abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:16:06 #226
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_65698185
Opvallend is dat de rechter in het vonnis ook spreekt over "sporen van ander druggebruik" buiten cocaine om ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_65701695
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:48 schreef Breach het volgende:
Tom Boonen wordt niet extra gestraft voor zijn cocaïnegebruik. De rechter vindt dat hij al een zware straf heeft gehad door het niet mogen deelnemen aan de Tour en andere koersen.
Ja, nou, als rechters tegenwoordig op deze manier gaan oordelen .
pi_68836866
Topictitel anno 2009 nog steeds actueel
pi_68836909
Weer geen Tour dit jaar dan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_68836969
"One strike to go and he's out"?

[ Bericht 1% gewijzigd door TargaFlorio op 09-05-2009 11:24:30 ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:20:13 #231
6941 APK
Factual, I think.
pi_68837191
Hier het nieuwsbericht:
quote:
Boonen opnieuw betrapt op cocaine.

Tom Boonen is opnieuw betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat gebeurde bij een controle van de antidopingcommissie de Vlaamse Gemeenschap. Het parket in Turnhout heeft inmiddels huiszoeking verricht bij de Belgische sprinter, zo melden diverse Belgische dagbladen.

Ongeveer een jaar geleden kwam Boonen ook al in opspraak door cokegebruik. Dat kostte de Quick-Step-renner, die onlangs Parijs-Roubaix voor de derde keer won, deelname aan de Tour de France.

Boonen ontliep een schorsing omdat de UCI-regels niet in sancties voorzien voor cocaïne bij een out-of-competition controle. Als recidivist wordt de Belg mogelijk wel strafrechtelijk vervolgd.

Patrick Lefevere diep ontgoocheld

.. Patrick Lefevere, ploegleider van Tom Boonen bij de Quick-Step-formatie, zei aan de grond genageld te staan toen hij het nieuws vernam:"Ik weet niet goed wat te zeggen. Je kunt je inbeelden dat ik niet sta de dansen in mijn living. Ik ben diep ontgoocheld."

Lefevere wilde nog niet officieel op de kwestie reageren."Ik wil eerst met de hoofdsponsor gesproken hebben. Bovendien wil ik me niet laten leiden door woede. Ik probeer de gevolgen in te schatten."

Boonens advocaat vertelde dat Boonen diep in de put zit:"Maar er valt niet veel te bekennen of te ontkennen. Zijn imago is weer besmeurd en de kans is groot dat hij opnieuw de Tour mist." ..
Sukkel.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:23:01 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68837259
Tijd voor rehab?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68837284
Misschien staat het al wel ergens in de tien pagina's van dit topic, maar kan cocaine prestatiebevorderend werken? Ik snap dat je er een lekker fit gevoel van krijgt, maar dat lijkt me meer een gevoel dan een feit.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:26:12 #234
6941 APK
Factual, I think.
pi_68837336
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:23 schreef ShadyLane het volgende:

Misschien staat het al wel ergens in de tien pagina's van dit topic, maar kan cocaine prestatiebevorderend werken? Ik snap dat je er een lekker fit gevoel van krijgt, maar dat lijkt me meer een gevoel dan een feit.
Kan, maar niet in een lange koers waar je tijdens de wedstrijd niks extra kunt nemen.
Gewoon teveel gefeest, denk ik.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_68837410
En dan denk ik dus "laat die jongen toch met rust". Net als met Phelps toen, laat die jongen toch lekker een keertje blowen in z'n vrije tijd.

Als het zijn winkansen nou op oneerlijke wijze zou bevorderen was het een ander verhaal.
pi_68837485
Classificatie en gebruik
Cocaïne kan worden aangemerkt als een farmacologisch stimulerend middel. Cocaïne, een giftige stikstofverbinding gewonnen uit de bladeren van de cocaplant, is een medicijn dat alleen op doktersrecept verkrijgbaar is en dat therapeutisch gebruikt wordt als lokaal verdovingsmiddel. Cocaïne is een populaire recreatiedrug bekend onder straatnamen als coke, snow, en crack. Het laatste is cocaïne in zijn krachtiger basevorm. Cocaïne wordt via de neus gesnoven, gerookt, of geïnjecteerd. Doseringen gebruikt in humaan onderzoek lopen van 4 tot 5 gram.

Sportprestatiefactor
Cocaïne claimt met name mentale kracht en fysieke power. Het wordt in de sport waarschijnlijk vooral gebruikt om diverse sportprestatiefactoren te verbeteren die voordeel hebben bij een stimulerend effect, en staat bekend als middel om de aërobe power (verbranding met gebruik van zuurstof, duurinspanning) en het uithoudingsvermogen te verhogen.

Theorie
Cocaïne stimuleert het centrale zenuwstelsel, wekt daarbij gevoelens van opwinding op en dat maakt dat je je minder moe voelt. Merkbare fysieke effecten zijn een verhoogde hartslag en bloeddruk. Men gaat er vanuit dat de psychologische en fysiologische effecten van cocaïne het prestatievermogen bij verschillende sporten verhogen door vermoeidheidsgevoelens te verminderen.

Effectiviteit
Het meeste onderzoek naar de prestatiebevorderende effecten van cocaïne is verricht op dieren. Daarbij zijn fysiologische (normale lichaamsfuncties), metabole (stofwisseling) en prestatietesten uitgevoerd, waarbij de prestatietest meestal een inspanningstaak tot uitputting toe betrof. De resultaten van het dierexperimenteel onderzoek zijn twijfelachtig en zonder eenduidige conclusies. Sommige onderzoeksgegevens lijken te suggereren dat cocaïne een effectief prestatieverhogend middel is, maar degelijk onderzoek bij mensen is er nauwelijks geweest, waarschijnlijk vanwege de daaraan verbonden gezondheidsrisico's. Verschillende studies uit de vroege jaren zeventig, waarbij de cocabladeren kauwende bevolking van de Andes als proefpersonen werd gebruikt, konden geen effect van betekenis bij inspanning of fietstijd tot uitputting toe waarnemen. De onderzoekers merkten echter op, dat de inspanning langer volgehouden kon worden met cocaïne dan met een placebo. Hoewel onderzoek het acute gebruik van cocaïne als prestatiebevorderende middel niet ondersteunt, lijkt het onder bepaalde omstandigheden toch effectief stimulerende effecten te hebben vergelijkbaar met die van amfetaminen en cafeïne.

Bron, info.nu
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:38:41 #237
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_68838862
Van Sporza.be
quote:
Advocaat Luc Deleu heeft met zijn cliënt Tom Boonen gesproken, nadat bekend is geraakt dat Boonen voor de tweede keer is betrapt op het gebruik van cocaïne. "Er valt niets te ontkennen. Dit is een juridisch en menselijk probleem."

"Boonen heeft me vrijdag op de hoogte gebracht. Er valt niet veel te bekennen of te ontkennen", zegt Luc Deleu. "Het zijn omstandigheden die te vergelijken zijn met vorig jaar."
VRT "Ik heb er geen echte verklaring voor, tenzij deze: hoe groot een kampioen ook is, voor een mens blijft het blijkbaar moeilijk om van de verboden vrucht te blijven. Het is de zwakheid van de mens, die hoogtes en laagtes beleeft."

"Ik kan me voorstellen dat je er na de euforie van de overwinning even de riem wil afleggen en je - ondanks jezelf - naar dat soort middelen teruggrijpt."

Deleu beseft dat Boonen zichzelf in een erg lastig parket heeft gewerkt. "Juridisch is dit een probleem", zegt Deleu. "De voorwaarden van de opschorting van straf zijn overtreden. Het risico bestaat dus dat de opschorting herroepen wordt, met alle gevolgen vandien."

"Maar menselijk is dit een nog veel groter probleem", weet Deleu. "Het imago van Boonen is weer besmeurd en de kans zit erin dat hij de Ronde van Frankrijk weer moet missen."

"Ik had Boonen vrijdag aan de lijn. Hij is uiterst down, hij zit heel diep in de put. Tom is verstandig genoeg om te weten wat de gevolgen kunnen zijn."
De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnen .
pi_68839787
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:38 schreef Trainspotter het volgende:
Van Sporza.be
[..]

De dubbelzinnigheden zijn alweer begonnen .
Wel flauw dat zijn eigen advocaat dan zo begint.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:36:48 #239
127004 maril
Smeetsfan
pi_68840392
Tommeke ,Tommeke

Wuyts hed hem trouwens na Parijs - Roubaix voor de " grap" gevraagd
of het niet beter was bij hem nu te gaan inwonen, zodat hij weer niet in de fout zou gaan.

Hij zou het gewild hebben die Michel
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:38:33 #240
127004 maril
Smeetsfan
pi_68840442
Naast deze topic staan bij mij ads door google allemaal verslavingsadressen
pi_68840691
Heeft ze vriendin van 16 hem dan verlaten dat die zo in de put zit?
............................
pi_68841313
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
ik denk dat zijn knie hem in de steek laat na die val in de scheldeprijs
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:41:38 #243
127004 maril
Smeetsfan
pi_68841933
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:48 schreef sander89 het volgende:
Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.
pi_68841950
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:41 schreef maril het volgende:

[..]

Nee, zijn antwoord overigens naat Wuyts was dat dat niet meer hoefde want Lorre(heet zo die vriendin van hem?) was weer bij hem terug.
Lore van de Weyer; http://images.google.nl/images?hl=nl&q=lore+van+de+weyer&um=1&ie=UTF-8&ei=L3oFSvOpI8aw-AbcpfmWAw&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=title
pi_68842016
Wat dom van hem...
I HATE MUSIC
pi_68842428
Hij leert het ook niet zeg...
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:11:15 #247
11102 knep
Mountainfreak
pi_68843975
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:13:50 #248
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68847094
Interview
Hij zegt dus dat 'ie zoveel had gezopen en niks meer weet.

Ach ja, ik kan me er niet zo druk om maken. Een lange periode toewerken wat uiteindelijk eindigt met een overwinning in Roubaix. Nou, niet zo vreemd dat je dat eens een avond/nachtje flink gaat doorhijsen. En dat daar dan een beetje coke ook bij komt kijken, lekker belangrijk...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68847173
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:13 schreef -skippybal- het volgende:
Interview
Hij zegt dus dat 'ie zoveel had gezopen en niks meer weet.

Ach ja, ik kan me er niet zo druk om maken. Een lange periode toewerken wat uiteindelijk eindigt met een overwinning in Roubaix. Nou, niet zo vreemd dat je dat eens een avond/nachtje flink gaat doorhijsen. En dat daar dan een beetje coke ook bij komt kijken, lekker belangrijk...
Voor een topsporter is dat wel van cruciaal belang...
I HATE MUSIC
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:17:00 #250
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68847183
Ach, als je hoort dat Meganck het ging vertellen aan de Italiaanse journalisten en dat die het helemaal geen boeiend of relevant nieuws vonden. Dat is niet zo omdat ze Boonen niet interessant vinden, maar gewoon omdat het opgeklopt regionaal nieuws is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')