVIL-is" theorie,lijkt me nogal naief. Kan aan mij liggen, hoor!
![]()
![]()
Google die namen maar.
Simulatie modellering is meer dan enkel CGI, ik denk dat ie dat probeert te zeggen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:51 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Sorry????
Kijk als je gaat mierenneuken (mierUHneuken????) over dit soort dingen weet ik iig 1 ding over jou: dat je geen echte argumenten hebt.
Let wel, ik maak onderscheid tussen reallive testen en testen dmv CGI. Als er in jouw dialect een wezenlijk verschil is tussen "testen via CGI" en "simuleren via CGI", tsja, niet mijn probleem.
Hebben ze gecorrigeerd voor luchtdichtheid, op die hoogte, windsnelheid, etc.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:35 schreef ATuin-hek het volgende:
Welke aannamen heb je het precies over? Dat de relatie tussen kinetische energie en snelheid nog steeds klopt etc? Dat lijkt me een redelijk veilige aanname.
Tsja, als ie van mij precisie verlangt laat ie dat dan ook zelf doen.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:03 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Simulatie modellering is meer dan enkel CGI, ik denk dat ie dat probeert te zeggen.
Het is gewoon simpelweg fout. Met CGI kan je laten zien wat het model doet (als je niet tevreden bent met een tabel getalletjes). Dat heeft verder bar weinig met de modelvorming etc. te maken.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:51 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Sorry????
Kijk als je gaat mierenneuken (mierUHneuken????) over dit soort dingen weet ik iig 1 ding over jou: dat je geen echte argumenten hebt.
Let wel, ik maak onderscheid tussen reallive testen en testen dmv CGI. Als er in jouw dialect een wezenlijk verschil is tussen "testen via CGI" en "simuleren via CGI", tsja, niet mijn probleem.
En ik zeg ook nergens dat er GEEN vliegtuigen het WTC zijn binnengevlogen. Zie mijn eerste post hier, over de 4 groepen mensen die hier van belang zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:01 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar zeggen dat er niet echt vliegtuigen de WTC torens zijn ingevlogen is toch wel van een andere orde hoor. Ik sluit niet uit dat Bush op de hoogte/regisseur was van de aanslagen, dat kan best, maar om daar nu zo'n fantasy-verhaal bij te verzinnen dat technisch uitermate moeilijk uit te voeren is terwijl er ook op veel eenvoudiger wijze iets dergelijks gesimuleerd had kunnen worden, door daadwerkelijk een vliegtuig in de torens te laten vliegen, dat is van de zotte natuurlijk.
Part 1, is juist de moeite waard om te kijkenquote:[b]Op zaterdag 21 juni 2008 14:02 schreef
van wtc gebouw 7 is ook raar, het gebouw stond ver van de twin towers en is toch ingestort?
en nog veel meer verdachte zaken, die zijn te zien in Fahrenheit 9/11, en laatst heb ik nog een andere documentaire gezien: Zeitgeist part 2 part 3 die de moeite waard zijn om te kijken. Oordeel zelf
Waarom zouden ze daar aannamen over moeten doen? De snelheid, vorm, dichtheid, massa etc. waren gewoon bekend, binnen een zekere foutmarge natuurlijk. Waar zou de luchtdichtheid dan voor nodig zijn?quote:Op maandag 23 juni 2008 13:06 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hebben ze gecorrigeerd voor luchtdichtheid, op die hoogte, windsnelheid, etc.
het feit dat dit nog nooit eerder gebeurd leidt noodzakelijkerwijs tot de conclusies dat ze aannames hebben moeten maken over de graad van vervorming etc.
Dat zijn juist resultaten van het model, geen aannamen.quote:Ik zeg ook verder NIET dat er GEEN vliegtuig is binnengevlogen en zo. Ik zeg alleen dat die simulatie een aantal aannames heeft moeten maken, die niet getest zijn.
Bijvoorbeeld het aantal kolommen wat geknakt is en de mate daarvan.
De brandbaarheid van alle materialen, de snelheid van branden, en wat dat betekent voor de draagkracht.
Onder welke hoek alle kolommen geraakt zijn, en verdere consequenties, etc.
Natuurlijk moeten we dat niet doen. Niets is 100% zeker.quote:Voor de volledigheid en wetenschappenlijke geloofwaardigheid kan je dat soort dingen niet afdoen met schouderophalen van niet meer belangrijk. Ik zeg niet dat je dat doet.
Kijk, dingen als de "Intacte-neuskegel-theorie" zijn lachwekkend en makkelijk te ontkrachten. Dit betekent niet dat we alles in een simulatie klakkeloos moeten aannemen.
Misschien kan jij dan eens uitleggen hoe het komt dat alle complotten rond 9/11 wel geheim blijven en een simpel schandaal als met Monica Lewinsky niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:21 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
En ik zeg ook nergens dat er GEEN vliegtuigen het WTC zijn binnengevlogen. Zie mijn eerste post hier, over de 4 groepen mensen die hier van belang zijn.
quote:Op maandag 23 juni 2008 13:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar aannamen over moeten doen? De snelheid, vorm, dichtheid, massa etc. waren gewoon bekend, binnen een zekere foutmarge natuurlijk. Waar zou de luchtdichtheid dan voor nodig zijn?
[..]\
Bij een hogere luchtdichtheid vliegen brokstukken minder ver EN hebben minder kracht om kolommen te knakken. De luchtdichtheid is wel bekend, maar niet echt hoe materiaal zich gedraagt onder deze specifieke omstandigheden. Me dunkt dat balistiek niet ALLE antwoorden hierop geeft.
Dat zijn juist resultaten van het model, geen aannamen.Resultaten die getest zijn met de daadwerkelijke gegevens.
Dit moet je dan maar meer uitleggen want volgens mij haal je nu oorzaak en gevolg door elkaar
Natuurlijk moeten we dat niet doen. Niets is 100% zeker.
En dat is een groot deel van mijn punt. Jij gelooft deze mensen blijkbaar voor een groter deel dan ik. Daar kan ik verder ook niets aandoen. Ik ben gewoon net iets sceptischer dan jij. Hun site ziet er wel degelijk uit, dat is zo.
Denk je nou echt dat die luchtdichtheid zoveel uitmaakt bij dergelijke snelheden en massa's?quote:
En je kan zeggen dat een bepaald scenario onmogelijk, mogelijk of waarschijnlijk is. En dat is belangrijk gezien de geruchten over explosieven in het gebouw.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die luchtdichtheid zoveel uitmaakt bij dergelijke snelheden en massa's?
En nee ik haal geen oorzaak en gevolg door elkaar. Ze hoefde niet van te voren te weten welke kolommen daadwerkelijk 'geknakt' waren. Het is meer van mik een gesimuleerd vliegtuig tegen een gesimuleerd gebouw onder de omstandigheden voor zover die bekend waren (die nauwkeurigheid weer) en kijk wat er gebeurd. De resultaten daarvan kan je dan naast de realiteit leggen en aan de hand daarvan iets zeggen over de nauwkeurigheid van je model en/of gegevens.
Lewinsky is natuurlijk iets heel anders en "lekte uit " omdat monica ZELF het aan de grote klok ging hangen, via haar vriendin Linda Tripp die al hun gesprekken op band opnam EN omdat onze monica de sperma jurk bewaarde.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:26 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Misschien kan jij dan eens uitleggen hoe het komt dat alle complotten rond 9/11 wel geheim blijven en een simpel schandaal als met Monica Lewinsky niet.
Er zijn zoveel dingen uitgelekt waarbij veel minder mensen betrokken waren dan bij 9/11. Het is gewoonweg onmogelijk om 9/11 in scene te zetten en niks uit te laten lekken daarover.
Kijk, het gevaar van de gekken is dat ze de mensen zoals ik, en bijvoorbeeld de Loose Change makers, die wel degelijk goede vragen stellen, overschaduwen.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1167624/6/25#59624483]maandag 23 juni 2008/url] schreef BogardeRules het volgende:
In deze discussie zijn er 3 duidelijke groepen te onderscheiden:
1. de overduidelijke getikten en volslagen idioten die denken dat Bush wel effe bij 16 TV stations de boel kan saboteren, met CGI of whatever ... Hun aanwijzingen voor een complot zijn de meest krankzinnige: Niet de daad op zich is indicatie van samenzwering, nee nee, de volgens hen OVERDUIDELIJKE BEELDMANIPULATIE is HET bewijsstuk. We kunnen hier allemaal hartelijk om lachen, maar ze hebben toch een duidelijk en niet zo grappig doel en functie.
2. Mensen zoals Loose Change makers, die de beelden gebruiken om vragen te stellen. Zoals: wat zijn dat voor ontploffinkjes wanneer het gebouw instort? En: Hoe kan het dat WTC 7 instort?
3. Mensen die gewoon denken dat Bush de waarheid verteld: het waren de moslims, en ze deden het omdat moslims nu eenmaal GEK ZIJN en jaloers op onze DVD spelers, "vrijheid" en toegang tot meiskes met korte rokkies, in that order
En je punt is?quote:Op maandag 23 juni 2008 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En je kan zeggen dat een bepaald scenario onmogelijk, mogelijk of waarschijnlijk is. En dat is belangrijk gezien de geruchten over explosieven in het gebouw.
Dat zo'n simulatie heel nuttig kan zijn.quote:
Sleutelwoord is hier KAN. En dat hangt af van of je aannames wel of niet kloppen.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zo'n simulatie heel nuttig kan zijn.
Ik moet hier nog iedere keer om grinniken!.quote:KoosDubbelKoets: Merk ook op dat een ingenieur van Boeing dezelfde mening heeft.
Papierversnipperaar: Wij van wc-eend verklaren dat wc-eend ongevaarlijk is.....
Krijgen we dat weer... Ze kunnen nog zo evil zijn. Als bepaalde dingen in de praktijk niet mogelijk zijn dan maakt dat geen donder uit.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:13 schreef BogardeRules het volgende:
Er is rond 9-11 een aantal heel interessante onbeantwoorde vragen en Bush heeft steeds meer de schijn tegen zich:
1. Ze hebben aantoonbaar vaak gelogen over Irak en over andere dingen, waarom niet hierover? Het zijn een stelletje ideologische fanatici gebleken die voor een beetje verraad (doodstraf zaak) uit pure kinne sinne niet terugschrikken, de Valerie Plame zaak.
Dus?quote:2. Ze hebben er heeeeeeel veel politieke munt uitgeslagen
Dus? Zou jij dat niet doen dan?quote:3. De WTC1-2 was net voor 7 miljard verzekerd
Onzinquote:4. WTC7 stortte zomaar in
En nog meer onzin. Die heb je dan blijkbaar weten te missen.quote:5. Dat 4e vliegtuig is nooit gevonden. tenzij er onlangs een goede verklaring voor was, heb ik tot vorig jaar niets gezien wat kon verklaren dat er van het 4e vliegtuig alleen maar een gat in de grond is gevonden, wat zeker niet leek op crashes van andere toestellen. Als het allemaal zo kosher is, waarom zijn er dan tot zeker 4 jaar na dato nooit fotos gepubliceerd? Als dat wel zo is, heb ik ze gemist.
Dus?quote:6. De pentagon zaak.
eeeh en alles wat JIJ zegt is onzin, sliep uit! lekker puh, neh neh nuh neh neh!quote:Op maandag 23 juni 2008 15:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer... Ze kunnen nog zo evil zijn. Als bepaalde dingen in de praktijk niet mogelijk zijn dan maakt dat geen donder uit.
[..]
Dus?
[..]
Dus? Zou jij dat niet doen dan?
[..]
Onzin
[..]
En nog meer onzin. Die heb je dan blijkbaar weten te missen.
[..]
Dus?
Als je je kop in het zand wil steken ga je gang. Ga dan alleen niet dergelijke domme (of leugenachtige) dingen posten.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:08 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
eeeh en alles wat JIJ zegt is onzin, sliep uit! lekker puh, neh neh nuh neh neh!
tsjonge jonge, ik ben helemaal verpletterd door je briljante redeneerkunst!!! "Onzin" super overtuigend.
Ik hoop dat je niet zo dom bent om te denken dat ik geloof wat Koets c.s. geloven ...
Je gaat al 5 posts niet in op de vragen die ik stel.
Als jij zo lui bent, span ik me ook niet meer in.
Dat het een controlled demolition was, blijkt uit de beelden, getuigenverklaringen en pure logica.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:25 schreef nietzman het volgende:
WTC7..
En viel een flatgebouw tegenaan stelletje gekken, er miste een complete hoek uit, stond in lichterlaaie en hij viel wel degelijk één kant op.
"Boehoe controlled demolition.".
Dat dusquote:Op maandag 23 juni 2008 15:25 schreef nietzman het volgende:
WTC7..
En viel een flatgebouw tegenaan stelletje gekken, er miste een complete hoek uit, stond in lichterlaaie en hij viel wel degelijk één kant op.
"Boehoe controlled demolition.".
Voor mensen die de TV gebruiken als primaire nieuwsbron is er wel meer "geheim".quote:Op maandag 23 juni 2008 15:46 schreef nietzman het volgende:
Ik laat me niet meer door zo'n dwaallicht verleiden hoor..
Maargoed, denk gerust dat het volstrekte logica was dat het gebouw opgeblazen is hoor, maar dan vraag ik me wel af waarom je het niet enorm bizar vind dat er geen honderdduizenden structureel ingenieurs en natuurkundigen over de zeik zijn..
Hoe krijg je het in hemelsnaam in je grijze massa dat zoiets geheim gehouden zou kunnen worden..
"even google-en" is dan ook zooo'n betrouwbare methode om aan kennis te komen...quote:Op maandag 23 juni 2008 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Voor mensen die de TV gebruiken als primaire nieuwsbron is er wel meer "geheim".
Als je eventjes googlet vindt je genoeg structural engineers die over de zeik zijn, die ga je echt niet op Fox News terugzien hoor.
Ja misschien een item op Fox over dat die mensen in kampen gestopt dienen te worden, of nog beter, vermoord moeten worden.
Zij betalen voor de kogels !
Uhuh, en alles op het wereldwijde web is waar.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Voor mensen die de TV gebruiken als primaire nieuwsbron is er wel meer "geheim".
Dat is dan ook niet gebeurt, althans laten we het zo zeggen, dit is niet wat jij zonder zekerheid kan claimen, daar zonder hoge snelheidscamera het onmogelijk is om het moment van impact goed te zien, daarvoor zijn camera's die maar 30 frames per seconde opnemen te langzaan, dat lukt je enkel met camera's die 500 frames per seconden opnemen.quote:Op maandag 23 juni 2008 03:10 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
Dus jij beschouwt jezelf als niet betrouwbaar wat betreft het beoordelen van nieuws op het internet?quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
"even google-en" is dan ook zooo'n betrouwbare methode om aan kennis te komen...
"quote:Op maandag 23 juni 2008 16:15 schreef Salvad0R het volgende:
Ga lekker TV kijken en je smoel houden tegen mensen die zichzelf wel als complete waardige mens beschouwen.
Blijkbaar vind jij schelden over iets dat ik niet gezegd heb wel een waardig discussie iets?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:15 schreef Salvad0R het volgende:
Maar Tuinhek... als je jezelf als niet betrouwbaar beschouwt wat betreft het beoordelen van online nieuws... Wat de Fuck doe je dan in discussietopics als deze?
Ga lekker TV kijken en je smoel houden tegen mensen die zichzelf wel als complete waardige mens beschouwen.
Maar 2 of 3 mensen maar nodig om heel 9/11 in scene te zetten?quote:Op maandag 23 juni 2008 13:58 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Lewinsky is natuurlijk iets heel anders en "lekte uit " omdat monica ZELF het aan de grote klok ging hangen, via haar vriendin Linda Tripp die al hun gesprekken op band opnam EN omdat onze monica de sperma jurk bewaarde.
Ihgv 9-11 heb je maar 2 of 3 mensen nodig die echt hun bek wel houden want hier op staat de doodstraf, en tevens eeuwige schande voor hun familie, vrouw en kinderen.
De GROTE denkfout rond 9-11 was, dat dit een geweldig gecompliceerde en moeilijke operatie was. Dat is gewoon niet zo.
Het is altijd makkelijker iets op te blazen dan iets te maken.
Mensen die denken dat kapingen geweldig veel planning vereisen .... tjsa.
[..]
Kijk, het gevaar van de gekken is dat ze de mensen zoals ik, en bijvoorbeeld de Loose Change makers, die wel degelijk goede vragen stellen, overschaduwen.
Ik denk dat er ook voor een deel mensen van extreem-rechts tussen zitten om de boel effe flink op te stoken, door maar zo belachelijk mogelijk theorieen te poneren. Voor een deel zullen er ook echt gekken tussen zitten.
Ik wil niet op een hoop gegooid worden met dat soort gekken en/of nazi-provocateurs
Als je gelooft dat Bush er VOORAF bij betrokken was (ik denk dat dat kan, maar het is een beetje 50-50) dan is de meest voor de handliggende scenario dit:
Een of andere overheidsafdeling van de CIA/NSA/FBI doet aan war games. Dit is echt waar en door niemand betwist. Eén van die wargames is dat terroristen passagiersvliegtuigen kapen en gebouwen binnenvliegen.
Iemand ziet hier in een mogelijkheid om veel geld te verdienen, of om er politiek voordeel uit te halen of beide. Hij kan Mohammed Atta of tippen of manipuleren om de 19 andere kapers te recruteren. Er is dan nog iemand bij de IND nodig om ze goede visa te geven. De rest doen ze zelf.
Ja dat is natuurlijk wel tegenstrijdig he.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:48 schreef nietzman het volgende:
Prachtig ook hoe WTC7 omlaag zou zijn gehaald om bewijsmateriaal te vernietigen.. Dus die "diabolical masterminds" zijn slim genoeg om met hologrammen, CGI, raketten en aangebrachte springladingen miljoenen mensen voor de gek te houden, maar het bewijs ervoor zouden ze op zo'n prutserige manier weg menen te moeten moffelen.
Ik zie dat je snel tevreden bent, dat maakt je eerdere betoog een stuk begrijpelijker.quote:
Als dit geen fascisme is, weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:15 schreef Salvad0R het volgende:
Is dit niet gewoon spam?quote:Op maandag 23 juni 2008 21:21 schreef ron1872 het volgende:
Een flinke doorbraak bij WTC-7!
Er is een getuige naar buiten gekomen met het verhaal dat er explosies waren in WTC-7 voordat WTC-2 instortte. Het materiaal zou eigenlijk opgenomen worden in Loose Change Final Cut, maar de getuige werd diverse keren telefonisch bedreigd en was bang zijn baan te verliezen. Van het geheel heb ik net een Zaplog gemaakt inclusief beeldmateriaal van deze belangrijke getuige:
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)_twin_towers/ron1872
Please spread the word!!
quote:Op maandag 23 juni 2008 15:56 schreef ATuin-hek het volgende:
"even google-en" is dan ook zooo'n betrouwbare methode om aan kennis te komen...
Maar waar halen jullie je informatie dan vandaan?quote:Op maandag 23 juni 2008 16:00 schreef nietzman het volgende:
Uhuh, en alles op het wereldwijde web is waar..
Oa vanuit de academische wereld maar natuurlijk ook wel van het web. Met een grote dosis gezond verstand, logisch redeneren en wat relevante voorkennis is over het algemeen nog wel een schatting te maken of iets onzin is of niet. Klakkeloos overnemen is iig sowieso geen goed plan.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:19 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Maar waar halen jullie je informatie dan vandaan?
Welk flatgebouw dan? Blijkt uit niets!!! WTC1 en 2 vielen rond 10, 11 uur 'S MORGENS, WTC7 rond 5 uur 'S MIDDAGS!!!quote:Op maandag 23 juni 2008 15:25 schreef nietzman het volgende:
WTC7..
Dat klinkt best mooi, alleen doe je dat niet. Je roept alleen maar "onzin" of nog erger. Geen enkele redenering whatsoever.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:31 schreef ATuin-hek het volgende:Oa vanuit de academische wereld maar natuurlijk ook wel van het web. Met een grote dosis gezond verstand, logisch redeneren en wat relevante voorkennis is over het algemeen nog wel een schatting te maken of iets onzin is of niet. Klakkeloos overnemen is iig sowieso geen goed plan.
Binnen een complottheorie waarin het WTC zelf een hologram was dat nooit heeft bestaan heb je een goed punt ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:01 schreef BogardeRules het volgende:
Welk flatgebouw dan? Blijkt uit niets.
Van schattige kittens?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:01 schreef BogardeRules het volgende:
zoek maar op youtube naar filmpjes,
Yesssss, inderdaad nogal relevant.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:05 schreef ToT het volgende:
Mwoah, relevante semi-spam...hoewel die link het niet echt goed lijkt te doen.
Er staat een link naast, probeer daar eens op te klikken.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:01 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Inderdaad ALS ... Aangezien het zo uniek is dat een vliegtuig op die hoogte, met die snelheid, dat type gebouw binnenvliegt, weet ik niet zeker of al hun aannames ook terecht zijn.
Ik heb in die video geen verwijzing gezien naar de wetenschappenlijke achtergrond.
Totdat je dit experimenteel kan herhalen, weet je nooit zeker of het allemaal wel zo klopt.
Ik stel natuurlijk niet voor om zo'n toren te herbouwen en 5 of 6 keer een vliegtuig er in te jassen, maar het moet mogelijk zijn om dit om een andere manier real-live te testen, niet alleen met CGI.
