Ik nam aan dat het om koolhydraten of suikers ging en werd afgeblaft toen dat niet zo bleek te zijn. Dat is niet rellerig.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.
Suiker of koolhydraten grotendeels uit je voedingspatroon schrappen is anders niet zo'n heel vreemd idee, aangezien we behoorlijk veel van beiden eten in het standaard Nederlandse voedingspatroon. Overigens hebben suikers en koolhydraten geen enkele toegevoegde waarde aan ons dieet. Ze zijn compleet vervangbaar door eiwitten of vetten bijvoorbeeld. Ik vind het dus helemaal niet zo raar en dacht daarom ook dat het hierom ging. Waar het wel om gaat, begrijp ik nog steeds niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef -marz- het volgende:
[..]
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.
Dieten is niet alleen een kwestie van *iets* uit je voeding schrappen en de rest vrolijk dooreten. Die opmerking doet wel een beetje af aan je geloofwaardigheiddacht dat je er iets zinnigs over te zeggen had.
Ik vraag je waar het dieet om gaat.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.
En nu opkankeren.
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dus: Wat is het idee van dit dieet?
Ik ben nooit onder het eten of drinken aan het fitnessenquote:Op zondag 15 juni 2008 09:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.
Alcoholisten zijn mager omdat ze verder niks eten. Dat heeft weinig met de alcohol te maken.
Je opmerkingen over inlezen mag je voor je houden. Volgens mij zijn jullie hier gewoon erg bang dat jullie illusie van dat je op gezonde wijze aan je gewicht werkt, doorbroken wordt.
Heel basically gaat het om het weglaten van de 'snelle khd' (witmeelprodukten zoals koek, witbrood, en snoep, suiker etc.). Je eet natuurlijk wel langzame khd, zoals volkoren brood en groenten. Je kickt af van suiker. Het is geen South Beach of Atkins...quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
quote:Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
Rijst is goed voor je huid en ontzettend goed verteerbaar. Het loont om rijst te eten.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Voor pope: Healthy Eating Pyramid.
De Bresaola?quote:Op zondag 15 juni 2008 09:57 schreef Isegrim het volgende:
SHE, dat gedroogde-rundvlees-spul is inderdaad geen zak an.Teleurstelling, ik vond het er zo smakelijk uitzien...
Verwerkt in een soort geïmproviseerde tortilla. De rest weggegooid.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
[..]
De Bresaola?
Told you so..mooie hammen zijn fantastisch, maar ik vind dit produkt echt ontzettend onzinnig. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.![]()
Eigenlijk zou je met zo'n boek een ieder moeten bedienen:quote:Op zondag 15 juni 2008 10:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.
Allemaal recepten in lijn van deze benadering, met veel cheats en vooral maaltijden die ontzettend makkelijk te maken zijn. Het heeft echter nogal wat voeten in de aarde, want mensen willen natuurlijk precies weten hoeveel kcal, kh's, eiwitten, vetten en vitaminen er in de recepten zitten. Vreselijk vermoeiend
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Nou nee, dat is dus precies mijn angst.
Ik kan het SB dieet, in een vluchtig gesprek compleet torpederen en afbranden. Er is weinig echt goed aan het SB dieet.
Om te voorkomen dat ik dezelfde fouten maak, probeer ik mijn dieet goed te testen, rekening te houden met allerhande aandoeningen EN wil ik absoluut de back up van diverse medici.
Vooralsnog lijkt dat laatste haalbaar, want het ligt al bij enkele wetenschappers. Maar zonder 100% waterdichtheid en vertrouwen durf ik het niet aan.
Blijkbaar ben ik te schijterig om miljoenen te verdienen aan een bullshit verhaaltje over eierkoeken.
Ik ook.quote:
Nou, daar geloof ik niets van. Kijk naar het succes van dr. Oz bij Oprah Winfrey (of bijv. de Keuringsdienst van Waarde). Mensen vinden het geweldig om te leren hoe hun lichaam werkt en wat goed/slecht voor ze is. Het is alleen zo lastig om voor jezelf een plan te maken. Je moet daar zoveel voor uitzoeken. En iedereen zegt iets anders! Wetenschappelijke inzichten evolueren.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikquote:Op zondag 15 juni 2008 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.quote:Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Mijn vader is helaas ook van weinig groenten serveren: 1 pot boontjes of 1 bak sla voor 3 personen. Als ik geen pasta of aardappels eet bij het avondeten, heb ik echt heel veel groenten nodig om dat gat te vullenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.
quote:Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buikEn mijn vriendje gaat meedoen
Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan![]()
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
Noem me een n00b, maar wtf is wit vlees?quote:Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:
- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen
Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |