abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59436255
Het is een ronde box (NL)/park (BE) , dat we in het begin gaan gebruiken als wieg. Daarvoor is er een speciaal matrasje bij + speciale matrasbeschermer en daarover moet er -in principe- nog een hoeslakentje (je kan niet elke keer die matrasbeschermer wassen als er een of ander ongelukje geweest is) en dat zoeken we dus . Zelf maken... In tegenstelling tot vele handige dames hier, moet ik daar niet aan beginnen, loopt fout af. Een rechthoekig hoeslakentje lijkt me minder veilig met alle fronsjes enzo die er dan in kunnen komen? Er bestaat wel een boxkleed/parklegger, maar da's wat er in moet liggen op het ogenblik dat je kindje er niet meer in slaapt (en het dus enkel nog als box/park gebruikt wordt ).
pi_59436300
liza; bij http://shop.babyenkind.nl/ hebben ze een aantal ronde boxkleden.
Zelf heb ik zo'n ronde babygym, en wil ik zelf nog een paar kleden maken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 16 juni 2008 @ 16:55:05 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59436331
Ah ok, ik snap het. Maar dan zou ik het toch eens navragen daar waar ze je dat matrasje etc. verkocht hebben. Het zou toch wel fijn zijn als ze dat ook zouden weten toch?
pi_59436611
Ja die dame heeft het zelf helemaal zitten zoeken en navragen en ze mailde me vandaag dit:

Wat betreft de bekleding voor het ronde park: er bestaat een ronde matrasbeschermer van Aerosleep. Hoeslakentjes vind ik echter nergens en men raadt me aan een hoeslaken te nemen van een rechthoekig bedje, dat dan wel niet 100% zal aansluiten. Voor de parkbekleding bestaat er een ronde parkinlegger van Timmy en Timboo (allebei zonder tekening of applicatie). Deze kost 72,10 euro. Van Timboo en Timmy bestaat er ook een parkomtrek, speciaal voor een rond park en deze kost 67.50 euro. Indien jullie dit willen kan dit uiteraard nog bijgevoegd worden.

vandaar mijn zoektocht

-Llewella, wat is dat zo'n boxkleed? Is dat hetzelfde als een hoeslaken? Ook met zo'n elastiek enzo?
  maandag 16 juni 2008 @ 17:13:51 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_59436746
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop

Wat gaat het hard hier met de berichtjes!

Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 juni 2008 @ 17:43:36 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_59437355
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 17:44:16 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59437369
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:

Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik zou sowieso je gezondheid voorop laten staan.. en dan neem ik aan dat elke werkgever wel enige coulantie toont voor dit soort dingen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59437521
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:43 schreef Troel het volgende:
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
Stom is dat he, registreren die dingen dan zo slecht of zetten ze m soms gewoon op de verkeerde plaats ofzo....
echt mega irritant dat zoiets je zo onzeker kan maken
  maandag 16 juni 2008 @ 18:01:23 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_59437743
Bij die voorweeen heb ik weet ik hoe lang dat ding zelf vastgehouden...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59437848
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:

minder werken zou geen probleem moeten zijn hoor: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35290
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 16 juni 2008 @ 18:09:00 #111
105850 Fuente
mamamuts
pi_59437893
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 18:43:16 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59438697
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:09 schreef Fuente het volgende:
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
ehh stom misschien dat ik het zeg, maar is een verklaring van je vk niet genoeg?? verdorie je moet al genoeg dingen ondergaan als je zwanger bent, laat dat in iig niet een niet-deskundige arts aan je buik frummelen .. daar zijn vk'z en gyns voor
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 16 juni 2008 @ 18:59:13 #113
105850 Fuente
mamamuts
pi_59439105
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:03:15 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59439217
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:59 schreef Fuente het volgende:
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
een telefoontje dat je een verklaring wil lijkt me voldoende, kreeg ik ook toen ik het ziekenhuis onder behandeling was voor mijn eerste (had toen een verklaring nodig voor de sociale dienst en ik kreeg hem zonder meer)

maandag 16 juni 2008 @ 19:08:38 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_59439360
Echt? Zonder dat ze je dan nog een keer gezien hebben voor je klachten zeg maar?
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:19:20 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59439649
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.

pi_59440006
Fuente, ik denk ook dat je met een telefoontje naar de vk de verklaring dat minder werken nodig is, geregeld hebt hoor !
Klinkt erg vervelend wat je aan klachten beschrijft trouwens

hier ben ik in 3dgn tijd geexplodeerd geloof ik !
nouja, zo voelt mijn buik nu tenminste.

ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
  maandag 16 juni 2008 @ 19:35:18 #118
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_59440186
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef DJMO het volgende:
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 16 juni 2008 @ 19:43:18 #119
105850 Fuente
mamamuts
pi_59440409
Een zwangerschapsverklaring heb ik al, die had ik sowieso nodig om zwangerschapsverlof te kunnen regelen.

Ik vraag het morgen wel allemaal even na, hoe en wat het nu verder moet.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:55:50 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59440807
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
in het geval dat de VK al op de hoogte is van de klachten, hoef je volgens mij niet langs.. en ze wilden mij destijds ook een arbo arts laten voelen en prutsen aan mijn buik, maar dat heb ik mooi geweigerd.. die man of vrouw is niet opgeleid om zwangerschapsklachten te onderzoeken/onderkennem.. stel dat er ook maar iets fout gaat.. dan zit ik liever bij een VK of een gyn hoor..

pi_59440836
Met alleen een zwangerschapsverklaring kom je niet veel verder. En de kans dat je vk een verklaring afgeeft dat je minder móet werken, is vrij klein.

Als je zelf voelt dat het niet gaat, dan zou ik het in eerste instantie opnemen met je werkgever. Je hebt bijvoorbeeld ook recht op maximaal een uur extra pauze per dag (bij acht uur per dag werken). Misschien is daarin, na overleg iets mogelijk om je dag te verkorten bijv.

En anders kan je ook zelf contact opnemen met de arbo-arts en je (gedeeltelijk) ziek melden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 16 juni 2008 @ 19:57:38 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_59440874
Fuente, het handigst is het denk ik als je morgen met je leidinggevende overlegt om direct minder te gaan werken en dan ook direct naar de ha of vk gaan. Je hebt wel grote kans dat je ook nog naar de arbo arts moet, die dan nog info bij de vk op gaat vragen.

Veel sterkte met je klachten, het is niet niets. En je moet idd nog een tijdje, dus kun je lijkt me het beste nu al wat rustiger aan doen.
  maandag 16 juni 2008 @ 20:00:14 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_59440958
Mijn arbo arts wilde alleen met mij praten, niet aan me zitten hoor. Op verzoek van de arbo arts heeft mijn gyn een verklaring gegeven dat ik beter niet kon werken. Dat had ze ook zelf gezegd en als je echt veel pijn hebt, lijkt me niet dat een vk of gyn er moeilijk over zal doen.
pi_59442667
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:29 schreef marit1978 het volgende:
ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
Ik had me al gemeld vandaag hoor niets aan de hand hier

KD is denk ik of aan het bevallen, of druk met d'r schoonvader die in het ziekenhuis ligt

Balen dat je nu al last hebt Fuente! Hopelijk kun je in overleg wat minderwerken of wat meer pauze krijgen!
  maandag 16 juni 2008 @ 21:09:24 #125
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_59443130
LovelyLady:
Ik ben ook terug moeten gaan voor mijn suikertest. De eerste was ook niet goed.
Gelukkig bleek uit de tweede dat het toch geen zwangerschapssuiker was. Dus, het is niet zeker dat je hebt als je eerste test niet goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')