In andere situaties waar CGI wordt gebruikt om iets te testen, volgt altijd een real-live test, bijvoorbeeld bij autos, windtunnels e.d. En DAAR zijn de meeste factoren wel bekend.
Mijn punt is: er zijn nogal wat onbekende grootheden hier. Die mensen zullen hun werk best goed doen, maar in DEZE situatie hebben ze nou juist NIET alle feiten bij handen.
Nu graag eentje van ingenieursquote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:04 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
ekijk deze filmpjes maar. Alles duidt op een controlled demolition.
Lijkt me sterk dat zo'n bedrijf kantelt als het instort, sterker nog - kun je een instorting vinden van een gebouw die niet instort bovenop z'n eigen fundament?quote:Dat het op youtube betekent niet dat het automatisch gelogen is.
1. Het gebouw viel precies waar het stond, in zijn footprint
geen idee of dit zo is, is het getest? En met wat voor voorwerp is het dan getest?quote:2. Het viel SNELLER dan vrije val, de enige verklaring is dat er een vacuum was getrokken, iets wat bij controlled demolition vaker gebeurt.
Als er 100 ton naar beneden valt komt er aardig wat lucht vrij ja.quote:3. Een getuige hoorde een "donderklap" en zag dat de ramen eruit werden geblazen.
??quote:4.Er was een explosie 9.5 seconden voor dat het instortte.
quote:Met een "grote dosis gezond verstand, logisch redeneren en wat relevante voorkennis" stel ik dat dit een controlled demoliton was,
quote:Welk flatgebouw dan? Blijkt uit niets!!! WTC1 en 2 vielen rond 10, 11 uur 'S MORGENS, WTC7 rond 5 uur 'S MIDDAGS!!!
En een complete hoek is zwaar overdreven. Er was wat schade. Het is pure speculatie dat het een complete hoek was.
quote:In Lichterlaaie?!?!! Heb je stront in je ogen???
Daar gaat je argument van een vacuum.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:04 schreef BogardeRules het volgende:
3. Een getuige hoorde een "donderklap" en zag dat de ramen eruit werden geblazen.
Leugens... Je lijkt Lambiekje welquote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:04 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dat klinkt best mooi, alleen doe je dat niet. Je roept alleen maar "onzin" of nog erger. Geen enkele redenering whatsoever.
Dat niet nee, maar wel dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Een klein beetje kennis over dingen als statica helpen natuurlijk ook wel. Lees daar anders voor de gein eens wat overquote:Bekijk deze filmpjes maar. Alles duidt op een controlled demolition.
Dat het op youtube betekent niet dat het automatisch gelogen is.
Grotendeels maar niet helemaal. Het leunde vooraf ver genoeg over dat de penthouse eraf lazerde.quote:1. Het gebouw viel precies waar het stond, in zijn footprint
quote:2. Het viel SNELLER dan vrije val, de enige verklaring is dat er een vacuum was getrokken, iets wat bij controlled demolition vaker gebeurt.
Dus?quote:3. Een getuige hoorde een "donderklap" en zag dat de ramen eruit werden geblazen.
4.Er was een explosie 9.5 seconden voor dat het instortte.
Nou ik weer? Ik denk dat je daar de relevante kennis niet voor hebt. De andere benodigdheden ben ik nog niet over uit.quote:Met een "grote dosis gezond verstand, logisch redeneren en wat relevante voorkennis" stel ik dat dit een controlled demoliton was,
Nou jij weer.
Ik zie idd niets verdachts in de natuurkundige aspecten van dit alles. Dan kan je nog zo graag willen dat een evil regering snode plannen heeft om gebouwen op te blazen.. Of ze er van te voren van af wisten is dan weer een ander verhaal. Misschien wel, misschien niet. Is niet echt data om een uitspraak over te doen wat mij betreft.quote:Dat Bush vooraf van 9-11 wist, tsja lijkt me aan de ene kant sterk, maar als ik zie wat ze verder hebben uitgevroten, lijkt het me best mogelijk. En het hoeft niet Bush perse te zijn, het kan heel goed een uit de klauwen gelopen projectje zijn geweest van ambtenaren of afdelingen die maar wat deden.
Om naar gekken als Koets e.d. te wijzen en dan te roepen: zie je wel, ze zijn allemaal gek, is wel erg makkelijk. En volstrekt ONwetenschappelijk.
Maar tuinhek, zeg t maar: Jij vind helemaal NIKS verdacht aan 9-11? Is het volgens jou onmogelijk dat de am. regering erbij betrokken is geweest, op welke niveau dan ook, en ook niet achteraf dingen heeft verdoezeld? Wat is jouw "gezond verstand" verklaring dan?
OP prima. Dat had een kind van 4 nog kunnen debunken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:25 schreef Xith het volgende:
Ok, OP en WTC7 myths zijn gebust.
Slotje, Volgende!
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 02:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Binnen een complottheorie waarin het WTC zelf een hologram was dat nooit heeft bestaan heb je een goed punt ja.
"Te toevallig" deze 2 woorden zijn op meerdere gebeurtenissen van toepassing omtrent 9-11 en daarom is het ook noodzaak om vragen te (blijven) stellen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
OP prima. Dat had een kind van 4 nog kunnen debunken.
Maar over WTC7 kan je eindeloos lang discussieren en ook bij jouw verklaring is vast een hoop tegen in te brengen. Oklahoma bijvoorbeeld. Dat bleef ook staan.
Dat verhaal achter WTC7 is TE fishy met al die bedrijven die daar hun gevoelige info hadden. Te toevallig.
Die woorden kwamen van de eigenaar van het gebouw die in overleg met de brandweer besloot dat het gebouw niet meer te redden was en dat de brandweer mocht stoppen met proberen het gebouw te blussen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:21 schreef ZoneKill het volgende:
Mensen wat een zinloze discussie er is door hun zelf toegegeven dat het Controlled Demolition was, in hun woorden "we had to Pull it". Omdat het anders te gevaarlijk werd.
Zeer opmerkelijk is hierbij dat bv. de BBC berichtte dat WTC-7 was 'ingestort' 20 min voordat het daadwerkelijk instortte!?
Zijn er tot op de dag van vandaag al onafhankelijke onderzoeken rapporten verschenen omtrent WTC-7?
Dat CGI verhaal is imo bullshit.
Precies. "We had to pull it" betekent niets anders dan het feit dat ze het gebouw opgaven in deze situatie. Dat er weer een zooi mensen die dat anders interpreteren is jammer, want zo blijf je op spoken jagen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:29 schreef Xith het volgende:
[..]
Die woorden kwamen van de eigenaar van het gebouw die in overleg met de brandweer besloot dat het gebouw niet meer te redden was en dat de brandweer mocht stoppen met proberen het gebouw te blussen.
Ja lachen hè, dat die malle Silverstein z'n eigen complot doodleuk in een interview toegaf!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:21 schreef ZoneKill het volgende:
Mensen wat een zinloze discussie er is door hun zelf toegegeven dat het Controlled Demolition was, in hun woorden "we had to Pull it". Omdat het anders te gevaarlijk werd.
wat een gelul uit de ruimte allemaal weer zeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 03:10 schreef KoosDubbelKoets het volgende:
[..]
Ok, duidelijk begrijp ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. "We had to pull it" betekent niets anders dan het feit dat ze het gebouw opgaven in deze situatie. Dat er weer een zooi mensen die dat anders interpreteren is jammer, want zo blijf je op spoken jagen.
Ik ken daarop ook het antwoord niet. Wel heb ik op mijn beurt een vraag: wat schiet de boze overheid er mee op als de BBC ten onrechte de val van het gebouw meldt?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:50 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Ok, duidelijk begrijp ik.
Blijft nog dit:
De BBC berichtte dat WTC-7 was 'ingestort' 20 min voordat het daadwerkelijk instortte!?
Ik wil hier niets mee zeggen alleen maar vragen of dit daadwerkelijk zo was of niet en als het zo was hoe kan het kan dat de BBC dit zegt.
En hoe past dat in jouw conspiracy verhaal? Waarom zou men het risico nemen om aan BBC te vertellen dat ze het WTF7 gaan bombarderen als ze ook gewoon kunnen wachten tot de BBC reporter zelf ziet dat het gebouw ingestort is?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:50 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Blijft nog dit:
De BBC berichtte dat WTC-7 was 'ingestort' 20 min voordat het daadwerkelijk instortte!?
Ik wil hier niets mee zeggen alleen maar vragen of dit daadwerkelijk zo was of niet en als het zo was hoe kan het kan dat de BBC dit zegt.
Het klopt. Uitleg:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:50 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Blijft nog dit:
Kijk, jullie zullen mij dit waarschijnlijk ook niet kunnen vertellen maar er zijn zoveel vragen waar geen of onduidelijk antwoord op is.
Verwacht jij dat beveiligingscamera's met een lage resolutie en lage framerate de impact opgenomen zouden moeten hebben? Op één video zie je wel iets voorbijschieten, en als je kijkt naar al het bewijs zou je zeggen dat dat vlucht 77 geweest zou moeten zijn.quote:Zoals bv. geen enkel duidelijk foto of video van het passagiersvliegtuig dat het Pentagon in gaat vliegen. Terwijl er toch genoeg camera's in de omgeving zijn.
De mensen die dat voor onmogelijk houden, zijn gore racisten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vraag me na de no-plane theorie een beetje af waarom het toch zo onmogelijk is dat een stel doorgedraaide arabieren 4 vliegtuigen kapen waarvan er 3 hun zelfmoordmissie-doel treffen.
Tsja, dat is een leuke drogredenering die je opzet. Ipv in te gaan op mijn werkelijke argumenten, zeg je "oh je bent onwetend". Als je moet teruggrijpen op een oneigenlijke redenering, dat geeft ook aan dat je blijkbaar zelf geen kennis hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Nou ik weer? Ik denk dat je daar de relevante kennis niet voor hebt. De andere benodigdheden ben ik nog niet over uit.
Mensen die dit voor onmogelijk houden, zijn niet alleen "Racisten" maar ook nog vrij dom. Ze zijn dom als ze denken dat dit iets geweldigs moeillijks en gecompliceerds was. Daarom zijn het racisten in de zin dat ze blijkbaar denken dat niet-blanken niet in staat zijn tot iets geweldigs moeillijks en gecompliceerds.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vraag me na de no-plane theorie een beetje af waarom het toch zo onmogelijk is dat een stel doorgedraaide arabieren 4 vliegtuigen kapen waarvan er 3 hun zelfmoordmissie-doel treffen.
En jij mist voor de gein alle andere replies met fotos en argumenten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:29 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Tsja, dat is een leuke drogredenering die je opzet. Ipv in te gaan op mijn werkelijke argumenten, zeg je "oh je bent onwetend". Als je moet teruggrijpen op een oneigenlijke redenering, dat geeft ook aan dat je blijkbaar zelf geen kennis hebt.
Wat, geen natuurkunde gehad op het mbo ?
Mijn school natuurkunde is voldoende om te zien hoe snel iets valt. Heb je die flimpjes niet bekeken?
Waar heb je al je kennis over simulaties en EEM opgedaan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:29 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Tsja, dat is een leuke drogredenering die je opzet. Ipv in te gaan op mijn werkelijke argumenten, zeg je "oh je bent onwetend". Als je moet teruggrijpen op een oneigenlijke redenering, dat geeft ook aan dat je blijkbaar zelf geen kennis hebt.
Wat, geen natuurkunde gehad op het mbo ?
Mijn school natuurkunde is voldoende om te zien hoe snel iets valt. Heb je die flimpjes niet bekeken?
Dat was ten eerste geen video, maar 5 frames, wat natuurlijk tot de vraag leidt: wat is er met de tussenliggende frames dat die niet worden gepubliceerd?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:02 schreef Terecht het volgende:
Verwacht jij dat beveiligingscamera's met een lage resolutie en lage framerate de impact opgenomen zouden moeten hebben? Op één video zie je wel iets voorbijschieten, en als je kijkt naar al het bewijs zou je zeggen dat dat vlucht 77 geweest zou moeten zijn.
bij welke dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:06 schreef Toryu het volgende:
Waar heb je al je kennis over simulaties en EEM opgedaan als ik vragen mag?
Ik ben ook geen expert op dat gebied, maar bij sommige opmerkingen zet ik toch mijn vraagtekens.
Volgens mij heb je wat gemist de afgelopen jaren:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dat was ten eerste geen video, maar 5 frames, wat natuurlijk tot de vraag leidt: wat is er met de tussenliggende frames dat die niet worden gepubliceerd?
En ten tweede: Er is HELEMAAL geen materiaal van camera's gepubliceerd. De tapes van een nabij gelegen tankstation zijn op dezelfde dag geconfisqueerd.
Het verontrustende is dus dat we kunnen niet eens zeggen of het filmmateriaal slecht is of niet, want die kans hebben we nooit gekregen. Het komt deze regering blijkbaar beter uit om het niet te publiceren, en de vraag is: wat hebben ze dan te verbergen?
quote:
Dergelijke simulatie wordt niet met aannames gedaan omdat alle relevante gegevens bekend zijn. Daarom zal de uitslag nooit veel afwijken, en zeker niet 10 procent. Daarbij is die 10 procent echt niet de bepalende factor in de discussie of er wel of geen vliegtuigen in gebouwen kunnen vliegen. Als ze de helft langzamer hadden gevlogen hadden ze het gebouw nog gigantisch beschadigd.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:27 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Wanneer dergelijke simulaties niet representatief zijn en ze achteraf getoetst zouden moeten worden zijn ze dus zinloos. Dit betekent dus dat ze nooit gebruikt mogen/kunnen worden. Toch worden hier legio aan gebouwen en complexe constructies mee berekend voordat deze geproduceerd worden. Daarbij komt ook dat het WTC in de ontwerpfase berekend is op de inslag van een vliegtuig, hoe hebben ze dat dan gedaan?quote:Op maandag 23 juni 2008 12:01 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ik heb in die video geen verwijzing gezien naar de wetenschappenlijke achtergrond.
Totdat je dit experimenteel kan herhalen, weet je nooit zeker of het allemaal wel zo klopt.
Correcties op luchtdichtheid en windsnelheid zijn niet de bepalende factor in deze discussie.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:06 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hebben ze gecorrigeerd voor luchtdichtheid, op die hoogte, windsnelheid, etc.
het feit dat dit nog nooit eerder gebeurd leidt noodzakelijkerwijs tot de conclusies dat ze aannames hebben moeten maken over de graad van vervorming etc.
Ik zeg ook verder NIET dat er GEEN vliegtuig is binnengevlogen en zo. Ik zeg alleen dat die simulatie een aantal aannames heeft moeten maken, die niet getest zijn.
Bijvoorbeeld het aantal kolommen wat geknakt is en de mate daarvan.
De brandbaarheid van alle materialen, de snelheid van branden, en wat dat betekent voor de draagkracht.
Onder welke hoek alle kolommen geraakt zijn, en verdere consequenties, etc.
Voor de volledigheid en wetenschappenlijke geloofwaardigheid kan je dat soort dingen niet afdoen met schouderophalen van niet meer belangrijk. Ik zeg niet dat je dat doet.
Kijk, dingen als de "Intacte-neuskegel-theorie" zijn lachwekkend en makkelijk te ontkrachten. Dit betekent niet dat we alles in een simulatie klakkeloos moeten aannemen.
Zoals gezegd is de factor luchtdichtheid nihil.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:38 schreef BogardeRules het volgende:
Bij een hogere luchtdichtheid vliegen brokstukken minder ver EN hebben minder kracht om kolommen te knakken. De luchtdichtheid is wel bekend, maar niet echt hoe materiaal zich gedraagt onder deze specifieke omstandigheden. Me dunkt dat balistiek niet ALLE antwoorden hierop geeft.
Zucht, waarom moet altijd dezelfde onzin voorbij komen van mensen die duidelijk geen flauw idee hebben waarover ze spreken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dat was ten eerste geen video, maar 5 frames, wat natuurlijk tot de vraag leidt: wat is er met de tussenliggende frames dat die niet worden gepubliceerd?
En ten tweede: Er is HELEMAAL geen materiaal van camera's gepubliceerd. De tapes van een nabij gelegen tankstation zijn op dezelfde dag geconfisqueerd.
Het verontrustende is dus dat we kunnen niet eens zeggen of het filmmateriaal slecht is of niet, want die kans hebben we nooit gekregen. Het komt deze regering blijkbaar beter uit om het niet te publiceren, en de vraag is: wat hebben ze dan te verbergen?
Als er wel videos zijn geweest, geef dan ajb een link.
Persoonlijk geloof ik niet in noplanes theorie. Ik vind echter wel dat ze behoorlijk geheimzinnig doen. De BBC concludeert dat er geen samenzwering is geweest vooraf, maar achteraf des te meer, door Bush .
Denk je dat er 24/7 camera gericht staan op de lucht om te kijken of er vliegtuigen aankomen en dat die camera's de duurste van het duurste zijn met de beste kwaliteit?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Als er wel videos zijn geweest, geef dan ajb een link.
Persoonlijk geloof ik niet in noplanes theorie. Ik vind echter wel dat ze behoorlijk geheimzinnig doen. De BBC concludeert dat er geen samenzwering is geweest vooraf, maar achteraf des te meer, door Bush .
Ik zie hier geen reden tot argwaan in. Het is volgens mij de standaard procedure om bewijsmateriaal bij misdrijven achter te houden voor het grote publiek. Vooral bij zoiets.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:50 schreef ToT het volgende:
Waarom zijn dan alle opnames van alle camera's in de omtrekken in beslag genomen en is er nooit wat van gepubliceerd? Er moet toch wel ergens IETS op te zien zijn wat relevant is?
Waarom MOET dat?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:50 schreef ToT het volgende:
Waarom zijn dan alle opnames van alle camera's in de omtrekken in beslag genomen en is er nooit wat van gepubliceerd? Er moet toch wel ergens IETS op te zien zijn wat relevant is?
Heb jij een cameraplan van het Pentagon waaruit blijkt dat er een camera op een bepaalde muur stond gericht?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:24 schreef ToT het volgende:
SpaceSpiff: er zijn heel veel beelden geconfosceerd, sommigen camera's stonden feitelijk recht op het Pentagon gericht, dus moest er wel IETS te zien zijn op 1 van al die camera's. Ook van de camera's van het Pentagon zelf zijn er verder geen beelden vrijgegeven.
Toryu, nu nog steeds, nu het onderzoek rondom die kapers afgerond is? Waarom dan nog de boel geheim houden? Zeker als ze merken dat het het volk nog steeds bezig houdt.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:24 schreef ToT het volgende:
SpaceSpiff: er zijn heel veel beelden geconfosceerd, sommigen camera's stonden feitelijk recht op het Pentagon gericht, dus moest er wel IETS te zien zijn op 1 van al die camera's. Ook van de camera's van het Pentagon zelf zijn er verder geen beelden vrijgegeven.
Toryu, nu nog steeds, nu het onderzoek rondom die kapers afgerond is? Waarom dan nog de boel geheim houden? Zeker als ze merken dat het het volk nog steeds bezig houdt.
http://flight77.info/85videos.htmlquote:The videos taken from the Pentagon area after the 9/11 attacks were mentioned in the Maguire declaration, where FBI Special Agent, Jacqueline Maguire responded (see below) to a request from Scott Bingham.
In Summary:
She determined that the FBI had 85 videotaptes that might be relevant. Of those, 56 "of these videotapes did not show either the Pentagon building, the Pentagon crash site, or the impact of Flight 77 into the Pentagon on September 11." Of the 29 remaining videotapes, 16 "did not show the Pentagon crash site and did not show the impact of Flight 77 into the Pentagon." Of the 13 remaining tapes which showed the Pentagon crash site, 12 "only showed after the impact of Flight 77." The videotape taken from the Citgo gas station did not show the impact. No videotapes were located from the Sheraton Hotel, though she located a videotape from the Doubletree Hotel.
Anders complotgelovers zeggen het wel, wat dat betreft is het eigenlijk ook wel een zooitje met al die verschillende complotverhalen. Ze spreken elkaar vaak zat tegen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:37 schreef ToT het volgende:
Nee ik heb geen plan, maar dat werd toentertijd gewoon in het nieuws verteld.
En ik zeg niet dat er met de WTC beelden geknoeid is.
Niet iedereen die kritische vragen stelt draagt meteen een alu hoedje.
Het is helemaal niet lastig als mensen andere opvattingen hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:54 schreef ToT het volgende:
Tja latig als mensen verschillende opvattingen hebben.
Het zou beter geweest zijn als de hele mensheid 1 massa was van mensen die allemaal het zelfde denken; dat houdt de boel overzichtelijk!
Hmmm op dat 1e filmpje zie je wel iets, maar is dat wel groot genoeg voor zo'n vliegtuig?
En helemaal genegeerd dusquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:05 schreef Xith het volgende:
[..]
En jij mist voor de gein alle andere replies met fotos en argumenten?
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens! Maar niet iedereen die een beetje kritisch naar zaken kijkt is blind en doof voor weerwoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:14 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Het is helemaal niet lastig als mensen andere opvattingen hebben.
Wat wel lastig is als die opvattingen op halve waarheden zijn berust en aantoonbaar fout zijn maar toch als feit worden gepresenteerd. Zeker als er niet naar de argumenten waarom het fout is wordt geluisterd.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:54 schreef ToT het volgende:
Hmmm op dat 1e filmpje zie je wel iets, maar is dat wel groot genoeg voor zo'n vliegtuig?
Blijkbaar ben je wel blind en doof voor mijn verzoek om nou aan te geven waaruit blijkt dat er betere beelden MOETEN zijn van de aanslag op het Pentagon. Alleen maar roepen "het is ooit in het nieuws geweest" vind ik wel erg makkelijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens! Maar niet iedereen die een beetje kritisch naar zaken kijkt is blind en doof voor weerwoord.
Tja ik zit hier enorm hard op mijn duim te zuigen, maar er komt helaas niks uit, sorry.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:47 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je wel blind en doof voor mijn verzoek om nou aan te geven waaruit blijkt dat er betere beelden MOETEN zijn van de aanslag op het Pentagon. Alleen maar roepen "het is ooit in het nieuws geweest" vind ik wel erg makkelijk.
Het is zo verdomd moeilijk discusieren als er telkens maar weer nieuwe zaken op worden geworpen of oude verhalen om de zoveel tijd worden herhaald.
Jij stelt als feit dat er op de filmpjes meer te zien moet zijn, maar je kunt niet aangeven waarom dat zo zou moeten zijn. Zoals al eerder aangegeven is het helemaal niet logisch dat er meer te zien moet zijn. Als jij dan toch blijft vasthouden aan het nieuws dat jij een keer gezien hebt of een obscuur YouTube filmpje houd het inderdaad snel op.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja ik zit hier enorm hard op mijn duim te zuigen, maar er komt helaas niks uit, sorry.
Als het feit dat ik het op het nieuws gehoord heb i.p.v. dat ik het in één of ander obscuur youtube-filmpje heb gezien niet voldoende voor je is, dan zijn we hier snel klaar.
WTF? Omdat jij geen linkje kunt geven naar een nieuwsbericht waarin staat dat er meer en betere beelden van de aanslag op het Pentagon moeten zijn, is al het nieuws niet meer betrouwbaar?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:05 schreef ToT het volgende:
Tja sorry; als het nieuws tegenwoordig niet meer betrouwbaar is....
Nogmaals, die camera's zijn niet bedoeld om inkomende vliegtuigen in beeld te nemen. Die staan gericht op poorten en hekken om auto's en voetgangers in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:15 schreef ToT het volgende:
Dude, take a chill pill....
Er is meerdere malen op het nieuws geweest dat er camera-beelden van alle winkels en benzinestations die vrij zicht op het pentagon hebben, in beslag zijn genomen. Sommige camera's zijn vanaf de winkels / benzinestations naar de straat gericht.
Is het geheel ondenkbaar dat er op de beelden van een paar camera's misschien de gevel van het Pentagon of in ieder geval van de straat waarover een friggin' Boeing heen gesuisd is te zien is? Het lijkt me sterk dat zo'n groot vliegtuig echt alle camera's van de wijde omtrek heeft weten te omzeilen op die paar bewakingscamera'tjes na.
Daarbij was de gevel van het Pentagon zelf compleet behangen met camera's. Waarom krijgen we de beelden daarvan niet te zien?
Inderdaad, de meeste - en zo ook blijkbaar - bewakingscamera's filmen met 5 frames per second. Dit om de bestanden klein te houden, maar toch genoeg om mensen en auto's te zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:17 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Nogmaals, die camera's zijn niet bedoeld om inkomende vliegtuigen in beeld te nemen. Die staan gericht op poorten en hekken om auto's en voetgangers in de gaten te houden.
Niet op vliegtuigen die op topsnelheid vliegen.
Dat is jouw mening, maar omdat het WTC1-2 geen standaard gebouw was, betwijfel ik of alle relevante gegevens bekend waren. Voor de duidelijkheid, het is geen kwestie van waarschijnlijkheid dat er vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen. Dat is 100% zeker.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:15 schreef Toryu het volgende:
Dergelijke simulatie wordt niet met aannames gedaan omdat alle relevante gegevens bekend zijn.
Dit dure camera argument is wel heeeeel erg zwak. Alsof er een dure camera voor nodig is om een voorbij vliegende boeing te zien! En het gaat er echt niet om die vliegtuigen volle snelheid e perfect in beeld the brengen, maar IETS identificeerbaars als een vliegtuig was wel handig geweest, ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:21 schreef SpaceSpiff het volgende:
Denk je dat er 24/7 camera gericht staan op de lucht om te kijken of er vliegtuigen aankomen en dat die camera's de duurste van het duurste zijn met de beste kwaliteit?
De camera's rond het Pentagon zijn beveiligings camera's om auto's, deuren, hekken, personen in de gaten te houden. Niet om vliegtuigen die op volle snelheid een gebouw in vliegen perfect in beeld te brengen.
Het is in de meeste gevallen niet dat er geheimzinnig wordt gedaan maar dat mensen zoals jij overal wat achter zoeken. Jij verwacht dat er dingen gebeuren die gewoon niet logisch of verklaarbaar zijn.
Eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:15 schreef Toryu het volgende:
[..]
[..]
Dergelijke simulatie wordt niet met aannames gedaan omdat alle relevante gegevens bekend zijn. Daarom zal de uitslag nooit veel afwijken, en zeker niet 10 procent. Daarbij is die 10 procent echt niet de bepalende factor in de discussie of er wel of geen vliegtuigen in gebouwen kunnen vliegen. Als ze de helft langzamer hadden gevlogen hadden ze het gebouw nog gigantisch beschadigd.
[..]
Wanneer dergelijke simulaties niet representatief zijn en ze achteraf getoetst zouden moeten worden zijn ze dus zinloos. Dit betekent dus dat ze nooit gebruikt mogen/kunnen worden. Toch worden hier legio aan gebouwen en complexe constructies mee berekend voordat deze geproduceerd worden. Daarbij komt ook dat het WTC in de ontwerpfase berekend is op de inslag van een vliegtuig, hoe hebben ze dat dan gedaan?
Verder ben ik benieuwd naar de feiten die ze niet in handen zouden hebben.
[..]
Correcties op luchtdichtheid en windsnelheid zijn niet de bepalende factor in deze discussie.
De graad van vervorming en het aantal kolomen want knikt (dat bedoel je toch?) kan nagenoeg exact bepaald worden met EEM.
Brandbaarheid is in deze discussie niet van toepassing omdat de brand en explosie na impact ontstond. Als het vliegtuig het gebouw niet zou kunnen penetreren was de vuurbal buiten het gebouw ontstaan, in plaats van er dwars doorheen. Maar volgens mij zijn ze ook hier verder mee dan je denkt.
Onder welke hoek de kolomen geraakt zijn wordt berekend.
In het geval van sterfteberekening wordt vaak een kleine correctie/veiligheidsfactor meegenomen zodat altijd de meest ongunstige situatie berekend wordt, maar dat terzijde.
[..]
Zoals gezegd is de factor luchtdichtheid nihil.
Ik weet niet precies op welke materiaaleigenschappen bij welke omstandigheden je doelt, maar voor zover ik weet zouden hier weinig onduidelijkheden in kunnen zijn.
Daarbij is er natuurlijk geen heel flatgebouw nodig om materiaaleigenschappen onder bepaalde omstandigheden te bepalen.
Dit is iig mijn visie. Ik heb slechts een paar jaar ervaring met dit soort software (meer mechanisch, minder bouwkunding, maar komt op hetzelfde neer). Vandaar ook mijn vraag.
Eerlijk gezegd zou ik dat eigenlijk zo geloven. Dat een overheidsdienst zo vreselijk incompetent is dat iets simpels als een paar fatsoenlijke camera's ophangen totaal over het hoofd wordt gezien. Of dat er een of ander bureaucratisch regeltje is dat het installeren ervan tot nog toe had verhinderd.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:34 schreef BogardeRules het volgende:
Wat voor risico zou het vrijgeven van de pentagon beelden dan inhouden?
...
- Of dat ze helemaal geen camera's op het Pentagon hadden staan?! Dat zou m.i. de enige plausibele verklaring kunnen zijn, maar wel eentje die een grof schandaal zou zijn.
...
tja, jij redeneert natuurlijk achteraf, dat men vooraf wel eventjes gedacht had: 'kom laten we camera's ophangen, voor het geval dat er een aantal terroristen een vliegtuig gaan kapen en dan deze op ons gebouw laten stortten zodat we achteraf kunnen bewijzen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is en niet allerhande gastjes kunnen gaan roepen 'dr is niks gebeurt!!!'quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik dat eigenlijk zo geloven. Dat een overheidsdienst zo vreselijk incompetent is dat iets simpels als een paar fatsoenlijke camera's ophangen totaal over het hoofd wordt gezien. Of dat er een of ander bureaucratisch regeltje is dat het installeren ervan tot nog toe had verhinderd.
Dat is het dus AB-SO-LUUT niet. 100% geen vliegtuig. Het is gewoon een onmogelijkheid. Het inslag is gewoon een roadrunner cartoon.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:10 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar omdat het WTC1-2 geen standaard gebouw was, betwijfel ik of alle relevante gegevens bekend waren. Voor de duidelijkheid, het is geen kwestie van waarschijnlijkheid dat er vliegtuigen in het WTC zijn gevlogen. Dat is 100% zeker.
geen vortex wolken. Geen van de vertoonde beelen bevat de ECHTE blauwe lucht wat het was tijdens de dag. Ze hebben zelfs gepresteerd om zonsondergang te gebruiken. TE belachelijk voor woorden.quote:Ik zei gewoon dat "een simulatie geeft alle antwoorden" geen goed logisch argument is, vanwege aannames. Anders gezegd, er zijn teveel onbekende grootheden.
In het algemeen vind ik dat er veel te veel onbeantwoorde vragen zijn. Voor zover het verhaal van Bush op zijn waterige blauwe oogjes moeten accepteren, pffft, dat doe ik niet. HIj heeft vaak bewezen te hebben gelogen, hij is zeker geen republikein of president van het kaliber Ford of zelfs maar Reagan.
Fysiek gesproken:
- de WTC vliegtuigen zijn echt, geen discussie.
Fysiek is het gewoon onmogelijk dat er een vliugtuig gebruikt is om de torens te slopen.quote:- de pentagon en witte huis vliegtuigen?
Die links van filmpjes zijn zo vaag, om dat als bewijs te accepteren is echt lachwekkend naief.
Dan maak je precies dezelfde fout die je de no-planes in WTC mensen verwijt, op basis van korrelige youtube-vids een soort van uitspraak doen.
Daarbij komt dat ZIJ nog tenminste films hebben, de pentagon films die in deze thread staan, zijn alleen maar foto's
Er zijn geen tussen liggende frames waarschijnlijk. Een normale camera neemt zo'n tussen de 24 en 30 frames op per seconde, enkel beveiligingscamera's zijn vaak nog trager. Sommige nemen nauwelijks 15 frames per seconde op. Als iets dus snel genoeg door het opname gebied van zo'n camera raast, dan zal zo'n camera hooguit een paar frames kunnen opnemen van het object. Dit is echt helemaal niet zo vreemd hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:36 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Het gaat om het pentagon, dus dat valt onder "Nationale veiligheid" of hoe ze dat ook noemen in de USA, ook dit is niet geheel onverwacht als het om het Pentagon gaat.quote:En ten tweede: Er is HELEMAAL geen materiaal van camera's gepubliceerd. De tapes van een nabij gelegen tankstation zijn op dezelfde dag geconfisqueerd.
Geen idee, maar als iets onder "nationale veiligheid" staat, dan kan het een x-aantal jaar geheim gehouden worden, tot 50 jaar zelfs geloof ik...of was het 40 jaar. Dus het hoeft niet te zijn dat ze iets willen verbergen, het kan gewoon zijn dat ze pas na een bepaalde periode worden vrij gegeven. Ook dit is niet heel raar voor de USA, want het gebeurt daar vaker.quote:Het verontrustende is dus dat we kunnen niet eens zeggen of het filmmateriaal slecht is of niet, want die kans hebben we nooit gekregen. Het komt deze regering blijkbaar beter uit om het niet te publiceren, en de vraag is: wat hebben ze dan te verbergen?
Nou ja de USA was na de aanslagen natuurlijk wel gebaat bij een zo verwarrend mogelijke berichtgeving. Hoe meer duidelijk zou worden, des te minder angst en de regering Bush vond het maar wat makkelijk dat er zo'n angst heerste, want dat maakte het doordrukken van bepaalde policies natuurlijk wel een stuk makkelijker. Het is dus idd niet ondenkbaar dat ze deze aanslagen zo goed mogelijk hebben gebruikt voor hun politieke agenda's. Ik denk ook niet dat er veel mensen in dit topic zijn, die dat willen ontkennen.quote:Persoonlijk geloof ik niet in noplanes theorie. Ik vind echter wel dat ze behoorlijk geheimzinnig doen. De BBC concludeert dat er geen samenzwering is geweest vooraf, maar achteraf des te meer, door Bush .
Ik weet het niet hoor, maar als ik een beetje met mijn armen beweeg, worden de beelden wazig.quote:Op woensdag 25 juni 2008 07:17 schreef ToT het volgende:
Precies, een dikke Boeing die laag over de grond heen scheert moet echt wel door een aantal camera's opgepikt zijn. Mensen als SpaseSpiff suggereren dat een gigantische Boeing die zo laag over de grond scheert dat hij zelfs een lantarenpaal omvergeworpen heeft, ALLEEN zichtbaar kan zijn voor een dure high-speed camera die recht de lucht in gemikt staat.
Sorry hoor, maar een brak Trust-webcammetje uit de jaren '90 zou zoiets nog vanuit een woonkamer oppikken als iemand voor de PC met z'n rug naar het raam zit te fappen voor zijn Internetsletje (De visuals hierover laat ik aan jullie zelf over!)
Ik denk dat niemand hier de beveilingscamerabeelden als het bewijs accepteert, maar kijkt naar al het bewijs en op basis daarvan concludeert dat de Pentagon tape vlucht 77 laat zien, of althans een klein gedeelte (het staartvlak) daarvan. Jij maakt de fout door je volledig toe te spitsen op de filmpjes, waardoor je het grotere plaatje uit het oog verliest. Ik heb hier al aangegeven dat er maar één camera de impact zelf heeft opgenomen, en die beelden zijn dus vrijgegeven.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:10 schreef BogardeRules het volgende:
Fysiek gesproken:
- de WTC vliegtuigen zijn echt, geen discussie.
- de pentagon en witte huis vliegtuigen?
Die links van filmpjes zijn zo vaag, om dat als bewijs te accepteren is echt lachwekkend naief.
Dan maak je precies dezelfde fout die je de no-planes in WTC mensen verwijt, op basis van korrelige youtube-vids een soort van uitspraak doen.
Daarbij komt dat ZIJ nog tenminste films hebben, de pentagon films die in deze thread staan, zijn alleen maar foto's
Waarom zouden er vortexen zijn op zo'n lage hoogte? Bovendien is dit argument allang lang en breed uitgemeten in het vorige topic.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is het dus AB-SO-LUUT niet. 100% geen vliegtuig. Het is gewoon een onmogelijkheid. Het inslag is gewoon een roadrunner cartoon.
[..]
geen vortex wolken.
Dude! Heb je überhapt wel gekeken naar de simulatie die ik heb gepost?!quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:Het is zo ontiegelijk FAKE wat er vertoond is.
Als ik naar buiten kijk en zie een vliegtguig voorbij vliegen dan zie ik kleurtjes en dingetjes. Maar wat er tijdens 911 op TV is vertoond is gewoon een ZIELIG mat sjabloontje wat veel weg heeft van Windings letter Q.
[/qoute]Oh dus ze hebben een Q laten crashen?Er zijn zat details in het vliegtuig te vinden, lul niet.
[quote]Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
Het is dus JUIST wel een discussiepunt.
[..]
Fysiek is het gewoon onmogelijk dat er een vliugtuig gebruikt is om de torens te slopen.
Wacht even hoor, even dubbelchecken dat het niet over het Pentagon gaat.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
-knip-
Dat animatiesimulatie is kolder van de bovenste plank.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:26 schreef Erasmo het volgende:
Dude! Heb je überhapt wel gekeken naar de simulatie die ik heb gepost?!
Niemand heeft de strekking van het CGI gebruik tijdens 911 begrepen als ik het topic zo door lees.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wacht even hoor, even dubbelchecken dat het niet over het Pentagon gaat.
Jij zegt dat de vliegtuigen die het WTC invlogen geen vliegtuigen waren?
Dit is ook fake?.
Ik stel een vraag.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niemand heeft de strekking van het CGI gebruik tijdens 911 begrepen als ik het topic zo door lees.
Dat is jouw niet onderbouwde mening, geen feit.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is het dus AB-SO-LUUT niet. 100% geen vliegtuig. Het is gewoon een onmogelijkheid. Het inslag is gewoon een roadrunner cartoon.
Dude! De vortexwolken! Waarom begin je daar nou weer over terwijl je een stuk of 3-4 topics lang weigert die dingen toe te lichten? (en het al wel duidelijk was dat het toch onzin was)quote:geen vortex wolken. Geen van de vertoonde beelen bevat de ECHTE blauwe lucht wat het was tijdens de dag. Ze hebben zelfs gepresteerd om zonsondergang te gebruiken. TE belachelijk voor woorden.
Dus de complete natuurkundige wereld zit in het complot? Is blijkbaar nodig als het stiekem fysiek onmogelijk is maar al de mensen met een beetje kennis daar over de fouten in de paar argumenten die er voor zijn kunnen ontdekken, laat staan de experts op dat gebied.quote:Het is zo ontiegelijk FAKE wat er vertoond is.
Als ik naar buiten kijk en zie een vliegtguig voorbij vliegen dan zie ik kleurtjes en dingetjes. Maar wat er tijdens 911 op TV is vertoond is gewoon een ZIELIG mat sjabloontje wat veel weg heeft van Windings letter Q.
Het is dus JUIST wel een discussiepunt.
[..]
Fysiek is het gewoon onmogelijk dat er een vliugtuig gebruikt is om de torens te slopen.
Oh ik denk dat het begrijpen voor de meeste niet het probleem isquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niemand heeft de strekking van het CGI gebruik tijdens 911 begrepen als ik het topic zo door lees.
Als je denkt dat elke willekeurige crapy beveiligings camera ten alle tijden een vliegend vliegtuig herkenbaar in beeld moet brengen schort er wat aan jouw kennis van techniek. Maak je eerst eens bekend met de verschillende technieken op allerlei vlakken voordat je hierover uitspraken gaat doen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:34 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Dit dure camera argument is wel heeeeel erg zwak. Alsof er een dure camera voor nodig is om een voorbij vliegende boeing te zien! En het gaat er echt niet om die vliegtuigen volle snelheid e perfect in beeld the brengen, maar IETS identificeerbaars als een vliegtuig was wel handig geweest, ja.
Je hebt alleen snelle films nodig bij het maken van FOTO'S, niet bij video.
En bet your ass dat er camera's op het pentagon zelf staan die op de lucht en overige omgeving gericht staan. Waarom zijn die dan nooit vrijgegeven?
Al die links naar clips over het pentagon vliegtuig laten alleen een explosie zien. Geen vliegtuig.
Als we voor de grap aannemen dat alleen een dure camera die Boeing had kunnen zien, dan blijf ik toch zitten met de vraag waar die beelden van de Pentagon camera's dan zijn.
En ze ZIJN al geraakt, dus dat zogenaamde veiligheidsargument gaat niet echt op.
Wat voor risico zou het vrijgeven van de pentagon beelden dan inhouden?
- Dat ze aangeven welk gebied de camera's bestrijken? Lijkt me onzin, want die camera's zouden het HELE gebied moeten bestrijken
- Met welke resolutie en snelheid de cameras werken? Ik denk dat iedereen er gevoeglijk vanuit gaat dat ze de beste kwaliteit zullen hebben.
- Of dat ze helemaal geen camera's op het Pentagon hadden staan?! Dat zou m.i. de enige plausibele verklaring kunnen zijn, maar wel eentje die een grof schandaal zou zijn.
Hoe meer ik deze beelden zie, hoe meer ik de no-planes theorie v.w.b. het Pentagon WEL ga geloven ...
Is er ooit een foto vrijgegeven van United 93? Het enige wat ik daarvan zag is de "Hole in the Ground" theorie, die zoiets was als "Het vliegtuig is met zo'n kracht neergestort dat er geen tot weinig brokstukken zijn, alleen een gat in de grond" ...
Mijn post bevat nog meer dan dat stukje dan je quote, dat negeer je maar even voor het gemak?quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat animatiesimulatie is kolder van de bovenste plank.
Ik ben eigenlijk dat hele 911 gebeuren meer dan moe, maar hier stelt iemand vragen en aan de vragen te zien heeft hij zich nog niet erg verdiept. Hier je antwoorden :quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:27 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Dan wat vragen aan jou. Als er geen vliegtuig is gebruikt bij het Pentagon, wat was het dan wel?
Hoe verklaar je dat zoveel verschillende mensen wel degelijk een vliegtuig hebben gezien?
Hoe zijn al die verschillende lantarenpalen omgeknakt?
Hoe verklaar je dan dat er onderdelen van vliegtuigen zijn gevonden in en rond het Pentagon?
4 simpele vragen, ik ben benieuwd naar jouw antwoorden, of die van Tot.
Waarom zou er een foto moeten zijn van United 93? Ook al weer zo'n rare aanname. Denk je dat ieder vliegtuig dat door het Amerikaanse luchtruim vliegt op de foto wordt gezet?
Zoals gezegd hebben beveiligingscameras een framerate van 5 frames per seconde en laten we uitgaan van een vliegsnelheid van 800 km/uur. Rekent U even mee:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:50 schreef ToT het volgende:
Interessant, waarom denk jij specifiek aan een tomahawk en niet aan andere soorten raketten? Welke aanwijzingen en bewijs heb jij om aan een tomahawk te denken?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk dat hele 911 gebeuren meer dan moe, maar hier stelt iemand vragen en aan de vragen te zien heeft hij zich nog niet erg verdiept. Hier je antwoorden :
[..]
Dan wat vragen aan jou. Als er geen vliegtuig is gebruikt bij het Pentagon, wat was het dan wel?
- Tomahawk.
Maar als er iemand een verklaring had afgelegd over een tomahawk, dan was het wel betrouwbaar geweest?quote:Hoe verklaar je dat zoveel verschillende mensen wel degelijk een vliegtuig hebben gezien?
-Verklaringen, verklaringen, hoe betrouwbaar zijn die.
Ze leren dat in Hollywood, maar hebben het verkeerd uit gevoerd? En dit vind jij een goede verklaring?quote:Hoe zijn al die verschillende lantarenpalen omgeknakt?
-Dat leren ze je in Hollywood en trouwens waren er ook lantaarnpalen de verkeerde kant omgeknakt.
Vooral de wielen?quote:Hoe verklaar je dan dat er onderdelen van vliegtuigen zijn gevonden in en rond het Pentagon?
-Er lagen inderdaad onderdelen, maar die kwamen meer overeen met een Tomahawk, vooral de wielen en
de motor.
media om de tuin te leiden ?!quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:42 schreef RM-rf het volgende:
grappig trouwens om twee elkaar tegensprekende argumenten te gebruiken...
- Het is een almachtige organisatie die ALLES kan faken, de hele media om de tuin leiden, de meest onmogelijk dingen geheel 'simuleren', zowel via televisiebeelden maar ook miljoenen mensen dit LIVE in werkelijkheid laten toeschouwen en een heleboel persfotografen er foto's van maken
ja er zijn zeer kwalijk layer fouten uitgezonden.quote:en vervolgens als bewijs daarvoor te nemen:
- De gemanipuleerde beelden zijn erg klunzig gemaakt en enorm doorzichtig ... wat dan weer gebaseerd erop is dat er geen highdefinition, scherpe en mooie kleurreijke beelden van zijn... zoals Hollywood ze altijd maakt..
ook met lage kwaliteit joeptjoep maakt de cartoonimpact nog steeds onmogelijk. Ik bliijf erbij waarom worden messen niet van aliminium gemaakt. Die snijden dikke staalbalken.quote:en dan halen ze een paar kleine grove en zwaar gecomprimeerde Youtube videootjes aan (nooit bv de high-resolution beelden van bv Magnum Fotografen)..
Ik vermoed dat mensen die hieraan grote waarde hechten aan het probleem leiden dat hun 'werkelijkheid' zich eerder afspeelt in een virtuele, online omgeving en ze hun hele referentiekader daarop baseren, op datgeen wat ze op internet lezen en zien....
en vervolgens hun wereldbeeld ook aanpassen aan de groffe korel en compressie van Youtube-videootjes.
Maak daar maar 1 frame per 5 seconden vanquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben beveiligingscameras een framerate van 5 frames per seconde en laten we uitgaan van een vliegsnelheid van 800 km/uur. Rekent U even mee:
800 km/u = 0,8 m/u = 2880 m/s. Tussen elke frame heeft het vliegtuig dus 576 m afgelegd.
Er is dus een gerede kans dat er heel weinig videomateriaal is, nog afgezien van het feit dat cameras op deuren/ramen/wegen etc gericht staan en zijn ontworpen om een relatief goed beeld van objecten dichtbij te geven.
ah, de 'wielen' van een tomahawk raketquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
-Er lagen inderdaad onderdelen, maar die kwamen meer overeen met een Tomahawk, vooral de wielen
Feit blijft dat ze raar deden over de beelden en achterhielden. En toen het eenmaal was vrijgegeven was de timestamp verkeerd namelijk 12 september. ... vervolgens is er een nieuwe framefilmpje geplaatst maar nu wel met de juiste datum. Er is dus overduidelijk geknoeid.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben beveiligingscameras een framerate van 5 frames per seconde en laten we uitgaan van een vliegsnelheid van 800 km/uur. Rekent U even mee:
800 km/u = 0,8 m/u = 2880 m/s. Tussen elke frame heeft het vliegtuig dus 576 m afgelegd.
Er is dus een gerede kans dat er heel weinig videomateriaal is, nog afgezien van het feit dat cameras op deuren/ramen/wegen etc gericht staan en zijn ontworpen om een relatief goed beeld van objecten dichtbij te geven.
En wat is er dan gebeurt met het gekaapte vliegtuig? Verdwenen in de bermuda driehoek ofzo? En waarom zouden ze een vliegtuig ergens dumpen/laten verdwijnen om vervolgens met een ander iets tegen het pentagon te vliegen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk dat hele 911 gebeuren meer dan moe, maar hier stelt iemand vragen en aan de vragen te zien heeft hij zich nog niet erg verdiept. Hier je antwoorden :
[..]
- Tomahawk.
Even betrouwbaar als al die 9/11 websites die vol met advertenties zitten om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor de anonieme host?quote:Hoe verklaar je dat zoveel verschillende mensen wel degelijk een vliegtuig hebben gezien?
Ok, dus die super denkers uit het pentagon en white house konden d.m.v. CGI miljoenen mensen voor de gek houden door met computer animaties het te doen lijken alsof er een vliegtuig in het WTC vliegt, maar ze zijn wel dom genoeg om de lantarenpalen de verkeerde kant op te laten buigen?quote:Hoe zijn al die verschillende lantarenpalen omgeknakt?
-Dat leren ze je in Hollywood en trouwens waren er ook lantaarnpalen de verkeerde kant omgeknakt.
http://upload.wikimedia.o(...)V_cruise_missile.jpgquote:Hoe verklaar je dan dat er onderdelen van vliegtuigen zijn gevonden in en rond het Pentagon?
-Er lagen inderdaad onderdelen, maar die kwamen meer overeen met een Tomahawk, vooral de wielen en
de motor.
Maar wel onderdelen die jij die van een tomahawk noemt, vreemd genoeg.quote:Waarom zou er een foto moeten zijn van United 93? Ook al weer zo'n rare aanname. Denk je dat ieder vliegtuig dat door het Amerikaanse luchtruim vliegt op de foto wordt gezet?
-Er lag op de plaats van de inslag gewoon geen vliegtuig, laat staan onderdelen van de crash.
Die vragen waren naar jou gericht, oftewel: als jou verhaal zoveel vragen opleverd, dan moet er wel iets niet kloppen?quote:Als er na een gebeurtenis zoveel vragen opduiken, moet er wel iets niet kloppen.
Vlieg jij nou eens op met die onzinnige termen van je, dwaallicht.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:23 schreef Lambiekje het volgende:
ja er zijn zeer kwalijk layer fouten uitgezonden.
Nounou, hoho, naast al die honderden ooggetuigen die zeiden dat ze een vliegtuig zágen, was er ook één iemand die zei dat 'ie iets hóórde dat als een raket klonk natuurlijk!quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:17 schreef Semisane het volgende:
Als meerdere mensen verklaren dat het een vliegtuig is geweest en niemand die verklaarde dat het een tomahawk of raket was geweest...nou ja vul zelf maar in zou ik zeggen.
Een raket heeft geen wielen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
[..]
- Tomahawk.
Hoe verklaar je dat zoveel verschillende mensen wel degelijk een vliegtuig hebben gezien?
Hoe verklaar je dan dat er onderdelen van vliegtuigen zijn gevonden in en rond het Pentagon?
de motor.
Waarom zou er een foto moeten zijn van United 93? Ook al weer zo'n rare aanname. Denk je dat ieder vliegtuig dat door het Amerikaanse luchtruim vliegt op de foto wordt gezet?
-Er lag op de plaats van de inslag gewoon geen vliegtuig, laat staan onderdelen van de crash.
Als er na een gebeurtenis zoveel vragen opduiken, moet er wel iets niet kloppen.
Dat sowieso, elke camera werkt met focus. Een camera die object van dichtbij moet filmen, heeft zijn focus dus op een bepaalde afstand staan, wat onherroepelijk betekent dat alles buiten die bepaalde focus wazig is. De meeste veiligheidscamera's hebben geen autofocus, wellicht duurdere camera's die men vast wel bij het Pentagon hebben hangen, maar die bij winkeltjes, benzinestations en Macdonalds hangen zeker niet.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Shit, nou ik begrijp meteen waarom men aan raketten denkt, want uiteraard zijn ooggetuigen totaal niet te vertrouwen, behalve als ze iets totaal anders zeggen, dan het gross van de ooggetuigen, dan zijn ze meteen voor de volle 100% te geloven. [sub]Ik zie dan namelijk vaker in politieseries enz, dus dat moet waar zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nounou, hoho, naast al die honderden ooggetuigen die zeiden dat ze een vliegtuig zágen, was er ook één iemand die zei dat 'ie iets hóórde dat als een raket klonk natuurlijk!
Niks strohalmen! Gewoon keiharde waarheid, want al die andere mensen zaten ook in het complot!quote:En dat zijn dan de strohalmen waar ze naar grijpen hè..
Zie hier het profiel van Lambiekjequote:Op woensdag 25 juni 2008 14:17 schreef SpaceSpiff het volgende:
Het is toch best wel treurig hoe dit soort discussies gaan. Mensen die totaal geen verstand hebben van bepaalde technieken doen aannames dat het op een bepaalde manier moet zijn gegaan want anders is het een complot.
Alles wat niet in het verhaaltje past wordt genegeerd, feiten worden verdraaid, er worden onlogische en onvolledoge verklaringen gegeven en dan nog zijn de mensen die in een complot geloven verbaasd en zelfs kwaad als je die verhalen niet gelooft. Wat een zooitje maken de mensen die in een complot geloven er toch van.
Ja natuurlijk, alle (freelance) persfotografen hebben hun foto's vervalst.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
media om de tuin te leiden ?!
de media(bazen) zitten in het complot.
het aantal gehoorde mensen die live het zogenaamde vliegtuig hebben gezien is dermate laag en bovendien grotendeels zender-personeel of kennis van. Er zijn daarnaast genoeg ooggetuigen die hele andere dingen hebben gezien als vliegtuigen. Maar die zijn niet meer gehoord na een halfuur na impact.
persfotografen doen niets anders dan fake composities maken. Realiteit geweld aandoeners.
Dat gebeurde bij JFK al.
[..]
ja er zijn zeer kwalijk layer fouten uitgezonden.
[..]
ook met lage kwaliteit joeptjoep maakt de cartoonimpact nog steeds onmogelijk. Ik bliijf erbij waarom worden messen niet van aliminium gemaakt. Die snijden dikke staalbalken.
Ik kan er echt niet bij dat mensen in zulke staatsverzinsels geloofd.
Hitler had gelijk met de uitspraak "hoe groter de leugen hoe mee mensen hem geloven". Mensen zijn dom verschikkelijk dom, stekeblind en naief.
Het kan geen Tomahawk zijn geweest, de onderdelen daarvan lijken echt niet op die van een passagiersvliegtuig, en bovendien raakt een Tomahawk zijn doel van de bovenkant.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
[..]
- Tomahawk.
Best betrouwbaar, de gemiddelde complottheorie hangt van vage verklaringen aan elkaar.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
De vraag was niet waar ze het geleerd hebben maar hoe ze het gedaan hebben. En hoezo zijn ze dan de verkeerde kant opgeknakt?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
Een Tomahawk met wielen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
de motor.
Als er na een gebeurtenis zoveel vragen opduiken, moet er wel iets niet kloppen.
Zou je uit kunnen leggen waarom?quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:19 schreef Lambiekje het volgende:
En het liefst met enige vorm van berekening als onderbouwing, aangezien complottisten allemaal zo veel verstand van bouw- en natuurkunde hebbenquote:
quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:39 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Geen berekeningen meer aub, theorie en praktijk zijn bijna altijd anders.
Ben maar blij dat het niet waar is, anders zouden er nog veel meer gebouwen op onverklaarbare wijze instortenquote:
Je verstandquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
maar die kwamen meer overeen met een Tomahawk, vooral de wielen en
de motor.
lijkt wel of er een boel fokkers in dit topic zijn die dat ook niet meer hebbenquote:
Bij jou misschien. Maar combineer natuurwetten+een goede set software+een heleboel rekentijd en je zult een vrij betrouwbare uitkomst hebbenquote:Op woensdag 25 juni 2008 17:39 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Geen berekeningen meer aub, theorie en praktijk zijn bijna altijd anders.
Een Tomahawk met wielenquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:04 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
[..]
- Tomahawk.
de motor.
wees blij dat et geen indiaan wasquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een Tomahawk met wielen
Heerlijk dat BNW af en toe
Dat kwaliteitsargument is zeer zwak tot niet bestaand. Als ze geweldig superieure beelden dan is het een koud kunstje om de kwaliteit naar beneden bij te stellen zodat je nog wel iets kan zien, maar niet hoe superieur de gebruikte camera is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:29 schreef Fixers het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik dat eigenlijk zo geloven. Dat een overheidsdienst zo vreselijk incompetent is dat iets simpels als een paar fatsoenlijke camera's ophangen totaal over het hoofd wordt gezien. Of dat er een of ander bureaucratisch regeltje is dat het installeren ervan tot nog toe had verhinderd.
Anderzins is het ook niet ongeloofwaardig dat goede kwaliteit video beelden niet vrijgegeven worden om redenen van "veiligheid". De nederlandes overheid heeft ook angstvallig alle panden van defensie van Goolge Earth laten wegcensureren. Ook al mag je eromheen lopen, foto's van maken, filmen en zijn er in in sommige van die panden, onder het ministerie, zelfs winkels gevestigd op de begane grond.
Ik ben diep onder de indruk van de rekenkunst van het Bushkamp (zoals ik trouwens van alle intellectuele prestaties van Bush diep bedrukt onder de indruk ben ...)quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:06 schreef DivineJester het volgende:
Jaja, ik was hard aan het werk en toch even tussendoor Fok!en, dat gaat niet samen blijkbaar. Overigens is je begrijpend leesvermogen niet al te best aangezien ik al ergens eens aangegeven had dat ik het best mogelijk acht dat de Bush-regering betrokken is bij 9-11. Ik zal dan wel niet uit dat kamp komen hè? Een beetje jammer dat je je punt kracht bij probeert te zetten door een post te ridiculiseren en te verwijzen naar een vermeende onderontwikkeling van intelligentie van de poster. Maar goed, dat terzijde, evenals het feit dat ik niet helemaal inzie wat valsnelheid precies te maken heeft met een vliegtuig dat op kruissnelheid vliegt....quote:Op donderdag 26 juni 2008 01:48 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ik ben diep onder de indruk van de rekenkunst van het Bushkamp (zoals ik trouwens van alle intellectuele prestaties van Bush diep bedrukt onder de indruk ben ...)
Bij 800 Km/u = 0,8 m/u raakte ik toch echt de draad kwijt. Kom maar eens terug als je kan rekenen, misschien dat we over een jaar of 12 aan valsnelheid en ballistiek gaan doen.
Ten eerste is al aangegeven dat beveiligingcamera's nou niet de beste camera's zijn om zeer snel bewegende objecten te filmen, ivm met een zeer lage frame rate, slechte opname kwaliteit, een focus die gericht is op objecten die zich dichtbij de camera bevinden en al dan niet activatie via bewegingssensor en de positionering van de camera's. (Waar ze op zijn gericht; meestal ramen en deuren.)quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:11 schreef Orwell het volgende:
blijft hilarisch om te lezen dat mensen oprecht geloven dat het hart van de US-defensie, het Pentagon, op 11-9 niet één camera had lopen die in staat is geweest de vliegtuig-impact te registreren... (mocht die hebben plaatsgevonden)
bijna net zo sprookjesachtig als het verhaal van het paspoort van Atta, dat ongeschonden neerdwarrelde op ground zero of dat van de achtergelaten arabische flight manuel..
je kunt mensen tegenwoordig echt alles wijsmaken...
enerzijds vind je het vremd dat er _niet_ ergens een 'perfect' bewijs gevonden wordt, maar als er hele duidelijke aanwijzingen gevonden zijn, vind je ook dat weer een 'sprookje' ...?quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:11 schreef Orwell het volgende:
blijft hilarisch om te lezen dat mensen oprecht geloven dat het hart van de US-defensie, het Pentagon, op 11-9 niet één camera had lopen die in staat is geweest de vliegtuig-impact te registreren... (mocht die hebben plaatsgevonden)
bijna net zo sprookjesachtig als het verhaal van het paspoort van Atta, dat ongeschonden neerdwarrelde op ground zero of dat van de achtergelaten arabische flight manuel..
dat klopt zeker, als je ziet wat voor onzin soms op de een of andere vage internet-pagina beweert kan wordem ... maar nog opvallender is het dat hele volksstammen dat soort van onzin zonder enige vorm van kritisch nadenken gaan copy-pasten alsof het de 'grootste waarheid' zou zijn wat daar beweert wordt.quote:je kunt mensen tegenwoordig echt alles wijsmaken...
Kom op, dat van dat paspoort is gewoon onmogelijk.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
enerzijds vind je het vremd dat er _niet_ ergens een 'perfect' bewijs gevonden wordt, maar als er hele duidelijke aanwijzingen gevonden zijn, vind je ook dat weer een 'sprookje' ...?
Wat wil je nu, wil je dat er duidelijke en heel direkte bewijzen aangedragen worden, of is het gewoonweg erg lastig zoiets te doen en wekken bij mensen die per definitie al geen geloof hechten aan een bepaalde lezing, iedere argumentatie juist wer tegenreacties op als zou die argumentatie weer een 'bewijs' zijn dat 'er dus een complot achter zit'... dat is het voordeel van 'complot-denken', ook bewijzen dat dit niet mogelijk is kun je weer gebruiken om aan te tonen dat er hele 'machtige' complot-uitvoerders achterzitten.
En overigens nee, niemand is op het idee gekomen speciaal ergens een camera neer te zetten vor het geval dat terroristen een vliegtuig kapen en deze in het pentagon laten crashen ... dom hé, hadden ze toch moeten weten
[..]
dat klopt zeker, als je ziet wat voor onzin soms op de een of andere vage internet-pagina beweert kan wordem ... maar nog opvallender is het dat hele volksstammen dat soort van onzin zonder enige vorm van kritisch nadenken gaan copy-pasten alsof het de 'grootste waarheid' zou zijn wat daar beweert wordt.
Wat voor nut heeft het om dat paspoort te gaan faken? Wat is de winst?quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kom op, dat van dat paspoort is gewoon onmogelijk.
Als je dat gelooft dan ben je echt heel erg naief.
Als je een punt probeert te maken zorg dan tenminste dat je feiten correct zijn, het was namelijk niet het paspoort van Atta en het was niet geheel ongeschonden aan de foto van het paspoort te zien. Tevens waarom is dit zo vreemd, het is lang niet de eerste keer dat bij grote crashes/branden etc men toch voorwerpen ongeschonden terugvindt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:11 schreef Orwell het volgende:
Als jij al zo snel de draad kwijt raakt moet jij misschien maar helemaal niet terugkomen. Dit soort discussies zijn niet zo geschikt voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.quote:Op donderdag 26 juni 2008 01:48 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ik ben diep onder de indruk van de rekenkunst van het Bushkamp (zoals ik trouwens van alle intellectuele prestaties van Bush diep bedrukt onder de indruk ben ...)
Bij 800 Km/u = 0,8 m/u raakte ik toch echt de draad kwijt. Kom maar eens terug als je kan rekenen, misschien dat we over een jaar of 12 aan valsnelheid en ballistiek gaan doen.
ik volg deze discussies nou al een tijdje omdat ze vrij vermakelijk zijn (en soms wat deprimerend), maar dit is toch een typische vorm van hoe de meeste complotdenkers discusieren? Alles negeren wat hun niet uitkomt, en wat hun wel uitkomt anders uitleggen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:17 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Als jij al zo snel de draad kwijt raakt moet jij misschien maar helemaal niet terugkomen. Dit soort discussies zijn niet zo geschikt voor mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Wel weer opvallend dat je een post als deze 9-11 in scene gezet negeert maar wel gaat zeiken over een foute berekening en de rest van die post negeert.
Je bent alwetendquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:14 schreef nietzman het volgende:
Godverdomme wat een onzin weer zeg.
De echte oorzaak was m'n bananenbom!
http://slork.nl/Temp/banaan.mov
Yup...quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:11 schreef arie_bc het volgende:
[..]
ik volg deze discussies nou al een tijdje omdat ze vrij vermakelijk zijn (en soms wat deprimerend), maar dit is toch een typische vorm van hoe de meeste complotdenkers discusieren? Alles negeren wat hun niet uitkomt, en wat hun wel uitkomt anders uitleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |