quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:08 schreef dndiek het volgende:
Hij kwam ook te vaak als eerste over de lijn.....
En Karl eerst laten zijn tennisbabes hem in de steek en nu zijn idool waar hij soms haast orgasmes van krijgt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:24 schreef wimderon het volgende:
Hoe zal Michel dit verwerken? En waar moet hij het nu de ganse dag over hebben in de Tour?
Mooie sarcastische opmerkingquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:39 schreef Tim86 het volgende:
Pijnlijk..groot sportman..
Omdat?quote:
Ik mag toch hopen dat het sarcastisch was....quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Een tyfus junk een groot sportman noemen. Een vuile alcoholist een groot sportman noemen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:25 schreef twi het volgende:
Boeiend, cocaine is zover ik weet niet prestatieverhogend. Wat 'ie in z'n vrije tijd doet moet 'ie zelf maar weten. Of zeg ik nu iets stoms?
Ah, die mannen die die sport beoefenen met "dopingcontroles" uit de jaren 50??quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ohja, 3 - 0, dat waren nog eens grootse sportmannen!
In welk opzicht is dat dan? Medisch gezien.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.
Dunno man, geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:33 schreef twi het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat dan? Medisch gezien.
Je weet er dus niks van.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dunno man, geen ervaring mee.
Lijkt me dat je concentratievermogen omhoog gaat etc.
Al schijt ie een non om extra testranon te fabriceren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:25 schreef twi het volgende:
Boeiend, cocaine is zover ik weet niet prestatieverhogend. Wat 'ie in z'n vrije tijd doet moet 'ie zelf maar weten. Of zeg ik nu iets stoms?
Cocaine werkt 20 minuten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.
Wow. Wat een kansloze opmerking.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat het voor slaven en ander laagwaardig gespuis is.
Jij blowt toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het was om de cokesnuivers uit te lokken
Dat doe ik dan al heel lang niet meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben laatst gestopt. Tijdens het douchen.
Respect yoquote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat doe ik dan al heel lang niet meer..
Waarschijnlijk geen schorsing dus. Maar wat oer en oer en oerstom van die gast. En wat kut voor Belgische wielerfans.. Weer een topper die zich niet met de roem om kan gaan. Eerst een 15-jarige vriendin, toen als wegpiraat en nu als junkquote:Is Boonen betrapt op cocaïnegebruik ?
di 10/06/08 - Volgens de krant Het Laatste Nieuws heeft Tom Boonen bij een controle buiten competitie positief getest op het stimulerende middel cocaïne. De Quick-Step-renner zou op 25 mei tegen de lamp gelopen zijn.
Tom Boonen werd volgens Het Laatste Nieuws drie dagen voor de Ronde van België gecontroleerd.
(Belga) Bij die controle buiten competitie zou hij positief getest hebben op cocaïne, een stimulerend middel.
Het Laatste Nieuws schrijft ook dat er gisteravond huiszoekingen gepland waren in de woning van Boonens ouders en in die van zijn vriendin Lore.
Boonen werd eerder al in verband gebracht met cocaïne door ex-veldrijder Tom Vannoppen.
Vannoppen testte in december vorig jaar zelf positief op cocaïne en zou tijdens zijn verhoor Boonen een dealer genoemd hebben, iets wat hij nadien wel ontkende.
Buiten competitie niet strafbaar. Als Tom Boonen effectief betrapt is op cocaïnegebruik, hoeft hij in principe niet meteen voor een schorsing te vrezen.
Cocaïne gebruiken buiten competitie is immers niet strafbaar voor renners. De controle van Boonen zou plaatsgevonden hebben op 25 mei. Toen reed hij niet in competitie.
Boonen laste na Parijs-Roubaix een pauze in en hervatte de competitie op 28 mei in de Ronde van België. Daarin won hij de slotrit.
Als het op de lijst staat, dan is het doping. Of het er terecht op staat, is een andere discussie, maar minder relevant. Een schorsing lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:26 schreef DutchSL het volgende:
Achja, cocaine. Het staat op de dopinglijst, maar als ik sporters erop betrapt worden denk ik altijd eerder dat het als partydrug genomen is. Zeker iemand met de reputatie van Boonen.
Hoogstens voor Vlamingen en tijdens de laatste Ronde van Belgie kreeg Sven Nys bijvoorbeeld veel meer applaus, dus ook dat is nogal overdreven.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:48 schreef tong80 het volgende:
Het is de nationale volksheld voor de Belgen.
Ze zijn weer bij elkaar geloof ik.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef Breach het volgende:
Overigens, zn vriendin Lore is toch al een jaar ofzo zijn vriendin niet meer..?
Klopt, sinds een paar maanden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ze zijn weer bij elkaar geloof ik.
Dat dusquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:39 schreef Tim86 het volgende:
Pijnlijk..groot sportman..
Sterkquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:08 schreef dndiek het volgende:
Hij kwam ook te vaak als eerste over de lijn.....
Ook dat dus, ik ben echt geschokt hierdoor vind het zo jammer dat hij nu geeb schone lei meer heeft.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:42 schreef Bruce117 het volgende:
Tommeke Tommeke toch.
Kan duidelijk niet met de weelde omgaan
Hm.. Stijn Devolder?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:24 schreef wimderon het volgende:
Hoe zal Michel dit verwerken? En waar moet hij het nu de ganse dag over hebben in de Tour?
Ze waren sinds kort weer samen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef Breach het volgende:
Overigens, zn vriendin Lore is toch al een jaar ofzo zijn vriendin niet meer..? Beetje raar dat ze daar dan binnenvallen.
Stefan Schumacher rijdt toch ook nog gewoon? en dadelijk wellicht in de Tour. geen hond die nog kraait om zijn OOC Cocaine betrapping? Dus ik zie voorlopig niet iets waarom Boonen ontslagen moet worden bij QSI en waarom ze mits een nieuwe sponsor niet meer in de Tour zouden mogen starten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:26 schreef DutchSL het volgende:
Achja, cocaine. Het staat op de dopinglijst, maar als ik sporters erop betrapt worden denk ik altijd eerder dat het als partydrug genomen is. Zeker iemand met de reputatie van Boonen.
Niet om het goed te praten, het is gewoon heel dom als topsporter die weet dat die regelmatig gecontroleerd wordt.
Wel slechts een week nadat hij zijn rijbewijs (voor de tweede keer) kwijt raakte door de combi dronken/overdreven snelheid. Dit is ontzettend slechte PR en ik denk dat Quickstep het niet kan maken om dit met de mantel der liefde te bedekken. Een of andere flauwe boete die hij niet voelt, valt daar dan ook onder.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:29 schreef Bartoli het volgende:
Dus ik zie voorlopig niet iets waarom Boonen ontslagen moet worden bij QSI en waarom ze mits een nieuwe sponsor niet meer in de Tour zouden mogen starten.
je schrijft het nergens maar dat zeg ik eroverquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:41 schreef DutchSL het volgende:
Waar schrijf ik Boonen ontslagen moet worden en dat Quick Step als ze een nieuwe sponsor vinden niet meer in de Tour mogen starten?![]()
Ik schrijf alleen dat het dom is..
dat is waar natuurlijk tel daarbij de beschuldiging van Vannoppen bij op dan lijkt het haast wel een optelsomquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel slechts een week nadat hij zijn rijbewijs (voor de tweede keer) kwijt raakte door de combi dronken/overdreven snelheid. Dit is ontzettend slechte PR en ik denk dat Quickstep het niet kan maken om dit met de mantel der liefde te bedekken. Een of andere flauwe boete die hij niet voelt, valt daar dan ook onder.
hmm dan voorspel ik toch dat hij een 2e VDB gaat worden als dat gebeurdquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou hem een paar maanden op non-actief zetten (zodat hij het BK en de Tour mist), waarbij hij in die periode de kans krijgt to get his shit together.
Van God is er maar 1tjequote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hmm dan voorspel ik toch dat hij een 2e VDB gaat worden als dat gebeurd
bronquote:Parket bevestigt positieve cocaïnetest Boonen
Topwielrenner Tom Boonen (Quickstep) is eind mei bij een controle buiten competitie betrapt op het gebruik van cocaïne. In de urine van de renner werd een metaboliet van cocaïne (benzoylecgonine) aangetroffen. Dat bevestigt het parket van Turnhout in een persmededeling. Boonen werd gisterenavond ook ondervraagd, maar voorlopig is de renner niet in verdenking gesteld.
De controle gebeurde door het team Medisch Verantwoord Sporten van de Vlaamse Gemeenschap. Nadat Boonen positief testte, lichtte het team de bevoegde magistraat bij het parket-generaal van Gent in, wat de voorgeschreven procedure is.
'Het parket van Turnhout heeft daarop een gerechtelijk onderzoek geopend naar het vermoeden van cocaïnebezit door Tom Boonen. Een onderzoeksrechter is belast met het verder onderzoek', zegt woordvoerster Inge Delissen.
Twee huiszoekingen leverden niets op. Het parket wil niet vrijgeven bij wie de huiszoekingen plaatsvonden, maar waarschijnlijk gaat het om Boonens ouders en vriendin Lore.
De wielrenner werd niet gearresteerd, maar wel verhoord. 'Over de inhoud van zijn verklaringen worden geen gegevens verstrekt', aldus Delissen. Op basis van het verdere onderzoek zal bekeken worden of Boonen al dan niet gedagvaard wordt. Het parket wil in het belang van het onderzoek geen verdere commentaar kwijt.
Zaak Vannoppen
Het is niet de eerste keer dat de topwielrenner in verband wordt gebracht met cocaïne. Eind december vorig jaar wees veldrijder Tom Vanoppen Boonen aan als dealer. Er volgden toen al huiszoekingen.
Boonen kwam vorige week nog in het nieuws toen hij werd tegengehouden nadat hij met 180 per uur over de ring van Mol reed, waar slechts 90 toegestaan was. Eerder raakte bekend dat hij toen te veel alcohol gedronken had.
De entourage van Tom Boonen wil geen commentaar geven.
bronquote:Boonen vlucht naar Frankrijk
Uitgerekend de dag dat zijn positieve cocaïnetest uitlekt, maakt de Franse sportkrant L'Equipe bekend dat Tom Boonen zijn diensten heeft aangeboden aan de Franse wielerploeg Bouyges Telecom. Aangeboden, inderdaad.
De baas van Bouygues Telecom, Jean-René Bernaudeau, heeft de informatie in L'Equipe niet ontkend. "De overgang zit nog in het stadium van de onderhandelingen, maar het is dermate serieus dat ze zeer binnenkort kunnen afgerond worden," aldus de sportkrant. Hij zou er meer kunnen verdienen dan de ongeveer 500.000 euro die hij nu opstrijkt. Boonen zou zijn huidige ploegmaats Kevin Hulsmans en Wilfried Cretskens meenemen, maar niet Gert Steegmans.
Boonen vertrekt dus zelf, hij is niet aangezocht. Zijn manager Paul Degeyter heeft Boonen voorgesteld aan de Franse ploeg. Zijn komst zou de Fransen goed uitkomen, omdat Bouyges Telecom eventueel zou gaan samenwerken met T-Mobile en deze laatste operator wil de Belgische en Luxemburgse markt gaan bewerken. Volgens L'Equipe staat Patrick Lefevere een eventuele overstap van Boonen niet in de weg.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:32 schreef Breach het volgende:
"Boonen haalt zijn gram in de Ronde van Belgie"
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als het op de lijst staat, dan is het doping. Of het er terecht op staat, is een andere discussie, maar minder relevant. Een schorsing lijkt me logisch.
"Boonen steekt zijn (witte) neus aan het venster"quote:
even quotenquote:di 10/06/08 - Tom Boonen hoeft niet meteen voor een sportieve schorsing te vrezen. Cocaïne gebruiken buiten competitie is immers niet strafbaar voor wielrenners. Op het bezit van cocaïne staat wel een gerechtelijke straf.
De controle bij Tom Boonen heeft plaatsgevonden op 26 mei. Toen reed hij niet in competitie. (Belga) "De Internationale Wielerunie UCI kan hem niet straffen omdat het buiten competitie was", legt sportdokter Chris Goossens (foto) aan Sporza uit.
"De dag van een wedstrijd is cocaïne wel strafbaar."
"Vroeger was het zowel binnen als buiten competitie strafbaar. Dat vind ik persoonlijk een betere zaak, omdat sporters met cocaïne dieper zouden kunnen gaan tijdens trainingen."
Boonen laste na zijn zege in Parijs-Roubaix een pauze in en hervatte de competitie op 28 mei in de Ronde van België, twee dagen na zijn positieve plas.
Op 1 juni won Boonen de slotrit van de Ronde van België.
op Cocainegebruik zelf staat naar mijn weten geen straf, op het dealen ervan welquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:38 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.
Petacchi had toch teveel aan zn astma-puffer gezeten waardoor ie een te hoog gehalte salbutamol had? Das wat anders dan een thijmdrankje hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:38 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.
Door Armin Meier nog wel, de organisator. Is dat de ex-renner die (uiteraard) tijdens zijn carriere ook werd gepakt? (want Festina)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:04 schreef placebeau het volgende:
De ronde van zwitserland heeft hem al geweigerd.
Ja, maar die is daar ook uiteindelijk gewoon voor uitgekomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Door Armin Meier nog wel, de organisator. Is dat de ex-renner die (uiteraard) tijdens zijn carriere ook werd gepakt? (want Festina)
Ik kan me niet voorstellen dat hij nog veel langer bij QS zal blijven, eerlijk gezegd. Als dit 10 jaar geleden (of zelfs 5 jaar geleden) was gebeurd, dan was dit waarschijnlijk met een korte schorsing en een sisser afgelopen. Maar in het huidige paranoide wielerklimaat?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
even quoten
een schorsing hoeft dus niet, tenzij quickstep er anders over denkt.
Maar wel terecht lijkt mij. Het wielrennen zit niet meer in de situatie dat de sponsors massaal aankloppen om hun producten via de koers te promoten. Je kunt dan maar beter elke (beinvloedbare) kans op negatieve publiciteit uitsluiten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:04 schreef placebeau het volgende:
De ronde van zwitserland heeft hem al geweigerd.
Ja, das tegenwoordig in om voor iedere wedstrijd eigen regels op te stellen.
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.htmlquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:55 schreef Ereinion het volgende:
Cancellara is geloof ik nooit met doping in verband gebracht (hoewel hij natuurlijk wel ex-Cecchini is). Over Bettini heb je alleen dat vage Sinkewitz verhaal. Rond Freire is het ook altijd stil gebleven.
quote:Betrapte Boonen in lastig parket
En Freire reed ook voor Mapei.... Al is dat natuurlijk wel vergezocht allemaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:07 schreef MrLazy het volgende:
[..]
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.html
En Bettini werd genoemd in de vermeende dopingzaak rond Lefevre en Mapei, Quickstep,... in het Laatste Nieuws. For the matter.....Cancellara ook. Die zat daar als piepjonge kerel.
Het is opvallend hoe bepaalde mensen weer een handje boven zijn hoofd houden. Ik kijk erg uit naar de persconferentie van Lefevre morgen. Hypocriet van de eeuw !
Maar in een concentratie waarin het niet prestatieverhogend was, en volgend jaar mag.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:49 schreef Breach het volgende:
[..]
Petacchi had toch teveel aan zn astma-puffer gezeten waardoor ie een te hoog gehalte salbutamol had? Das wat anders dan een thijmdrankje hoor
En toekomstig Tour winnaar Evans..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:42 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
En Freire reed ook voor Mapei.... Al is dat natuurlijk wel vergezocht allemaal.
hele complottheorieën voor een snuifje cocaine. alsof de ploeg daar wat mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:07 schreef MrLazy het volgende:
[..]
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.html
En Bettini werd genoemd in de vermeende dopingzaak rond Lefevre en Mapei, Quickstep,... in het Laatste Nieuws. For the matter.....Cancellara ook. Die zat daar als piepjonge kerel.
Het is opvallend hoe bepaalde mensen weer een handje boven zijn hoofd houden. Ik kijk erg uit naar de persconferentie van Lefevre morgen. Hypocriet van de eeuw !
De regels zijn zoals ze zijn, Petacchi hoorde geschorst te worden, Boonen niet. De rechtlijnigheid van die reglementering is ook een discussie waard, maar momenteel heeft de UCI geen enkel gefundeerd argument om hem te schorsen. De kans op de strafrechterlijke vervolging is veel realistischer (al zal dat voor een first time offender ook wel meevallen).quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Maar in een concentratie waarin het niet prestatieverhogend was, en volgend jaar mag.
Petacchi een jaar schorsen, schors dan Boonen nu ook maar voor een jaar.
http://sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/080611_PC_boonenquote:Tom Boonen: "Ik ben niet perfect"
wo 11/06/08 - Tom Boonen heeft op een persconferentie mea culpa geslagen voor zijn gedrag en last een korte rustperiode in. Quick-Step-manager Lefevere bevestigt zijn vertrouwen in de renner en kondigde aan dat zijn sponsors drie jaar langer voortgaan. Over een deelname aan de Tour is nog geen beslissing gevallen.
Tom Boonen heeft op een persconferentie een mededeling voorgelezen.
(Belga)
"Ik ga hier vandaag mijn verdediging niet voeren, maar ik heb mijn familie, vrienden en team pijn gedaan en verontschuldig me."
Zo lijkt Boonen impliciet toe te geven dat hij cocaïne gebruikt had, al bleef hij over dat onderwerp op de vlakte.
"Ik ben de laatste tijd op een negatieve manier in het nieuws gekomen. Ik ben niet perfect en zal de consequenties aanvaarden."
"Ik ga het nu eventjes rustig aan doen en mag op het vertrouwen van de ploeg rekenen", sprak hij.
"Ik hoop dat ook de fans het vertrouwen in mij behouden. Ze mogen straks weer op mijn onvoorwaardelijke inzet rekenen", besloot de Quick-Step-renner. Op vragen antwoordde de renner niet.
Lefevere: "6 jaar mooie momenten"
Quick-Step-manager Patrick Lefevere (foto) had eigenlijk donderdag een persconferentie gepland, met heuglijk nieuws voor zijn ploeg.
(VRT)
"We wilden aankondigen dat de sponsors drie jaar langer doorgaan, maar onder druk van de omstandigheden hebben we de persconferentie moeten vervroegen."
"Na overleg met de sponsor hebben we beslist om het vertrouwen in Tom Boonen te bevestigen."
"De negatieve dingen die gebeurd zijn, zijn niet goed te praten, maar Boonen heeft ons ook zes jaar lang mooie momenten bezorgd", zei Lefevere.
"Wat de onmiddellijke toekomst betreft: Tom is emotioneel aangeslagen. We willen hem nu eerst op adem laten komen."
"Nog bellen met de Tour"
Tom Boonen is niet gewenst in de Ronde van Zwitserland. "Als we naar het TAS gaan, winnen we een zaak tegen de Ronde van Zwitserland nochtans op een been", zegt Lefevere.
"Dat is een ProTour-koers met startrecht en -plicht. Ze kunnen Boonen het recht om deel te nemen, niet ontzeggen. Maar het lijkt
ons beter dat Tom nu eventjes bekomt en we willen geen extra polemiek."
Wat met de Tour? "Ik heb maandag met Christian Preudhomme van ASO gebeld. Binnenkort heb ik opnieuw contact met hem. Ik zal ook bij andere organisatoren mijn licht opsteken", luidt het.
We spreken hier over een totaal andere zaak.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
hele complottheorieën voor een snuifje cocaine. alsof de ploeg daar wat mee te maken heeft.
je zult altijd mensen hebben...
WTF is een Audi Variant?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dinsdagnacht werd hij in zijn Audi Variant door de politie aan de kant gezet op de ring rond Mol.
Hoop niet dat ie dan ook over jaar of wat met een shotgun tegen zn hoofd staat en dan dreigt zichzelf van t leven te beroven... Ben toch wel benieuwd of Boonen dit gaan kunnen handelen..quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:12 schreef Ericr het volgende:
[dramamodus]Begin van het einde. VDB all over again. [/dramamodus]
quote:668 Teletekst wo 11 jun
***IELRENNEN***************************
**** Tom Boonen geweerd uit de Tour
**Tom Boonen mag niet deelnemen aan de
Tour de France."Boonen is niet welkom",
zei Tour-directeur Christian Prudhomme
desgevraagd tegen verslaggevers bij de
Dauphiné Libéré in de Franse Alpen.
De sprinter van Quick-Step werd bij een
controle buiten de koers om betrapt op
het cocaïnegebruik.Voor een schorsing
hoefde de Belg niet te vrezen,maar de
Tour hanteert zijn eigen maatstaven.De
laatste jaren werden al vaker renners
geweerd die in opspraak waren geraakt.
Eerder op de dag legde Boonen een korte
verklaring af waarin hij meedeelde nog
altijd het vertrouwen van zijn ploeg
Quick-Step te genieten,maar voorlopig
"op low-profile" te gaan.
Belachelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Geen Tour voor Boonen:
als je daar als renner voor getekend hebt..quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Belachelijk.
Straks kun je ook geweerd worden uit de Tour als blijkt dat je buiten competitie boerenkool met worst hebt gehad.:')
Dat zeiden ze bij Quickstep toch ook al (staat hier ergens eerder wel in dat topic), dat ze die beslissing vrij simpel konden aanvechten bij het TAS maar dat ze daar gezien de hele situatie niet zo'n zin in hadden. Vind ik wel een beetje een zwaktebod, want zo loopt een organisator weer lekker tegen de regels (en het fatsoen) in over de renners heen. Weet niet of dat nou wat opschiet in deze tijd.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zwitserland is Pro-Tour, ik vraag me af of die wel mogen weigeren als de UCI zegt dat er helemaal niets aan de hand is (en Quickstep moeilijk wil gaan doen).
Die kans zit er in jaquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Belachelijk.
Straks kun je ook geweerd worden uit de Tour als blijkt dat je buiten competitie boerenkool met worst hebt gehad.
Vreemde redenatie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zo onlogisch is de reactie niet van ASO. Vanaf 2009 staat cocaine al wél volledig op de dopinglijst. Ook buiten competitie. Dat werd eerder dit jaar al beslist. Boonen ontsnapt eigenlijk alleen maar door de loomheid van de uci die zo'n beslissing pas een jaar later kan invoeren.
Wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:08 schreef APK het volgende:
Mogen ze mij nu ook een cafe uitzetten omdat ik rook terwijl het rookverbod pas op 1 juli ingaat
Als er een rookverbod op 1 juli ingaat is het niet onlogisch dat de café-eigenaar je nu al vraagt om niet meer te roken in zijn café , ja ...quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:08 schreef APK het volgende:
[..]
Vreemde redenatie.
Mogen ze mij nu ook een cafe uitzetten omdat ik rook terwijl het rookverbod pas op 1 juli ingaat
quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als er een rookverbod op 1 juli ingaat is het niet onlogisch dat de café-eigenaar je nu al vraagt om niet meer te roken in zijn café , ja ...
Als de café-eigenaar al bordjes heeft opgehangen dat je niet mag roken, dan wel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:08 schreef APK het volgende:
[..]
Vreemde redenatie.
Als het geen unox worst is, dan loop je wel een bepaald risico.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Belachelijk.
Straks kun je ook geweerd worden uit de Tour als blijkt dat je buiten competitie boerenkool met worst hebt gehad.:')
Eens met bovenstaande user.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:27 schreef Bruce117 het volgende:
Als het geen unox worst is, dan loop je wel een bepaald risico.
Dat lijntje vind ik niet zo erg.
Triester is het veels te hard rijden met teveel alcohol. Dat is echt op geen enkele manier goed te praten.
Echter dat is dan weer geen reden om hem uit de Tour te weren.
Bij Volkswagen wel, bij Audi is het Avant.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Met variant bedoelen ze toch gewoon een stationwagen?
ik ook!quote:
Jammer dat hij Boonen heet hèquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:41 schreef mrPanerai het volgende:
Nieuw recept spek met bonen
Breng je bonen zachtjes aan de kook.
Hij kijkt wel gaar uit zn ogen daarquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:34 schreef konrad het volgende:
[ afbeelding ]
Boonen enkele jaren terug in afterclub Space. En Space is gesloten omdat het een drugstent was
Nou, naar het schijnt kwam ie daar wel regelmatigquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:43 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij kijkt wel gaar uit zn ogen daarMaar dat zegt natuurlijk helemaal niks. De meeste mensen komen weleens ergens waar dingen niet pluis zijn, dat wil niet zeggen dat ze het zelf ook daar doen he.
Inderdaad. In tapijten en parketten natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:40 schreef Wounded_Knee het volgende:
Zouden ze bij nu.nl weten waar z'n sponsor in handelt?
Net alsof die spotjes met Boonen nu nog zin hebbenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[quote]TV-spots met Boonen voor Tour lagen al klaar
Het gedwongen forfait van Tom Boonen voor de Tour heeft zware gevolgen voor sponsor Quick Step, qua budget de grootste sponsor in de Belgische sport. 'Alle publiciteitsspotjes - met Boonen in de hoofdrol - zijn al ingeblikt voor de Franse televisie.
Ook de tijdruimte is de al geboekt' zegt Frans De Cock, de grote baas van Quick Step. Hij hoopt nog altijd dat hij maandag in een gesprek de Tourbazen ervan kan overtuigen om Boonen toe te laten. 'Tom Boonen wil nog altijd naar de Tour. Ik vroeg het hem woensdag na de persconferentie onder vier ogen. Hij zei heel nadrukkelijk: ja, ik wil. Dus ga ik er alles aan doen dat dit ook gebeurt. Voor een wielersponsor betekent de Tour de helft van de return om jaarbasis. Ik heb Tom Boonen nodig. Ik denk dat Quick Step ook veel bijgedragen heeft tot de Tour. Dan denk ik maar aan een Virenque die we engageerden nadat hij zijn dopingschorsing had uitgezeten en hij in eigen land als een pestlijder werd aangekeken.' (hc)[/quote
Ik werk zelf voor het bedrijf dat de Quick-step maakt (Unilin Flooring) en op de werkvloer doken er al bijgewerkte affiches met Tommeke op. Blijkbaar is een Quickstep vloer niet alleen krasvrij en makkelijk te reinigen, maar ook ideaal om er je lijntje op te leggenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Net alsof die spotjes met Boonen nu nog zin hebben
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik werk zelf voor het bedrijf dat de Quick-step maakt (Unilin Flooring) en op de werkvloer doken er al bijgewerkte affiches met Tommeke op. Blijkbaar is een Quickstep vloer niet alleen krasvrij en makkelijk te reinigen, maar ook ideaal om er je lijntje op te leggen
Het was hier trouwens een hilarische week eigenlijk. Vooral omdat hier ook gigantische voorraden aan parafine staan die in die vloeren verwerkt worden. En als je weet dat dat een wit poeder is ...quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het was hier trouwens een hilarische week eigenlijk. Vooral omdat hier ook gigantische voorraden aan parafine staan die in die vloeren verwerkt worden. En als je weet dat dat een wit poeder is ...
En voor de persconferentie hebben ze in het receptiegebouw nog in allerijl het bord "Auditorium-zaal : volg de witte lijnen" mogen vervangen ook![]()
Och, zo kijk ik ook wel eens uit m'n ogen tijdens een avondje stappen en ik zit alleen maar aan de alcohol...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:43 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij kijkt wel gaar uit zn ogen daarMaar dat zegt natuurlijk helemaal niks. De meeste mensen komen weleens ergens waar dingen niet pluis zijn, dat wil niet zeggen dat ze het zelf ook daar doen he.
quote:"Ik ben geflikt op een Mols terras"
Speurders van de federale gerechtelijke politie hebben zaterdagochtend Tom Boonen opnieuw verhoord. De verklaringen van de renner op zijn persconferentie woensdag hadden vragen opgeroepen bij de speurders. Tom Boonen bleef bij zijn oorspronkelijke verklaring dat hij werd geflikt, vermoedelijk op het terras van café Qué Pasa in Mol.
Bij zijn eerste verhoor dinsdag in zijn woning in Retie speelde Boonen de vermoorde onschuld. Hij ontkende dat hij cocaïne had gebruikt en gaf als enige mogelijke verklaring dat hij was geflikt, doordat iemand cocaïne in zijn drankje had gedaan. Normaal zou er geen nieuw verhoor komen, maar Boonens verklaringen een dag later maakten de speurders wantrouwig.
Die verklaringen strookten immers niet met het verhoor. “Waarom verontschuldigde hij zich op die persconferentie als hij tegenover ons ontkent?”, vroegen de speurders zich af. De renner werd daarop vriendelijk verzocht om zich voor een tweede verhoor aan te melden.
Zaterdagochtend trok Boonen naar de speurders in Turnhout. Hij bleef bij zijn oorspronkelijke verklaring en hij gaf meer details over de plaats waar hij zou zijn “geflikt”. Hij sprak over het terras van Qué Pasa, een populair café in de Molse uitgaansbuurt. Hij zou er samen met zijn vriendin Lore iets hebben gedronken.
Kort daarna voelde hij zich onwel worden en vertrok het koppel naar huis. Boonen voegde er aan toe dat de brief die hij woensdag voorgelezen had, was opgesteld door zijn advocaat.
“Val nu om!”
“Val nu om”, reageert Guy Hooyberghs, de uitbater van Qué Pasa, als we hem met het nieuws confronteren. “Dat is het eerste wat ik daarover hoor.”
De uitbater was veel minder verrast door het ‘Boonen en cocaïne’- nieuws van vorige week. “Al geruime tijd gaan die verhalen de ronde. Ik ben categoriek tegen drugs. Wie in mijn zaak gebruikt, komt er nooit meer in.”
“Hopelijk bewijst Boonen zich op sportief vlak”, besluit Guy Hooyberghs. “Ondanks alle verhalen blijft hij immers een goed renner.”
Inderdaad. Het smoesje van de drugs stiekem in de drank is toch wel een van de slechtste ooit. Jammer dat hij daarmee afkomt.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie in mijn zaak gebruikt, komt er nooit meer in.”
Die krijgt ASO aspiraties.
Ik vraag me trouwens of wie dat zijn, die mensen die van die dure drugs gaan kopen en dat dan voor de lol bij anderen in hun drankje gaan smokkelen. Wat heb je daar nu aan? "Woehahaha, hij wordt onwel, I love it when a plan comes together"
Ben benieuwd als een Jurgen Vandenbroeck zoiets gedaan zou hebben. Dan zou ie meteen ontslagen zijn en zou het helemaal geen jeugdzonde zijn maar laakbaar gedrag. Boonen moet gewoon een schorsing krijgen van 6-12 maanden.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:16 schreef schaapskuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Het smoesje van de drugs stiekem in de drank is toch wel een van de slechtste ooit. Jammer dat hij daarmee afkomt.
Vooral omdat de reacties van het volk toch overwegend begripvol waren ("jeugdzonde", "hij is ook maar een mens").
Boonen kan geen schorsing krijgen, op sportief vlak heeft hij immers geen overtreding begaan. Die smoes zal overigens ook wel ploegstrategie zijn met het oog op de Tour.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:20 schreef Breach het volgende:
[..]
Ben benieuwd als een Jurgen Vandenbroeck zoiets gedaan zou hebben. Dan zou ie meteen ontslagen zijn en zou het helemaal geen jeugdzonde zijn maar laakbaar gedrag. Boonen moet gewoon een schorsing krijgen van 6-12 maanden.
En als je dan ook nog van die zielige smoesjes gebruikt dan ben je het al helemaal niet waard.
wat wel raar is, is dat boonen wist dat hij een paar dagen later zou gecontroleeerd worden, voor hij de cocaine innam, zeiden ze op de belgische tv.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:16 schreef schaapskuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Het smoesje van de drugs stiekem in de drank is toch wel een van de slechtste ooit. Jammer dat hij daarmee afkomt.
Vooral omdat de reacties van het volk toch overwegend begripvol waren ("jeugdzonde", "hij is ook maar een mens").
Vinokourov wist ook dat hij gecontroleerd zou worden. En die gebruikte ook. Zo, denken die gasten niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
wat wel raar is, is dat boonen wist dat hij een paar dagen later zou gecontroleeerd worden, voor hij de cocaine innam, zeiden ze op de belgische tv.
Dan moet hij toch wel heeeeeeel erg stom geweest zijn om dan nog cocaine tot zich te nemen.
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is een Waals complot, nog altijd boos omdat ze dachten dat Gilbert wereldkampioen was.
Maar hij weet al wanneer out-of-competition-controles komen? Dat lijkt me ook een vreemde zaak, als renners dat weten.quote:Op maandag 16 juni 2008 09:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
wat wel raar is, is dat boonen wist dat hij een paar dagen later zou gecontroleeerd worden, voor hij de cocaine innam, zeiden ze op de belgische tv.
Dan moet hij toch wel heeeeeeel erg stom geweest zijn om dan nog cocaine tot zich te nemen.
hij is al 13 keer gecontroleerd dit jaar en nog maar één keer is er cocaine gevonden, datzou wel verdacht weinig zijn voor een verslaafde.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar hij weet al wanneer out-of-competition-controles komen? Dat lijkt me ook een vreemde zaak, als renners dat weten.
Daarbij, misschien is Boonen wel verslaafd (toegeven, lijkt een beetje onwaarschijnlijk), en dat houdt in dat je stof tot je neemt ondanks dat je wéét dat het slecht voor je is.
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben toch benieuwd wat een minder radicale nee zou inhouden. Hij mag alle dagen de laatste 100 kilometer meerijden?
VDB en Museeuw hebben in de belgische pers al laten weten ook mee te leven met boonen!quote:Op maandag 16 juni 2008 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Als ik Boonen was zou ik ook helemaal niet zo staan te springen om naar de Tour te gaan. Alles en iedereen gaat tegen 'm zijn. Behalve het peloton dan...
Ik bedoel meer de pers, alle Fransen langs de weg die 'm voor van alles en nog wat uitmaken en áls 'ie op het podium komt krijgt 'ie een fluitconcert van jewelste gok ik zo...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:11 schreef placebeau het volgende:
[..]
VDB en Museeuw hebben in de belgische pers al laten weten ook mee te leven met boonen!
Ongeveer een week voor de ronde v België kreeg Boonen 'bezoek' van een dopingcontroleur. Maar Boonen was niet thuis. De controleur belt naar Boonen. Boonen was op een huldiging op dat moment. Hij moest niet naar huis komen van controleur, hij moest gewoon bewijzen dat hij op die huldiging was. En de controleur zei dat hij nog ging terugkomen voordat de ronde v Belgie van start ging. Paar dagen nadien ging hij naar dat terras waar hij dus vroeger moest vertrekken omdat hij onwel werd. Enkele dagen daarna was er dus die bewuste controle waar Boonen positief testtequote:Op maandag 16 juni 2008 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar hij weet al wanneer out-of-competition-controles komen? Dat lijkt me ook een vreemde zaak, als renners dat weten.
Daarbij, misschien is Boonen wel verslaafd (toegeven, lijkt een beetje onwaarschijnlijk), en dat houdt in dat je stof tot je neemt ondanks dat je wéét dat het slecht voor je is.
Coke in drinken strooien, sure.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:22 schreef konrad het volgende:
Nu ofwel is Boonen een grote dommerik om dan nog coke te gebruiken, aangezien hij wist dat er nog een controle kwam. Oftwel is er iets in zn drank gedaan. Wat ongeloofwaardig klinkt, maar niet onmogelijk
Daar heb je een mooi koppel te pakkenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:11 schreef placebeau het volgende:
[..]
VDB en Museeuw hebben in de belgische pers al laten weten ook mee te leven met boonen!
Tenzij hij hetzelfde merk Colombiaanse koffie heeft gedronken als Simoni. (quote:
In champagne werkt het wel. Enigszins.quote:
Inderdaad. En hij spreekt zichzelf tegen, dus hij ook zijn uitlatingen over (echt) dopinggebruik zijn niet te vertrouwen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als ASO nu bepaalt dat Boonen wel mag starten, hebben ze zich ferm belachelijk gemaakt. Op de wielerprikpagina kwam deze reactie van iemand en daar was ik het volstrekt mee eens:
"Mocht ik organisator zijn, dan kwam die bij mij niet aan de start. Hij zou eerst met een deftige verklaring moeten komen, of aangeven nu eerst maar eens prive de boel weer op de rit te zetten. Waarom zou die als je een verslavend middel gebruikt daar niet een paar weken later mee op de fiets zitten. Daarnaast heeft hij als boegbeeld van het wielrennen gewoon een grotere voorbeeldfiunctie. Laat hem eerst alles weer op een rij krijgen, uit de publiciteit, maar niet aan de start voorlopig. Dat zou welicht ook voor Lefevre beter zijn om even toe te passen."
Wie spreekt zichzelf tegen?quote:Op maandag 16 juni 2008 17:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. En hij spreekt zichzelf tegen, dus hij ook zijn uitlatingen over (echt) dopinggebruik zijn niet te vertrouwen.
Vond ik ook.quote:
Nu is er nog maar één Belgische sportheld over .. (Jerommeke vande Zotte, kampioen hotdogs eten)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gaat goed met de Belgische sporthelden. In één maand tijd verliezen we Justine Henin en Tom Boonen ...
quote:De Tour bevestigt: "Boonen is niet welkom"
ma 16/06/08 - De organisatie van de Tour de France heeft bevestigd dat Tom Boonen niet welkom is dit jaar na zijn cocaïneverhaal. Het bezoek van teammanager Patrick Lefevere en Quick-Step-baas Frans De Cock heeft dus niets uitgehaald.
Patrick Lefevere en Frans De Cock legden maandagochtend hun argumenten op tafel om de beslissing van Tourorganisator ASO alsnog om te keren.
"We kregen geen witte rook, maar ook geen zwarte. We werden goed ontvangen en hadden een goed gesprek", zei Lefevere 's middags aan Sporza.
"Het belangrijkste is dat we gehoord zijn. We hebben hen verteld hoe het in Vlaanderen werkt. Maar de argumenten van ASO zijn ook niet min."
"De ASO beseft nu dat Tom Boonen een "star" is, met zijn voor- en nadelen", zei Lefevere nog.
"Niemand keurt Toms gedrag goed, maar woonden we niet in Vlaanderen, dan was dit geen zaak."
"Boonen heeft de integriteit geschaad"
's Avonds kreeg Quick-Step te horen dat de Tour het been stijf houdt. Boonen mag zijn groene trui niet verdedigen.
"Boonen heeft de integriteit van de Tour en alle Tour-ploegen geschaad", gaf Tour-baas Christian Prudhomme als uitleg mee.
De Tour start op 5 juli in Brest.
Boonen. Met die verklaring die hij gaf op de persconferentie en wat nu naar buiten komt. Oké, hij heeft in die verklaring niets bekend, maar toch vind ik het een onbegrijpelijk verhaal als hij écht geen cocaïne heeft gebruikt.quote:
Hij heeft in de verklaring idd niets bekend. Hij heeft zich alleen verontschuldigt voor de negatieve manier waarop hij in het nieuws is geweest de afgelopen weken. Dus zichzelf tegenspreken doet hij eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Boonen. Met die verklaring die hij gaf op de persconferentie en wat nu naar buiten komt. Oké, hij heeft in die verklaring niets bekend, maar toch vind ik het een onbegrijpelijk verhaal als hij écht geen cocaïne heeft gebruikt.
Ik denk niet dat Boonen controle had verwacht. Normale out of competition controles kunnen niet plaatsvinden 3 dagen voor een wedstrijd. De enigen die dat soort controles doen is de Vlaamse Gemeenschap. En gedurende zijn hele carriere waren die tot dan toe nog nooit op bezoek geweest bij Boonen ...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:45 schreef konrad het volgende:
[..]
Hij heeft in de verklaring idd niets bekend. Hij heeft zich alleen verontschuldigt voor de negatieve manier waarop hij in het nieuws is geweest de afgelopen weken. Dus zichzelf tegenspreken doet hij eigenlijk niet.
Het verhaal 'ik ben geflikt' vind ikzelf ook ongeloofwaardig. Maar als hij wist dat hij controle ging krijgen dan is het een grote dommerik. En dat is rap na te gaan door die controleur eens te ondervragen.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke woordgrap roflzquote:Boonen: "Volgend jaar revanche"
Donderdag 26 Juni om 19:39 | Gepost door Martin van den Bosch
Tom Boonen doet dit jaar niet mee aan de Tour de France. De voormalig wereldkampioen is teleurgesteld dat de belangrijkste wedstrijd van het jaar aan zijn neus voorbijgaat.
„Ik weet hoe belangrijk de Tour is voor mijn ploeg, mijn sponsors en mijn fans.” De Belg zint op revanche. "Volgend jaar kom ik extra gemotiveerd terug voor het groen.”
Zijn seizoen ziet hij nog niet als voorbij. "Ik heb nog voldoende doelen. Bij voorbeeld de Ronde van Spanje en het WK, dat op een lekker parkoers wordt gereden.”
Vandaag in de krant de organisator van de eerste Belgische koers die Tommeke terug rijdt na het schandaal: "We hopen dat veel fans de sfeer komen opsnuiven"quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vandaag in de krant de organisator van de eerste Belgische koers die Tommeke terug rijdt na het schandaal: "We hopen dat veel fans de sfeer komen opsnuiven"
Pricelessquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vandaag in de krant de organisator van de eerste Belgische koers die Tommeke terug rijdt na het schandaal: "We hopen dat veel fans de sfeer komen opsnuiven"
(Belga)quote:Lefevere: "Tom Boonen heeft het gevoeld"
di 05/08/08 - In Dag Allemaal blikt Patrick Lefevere terug op de Tour en het cocaïneverhaal rond Tom Boonen. "Ik heb Tom aangepakt voor zijn blunder en las hem de levieten", zegt de Quick-Step-manager.
Patrick Lefevere: "De boodschap is zeker aangekomen en Tom heeft zijn les geleerd. Voor een topsporter kan dit niet door de beugel."
"Dit heeft de ploeg geld gekost, dus heeft Tom een boete gekregen", zegt de manager van Quick-Step. "Hij heeft het gevoeld in zijn portefeuille en hij is er niet trots op, dat staat vast."
"De kwestie is intern opgelost en voor mij is de zaak nu afgesloten. Tom zal geen blunders meer begaan", luidt het.
Tom Boonen mocht door die zaak wel niet deelnemen aan de Tour. Lefevere: "De aandacht voor mijn ploeg was een pak minder dan normaal."
"Publicitair gezien was het een erg magere Tour de France. Hoeveel ons dat in absolute cijfers heeft gekost, weet ik niet, maar het is een pak."
"Hij mocht de Tour toch nog rijden"
"Anderzijds hanteert de Tour twee maten en gewichten", vindt Lefevere. "Stefan Schumacher won twee tijdritten en droeg het geel, maar was op dezelfde feiten betrapt als Tom. Waarom mocht hij wel deelnemen?"
"Uiteindelijk mocht Tom alsnog starten, maar onder waanzinnige voorwaarden. Ik blijf discreet, maar ze gingen te ver."
In zijn vrije tijd mag hij precies hetzelfde doen wat anderen ook mogen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:44 schreef ShadyLane het volgende:
"Boonen gebruikte mogelijk ook XTC
AMSTERDAM - Tom Boonen moet zich op 6 januari tegenover de rechter in Turnhout niet alleen verantwoorden voor cocaïnegebruik, maar ook voor XTC-gebruik. Dat meldt Sporza dinsdag.
Bij de Belgische wielrenner van Quick-Step zijn bij een haartest ook psychotrope stoffen aangetroffen en die duiden op mogelijk gebruik van XTC.
De rechter in Turnhout bepaalt of Boonen naar de strafrechter wordt doorverwezen. Hij kan een celstraf variërend van drie maanden tot vijf jaar krijgen.
Voor een schorsing hoeft de Belg niet te vrezen. Alleen wanneer een wielrenner direct voor of na een wedstrijd wordt betrapt op cocaïne, kan hij geschorst worden. Bij Boonen was dit niet het geval. "
Laat die jongen toch lekker trippen in z'n vrije tijd
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:56 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem aan dat dit een gewone strafrechtelijke zaak was en niet voor een sporttribunaal?
inderdaadquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:56 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem aan dat dit een gewone strafrechtelijke zaak was en niet voor een sporttribunaal?
Ja, nou, als rechters tegenwoordig op deze manier gaan oordelenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:48 schreef Breach het volgende:
Tom Boonen wordt niet extra gestraft voor zijn cocaïnegebruik. De rechter vindt dat hij al een zware straf heeft gehad door het niet mogen deelnemen aan de Tour en andere koersen.
Sukkel.quote:Boonen opnieuw betrapt op cocaine.
Tom Boonen is opnieuw betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat gebeurde bij een controle van de antidopingcommissie de Vlaamse Gemeenschap. Het parket in Turnhout heeft inmiddels huiszoeking verricht bij de Belgische sprinter, zo melden diverse Belgische dagbladen.
Ongeveer een jaar geleden kwam Boonen ook al in opspraak door cokegebruik. Dat kostte de Quick-Step-renner, die onlangs Parijs-Roubaix voor de derde keer won, deelname aan de Tour de France.
Boonen ontliep een schorsing omdat de UCI-regels niet in sancties voorzien voor cocaïne bij een out-of-competition controle. Als recidivist wordt de Belg mogelijk wel strafrechtelijk vervolgd.
Patrick Lefevere diep ontgoocheld
.. Patrick Lefevere, ploegleider van Tom Boonen bij de Quick-Step-formatie, zei aan de grond genageld te staan toen hij het nieuws vernam:"Ik weet niet goed wat te zeggen. Je kunt je inbeelden dat ik niet sta de dansen in mijn living. Ik ben diep ontgoocheld."
Lefevere wilde nog niet officieel op de kwestie reageren."Ik wil eerst met de hoofdsponsor gesproken hebben. Bovendien wil ik me niet laten leiden door woede. Ik probeer de gevolgen in te schatten."
Boonens advocaat vertelde dat Boonen diep in de put zit:"Maar er valt niet veel te bekennen of te ontkennen. Zijn imago is weer besmeurd en de kans is groot dat hij opnieuw de Tour mist." ..
Kan, maar niet in een lange koers waar je tijdens de wedstrijd niks extra kunt nemen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:23 schreef ShadyLane het volgende:
Misschien staat het al wel ergens in de tien pagina's van dit topic, maar kan cocaine prestatiebevorderend werken? Ik snap dat je er een lekker fit gevoel van krijgt, maar dat lijkt me meer een gevoel dan een feit.
De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnenquote:Advocaat Luc Deleu heeft met zijn cliënt Tom Boonen gesproken, nadat bekend is geraakt dat Boonen voor de tweede keer is betrapt op het gebruik van cocaïne. "Er valt niets te ontkennen. Dit is een juridisch en menselijk probleem."
"Boonen heeft me vrijdag op de hoogte gebracht. Er valt niet veel te bekennen of te ontkennen", zegt Luc Deleu. "Het zijn omstandigheden die te vergelijken zijn met vorig jaar."
VRT "Ik heb er geen echte verklaring voor, tenzij deze: hoe groot een kampioen ook is, voor een mens blijft het blijkbaar moeilijk om van de verboden vrucht te blijven. Het is de zwakheid van de mens, die hoogtes en laagtes beleeft."
"Ik kan me voorstellen dat je er na de euforie van de overwinning even de riem wil afleggen en je - ondanks jezelf - naar dat soort middelen teruggrijpt."
Deleu beseft dat Boonen zichzelf in een erg lastig parket heeft gewerkt. "Juridisch is dit een probleem", zegt Deleu. "De voorwaarden van de opschorting van straf zijn overtreden. Het risico bestaat dus dat de opschorting herroepen wordt, met alle gevolgen vandien."
"Maar menselijk is dit een nog veel groter probleem", weet Deleu. "Het imago van Boonen is weer besmeurd en de kans zit erin dat hij de Ronde van Frankrijk weer moet missen."
"Ik had Boonen vrijdag aan de lijn. Hij is uiterst down, hij zit heel diep in de put. Tom is verstandig genoeg om te weten wat de gevolgen kunnen zijn."
Wel flauw dat zijn eigen advocaat dan zo begint.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:38 schreef Trainspotter het volgende:
Van Sporza.be
[..]
De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnen.
ik denk dat zijn knie hem in de steek laat na die val in de scheldeprijsquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
Heeft ze vriendin van 16 hem dan verlaten dat die zo in de put zit?![]()
Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
Heeft ze vriendin van 16 hem dan verlaten dat die zo in de put zit?![]()
Lore van de Weyer; http://images.google.nl/images?hl=nl&q=lore+van+de+weyer&um=1&ie=UTF-8&ei=L3oFSvOpI8aw-AbcpfmWAw&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=titlequote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:41 schreef maril het volgende:
[..]
Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.
Voor een topsporter is dat wel van cruciaal belang...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:13 schreef -skippybal- het volgende:
Interview
Hij zegt dus dat 'ie zoveel had gezopen en niks meer weet.
Ach ja, ik kan me er niet zo druk om maken. Een lange periode toewerken wat uiteindelijk eindigt met een overwinning in Roubaix. Nou, niet zo vreemd dat je dat eens een avond/nachtje flink gaat doorhijsen. En dat daar dan een beetje coke ook bij komt kijken, lekker belangrijk...
Euhhh, nee, dat is het niet. Hij was niet meer aan het koersen en hij gaat er absoluut niet harder van fietsen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:16 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Voor een topsporter is dat wel van cruciaal belang...
Klopt, maar dit komt zijn imago niet ten goede.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Euhhh, nee, dat is het niet. Hij was niet meer aan het koersen en hij gaat er absoluut niet harder van fietsen.
Dus: lekker belangrijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:24 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Klopt, maar dit komt zijn imago niet ten goede.
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:16 schreef Zelva het volgende:
Zo nou hé, een boete, dat zal hem leren! Dat werkte na zijn verkeersovertreding ook zóó geweldig.
Met dat aaibeleid van Lefevere is het natuurlijk gewoon wachten op het volgende schandaal.
idd.. tis en blijkt toch maar een mens van vlees en bloed.. die ook zijn "fouten" maakt..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef JelleS het volgende:
Al die berichten en meningen in de Belgische media, wat een bullshit.
'Zal Tom Boonen ooit nog wel fietsen'
'Een ramp voor de wielersport'
Heel dom van Boonen, maar in mijn ogen heeft hij weinig misdaan, en zodra hij weer op de fiets zit kan niemand het meer iets schelen.
In jouw ogen misschien niet, in de ogen van de Belgische wet echter wel.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef JelleS het volgende:
Heel dom van Boonen, maar in mijn ogen heeft hij weinig misdaan
Waarom zou je lezen wat anderen schrijven?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Euhhh, nee, dat is het niet. Hij was niet meer aan het koersen en hij gaat er absoluut niet harder van fietsen.
Inderdaad, de rest wil hoogstens het adres van de dealer weten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef JelleS het volgende:
Al die berichten en meningen in de Belgische media, wat een bullshit.
'Zal Tom Boonen ooit nog wel fietsen'
'Een ramp voor de wielersport'
Heel dom van Boonen, maar in mijn ogen heeft hij weinig misdaan, en zodra hij weer op de fiets zit kan niemand het meer iets schelen.
Denk ook niet dat het zo schadelijk is maar dat is maar net welke definitie je er aan geeft. Als we het beperken tot een incidentje met daarbij die hele poppenkast met excuses etc etc dan is die aardig op weg om het schadelijk te laten worden gezien zijn geloofwaardigheid, voorbeeldfunctie, gestraft worden etc etcquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Denk dat cocaïne ook weer niet zo schadelijk is, als je het op Boonens manier gebruikt.
we'll have to wait..quote:Maar het kan bij excessiever gebruik natuurlijk wel gevaarlijk zijn.
Maar hij gebruikt het dus niet als doping, alleen om flink naar de kloten te gaan na zijn carriere.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:57 schreef bloedhond het volgende:
ja je ken wel zeggen, ach af en toe een snuifje. maar die gast verdient een hoop euros per jaar.
doping=doping.
theoretisch is dat mogelijk , maar zo'n vaart zal't wel niet lopenquote:
Ik lees helemaal niks, ik hoor alleen maar in deze non-zaak.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Waarom zou je lezen wat anderen schrijven?
Als ik Boonen hoorde praten, was die drank niet echt zijn excuus, maar juist het probleem.quote:Op zondag 10 mei 2009 09:16 schreef mrPanerai het volgende:
Ik vind het weer zo jammer dat ie drank als excuus verzint....teveel gedronken en dan black out.
Zijn advocaat was daar veel eerlijker in....Na een heel voorjaar zwaar onder druk, moeten presteren en dan na een fantastische overwinning in Parijs-Roubaix ff stoom aflaten en "in de fout gaan". Dat is voor mij heel acceptabel. Maar kom niet met zo'n kutverhaal van teveel gedronken af. Trouwens als je na teveel drank coke neemt is het effect echt niet dat je out gaat...eerder het tegenovergestelde.
We leven toch in een achterlijke maatschappij dat wanneer je je lamzuipt ok is maar een lijntje coke onaanvaardbaar is. Vorig jaar reed voetballer Sterchele zichzelf, waarschijnlijk onder invloed van drank morsdood...maar hij blijft een held!
Liberale hippies voor de win, maar je stelt je wel enigszins belachelijk op. Laten ik dan even aannemen dat het onschadelijk spul is (dat is toch het punt waar je zo'n beetje op hamert) - dan ben je nog steeds een flapdrol zonder weerga als je het gaat gebruiken als het opsoorbaar is en zulke ophef veroorzaakt. In bepaalde contexten kun je je nu eenmaal geen dingen veroorloven die in andere kringen heel normaal zijn.quote:Op zondag 10 mei 2009 05:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik lees helemaal niks, ik hoor alleen maar in deze non-zaak.
Gelijkaardige reacites van Gimondi en Pozzato. Cancellara wilde niet reageren omdat weinig details kende. Cavendish reageerde bitsig, zoals wel vaker de laatste dagen.quote:Armstrong leeft mee met Boonen
AMSTERDAM - Lance Armstrong heeft vanuit Venetië geprobeerd Tom Boonen moed in te praten. Vandaag werd bekend dat de Belgische wielrenner voor de tweede keer betrapt is op het gebruik van cocaïne.
“Tom moet in zichzelf kijken en zeggen: Ik heb een probleem, hoe ga ik hiermee om? Hij is niet de enige in de wereld die aan verleidingen moet weerstaan. Ik wens hem het beste en hoop dat alles goedkomt”, vertelde Armstrong.
“Dit is een klap voor Tom, voor Quick Step, voor de sponsors en het hele Belgische wielrennen. Ik ken hem, hij zat vroeger nog in mijn team, dus natuurlijk leef ik met hem mee. Maar volgens mij is het meer een sociaal probleem dan een sportief probleem.”
quote:"Boonen werd al eerder betrapt"
Tom Boonen is de afgelopen twee jaar geen twee keer, maar drie keer betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat melden de Belgische kranten De Morgen en Gazet van Antwerpen/Het Belang van Limburg.
Een jaar geleden werd Boonen voor het eerst positief bevonden. Hij was niet meer welkom in de Tour, maar ontliep een schorsing omdat de UCI-regels niet in sancties voorzien voor cocaïne bij een out-of-competition controle. Zaterdag maakte de Belgische antidopingcommissie bekend dat Boonen opnieuw is betrapt.
Naar nu blijkt is Boonen eind 2007 ook al eens positief bevonden. Ook toen ging het om een out-of-competition controle en ook toen had het geen consequenties.
Teletekst
+ dat een eventueel ontslag hen zelf nog miljoenen aan ontslagpremie zou kosten. Hij heeft namelijk niet echt een overtreding die tot contractbreuk kan leiden gedaan.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:35 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen levert gewoon teveel inkomsten op. Hoorde toevallig op de Belgische radio vandaag dat een Tour met Boonen 3 miljoen meer oplevert.
quote:Tom Boonen niet welkom in de Tour.
Tom Boonen mag dit jaar niet starten in de Ronde van Frankrijk. Tourdirecteur Christian Prudhomme heeft dinsdag laten weten dat de Belg, die onlangs voor de derde keer op het gebruik van cocaïne werd betrapt, niet welkom is.
Boonen (28) is momenteel geschorst door zijn werkgever Quick-Step. Vorig jaar miste de oud-wereldkampioen eveneens de Tour omdat hij op cocaïnegebruik was betrapt.
Teletekst.
Je zou eens moeten weten hoeveel toppers gebruiken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:39 schreef Tommeke het volgende:
Een topsporter die coke snuift hoort niet thuis in de Tour vind ik.
quote:Op maandag 11 mei 2009 15:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kom op Tom, fuck de hypocrieten, laat je niet verleiden te zeggen dat het een 'stommiteit / jeugdzonde' is.
Fight for your right to party!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |