Ik maak nooit omelettenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:12 schreef SHE het volgende:
Je kunt dezelfde groenten gebruiken bij een pannenkoek als dat je bij een omelet zou gebruiken.
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:20 schreef Vivi het volgende:
(Vanavond echter Popocatepetl.... )
Klassiek ballet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit als een zak aardappelen achter m'n computer, en dat doet m'n figuur geen goed. Toen ik nog aan paardrijden deed, werd er altijd gelet op de denkbeeldige verticale lijn tussen schouders, heupen en hakken. Rug recht, kin omhoog, schouders recht, bovenarmen netjes tegen het lichaam, onderarmen in een hoek van 90 graden, handen recht omhoog, knieën in het zadel, tenen naar binnen, hakken naar beneden. M'n instructeur was de Gordon Ramsay van de dressuursport, zullen we maar zeggen. Hij wordt node gemist! Ik schreeuw wel eens tegen mezelf "Zoutzak!", maar dat heeft niet dezelfde uitwerking.
Iemand suggesties? Pilates? Buikspieroefeningen?
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik maak nooit omelettenen reageer op ananas en spinazie
![]()
Maar probleem is al opgelost: er is verder gewoon niets in huis, dus ik mag van mn moeder een krop sla en een kwart komkommer aanvallen.
Iets onplezierigs tegen je rugleuning aanplakken. Een haarborstel of iets dergelijks (of gewoon op een krukje gaan zitten). Als je geen leuning hebt zit je véél rechter op. Tenminste ik wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit als een zak aardappelen achter m'n computer, en dat doet m'n figuur geen goed. Toen ik nog aan paardrijden deed, werd er altijd gelet op de denkbeeldige verticale lijn tussen schouders, heupen en hakken. Rug recht, kin omhoog, schouders recht, bovenarmen netjes tegen het lichaam, onderarmen in een hoek van 90 graden, handen recht omhoog, knieën in het zadel, tenen naar binnen, hakken naar beneden. M'n instructeur was de Gordon Ramsay van de dressuursport, zullen we maar zeggen. Hij wordt node gemist! Ik schreeuw wel eens tegen mezelf "Zoutzak!", maar dat heeft niet dezelfde uitwerking.
Iemand suggesties? Pilates? Buikspieroefeningen?
Buikpijn, buikpijn soms tot ik dubbelgeklapt op bed ga liggen van de pijn. Bij het een heftiger dan bij het ander. Vergelijkbaar met hevige menstruatiepijn, die rustig een dag of 2 blijft duren ... dus dat eet ik liever nietquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wee jou!
Wat bedoel je trouwens precies met 'reageren op'? Wat gebeurt er dan?
Dat doet me denken aan een serie die op Discovery wordt uitzonden, waarin amateurs de Mount Everest beklimmen. Twee mannen behalen de top en gaan door naar de zuidkant. Ze lopen 14 (19?) uur en verbranden daarmee 15.000 calorieën.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef freecell het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?
Prachtige serie. Het nadeel echter is dat ik mezelf na het zien van zoveel mankracht en discipline een ontzettende zeurderige troela vind.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een serie die op Discovery wordt uitzonden, waarin amateurs de Mount Everest beklimmen. Twee mannen behalen de top en gaan door naar de zuidkant. Ze lopen 14 (19?) uur en verbranden daarmee 15.000 calorieën.
Dat heb ik ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Prachtige serie. Het nadeel echter is dat ik mezelf na het zien van zoveel mankracht en discipline een ontzettende zeurderige troela vind.
Tevens een Mexicaans restaurantquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef freecell het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat een berg? En wat wil je vanavond met die berg?
"Grylls has eaten snake (one made him sick), worm, scorpion, camel, rabbit, lizards, raw fish (with the comment "I love sushi!"), sheep's eyeballs, goat's testicles (a Berber delicacy), a tree frog, spider, and grubs. In one episode he cooked sheep meat on a string in volcano water.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
quote:Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
Mmmquote:
Ik drink bij mijn eigen schema gemiddeld 2/3 wodka's per dag. Als ik uitga soms 5.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
Mmmmijn koelkast en wijnrekje liggen nog vol rose
gelukkig is het geen zonnetje/balkonnetje weer.
Straks pak ik wel een wodkaatje, al zag ik dat dat ook een caloriebom is
Het is echt geen smoesje.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:52 schreef -marz- het volgende:
Die ziet er stoer uit !
Zo zag mijn vriend eruit toen hij een tomatenplant had verpot op het balkon.
Baileys is inderdaad geweldig spulquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:32 schreef SHE het volgende:
Baileys is duivels. Ik drink het 1 keer per jaar, op mijn verjaardag en ben dan 1 week ziek.
Fantastisch
tja soms wel. Het wordt nooit mijn favo-dienst en als het mogelijk was deed ik ook geen nachtdiensten, maar helaas zit je daar met mijn beroep gewoon aan vast... dus probeer er het beste van te maken. (oftewel gewoon overleven)...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:37 schreef -marz- het volgende:
Lijkt me heftig hoor die nachtdiensten Jen!
Ja, hij is geweldigquote:
Je bent slank! Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
tja soms wel. Het wordt nooit mijn favo-dienst en als het mogelijk was deed ik ook geen nachtdiensten, maar helaas zit je daar met mijn beroep gewoon aan vast... dus probeer er het beste van te maken. (oftewel gewoon overleven)...
nog even een pic met mijn 'huidige stand van zaken"
(afgelopen zondag op verjaardag van mam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er even wat andere mensen afgeknipt
nog 7 kg te gaan, dan ben ik echt tevredenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:16 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Je bent slank! Ziet er goed uit
Oeh spannendquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nog 7 kg te gaan, dan ben ik echt tevreden
en vriendlief heeft me van de week verteld dat ik een cadeautje van hem krijg als ik onder de 80 kg weeg
dus nog 2 kg te gaan ....
ben benieuwd
Op die eerste foto zit je in een bijzonder onflatteuze houding (als ik zo ga zitten heb ik enórme bovenbenen) en toch zie je er slank uit!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
nog even een pic met mijn 'huidige stand van zaken"
(afgelopen zondag op verjaardag van mam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er even wat andere mensen afgeknipt
Dan mag die brinta zeker niet zo hard worden dat het cement is.. ?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Yep, sla, vlees of kwark/yoghurt met suikervrije muesli.
Of je eet na het sporten een groot bord Brinta met zoetstof en magere melk.
Dat laatste is nog het best.
nou bedanktquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Op die eerste foto zit je in een bijzonder onflatteuze houding (als ik zo ga zitten heb ik enórme bovenbenen) en toch zie je er slank uit!
owwww dat is nou jammerquote:Op zondag 15 juni 2008 02:28 schreef Liejannuh het volgende:
Shit! We zijn net langs het ziekenhuis gereden, helemaal vergeten dat we koffie bij je konden komen drinken Beesie Jen!
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:34 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben na een paar dagen SHE-dieet tot de volgende conclusies gekomen:
1. EK Voetbal kijken is niet leuk zonder bier.![]()
2. Ik heb een heel lief vriendje- hij staat erop om mee te doen
3. Ik heb minder last van mijn buik![]()
4. Ik mis nog steeds pasta/rijst/aardappels bij het avondeten.
Wél 2 x gezondigd: één beschuit met muisjes en een oranjekoekje.
Morgen gaat alleen geen SHE-approved dagje worden: ik ga eten bij mijn vader.
Wanneer ga jij beginnen?quote:
Alchohol levert 7 kcal/gram, en koolhydraten 4 kcal/gram.quote:Op zondag 15 juni 2008 08:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ok, geen koolhydraten lees ik net, maar die energie gaat net zo goed je vetlaagje in hoor.
Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Nou inderdaad, want energieloze alcohol bestaat namelijk niet.
Heb jij tenminste ook weer wat geleerd.
Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Alcohol is om precies dezelfde redenen slecht als suiker. Het gaat direct je vetlaagje in. Dat jullie niet besparen op vetten en eiwitten is heel goed, maar alcohol?. Kom op zeg.
[..]
Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.
Klinkt erg lekker !quote:Op zondag 15 juni 2008 08:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Gisteren uiteten geweest, voorgerecht heb ik genomen asperges met zalm en rucola, en als hoofdgerecht gambas met groenten en sojasaus.
Ik doe er véél minder paprika in. Ik kan sowieso niet zo goed tegen paprika. Dat wil zeggen, ik vind de smaak zo sterk en daar kan ik maar weinig van hebben.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:10 schreef -marz- het volgende:
Die visrijst is trouwens heerlijk. Ben ook wel blij dat ik vandaag niet weer aan de Japanse variant ga. De paprika kwam door mijn neus naar buiten.
Ik heb er een halve in gedaan op 300 gram Dat is héél weinig. Ik vind paprika ook niet vies - integendeel. Het is gewoon een smaak die een sterke uitwerking op me heeft. Ik moet er echt niet aan denken om alleen een paprika op te eten!quote:Op zondag 15 juni 2008 09:14 schreef -marz- het volgende:
En dat vertel je nu pas![]()
Tot een half jaar geleden at ik nooit paprika omdat ik het zo smerig vond. Nu begin ik er net weer aan te wennen maar een hele paprika is alsnog best veel idd.
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.
Daarnaast is een kcal een kcal. Die worden niet meer of minder omdat ze uit alcohol worden betrokken, het blijven gewoon kcal.
Wil nog iets weten of ga je liever nog even door met het verstrekken van non-informatie?
Men hekelt KH niet hoor. Dat heb je zelf afgeleid uit het wodkaverhaal denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom dit topic prat gaat op een graanproduct, terwijl men koolhydraten hekelt?
Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?quote:Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.
Alcoholisten zijn meestal ook érg mager. Wel eens opgevallen? Als alcohol onmiddelijk op zou slaan als vet zou dat niet zo zijn.
Lees je beter in.
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?
Waar is dat?
Ik wil best met je in discussie, maar dan graag als je niet stoned/dronken of bewust dom bent.
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant.
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Suikers? Gaat het alleen om suikers? Zo kan ik ook dieten.
Ik nam aan dat het om koolhydraten of suikers ging en werd afgeblaft toen dat niet zo bleek te zijn. Dat is niet rellerig.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.
Suiker of koolhydraten grotendeels uit je voedingspatroon schrappen is anders niet zo'n heel vreemd idee, aangezien we behoorlijk veel van beiden eten in het standaard Nederlandse voedingspatroon. Overigens hebben suikers en koolhydraten geen enkele toegevoegde waarde aan ons dieet. Ze zijn compleet vervangbaar door eiwitten of vetten bijvoorbeeld. Ik vind het dus helemaal niet zo raar en dacht daarom ook dat het hierom ging. Waar het wel om gaat, begrijp ik nog steeds niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef -marz- het volgende:
[..]
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.
Dieten is niet alleen een kwestie van *iets* uit je voeding schrappen en de rest vrolijk dooreten. Die opmerking doet wel een beetje af aan je geloofwaardigheiddacht dat je er iets zinnigs over te zeggen had.
Ik vraag je waar het dieet om gaat.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.
En nu opkankeren.
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dus: Wat is het idee van dit dieet?
Ik ben nooit onder het eten of drinken aan het fitnessenquote:Op zondag 15 juni 2008 09:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.
Alcoholisten zijn mager omdat ze verder niks eten. Dat heeft weinig met de alcohol te maken.
Je opmerkingen over inlezen mag je voor je houden. Volgens mij zijn jullie hier gewoon erg bang dat jullie illusie van dat je op gezonde wijze aan je gewicht werkt, doorbroken wordt.
Heel basically gaat het om het weglaten van de 'snelle khd' (witmeelprodukten zoals koek, witbrood, en snoep, suiker etc.). Je eet natuurlijk wel langzame khd, zoals volkoren brood en groenten. Je kickt af van suiker. Het is geen South Beach of Atkins...quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
Rijst is goed voor je huid en ontzettend goed verteerbaar. Het loont om rijst te eten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Voor pope: Healthy Eating Pyramid.
De Bresaola?quote:Op zondag 15 juni 2008 09:57 schreef Isegrim het volgende:
SHE, dat gedroogde-rundvlees-spul is inderdaad geen zak an.Teleurstelling, ik vond het er zo smakelijk uitzien...
Verwerkt in een soort geïmproviseerde tortilla. De rest weggegooid.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
[..]
De Bresaola?
Told you so..mooie hammen zijn fantastisch, maar ik vind dit produkt echt ontzettend onzinnig. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Eigenlijk zou je met zo'n boek een ieder moeten bedienen:quote:Op zondag 15 juni 2008 10:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.
Allemaal recepten in lijn van deze benadering, met veel cheats en vooral maaltijden die ontzettend makkelijk te maken zijn. Het heeft echter nogal wat voeten in de aarde, want mensen willen natuurlijk precies weten hoeveel kcal, kh's, eiwitten, vetten en vitaminen er in de recepten zitten. Vreselijk vermoeiend
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Nou nee, dat is dus precies mijn angst.
Ik kan het SB dieet, in een vluchtig gesprek compleet torpederen en afbranden. Er is weinig echt goed aan het SB dieet.
Om te voorkomen dat ik dezelfde fouten maak, probeer ik mijn dieet goed te testen, rekening te houden met allerhande aandoeningen EN wil ik absoluut de back up van diverse medici.
Vooralsnog lijkt dat laatste haalbaar, want het ligt al bij enkele wetenschappers. Maar zonder 100% waterdichtheid en vertrouwen durf ik het niet aan.
Blijkbaar ben ik te schijterig om miljoenen te verdienen aan een bullshit verhaaltje over eierkoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |