ik zou sowieso je gezondheid voorop laten staan.. en dan neem ik aan dat elke werkgever wel enige coulantie toont voor dit soort dingenquote:Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop
Wat gaat het hard hier met de berichtjes!
Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
Stom is dat he, registreren die dingen dan zo slecht of zetten ze m soms gewoon op de verkeerde plaats ofzo....quote:Op maandag 16 juni 2008 17:43 schreef Troel het volgende:
Bla, ik had ook dat de CTG nauwelijks bewegingen vastlegde. Zelfs niet toen er echt overduidelijke weeen waren en je het gewoon aan mijn buik kon zien.
minder werken zou geen probleem moeten zijn hoor: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35290quote:Op maandag 16 juni 2008 17:13 schreef Fuente het volgende:
Een boxkleed is een soort dikke deken, met meestal een leuk printje erop
Wat gaat het hard hier met de berichtjes!
Ik heb even een vraag. Ik heb erg veel last van mijn bekken en schaambot. Bij Sara had ik dit ook, maar niet vergelijkbaar met nu. Ik werk momenteel 38 uur (de bedoeling is dat ik over 3 weken een dag minder ga werken), maar ik trek het absoluut niet meer. Ik kan niet goed zitten (heb zittend beroep) en ga met name ;s avonds echt stuk van de pijn.
Wat nu? Ik wil morgen eerst naar de HA gaan, de verloskundige raadt fysio aan, maar hoe ga ik dit oplossen met mijn werk? Ik ben uitzendkracht, dus ergens ook wel bang dat ik hier problemen mee krijg. Anderzijds gaat dit zo gewoon niet goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
ehh stom misschien dat ik het zeg, maar is een verklaring van je vk niet genoeg?? verdorie je moet al genoeg dingen ondergaan als je zwanger bent, laat dat in iig niet een niet-deskundige arts aan je buik frummelen .. daar zijn vk'z en gyns voorquote:Op maandag 16 juni 2008 18:09 schreef Fuente het volgende:
Ok, dan ga ik het morgen bespreken op m'n werk, en meteen even een afspraak maken met de HA, ik neem aan dat ik dan ook naar de arboarts via mijn werk moet toch?
Ik ga me er ook niet meer druk om maken. Ik vind het wel even goed zo, ik moet nog een behoorlijke tijd voor ik beval dussuh...
een telefoontje dat je een verklaring wil lijkt me voldoende, kreeg ik ook toen ik het ziekenhuis onder behandeling was voor mijn eerste (had toen een verklaring nodig voor de sociale dienst en ik kreeg hem zonder meer)quote:Op maandag 16 juni 2008 18:59 schreef Fuente het volgende:
Is op zich ook zo, maar ik moet pas over 2 weken naar de VK, en ik vind het ook zo wat om hier een extra afspraak voor te maken.
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:19 schreef DJMO het volgende:
ik kon die verklaring toen zo ophalen, weet niet hoe nu gaat natuurlijk, maar ik had toen ook niet echt supverveel klachten, alleen rugklachten, maar de zwangerschapsverklaring kreeg ik zo mee.
in het geval dat de VK al op de hoogte is van de klachten, hoef je volgens mij niet langs.. en ze wilden mij destijds ook een arbo arts laten voelen en prutsen aan mijn buik, maar dat heb ik mooi geweigerd.. die man of vrouw is niet opgeleid om zwangerschapsklachten te onderzoeken/onderkennem.. stel dat er ook maar iets fout gaat.. dan zit ik liever bij een VK of een gyn hoor..quote:Op maandag 16 juni 2008 19:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Een zwangerschapsverklaring is iets heel anders dan een verklaring die je kan gebruiken om minder te hoeven werken. Lijkt me niet meer dan normaal dat je in het laatste geval in ieder geval even langsgaat bij VK of arbo-arts voor een check-up.
Ik had me al gemeld vandaag hoorquote:Op maandag 16 juni 2008 19:29 schreef marit1978 het volgende:
ehm...wááááár is KD !?
wááááár is Mrien !?
Echo's blijven spannend, maar wel leuk! Veel plezier vanmiddag! Post je nog een foto?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:32 schreef Estrys het volgende:
fijn Fruppel dat je eerder mag komen, 3 juli is ook nog wel erg ver weg. Wij kregen een echo met 8 weken maar dat was ook alleen omdat ze bij de VK zelf de echo's maken, dan kijken ze even snel. Maar het is fijn om te zien dat alles op schema loopt, alleen na drie dagen begonnen alle twijfels weer van voor af aan bij mij haha. Ik moet vanmiddag voor de termijn echo, toch weer spannend!
De trams rijden! Ik hoorde er net eentje langskomenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:23 schreef releaze het volgende:
Zo nog maar eens de vlos bellen, maar wat kan die nog voor me betekenen.."afwachten". Er zijn geen open plaatsen bij ze, en zelfs als dat wel zo is kan ik nu niet meer van Amsterdam naar Ijsselstein komen want kut ovstaking. godver!
Wat fijn dat je vanmiddag al terecht kuntquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:53 schreef releaze het volgende:
Dank jullie wel voor jullie reacties meiden!
Ik bloed nogsteeds, maar ik heb niet echt krampen. Heb ook niet het idee op dit moment dat het erger wordt, maar het is zeker ook niet minder. Bloed is nog steeds helderrood. Vanmorgen had ik een aantal belangrijke afspraken dus ik heb net de vlos kunnen bellen en ik kan vanmiddag half vier terecht! Ben nu mensen aan het optrommelen om me daar naartoe te kunnen rijden, ik kan op dit moment niet echt van de trams op aan. Ik las ergens dat ze sporadisch reden ofzo... iig, belangrijke afspraak die ik niet wil missen. Allebei mn ouders zijn bereid me er naartoe te rijden, maar wil liever met vriendlief (tis natuurlijk ook zijn kind) dus die gaat het nu overleggen met z'n baas.
Poeh, ik ben echt benieuwd. Ik ben blij dat ik vandaag nog terecht kan, echt heel blij. Ik hoop dat het nieuws ook duidelijk is, miskraam of springlevend. Dan kan ik gewoon verder. Nu sta ik gewoon stil..
Zit er al iets van beweging in een vruchtje van 7 weken? of alleen een kloppend hartje?
ik kreeg er eentje bij 7 weken, maar dat kan ook komen omdat ze niet zeker wisten of ik nou zeven of elf weken zwanger was, omdat mijn laatste menstruatie nogal vaag was...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:13 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je ook snel terecht kunt, hoop op een geruststelling voor je. Eigenlijk stom he dat je in principe pas een eerste echo krijgt bij de 12 weken. Drie maanden af gaan zitten wachten is eigenlijk niet menselijk.
Heb ik wel zo ongeveer gehad, d8 dat dat standaard wasquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook belachelijk.... maar aan de andere kant, na 12 weken kunnen ze ook zeggen dat het goed zit en "vaak" goed zal gaan. Bij 7 weken kan er nog heel veel gebeuren. Eigenlijk zouden ze 3 echo's moeten doen: 7, 12 en 20 weken.
Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.
Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hierquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef freecell het volgende:
Die echo vind ik nog één ding. Wat ik écht raar vind, is dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige gaat. Dus ná de eerste echo.
Juist in die eerste drie maanden heb je informatie nodig volgens mij en wil je daar zó graag heen! Maar nee hoor, eerst drie maanden wachten.
Met als extra risico dat sommige mensen filet americiain eten ed, omdat ze simpelweg niet weten dat dat niet handig is.
Ik bedoel: zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan google-en (googlelen? googleën?) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb er nu al drie gehad
bij 7 weken (om te kijken of ik zwanger was) bij 10 weken en 2 dagen om de precieze duur te bepalen, en bij twaalf weken om het hartje te controleren (deed mijn verlos met het echoding) en ik krijg drie juli weer een echo...
maar ik neem aan dat dat per persoon verschillend is...
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
ik was met de test vrij snel, ik was al eerder overtijd geweest, maar toen was dat stress (opmezelf gaan wonen enzo) dus toen ik bij huisarts was geweest omdat test positief was, gelijk vk gebeld, en een eerste echo gehad om te kijken of ik wel echt zwanger was, om dat overtijd zijn door stress uit te sluiten (hoop dat ik zo duidelijk uitlegquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Standaard is bij 12 en 20 weken. Tenzij er iets medisch aan vooraf gaat, dan krijg je de echo eerder.....
VK is nu al bij 8-10 weken toch?
juh maar ik heb het nu over biefstuk die wel doorbakken isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.
Roos vlees is dan ook rauwquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kreeg die info van mijn huisarts,mijn beide nichten (eentje is inmiddels bevallen, de ander moet nog een maand) die aten zelfs geen rood vlees meer. ik eet gewoon alles, behalve rauwe dingen en rauwmelkse kazen. ik moet er niet aan denken om alleen maar kip enzo te eten.. een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Standaard is tussen 8 en 12 weken en bij 20 weken.
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, da's nog niets. Ik kwam bij de gynacoloog (had nog geen verloskundige gezien omdat ik doorverwezen werd door de internist) en de eerste vraag die gesteld werd was of we een combitest wilden.
Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschapquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:05 schreef freecell het volgende:
Zonder verdere voorlichting of wat dan ook?Vreemd!
Bij mij was de eerste afspraak met de verloskundige redelijk uitgebreid, maar dat kwam ook door een complete medische vragenlijst waar we doorheen moesten worstelenMaar het was dus pas bij 12 weken en ná de eerste echo.
nieuwe nick aangemeten??quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:
releaze , dikke knuffel meis!
Hier nog niks overigens, kan alleen haast niet mere lopen.
Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!
Donderdag mag ik weer naar de vlos
O'ja, ik ben dus KD.
ik dacht babynieuwsquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef snakelady het volgende:
releaze , dikke knuffel meis!
Hier nog niks overigens, kan alleen haast niet mere lopen.
Tussen mijn benen voelt het helemaal beurs, opstaan doet pijn en het brand verschrikkelijk!
Donderdag mag ik weer naar de vlos
O'ja, ik ben dus KD.
Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou gaat men er tegenwoordig ook van uit dat je al voordat je zwanger wilt worden foliumzuur gebruikt en je dus inleest over wat je wel en niet kan doen tijdens een zwangerschap
je neemt wel graag risico's he?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik een goed biefstukje gaat er maar al te graag in hier
Klopt:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een niet goed doorbakken biefstukje, is rauw vlees.
oude nick eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
nieuwe nick aangemeten??
overigens.. sterkte met het lopen enzo.. opstaan doet mij gelukkig alleen smorgens pijn.. ik hoop dat je je kindje snel in je armen mag sluiten meis
heb je even doorgelezen??? alleen als hij goed gebakken is enzoquote:
Dat is waar, maar heb al meer vreemde dingen gelezen dus reageer misschien wat overtrokken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
webkim .. ik weet uit zeer betrouwbare bron dat crumpet de papa isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Klopt:
Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.
Oh enne Hoi Crumpet!Gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker meelezen inderdaad! Je mag ook in het lijstje in de OP als je wil; dan moet je maar even een gil geven.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, daar kan je bij veel mensen inderdaad wel vanuit gaan, maar ik denk dat je dan ook een hele groep te hoog inschat?
Ik bedoel: ik was 'ineens' zwanger. En pas bij de eerste afspraak (met 12 weken) vroeg de verloskundige dus of ik ook foliumzuur slikte. Dat deed ik dus inmiddels wel, mee begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was, maar voor hetzelfde geld weet je dat soort dingen niet. En ik denk dat de groep mensen die dat soort dingen niet weet, véél groter is dan je denkt.
vroeger at ik hem altijd rose, maar nu dus doorbakken, omdat ik het gewoon lekker vlees vind en met een uitje en champignos in een pepersausje ....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef cattie het volgende:
Het is net hoe je je biefstuk eet. Ik ben van de half rauwe biefstuk, dus dat eet ik niet meer, maar als je altijd doorbakken eet, kan dat geen kwaad.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Klopt:
Rauwe voedingsmiddelen: rauw of halfdoorbakken vlees (filet americain, rode biefstuk, rosbief etc.) kan de gevaarlijke listeria-bacterie bevatten. Ook loop je het risico toxoplasmose op te lopen. Besmetting kan ernstige gevolgen hebben voor je baby.
Oh enne Hoi Crumpet!![]()
Op zich een goed plan, maar volgens mij zit je dan wéér net naast de doelgroep...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef cattie het volgende:
Daarom gaan er ook stemmen op een ssort prezwangerschaps bureau in te richten, waar mensen met een zwangerschapswens naar toe kunnen voor advies. Lijkt mij geen slecht idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |