Nou, jammer genoeg toch weer een miskraam.
Ik kan dit gelukkig met een stuk minder stress en angst zeggen dan vanmorgen.
Uit de echo bij de verloskundige bleek dat het vruchtje maar maximaal 5 weken oud was. Ze kon wel de holte zien, maar niets erin. Ook slijm, maar ze zag ook dat mn baarmoeder voor de rest gevuld was met bloed. Ze zei dat het eruit zag als voor de tweede maal dikke pech, maar dat de kans toch nog aanwezig was, hoewel klein, dat het wel nog leefde, had ze uitgerekend, maar kantje boord. Maar aan mn buik kon ik ondertussen voelen dat het toch niet lekker zat. Niet echt dikke krampen en pijn, maar gewoon.... Het is een gevoel, de baarmoeder(mond) voelt anders, mn buik tintelde helemaal.
Maar om te zien dat het vruchtje maar 5 weken was was voor mij best een opluchting. Het bewijs dat ik niet onvoorzichtig was geweest. Tja, iedereen kan zeggen 'het kan tegen een stootje' maar ik denk dat iedere vrouw het 'wat als' riedeltje wel afspeelt.
Alweer een mooie zwangerschap met mooie lessen. Echt erg dat het mis is gegaan, maar op een bepaalde manier heeft de loop van de dag er ook voor gezorgd dat de vorige miskraam iets dragelijker werd... Ik zit nu ook niet meer in zo'n gat als toen. Ik weet heel helder dat ik absoluut mama wil worden, maar dat nu echt niet het juiste moment is, en ik echt tijd moet nemen om dit te verwerken anders blijft het als een enorme donderwolk boven me hangen. Dat besef ik nu echt tot in het diepste van m'n celletjes, dus dat is mooi. Ik wil even geen zwangerschapsspoken meer. Zwangerschap is prachtig, maar die spoken..... Daar heb ik voor nu eventjes genoeg van gehad. Eerst de zomer maar door zien te komen, gevoelens en gedachten een plekje geven, dan verhuizen, en dan in het nieuwe huisje....... we zien het wel.

Nu nog ff de komende paar dagen doorbijten wat betreft de fysieke miskraam zelf. Maar dat gaat goed komen. Voor het eerst in 7 weken heb ik weer een beetje vertrouwen, vertrouwen in m'n lichaam. Gek eigenlijk. Ook wel logisch. Mn lichaam recoverde na de eerste miskraam ook in notime....
Nou dames, dank jullie wel in ieder geval

veel geluk met jullie zwangerschappen, KD ik hoop voor je dat het niet al te lang meer zal duren

-annette