dus enzo!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 08:29 schreef Inderdaad het volgende:
Ja, maar kan ik dan het beste gewoon brood eten nu en als ik terug kom (2 uur) met de rijst beginnen en met dan daaraan houden? Of heet dat weer geen zin?
Als vandaag voor jou een werkdag is, zou ik niet op het weekend-rooster overstappen. Just my 2 cents.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 08:23 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Hmm, ik moet om half 10 weg (bijbaantje), haal ik het nog wel? Anders ga ik nu over op het dagrooster.. Uitkijken met de soja dus, oke.
Ik kon er niet echt van genieten. Was inwendig boos dat mijn eetplannetje in de war was geschoptquote:
Ja, voor mij is er weinig verschil tussen werkweek en weekend. Veel mensen eten in het weekend slechter dan doordeweeks, maar dat is hier niet zo. Kan me voorstellen dat dat, als ik eenmaal afgestudeerd ben, wel anders is. Dan neem ik in het weekend misschien wat meer de tijd een culinair hoogstandje te bereidenquote:Succes met balansen. Balansweekendjes vind ik altijd zoveel moeilijker dan een balans-werkdag maar dat zal voor jou als afstuderende weinig verschil uitmaken denk ik?
Goh, je lijkt mij wel gisteravondquote:Op zaterdag 14 juni 2008 08:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kon er niet echt van genieten. Was inwendig boos dat mijn eetplannetje in de war was geschopt. En tompouchen lust ik ook helemaal niet eigenlijk, maar ik had zoiets van: "Als ik toch slecht bezig ben, laat ik me dan maar meteen volproppen!". En steeds aan dit topic denken hè
![]()
.
Gossie !quote:Op zaterdag 14 juni 2008 08:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kon er niet echt van genieten. Was inwendig boos dat mijn eetplannetje in de war was geschopt. En tompouchen lust ik ook helemaal niet eigenlijk, maar ik had zoiets van: "Als ik toch slecht bezig ben, laat ik me dan maar meteen volproppen!". En steeds aan dit topic denken hè
![]()
.
Ja, dat heb ik dus niet meer. Voorheen kon ik ook wel een zak leegeten, niet omdat ik het zo lekker vond of omdat ik nog niet verzadigd was, maar omdat nu eenmaal in m'n hoofd zat dat die zak léég moest. Nu ben ik gewoon gestopt op het moment dat ik verzadigd was en dat ging prima dusquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Goh, je lijkt mij wel gisteravond"als ik één handje chips neem kan ik net zo goed de hele zak leegeten".
Nee, ik had die tompouche en die chips toch wel genomen, balansdag of niet. Toen ik net begonnen was met balansdagjes houden, had ik wel veel meer trek 's avonds en ging ik juist meer eten. Voor mij ook reden om te concluderen dat balansdagjes kennelijk niet voor mij waren weggelegd. Maar op een gegeven moment sloop er een balansdag in en toen merkte ik dat helemaal niet meer zo obsessief met eten bezig was als voorheen.quote:Denk je trouwens niet dat je gisteren overdag veel te weinig hebt gegeten, met alleen dat fruit, en dat je daarom 's avonds zo uit je dak bent gegaan? Dat heb ik meestal wel in ieder geval, dat ik het beter gelijkmatig kan verdelen, dan heb ik 's avonds ook geen gekke dingen meer..
Het enige ongezonde wat hier in de koelkast ligt is extra belegen kaasquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:36 schreef -marz- het volgende:
Haha! Hier ligt de koelkast voor bier, rose, kaas en chorizo. Ga dat maar eens negeren als stiekeme alcoholist en lekkerbek.
Gelukkig ben ik sterkmaar ik ga die koelkast echt niet vertroetelen met een sopje nu.
Juist. Een avond voetbal kijken is een snaaimoment bij uitstek, maar ik zat simpelweg véél te vol van al het eten overdag. Ik heb niets meer gegeten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Denk je trouwens niet dat je gisteren overdag veel te weinig hebt gegeten, met alleen dat fruit, en dat je daarom 's avonds zo uit je dak bent gegaan? Dat heb ik meestal wel in ieder geval, dat ik het beter gelijkmatig kan verdelen, dan heb ik 's avonds ook geen gekke dingen meer..
Egg fried rice.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:35 schreef Viking84 het volgende:
Mij lijkt zo'n rijstmaaltijd toch ook wel eens lekker, nu ik jullie er zo over hoor praten.
Als je de pindasaus zelf maakt; mag je rijst ook gewoon met pindasaus eten hoor. Heel voedzaam.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:40 schreef Lastpost het volgende:
Van rijst krijg ik spontaan de bibbers, dat krijg ik echt alleen weg met de nodige pindasaus.
Hier helpen de rest van m'n huisgenoten me een handje door me gewoon achter te laten thuis met een lege kast, zo kom je ook niet aan verleidingen toe.
Alleen zo jammer dat er zelfs geen brood ligt, moet ik nog boodschappen doen én nog werken ook (een uur!) vandaag.
Juist.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Was een van de trucs van een gezond en evenwichtig dieet niet om vooral te genieten van wat je eet?
Dat weet ik, maar als ik aan crackers met kaas begin, dan houd ik niet meer op.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:59 schreef freecell het volgende:
Och, een knäckerbrod met sesamzaad en een lekker stukje oude kaas is bést heel lekker hoor
Dat is wel waar inderdaadquote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als ik aan crackers met kaas begin, dan houd ik niet meer op.
Net als chips, net als gefrituurde chicken wings...het is drugs mén !
Ik ben zo iemand die rustig tomatensoep met klontjes eet, terwijl ik een openhartoperatie kijk of een gesprek over menstruatie voer. Ik geloof dan ook niet dat een opmerking me voor lang van een bepaald voedingsmiddel zou kunnen afhouden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:10 schreef -marz- het volgende:
Sinds iemand het woord smegma genoemd heeft terwijl ik een stuk schimmelkaas proefde ga ik al over m'n nek als ik eraan denk.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
OK dames, ik sta op het punt om aan het vreten te slaan. Geef mij even een schop onder m'n hol.... Zo word ik nooit slank.
Zeg, mag ik in het weekend meer eten dan op het lijstje staat als ik erbij sport? Na het hardlopen is mijn honger met die rijst niet te stillen iig.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Eet iets met pindakaas, snel.
Vet overruled die drang.
Fijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
Dank voor de schoppen, ik heb mijn vreetbui bedwongen met amandelen en koffie.
Oh ben je verdrietigquote:Wel echt stom dat ik, als ik verdrietig ben, toch het idee heb dat ik MOET eten om me beter te voelen
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
Wel echt stom dat ik, als ik verdrietig ben, toch het idee heb dat ik MOET eten om me beter te voelen
Een heel pak rijst, is dat 1kg?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:43 schreef SHE het volgende:
Ik maak altijd een heel pak rijst in 1 keer; daar gaan 2 paprika, 2 bosjes ui en 4 eieren in.
Daar doe ik 2 volle dagen mee. ( Dus het hele weekend )
Yep, sla, vlees of kwark/yoghurt met suikervrije muesli.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:31 schreef -marz- het volgende:
[..]
Zeg, mag ik in het weekend meer eten dan op het lijstje staat als ik erbij sport? Na het hardlopen is mijn honger met die rijst niet te stillen iig.
Nee joh, in een pak rijst zit 400 gr; gekookt komt daar idd meer uit.quote:
Fuck die zoetstof, Brinta it isquote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Yep, sla, vlees of kwark/yoghurt met suikervrije muesli.
Of je eet na het sporten een groot bord Brinta met zoetstof en magere melk.
Dat laatste is nog het best.
Goede vraag. Ik heb een bak magere yoghurt na mijn hardlopen gegeten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:31 schreef -marz- het volgende:
Zeg, mag ik in het weekend meer eten dan op het lijstje staat als ik erbij sport? Na het hardlopen is mijn honger met die rijst niet te stillen iig.
OK, dan had ik het niet gek ingeschat (ik had 300 gram gemaakt; het leek me al wat aan de krappe kant voor 2 dagen). Maak je geen zorgen, ik blijf wel eten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee joh, in een pak rijst zit 400 gr; gekookt komt daar idd meer uit.
Mag je hebben hoor..sterker nog, MOET.
Eten, eten, eten, eten..
Oei, die klinkt lekker...ben sowieso dol op pepesan dus dit zal wel in de buurt komenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:43 schreef SHE het volgende:
Vwb de rijst; altijd de rijst ijskoud laten worden...anders is het echt vies. Het moet gebakken worden en lekker los in de korrel zijn.
Wees niet voorzichtig met de paprika en bosui.
Ik maak altijd een heel pak rijst in 1 keer; daar gaan 2 paprika, 2 bosjes ui en 4 eieren in.
Daar doe ik 2 volle dagen mee. ( Dus het hele weekend )
Wat ook mag ipv de japanse rijst, is de visrijst...en geloof mij dat die zelfs lekkerder is dan de japanse:
kook witte rijst ( afkoelen ) Pandanrijst is het lekkerst hierbij
snijd 1 prei
snijd halve chinese kool
haal het 'vlees' van een gerookte makreel en let goed op dat je geen graatjes meepikt.
Wat zout en flink zwarte peper
Doe wat olie in de pan en fruit de prei en kool aan. Maak mooi glazig en gooi dan de makreel erbij. Heel snel even omroeren en dan meteen de rijst erbij.
Omscheppen en doorwarmen en dan afmaken met wat zout en een flinke dosis zwarte peper.
Hemels
Kun je afwisselen met de japanse rijst in het weekend. ( zaterdag japans, zondag vis bv. )
Heb je het tegen mij?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga je pm nog antwoorden écht waar, maar dat wordt morgen ofzo
kom net onder de douche vandaan en moet nu eigenlijk even weg alweeren dan verjaardag en dan ben ik pas vanavond weer thuis. Als we niet laat zijn ga ik je dan al antwoorden
![]()
oh, en ik heb ontzettende zin om naar de kapper te gaanik wil iets compleet anders, maar ik weet nog niet wat
Omdat ze zich met m'n haarlengte bemoeit? Lieverd, je wilt niet weten waar mijn moeder zich al niet mee bemoeitquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:22 schreef -marz- het volgende:
Die moeder van jou moet even een hele hoge boom opzoeken
Oh, maar dat ben ik ook wel hoor. (meestal danquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:30 schreef -marz- het volgende:
Omdat ze zich met te veel bemoeit, iddmaarja, je hebt er maar 1 van he! Dus wel zuinig op zijn.
Ja, ga eens visrijst maken jijquote:Ik klets te veel in dit topic
En dan zeker wel roddelen over die iets te dikke collegaquote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben een "gezondheidsfreak" volgens mijn stomme collega's bij m'n stomme bijbaantje. Omdat ik geen gevulde koek nam. Dat jullie dat even weten.
Ik maak nooit omelettenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:12 schreef SHE het volgende:
Je kunt dezelfde groenten gebruiken bij een pannenkoek als dat je bij een omelet zou gebruiken.
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:20 schreef Vivi het volgende:
(Vanavond echter Popocatepetl.... )
Klassiek ballet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit als een zak aardappelen achter m'n computer, en dat doet m'n figuur geen goed. Toen ik nog aan paardrijden deed, werd er altijd gelet op de denkbeeldige verticale lijn tussen schouders, heupen en hakken. Rug recht, kin omhoog, schouders recht, bovenarmen netjes tegen het lichaam, onderarmen in een hoek van 90 graden, handen recht omhoog, knieën in het zadel, tenen naar binnen, hakken naar beneden. M'n instructeur was de Gordon Ramsay van de dressuursport, zullen we maar zeggen. Hij wordt node gemist! Ik schreeuw wel eens tegen mezelf "Zoutzak!", maar dat heeft niet dezelfde uitwerking.
Iemand suggesties? Pilates? Buikspieroefeningen?
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik maak nooit omelettenen reageer op ananas en spinazie
![]()
Maar probleem is al opgelost: er is verder gewoon niets in huis, dus ik mag van mn moeder een krop sla en een kwart komkommer aanvallen.
Iets onplezierigs tegen je rugleuning aanplakken. Een haarborstel of iets dergelijks (of gewoon op een krukje gaan zitten). Als je geen leuning hebt zit je véél rechter op. Tenminste ik wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit als een zak aardappelen achter m'n computer, en dat doet m'n figuur geen goed. Toen ik nog aan paardrijden deed, werd er altijd gelet op de denkbeeldige verticale lijn tussen schouders, heupen en hakken. Rug recht, kin omhoog, schouders recht, bovenarmen netjes tegen het lichaam, onderarmen in een hoek van 90 graden, handen recht omhoog, knieën in het zadel, tenen naar binnen, hakken naar beneden. M'n instructeur was de Gordon Ramsay van de dressuursport, zullen we maar zeggen. Hij wordt node gemist! Ik schreeuw wel eens tegen mezelf "Zoutzak!", maar dat heeft niet dezelfde uitwerking.
Iemand suggesties? Pilates? Buikspieroefeningen?
Buikpijn, buikpijn soms tot ik dubbelgeklapt op bed ga liggen van de pijn. Bij het een heftiger dan bij het ander. Vergelijkbaar met hevige menstruatiepijn, die rustig een dag of 2 blijft duren ... dus dat eet ik liever nietquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wee jou!
Wat bedoel je trouwens precies met 'reageren op'? Wat gebeurt er dan?
Dat doet me denken aan een serie die op Discovery wordt uitzonden, waarin amateurs de Mount Everest beklimmen. Twee mannen behalen de top en gaan door naar de zuidkant. Ze lopen 14 (19?) uur en verbranden daarmee 15.000 calorieën.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef freecell het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?
Prachtige serie. Het nadeel echter is dat ik mezelf na het zien van zoveel mankracht en discipline een ontzettende zeurderige troela vind.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een serie die op Discovery wordt uitzonden, waarin amateurs de Mount Everest beklimmen. Twee mannen behalen de top en gaan door naar de zuidkant. Ze lopen 14 (19?) uur en verbranden daarmee 15.000 calorieën.
Dat heb ik ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Prachtige serie. Het nadeel echter is dat ik mezelf na het zien van zoveel mankracht en discipline een ontzettende zeurderige troela vind.
Tevens een Mexicaans restaurantquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef freecell het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?
"Grylls has eaten snake (one made him sick), worm, scorpion, camel, rabbit, lizards, raw fish (with the comment "I love sushi!"), sheep's eyeballs, goat's testicles (a Berber delicacy), a tree frog, spider, and grubs. In one episode he cooked sheep meat on a string in volcano water.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
quote:Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
Mmmquote:
Ik drink bij mijn eigen schema gemiddeld 2/3 wodka's per dag. Als ik uitga soms 5.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
Mmmmijn koelkast en wijnrekje liggen nog vol rose
gelukkig is het geen zonnetje/balkonnetje weer.
Straks pak ik wel een wodkaatje, al zag ik dat dat ook een caloriebom is
Het is echt geen smoesje.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
Baileys is inderdaad geweldig spulquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:32 schreef SHE het volgende:
Baileys is duivels. Ik drink het 1 keer per jaar, op mijn verjaardag en ben dan 1 week ziek.
Fantastisch
tja soms wel. Het wordt nooit mijn favo-dienst en als het mogelijk was deed ik ook geen nachtdiensten, maar helaas zit je daar met mijn beroep gewoon aan vast... dus probeer er het beste van te maken. (oftewel gewoon overleven)...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:37 schreef -marz- het volgende:
Lijkt me heftig hoor die nachtdiensten Jen!
Ja, hij is geweldigquote:
Je bent slank! Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
tja soms wel. Het wordt nooit mijn favo-dienst en als het mogelijk was deed ik ook geen nachtdiensten, maar helaas zit je daar met mijn beroep gewoon aan vast... dus probeer er het beste van te maken. (oftewel gewoon overleven)...
nog even een pic met mijn 'huidige stand van zaken"
(afgelopen zondag op verjaardag van mam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er even wat andere mensen afgeknipt
nog 7 kg te gaan, dan ben ik echt tevredenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:16 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Je bent slank! Ziet er goed uit
Oeh spannendquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nog 7 kg te gaan, dan ben ik echt tevreden
en vriendlief heeft me van de week verteld dat ik een cadeautje van hem krijg als ik onder de 80 kg weeg
dus nog 2 kg te gaan ....
ben benieuwd
Op die eerste foto zit je in een bijzonder onflatteuze houding (als ik zo ga zitten heb ik enórme bovenbenen) en toch zie je er slank uit!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
nog even een pic met mijn 'huidige stand van zaken"
(afgelopen zondag op verjaardag van mam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er even wat andere mensen afgeknipt
Dan mag die brinta zeker niet zo hard worden dat het cement is.. ?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Yep, sla, vlees of kwark/yoghurt met suikervrije muesli.
Of je eet na het sporten een groot bord Brinta met zoetstof en magere melk.
Dat laatste is nog het best.
nou bedanktquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Op die eerste foto zit je in een bijzonder onflatteuze houding (als ik zo ga zitten heb ik enórme bovenbenen) en toch zie je er slank uit!
owwww dat is nou jammerquote:Op zondag 15 juni 2008 02:28 schreef Liejannuh het volgende:
Shit! We zijn net langs het ziekenhuis gereden, helemaal vergeten dat we koffie bij je konden komen drinken Beesie Jen!
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:34 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben na een paar dagen SHE-dieet tot de volgende conclusies gekomen:
1. EK Voetbal kijken is niet leuk zonder bier.![]()
2. Ik heb een heel lief vriendje- hij staat erop om mee te doen
3. Ik heb minder last van mijn buik![]()
4. Ik mis nog steeds pasta/rijst/aardappels bij het avondeten.
Wél 2 x gezondigd: één beschuit met muisjes en een oranjekoekje.
Morgen gaat alleen geen SHE-approved dagje worden: ik ga eten bij mijn vader.
Wanneer ga jij beginnen?quote:
Alchohol levert 7 kcal/gram, en koolhydraten 4 kcal/gram.quote:Op zondag 15 juni 2008 08:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ok, geen koolhydraten lees ik net, maar die energie gaat net zo goed je vetlaagje in hoor.
Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Nou inderdaad, want energieloze alcohol bestaat namelijk niet.
Heb jij tenminste ook weer wat geleerd.
Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Alcohol is om precies dezelfde redenen slecht als suiker. Het gaat direct je vetlaagje in. Dat jullie niet besparen op vetten en eiwitten is heel goed, maar alcohol?. Kom op zeg.
[..]
Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.
Klinkt erg lekker !quote:Op zondag 15 juni 2008 08:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Gisteren uiteten geweest, voorgerecht heb ik genomen asperges met zalm en rucola, en als hoofdgerecht gambas met groenten en sojasaus.
Ik doe er véél minder paprika in. Ik kan sowieso niet zo goed tegen paprika. Dat wil zeggen, ik vind de smaak zo sterk en daar kan ik maar weinig van hebben.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:10 schreef -marz- het volgende:
Die visrijst is trouwens heerlijk. Ben ook wel blij dat ik vandaag niet weer aan de Japanse variant ga. De paprika kwam door mijn neus naar buiten.
Ik heb er een halve in gedaan op 300 gram Dat is héél weinig. Ik vind paprika ook niet vies - integendeel. Het is gewoon een smaak die een sterke uitwerking op me heeft. Ik moet er echt niet aan denken om alleen een paprika op te eten!quote:Op zondag 15 juni 2008 09:14 schreef -marz- het volgende:
En dat vertel je nu pas![]()
Tot een half jaar geleden at ik nooit paprika omdat ik het zo smerig vond. Nu begin ik er net weer aan te wennen maar een hele paprika is alsnog best veel idd.
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.
Daarnaast is een kcal een kcal. Die worden niet meer of minder omdat ze uit alcohol worden betrokken, het blijven gewoon kcal.
Wil nog iets weten of ga je liever nog even door met het verstrekken van non-informatie?
Men hekelt KH niet hoor. Dat heb je zelf afgeleid uit het wodkaverhaal denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom dit topic prat gaat op een graanproduct, terwijl men koolhydraten hekelt?
Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?quote:Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.
Alcoholisten zijn meestal ook érg mager. Wel eens opgevallen? Als alcohol onmiddelijk op zou slaan als vet zou dat niet zo zijn.
Lees je beter in.
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?
Waar is dat?
Ik wil best met je in discussie, maar dan graag als je niet stoned/dronken of bewust dom bent.
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant.
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Suikers? Gaat het alleen om suikers? Zo kan ik ook dieten.
Ik nam aan dat het om koolhydraten of suikers ging en werd afgeblaft toen dat niet zo bleek te zijn. Dat is niet rellerig.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.
Suiker of koolhydraten grotendeels uit je voedingspatroon schrappen is anders niet zo'n heel vreemd idee, aangezien we behoorlijk veel van beiden eten in het standaard Nederlandse voedingspatroon. Overigens hebben suikers en koolhydraten geen enkele toegevoegde waarde aan ons dieet. Ze zijn compleet vervangbaar door eiwitten of vetten bijvoorbeeld. Ik vind het dus helemaal niet zo raar en dacht daarom ook dat het hierom ging. Waar het wel om gaat, begrijp ik nog steeds niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef -marz- het volgende:
[..]
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.
Dieten is niet alleen een kwestie van *iets* uit je voeding schrappen en de rest vrolijk dooreten. Die opmerking doet wel een beetje af aan je geloofwaardigheiddacht dat je er iets zinnigs over te zeggen had.
Ik vraag je waar het dieet om gaat.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.
En nu opkankeren.
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dus: Wat is het idee van dit dieet?
Ik ben nooit onder het eten of drinken aan het fitnessenquote:Op zondag 15 juni 2008 09:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.
Alcoholisten zijn mager omdat ze verder niks eten. Dat heeft weinig met de alcohol te maken.
Je opmerkingen over inlezen mag je voor je houden. Volgens mij zijn jullie hier gewoon erg bang dat jullie illusie van dat je op gezonde wijze aan je gewicht werkt, doorbroken wordt.
Heel basically gaat het om het weglaten van de 'snelle khd' (witmeelprodukten zoals koek, witbrood, en snoep, suiker etc.). Je eet natuurlijk wel langzame khd, zoals volkoren brood en groenten. Je kickt af van suiker. Het is geen South Beach of Atkins...quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
Rijst is goed voor je huid en ontzettend goed verteerbaar. Het loont om rijst te eten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Voor pope: Healthy Eating Pyramid.
De Bresaola?quote:Op zondag 15 juni 2008 09:57 schreef Isegrim het volgende:
SHE, dat gedroogde-rundvlees-spul is inderdaad geen zak an.Teleurstelling, ik vond het er zo smakelijk uitzien...
Verwerkt in een soort geïmproviseerde tortilla. De rest weggegooid.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
[..]
De Bresaola?
Told you so..mooie hammen zijn fantastisch, maar ik vind dit produkt echt ontzettend onzinnig. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Eigenlijk zou je met zo'n boek een ieder moeten bedienen:quote:Op zondag 15 juni 2008 10:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.
Allemaal recepten in lijn van deze benadering, met veel cheats en vooral maaltijden die ontzettend makkelijk te maken zijn. Het heeft echter nogal wat voeten in de aarde, want mensen willen natuurlijk precies weten hoeveel kcal, kh's, eiwitten, vetten en vitaminen er in de recepten zitten. Vreselijk vermoeiend
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Nou nee, dat is dus precies mijn angst.
Ik kan het SB dieet, in een vluchtig gesprek compleet torpederen en afbranden. Er is weinig echt goed aan het SB dieet.
Om te voorkomen dat ik dezelfde fouten maak, probeer ik mijn dieet goed te testen, rekening te houden met allerhande aandoeningen EN wil ik absoluut de back up van diverse medici.
Vooralsnog lijkt dat laatste haalbaar, want het ligt al bij enkele wetenschappers. Maar zonder 100% waterdichtheid en vertrouwen durf ik het niet aan.
Blijkbaar ben ik te schijterig om miljoenen te verdienen aan een bullshit verhaaltje over eierkoeken.
Ik ook.quote:
Nou, daar geloof ik niets van. Kijk naar het succes van dr. Oz bij Oprah Winfrey (of bijv. de Keuringsdienst van Waarde). Mensen vinden het geweldig om te leren hoe hun lichaam werkt en wat goed/slecht voor ze is. Het is alleen zo lastig om voor jezelf een plan te maken. Je moet daar zoveel voor uitzoeken. En iedereen zegt iets anders! Wetenschappelijke inzichten evolueren.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikquote:Op zondag 15 juni 2008 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.quote:Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Mijn vader is helaas ook van weinig groenten serveren: 1 pot boontjes of 1 bak sla voor 3 personen. Als ik geen pasta of aardappels eet bij het avondeten, heb ik echt heel veel groenten nodig om dat gat te vullenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Noem me een n00b, maar wtf is wit vlees?quote:Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:
- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen
Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
Mijn vriend hoeft niet aan te komen, maar moet wel echt op gewicht blijven (hij weegt 58 kg bij een lengte van 1.74m) Maar ik zou het fijn vinden als je dat schema wil gevenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:51 schreef SHE het volgende:
wit vlees = gevogelte.
Wil je vriend juist aankomen? Want dan heb ik wel een ander schema, die lijkt op die van jou maar die hoger in eiwitten zit.
Chapeau.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het heel makkelijk! Het enige waar ik niet tegen kan, is honger lijden. Dat heb ik hiermee niet. Verder lust ik ålles.
Mijn koppijn en duizeligheid zijn trouwens weg. Het duurde 3 dagen.
Dat denk ik ook. Maar er is ook een groep mensen die wel in langere termijnoplossingen denkt en open staat voor ander voedsel dan eierkoeken. Die zitten wel te wachten op een goed boek.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Je mag sowieso onbeperkt eten; en de ingredienten blijven ook voor jou hetzelfde.quote:Op zondag 15 juni 2008 11:39 schreef shinydiscoball het volgende:
SHE, ik heb er een tijdje over nagedacht en ik denk dat ik er toch ook aan ga beginnen...ik heb al heel lang last van mijn buik en heb vorig jaar geprobeerd alle suikers en slechte koolhydraten uit te bannen, maar omdat ik nog bij mijn ouders woonde was het best wel moeilijk om me hier aan te houden en mijn eigen dingen te kopen/koken etc.
Het enige is, ik doe dit dus niet om af te vallen, dus blijft dat lijstje nog hetzelfde of kan ik dan iets meer eten?
Ik heb donderdagavond/vrijdag/zaterdag gewoon "slecht" gegetenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:
- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen
Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
Voilaquote:Op zondag 15 juni 2008 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Is er een apart topic met uitleg e.d. over SHE's dieet, of moet ik op het boek wachten c.q. alle voorgaande topics in deze reeks doorlezen?
Heb ik nooit last van iig.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dus even helder: 's avonds een hele bolle opgeblazen buik met borrels, geluid etc is niet normaal.
Oké.
In de ochtend is mijn buik zo:quote:Op zondag 15 juni 2008 12:25 schreef -marz- het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van iig.
Wat ze op tv bedoelen met "opgeblazen gevoel" snap ik ook nooit.
Mijn maag en darmen zijn van staalben voor zover ik weet 1x ziek geweest van eten in mijn leven en toen moest ik kotsen. Afgezien van die ervaring heb ik niet meer gekotst sinds ik 8 was oid. Wel heb ik soms dunne poep als ik heel scherp gekruid of bedorven voedsel eet
maar dat gaat niet gepaard met buikklachten ofzo.
Thank god. Vis is goddelijkquote:Op zondag 15 juni 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Vis mag altijd en overal en zoveel als je wilt.
Houd wel rekening met vissoorten die overbevist zijn. Probeer een beetje natuurvriendelijke vis te eten
Nou, normaal eet hij wel vrij gezond hoor. Alleen was mijn zus er nu ook met haar kinderen, en dan zet hij dus chips ed op tafel. Vorige keer toen ik aan het lijnen was hield hij er wel rekening meequote:Op zondag 15 juni 2008 21:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh Ewelina, lastig is dat hè! Heb je er nog iets van gezegd? Ik probeer bij mijn ouders (die toch al best redelijk gezond eten) wel eens uit te leggen waarom ik echt niet, nee echt niet, echt niet mam, nee joh, ik heb toch al een appel op net, die koek niet hoef, maar soms snappen ze het gewoon niet. "Ik heb het toch lekker voor jou en dit weekend in huis gehaald, waarom hoef je het dan niet?". Of dan stelt m'n moeder voor "makkelijk" te doen met het avondeten, wat in hun optiek ook meteen ongezond is, en dan probeer ik er toch nog iets van groente bij te praten, wat soms verkeerd valt. Dan voel ik me zo'n zeur
terwijl ik het toch goed bedoel.
Nou...vind je dit niet een klein beetje overdreven? Het komt op mij over alsof je je eigen inzichten over voeding nu op jouw vader aan het projecteren bent. Je moet het ook wel een beetje kunnen loslaten allemaal...quote:Op zondag 15 juni 2008 21:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Thank god. Vis is goddelijk![]()
Vandaag dus naar mijn vader geweest. En inderdaad: hij had weinig dieetvriendelijks in huis
Resultaat:
- hij had geen (!) fruit in huis
- geen fatsoenlijk broodbeleg, muv kaas en laat ik dat nu net níet lusten. Resultaat: 4 bruine boterhammen op met extra pure hagelslag. (We aten pas laat)
- Qua eten: ik had de keus tussen chinees en pannenkoeken in het restaurant: heb maar voor het laatste gekozen. Het werd een appelpannenkoek. Buik is nog overstuur ervan(evenals die van mijn vriend
)
- en ik heb dus geen groenten op vandaag, misschien vanavond nog wat komkommer
Het enige positieve is dat ondanks dat er de hele middag heel veel chips, m&m's en cakejes op tafel stonden, ik er helemaal niets van op heb!
@PF: ik heb dus ook dat mijn buik zo enorm opzet. Nog erger dan die van jou![]()
Ja hoor is wel herkenbaar, tenminste, vroeger moest ik ook altijd eerst het vlees opeten. Maar m'n moeder is wel met de tijd meegegaan, nu is vlees niet meer altijd #1 geloof ik. Krijg wel altijd iets lekkers bij de thee/koffie maar dat gaat gewoon op een grote schaal op tafel, niet op ieders schoteltje dus ik kan wel weigerenquote:Op zondag 15 juni 2008 21:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat me ook opvalt is dat de manier waarop mijn ouders en ik tegen eten aankijken zo verschilt. Als ik mijn moeder bijvoorbeeld vraag wat ze vanavond eet, dan zegt ze iets als "een karbonaadje". En dan moet ze als het ware de groente er nog bij bedenken. En de aardappels kan ik er zelf wel bij bedenken, dat is een gegeven. Toen ik klein was moest ik ook altijd "het vlees opeten want dat was duur".. terwijl ik nu ik op mezelf woon, als ik bijna vol zit, liever m'n groente opeet dan m'n vlees. Ook begin ik het "wat eten we vanavond"-riedeltje altijd met de groente of de naam van een gerecht o.i.d. Niet met het vlees. Ook is iets lekkers bij de koffie 's avonds heel normaal bij mijn ouders thuis. "Kale koffie", dat doe je gewoon niet. Terwijl ik er echt aan moet denken koekjes in huis te halen als ze bij mij langskomen.
Is het een heel vaag verhaal zo? Ik krijg het niet echt helder uit de laptop, maar is het herkenbaar?
Je vader is niet verantwoordelijk voor jouw dieet, jouw welzijn of jouw geluk.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou, normaal eet hij wel vrij gezond hoor. Alleen was mijn zus er nu ook met haar kinderen, en dan zet hij dus chips ed op tafel. Vorige keer toen ik aan het lijnen was hield hij er wel rekening meeAlleen at ik toen wél aardappels en rijst (pasta eet hij niet) bij het avondeten. Hij serveert alleen weinig groenten.
Vandaag was wat dat betreft heel slecht: meestal heeft hij wel vleeswaar en fruit in huis, vandaag toevallig niet.
Het verliezen van dat vocht is toevallig wel heel belangrijkquote:Op maandag 16 juni 2008 09:37 schreef k_i_m het volgende:
Yes, min 2. Kan mij het rotten dat het waarschijnlijk alleen vocht is
.
Ik baal er gewoon een beetje van. Normaal heeft hij wel gezonde dingen in huis, alleen gister dus niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nou...vind je dit niet een klein beetje overdreven? Het komt op mij over alsof je je eigen inzichten over voeding nu op jouw vader aan het projecteren bent. Je moet het ook wel een beetje kunnen loslaten allemaal...
6kg extra in twee maanden tijd (!!!!) was de druppel. Het leek erop alsof ik wel aardig terugplooide, maar ik heb nu gewoon officieel overgewicht, en dus geen zin om er lang over te doen. Na mijn crashdieet wil ik trouwens verder gaan met jouw schema, aangezien ik dan toch weer moet beginnen met het opbouwen van een normaal eetpatroon. Maar daar kom ik over een maand of twee wel op terugquote:Op maandag 16 juni 2008 10:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Het verliezen van dat vocht is toevallig wel heel belangrijk
Zeker na een zwangerschap. Overigens te prijzen dat je zo snel aan damage-control begint, hoe sneller je de zwangerschaps kilo's eraf hebt, hoe groter de kans dat je echt je eigen figuurtje weer terug hebt.
Het is niet zo dat de showbizz dames allemaal gezegend zijn met lijfjes die als vanzelf terugplooien..die gaan minuten nadat ze de kleine eruit gewurmd hebben meteen over op een strikt voedingsschema en een sportief regime.
Jij lijkt me als geen ander een mama die dat ook voor zichelf over heeft
Ps; mijn tegenprestatie komt eraan; ik ben alleen je adres kwijt. Kun je die PM-en?
Dat had ik ook, maar is echt volstrekt zinloos.quote:Op maandag 16 juni 2008 03:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou alleen nog even kijken waar ik de te grote kleren ga laten (want die kunnen nog wel eens van pas komen bij een eventuele toekomstige zwangerschap ofzo)....
Nee, niet voor rijst en groenten, maar wel voor voor veel kruiden/marinades/sausjes die ze daar gebruiken. Maar 9 van de 10 x krijg ik buikpijn van afhaalvoedsel. Geen idee wat het precies is. Ik krijg soms wel buikpijn en soms niet. Kan zijn op een dag waarbij ik dus gewoon echt gezond heb gegeten (waarbij oa rijst en groenten op het menu stonden) en soms helemaal niet terwijl ik het wel verwacht. Er is geen pijl op te trekken. Normaal kan ik wel tegen pannenkoeken, maar deze viel verkeerd.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:32 schreef SHE het volgende:
Ben je allergisch voor rijst en groenten? Vast niet.
Je kunt bij de chinees tjap tjoy bestellen, of groenten in zwartebonen saus, of garnalen in zoetzuur.
Er is vast wel iets wat je wel verdraagt toch? Of is er iets anders mee?
Daarnaast is er niets geks aan het meenemen van eten; je paps is blij met jou en je aanwezigheid. Wat je eet zal hem jeuken denk ik.
En idd, je had hem op zijn minst kunnen waarschuwen natuurlijk
Niet te lang over balen; het was even kut, maar er komen nog wel meer momenten dat je jezelf voor je hoofd slaat. Zo leer je die dingen te ondervangen..tot het een tweede natuur wordt.
Is dat één categorie?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:40 schreef loveli het volgende:
Worden darmklachten ook door ve-tsin veroorzaakt? Bij mijn weten zijn het klachten in de categorie vermoeidheid, hoofdpijn, het vasthouden van vocht, slecht slapen en restless legs.
owkee, nou bedankt voor de tip in elk geval, dan weet ik hoe rigoreus ik te werk moet gaan morgenquote:Op maandag 16 juni 2008 10:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat had ik ook, maar is echt volstrekt zinloos.
Mijn te grote broeken pastten op een gegeven moment weer om mijn buik, maar vielen dan naar beneden, omdat ze daaronder veel te groot waren (alsof je een strandbal een broek aan probeert te doen zeg maar) zwangerschapsbroeken hebben (volledig terecht) een volstrekt ander model.
Bij truien en t-shirts heeft het ook geen zin, omdat die dan óf nog steeds een tent lijken, óf te kort zijn, óf raar vallen om je schouders en dergelijke.
Het enige van de te grote dingen van vroeger die ik nu weer kan dragen zijn twee vesten
Dus bewaren voor een zwangerschap zou ik nooit meer doen
ja ik ga denk ik van de mooie dingen wel foto's maken en proberen er wat geld voor te krijgen... kan ik er weer wat nieuwe kleren voor kopenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:07 schreef ColdFeet het volgende:
@Beessie-Jen: verkopen op Marktplaats en van de opbrengsten een glamoureuze zonnebril kopen
Dan worden ze een beetje verbouwd en voor 40 euro bij de bijenkorf verkochtquote:Op maandag 16 juni 2008 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Misschien kun je ze naar een kringloopwinkel brengen? Mijn te grote kleren zijn toen naar het Leger des Heils gegaan. Dan heeft iemand anders er tenminste nog plezier van.
Peter heeft al een paar weken geen internet ( en hem kennende duurt het nog wel ff voordat ie dat een keer gaat regelen) dus kan het hele weekend niet online zijn dan.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:20 schreef Chicolate het volgende:
Ik vroeg me al af waar je was Sylvana! Balen dat je weer buikpijn had vannacht/vandaag.
Ja de saus is gewoon die soja saus of hoe heet het ookalweer?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:05 schreef SHE het volgende:
Euh nee
Dat is dus niet de bedoeling. Als je het bij rijst, groenten en dunne reepjes omelet houdt ok..maar nog vlees en saus erbij is absoluut niet de bedoeling. Het mist een beetje zijn doel dan.
Ik ben dat niet op de foto trouwensquote:Op zondag 15 juni 2008 21:33 schreef Ewelina het volgende:
@PF: ik heb dus ook dat mijn buik zo enorm opzet. Nog erger dan die van jou![]()
Welke maat?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
owkee, nou bedankt voor de tip in elk geval, dan weet ik hoe rigoreus ik te werk moet gaan morgen
en het voelt alleen zo zonde, dat ik zoveel mooie kleren heb, amper aangehad ...
Ja ik snap wat je bedoeldquote:Op zondag 15 juni 2008 21:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat me ook opvalt is dat de manier waarop mijn ouders en ik tegen eten aankijken zo verschilt. Als ik mijn moeder bijvoorbeeld vraag wat ze vanavond eet, dan zegt ze iets als "een karbonaadje". En dan moet ze als het ware de groente er nog bij bedenken. En de aardappels kan ik er zelf wel bij bedenken, dat is een gegeven. Toen ik klein was moest ik ook altijd "het vlees opeten want dat was duur".. terwijl ik nu ik op mezelf woon, als ik bijna vol zit, liever m'n groente opeet dan m'n vlees. Ook begin ik het "wat eten we vanavond"-riedeltje altijd met de groente of de naam van een gerecht o.i.d. Niet met het vlees. Ook is iets lekkers bij de koffie 's avonds heel normaal bij mijn ouders thuis. "Kale koffie", dat doe je gewoon niet. Terwijl ik er echt aan moet denken koekjes in huis te halen als ze bij mij langskomen.
Is het een heel vaag verhaal zo? Ik krijg het niet echt helder uit de laptop, maar is het herkenbaar?
Ik zou het wel weten: telefoon uit, pyjamabroek aan, lekkere koffie maken, op de bank kruipen met de katten, boekje erbij of een kostuumdrama in de dvd-speler. En zwelgen maar! Als de man van huis is, kun je tenminste de waardeloze chick uithangen.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:59 schreef SHE het volgende:
Ik heb ook een floepdag. Mijn badkamer is nog niet klaar en deze keer is het onze eigen schuld.
Mijn baas dreigt blind te worden, mijn vakantiedagen zijn praktisch opgemaakt aan de verbouwing en ik moet voor de 1000ste keer deze maand de gipsvoeten uit het pand schrobben. Mijn teerbeminde zit op lokatie en is dus weer pas tegen middernacht thuis en dus kan ik hem niet eens lastig vallen met gezeur, gezucht en klaagzang.
Er ligt braaf een biefstukje en wat sugarsnaps in de koeling voor mijn maaltijd, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een hele laffe salade gaat worden.
Misschien heb ik vandaag zomaar een schop onder mijn eigen hol nodig
Thnx en ik heb er nooit eerder last van gehad als ik Chinees had gegeten ofzo, dus ik weer niet waar het door komt. Maar wel erg vervelend idd.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Sylvana, wat naar van je buik! Hoop voor je dat 't snel weer over is. Ik reageer ook raar op Chinees eten, wil het ook niet meer hebben omdat ik geheid de volgende dag met buikpijn en/of jeuk rondloop.
Ja, echt heel raar. Zo kreeg ik vanmiddag plots een opgezette buik. Wat had ik op: 2 bruine boterhammen met jam, sinaasappel-ananassap (vers geperst) en een salade. Geen idee waar het van komt.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Het rare is, zoals Ewelina ook al zei, dat je niet altijd even sterk op dingen reageert. Je kunt wel alles vermijden, maar sommige dingen gaan 9 van de 10 keer goed, en de tiende keer vallen ze verkeerd. Voor sommige dingen heb ik trouwens best een avondje buikpijn en opgezette buik over.
Er worden ook zoveel verschillende klachten aan gekoppeld, heel ongrijpbare dingen soms. Bijvoorbeeld koppijn kan door zoveel dingen komen... In hoeverre reacties op voedsel je stemming en energie beïnvloeden is al helemaal lastig te beoordelen. Ik wil eigenlijk eens in de vakantie een week lang alle 'slechte' dingen vermijden, alles helemaal zelf maken en zo. Kijken of ik me dan echt zoveel beter voel.
Die Japanse heb ik, is lekker hoor !quote:Op maandag 16 juni 2008 19:33 schreef loveli het volgende:
Zowel in de zoete als in de zoute variant van Conimex ketjap zit meer dan de helft suiker. Ze hebben ook sojasaus naar Japans recept, daar zit geen suiker in en het bevat maar 7 gram koolhydraten per 100 ml. Natuurlijk is de zoete ketjap een stuk lekkerder.
ik heb de beste broeken bewaard: zal zo foto's uploaden, is allemaal maat 44, en shirtjes maat xl-xxl.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Welke maat?. Wellicht kan je wat aan mij slijten, als je wil? Ik pas met mijn reet maat 42-44 alleen nog maar in mijn zwangerschapsbroeken (en 1 enorm grote spijkerbroek) en ik zou zo graag nog een extra normale broek hebben. Ik kan mezelf er alleen niet toe zetten om naar de winkel te gaan omdat het meeste a. niet past en b. over een maand toch te groot is voor me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |