abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59325995
quote:
MAARN - Wrange studentengrap of ernstig drugsdelict? Richard H. (20) belandde deze week een nacht in de cel nadat bij hem op de studentenkamer een 'drugspakket' was gevonden. "Het zijn geen drugs, het is bakmeel!" beweert H. "Ik heb het zo verpakt om een grap met mijn huisbazin uit te halen. De politie kan niet eens bakmeel van coke onderscheiden." Maar H. is nu wel officieel verdachte.

Tukker Richard H. zegt gigantisch te zijn geschrokken van de impact van zijn grap. Samen met een studievriend wilde de 20-jarige student management hun kamerverhuurster een hak zetten. "Want ze maakt onze post open en snuffelt in onze spullen. Daarom bedachten we deze grap. We verpakten het bakmeel zo dat het eruit zag als een drugspakketje en legden het in onze kamer. Als er trammelant van kwam, dan hadden we het bewijs dat ze aan onze spullen zit."

Die trammelant kwam er, want de hospita stapte naar het KLPD. H. was zelf niet thuis, toen zijn kamergenoot hem zondag opbelde. "'We hebben een huiszoekingsbevel gehad', zei hij. Er waren zogenaamd verdovende middelen bij ons gevonden. Ik was helemaal in paniek en reed naar het politiebureau in Doorn. Daar werd ik gearresteerd, maar ik had geen idee waarom. Ze zeiden alleen dat het met de Opiumwet te maken had."

Een drugshond van de politie sloeg aan op het pakket en ook een latere zogenoemde veldtest was positief. "Ik weet ook niet hoe dat kan. Ik weet alleen dat ik bakmeel heb ingepakt", zegt H., die in de cel werd gezet. "Riem af, veters uit mijn schoenen. Ik kreeg een beetje water en werd verhoord. Na een tijdje zeiden ze: 'Morgen gaan we verder met het onderzoek'. Ik dacht: 'Mooi, dan kan ik nu naar huis.' Maar dat was niet de bedoeling. Pas de volgende dag mochten we gaan. Ik begrijp niet dat de politie bakmeel niet kan onderscheiden van cocaïne. Ik heb niet eens excuses gehad."

Maar de politie vindt dat er geen aanleiding is voor excuses. "Wij zijn van mening dat we goed hebben gehandeld", zegt Marina Buijts, woordvoerster van de politie Utrecht. "Als dit een grap is, zoals de verdachten beweren, dan is het er wel een met een behoorlijke impact. Gezien de grootte en de verpakking moeten we dit serieus nemen."

De politie heeft het materiaal naar het Nederlands Forensisch Instituut gestuurd voor onderzoek. "Na de eerste twee tests die positief waren, is er nog een indicatieve test geweest, die negatief uitviel. Dat was de reden om hen vrij te laten. In afwachting van het onderzoek blijven de heren verdachten."
zal hij nu zijn hospita aansprakelijk kunnen stellen of inieder geval een klacht in dienen voor huisvredebreuk?
pi_59326036
Haha dat je uberhaupt al op zo'n manier je hospita moet pesten, dan zit er toch iets niet goed tussen die twee
Vind wel dat de politie terecht gehandeld heeft, als een hond aanslaat en twee tests positief terugkomen. Lachen als die hospita het bakmeel heeft omgewisseld voor coke.
pi_59326045
Omg, wat een kneuzen. Zowel die hospita als de juten
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:14:04 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59326120
Hospita's moeten zich met hun eigen zaken bemoeien. ik vind dat het mens de kosten van dit nutteloze onderzoek op zich mag nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:20:33 #5
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59326196
Zou dit weer zo'n gevalletje zijn waarbij de hond positief aanslaat om zijn baasje te plezieren? Ik weet niet wat die veldtest inhoud, maar als dat óók een test is met een hond, en er is geen andere reden dat de hond positief reageert, dan moet al dat gedoe met die honden nog maar eens zeer goed bekeken worden. Er moeten niet voor niets tientallen rechtszaken herzien worden i.v.m. foute test d.m.v. honden.
pi_59326318
Twee keer bakmeel positief getest op drugs

En ik zou aangifte doen tegen de hospita wegens het snuffelen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:36:23 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59326404
Hoe kan in godsnaam een hond aanslaan op een pak bakmeel? En nog erger. Wat voor tests hebben ze bij die achterlijke politie?
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:37:39 #8
pi_59326422
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:30 schreef detulp050 het volgende:
Twee keer bakmeel positief getest op drugs

En ik zou aangifte doen tegen de hospita wegens het snuiven.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:38:27 #9
pi_59326435
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:36 schreef Armageddon het volgende:
Hoe kan in godsnaam een hond aanslaan op een pak bakmeel? En nog erger. Wat voor tests hebben ze bij die achterlijke politie?
Dat word alle drugszaken van de afgelopen 15 jaar opnieuw voor de rechter.
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:39:24 #10
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_59326443
quote:
Test 1.
Wat is de kleur van het spul?

A. Blauw -> Het zou drugs kunnen zijn
B. Rood -> Het zou drugs kunnen zijn
C. Wit -> DRUGS!

Test 2.
Kun je er een cake mee bakken?
A. Ja, Hashcake -> Nee, geen drugs
B. Ja -> DRUGS!
C. Nee -> DRUGS!
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:40:03 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59326447
quote:
Misschien slaat de hond aan op hoe het pakketje eruit ziet. Foutje in de opleiding!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59326457
Allerliefst. Ik had alsnog gekeken of ik een rechtszaak kon beginnen, alleen maar om excuses uit die klote juten te persen. En die hospita mag uitkijken dat ze niet een keer de post opent van iemand die wat minder bang is uitgevallen. Wat een debiele muts.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:41:21 #13
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_59326469
Lol hoe kunnen 2 testen nou positief zijn
  donderdag 12 juni 2008 @ 08:41:25 #14
2964 Armageddon
pi_59326471
In the U S of A steken ze er gewoon een mes in en nemen een puntje. Test klaar. Mafketels hierzo.
pi_59326760
Ikd acht dat men voor coke ook van zulke oplossings testjes had waarmee snel de chemische samenstelling te testen is. Zou men deze nog niet gebruikt hebben?

Maar ja sinds de drugstesten bij feesten afgeschaft zijn is de kennis van goed testen natuurlijk verloren gegaan.
pi_59326922
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:04 schreef DaFan het volgende:
Haha dat je uberhaupt al op zo'n manier je hospita moet pesten, dan zit er toch iets niet goed tussen die twee
Vind wel dat de politie terecht gehandeld heeft, als een hond aanslaat en twee tests positief terugkomen. Lachen als die hospita het bakmeel heeft omgewisseld voor coke.
Sowieso snuffel je niet door andermans spullen (en post helemaal niet), helemaal niet als hospita.

En politie: _!
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:12:08 #17
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_59326927
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:41 schreef Armageddon het volgende:
In the U S of A steken ze er gewoon een mes in en nemen een puntje. Test klaar. Mafketels hierzo.
Precies, gewoon even snuiven of proeven. Als het coke is hebben die agentjes ook weer een leuke dag, en als het bakmeel is niezen ze zich te pletter
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_59327026
prachtig!

Je kan sowieso aangifte doen tegen je hospita. Als zij echt jou brieven opent zonder jouw toestemming is dat strafbaar lijkt mij. Ik weet hier niet zoveel van af, maar volgens mij heeft het te maken met briefgeheim.
Ik mag verkeerd bezorgde post ook niet openen namelijk.
pi_59331070
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:41 schreef Armageddon het volgende:
In films ja. In het echt kun je dat maar beter niet doen; voor hetzelfde geld hebben ze de drugs versneden met rattengif.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:01:01 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59331186
Wat een hoer die hospita
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59331295
Ze zullen procedures volgen, net als de marechaussee op schiphol als iemand voor de gein zegt: "ik heb een bom in m'n tas" oid. Dan mis je dus je vlucht, en in dit geval mag je een nachtje logeren op het bureau. En als je een pakketje er van maakt zal de politie denken dat ze een dealer/smokkelaar te pakken hebben, en dan zal je wat meer aandacht krijgen dan als het zo'n klein wit zakje voor eigen gebruik is. Stom idee, regel dan wat UV gevoelige inkt en smeer dat op een envelop oid, dan pak je zo'n truus ook wel. (of gebruik verpulverde dextro energy/VIM, dan ruiken ze het wel)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_59332327
Wat heeft de hospita te doen in de kamer die ze verhuurd , dit is hoe dan ook huisvrede breuk voor de huurders, die poltie zou meteen mevrouw de hospita op moeten pakken erbij.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:43:34 #23
2964 Armageddon
pi_59332344
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

In films ja. In het echt kun je dat maar beter niet doen; voor hetzelfde geld hebben ze de drugs versneden met rattengif.
yeah sure
pi_59334530
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

yeah sure
Dat gebeurt dus wel vaker, zie hier bijvoorbeeld. En sowieso zal je als coke snuiver niet je beklag gaan doen bij de VWA gok ik?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_59335832
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar een agent kan er ook aan verslaafd raken.
quote:
"Riem af, veters uit mijn schoenen"
Dit is gewoon een standaard procedure.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')