abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59401078
Gisteren uiteten geweest, voorgerecht heb ik genomen asperges met zalm en rucola, en als hoofdgerecht gambas met groenten en sojasaus. Geen brood, geen friet. Het grappige is dat ik dit 'normaal' ook wel zou bestellen. Ik bestel vis zodra het maar even kan namelijk.
Er is nu, na 5 dagen echt heel streng, pas 0,5 kilo af. Minder dan ik gewend ben, maar ik merk wel dat mijn hele midsectie veel slanker is. En ik heb ook niet gesport.
pi_59401106
Goed gedaan, cinnamongirl! En het klinkt inderdaad ook niet alsof je iets hebt moeten missen bij het uit eten gaan.

Ik ben belachelijk veel afgevallen deze week, maar dat heeft voor een groot deel te maken met de week ervoor waarin ik dozen bonbons heb weggewerkt. M'n gewicht lag afgelopen woensdag dan ook hoger dan ik verwacht had (74,6 ). Nu, 4 dagen later, zit ik op 72,9. M'n spijkerbroeken zitten ineens wel heel ruim!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59401115
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 19:34 schreef Ewelina het volgende:

Ik ben na een paar dagen SHE-dieet tot de volgende conclusies gekomen:

1. EK Voetbal kijken is niet leuk zonder bier.
2. Ik heb een heel lief vriendje- hij staat erop om mee te doen
3. Ik heb minder last van mijn buik
4. Ik mis nog steeds pasta/rijst/aardappels bij het avondeten.

Wél 2 x gezondigd: één beschuit met muisjes en een oranjekoekje.

Morgen gaat alleen geen SHE-approved dagje worden: ik ga eten bij mijn vader.
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Heb je besloten om door te gaan? Kijk je het nog even aan?
pi_59401126
Wodka geen koolhydraten. .
pi_59401130
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wodka geen koolhydraten. .
Wanneer ga jij beginnen?
pi_59401135
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wanneer ga jij beginnen?
Ik ben zo slank als iemand die elke dag bikram yoga doet.
pi_59401141
Ok, geen koolhydraten lees ik net, maar die energie gaat net zo goed je vetlaagje in hoor.
pi_59401152
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ok, geen koolhydraten lees ik net, maar die energie gaat net zo goed je vetlaagje in hoor.
Alchohol levert 7 kcal/gram, en koolhydraten 4 kcal/gram.
Echter het gaat hier om een suikervrij dieet, niet zozeer om een caloriebeperkend dieet en daar past wodka -weliswaar gedronken met mate- wél in! En Baileys en bier uiteraard niet: daar zit ook suikers in.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:05:05 #159
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401156
Nou inderdaad, want energieloze alcohol bestaat namelijk niet.
Heb jij tenminste ook weer wat geleerd.
pi_59401162
Alcohol is om precies dezelfde redenen slecht als suiker. Het gaat direct je vetlaagje in. Dat jullie niet besparen op vetten en eiwitten is heel goed, maar alcohol? . Kom op zeg.
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Nou inderdaad, want energieloze alcohol bestaat namelijk niet.
Heb jij tenminste ook weer wat geleerd.
Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.
pi_59401175
Ik vind ook alcohol wel veel energie leveren, dus ik drink iig dit weekend niet.

Ook om voor mezelf te bewijzen dat ik heus zonder alcohol kan
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59401191
Die visrijst is trouwens heerlijk. Ben ook wel blij dat ik vandaag niet weer aan de Japanse variant ga. De paprika kwam door mijn neus naar buiten.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:11:21 #163
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401194
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Alcohol is om precies dezelfde redenen slecht als suiker. Het gaat direct je vetlaagje in. Dat jullie niet besparen op vetten en eiwitten is heel goed, maar alcohol? . Kom op zeg.
[..]

Doe niet zo bijdehand man. Kinderachtig.
Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.
Daarnaast is een kcal een kcal. Die worden niet meer of minder omdat ze uit alcohol worden betrokken, het blijven gewoon kcal.

Wil nog iets weten of ga je liever nog even door met het verstrekken van non-informatie?
pi_59401197
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Gisteren uiteten geweest, voorgerecht heb ik genomen asperges met zalm en rucola, en als hoofdgerecht gambas met groenten en sojasaus.
Klinkt erg lekker !
pi_59401203
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:10 schreef -marz- het volgende:
Die visrijst is trouwens heerlijk. Ben ook wel blij dat ik vandaag niet weer aan de Japanse variant ga. De paprika kwam door mijn neus naar buiten.
Ik doe er véél minder paprika in. Ik kan sowieso niet zo goed tegen paprika. Dat wil zeggen, ik vind de smaak zo sterk en daar kan ik maar weinig van hebben.
pi_59401213
En dat vertel je nu pas

Tot een half jaar geleden at ik nooit paprika omdat ik het zo smerig vond. Nu begin ik er net weer aan te wennen maar een hele paprika is alsnog best veel idd.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:16:30 #167
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401224
Als je geen paprika lust kan er ook tomaat in( zonder de pitjes ), of tauge, of witte kool..wat je lekker vind.
pi_59401244
Ik eet best veel paprika, zit érg vaak door het eten hier. En als de paprika's erg duur zijn, of ik een luie bui heb, koop ik bij de C1000 een grote zak voorgeneden paprika voor in de diepvries.
Dan hoef ik alleen maar een handje uit zo'n hersluitbare zak te plukken en het is net zo lekker als verse en véél goedkoper.
pi_59401249
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:14 schreef -marz- het volgende:
En dat vertel je nu pas

Tot een half jaar geleden at ik nooit paprika omdat ik het zo smerig vond. Nu begin ik er net weer aan te wennen maar een hele paprika is alsnog best veel idd.
Ik heb er een halve in gedaan op 300 gram Dat is héél weinig. Ik vind paprika ook niet vies - integendeel. Het is gewoon een smaak die een sterke uitwerking op me heeft. Ik moet er echt niet aan denken om alleen een paprika op te eten!

Wat ik me nog afvroeg, SHE, is een klein beetje parmezaan eigenlijk geoorloofd voor een caesar salad?
  zondag 15 juni 2008 @ 09:22:52 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401259
Ja, dat mag.
pi_59401262
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Over kinderachtig gesproken; enkele minuten geleden was je zelf nog in de volledige overtuiging dat er KH's in wodka zaten.
Daarnaast is een kcal een kcal. Die worden niet meer of minder omdat ze uit alcohol worden betrokken, het blijven gewoon kcal.

Wil nog iets weten of ga je liever nog even door met het verstrekken van non-informatie?
Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
pi_59401303
Ik vraag me trouwens af waarom dit topic prat gaat op een graanproduct, terwijl men koolhydraten hekelt?
pi_59401314
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom dit topic prat gaat op een graanproduct, terwijl men koolhydraten hekelt?
Men hekelt KH niet hoor. Dat heb je zelf afgeleid uit het wodkaverhaal denk ik.
pi_59401328
Suikers? Gaat het alleen om suikers? Zo kan ik ook dieten.
pi_59401339
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Een kcal is niet zomaar een kcal. Je hebt het zelf over een dieet zonder kh/suiker. Dat heeft toch een reden? Dan kijk je toch ook niet alleen naar kcal? Alcohol is slecht om dezelfde reden als suikers: ze worden nergens voor gebruikt en dan direct opgeslagen als vet. Dit in tegenstelling tot vet en eiwitten.
Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.
Alcoholisten zijn meestal ook érg mager. Wel eens opgevallen? Als alcohol onmiddelijk op zou slaan als vet zou dat niet zo zijn.
Lees je beter in.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:36:29 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59401344
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?
Waar is dat?

Ik wil best met je in discussie, maar dan graag als je niet stoned/dronken of bewust dom bent.
pi_59401353
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Geen énkele voedingsstof wordt direct opgeslagen als vet. Pas als je meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan je nodig hebt, gaat je lichaam het opslaan als reserve.
Alcoholisten zijn meestal ook érg mager. Wel eens opgevallen? Als alcohol onmiddelijk op zou slaan als vet zou dat niet zo zijn.
Lees je beter in.
Inderdaad. En aangezien alcohol veel bevat en men meestal niet aan het fitnessen is tijdens het alcohol drinken, is het teveel en wordt het opgeslagen als vet.

Alcoholisten zijn mager omdat ze verder niks eten. Dat heeft weinig met de alcohol te maken.

Je opmerkingen over inlezen mag je voor je houden. Volgens mij zijn jullie hier gewoon erg bang dat jullie illusie van dat je op gezonde wijze aan je gewicht werkt, doorbroken wordt.
pi_59401355
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb het zelf over dieet zonder kh/suiker?
Waar is dat?

Ik wil best met je in discussie, maar dan graag als je niet stoned/dronken of bewust dom bent.
Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant. Ik zie nergens een lijst van het idee van dit dieet en je zegt het ook niet.
pi_59401362
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

Waar gaat het dan over? En doe eens niet zo kankerarrogant.
Doe jij eens niet zo rellerig. Je hebt volkomen legitieme vragen. Stel ze op een fatsoenlijke manier.
pi_59401366
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Suikers? Gaat het alleen om suikers? Zo kan ik ook dieten.
Nee het gaat niet alleen om suikers. 'Men' eet zelfs nog suiker.

Dieten is niet alleen een kwestie van *iets* uit je voeding schrappen en de rest vrolijk dooreten. Die opmerking doet wel een beetje af aan je geloofwaardigheid dacht dat je er iets zinnigs over te zeggen had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')