Maar dat is het ook!quote:Op zondag 15 juni 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen
Vanacht weer 2x wakker geworden van kuitkramp. moet ik toch eens iets op verzinnen!
Verder alles goed emt iedereen? Veel sterkte voor de LLM's én natuurlijk voor de pas zwangeren die nog op de echo moeten wachten!
Hier 28 weken vandaag. Om de één of andere reden is dat weer zo'n week die een beetje als een mijlpaal voelt?
Lopen en bewegen gaat hier ook moeilijk, kan wel per dag verschillen. Overigens ook per gedeelte van de dag..quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:28 schreef Llewella het volgende:
En lopen gaat hier momenteel echt moeilijk, hoe beweeglijk zijn de andere LLM's? Want ik vind dit toch een beetje overdreven worden, ik voel me een beetje aanstellerig, kom vandaag maar moeilijk vooruit als ik even gezeten heb, die kleine ligt goed vast in m'n bekken ofzow, alsof de boel daar geblokkerd wordt. En pijntjes of het vervelende gevoel daar kan ik me nog wel overheen zetten, maar ik ben bang dat ik haar hoofdje kraak ofzow als ik te wild doe(Afentoe kraakt en knakt het ook lekker). M'n vriend zei ook al; dat het wel frustrerend voor me zal wezen, gezien ik graag vanalles doe, en zoveel altijd in m'n hoofd heb, maar m'n lichaam steeds trager wordt. Valt mee, want ik voel me verders prima gelukkig!
Ik duim met je mee.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:28 schreef cattie het volgende:
Het bloedverlies is weer gestopt, nu hopen dat het ook echt weg blijft!
Bij mij waren het wel mijn vliezen en dat bleef dus niet lopen. Ook met het op mijn hand blazen kwam er maar heel soms wat mee. Toen de vk de volgende dag een testje deed bleek het toch vruchtwater te zijn en werd ik een dag later ingeleid.quote:Op zondag 15 juni 2008 11:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
T
Ik geloof trouwens dat ik hier incontinent aan t worden ben ofzo![]()
![]()
stond vanmorgen op de badkamer en t liep er zo uit, kon het niet tegenhouden...echt stom
hopen dat me dat niet ook gebeurd als ik in de winkel sta ofzo![]()
![]()
Ik neem aan dat als je vliezen breken dat t wel meer vocht is wat je verliest of niet? En dat kon je volgens mij ook testen door op je handpalm te blazen, dan zou je nog meer vocht verliezen of niet? Iemand hier een idee van?
Voor het slapen gaan een aantal keren je tenen naar je toe trekken. dezelfde beweging die je ook moet maken als je voelt dat je kramp krijgt. Sterkte!quote:Op zondag 15 juni 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen
Vannacht weer 2x wakker geworden van kuitkramp. moet ik toch eens iets op verzinnen!
ze zijn hier een paar weken geleden komen wonen. denk aan elk cliche over gabbers, en je hebt beet (ja: scooters, petjes en drugs incluus)quote:Op zondag 15 juni 2008 17:30 schreef marit1978 het volgende:
jemig simmu..al die trappen zijn zwaar ja
maar die buren lijken me echt nog vele malen erger !!!
Iemand regelen die je rug masseert?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:40 schreef DJMO het volgende:
iemand een idee wat ik aan die pijn kan doenfoto's laten maken kan niet, medicijnen slikken mag niet, alleen warm douchen en in beweging blijven was advies van de ha. ow en srl-gelei ofzo..
nee bedankt.. wordt al misselijk als ik er aan denkquote:Op zondag 15 juni 2008 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
't begint met een b en eindigt op orrel...
lief dat je even komt reageren maatje, maar die zal ik niet zo snel kunnen vinden ben ik bang ...quote:
je hebt toch een vriend?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:52 schreef DJMO het volgende:
lief dat je even komt reageren maatje, maar die zal ik niet zo snel kunnen vinden ben ik bang ...
juh maar die kan dat nietquote:
je kan toch gewoon zachtjes beginnen? heb je een hittepit? die zijn ook lekker. lekker warm, en het koelt niet zo snel en plots af als een kruik.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
juh maar die kan dat nieten hij dirft het ook niet, bang dat hij mij pijn doet
![]()
Gewoon zeggen: 'Als je me pijn doet, hoor je dat vanzelf wel: en nu masseren die hap!'quote:Op maandag 16 juni 2008 00:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
juh maar die kan dat nieten hij dirft het ook niet, bang dat hij mij pijn doet
![]()
en bij de bieb hebben ze er ook boeken over hoor!quote:Op maandag 16 juni 2008 08:05 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Gewoon zeggen: 'Als je me pijn doet, hoor je dat vanzelf wel: en nu masseren die hap!'![]()
Zet mij er ook maar weer bij hoor...18 feb 2008 wordt de 2e verwacht.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:49 schreef Twarres het volgende:
Wat leuk..
Ik en m'n vrouw zijn ook in blijde verwachting. En ons kindje wordt verwacht op 5 februari 2009!
Even algemeen, en het zal door een deel van de mensen wel weer onder kusjekroel geschaard worden, maar zullen we de 'grapjes' richting DJMO over haar vroegere/huidige/weetikveel levensstijl achterwege laten?quote:Op zondag 15 juni 2008 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
't begint met een b en eindigt op orrel...
Volgens mij kom jij uit de zelfde streek van het land als ikquote:Op zondag 15 juni 2008 19:54 schreef marit1978 het volgende:
Libel, ik zie dat ik nog zo'n tube bruistabletten magnesium heb liggen van vorige zw.schap!
goed dat je het noemt....was het glad vergeten!
Welke verzekering??quote:Op maandag 16 juni 2008 10:35 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb me inderdaad ook al aangemeld bij de kraamzorg. De verzekering doe ik vanmiddag denk ik, voor ik het ga vergeten...
En gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren en pappa's!Zijn opeens veel pappa's bij, leuk!
Ik heb een aanvullende verzekering bij FBTO en daar moet ik het iig melden voor de 20ste week. Ik weet niet of het ook voor de basisverzekering geldt, maar die wordt in mijn geval natuurlijk automatisch meegenomen dus daar heb ik verder niet op gelet.quote:
Die van mij wordt 12x per kalenderjaar volledig vergoed, maar ik ben dan ook debiel goed verzekerd (foutje, maar nu wel even handig, ik heb ook geen eigen bijdrage kraamzorg enzo, dus het kan voor dit jaar mákkelijk uit.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:26 schreef DJMO het volgende:
haha, ik krijg mijn vriend echt niet met zijn hoofd in een boek (of het moet een stripboek zijn) .. freecell: wordt dat vergoed door een basisverzekering, en moet je een verwijskaart hebben of hoe werkt dat?
vannacht redelijk geslapen maar wrd met pijn wakker om 8 uur ..
voor zo'n pittending ga ik eens kijken, ik heb alleen een normale kruik thnx voor de tip
Ah, op die manier.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:35 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik heb een aanvullende verzekering bij FBTO en daar moet ik het iig melden voor de 20ste week. Ik weet niet of het ook voor de basisverzekering geldt, maar die wordt in mijn geval natuurlijk automatisch meegenomen dus daar heb ik verder niet op gelet.
Bij FBTO hoef je het niet via de verzekering te doen, wat wel gunstig is omdat er in deze omgeving kennelijk een wat minder goede kraamzorgorganisatie is. Als je jezelf bij de kraamzorg van eigen keuze kunt aanmelden, loop je iig niet het risico dat je die in de maag gesplitst krijgt omdat de verzekering de keuze voor je maakt...quote:Op maandag 16 juni 2008 11:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Hier moet je de kraamzorg aanvragen via de verzekering (zilveren kruis) dus dan weten ze wel dat je zwanger bent en hoef je verder niks te doen.
Bij zilveren kruis mag je aangeven bij welke organisatie je wilt. Dus dat probleem hebben we hier ook nietquote:Op maandag 16 juni 2008 11:49 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Bij FBTO hoef je het niet via de verzekering te doen, wat wel gunstig is omdat er in deze omgeving kennelijk een wat minder goede kraamzorgorganisatie is. Als je jezelf bij de kraamzorg van eigen keuze kunt aanmelden, loop je iig niet het risico dat je die in de maag gesplitst krijgt omdat de verzekering de keuze voor je maakt...
Het was een foutje van onszelfquote:Op maandag 16 juni 2008 11:53 schreef DJMO het volgende:
nou freecell ik heb zitten neuzen op zilveren kruis.. maar kan echt niets vinden.. ik loop vandaag of morgen wel bij meneer kreukniet naar binnen voor infomakkelijk voor jou dat je nou vrijwel niets hoeft te betalen door een foutje
Hier in de Randstad kon het idd wel nijpend worden, vandaar dat ik me in de achtste week al heb aangemeld. Beter te vroeg dan te laat.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij zilveren kruis mag je aangeven bij welke organisatie je wilt. Dus dat probleem hebben we hier ook niet
Het scheelt dat we hier in Groningen zitten en dat het kraamzorgtekort hier enorm meevalt. Dus eigenlijk is er, als je op tijd bent, altijd wel ruimte bij de instelling van je keuze
Ow, das balen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:20 schreef LovelyLady het volgende:
Hier weer terug van de VK, bloeddruk was iets hoger dan normaal 130/85.
Uitslag van de suikertest was er ook en daar waren ze niet zo tevreden over. Dus mag ik woensdag weer gaan prikken
Kom jij uit omgeving Rotterdam? Want mijn chiropractiker heet écht meneer Kreuknietquote:Op maandag 16 juni 2008 11:53 schreef DJMO het volgende:
nou freecell ik heb zitten neuzen op zilveren kruis.. maar kan echt niets vinden.. ik loop vandaag of morgen wel bij meneer kreukniet naar binnen voor infomakkelijk voor jou dat je nou vrijwel niets hoeft te betalen door een foutje
die hier in het dorp ookquote:Op maandag 16 juni 2008 12:43 schreef Saffier het volgende:
[..]
Kom jij uit omgeving Rotterdam? Want mijn chiropractiker heet écht meneer Kreuknieten ik ben erg blij met hem
![]()
KD hoe is het daar? Al nieuws?
Ow okay. Dat gaat hier gewoon via de verzekering (Menzis) en ook mijn eigen bijdragen enz. zijn vergoed en ik mocht zelf een voorkeur uitspreken voor een kraamzorgorganisatie en heb gekozen voor de organisatie die ik ook had toen ik bevallen was van Twan. Komt wel helemaal uit Ootmarsum, maar zij zijn het enige bureau dat "garandeert" dat je in principe de hele kraamzorgperiode dezelfde kraamverzorgster hebt. En dat vind ik wel zo prettig.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:35 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik heb een aanvullende verzekering bij FBTO en daar moet ik het iig melden voor de 20ste week. Ik weet niet of het ook voor de basisverzekering geldt, maar die wordt in mijn geval natuurlijk automatisch meegenomen dus daar heb ik verder niet op gelet.
Zie je wel, 't is gewoon volgende weekquote:Op maandag 16 juni 2008 11:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Goedemorgen dames
Iedereen ok geslapen? Hier wel in elk geval
Zometeen weer naar de gyn, dit keer moet vriendje werken dus ik ga alleen. Morgen heb ik een gesprek met de anestesist en de verpleegkundige, dan gaat mijn moeder mee...gelukkig, ben niet zo'n held met ziekenhuizen en vriendje heeft de week van de keizersnee al helemaal vrij genomen en heeft straks vanaf 7 juli 3 weken vrij dus die kan ook niet onbeperkt vrij blijven nemen natuurlijk.
Hoe gaat t met KD en Mrien?
Dat is balen LovelyLady! Hebben ze er nog verder iets over gezegd of het veel te hoog was ofzo?quote:Op maandag 16 juni 2008 12:20 schreef LovelyLady het volgende:
Hier weer terug van de VK, bloeddruk was iets hoger dan normaal 130/85.
Uitslag van de suikertest was er ook en daar waren ze niet zo tevreden over. Dus mag ik woensdag weer gaan prikken
De eerste waarde was 8.6 terwijl die onder de 8 moest zitten, en de 2e waarde was 6, nog wat en die moest onder de 7 zitten ofzo. Niet slecht maar ook niet goed dus.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:28 schreef mrien het volgende:
Dat is balen LovelyLady! Hebben ze er nog verder iets over gezegd of het veel te hoog was ofzo?
En waarom zou jij het krijgen als het in je vriends familie erfelijk is? Ben je familie van je vriend?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:15 schreef DJMO het volgende:
dat is wel leuk h2h2! en LL?? sterkte .. ik ben bang dat ik dat ook ga krijgen, in de familie van vriendlief is suikerziekte erfelijk ofzo.. weet er ht fijne niet van, zie ik bij de volgende controle wel...
In dat geval loop jij op geen énkele manier een hoger risico op zwangerschapssuiker hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 15:15 schreef DJMO het volgende:
dat is wel leuk h2h2! en LL?? sterkte .. ik ben bang dat ik dat ook ga krijgen, in de familie van vriendlief is suikerziekte erfelijk ofzo.. weet er ht fijne niet van, zie ik bij de volgende controle wel...
Oew, pas inderdaad maar op freecellquote:Op maandag 16 juni 2008 15:24 schreef freecell het volgende:
[..]
In dat geval loop jij op geen énkele manier een hoger risico op zwangerschapssuiker hoor
Dat is net zoiets als: ik ben bang dat ik deze zwangerschap mijn been breek, omdat ik onder de bus kom, want dat had de buurvrouw ook.
Nou ik heb van 10 over 12 tot 5 over 3 in t ziekenhuis gezetenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:28 schreef mrien het volgende:
Zie je wel, 't is gewoon volgende week
Spannend, morgen dat gesprek! Hoe ging het bij de gyn vandaag?
haha nee dat zou wat zijn zeg. ik had even niet in de gaten dat het om zwangerschapssuiker ging, maar omdat suikerziekte dus erfelijk is in de famiile van vriendlief, moeten ze daar wel extra op testen ofzo, ik had mijn hoofd er bij de eerste keer niet echt bij, dus dat moest ik volgende keer zeggen als bij de vk ben.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:21 schreef Troel het volgende:
[..]
En waarom zou jij het krijgen als het in je vriends familie erfelijk is? Ben je familie van je vriend?
overgewichtquote:Op maandag 16 juni 2008 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mss is ze in de veronderstelling dat zwangerschapssuiker iets met de baby zelf te maken heeft... als ik het zo bekijk, kan ik me nog wel voorstellen dat je dat denkt dan, maar DJMO, dat is dus niet zo. Of jij suiker krijgt ligt enkel en alleen aan jou.
Als je overgewicht zou hebben zou je er en verhoogd risico op hebben, maar ook dat heb je volgens mij niet, te zien aan de foto's.
Niks om je zorgen over te maken dus.
Ja, ik had m beschreven hoe t voelde en rook enzo, maar volgens hem zou ik dan nu nog steeds vocht verliezen omdat ze nog niet helemaal onderin ligt. Dus daar hoefde ik me niet druk over te maken.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:22 schreef cattie het volgende:
Vervelend dat het zo ging Bla. Heb je nog gevraagd of je vruchtwater bent verloren?
Dit is toch een box als ik het goed heb? Daar heb je wel ronde boxkleden voor dacht ik. Niet heel veel, maar ze zijn er wel.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:41 schreef OooLizaooO het volgende:
Even tussendoor een vraagje -weet niet goed waar ik het anders moet stellen-
Wij hebben dit weekend een rond park gekozen voor de geboortelijst (http://www.bopita.com/products.php?pid=2&spid=29&pagenum=), maar vinden nu nergens ronde hoeslakentjes voor het matrasje. Iemand enig idee waar we dit kunnen vinden?
ik zou sowieso je gezondheid voorop laten staan.. en dan neem ik aan dat elke werkgever wel enige coulantie toont voor dit soort dingenquote:Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop
Wat gaat het hard hier met de berichtjes!
Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
Stom is dat he, registreren die dingen dan zo slecht of zetten ze m soms gewoon op de verkeerde plaats ofzo....quote:Op maandag 16 juni 2008 17:43 schreef Troel het volgende:
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
minder werken zou geen probleem moeten zijn hoor: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35290quote:Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop
Wat gaat het hard hier met de berichtjes!
Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
ehh stom misschien dat ik het zeg, maar is een verklaring van je vk niet genoeg?? verdorie je moet al genoeg dingen ondergaan als je zwanger bent, laat dat in iig niet een niet-deskundige arts aan je buik frummelen .. daar zijn vk'z en gyns voorquote:Op maandag 16 juni 2008 18:09 schreef Fuente het volgende:
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
een telefoontje dat je een verklaring wil lijkt me voldoende, kreeg ik ook toen ik het ziekenhuis onder behandeling was voor mijn eerste (had toen een verklaring nodig voor de sociale dienst en ik kreeg hem zonder meer)quote:Op maandag 16 juni 2008 18:59 schreef Fuente het volgende:
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef DJMO het volgende:
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.
in het geval dat de VK al op de hoogte is van de klachten, hoef je volgens mij niet langs.. en ze wilden mij destijds ook een arbo arts laten voelen en prutsen aan mijn buik, maar dat heb ik mooi geweigerd.. die man of vrouw is niet opgeleid om zwangerschapsklachten te onderzoeken/onderkennem.. stel dat er ook maar iets fout gaat.. dan zit ik liever bij een VK of een gyn hoor..quote:Op maandag 16 juni 2008 19:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
Ik had me al gemeld vandaag hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 19:29 schreef marit1978 het volgende:
ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
Echo's blijven spannend, maar wel leuk! Veel plezier vanmiddag! Post je nog een foto?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:32 schreef Estrys het volgende:
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
De trams rijden! Ik hoorde er net eentje langskomenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:23 schreef releaze het volgende:
Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.."afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
Wat fijn dat je vanmiddag al terecht kuntquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:53 schreef releaze het volgende:
Dank jullie wel voor jullie reacties meiden!
Ik bloed nogsteeds, maar ik heb niet echt krampen. Heb ook niet het idee op dit moment dat het erger wordt, maar het is zeker ook niet minder. Bloed is nog steeds helderrood. Vanmorgen had ik een aantal belangrijke afspraken dus ik heb net de vlos kunnen bellen en ik kan vanmiddag half vier terecht! Ben nu mensen aan het optrommelen om me daar naartoe te kunnen rijden, ik kan op dit moment niet echt van de trams op aan. Ik las ergens dat ze sporadisch reden ofzo... iig, belangrijke afspraak die ik niet wil missen. Allebei mn ouders zijn bereid me er naartoe te rijden, maar wil liever met vriendlief (tis natuurlijk ook zijn kind) dus die gaat het nu overleggen met z'n baas.
Poeh, ik ben echt benieuwd. Ik ben blij dat ik vandaag nog terecht kan, echt heel blij. Ik hoop dat het nieuws ook duidelijk is, miskraam of springlevend. Dan kan ik gewoon verder. Nu sta ik gewoon stil..
Zit er al iets van beweging in een vruchtje van 7 weken? of alleen een kloppend hartje?
ik kreeg er eentje bij 7 weken, maar dat kan ook komen omdat ze niet zeker wisten of ik nou zeven of elf weken zwanger was, omdat mijn laatste menstruatie nogal vaag was...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
Heb ik wel zo ongeveer gehad, d8 dat dat standaard wasquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.
Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hierquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.
Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb er nu al drie gehad
bij 7 weken (om te kijken of ik zwanger was) bij 10 weken en 2 dagen om de precieze duur te bepalen, en bij twaalf weken om het hartje te controleren (deed mijn verlos met het echoding) en ik krijg drie juli weer een echo...
maar ik neem aan dat dat per persoon verschillend is...
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
ik was met de test vrij snel, ik was al eerder overtijd geweest, maar toen was dat stress (opmezelf gaan wonen enzo) dus toen ik bij huisarts was geweest omdat test positief was, gelijk vk gebeld, en een eerste echo gehad om te kijken of ik wel echt zwanger was, om dat overtijd zijn door stress uit te sluiten (hoop dat ik zo duidelijk uitlegquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....
VK is nu al bij 8-10 weken toch?
juh maar ik heb het nu over biefstuk die wel doorbakken isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.
Roos vlees is dan ook rauwquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Standaard is tussen 8 en 12 weken en bij 20 weken.
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.
Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschapquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:05 schreef freecell het volgende:
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook?Vreemd!
Bij mij was de eerste afspraak met de verloskundige redelijk uitgebreid, maar dat kwam ook door een complete medische vragenlijst waar we doorheen moesten worstelenMaar het was dus pas bij 12 weken en ná de eerste echo.
nieuwe nick aangemeten??quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:
releaze , dikke knuffel meis!
Hier nog niks overigens, kan alleen haast niet mere lopen.
Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!
Donderdag mag ik weer naar de vlos
O'ja, ik ben dus KD.
ik dacht babynieuwsquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:
releaze , dikke knuffel meis!
Hier nog niks overigens, kan alleen haast niet mere lopen.
Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!
Donderdag mag ik weer naar de vlos
O'ja, ik ben dus KD.
Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschap
je neemt wel graag risico's he?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
Klopt:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.
oude nick eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
nieuwe nick aangemeten??
overigens.. sterkte met het lopen enzo.. opstaan doet mij gelukkig alleen smorgens pijn.. ik hoop dat je je kindje snel in je armen mag sluiten meis
heb je even doorgelezen??? alleen als hij goed gebakken is enzoquote:
Dat is waar, maar heb al meer vreemde dingen gelezen dus reageer misschien wat overtrokken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
webkim .. ik weet uit zeer betrouwbare bron dat crumpet de papa isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Klopt:
Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.
Oh enne Hoi Crumpet!Gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker meelezen inderdaad! Je mag ook in het lijstje in de OP als je wil; dan moet je maar even een gil geven.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?
Ik bedoel: ik was 'ineens' zwanger. En pas bij de eerste afspraak (met 12 weken) vroeg de verloskundige dus of ik ook foliumzuur slikte. Dat deed ik dus inmiddels wel, mee begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was, maar voor hetzelfde geld weet je dat soort dingen niet. En ik denk dat de groep mensen die dat soort dingen niet weet, véél groter is dan je denkt.
vroeger at ik hem altijd rose, maar nu dus doorbakken, omdat ik het gewoon lekker vlees vind en met een uitje en champignos in een pepersausje ....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Klopt:
Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.
Oh enne Hoi Crumpet!![]()
Op zich een goed plan, maar volgens mij zit je dan wéér net naast de doelgroep...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef cattie het volgende:
Daarom gaan er ook stemmen op een ssort prezwangerschaps bureau in te richten, waar mensen met een zwangerschapswens naar toe kunnen voor advies. Lijkt mij geen slecht idee.
Mja, ik ook. Overmatige belangstelling voor medische zaken, is ook nooit meer helemaal weggegaanquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken hetMaar ik wist al halverwege mijn tienerjaren dat je bepaalde dingen niet moest eten tijdens een zwangerschap
quote:Ook moet worden gestimuleerd dat allochtone vrouwen vaker en eerder verloskundigen bezoeken. Waar autochtone vrouwen gemiddeld na 16,4 weken naar de verloskundige gaan, doen negen van de tien Marokkaanse vrouwen dat pas na 23,3 weken.
had ik toch goed.. gelukkig doet lief hier tegenwoordig de tuin en de kattenbak (al gelijk vanaf toen ik het tweede streepje had) omdat ik dat nog wist van eerste zwangerschap.. zelfs als katlief gekotst heeft ruimt hij het op (terwijl hij vroeger een katten-hater was, doet hij nu alles wat er mee te maken heeft)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:33 schreef cattie het volgende:
Ja, DJMO, kattenuitwerpselen (in de kattenbak of in de tuin) kunnen ook toxoplasmose veroorzaken.
Freecell, ik snap je punt. Maar hoe moet je die groep dan bereiken? Het enige wat ik kan bedenken is dat als de ha of vk wordt gebeld, direct aan de telefoon die info geven. Maar ik las laatst dat allochtone vrouwen vaak veel later pas naar de vk gaan.
[..]
Beetje rare opmerking van dat rood vlees. Rood vlees mag je namelijk niet eten. Een goed doorbakken biefstuk vind ik persoonlijk niet te eten, mij teveel kauwen, haha. Maar dat je geen rauw vlees mag wil niet zeggen dat je alleen maar 'kip enzo' mag eten. Er zijn zoveel dingen die je kan eten die niet rauw zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
en sinds wanneer mag dat dan niet meer? ik heb ook tijdens mijn eerste gewoon rood vlees gegeten en er was niets aan de hand.. kreeg het toen ook niet te horen dat het niet mocht, ook nu niet trouwens, alleen dat ik geen RAUW vlees mocht eten..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Beetje rare opmerking van dat rood vlees. Rood vlees mag je namelijk niet eten. Een goed doorbakken biefstuk vind ik persoonlijk niet te eten, mij teveel kauwen, haha. Maar dat je geen rauw vlees mag wil niet zeggen dat je alleen maar 'kip enzo' mag eten. Er zijn zoveel dingen die je kan eten die niet rauw zijn.
De meeste info komt hier van internet. Ik lees trouwens al zolang mee op OUD dat ik meer weet dan de meeste vrouwen die al zwanger zijn geweest.![]()
Hier is het eerste bezoek aan de VK tussen de 7 en 9 weken (dan kijken ze ook alvast even of ze een hartje zien kloppen en de termijnecho is (zoals standaard) rond de 12de week. Zou dat in het buitenland hetzelfde zijn eigenlijk?
Nou om 16:15 mogen wij voor de echo, ik moest met een volle blaas komen dus drink lekker veel water..alleen ophouden tot we zijn geweest bij de VK dat weet ik nog zo net niet
\quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
en sinds wanneer mag dat dan niet meer? ik heb ook tijdens mijn eerste gewoon rood vlees gegeten en er was niets aan de hand.. kreeg het toen ook niet te horen dat het niet mocht, ook nu niet trouwens, alleen dat ik geen RAUW vlees mocht eten..
Ik denk dat ze denkt dat jij niet goed doorbakken vlees bedoeld ( dus rauw) en niet rood als in rundvlees, varkensvlees, kalfsvlees , lamsvlees enz. en met witvlees kip, kalkoen en ander gevogelte.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
en sinds wanneer mag dat dan niet meer? ik heb ook tijdens mijn eerste gewoon rood vlees gegeten en er was niets aan de hand.. kreeg het toen ook niet te horen dat het niet mocht, ook nu niet trouwens, alleen dat ik geen RAUW vlees mocht eten..
Met rood vlees wordt rauw vlees bedoeld. Rood na de bereidingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mja, dat blijft dus lastig, die groep bereiken. Misschien actievere voorlichting op scholen? Dan hebben ze het in ieder geval érgens meegekregen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:33 schreef cattie het volgende:
Freecell, ik snap je punt. Maar hoe moet je die groep dan bereiken? Het enige wat ik kan bedenken is dat als de ha of vk wordt gebeld, direct aan de telefoon die info geven. Maar ik las laatst dat allochtone vrouwen vaak veel later pas naar de vk gaan.
[..]
Met roodvlees wordt eigenlijk alle soorten vlees bedoeld wat niet witvlees (gevolgelte) of vis is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Met rood vlees wordt rauw vlees bedoeld. Rood na de bereiding
Dus niet rood voordat het de pan in gaat
Klopt, in die contreien wel, maar als het gaat om wat je mag eten tijdens de zwangerschap wordt ook wel eens rood vlees genoemd, maar dan gaat het toch echt om het rauwequote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met roodvlees wordt eigenlijk alle soorten vlees bedoeld wat niet witvlees (gevolgelte) of vis is.
Tenminste, toen ik nog kookles kreeg op school wel.
En rauw vlees is gewoon niet goed doorbakken.
soms het zelfde probleem als mij?? dat je er misselijk van word/werd als je hem moest verschonen (ook toen je nog niet zwanger was dusquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:56 schreef Estrys het volgende:
Jaaa geen vlees! dat is helemaal een oplossing maar dan krijg je weer het vacuum verpakte vis dilemma, hihi
Dat van die kattenbak dat vind ik trouwens wel fijn! Die hou ik er in denk ik
draadjesvleesquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Rundvlees kan je bijvoorbeeld altijd rood vlees noemen, óók als het door en door gaar is.
VOlgens mij lost dit een discussie op, want jullie zeggen hetzelfde
mjah, dan heb je nu een geldig excuus om er onder uit te komenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:59 schreef Estrys het volgende:
neej dat niet, maar tis nou niet echt een hobby
hoever ben je nu?? ik weet nog dat ik bij mijn eerste nooit misselijk ben geweest maar tijdens de bevalling alles onderkotstequote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:03 schreef Estrys het volgende:
Bah werken wil niet echt... ben zo benieuwd naar de echo. Nog een uurtje. Ben trouwens nog steeds erg misselijk sochtends en savonds. Maar heb nog goede hoop dat het weg trekt komende week
hmm en een licht iets eten net voor je gaat slapen?? snacht verteert eten minder snel dacht ik, waardoor je smorgen iig iets hebt om op te kunnen staan..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:10 schreef Estrys het volgende:
Ik ben nu volgens mij 11 weken, maar we zullen het straks zien. Het ligt er echt aan dat ik niks in mijn maag heb maar als ik dan eet voordat ik opsta dan komt het er nog sneller uit dan het er in gaat, dus dat werkt ook niet zo.
Krijg je geen buikpijn als je t zo lang moet ophoudenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:38 schreef Estrys het volgende:
Nou om 16:15 mogen wij voor de echo, ik moest met een volle blaas komen dus drink lekker veel water..alleen ophouden tot we zijn geweest bij de VK dat weet ik nog zo net niet
misschien alleen een klein koekje? die sultana's hielpen wat dat betreft wel bij mijquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
hmm en een licht iets eten net voor je gaat slapen?? snacht verteert eten minder snel dacht ik, waardoor je smorgen iig iets hebt om op te kunnen staan..
een kopje bouillon, een beschuitje kaas.. als het maar licht is (denk ik hoor) ik zelf word niet misselijk wakker, maar zodra ik meer dan 1 kop koffie drink is het huilen met de pet op en dweilen met de kraan openquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:21 schreef simmu het volgende:
[..]
misschien alleen een klein koekje? die sultana's hielpen wat dat betreft wel bij mij
ik ben al 8 maanden elke ochtend misselijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
een kopje bouillon, een beschuitje kaas.. als het maar licht is (denk ik hoor) ik zelf word niet misselijk wakker, maar zodra ik meer dan 1 kop koffie drink is het huilen met de pet op en dweilen met de kraan open
bah dat is niet leuk simmu. heb je er nu nog steeds last van?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben al 8 maanden elke ochtend misselijk.
Mja, het blijft beroerd, al went het bij mij wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben al 8 maanden elke ochtend misselijk.
Al eens gedroogde gember geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, het blijft beroerd, al went het bij mij wel.
Nu op 28 weken en nog steeds elke middag en/of avond misselijk en zo'n 4x per week kotsen.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het zo blijft tot de beeb er is, dan kan het altijd meevallen.
En echt, na meer dan een half jaar went hetAlleen het is wrs niet zo goed voor mijn slokdarm en tanden enzo.
*ril*quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:37 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Al eens gedroogde gember geprobeerd?
Hier helpt het wel. Ik kan het daardoor houden bij een paar keer kotsen in de week ipv zes keer op een dag.
jah, maar zoals gezegd: bij mij helpt het goed om direct als ik wakker wordt iets heel kleins maar suikerrijks te eten (een sultanakoekje, of zo'n continuekoekje ofzo). een halve beker cola doet ook wonderen, helpt bij alles! ook je maag. normaal lust ik geen cola, nu krijg ik het niet aangesleept. ik krijg sowieso alleen maar hele kleine beetjes eten weg. dus ik gooi er ook extra vitaminen tegenaan (in overleg met de vlos)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
bah dat is niet leuk simmu. heb je er nu nog steeds last van?
ik herhaal mijn reactie van zojuist: *ril*quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:39 schreef simmu het volgende:
[..]
jah, maar zoals gezegd: bij mij helpt het goed om direct als ik wakker wordt iets heel kleins maar suikerrijks te eten (een sultanakoekje, of zo'n continuekoekje ofzo). een halve beker cola doet ook wonderen, helpt bij alles! ook je maag. normaal lust ik geen cola, nu krijg ik het niet aangesleept. ik krijg sowieso alleen maar hele kleine beetjes eten weg. dus ik gooi er ook extra vitaminen tegenaan (in overleg met de vlos)
het goede nieuws is dat ik tot nu toe alleen maar 6 kilo ofzo ben afgevallen terwijl baby prima groeit(als je rekent in maat kleding: ik ben van 48 voor de zwangerschap ofzo naar 36/38 zwangerschapskleding gegaan). ik zou weleens van die herrie hier verlost willen zijn (ik had nog niet eens verteld wat die kaalkopbuurtjes geflikt hadden!). ik slaap al een maand of wat hooguit 6 uur per dag, terwijl ik normaal al 8 uur nodig heb!
verder zijn we zo gezond als een vis, geen suiker, prima bloeddruk, alles groeit prima, dus och: dan teken ik daar wel voor hoor!
wat de buurtjes geflikte hadden:
1) tot zaterdagochtend 10 uur keihard housestamprotzooimuziek gedraaid dus, daar had ik al over geklaagd, maar dat bleek dus nog lang niet alles:
2) de hele portiek ondergekots/gezeken/gepoept (ook de kelders waarna het in de andere boxen liep ja)
3) geblowd in de portiek
4) toen ik ze erop aansprak stond het strak van de pillen, dus dat doen we niet meer.......ik ben niet snel bang, maar ik begin die lui doodeng te vinden. nog 4 maanden en we verhuizen!
Ik kreeg de vraag of ik na wilde denken over een combi test al tijdens het eerste telefoongesprek. Wel na een korte voorlichting via de telefoon, maar dat ik er alvast over na kon denken, omdat het natuurlijk allemaal zo kort dag is en je die beslissing niet zomaar even maakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook?Vreemd!
Bij mij was de eerste afspraak met de verloskundige redelijk uitgebreid, maar dat kwam ook door een complete medische vragenlijst waar we doorheen moesten worstelenMaar het was dus pas bij 12 weken en ná de eerste echo.
edit: quote toegevoegd
Slangen zijn gewoon leukquote:
Ik kan het proberenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:37 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Al eens gedroogde gember geprobeerd?
Hier helpt het wel. Ik kan het daardoor houden bij een paar keer kotsen in de week ipv zes keer op een dag.
Gatver Freecel, word je er niet gek van?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:33 schreef freecell het volgende:
Mja, het blijft beroerd, al went het bij mij wel.
Nu op 28 weken en nog steeds elke middag en/of avond misselijk en zo'n 4x per week kotsen.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het zo blijft tot de beeb er is, dan kan het altijd meevallen.
En echt, na meer dan een half jaar went hetAlleen het is wrs niet zo goed voor mijn slokdarm en tanden enzo.
Nou, zoals ik al zei: het went best wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:47 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Gatver Freecel, word je er niet gek van?
Hier niet misselijk of kotsen, juist enorrrrrrrrm veel maagzuur. Veel dingen kan ik gewoon niet meer eten/drinken en dan zit ik nog vaak aan de Rennies (probeer het te beperken, maar als ik niks neem, ga ik na een tijdje zuur kotsen, dan toch liever een Rennietje)
naar ik begrepen heb trekt het meestal wel weg hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:54 schreef Estrys het volgende:
Ik drink geen liters water ofzo dus op zich kan ik het makkelijk ophouden. Water zorgt ervoor dat het geluid beter kan weerkaatsen waardoor ze meer kunnen zien.
8 maanden elke ochtend misselijk...maar maar maar vaak is het maar de eerste 12 weken he, toch? *hoopvol kijkt*
Gedoorgde gember klinkt trouwens al enorm ranzig maar het proberen waard. Waar kun je dat kopen?
Stom is dat he? Dat het went? Toen ik na 33 weken niet meer overgaf heb ik ook echt aangegeven "er is iets anders in mijn lichaam, ik kots niet meer elke dagquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al zei: het went best wel.
En ik voel het ver van te voren aankomen. Dus dan is het: misselijk, rustig naar de WC wandelen, haar opzij, kotsen, beetje water drinken en snoet wassen en weer rustig doorgaan waar ik mee bezig was
Het hoort er een beetje bij inmiddels(niet dat ik het ga missen als ik bevallen ben trouwens
)
Maagzuur heb ik dan weer helemaal geen last van gelukkigLijkt me ook knap vervelend! Gelukkig helpt Rennie dan nog een beetje.
Je weet dat er ook vloeibare Rennie is via de huisarts? Schijnt nog beter te helpen
whehe ja ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer alles lees hoor, ik scan er meer overheenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:20 schreef LovelyLady het volgende:
Ik doe even een tukkie op de bank dames... jeeeeeeetjuh... ze kunnen hier echt een chatbox van maken. Ben ruim een half aan het bijlezen
is er niet een irc channel voor OUDquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:20 schreef LovelyLady het volgende:
Ik doe even een tukkie op de bank dames... jeeeeeeetjuh... ze kunnen hier echt een chatbox van maken. Ben ruim een half aan het bijlezen
Ja lief he:)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:38 schreef LovelyLady het volgende:
Blabla wat lief dat je moeder even geholpen heeft. De mijne gaat de 30e op vakantie dus ik hoop eigenlijk dat de beeb er voor die tijd is. Maarja..
Verder heb ik niet zo'n nesteldrang meer, af en toe ruim ik wat op en dat ben ik er alweer klaar mee.
Ik ben sinds december thuis gaan werken (gastouder) en ook om het feit dat ik dan nog even een half jaartje bij me mannetje kan zijn voordat hij straks naar school gaat. En niet het idee krijgt dat hij naar school moet als de baby er is. Maar hij heeft het er zelf dus ook al een half jaar erover, want zijn school zit bij de supermarkt en we lopen er dagelijks langs (uh.. liepen want zo vaak ga ik niet meer naar de supermarkt)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Spannend idd Lovely, is ie zenuwachtig?
In Nederland wel jaquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:29 schreef LovelyLady het volgende:
Ik80: Rode hond is voor de zwangere vrouw gevaarlijk te zijn. Maar daar worden kids toch tegenwoordig voor ingeënt?
Ja! Laten we er een puzzel van maken!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:31 schreef Igraine het volgende:
Hee, een kloon... licht eens een tipje van de sluier op?
Me too!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:26 schreef Fruppel het volgende:
Gefeliciteerd!!
Maar uh een kloon...? Dat kan niet zomaar hoorPm eens!
dan denk ik te weten wie je bent...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:45 schreef Neetochzeker het volgende:
Post al een aantal jaar op fok! desondanks ben ik toch niet zo'n bekende user hierOp het moment dat de familie is ingelicht kom ik hier posten onder mijn eigen account. Was eigenlijk de bedoeling te wachten met posten tot die tijd maar dat lukte niet
Zit nu in de 6e week.
Ben ik met je eens Rockabella, maar je wilt het toch zo vreselijk graag met mensen delen maar sommige werkgevers/collegas/familieleden zitten hier op fok en ik wil niet dat ze het weten terwijl er nog zoveel mis kan gaan..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind dat gekloon zo vreselijk stom. Is het een nieuwe trend ofzo om zo je zwangerschap te melden? Niets persoonlijks hoor neetochzeker, maar wel gefeliciteerd! Dat het maar een fijne zwangerschap mag zijn met een lief kindje als climax!
Die geven we pas als we weten wie je bent!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:46 schreef Neetochzeker het volgende:
Oh ja, en ik ben een redelijke newbie wat betreft zwangerschappen dus alle tips zijn welkom
Allemaal bedankt voor de felicitaties!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:22 schreef Reinhilde het volgende:
Gefeliciteerd Neetochzeker!
Zijn hier ook mensen die het geslacht NIET willen weten? Wat is jullie motivatie om het wel/niet te willen weten?quote:Nog maar 3 weekjes wachten en dan weet ik hopelijk of we een jongen of een meisje krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |