Ja, nou, als rechters tegenwoordig op deze manier gaan oordelenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:48 schreef Breach het volgende:
Tom Boonen wordt niet extra gestraft voor zijn cocaïnegebruik. De rechter vindt dat hij al een zware straf heeft gehad door het niet mogen deelnemen aan de Tour en andere koersen.
Sukkel.quote:Boonen opnieuw betrapt op cocaine.
Tom Boonen is opnieuw betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat gebeurde bij een controle van de antidopingcommissie de Vlaamse Gemeenschap. Het parket in Turnhout heeft inmiddels huiszoeking verricht bij de Belgische sprinter, zo melden diverse Belgische dagbladen.
Ongeveer een jaar geleden kwam Boonen ook al in opspraak door cokegebruik. Dat kostte de Quick-Step-renner, die onlangs Parijs-Roubaix voor de derde keer won, deelname aan de Tour de France.
Boonen ontliep een schorsing omdat de UCI-regels niet in sancties voorzien voor cocaïne bij een out-of-competition controle. Als recidivist wordt de Belg mogelijk wel strafrechtelijk vervolgd.
Patrick Lefevere diep ontgoocheld
.. Patrick Lefevere, ploegleider van Tom Boonen bij de Quick-Step-formatie, zei aan de grond genageld te staan toen hij het nieuws vernam:"Ik weet niet goed wat te zeggen. Je kunt je inbeelden dat ik niet sta de dansen in mijn living. Ik ben diep ontgoocheld."
Lefevere wilde nog niet officieel op de kwestie reageren."Ik wil eerst met de hoofdsponsor gesproken hebben. Bovendien wil ik me niet laten leiden door woede. Ik probeer de gevolgen in te schatten."
Boonens advocaat vertelde dat Boonen diep in de put zit:"Maar er valt niet veel te bekennen of te ontkennen. Zijn imago is weer besmeurd en de kans is groot dat hij opnieuw de Tour mist." ..
Kan, maar niet in een lange koers waar je tijdens de wedstrijd niks extra kunt nemen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:23 schreef ShadyLane het volgende:
Misschien staat het al wel ergens in de tien pagina's van dit topic, maar kan cocaine prestatiebevorderend werken? Ik snap dat je er een lekker fit gevoel van krijgt, maar dat lijkt me meer een gevoel dan een feit.
De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnenquote:Advocaat Luc Deleu heeft met zijn cliënt Tom Boonen gesproken, nadat bekend is geraakt dat Boonen voor de tweede keer is betrapt op het gebruik van cocaïne. "Er valt niets te ontkennen. Dit is een juridisch en menselijk probleem."
"Boonen heeft me vrijdag op de hoogte gebracht. Er valt niet veel te bekennen of te ontkennen", zegt Luc Deleu. "Het zijn omstandigheden die te vergelijken zijn met vorig jaar."
VRT "Ik heb er geen echte verklaring voor, tenzij deze: hoe groot een kampioen ook is, voor een mens blijft het blijkbaar moeilijk om van de verboden vrucht te blijven. Het is de zwakheid van de mens, die hoogtes en laagtes beleeft."
"Ik kan me voorstellen dat je er na de euforie van de overwinning even de riem wil afleggen en je - ondanks jezelf - naar dat soort middelen teruggrijpt."
Deleu beseft dat Boonen zichzelf in een erg lastig parket heeft gewerkt. "Juridisch is dit een probleem", zegt Deleu. "De voorwaarden van de opschorting van straf zijn overtreden. Het risico bestaat dus dat de opschorting herroepen wordt, met alle gevolgen vandien."
"Maar menselijk is dit een nog veel groter probleem", weet Deleu. "Het imago van Boonen is weer besmeurd en de kans zit erin dat hij de Ronde van Frankrijk weer moet missen."
"Ik had Boonen vrijdag aan de lijn. Hij is uiterst down, hij zit heel diep in de put. Tom is verstandig genoeg om te weten wat de gevolgen kunnen zijn."
Wel flauw dat zijn eigen advocaat dan zo begint.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:38 schreef Trainspotter het volgende:
Van Sporza.be
[..]
De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnen.
ik denk dat zijn knie hem in de steek laat na die val in de scheldeprijsquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
Heeft ze vriendin van 16 hem dan verlaten dat die zo in de put zit?![]()
Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
Heeft ze vriendin van 16 hem dan verlaten dat die zo in de put zit?![]()
Lore van de Weyer; http://images.google.nl/images?hl=nl&q=lore+van+de+weyer&um=1&ie=UTF-8&ei=L3oFSvOpI8aw-AbcpfmWAw&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=titlequote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:41 schreef maril het volgende:
[..]
Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.
Voor een topsporter is dat wel van cruciaal belang...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:13 schreef -skippybal- het volgende:
Interview
Hij zegt dus dat 'ie zoveel had gezopen en niks meer weet.
Ach ja, ik kan me er niet zo druk om maken. Een lange periode toewerken wat uiteindelijk eindigt met een overwinning in Roubaix. Nou, niet zo vreemd dat je dat eens een avond/nachtje flink gaat doorhijsen. En dat daar dan een beetje coke ook bij komt kijken, lekker belangrijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |