abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59401369
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.
Ik nam aan dat het om koolhydraten of suikers ging en werd afgeblaft toen dat niet zo bleek te zijn. Dat is niet rellerig.

Dus: Wat is het idee van dit dieet?
  zondag 15 juni 2008 @ 09:41:18 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401377
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.
Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.
En nu opkankeren.
pi_59401379
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef -marz- het volgende:

[..]

Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.

Dieten is niet alleen een kwestie van *iets* uit je voeding schrappen en de rest vrolijk dooreten. Die opmerking doet wel een beetje af aan je geloofwaardigheid dacht dat je er iets zinnigs over te zeggen had.
Suiker of koolhydraten grotendeels uit je voedingspatroon schrappen is anders niet zo'n heel vreemd idee, aangezien we behoorlijk veel van beiden eten in het standaard Nederlandse voedingspatroon. Overigens hebben suikers en koolhydraten geen enkele toegevoegde waarde aan ons dieet. Ze zijn compleet vervangbaar door eiwitten of vetten bijvoorbeeld. Ik vind het dus helemaal niet zo raar en dacht daarom ook dat het hierom ging. Waar het wel om gaat, begrijp ik nog steeds niet.
pi_59401380
Sowieso volgt niet iedereen hier hetzelfde dieet. Inlezen zou toch wel zinvol zijn hoor, nu sla je telkens de plank mis met je opmerkingen.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59401382
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Lees de vorige topics in deze reeks door, in plaats van zo kankerdom te komen binnen vallen met dezelfde kankerhouding en een kankerirritante manier van communiceren.
En nu opkankeren.
Ik vraag je waar het dieet om gaat.
pi_59401392
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

Dus: Wat is het idee van dit dieet?
Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.

Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.

Voor pope: Healthy Eating Pyramid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59401408
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.

Alcoholisten zijn mager omdat ze verder niks eten. Dat heeft weinig met de alcohol te maken.

Je opmerkingen over inlezen mag je voor je houden. Volgens mij zijn jullie hier gewoon erg bang dat jullie illusie van dat je op gezonde wijze aan je gewicht werkt, doorbroken wordt.
Ik ben nooit onder het eten of drinken aan het fitnessen
En daarbij ben ik al héél succesvol 25 KG afgevallen, ben ik nu alles behalve bezig met lijnen en afvallen en doe ik niet mee aan dit dieet Dus ik geloof niet dat ik hier zo hard mijn eigenbelang loop te verdedigen.
pi_59401420
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Heel basically gaat het om het weglaten van de 'snelle khd' (witmeelprodukten zoals koek, witbrood, en snoep, suiker etc.). Je eet natuurlijk wel langzame khd, zoals volkoren brood en groenten. Je kickt af van suiker. Het is geen South Beach of Atkins...
  zondag 15 juni 2008 @ 09:52:48 #189
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401440
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Allereerst is het geen dieet, maar een biochemische benadering van eten.
Het is de bedoeling dat je wel degelijk KH's eet, want integenstelling tot wat jij beweert, heb je wel degelijk KH's nodig. Een eetpatroon zonder KH's , of zelfs een langdurig low carb dieet is ontzettend dom.
Mocht je benieuwd zijn naar het hoe en waarom, dan moet ik je verwijzen naar google voor een uitleg van de functie van koolhydraten.

Binnen dit 'dieet' eet je steeds een uitgebalanceerde combinatie van vetten-eiwitten en complexe KH's. Snelle suikers worden geweerd. Net als gerafineerde suikers. Ook met fruit, ben je voorzichtig..immers in fruit zitten suikers.
Pasta en aardappels worden geschrapt.
Rijst en brood mag wel gegeten worden. Dit omdat deze producten veel voordelen bieden tov de nadelen.
Zuivel mag zeer matig worden gegeten en alles wat uit pakjes/zakjes komt is verboden.
In deze reeks, een paar topics terug, staat de exacte benadering. Lees dat eens door.
Waar het op neer komt, is dat je gezond en verantwoord eet. Dat je nooit honger hebt, dat je elke 2 uur eet en dat je je eten zo eerlijk mogelijk houd.
Matig met dierlijke vetten, scheutig met groenten en goede vetten.

Omdat er binnen deze manier van eten nog zat ruimte is voor genieten en je zelfs nog wat kcal vrij te besteden hebt, kun je prima een paar glazen alcohol erbij drinken.
Wel is de voorwaarde dat je dan voor dranksoorten kiest die het minst intrusive zijn; zoals rode wijn of wodka. Maar zelfs een biertje of een glas rosé is nog mogelijk.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:56:24 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401471
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik laat het aan SHE om dit te beantwoorden, want ik begrijp zelf ook nog niet helemaal goed waarom we volkoren brood eten, maar witte rijst wel geoorloofd is.

Je zou er trouwens een boek over moeten schrijven, SHE. Dan hoef je het niet telkens uit te leggen en verdien je er nog wat geld aan.

Voor pope: Healthy Eating Pyramid.
Rijst is goed voor je huid en ontzettend goed verteerbaar. Het loont om rijst te eten.
Pasta heeft geen enkel voordeel itt tot de rijst. Daarom rijst wel, pasta niet.
Overigens is het de bedoeling dat je gaandeweg meerdere , nog voedzamere rijstsoorten gaat eten zoals zilvervlies of rode rijst. Maar voor de meesten is het al een hele ommezwaai om zich aan het huidige schema te houden.
Babysteps
pi_59401482
SHE, dat gedroogde-rundvlees-spul is inderdaad geen zak an. Teleurstelling, ik vond het er zo smakelijk uitzien...

Edit: OEPS verkeerde topic ik zag dit aan voor het CUL SC-topic, sorryyyy!!!
  zondag 15 juni 2008 @ 10:00:11 #192
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401496
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:57 schreef Isegrim het volgende:
SHE, dat gedroogde-rundvlees-spul is inderdaad geen zak an. Teleurstelling, ik vond het er zo smakelijk uitzien...
De Bresaola?
Told you so..mooie hammen zijn fantastisch, maar ik vind dit produkt echt ontzettend onzinnig. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
pi_59401503
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:

[..]

De Bresaola?
Told you so..mooie hammen zijn fantastisch, maar ik vind dit produkt echt ontzettend onzinnig. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Verwerkt in een soort geïmproviseerde tortilla. De rest weggegooid.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:06:41 #194
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401545
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.
Allemaal recepten in lijn van deze benadering, met veel cheats en vooral maaltijden die ontzettend makkelijk te maken zijn. Het heeft echter nogal wat voeten in de aarde, want mensen willen natuurlijk precies weten hoeveel kcal, kh's, eiwitten, vetten en vitaminen er in de recepten zitten. Vreselijk vermoeiend
pi_59401559
De nieuwe Sonja Bakker. Maar dan goed en lekker.
pi_59401598
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat zegt mijn teerbeminde ook. Ik heb alles wel al opgeschreven, maar ik ben eerst bezig met een kookboek, die hopelijk toch echt dit jaar klaar gaat zijn.
Allemaal recepten in lijn van deze benadering, met veel cheats en vooral maaltijden die ontzettend makkelijk te maken zijn. Het heeft echter nogal wat voeten in de aarde, want mensen willen natuurlijk precies weten hoeveel kcal, kh's, eiwitten, vetten en vitaminen er in de recepten zitten. Vreselijk vermoeiend
Eigenlijk zou je met zo'n boek een ieder moeten bedienen:

- mensen die niet zelf na willen denken en gewoon uit willen voeren wat jij ze voorschrijft (duidelijke schema's werken, zie het succes van Sonja Bakker)
- mensen die vuistregels willen hebben
- mensen die precies willen weten waarom iets goed/slecht voor je is

Als je iemand nodig hebt voor redactie, dan laat je het maar weten.
pi_59401603
Oh, ik wil ook wel proeflezen/-koken.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:12:54 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401606
Nou nee, dat is dus precies mijn angst.
Ik kan het SB dieet, in een vluchtig gesprek compleet torpederen en afbranden. Er is weinig echt goed aan het SB dieet.

Om te voorkomen dat ik dezelfde fouten maak, probeer ik mijn dieet goed te testen, rekening te houden met allerhande aandoeningen EN wil ik absoluut de back up van diverse medici.
Vooralsnog lijkt dat laatste haalbaar, want het ligt al bij enkele wetenschappers. Maar zonder 100% waterdichtheid en vertrouwen durf ik het niet aan.
Blijkbaar ben ik te schijterig om miljoenen te verdienen aan een bullshit verhaaltje over eierkoeken.
pi_59401630
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Nou nee, dat is dus precies mijn angst.
Ik kan het SB dieet, in een vluchtig gesprek compleet torpederen en afbranden. Er is weinig echt goed aan het SB dieet.

Om te voorkomen dat ik dezelfde fouten maak, probeer ik mijn dieet goed te testen, rekening te houden met allerhande aandoeningen EN wil ik absoluut de back up van diverse medici.
Vooralsnog lijkt dat laatste haalbaar, want het ligt al bij enkele wetenschappers. Maar zonder 100% waterdichtheid en vertrouwen durf ik het niet aan.
Blijkbaar ben ik te schijterig om miljoenen te verdienen aan een bullshit verhaaltje over eierkoeken.
De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:21:08 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59401671
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Oh, ik wil ook wel proeflezen/-koken.
Ik ook.
Als het mij lukt, dan weet je dat je boek keukenklunsproof is .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juni 2008 @ 10:21:49 #201
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401680
Dat is inderdaad soms waar. Als ik zie dat sommige mensen het gewoon vertikken om normaal te eten omdat ze:

- vinden dat ze beloond moeten worden
- vinden dat gezond eten saai is
- vinden dat unilever heus wel weet wat ze verkopen
- vinden dat fantastische voeding duur en lastig te bereiden is
- vinden dat ze heus wel een 'beetje gek' mogen doen
- vinden dat suiker moet kunnen en het heus niet zo slecht voor je is
etc etc

Ik heb enorme idealistische motieven, want niets doet me een groter plezier dan mensen die zichzelf sterken en verzorgen door goed te eten.
Maar of ik zin heb om te vechten tegen collectieve stupiditeit is een tweede.
pi_59401708
Dat is vechten tegen de bierkaai.
pi_59401718
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De kans bestaat dat een écht verantwoord dieet geen success story wordt omdat mensen zich liever voor de gek laten houden.
Nou, daar geloof ik niets van. Kijk naar het succes van dr. Oz bij Oprah Winfrey (of bijv. de Keuringsdienst van Waarde). Mensen vinden het geweldig om te leren hoe hun lichaam werkt en wat goed/slecht voor ze is. Het is alleen zo lastig om voor jezelf een plan te maken. Je moet daar zoveel voor uitzoeken. En iedereen zegt iets anders! Wetenschappelijke inzichten evolueren.

Ik denk echt dat de combinatie lijstjes/vuistregels/wetenschappelijke feiten fantastisch kan werken. Neem nou pindakaas. Je kunt een lijst geven van merken pindakaas die je kunt eten (lijstje), uitleggen waar op etiketten naar gekeken moet worden (vuistregel), en achtergrond geven over waarom pindakaas goed is (wetenschap). Natuurlijk moet je dit inbedden in een algemeen verhaal over gebalanceerd eten.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:31:19 #204
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59401777
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?
Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buik En mijn vriendje gaat meedoen Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'

Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan
Maandag rijstdag. Ben benieuwd.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59401819
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:

Ja, voornamelijk omdat ik merkte na 3 dagen dat ik minder last had van mijn buik En mijn vriendje gaat meedoen Hij stond erop :'anders is zo'n dieet 2x zo zwaar.'
quote:
Alleen eet ik vandaag bij mijn vader. Hij is nogal van de aardappels en ik dacht er te laat aan
Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:38:06 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401852
Je hebt ook wel gelijk hoor Claudia, ik moet ook bekennen dat ik niet zo veel geduld heb.
Het heeft me 15 jr gekost om alles uit te vogelen en ik betrap mezelf erop heel vaak te denken ' jeeeeezus, zoe het uit!! '
Terwijl ik eigenlijk zou moeten denken; ik bespaar hem/haar de moeite van het uitzoeken en leg helder uit waarom iets wel of niet goed is en hoe ik tot die conclusie ben gekomen.
Ik moet ook een manier verzinnen om de vetzuursynthese in teletubbie-taal te gieten, en vooral helder te formuleren.
Een goed dieet beschrijven is echt lastig, althans voor mij.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:40:41 #207
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59401888
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Misschien valt het nog wel mee en kun je ook bij je vader relatief verstandige keuzes maken (groenten, vlees). En ach, als je de gelegenheid aangrijpt om erover te praten dan gaat het de volgende keer goed. Mijn ervaring is dat mensen erg behulpzaam zijn en met me meedenken.
Mijn vader is helaas ook van weinig groenten serveren: 1 pot boontjes of 1 bak sla voor 3 personen. Als ik geen pasta of aardappels eet bij het avondeten, heb ik echt heel veel groenten nodig om dat gat te vullen (lees: de hoeveelheid die mijn vader voor 3 personen serveert )

Gisteravond haaskarbonade op met mosterd-honingmarinade, icm gegrilde groenten uit de oven (broccoli, rode ui, champignons)
  zondag 15 juni 2008 @ 10:43:41 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401932
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:

- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen

Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:48:21 #209
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59401974
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Mensen met gevoelige darmen moeten echt een paar dingen vermijden:

- aardappels ( echt NIET meer eten )
- koolsoorten ( maak je visrijst, doe dan alleen prei! )
- uien ( bosui/lente-ui mag wel )
- suiker
- verzadigde vetten
- vlees ( probeer alleen wit vlees te eten )
- witmeel producten ( pasta, witbrood, cake, koek etc )
- bonen

Je maakt je lichaam echt helemaal kapot als je deze dingen toch blijft eten, hoe lekker ze ook zijn.
Veel vrouwen vragen zich ook af waarom ze geen platte buik krijgen...nou, zie boven.
Dat er daarnaast mensen zijn die een spastische darm hebben en rustig een frietje, of een bonensalade weg werken vind ik persoonlijk echt ongelofelijk.
Dat gerommel en geborrel is nog net geen witte vlag. Je darmen lijden echt.
Noem me een n00b, maar wtf is wit vlees?

En aangezien je nu toch online bent: mijn vriend gaat dus ook meedoen, alleen mag hij absoluut NIET afvallen. Wat te doen om dat te voorkomen?
  zondag 15 juni 2008 @ 10:51:06 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59402009
wit vlees = gevogelte.

Wil je vriend juist aankomen? Want dan heb ik wel een ander schema, die lijkt op die van jou maar die hoger in eiwitten zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')