quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:08 schreef dndiek het volgende:
Hij kwam ook te vaak als eerste over de lijn.....
En Karl eerst laten zijn tennisbabes hem in de steek en nu zijn idool waar hij soms haast orgasmes van krijgt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:24 schreef wimderon het volgende:
Hoe zal Michel dit verwerken? En waar moet hij het nu de ganse dag over hebben in de Tour?
Mooie sarcastische opmerkingquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:39 schreef Tim86 het volgende:
Pijnlijk..groot sportman..
Omdat?quote:
Ik mag toch hopen dat het sarcastisch was....quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Een tyfus junk een groot sportman noemen. Een vuile alcoholist een groot sportman noemen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:25 schreef twi het volgende:
Boeiend, cocaine is zover ik weet niet prestatieverhogend. Wat 'ie in z'n vrije tijd doet moet 'ie zelf maar weten. Of zeg ik nu iets stoms?
Ah, die mannen die die sport beoefenen met "dopingcontroles" uit de jaren 50??quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ohja, 3 - 0, dat waren nog eens grootse sportmannen!
In welk opzicht is dat dan? Medisch gezien.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.
Dunno man, geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:33 schreef twi het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat dan? Medisch gezien.
Je weet er dus niks van.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dunno man, geen ervaring mee.
Lijkt me dat je concentratievermogen omhoog gaat etc.
Al schijt ie een non om extra testranon te fabriceren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:25 schreef twi het volgende:
Boeiend, cocaine is zover ik weet niet prestatieverhogend. Wat 'ie in z'n vrije tijd doet moet 'ie zelf maar weten. Of zeg ik nu iets stoms?
Cocaine werkt 20 minuten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, cocaine is weldegelijk prestatieverhogend.
Wow. Wat een kansloze opmerking.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat het voor slaven en ander laagwaardig gespuis is.
Jij blowt toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het was om de cokesnuivers uit te lokken
Dat doe ik dan al heel lang niet meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben laatst gestopt. Tijdens het douchen.
Respect yoquote:Op dinsdag 10 juni 2008 04:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat doe ik dan al heel lang niet meer..
Waarschijnlijk geen schorsing dus. Maar wat oer en oer en oerstom van die gast. En wat kut voor Belgische wielerfans.. Weer een topper die zich niet met de roem om kan gaan. Eerst een 15-jarige vriendin, toen als wegpiraat en nu als junkquote:Is Boonen betrapt op cocaïnegebruik ?
di 10/06/08 - Volgens de krant Het Laatste Nieuws heeft Tom Boonen bij een controle buiten competitie positief getest op het stimulerende middel cocaïne. De Quick-Step-renner zou op 25 mei tegen de lamp gelopen zijn.
Tom Boonen werd volgens Het Laatste Nieuws drie dagen voor de Ronde van België gecontroleerd.
(Belga) Bij die controle buiten competitie zou hij positief getest hebben op cocaïne, een stimulerend middel.
Het Laatste Nieuws schrijft ook dat er gisteravond huiszoekingen gepland waren in de woning van Boonens ouders en in die van zijn vriendin Lore.
Boonen werd eerder al in verband gebracht met cocaïne door ex-veldrijder Tom Vannoppen.
Vannoppen testte in december vorig jaar zelf positief op cocaïne en zou tijdens zijn verhoor Boonen een dealer genoemd hebben, iets wat hij nadien wel ontkende.
Buiten competitie niet strafbaar. Als Tom Boonen effectief betrapt is op cocaïnegebruik, hoeft hij in principe niet meteen voor een schorsing te vrezen.
Cocaïne gebruiken buiten competitie is immers niet strafbaar voor renners. De controle van Boonen zou plaatsgevonden hebben op 25 mei. Toen reed hij niet in competitie.
Boonen laste na Parijs-Roubaix een pauze in en hervatte de competitie op 28 mei in de Ronde van België. Daarin won hij de slotrit.
Als het op de lijst staat, dan is het doping. Of het er terecht op staat, is een andere discussie, maar minder relevant. Een schorsing lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:26 schreef DutchSL het volgende:
Achja, cocaine. Het staat op de dopinglijst, maar als ik sporters erop betrapt worden denk ik altijd eerder dat het als partydrug genomen is. Zeker iemand met de reputatie van Boonen.
Hoogstens voor Vlamingen en tijdens de laatste Ronde van Belgie kreeg Sven Nys bijvoorbeeld veel meer applaus, dus ook dat is nogal overdreven.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 03:48 schreef tong80 het volgende:
Het is de nationale volksheld voor de Belgen.
Ze zijn weer bij elkaar geloof ik.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef Breach het volgende:
Overigens, zn vriendin Lore is toch al een jaar ofzo zijn vriendin niet meer..?
Klopt, sinds een paar maanden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ze zijn weer bij elkaar geloof ik.
Dat dusquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:39 schreef Tim86 het volgende:
Pijnlijk..groot sportman..
Sterkquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:08 schreef dndiek het volgende:
Hij kwam ook te vaak als eerste over de lijn.....
Ook dat dus, ik ben echt geschokt hierdoor vind het zo jammer dat hij nu geeb schone lei meer heeft.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:42 schreef Bruce117 het volgende:
Tommeke Tommeke toch.
Kan duidelijk niet met de weelde omgaan
Hm.. Stijn Devolder?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:24 schreef wimderon het volgende:
Hoe zal Michel dit verwerken? En waar moet hij het nu de ganse dag over hebben in de Tour?
Ze waren sinds kort weer samen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef Breach het volgende:
Overigens, zn vriendin Lore is toch al een jaar ofzo zijn vriendin niet meer..? Beetje raar dat ze daar dan binnenvallen.
Stefan Schumacher rijdt toch ook nog gewoon? en dadelijk wellicht in de Tour. geen hond die nog kraait om zijn OOC Cocaine betrapping? Dus ik zie voorlopig niet iets waarom Boonen ontslagen moet worden bij QSI en waarom ze mits een nieuwe sponsor niet meer in de Tour zouden mogen starten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:26 schreef DutchSL het volgende:
Achja, cocaine. Het staat op de dopinglijst, maar als ik sporters erop betrapt worden denk ik altijd eerder dat het als partydrug genomen is. Zeker iemand met de reputatie van Boonen.
Niet om het goed te praten, het is gewoon heel dom als topsporter die weet dat die regelmatig gecontroleerd wordt.
Wel slechts een week nadat hij zijn rijbewijs (voor de tweede keer) kwijt raakte door de combi dronken/overdreven snelheid. Dit is ontzettend slechte PR en ik denk dat Quickstep het niet kan maken om dit met de mantel der liefde te bedekken. Een of andere flauwe boete die hij niet voelt, valt daar dan ook onder.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:29 schreef Bartoli het volgende:
Dus ik zie voorlopig niet iets waarom Boonen ontslagen moet worden bij QSI en waarom ze mits een nieuwe sponsor niet meer in de Tour zouden mogen starten.
je schrijft het nergens maar dat zeg ik eroverquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:41 schreef DutchSL het volgende:
Waar schrijf ik Boonen ontslagen moet worden en dat Quick Step als ze een nieuwe sponsor vinden niet meer in de Tour mogen starten?![]()
Ik schrijf alleen dat het dom is..
dat is waar natuurlijk tel daarbij de beschuldiging van Vannoppen bij op dan lijkt het haast wel een optelsomquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel slechts een week nadat hij zijn rijbewijs (voor de tweede keer) kwijt raakte door de combi dronken/overdreven snelheid. Dit is ontzettend slechte PR en ik denk dat Quickstep het niet kan maken om dit met de mantel der liefde te bedekken. Een of andere flauwe boete die hij niet voelt, valt daar dan ook onder.
hmm dan voorspel ik toch dat hij een 2e VDB gaat worden als dat gebeurdquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou hem een paar maanden op non-actief zetten (zodat hij het BK en de Tour mist), waarbij hij in die periode de kans krijgt to get his shit together.
Van God is er maar 1tjequote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hmm dan voorspel ik toch dat hij een 2e VDB gaat worden als dat gebeurd
bronquote:Parket bevestigt positieve cocaïnetest Boonen
Topwielrenner Tom Boonen (Quickstep) is eind mei bij een controle buiten competitie betrapt op het gebruik van cocaïne. In de urine van de renner werd een metaboliet van cocaïne (benzoylecgonine) aangetroffen. Dat bevestigt het parket van Turnhout in een persmededeling. Boonen werd gisterenavond ook ondervraagd, maar voorlopig is de renner niet in verdenking gesteld.
De controle gebeurde door het team Medisch Verantwoord Sporten van de Vlaamse Gemeenschap. Nadat Boonen positief testte, lichtte het team de bevoegde magistraat bij het parket-generaal van Gent in, wat de voorgeschreven procedure is.
'Het parket van Turnhout heeft daarop een gerechtelijk onderzoek geopend naar het vermoeden van cocaïnebezit door Tom Boonen. Een onderzoeksrechter is belast met het verder onderzoek', zegt woordvoerster Inge Delissen.
Twee huiszoekingen leverden niets op. Het parket wil niet vrijgeven bij wie de huiszoekingen plaatsvonden, maar waarschijnlijk gaat het om Boonens ouders en vriendin Lore.
De wielrenner werd niet gearresteerd, maar wel verhoord. 'Over de inhoud van zijn verklaringen worden geen gegevens verstrekt', aldus Delissen. Op basis van het verdere onderzoek zal bekeken worden of Boonen al dan niet gedagvaard wordt. Het parket wil in het belang van het onderzoek geen verdere commentaar kwijt.
Zaak Vannoppen
Het is niet de eerste keer dat de topwielrenner in verband wordt gebracht met cocaïne. Eind december vorig jaar wees veldrijder Tom Vanoppen Boonen aan als dealer. Er volgden toen al huiszoekingen.
Boonen kwam vorige week nog in het nieuws toen hij werd tegengehouden nadat hij met 180 per uur over de ring van Mol reed, waar slechts 90 toegestaan was. Eerder raakte bekend dat hij toen te veel alcohol gedronken had.
De entourage van Tom Boonen wil geen commentaar geven.
bronquote:Boonen vlucht naar Frankrijk
Uitgerekend de dag dat zijn positieve cocaïnetest uitlekt, maakt de Franse sportkrant L'Equipe bekend dat Tom Boonen zijn diensten heeft aangeboden aan de Franse wielerploeg Bouyges Telecom. Aangeboden, inderdaad.
De baas van Bouygues Telecom, Jean-René Bernaudeau, heeft de informatie in L'Equipe niet ontkend. "De overgang zit nog in het stadium van de onderhandelingen, maar het is dermate serieus dat ze zeer binnenkort kunnen afgerond worden," aldus de sportkrant. Hij zou er meer kunnen verdienen dan de ongeveer 500.000 euro die hij nu opstrijkt. Boonen zou zijn huidige ploegmaats Kevin Hulsmans en Wilfried Cretskens meenemen, maar niet Gert Steegmans.
Boonen vertrekt dus zelf, hij is niet aangezocht. Zijn manager Paul Degeyter heeft Boonen voorgesteld aan de Franse ploeg. Zijn komst zou de Fransen goed uitkomen, omdat Bouyges Telecom eventueel zou gaan samenwerken met T-Mobile en deze laatste operator wil de Belgische en Luxemburgse markt gaan bewerken. Volgens L'Equipe staat Patrick Lefevere een eventuele overstap van Boonen niet in de weg.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:32 schreef Breach het volgende:
"Boonen haalt zijn gram in de Ronde van Belgie"
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als het op de lijst staat, dan is het doping. Of het er terecht op staat, is een andere discussie, maar minder relevant. Een schorsing lijkt me logisch.
"Boonen steekt zijn (witte) neus aan het venster"quote:
even quotenquote:di 10/06/08 - Tom Boonen hoeft niet meteen voor een sportieve schorsing te vrezen. Cocaïne gebruiken buiten competitie is immers niet strafbaar voor wielrenners. Op het bezit van cocaïne staat wel een gerechtelijke straf.
De controle bij Tom Boonen heeft plaatsgevonden op 26 mei. Toen reed hij niet in competitie. (Belga) "De Internationale Wielerunie UCI kan hem niet straffen omdat het buiten competitie was", legt sportdokter Chris Goossens (foto) aan Sporza uit.
"De dag van een wedstrijd is cocaïne wel strafbaar."
"Vroeger was het zowel binnen als buiten competitie strafbaar. Dat vind ik persoonlijk een betere zaak, omdat sporters met cocaïne dieper zouden kunnen gaan tijdens trainingen."
Boonen laste na zijn zege in Parijs-Roubaix een pauze in en hervatte de competitie op 28 mei in de Ronde van België, twee dagen na zijn positieve plas.
Op 1 juni won Boonen de slotrit van de Ronde van België.
op Cocainegebruik zelf staat naar mijn weten geen straf, op het dealen ervan welquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:38 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.
Petacchi had toch teveel aan zn astma-puffer gezeten waardoor ie een te hoog gehalte salbutamol had? Das wat anders dan een thijmdrankje hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:38 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Inderdaad, als Petacchi geschorst wordt voor een veredeld tijmdrankje dan moet Boonen zeker een paar maanden aan de kant.
Door Armin Meier nog wel, de organisator. Is dat de ex-renner die (uiteraard) tijdens zijn carriere ook werd gepakt? (want Festina)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:04 schreef placebeau het volgende:
De ronde van zwitserland heeft hem al geweigerd.
Ja, maar die is daar ook uiteindelijk gewoon voor uitgekomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Door Armin Meier nog wel, de organisator. Is dat de ex-renner die (uiteraard) tijdens zijn carriere ook werd gepakt? (want Festina)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |