Nou, daar geloof ik niets van. Kijk naar het succes van dr. Oz bij Oprah Winfrey (of bijv. de Keuringsdienst van Waarde). Mensen vinden het geweldig om te leren hoe hun lichaam werkt en wat goed/slecht voor ze is. Het is alleen zo lastig om voor jezelf een plan te maken. Je moet daar zoveel voor uitzoeken. En iedereen zegt iets anders! Wetenschappelijke inzichten evolueren.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikquote:Op zondag 15 juni 2008 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.quote:Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Mijn vader is helaas ook van weinig groenten serveren: 1 pot boontjes of 1 bak sla voor 3 personen. Als ik geen pasta of aardappels eet bij het avondeten, heb ik echt heel veel groenten nodig om dat gat te vullenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Noem me een n00b, maar wtf is wit vlees?quote:Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:
- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen
Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
Mijn vriend hoeft niet aan te komen, maar moet wel echt op gewicht blijven (hij weegt 58 kg bij een lengte van 1.74m) Maar ik zou het fijn vinden als je dat schema wil gevenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:51 schreef SHE het volgende:
wit vlees = gevogelte.
Wil je vriend juist aankomen? Want dan heb ik wel een ander schema, die lijkt op die van jou maar die hoger in eiwitten zit.
Chapeau.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het heel makkelijk! Het enige waar ik niet tegen kan, is honger lijden. Dat heb ik hiermee niet. Verder lust ik ålles.
Mijn koppijn en duizeligheid zijn trouwens weg. Het duurde 3 dagen.
Dat denk ik ook. Maar er is ook een groep mensen die wel in langere termijnoplossingen denkt en open staat voor ander voedsel dan eierkoeken. Die zitten wel te wachten op een goed boek.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Je mag sowieso onbeperkt eten; en de ingredienten blijven ook voor jou hetzelfde.quote:Op zondag 15 juni 2008 11:39 schreef shinydiscoball het volgende:
SHE, ik heb er een tijdje over nagedacht en ik denk dat ik er toch ook aan ga beginnen...ik heb al heel lang last van mijn buik en heb vorig jaar geprobeerd alle suikers en slechte koolhydraten uit te bannen, maar omdat ik nog bij mijn ouders woonde was het best wel moeilijk om me hier aan te houden en mijn eigen dingen te kopen/koken etc.
Het enige is, ik doe dit dus niet om af te vallen, dus blijft dat lijstje nog hetzelfde of kan ik dan iets meer eten?
Ik heb donderdagavond/vrijdag/zaterdag gewoon "slecht" gegetenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:
- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen
Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
Voilaquote:Op zondag 15 juni 2008 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Is er een apart topic met uitleg e.d. over SHE's dieet, of moet ik op het boek wachten c.q. alle voorgaande topics in deze reeks doorlezen?
Heb ik nooit last van iig.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dus even helder: 's avonds een hele bolle opgeblazen buik met borrels, geluid etc is niet normaal.
Oké.
In de ochtend is mijn buik zo:quote:Op zondag 15 juni 2008 12:25 schreef -marz- het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van iig.
Wat ze op tv bedoelen met "opgeblazen gevoel" snap ik ook nooit.
Mijn maag en darmen zijn van staalben voor zover ik weet 1x ziek geweest van eten in mijn leven en toen moest ik kotsen. Afgezien van die ervaring heb ik niet meer gekotst sinds ik 8 was oid. Wel heb ik soms dunne poep als ik heel scherp gekruid of bedorven voedsel eet
maar dat gaat niet gepaard met buikklachten ofzo.
Thank god. Vis is goddelijkquote:Op zondag 15 juni 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Vis mag altijd en overal en zoveel als je wilt.
Houd wel rekening met vissoorten die overbevist zijn. Probeer een beetje natuurvriendelijke vis te eten
Nou, normaal eet hij wel vrij gezond hoor. Alleen was mijn zus er nu ook met haar kinderen, en dan zet hij dus chips ed op tafel. Vorige keer toen ik aan het lijnen was hield hij er wel rekening meequote:Op zondag 15 juni 2008 21:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh Ewelina, lastig is dat hè! Heb je er nog iets van gezegd? Ik probeer bij mijn ouders (die toch al best redelijk gezond eten) wel eens uit te leggen waarom ik echt niet, nee echt niet, echt niet mam, nee joh, ik heb toch al een appel op net, die koek niet hoef, maar soms snappen ze het gewoon niet. "Ik heb het toch lekker voor jou en dit weekend in huis gehaald, waarom hoef je het dan niet?". Of dan stelt m'n moeder voor "makkelijk" te doen met het avondeten, wat in hun optiek ook meteen ongezond is, en dan probeer ik er toch nog iets van groente bij te praten, wat soms verkeerd valt. Dan voel ik me zo'n zeur
terwijl ik het toch goed bedoel.
Nou...vind je dit niet een klein beetje overdreven? Het komt op mij over alsof je je eigen inzichten over voeding nu op jouw vader aan het projecteren bent. Je moet het ook wel een beetje kunnen loslaten allemaal...quote:Op zondag 15 juni 2008 21:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Thank god. Vis is goddelijk![]()
Vandaag dus naar mijn vader geweest. En inderdaad: hij had weinig dieetvriendelijks in huis
Resultaat:
- hij had geen (!) fruit in huis
- geen fatsoenlijk broodbeleg, muv kaas en laat ik dat nu net níet lusten. Resultaat: 4 bruine boterhammen op met extra pure hagelslag. (We aten pas laat)
- Qua eten: ik had de keus tussen chinees en pannenkoeken in het restaurant: heb maar voor het laatste gekozen. Het werd een appelpannenkoek. Buik is nog overstuur ervan(evenals die van mijn vriend
)
- en ik heb dus geen groenten op vandaag, misschien vanavond nog wat komkommer
Het enige positieve is dat ondanks dat er de hele middag heel veel chips, m&m's en cakejes op tafel stonden, ik er helemaal niets van op heb!
@PF: ik heb dus ook dat mijn buik zo enorm opzet. Nog erger dan die van jou![]()
Ja hoor is wel herkenbaar, tenminste, vroeger moest ik ook altijd eerst het vlees opeten. Maar m'n moeder is wel met de tijd meegegaan, nu is vlees niet meer altijd #1 geloof ik. Krijg wel altijd iets lekkers bij de thee/koffie maar dat gaat gewoon op een grote schaal op tafel, niet op ieders schoteltje dus ik kan wel weigerenquote:Op zondag 15 juni 2008 21:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat me ook opvalt is dat de manier waarop mijn ouders en ik tegen eten aankijken zo verschilt. Als ik mijn moeder bijvoorbeeld vraag wat ze vanavond eet, dan zegt ze iets als "een karbonaadje". En dan moet ze als het ware de groente er nog bij bedenken. En de aardappels kan ik er zelf wel bij bedenken, dat is een gegeven. Toen ik klein was moest ik ook altijd "het vlees opeten want dat was duur".. terwijl ik nu ik op mezelf woon, als ik bijna vol zit, liever m'n groente opeet dan m'n vlees. Ook begin ik het "wat eten we vanavond"-riedeltje altijd met de groente of de naam van een gerecht o.i.d. Niet met het vlees. Ook is iets lekkers bij de koffie 's avonds heel normaal bij mijn ouders thuis. "Kale koffie", dat doe je gewoon niet. Terwijl ik er echt aan moet denken koekjes in huis te halen als ze bij mij langskomen.
Is het een heel vaag verhaal zo? Ik krijg het niet echt helder uit de laptop, maar is het herkenbaar?
Je vader is niet verantwoordelijk voor jouw dieet, jouw welzijn of jouw geluk.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou, normaal eet hij wel vrij gezond hoor. Alleen was mijn zus er nu ook met haar kinderen, en dan zet hij dus chips ed op tafel. Vorige keer toen ik aan het lijnen was hield hij er wel rekening meeAlleen at ik toen wél aardappels en rijst (pasta eet hij niet) bij het avondeten. Hij serveert alleen weinig groenten.
Vandaag was wat dat betreft heel slecht: meestal heeft hij wel vleeswaar en fruit in huis, vandaag toevallig niet.
Het verliezen van dat vocht is toevallig wel heel belangrijkquote:Op maandag 16 juni 2008 09:37 schreef k_i_m het volgende:
Yes, min 2. Kan mij het rotten dat het waarschijnlijk alleen vocht is
.
Ik baal er gewoon een beetje van. Normaal heeft hij wel gezonde dingen in huis, alleen gister dus niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nou...vind je dit niet een klein beetje overdreven? Het komt op mij over alsof je je eigen inzichten over voeding nu op jouw vader aan het projecteren bent. Je moet het ook wel een beetje kunnen loslaten allemaal...
6kg extra in twee maanden tijd (!!!!) was de druppel. Het leek erop alsof ik wel aardig terugplooide, maar ik heb nu gewoon officieel overgewicht, en dus geen zin om er lang over te doen. Na mijn crashdieet wil ik trouwens verder gaan met jouw schema, aangezien ik dan toch weer moet beginnen met het opbouwen van een normaal eetpatroon. Maar daar kom ik over een maand of twee wel op terugquote:Op maandag 16 juni 2008 10:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Het verliezen van dat vocht is toevallig wel heel belangrijk
Zeker na een zwangerschap. Overigens te prijzen dat je zo snel aan damage-control begint, hoe sneller je de zwangerschaps kilo's eraf hebt, hoe groter de kans dat je echt je eigen figuurtje weer terug hebt.
Het is niet zo dat de showbizz dames allemaal gezegend zijn met lijfjes die als vanzelf terugplooien..die gaan minuten nadat ze de kleine eruit gewurmd hebben meteen over op een strikt voedingsschema en een sportief regime.
Jij lijkt me als geen ander een mama die dat ook voor zichelf over heeft
Ps; mijn tegenprestatie komt eraan; ik ben alleen je adres kwijt. Kun je die PM-en?
Dat had ik ook, maar is echt volstrekt zinloos.quote:Op maandag 16 juni 2008 03:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou alleen nog even kijken waar ik de te grote kleren ga laten (want die kunnen nog wel eens van pas komen bij een eventuele toekomstige zwangerschap ofzo)....
Nee, niet voor rijst en groenten, maar wel voor voor veel kruiden/marinades/sausjes die ze daar gebruiken. Maar 9 van de 10 x krijg ik buikpijn van afhaalvoedsel. Geen idee wat het precies is. Ik krijg soms wel buikpijn en soms niet. Kan zijn op een dag waarbij ik dus gewoon echt gezond heb gegeten (waarbij oa rijst en groenten op het menu stonden) en soms helemaal niet terwijl ik het wel verwacht. Er is geen pijl op te trekken. Normaal kan ik wel tegen pannenkoeken, maar deze viel verkeerd.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:32 schreef SHE het volgende:
Ben je allergisch voor rijst en groenten? Vast niet.
Je kunt bij de chinees tjap tjoy bestellen, of groenten in zwartebonen saus, of garnalen in zoetzuur.
Er is vast wel iets wat je wel verdraagt toch? Of is er iets anders mee?
Daarnaast is er niets geks aan het meenemen van eten; je paps is blij met jou en je aanwezigheid. Wat je eet zal hem jeuken denk ik.
En idd, je had hem op zijn minst kunnen waarschuwen natuurlijk
Niet te lang over balen; het was even kut, maar er komen nog wel meer momenten dat je jezelf voor je hoofd slaat. Zo leer je die dingen te ondervangen..tot het een tweede natuur wordt.
Is dat één categorie?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:40 schreef loveli het volgende:
Worden darmklachten ook door ve-tsin veroorzaakt? Bij mijn weten zijn het klachten in de categorie vermoeidheid, hoofdpijn, het vasthouden van vocht, slecht slapen en restless legs.
owkee, nou bedankt voor de tip in elk geval, dan weet ik hoe rigoreus ik te werk moet gaan morgenquote:Op maandag 16 juni 2008 10:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat had ik ook, maar is echt volstrekt zinloos.
Mijn te grote broeken pastten op een gegeven moment weer om mijn buik, maar vielen dan naar beneden, omdat ze daaronder veel te groot waren (alsof je een strandbal een broek aan probeert te doen zeg maar) zwangerschapsbroeken hebben (volledig terecht) een volstrekt ander model.
Bij truien en t-shirts heeft het ook geen zin, omdat die dan óf nog steeds een tent lijken, óf te kort zijn, óf raar vallen om je schouders en dergelijke.
Het enige van de te grote dingen van vroeger die ik nu weer kan dragen zijn twee vesten
Dus bewaren voor een zwangerschap zou ik nooit meer doen
ja ik ga denk ik van de mooie dingen wel foto's maken en proberen er wat geld voor te krijgen... kan ik er weer wat nieuwe kleren voor kopenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:07 schreef ColdFeet het volgende:
@Beessie-Jen: verkopen op Marktplaats en van de opbrengsten een glamoureuze zonnebril kopen
Dan worden ze een beetje verbouwd en voor 40 euro bij de bijenkorf verkochtquote:Op maandag 16 juni 2008 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Misschien kun je ze naar een kringloopwinkel brengen? Mijn te grote kleren zijn toen naar het Leger des Heils gegaan. Dan heeft iemand anders er tenminste nog plezier van.
Peter heeft al een paar weken geen internet ( en hem kennende duurt het nog wel ff voordat ie dat een keer gaat regelen) dus kan het hele weekend niet online zijn dan.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:20 schreef Chicolate het volgende:
Ik vroeg me al af waar je was Sylvana! Balen dat je weer buikpijn had vannacht/vandaag.
Ja de saus is gewoon die soja saus of hoe heet het ookalweer?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:05 schreef SHE het volgende:
Euh nee
Dat is dus niet de bedoeling. Als je het bij rijst, groenten en dunne reepjes omelet houdt ok..maar nog vlees en saus erbij is absoluut niet de bedoeling. Het mist een beetje zijn doel dan.
Ik ben dat niet op de foto trouwensquote:Op zondag 15 juni 2008 21:33 schreef Ewelina het volgende:
@PF: ik heb dus ook dat mijn buik zo enorm opzet. Nog erger dan die van jou![]()
Welke maat?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
owkee, nou bedankt voor de tip in elk geval, dan weet ik hoe rigoreus ik te werk moet gaan morgen
en het voelt alleen zo zonde, dat ik zoveel mooie kleren heb, amper aangehad ...
Ja ik snap wat je bedoeldquote:Op zondag 15 juni 2008 21:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat me ook opvalt is dat de manier waarop mijn ouders en ik tegen eten aankijken zo verschilt. Als ik mijn moeder bijvoorbeeld vraag wat ze vanavond eet, dan zegt ze iets als "een karbonaadje". En dan moet ze als het ware de groente er nog bij bedenken. En de aardappels kan ik er zelf wel bij bedenken, dat is een gegeven. Toen ik klein was moest ik ook altijd "het vlees opeten want dat was duur".. terwijl ik nu ik op mezelf woon, als ik bijna vol zit, liever m'n groente opeet dan m'n vlees. Ook begin ik het "wat eten we vanavond"-riedeltje altijd met de groente of de naam van een gerecht o.i.d. Niet met het vlees. Ook is iets lekkers bij de koffie 's avonds heel normaal bij mijn ouders thuis. "Kale koffie", dat doe je gewoon niet. Terwijl ik er echt aan moet denken koekjes in huis te halen als ze bij mij langskomen.
Is het een heel vaag verhaal zo? Ik krijg het niet echt helder uit de laptop, maar is het herkenbaar?
Ik zou het wel weten: telefoon uit, pyjamabroek aan, lekkere koffie maken, op de bank kruipen met de katten, boekje erbij of een kostuumdrama in de dvd-speler. En zwelgen maar! Als de man van huis is, kun je tenminste de waardeloze chick uithangen.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:59 schreef SHE het volgende:
Ik heb ook een floepdag. Mijn badkamer is nog niet klaar en deze keer is het onze eigen schuld.
Mijn baas dreigt blind te worden, mijn vakantiedagen zijn praktisch opgemaakt aan de verbouwing en ik moet voor de 1000ste keer deze maand de gipsvoeten uit het pand schrobben. Mijn teerbeminde zit op lokatie en is dus weer pas tegen middernacht thuis en dus kan ik hem niet eens lastig vallen met gezeur, gezucht en klaagzang.
Er ligt braaf een biefstukje en wat sugarsnaps in de koeling voor mijn maaltijd, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een hele laffe salade gaat worden.
Misschien heb ik vandaag zomaar een schop onder mijn eigen hol nodig
Thnx en ik heb er nooit eerder last van gehad als ik Chinees had gegeten ofzo, dus ik weer niet waar het door komt. Maar wel erg vervelend idd.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Sylvana, wat naar van je buik! Hoop voor je dat 't snel weer over is. Ik reageer ook raar op Chinees eten, wil het ook niet meer hebben omdat ik geheid de volgende dag met buikpijn en/of jeuk rondloop.
Ja, echt heel raar. Zo kreeg ik vanmiddag plots een opgezette buik. Wat had ik op: 2 bruine boterhammen met jam, sinaasappel-ananassap (vers geperst) en een salade. Geen idee waar het van komt.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Het rare is, zoals Ewelina ook al zei, dat je niet altijd even sterk op dingen reageert. Je kunt wel alles vermijden, maar sommige dingen gaan 9 van de 10 keer goed, en de tiende keer vallen ze verkeerd. Voor sommige dingen heb ik trouwens best een avondje buikpijn en opgezette buik over.
Er worden ook zoveel verschillende klachten aan gekoppeld, heel ongrijpbare dingen soms. Bijvoorbeeld koppijn kan door zoveel dingen komen... In hoeverre reacties op voedsel je stemming en energie beïnvloeden is al helemaal lastig te beoordelen. Ik wil eigenlijk eens in de vakantie een week lang alle 'slechte' dingen vermijden, alles helemaal zelf maken en zo. Kijken of ik me dan echt zoveel beter voel.
Die Japanse heb ik, is lekker hoor !quote:Op maandag 16 juni 2008 19:33 schreef loveli het volgende:
Zowel in de zoete als in de zoute variant van Conimex ketjap zit meer dan de helft suiker. Ze hebben ook sojasaus naar Japans recept, daar zit geen suiker in en het bevat maar 7 gram koolhydraten per 100 ml. Natuurlijk is de zoete ketjap een stuk lekkerder.
ik heb de beste broeken bewaard: zal zo foto's uploaden, is allemaal maat 44, en shirtjes maat xl-xxl.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Welke maat?. Wellicht kan je wat aan mij slijten, als je wil? Ik pas met mijn reet maat 42-44 alleen nog maar in mijn zwangerschapsbroeken (en 1 enorm grote spijkerbroek) en ik zou zo graag nog een extra normale broek hebben. Ik kan mezelf er alleen niet toe zetten om naar de winkel te gaan omdat het meeste a. niet past en b. over een maand toch te groot is voor me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |