Ik kan me niet voorstellen dat hij nog veel langer bij QS zal blijven, eerlijk gezegd. Als dit 10 jaar geleden (of zelfs 5 jaar geleden) was gebeurd, dan was dit waarschijnlijk met een korte schorsing en een sisser afgelopen. Maar in het huidige paranoide wielerklimaat?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
even quoten
een schorsing hoeft dus niet, tenzij quickstep er anders over denkt.
Maar wel terecht lijkt mij. Het wielrennen zit niet meer in de situatie dat de sponsors massaal aankloppen om hun producten via de koers te promoten. Je kunt dan maar beter elke (beinvloedbare) kans op negatieve publiciteit uitsluiten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:04 schreef placebeau het volgende:
De ronde van zwitserland heeft hem al geweigerd.
Ja, das tegenwoordig in om voor iedere wedstrijd eigen regels op te stellen.
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.htmlquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:55 schreef Ereinion het volgende:
Cancellara is geloof ik nooit met doping in verband gebracht (hoewel hij natuurlijk wel ex-Cecchini is). Over Bettini heb je alleen dat vage Sinkewitz verhaal. Rond Freire is het ook altijd stil gebleven.
quote:Betrapte Boonen in lastig parket
En Freire reed ook voor Mapei.... Al is dat natuurlijk wel vergezocht allemaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:07 schreef MrLazy het volgende:
[..]
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.html
En Bettini werd genoemd in de vermeende dopingzaak rond Lefevre en Mapei, Quickstep,... in het Laatste Nieuws. For the matter.....Cancellara ook. Die zat daar als piepjonge kerel.
Het is opvallend hoe bepaalde mensen weer een handje boven zijn hoofd houden. Ik kijk erg uit naar de persconferentie van Lefevre morgen. Hypocriet van de eeuw !
Maar in een concentratie waarin het niet prestatieverhogend was, en volgend jaar mag.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:49 schreef Breach het volgende:
[..]
Petacchi had toch teveel aan zn astma-puffer gezeten waardoor ie een te hoog gehalte salbutamol had? Das wat anders dan een thijmdrankje hoor
En toekomstig Tour winnaar Evans..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:42 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
En Freire reed ook voor Mapei.... Al is dat natuurlijk wel vergezocht allemaal.
hele complottheorieën voor een snuifje cocaine. alsof de ploeg daar wat mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:07 schreef MrLazy het volgende:
[..]
http://wielnic.blogspot.c(...)al-houdt-csc-in.html
En Bettini werd genoemd in de vermeende dopingzaak rond Lefevre en Mapei, Quickstep,... in het Laatste Nieuws. For the matter.....Cancellara ook. Die zat daar als piepjonge kerel.
Het is opvallend hoe bepaalde mensen weer een handje boven zijn hoofd houden. Ik kijk erg uit naar de persconferentie van Lefevre morgen. Hypocriet van de eeuw !
De regels zijn zoals ze zijn, Petacchi hoorde geschorst te worden, Boonen niet. De rechtlijnigheid van die reglementering is ook een discussie waard, maar momenteel heeft de UCI geen enkel gefundeerd argument om hem te schorsen. De kans op de strafrechterlijke vervolging is veel realistischer (al zal dat voor een first time offender ook wel meevallen).quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Maar in een concentratie waarin het niet prestatieverhogend was, en volgend jaar mag.
Petacchi een jaar schorsen, schors dan Boonen nu ook maar voor een jaar.
http://sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/080611_PC_boonenquote:Tom Boonen: "Ik ben niet perfect"
wo 11/06/08 - Tom Boonen heeft op een persconferentie mea culpa geslagen voor zijn gedrag en last een korte rustperiode in. Quick-Step-manager Lefevere bevestigt zijn vertrouwen in de renner en kondigde aan dat zijn sponsors drie jaar langer voortgaan. Over een deelname aan de Tour is nog geen beslissing gevallen.
Tom Boonen heeft op een persconferentie een mededeling voorgelezen.
(Belga)
"Ik ga hier vandaag mijn verdediging niet voeren, maar ik heb mijn familie, vrienden en team pijn gedaan en verontschuldig me."
Zo lijkt Boonen impliciet toe te geven dat hij cocaïne gebruikt had, al bleef hij over dat onderwerp op de vlakte.
"Ik ben de laatste tijd op een negatieve manier in het nieuws gekomen. Ik ben niet perfect en zal de consequenties aanvaarden."
"Ik ga het nu eventjes rustig aan doen en mag op het vertrouwen van de ploeg rekenen", sprak hij.
"Ik hoop dat ook de fans het vertrouwen in mij behouden. Ze mogen straks weer op mijn onvoorwaardelijke inzet rekenen", besloot de Quick-Step-renner. Op vragen antwoordde de renner niet.
Lefevere: "6 jaar mooie momenten"
Quick-Step-manager Patrick Lefevere (foto) had eigenlijk donderdag een persconferentie gepland, met heuglijk nieuws voor zijn ploeg.
(VRT)
"We wilden aankondigen dat de sponsors drie jaar langer doorgaan, maar onder druk van de omstandigheden hebben we de persconferentie moeten vervroegen."
"Na overleg met de sponsor hebben we beslist om het vertrouwen in Tom Boonen te bevestigen."
"De negatieve dingen die gebeurd zijn, zijn niet goed te praten, maar Boonen heeft ons ook zes jaar lang mooie momenten bezorgd", zei Lefevere.
"Wat de onmiddellijke toekomst betreft: Tom is emotioneel aangeslagen. We willen hem nu eerst op adem laten komen."
"Nog bellen met de Tour"
Tom Boonen is niet gewenst in de Ronde van Zwitserland. "Als we naar het TAS gaan, winnen we een zaak tegen de Ronde van Zwitserland nochtans op een been", zegt Lefevere.
"Dat is een ProTour-koers met startrecht en -plicht. Ze kunnen Boonen het recht om deel te nemen, niet ontzeggen. Maar het lijkt
ons beter dat Tom nu eventjes bekomt en we willen geen extra polemiek."
Wat met de Tour? "Ik heb maandag met Christian Preudhomme van ASO gebeld. Binnenkort heb ik opnieuw contact met hem. Ik zal ook bij andere organisatoren mijn licht opsteken", luidt het.
We spreken hier over een totaal andere zaak.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
hele complottheorieën voor een snuifje cocaine. alsof de ploeg daar wat mee te maken heeft.
je zult altijd mensen hebben...
WTF is een Audi Variant?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dinsdagnacht werd hij in zijn Audi Variant door de politie aan de kant gezet op de ring rond Mol.
Hoop niet dat ie dan ook over jaar of wat met een shotgun tegen zn hoofd staat en dan dreigt zichzelf van t leven te beroven... Ben toch wel benieuwd of Boonen dit gaan kunnen handelen..quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:12 schreef Ericr het volgende:
[dramamodus]Begin van het einde. VDB all over again. [/dramamodus]
quote:668 Teletekst wo 11 jun
***IELRENNEN***************************
**** Tom Boonen geweerd uit de Tour
**Tom Boonen mag niet deelnemen aan de
Tour de France."Boonen is niet welkom",
zei Tour-directeur Christian Prudhomme
desgevraagd tegen verslaggevers bij de
Dauphiné Libéré in de Franse Alpen.
De sprinter van Quick-Step werd bij een
controle buiten de koers om betrapt op
het cocaïnegebruik.Voor een schorsing