abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59436255
Het is een ronde box (NL)/park (BE) , dat we in het begin gaan gebruiken als wieg. Daarvoor is er een speciaal matrasje bij + speciale matrasbeschermer en daarover moet er -in principe- nog een hoeslakentje (je kan niet elke keer die matrasbeschermer wassen als er een of ander ongelukje geweest is) en dat zoeken we dus . Zelf maken... In tegenstelling tot vele handige dames hier, moet ik daar niet aan beginnen, loopt fout af. Een rechthoekig hoeslakentje lijkt me minder veilig met alle fronsjes enzo die er dan in kunnen komen? Er bestaat wel een boxkleed/parklegger, maar da's wat er in moet liggen op het ogenblik dat je kindje er niet meer in slaapt (en het dus enkel nog als box/park gebruikt wordt ).
pi_59436300
liza; bij http://shop.babyenkind.nl/ hebben ze een aantal ronde boxkleden.
Zelf heb ik zo'n ronde babygym, en wil ik zelf nog een paar kleden maken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 16 juni 2008 @ 16:55:05 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59436331
Ah ok, ik snap het. Maar dan zou ik het toch eens navragen daar waar ze je dat matrasje etc. verkocht hebben. Het zou toch wel fijn zijn als ze dat ook zouden weten toch?
pi_59436611
Ja die dame heeft het zelf helemaal zitten zoeken en navragen en ze mailde me vandaag dit:

Wat betreft de bekleding voor het ronde park: er bestaat een ronde matrasbeschermer van Aerosleep. Hoeslakentjes vind ik echter nergens en men raadt me aan een hoeslaken te nemen van een rechthoekig bedje, dat dan wel niet 100% zal aansluiten. Voor de parkbekleding bestaat er een ronde parkinlegger van Timmy en Timboo (allebei zonder tekening of applicatie). Deze kost 72,10 euro. Van Timboo en Timmy bestaat er ook een parkomtrek, speciaal voor een rond park en deze kost 67.50 euro. Indien jullie dit willen kan dit uiteraard nog bijgevoegd worden.

vandaar mijn zoektocht

-Llewella, wat is dat zo'n boxkleed? Is dat hetzelfde als een hoeslaken? Ook met zo'n elastiek enzo?
  maandag 16 juni 2008 @ 17:13:51 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_59436746
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop

Wat gaat het hard hier met de berichtjes!

Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 juni 2008 @ 17:43:36 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_59437355
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 17:44:16 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59437369
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:

Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik zou sowieso je gezondheid voorop laten staan.. en dan neem ik aan dat elke werkgever wel enige coulantie toont voor dit soort dingen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59437521
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:43 schreef Troel het volgende:
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
Stom is dat he, registreren die dingen dan zo slecht of zetten ze m soms gewoon op de verkeerde plaats ofzo....
echt mega irritant dat zoiets je zo onzeker kan maken
  maandag 16 juni 2008 @ 18:01:23 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_59437743
Bij die voorweeen heb ik weet ik hoe lang dat ding zelf vastgehouden...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59437848
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:

minder werken zou geen probleem moeten zijn hoor: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35290
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 16 juni 2008 @ 18:09:00 #111
105850 Fuente
mamamuts
pi_59437893
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 18:43:16 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59438697
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:09 schreef Fuente het volgende:
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
ehh stom misschien dat ik het zeg, maar is een verklaring van je vk niet genoeg?? verdorie je moet al genoeg dingen ondergaan als je zwanger bent, laat dat in iig niet een niet-deskundige arts aan je buik frummelen .. daar zijn vk'z en gyns voor
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 16 juni 2008 @ 18:59:13 #113
105850 Fuente
mamamuts
pi_59439105
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:03:15 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59439217
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:59 schreef Fuente het volgende:
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
een telefoontje dat je een verklaring wil lijkt me voldoende, kreeg ik ook toen ik het ziekenhuis onder behandeling was voor mijn eerste (had toen een verklaring nodig voor de sociale dienst en ik kreeg hem zonder meer)

maandag 16 juni 2008 @ 19:08:38 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_59439360
Echt? Zonder dat ze je dan nog een keer gezien hebben voor je klachten zeg maar?
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:19:20 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59439649
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.

pi_59440006
Fuente, ik denk ook dat je met een telefoontje naar de vk de verklaring dat minder werken nodig is, geregeld hebt hoor !
Klinkt erg vervelend wat je aan klachten beschrijft trouwens

hier ben ik in 3dgn tijd geexplodeerd geloof ik !
nouja, zo voelt mijn buik nu tenminste.

ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
  maandag 16 juni 2008 @ 19:35:18 #118
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_59440186
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef DJMO het volgende:
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 16 juni 2008 @ 19:43:18 #119
105850 Fuente
mamamuts
pi_59440409
Een zwangerschapsverklaring heb ik al, die had ik sowieso nodig om zwangerschapsverlof te kunnen regelen.

Ik vraag het morgen wel allemaal even na, hoe en wat het nu verder moet.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2008 @ 19:55:50 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59440807
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
in het geval dat de VK al op de hoogte is van de klachten, hoef je volgens mij niet langs.. en ze wilden mij destijds ook een arbo arts laten voelen en prutsen aan mijn buik, maar dat heb ik mooi geweigerd.. die man of vrouw is niet opgeleid om zwangerschapsklachten te onderzoeken/onderkennem.. stel dat er ook maar iets fout gaat.. dan zit ik liever bij een VK of een gyn hoor..

pi_59440836
Met alleen een zwangerschapsverklaring kom je niet veel verder. En de kans dat je vk een verklaring afgeeft dat je minder móet werken, is vrij klein.

Als je zelf voelt dat het niet gaat, dan zou ik het in eerste instantie opnemen met je werkgever. Je hebt bijvoorbeeld ook recht op maximaal een uur extra pauze per dag (bij acht uur per dag werken). Misschien is daarin, na overleg iets mogelijk om je dag te verkorten bijv.

En anders kan je ook zelf contact opnemen met de arbo-arts en je (gedeeltelijk) ziek melden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 16 juni 2008 @ 19:57:38 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_59440874
Fuente, het handigst is het denk ik als je morgen met je leidinggevende overlegt om direct minder te gaan werken en dan ook direct naar de ha of vk gaan. Je hebt wel grote kans dat je ook nog naar de arbo arts moet, die dan nog info bij de vk op gaat vragen.

Veel sterkte met je klachten, het is niet niets. En je moet idd nog een tijdje, dus kun je lijkt me het beste nu al wat rustiger aan doen.
  maandag 16 juni 2008 @ 20:00:14 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_59440958
Mijn arbo arts wilde alleen met mij praten, niet aan me zitten hoor. Op verzoek van de arbo arts heeft mijn gyn een verklaring gegeven dat ik beter niet kon werken. Dat had ze ook zelf gezegd en als je echt veel pijn hebt, lijkt me niet dat een vk of gyn er moeilijk over zal doen.
pi_59442667
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:29 schreef marit1978 het volgende:
ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
Ik had me al gemeld vandaag hoor niets aan de hand hier

KD is denk ik of aan het bevallen, of druk met d'r schoonvader die in het ziekenhuis ligt

Balen dat je nu al last hebt Fuente! Hopelijk kun je in overleg wat minderwerken of wat meer pauze krijgen!
  maandag 16 juni 2008 @ 21:09:24 #125
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_59443130
LovelyLady:
Ik ben ook terug moeten gaan voor mijn suikertest. De eerste was ook niet goed.
Gelukkig bleek uit de tweede dat het toch geen zwangerschapssuiker was. Dus, het is niet zeker dat je hebt als je eerste test niet goed is.
pi_59444625
Libel, ik maak me er ook niet zo'n zorgen om, gaat me meer om het feit dat je weer een ochtend kwijt bent in het ziekenhuis. En wat gebeurt er als er zwangerschapssuiker geconstateerd wordt?
Dan moet ik voor die luttele 3 a 4 weekjes naar een dietiste? De VK zegt dat ik rustig aan moet doen, maar ondertussen wordt je overal naar toe gestuurd. Ik ben afhankelijk van OV, ik mag in me handen knijpen dat vriendlief zo'n flexible werkgever heeft.
Het zullen de hormonen wel zijn en ik snap echt wel dat iedereen het lief bedoeld maar op dit moment wordt ik er zo moe van, en dat terwijl ik helemaal niet zo ben.

KD hoe is het bij jou?? Is het dan eindelijk zover?
  maandag 16 juni 2008 @ 22:02:31 #127
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59444879
nee, nog niks hoor, vandaag alleen veel visite gehad.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:23:51 #128
81237 releaze
best of both worlds
pi_59451684
Heb een poosje zitten dubben over waar ik het zou neerzetten, maar doe hem toch maar in deze.

Zeven weken geleden miskraam gehad, was toen ruim vijf weken zwanger. Allemaal heel erg emotioneel en verdrietig, niet echt super kunnen verwerken want alas, ik werd gelijk weer zwanger. Zit nu in week 7 van zwangerschap nummer 2 en het is godskolere iedere dag teringstress. Mijn excuses voor de harde taal, maar ik word gek van de onzekerheid. Eerst de angst of het allemaal wel goed gaat, iedere dag een klein beetje bloedverlies, andere zwangerschapsverschijnselen, met andere woorden, onzekerheid alom. Ben ik van het weekend iets te hard uit mn dak gegaan en kreeg ik bloed. Veel bloed. Ik helemaal in paniek om miskraam nummer 2, dus heb ik gisteren de vlos gebeld en die zei no worries, dat komt door het dansen, baarmoedermond dun en gevoelig, zo lang het bruin is hoef je je geen zorgen te maken en anders had je nu al kramp gehad. Eindelijk was ik een beetje gerustgesteld. Naarmate de dag vorderde werd het bruine bloed steeds minder en gisteravond had ik helemaal nergens last van. Voorzichtig nog seks gehad, want met alle stress heb ik dat twee weken van me afgehouden.
En nu godverdomme vanmorgen wakker geworden en helderrood bloed. Zal vast geen contactbloeding zijn want anders was het bruin geweest. M'n stemming weer volledig omgeslagen naar absolute stress, zit hier 'gezellig' op mn werk naast alle verplichtingen door te wachten op miskraam nummer 2, ik wil gewoon naar huis, ik wil gewoon naar bed, de komende 48 uur m'n bewustzijn volledig uitschakelen en daarna wakker worden om te kijken of het wel of niet foute boel is. Ik word hier helemaal knettergek van. Ik heb geen enkel flauw idee hoe ik het miskraam spook weg kan krijgen, of ik dat uberhaupt zou moeten willen en kunnen.
Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.. "afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:31:40 #129
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59451754
releaze das ronduit klote. Hebje nu ook al krampen of is het alleen nog maar bloed?

Ik heb hier geen ervaring mee, er loopt hier ook een topic over miskramen,
Zwanger.... en dan gaat het mis #5 misschien heb je daar wat meer aan dan hier tussen de blije mutsen.
sterkte hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:35:57 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_59451796
Releaze, zou je via je verloskundige geen verwijzing kunnen krijgen voor een echo in het ziekenhuis? Jeetje, dit is toch niks zo! Sterkte meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_59451952
Releaze, wat erg! En wat Fuente zegt.
pi_59451983
Releaze, wat vreselijk. Ik heb die angst zelf ook een tijdje gehad (ben nu 8 weken zwanger) maar mijn miskraam lag niet meer vers in mijn geheugen, dat heeft wel geholpen. En ik heb geen bloedverlies.

Maar in jouw geval zou ik zéker vragen (eisen?) om een echo in het ziekenhuis. Hier heb je helemaal niks aan! Misschien kan je huisarts je helpen als je vk niets voor je wil of kan betekenen? Natuurlijk moet je afwachten, maar als je even binnenin kunt kijken (en dat kan dus, gelukkig hebben we tegenwoordig die mogelijkheid!) dan heb je meer zekerheid. En die zekerheid heb je nodig om óf met deze zwangerschap verder te kunnen óf het af te kunnen sluiten. Ik zou hier als ik jou was sterk op aandringen.

Heel veel sterkte
pi_59452331
Releaze, wat ontzettend rot, kan me voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid. Idd even de verloskundige bellen of de HA, probeer je verhaal rustig uit te leggen en wie weet kunnen ze wat voor je doen.
Succes!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:23:00 #134
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452559
Meis wat een narigheid als je je zo druk maakt maar kan het me heel goed voorstellen!
Ik weet zeker dat je een echo kunt laten maken om je misschien een beetje gerust te stellen!
Heb je het daar over gehad met je verloskundige?
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal toch goed zit!

Ik heb net contact gehad met het echo punt, ik ga aanstaande donderdag voor een echo (eerste), ik merk aan mezelf dat ik me echt heel erg druk maak of alles wel goed zit omdat ik me zo onwijs goed voel en geen zwangerschapskwaaltjes heb.
Inmiddels weet ik wel dat mijn moeder een kwaaltjes-loze zwangerschappen gehad heeft maar toch ben ik er niet gerust op.
Ga ermee slapen en sta ermee op, nu de tranen me echt heel hoog kwamen te zitten heb ik maar besloten de afspraak te vervroegen.
Gelukkig was dit geen enkel probleem!
De oorspronkelijke afspraak (3 Juli) heeft ze ook laten staan voor me zodat ik als deze echo goed is ik dan ook nog mag!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:30:49 #135
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59452678
Releaze, kun je niet naar het AMC? Volgens mij hebben ze daar net een poli geopend voor dit soort onzekere voorvallen. Je kunt allicht even informeren?
pi_59452716
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 09:34:49 #137
5428 crew  miss_sly
pi_59452757
Releaze, als je werkelijk in week 7 zit, zou ik echt een echo vragen. Bij een hele vroege zwangerschap kunnen ze inderdaad niets zien, maar bij 7 weken wel! Het verandert niks aan de situatie op zich, maar kan je wel duidelijkheid geven.

Hoop dat het meevalt en alles toch goed is. En als je zo naa rop je werk zit, zou ik naar huis gaan. Wel een beetje om jezelf denken, hoor

Fruppel, fijn dat je donderdag een echo hebt! Duidelijkheid zal goed doen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:35:33 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452768
Ik ben ook echt heel erg blij dat ik al zo snel terecht kan! Heb echt even bevestiging nodig. Zou zomaar kunnen dat ik ook na een paar dagen het niet meer geloof maar dan heb ik iedergeval met eigen ogen kunnen zien of het goed zit!
Natuurlijk weet ik wel dat je ook zonder kwaaltjes zwanger kunt zijn maar het maakt me zo onzeker!
pi_59452807
Fruppel, ik ben jaloers! Ik wil ook... Maar ik ben braaf geduld aan het oefenen tot 3 juli en dat gaat eigenlijk best aardig. Het helpt ook mee dat ik wel kwaaltjes heb, ik voel me echt zwanger.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:42:24 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59452898
Jore als ik me echt zwanger zou voelen dan had ik het ook met gemak gered hoor tot de 3de!
Niet jaloers zijn hoor!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:44:17 #141
105850 Fuente
mamamuts
pi_59452933
Fijn dat je wat eerder kan Fruppel!
Sara
Merel
Ukje
pi_59453047
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:32 schreef Estrys het volgende:
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
Echo's blijven spannend, maar wel leuk! Veel plezier vanmiddag! Post je nog een foto?

@Releaze: contactbloedingen zijn volgens mij wél helderrood. Het is namelijk vers bloed (helderrood dus) uit een gesprongen vaatje bij de baarmoedermond.
Ik heb het zelf ook een keer gehad (oorzaak ook seks), later in de zwangerschap en dat was ook helderrood. Toen de verloskundige gebeld en die zei dat het niet erg was, zolang het niet bleef bloeden en ik geen krampen had. Maar ik zou inderdaad wel even bellen hoor, al die stress is tenslotte ook niet goed voor je beeb!
pi_59453049
KD, vandaag uitgerekend! Spannend
Hoe gaat het? En Mrien? En Bla?
pi_59453075
Releaze sterkte

Fijn dat je eerder mag Fruppel!

Alles nog rustig hier, zometeen weer naar de verloskundige (om 11:40)..
Vanmiddag maar een beetje aanklooien bij schoonmoeders en vanavond voetbalkijken, dan komen we de dag wel weer door..
Zal vandaag dus waarschijnlijk niet meer kunnen posten, maar dat komt dus hierdoor (en dat de computer op zolder staat, is me aan het eind van de dag wel ietsjes te ver)
pi_59453215
Jaja

Sterkte bij de VK!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 10:25:36 #146
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59453842
Releaze heel veel sterkte....

Fruppel wat fijn dat je donderdag al een echo krijgt!!
Make love, not war ☮
pi_59454704
Releaze; ik zou gewoon meteen de vk bellen voor toch een echo/afspraak, voor je eigen gemoedsrust, want daar zijn ze ook voor.
Qua helder bloed, zoals al gezegd, dat kan dus wel een contactbloeding zijn. Omdat als je zwanger bent de boel beter doorbloed raakt, kwetsbaarder kan worden, en er een vaatje kan springen.

Fruppel, fijn dat je eerder terecht kan!! Zwangerschapskwaaltjes kunnen lastig zijn, maar het gebrek eraan ook

Ik heb inmiddels de laptop beneden geinstalleerd staan, hoef ik niet steeds 2 trappen op
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59454744
Releaze, wat ongelofelijk k*t, kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt.
Sommige vrouwen moeten het ook wat rustiger aan doen van het moment dat ze zwanger zijn (dus niet meer uit je dak gaan met dansen, voorzichtig vrijen etc...). Alleszins, het belangrijkste is dat je nu gerustgesteld wordt. Desnoods ga je gewoon naar spoed?

Frups, frups, frups, gewoon geloven dat alles goed gaat! En blij zijn dat je niet veel kwaaltjes hebt? Waarom zou het niet goed zitten misschien? Goed dat je die echo kon vervroegen.

En nu hop Mrien en KD! Verse babies!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:01:01 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_59454756
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:23 schreef releaze het volgende:

Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.. "afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
De trams rijden! Ik hoorde er net eentje langskomen Zit je bij de Lekbrug?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:24:08 #150
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59455350
Het is denk ik gewoon nooit goed genoeg kwaaltjes zou ik ook niet leuk vinden maar dit ook niet!
pi_59455677
Releaze sterkte!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:44:01 #152
105850 Fuente
mamamuts
pi_59455873
Ik heb de verloskundige gebeld voor de bekkenklachten, en zij heeft me een vewijzing gegeven voor mensendieck fysiotherapie. Daar kan ik donderdag al terecht!
Hoeveel en hoe ik ga werken gaat dan ook in overleg met de fysio, dus dat is dan even afwachten. Ben benieuwd of ze me verder kunnen helpen.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:53:55 #153
81237 releaze
best of both worlds
pi_59456099
Dank jullie wel voor jullie reacties meiden!

Ik bloed nogsteeds, maar ik heb niet echt krampen. Heb ook niet het idee op dit moment dat het erger wordt, maar het is zeker ook niet minder. Bloed is nog steeds helderrood. Vanmorgen had ik een aantal belangrijke afspraken dus ik heb net de vlos kunnen bellen en ik kan vanmiddag half vier terecht! Ben nu mensen aan het optrommelen om me daar naartoe te kunnen rijden, ik kan op dit moment niet echt van de trams op aan. Ik las ergens dat ze sporadisch reden ofzo... iig, belangrijke afspraak die ik niet wil missen. Allebei mn ouders zijn bereid me er naartoe te rijden, maar wil liever met vriendlief (tis natuurlijk ook zijn kind) dus die gaat het nu overleggen met z'n baas.

Poeh, ik ben echt benieuwd. Ik ben blij dat ik vandaag nog terecht kan, echt heel blij. Ik hoop dat het nieuws ook duidelijk is, miskraam of springlevend. Dan kan ik gewoon verder. Nu sta ik gewoon stil..

Zit er al iets van beweging in een vruchtje van 7 weken? of alleen een kloppend hartje?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:57:03 #154
114177 Diaan73
pi_59456191
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:53 schreef releaze het volgende:
Dank jullie wel voor jullie reacties meiden!

Ik bloed nogsteeds, maar ik heb niet echt krampen. Heb ook niet het idee op dit moment dat het erger wordt, maar het is zeker ook niet minder. Bloed is nog steeds helderrood. Vanmorgen had ik een aantal belangrijke afspraken dus ik heb net de vlos kunnen bellen en ik kan vanmiddag half vier terecht! Ben nu mensen aan het optrommelen om me daar naartoe te kunnen rijden, ik kan op dit moment niet echt van de trams op aan. Ik las ergens dat ze sporadisch reden ofzo... iig, belangrijke afspraak die ik niet wil missen. Allebei mn ouders zijn bereid me er naartoe te rijden, maar wil liever met vriendlief (tis natuurlijk ook zijn kind) dus die gaat het nu overleggen met z'n baas.

Poeh, ik ben echt benieuwd. Ik ben blij dat ik vandaag nog terecht kan, echt heel blij. Ik hoop dat het nieuws ook duidelijk is, miskraam of springlevend. Dan kan ik gewoon verder. Nu sta ik gewoon stil..

Zit er al iets van beweging in een vruchtje van 7 weken? of alleen een kloppend hartje?
Wat fijn dat je vanmiddag al terecht kunt met 7 weken zou je een boontje en een kloppend hartje moeten kunnen zien.....

Heel veel succes vanmiddag!
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:03:29 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59456335
Relaeaze wat fijn dat je nog even terecht kan vanmiddag. Sterkte nogmaals.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:15:13 #156
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59456640
Ben heel erg blij dat je vandaag al terecht kunt! Sterkte meis!
pi_59456846
Realize heel veel sterktte, fijn dat je straks al terecht kunt
Ik hoop dat je vanmiddag iets moois te zien krijgt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:24:57 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_59456904
Wat fijn dat je vanmiddag al kunt releaze! Met 7 weken zie je een boontje met een kloppend hartje als het goed is.
Ik heb deze zwangerschap ook veel last van bloedverlies. Eerst bruin bloed en 2 weken geleden, uit het niets, een lading vers bloed waar ik enorm van schrok. Het liep er in straaltjes uit. Direct naar het ziekenhuis en echo gehad en die was goed! Ik hoop dat het bij jou net zo zal gaan. Hou er wel rekening mee dat ook als je een kloppend hartje ziet, de vk waarschijnlijk zal zeggen dat het nu goed is, maar dat het, gezien de prille zwangerschap, nog geen absolute garantie is dat het goed blijft gaan. Dat vond ik nogal een domper en ik kan me voorstellen dat het in jouw situatie nog rotter is om te horen.

Fuente, ik hoop voor je dat de fysio helpt!
pi_59457154
Releaze, fijn dat je toch vandaag terecht kan. Ik duim voor je dat alles goed is!
pi_59457547
Fijn dat je vanmiddag al terecht kunt Releaze!

Hopelijk helpt de fysio Fuente!

Toch even naar zolder gelopen Terug van de VK, bloeddruk was wat hoger ditmaal, maar vond ze geloof ik niet heel erg, ze zei dat het aan het einde van de zwangerschap wel vaker voorkwam (150/85, normaal heb ik iets van 130/80 ofzo).
Omdat ik met lekkere krampen binnen kwam heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan, conclusie daaruit is dat de baarmoedermond in ieder geval nog mooi dicht zit..
Dinsdag heb ik weer een afspraak (mocht die natuurlijk nog nodig zijn tegen die tijd)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 13:04:00 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59457861
sterkte releaze, ben net een beetje aan het bijlezen.. met zeven weken had ik overigens dit als echo. wel fijn dat je vanmiddag al terecht kan, ik hoop op goed nieuws voor je!

hoe gaat het met de rest?? (heb nog niet alles bijgelezen) ik werd wakker met een stijve nek en schouder, uiteraard pijn in mijn rug en bil, en hoofdpijn omdat ik om de drie uur wakker werd vannacht.. een baggernacht dus ...

pi_59458099
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 13:22:41 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59458384
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
ik kreeg er eentje bij 7 weken, maar dat kan ook komen omdat ze niet zeker wisten of ik nou zeven of elf weken zwanger was, omdat mijn laatste menstruatie nogal vaag was...

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 13:23:44 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59458416
trouwens frups fijn dat jij ook eerder terecht kunt, zal wel een verademing zijn als je echt kunt zien dat je zwanger bent

dinsdag 17 juni 2008 @ 13:31:54 #165
114177 Diaan73
pi_59458646
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
Make love, not war ☮
pi_59458750
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
Heb ik wel zo ongeveer gehad, d8 dat dat standaard was
bij 10, 14 en 20 weken
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:38:39 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_59458845
Blij dat je terecht kan releaze!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 13:41:56 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59458942
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
ik heb er nu al drie gehad bij 7 weken (om te kijken of ik zwanger was) bij 10 weken en 2 dagen om de precieze duur te bepalen, en bij twaalf weken om het hartje te controleren (deed mijn verlos met het echoding) en ik krijg drie juli weer een echo...

maar ik neem aan dat dat per persoon verschillend is...

pi_59459009
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.

Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:50:39 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_59459215
Freecel, het is dat ik me al goed ingelezen had, maar tijdens mijn vorige zwangerschap en ook nu heeft nog niemand tegen mij gezegd dat filet americain en dat soort spul afgeraden wordt. Er wordt er blijkbaar al vanuit gegaan dat je dat al weet...
De 8 weken afspraak vond ik dan ook best nutteloos. De echo was super natuurlijk, maar verder bloeddruk opnemen en wat standaard vraagjes (rook je? drink je alcohol? enz) en dat was het.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:52:39 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_59459269
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.

Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 13:57:25 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459425
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:

ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier

dinsdag 17 juni 2008 @ 13:57:47 #173
114177 Diaan73
pi_59459434
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb er nu al drie gehad bij 7 weken (om te kijken of ik zwanger was) bij 10 weken en 2 dagen om de precieze duur te bepalen, en bij twaalf weken om het hartje te controleren (deed mijn verlos met het echoding) en ik krijg drie juli weer een echo...

maar ik neem aan dat dat per persoon verschillend is...
Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....

VK is nu al bij 8-10 weken toch?
Make love, not war ☮
pi_59459436
Goh hier had ik nog niet gekeken. Onze dochter is uitgerekend op 19 juli Ik ga hier maar vaker lezen!
  Moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 13:59:41 #175
5428 crew  miss_sly
pi_59459486
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:01:07 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459515
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....

VK is nu al bij 8-10 weken toch?
ik was met de test vrij snel, ik was al eerder overtijd geweest, maar toen was dat stress (opmezelf gaan wonen enzo) dus toen ik bij huisarts was geweest omdat test positief was, gelijk vk gebeld, en een eerste echo gehad om te kijken of ik wel echt zwanger was, om dat overtijd zijn door stress uit te sluiten (hoop dat ik zo duidelijk uitleg )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:03:11 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459564
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

juh maar ik heb het nu over biefstuk die wel doorbakken is ik eet geen rauwe dingen meer
bij mijn vorige bevalling moest ik trouwens van de kraamzorg/vk (weet even niet meer wie) express biefstuk eten omdat mijn ijzer te laag was ofzo.. mens stuurde mijn ex gewoon naar de slager om het te gaan halen

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:03:16 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_59459569
quote:

[..]

Roos vlees is dan ook rauw Biefstuk is prima, als het volledig doorbakken is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:03:27 #179
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59459575
Ik had met 5 1/2 week mijn eerste afsrpaak bij de verloskundige, puur informatief en daar werd heel specifiek aangehaald of ik op de hoogte was qua eten, drinken en andere zaken.
Maar begrijp nu dat dat dus niet standaard is.
Mijn volgende afspraak heb ik overigens wel met 12 weken pas!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:04:15 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_59459592
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Standaard is tussen 8 en 12 weken en bij 20 weken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59459639
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook? Vreemd!
Bij mij was de eerste afspraak met de verloskundige redelijk uitgebreid, maar dat kwam ook door een complete medische vragenlijst waar we doorheen moesten worstelen Maar het was dus pas bij 12 weken en ná de eerste echo.

edit: quote toegevoegd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:15 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459688
@troel dat bedoel ik, mijn nichtjes aten dus helemaal geen rood vlees meer.. terwijl de ene wel gewoon is door blijven roken. ik ben zo veel mogelijk geminderd met roken, en ik probeer het nog elke dag verder te minderen, maar geen rood vlees meer ik moet er niet aan denken ...

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:34 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_59459701
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:05 schreef freecell het volgende:
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook? Vreemd!
Bij mij was de eerste afspraak met de verloskundige redelijk uitgebreid, maar dat kwam ook door een complete medische vragenlijst waar we doorheen moesten worstelen Maar het was dus pas bij 12 weken en ná de eerste echo.
Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:08:22 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59459723
releaze , dikke knuffel meis!

Hier nog niks overigens, kan alleen haast niet mere lopen.
Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!
Donderdag mag ik weer naar de vlos

O'ja, ik ben dus KD.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:17 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459750
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:

Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!

O'ja, ik ben dus KD.
nieuwe nick aangemeten??
overigens.. sterkte met het lopen enzo.. opstaan doet mij gelukkig alleen smorgens pijn.. ik hoop dat je je kindje snel in je armen mag sluiten meis

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:10:46 #186
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59459791
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:

O'ja, ik ben dus KD.
ik dacht babynieuws (in de gedachtengang dat man de 'nieuwe' nick niet wist en de oude wel )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59459818
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschap
Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?
Ik bedoel: ik was 'ineens' zwanger. En pas bij de eerste afspraak (met 12 weken) vroeg de verloskundige dus of ik ook foliumzuur slikte. Dat deed ik dus inmiddels wel, mee begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was, maar voor hetzelfde geld weet je dat soort dingen niet. En ik denk dat de groep mensen die dat soort dingen niet weet, véél groter is dan je denkt.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:13:37 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_59459882
Daarom gaan er ook stemmen op een ssort prezwangerschaps bureau in te richten, waar mensen met een zwangerschapswens naar toe kunnen voor advies. Lijkt mij geen slecht idee.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:13:42 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59459886
quote:

[..]

ik een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
je neemt wel graag risico's he?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:45 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_59459915
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
pi_59459933
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt:

Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.

Oh enne Hoi Crumpet!
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:15:41 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59459937
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

nieuwe nick aangemeten??
overigens.. sterkte met het lopen enzo.. opstaan doet mij gelukkig alleen smorgens pijn.. ik hoop dat je je kindje snel in je armen mag sluiten meis
oude nick eigenlijk.

dank je wel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:16:50 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59459959
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

je neemt wel graag risico's he?
heb je even doorgelezen??? alleen als hij goed gebakken is enzo het enige risico wat ik bewust loop is dat roken, wat ik overigens ook nog steeds verder probeer te minderen..

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:18:17 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59459994
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
Dat is waar, maar heb al meer vreemde dingen gelezen dus reageer misschien wat overtrokken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:18:41 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59460007
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

Klopt:

Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.

Oh enne Hoi Crumpet! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker meelezen inderdaad! Je mag ook in het lijstje in de OP als je wil; dan moet je maar even een gil geven.
webkim .. ik weet uit zeer betrouwbare bron dat crumpet de papa is (we zijn samen crew geweest op de FP) of hij in de op wil samen zijn vrouwtje weet ik niet

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:20:53 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_59460061
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?
Ik bedoel: ik was 'ineens' zwanger. En pas bij de eerste afspraak (met 12 weken) vroeg de verloskundige dus of ik ook foliumzuur slikte. Dat deed ik dus inmiddels wel, mee begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was, maar voor hetzelfde geld weet je dat soort dingen niet. En ik denk dat de groep mensen die dat soort dingen niet weet, véél groter is dan je denkt.
Ik ken het Maar ik wist al halverwege mijn tienerjaren dat je bepaalde dingen niet moest eten tijdens een zwangerschap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:20:59 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59460063
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
vroeger at ik hem altijd rose, maar nu dus doorbakken, omdat ik het gewoon lekker vlees vind en met een uitje en champignos in een pepersausje ....
* DJMO krijgt acuut honger

pi_59460140
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

Klopt:

Oh enne Hoi Crumpet!
Hoi. Ja mijn vrouw is dus zwanger inderdaad haha. Je mag mij erbij plaatsen hoor in OP (als je wilt natuurlijk).
pi_59460223
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef cattie het volgende:
Daarom gaan er ook stemmen op een ssort prezwangerschaps bureau in te richten, waar mensen met een zwangerschapswens naar toe kunnen voor advies. Lijkt mij geen slecht idee.
Op zich een goed plan, maar volgens mij zit je dan wéér net naast de doelgroep...
Daar gaan namelijk mensen heen die heel bewust over zwanger worden nadenken en dat zijn nu juist de mensen die zich ook wel inlezen zodra ze weten dat ze zwanger zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 juni 2008 @ 14:27:54 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59460233
btw webkim.. toxoplasmose .. dat was toch ook met kattenbak verschonen en in de tuin werken???
(ik heb overigens ook geluk dat ik een tante heb die jarenlang onderwijzeres gezondsheidsdingus is geweest)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')