Zal vast weer veel nodig zijn hierquote:Op maandag 9 juni 2008 13:53 schreef ManAtWork het volgende:
YEAAAAHHHHHH
Ik ben er! Klaar om te gaan 'vingertikken'.![]()
quote:
En geef maar toe.. jullie willen hier alleen maar posten om de geweldige OPquote:
De OP is trouwens dankzij jou tot stand gekomenquote:
Die OP deed het hem idd dat ik hier MOEST postenquote:Op maandag 9 juni 2008 14:02 schreef Wexy het volgende:
[..]
[..]
En geef maar toe.. jullie willen hier alleen maar posten om de geweldige OP
[..]
De OP is trouwens dankzij jou tot stand gekomen
Laatste 'bladzijde' voor het versturen en dan bovenaan staat de samenvatting. De blokken eronder zijn de specificaties.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:06 schreef David_Aames het volgende:
Ik heb nog niets binnen (30 maart verstuurd) maar vroeg me wel af. Als ik digitaal aangifte heb gedaan. Waar kan ik dan exact zien hoeveel ik terug moet krijgen? Ik heb wel het vakje "Terug te ontvangen". Klopt dit bedrag, of moet ik daar de bedragen bij de vier onderstaande vakken vanaf trekken? (of misschien niet van alle vier maar van een enkele?)
Miereneukers klinkt zo negatief.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef er1969 het volgende:
Mooie OP Wexy
ik zie dat jullie het wel leuk vonden dat ik jullie vingertikkers noemde
(trouwens ook nog niks binnen maar ik heb tijd dus wacht maar af)
quote:Op maandag 9 juni 2008 14:05 schreef hermandeperman het volgende:
Wat een rare OP.
quote:Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef Sjeen het volgende:
Hulde voor de OP!
Ik heb zelf nog niks, maar hee het is nog geen juli...
Dankquote:Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef er1969 het volgende:
Mooie OP Wexy
ik zie dat jullie het wel leuk vonden dat ik jullie vingertikkers noemde
(trouwens ook nog niks binnen maar ik heb tijd dus wacht maar af)
Het bedrag dat staat achter; terug te ontvangen. Dit is zonder renteberekening dus in veel gevallen zal het netjes hoger zijn dan het bedrag wat daar vermeld is.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:06 schreef David_Aames het volgende:
Ik heb nog niets binnen (30 maart verstuurd) maar vroeg me wel af. Als ik digitaal aangifte heb gedaan. Waar kan ik dan exact zien hoeveel ik terug moet krijgen? Ik heb wel het vakje "Terug te ontvangen". Klopt dit bedrag, of moet ik daar de bedragen bij de vier onderstaande vakken vanaf trekken? (of misschien niet van alle vier maar van een enkele?)
Nee Dit gaat toch allemaal over de BD? Dat is geen onzin. De BD is een zeer serieuze installing, die heel serieus met andermans/vrouws geld omgaat.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:15 schreef ManAtWork het volgende:
Wexy,... mag ik de MODS nu al vragen dit topic te verplaatsen naar ONZ?
Belasting is per definitie onzin.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:17 schreef Wexy het volgende:
[..]
Nee Dit gaat toch allemaal over de BD? Dat is geen onzin. De BD is een zeer serieuze installing, die heel serieus met andermans/vrouws geld omgaat.
En de OP past ook helemaal bij de BD dus daar over praten is ook gezond...
Jij pest mij...
Eerlijk gezegd: ik hoop dat je nog even moet wachten en dat degene die wel voor 1 april hebben ingediend, eerst aan de beurt zijn.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:33 schreef sander89 het volgende:
Ik heb nog hoop dat deze week krijg, ondanks pas begin april heb verzonden.
Nee ik klaag niet meer... je hebt zelf nog meer weerwoord dan dat ik heb zeg....quote:Op maandag 9 juni 2008 14:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Belasting is per definitie onzin.
Psst,... wel even op de taalvautjes letten, he! Dat er geld gestald staat, klopt wel. Maar het blijft een waardeloze instelling.
En iets van je afpraten doen we toch in R&P?
En ja, ik pest jou. Ga je nu klagen?
[..]
Heel eerlijk gezegd ben ik het daar mee eens... Ik heb het nog niet en was voor 1 april.quote:Eerlijk gezegd: ik hoop dat je nog even moet wachten en dat degene die wel voor 1 april hebben ingediend, eerst aan de beurt zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Dat is al jaren zo.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:51 schreef Lord Dreamer het volgende:
Thx Wexy voor de korte toelichting op de heffings rente. ( is dat nieuw sinds dit jaar of zo ?)
Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden wil ik geen nare verrassing hebben later dit jaar.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:46 schreef Wexy het volgende:
[..]
400 euro te veel... dan zet je die 400 netjes op de spaarrekening en blijf je er met je tengeltjes af....... de rest gebruik je gewoon.... of zet je ook op de spaarrekening.. maar net wat je wilt natuurlijk.....
Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:55 schreef Wexy het volgende:
...
Fout... tot 1 juli max... ALLEEN als het voor 1 april is ingediend wordt dat gegarandeerd. Indien na 1 juli ingediend geen garanties
Oke dan wacht ik wel weer tot augustus ofzoquote:Op maandag 9 juni 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:
Even het oude topic doorgelezen:
[..]
Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
Dank jequote:Op maandag 9 juni 2008 19:01 schreef DonJames het volgende:
Whahaha die OP!![]()
![]()
Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
Hier the same 6 juni bericht gehad maar tot opheden nog geen cent gezienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.
Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.
Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
Jaja, die link ken ik. Ik weet ook wel dat het geen keiharde garantie is. Maar dit is niet het eerste jaar dat ik belasting terug krijg. Ik heb sinds 1990 een koophuis. 18 jaar dus. In 18 jaar tijd kwam het geld netjes binnen een dag. Soms zelfs vóór de brieven.quote:
Bij ABN-Amro komt het meestal pas na 12:00 vrij.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.
Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.
Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
Kun je bijna weer gaan gamblenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:07 schreef Yurzinho het volgende:
Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
normaal gesproken wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:43 schreef loving_mama het volgende:
Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
en tot op heden niets gehoord.
Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-04.htmlquote:Telefonisch uitstel aanvragen
Als u een papieren aangifte inkomstenbelasting hebt ontvangen, kunt u tot 1 april telefonisch uitstel aanvragen bij de BelastingTelefoon. U vraagt hiermee uitstel aan tot 1 september. Binnen 3 weken krijgt u van ons een schriftelijke reactie.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-07.htmlquote:Schriftelijk uitstel aanvragen
U kunt schriftelijk uitstel aanvragen. Vermeld in uw verzoek in ieder geval de volgende gegevens:
......
Als wij uw brief hebben ontvangen, krijgt u binnen 3 weken een schriftelijke reactie van ons.
Wilt u langer uitstel dan de gebruikelijke periode van 5 maanden? Dan moet u uw verzoek om uitstel motiveren.
Uit t vorige topic pagina 5:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:39 schreef ninaskyy het volgende:
ook hier 31 maart aangifte gedaan. afgelopen vrijdag brief binnen maar nog altijd geen geld gezien
iemand enige idee hoe lang het duurt voordat t geld op je bankrekening bijgeschreven wordt?
vriend van mij had vorig jaar tegelijkertijd met t brief ook t geld binnen![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:
[..]
binnen 10 werkdagen na dagtekening zou je het sowieso op de rekening moten zien. Vaak is het zelfs al de zelfde dag.
Ik heb uit zeer betrouwbare (ahum,...) bron vernomen dat het met de liquiditeit bij de belastingdienst op dit moment erg slecht is gesteld. Voorlopig hebben ze dan ook de opdracht om geen geld meer uit te keren en te wachten tot de schatkist weer een beetje gevuld is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:09 schreef CrazyMoon het volgende:
hier de brief zaterdag binnen maar ook nog geen geld... ik hoop dat het donderdag wel binnen is want dan ga ik shoppen haha
Dat probleem is hier toegelicht.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:19 schreef thijsltc het volgende:
Heb dik voor 1 april aangifte gedaan, in februari of maart al. Maar nog niets gehoord.
Ja weet ik, maar heel veel mensen doen op 30 mei aangifte lees ik hier en die hebben de brief al.quote:
Ik heb ook nog niks...quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:45 schreef ManAtWork het volgende:
... en veel mensen hebben hem ook nog niet.
Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?quote:Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:
Nu serieus:
Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen. Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is. Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.
De uiterste datum is 31 december 2010:quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:25 schreef Donders het volgende:
[..]
Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?
Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
De uiterste datum is 31 december 2010:
Een inspecteur heeft 3 jaar de tijd na het ontstaan van de belastingschuld om de definitieve aanslag op te leggen. Een voorlopige aanslag (een teruggaaf is ook een aanslag) hoeft hij niet op te leggen, de uiterste datum is dus de bevenstaande. Tenzij je hebt verzocht om extra uitstel, dan komt dat nog bovenop de 3 jaar.
Je krijgt rente vergoed vanaf de helft van het tijdvak (dus 1 juli 2007) tot op de datum van de dagtekening van de aanslag. Het tarief is op dit moment 4,75%, maar de rente wordt elk kwartaal vastgesteld. Even een kort overzichtje:quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:15 schreef Donders het volgende:
[..]
Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?
grmblequote:Op donderdag 12 juni 2008 18:21 schreef Dizzee het volgende:
ik heb 'm ook 3 april ingediend maar zowel geld als brief binnen.(zie vorig topic)
kijk even een paar posts boven jequote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:08 schreef Cyntiaa het volgende:
Nog steeds in afwachting van de brief en het geld..
Krijg ik daar ook rento overheen? Of is dat alleen als het na 1 juli komt...?
brief partner binnen maar nog geen geld terugquote:Op donderdag 12 juni 2008 16:48 schreef just me het volgende:
brief binnen, geld nog niet!
Mensen die "partner" zeggenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef just me het volgende:
[..]
brief partner binnen maar nog geen geld terug
Netjes toch.. zo blijft er wat te raden over voor de lezende partijquote:
Vragen kan altijdquote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:59 schreef ManAtWork het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk een blauwe enveloppe in de bus vandaag!!
Maar helaas geen aanslag inzake de heffingsrente H.71 of een voorlopige aanslag IB 2007.
Of ik weer een paar honderd euro voor de motorrijtuigenbelasting wil overmaken,...
![]()
![]()
![]()
(Ik ga eens even bedenken hoe ik een briefje opstel dat ze deze kunnen verrekenen met de aanslag inzake de heffingsrente waarvan ik vier maanden geleden al een uitspraak heb gehad.)
Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?quote:
Ach, gosssieeee,....quote:nog steeds geen brief of geld hier....
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?quote:Op maandag 16 juni 2008 16:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?![]()
Na enig aandringen is er toch een terugbelnotitie aangemaakt. Nu maar hopen dat er binnen de gestelde 48 uur iemand wakker wordt om antwoord op de vraag te geven.
Ja ik begin me zelfs af te vragen of ik niet even een oud collega in moet schakelen om te kijken of er wel een aangifte is binnen gekomen... ik vind mezelf HEEL zielig!!quote:[..]
Ach, gosssieeee,....
Geen probleem. Ik ben ook buiten kantooruren gewoon te bereiken.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?
mijn vriendje danquote:
Wat is de dagtekening van je brief? En welke bank heb je?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:55 schreef staticdata het volgende:
gisteren gestort
afgelopen vrijdag had ik de brief binnen.
Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5enquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:09 schreef staticdata het volgende:
Ik heb de postbank, en dagtekening weet ik niet uit me hoofd.
zal ik thuis eens voor je nazoeken
same here, nog geen brief of geld... en toch echt 31 maart opgestuurdquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5en
Zou kunnen, je kan het ook later of eerder krijgen. Uiterlijk 14 dagen na dagtekening zou je het sowieso moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:49 schreef Toeps het volgende:
Heb een brief gekregen enkele dagen geleden, met de 18e als dagtekening. Wordt het dan ook morgen gestort?
kans is idd aanwezig dat je het overmorgen hebt, anders binnen 14 dagen na dagtekening.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef Moppie_1974 het volgende:
Zie net dat de dagtekening de 19e is dus waarschijnlijk is het er overmorgen wel.
(ik had de aangifte op 1 april ingestuurd.Wel netjes dat ik dan toch voor 1 juli alles binnen heb.)
Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?
Zal dan aan de datum 5 maart liggen, toen is mijn aangifte ook binnen gekomen bij de BD. Aardige ex-collega wist mij ook te vertellen dat ik met dagtekening 24 of 27 juni bericht zal krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef becky27 het volgende:
hier nog steeds geen centen en geen brief, aangifte is op 5 maart binnen gekomen, heb even gebeld, en dat was gelukt. voorgaande drie jaar had ik het begin mei, nu lijkt het dat ik mag wachten tot eind juni, tttsssssssss, is toch ¤ 2.400
Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog.) Ze wist me te vertellen dat ik inderdaad nog een paar honderd euro tegoed heb, maar wanneer het systeem zover gereed is om een aanslag op te leggen en het geld uit te betalen kon ze niet vertellen. Dat het handmatig verwerkt moet worden, weet ze ook, maar toch blijft het aan het systeem liggen.
Omdat mevr. Spijker zo aardig is om mij terug te bellen en mij te woord te staan, kon ik niet boos op haar worden.
Ik ga dan maar weer op het wachtbankje zitten en stilletje wachten tot er nu een ambtenaar wakker wordt om de volgende stap te zetten.
12 juni gestort.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:13 schreef EvL. het volgende:
Brief is binnen, geld nog niet. Gelukkig kan ik ook zonder die ¤178 nog wel boodschappen doen.
Gesellie!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
Kijk ff naar de dagtekening die er boven staat. Bij mij klopte dat precies.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren lag hij in de bus, die blauwe brief. Nu wachten tot het gestort wordt. Hoelang gaat dat duren?
Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accentquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.
Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
Als ik maar wel naast MAW mag blijven zitten danquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accent... Door 'softwareproblemen' kunnen ze helaas mijn verzoek niet verwerken en ze hopen dat ze het in Juli wel kunnen. Zal wel, maar de termijn is verstreken. Bovendien : waarom moet ik een hele berekening meesturen als ze daar blijkbaar niets mee doen? Blijkbaar is de enige manier waarop ze het zelf kunnen narekenen met één of ander niet-werkend pakket, maar kom op jongens : daar heb je toch rekenmachines voor? Of doet Excel het ook niet?
* WVL_KsZeN gaat ook maar op het bankje zitten dus..
Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwliefquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef haagse_elfje het volgende:
brief binnengisteren dagtekening 20 juni dus ik wacht geduldig af....
Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwlief. Aangifte gedaan op 1 april om half 1 's nachts
Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureauquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Toeps het volgende:
Mijn teruggave huurtoeslag van 2006 is mij nu beloofd over twee weken. Hij stond al een jaar op hold, of iets dergelijks. Gelukkig heb ik vorig jaar van een medewerker een direct nummer gekregen, want als ex werknemer kan niemand, op een paar mensen na, mijn gegevens inzien...
Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:38 schreef Wexy het volgende:
[..]
Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureau
Mijn oud collega's kunnen het direct in zien.
Echter ik heb wel telefoonnummers voor VIPpers, heb jij die niet al gekregen toen jij als VIP werd aangemerkt omdat je daar in vaste dienst kwam?
En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastigquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.
Ja, dat blijft nog 7 jaar hangen, ivm allerlei termijnen van mogelijke naheffingen en zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:49 schreef Wexy het volgende:
[..]
En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastig
quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:02 schreef fiscaaltje het volgende:
Gister de blauwe envelop in de bus gekregen met dagtekening 20 juni.
Nog geen geld binnen,wacht rustig af tot vrijdag.
Het kost ze sowieso rente, of ze nu voor dagtekening betalen of na dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Die krijg je wel op tijd hoor anders kost het ze rente.
Dan heb ik denk ik ook dagtekening 20 juni.
Oh dan waren ze nog langzaam...quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:17 schreef staticdata het volgende:
@Toeps,
het zal zo te lezen niet meer van belang zijn, maar mijn brief had dagtekening 13 juni
Tussen het ontvangen van de brief en 14 dagen na dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb pas ook die brief gehad. Binnen hoeveel tijd kan ik mijn geld dan ongeveer verwachten??
14 dagen na dagtekening was de 27e geweest dus ze zijn mooi op tijd geweest.quote:
Je kunt geluk hebben. Uiterlijk 5 juli zou je het moeten hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:11 schreef roy229 het volgende:
mijn dagtekening is 21 juni.. das zaterdag toch..
ben benieuwd of ze het dan ook storten.. zal wel leuk zijn.. aanhet kijken voor een leuke motor
Die van mij was er een dag later, met dezelfde dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:01 schreef Wexy het volgende:
[..]
Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!
Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:25 schreef ManAtWork het volgende:
Volgens mij klopt dat van je vader niet. De aanslaggrens van ¤ 45,- wordt immers niet overschreden.
En de rente wordt over het bedrag van de aanslag berekend. Heeft ie niet een voorlopige aanslag gehad?
Idem hier. En ik kan het nu zo goed gebruiken. Maar wat in het vat zit enzo, denk ik dan maar.quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:02 schreef autootje het volgende:
Ik heb nog helemaal niets gehad. Geen brief, geen geld.
Nope, niet voor 1 juli geld ontvangen, maar voor 1 juli bericht ontvangen. Dat is (helaas) wezenlijk anders....quote:Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen.
Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?
ofquote:Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 100,-.
Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ 60,-.
Te verwachten aanslag: ¤ 40,- plus rente.
quote:Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 40,-
Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ -
Te verwachten aanslag: ¤ nihil.
Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.
Voor de duidelijkheid:
[..]
of
[..]
en heeft dus geen VT of iets gehad?quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:50 schreef Wexy het volgende:
[..]
en heeft dus geen VT of iets gehad?
Als dat zo is is het wel heel raar dat er dan door de rente wel gedokt moet worden.
Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.
Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:
[..]
Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.
Als je nog onder de 25 euro zou zitten zou dat ook betaald moeten worden.
Een VT is ook een voorlopige aanslag.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.
Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een VT is ook een voorlopige aanslag.
Dus klopt het wel dat er rente gerekend wordt. Zie mijn voorbeeld hierboven. Als het te betalen bedrag onder de invorderingsgrens blijft, zal de aanslag nihil zijn en er dus geen rente gerekend worden.
(Dat is dus ook de reden dat ik een aangifte altijd eerst invul zonder de voorlopige teruggaven of aanslagen.)
Zoals Wexy ook zegt: de VT was niet correct zodat je het verschil moet bijbetalen, inclusief de rente.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
Omdat het programma vervelend genoeg daar niet netjes mee rekent. De toeslagen rekent zelfs helemaal niet met de eerdere berekeningen, dat is nog leukerquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
Die begrijp ik niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef ManAtWork het volgende:
Het programma rekent echter de belasting uit, trekt daar de VT af en zet dan het bedrag van de aanslag op nul.
Eens.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
Je kunt niet van de laatste berekening op aan als je VT hebt gehad of middels een VTregeling eerder hebt betaalt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef Radjesh het volgende:
Yeah
Gisteren mijn brief gehad, 697 euro terug
ik begin ongeduldig te raken..quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:48 schreef thijsltc het volgende:
Hier ook, eergister mijn brief gehad, nog niks binnen
Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:45 schreef jovak het volgende:
Vannacht als ik thuis kom van me werk weer eens kijken voor ik slapen ga
Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?
Vriend? Dat heet hier toch 'partner'?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef nmrz het volgende:
Oh ja, m'n vriend heeft zijn brief nog niet gehad, terwijl we ze gelijk verstuurd hadden
En? Met verkrampte kaken van het glimlachen wakker geworden?quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:37 schreef jovak het volgende:
[..]
Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik begin ongeduldig te raken..
ook postbank?
Zoals jij je geweldige reacties post zou je het bijna wel denken hequote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:42 schreef ManAtWork het volgende:
Pssst, Wex,... staat er al genoeg ONZ voor een verhuizing?![]()
Storing?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:36 schreef Cyntiaa het volgende:
Nog steeds niets gehoord, laatst wel even gebeld om zeker te weten dat het is aangekomen.. Het was toen in behandeling.. * Word ongeduldig..*![]()
die van ons ook, vandaag ontvangen eindelijk!.... dagtekening 25 juni... nu nog het geldquote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:35 schreef nmrz het volgende:
Mijn "partner"heeft vandaag ook z'n brief ontvangen!
dagtekening de 25ste, dus ben benieuwd
Duurt 1 juli nog maar 1 week dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
Nog altijd niks hier![]()
Mag nu toch wel eens komen. Nog maar 1 week resterenden dan gaan we maar eens bellen
1 juli.. Een magische datum....quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef gamelady58 het volgende:
Hier ook nog steeds niks.
digitaal vezonden op 14 februari.![]()
Wie belt er dan ook op vrijdag rond 5 uur..... is niet slim.......quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ben op dit moment aan het bellen.. Het zal me ook eens meezitten met de belasting..
Waarom?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ben op dit moment aan het bellen.. Het zal me ook eens meezitten met de belasting..
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:36 schreef Wexy het volgende:
[..]
Duurt 1 juli nog maar 1 week dan?
Wauw he tijd gaat snel joh.. dacht dat het over een week nog maar 27 juni is...
[..]
1 juli.. Een magische datum....
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:02 schreef MiniMuppet het volgende:
Afgelopen dinsdag de brief gekregen met dagtekening 21 juni en vanmiddag om 15.30 stond het op de rekening *O*
Vanochtend ook ff gekeken maar toen was het er nog niet.
1 2 3 4 5 | Valuta : 21/06/2008 TERUGGAAF NR. IB/PVV 2007 * * BELASTINGDIENST GVS UITBET ALING. |
Er is 1866 aan belasting en heffingen ingehoudenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:25 schreef Cyntiaa het volgende:
Snap er niets van..
Loonheffing: ¤1866
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤ 1653
Vergoede heffingsrente ¤ 11
Te ontvangen ¤224,-
Snap er niets van..Volgens mijn berekening zou ik dan toch meer moeten krijgen?
wat er op de achterkant staat is me ook geheel onduidelijk, niet wat ik heb ingevuld geloof ik,,
Het optelsommetje uit je vorige post klopt in elk geval, hoe ze daaraan komen en wat jij hebt ingevuld kan ik zo niet zien natuurlijkquote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:08 schreef Cyntiaa het volgende:
En nu snap ik er helemaal niets meer van :S
Heerlijk he... mopperen op de BDquote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het optelsommetje uit je vorige post klopt in elk geval, hoe ze daaraan komen en wat jij hebt ingevuld kan ik zo niet zien natuurlijk
Ontopic: Waar blijven m'n centjesHet is niet eerlijk, iemand die net als ik ook ná 1 april aangifte heeft gedaan heeft het al wel terug, waarom ik niet? Het duurt nu al dik twee weken!! Ik ga ze maar eens bellen, uitschelden en bedreigen want dit kan zo niet natuurlijk!
oftewel: wat in het vat zit verzuurt niet, zeker niet met het huidige percentage heffingsrente
Meisje ook goed?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 01:56 schreef hierissieweer het volgende:
Jongens, ik heb de blauwe envelop met de voorlopige terug gaaf gehad, wanneer mag ik mijn geld verwachten (de papieren voor de belasting waren 2 dagen te laat dus op 3 april ingestuurd...)
Daarnaast stond er bij dat ik dit bedrag geheel of gedeeltelijk kan terug betalen, hoe groot is die kans? De belasting adviseur heeft het allemaal uitgerekend...
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 02:02 schreef Wexy het volgende:
[..]
Meisje ook goed?
Binnen 14dagen na dagtekening zou je het geld op rekening kunnen verwachten. Het is een voorlopige aanslag, dat betekent dat het nog niet definitief is vastgesteld dat het klopt. Daardoor kan het zijn dat met de definitieve aanslag je een gedeelte of misschien volledig terug zou moeten betalen als het niet naar waarheid zou zijn ingevuld.
Dat kan ook gebeuren door een tikfoutje in het programma of een schrijffoutje als het op papier is gedaan.
Hoe groot die kans is hangt af van de nauwkeurigheid en juistheid van de invulling.
In jouw geval acht ik dus de kans groot(sorry issie dat schoot er uit)
tss valt mij zwaar tegen dat ze jou voortrekken tov mij.... ik was VOOR 1 april... jij niet!!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 02:22 schreef hierissieweer het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar ik heb een gave. De belastingdienst heeft net 1950 euro op mijn rekening gedeponeerd. Het is binnen!
Binnen 14 dagen kan inderdaad de dagtekeningsdatum zelf zijn.... en elke dag daarnaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 02:14 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Wexy!
Ik heb hem gelukkig niet zelf ingevuld, maar wel heel wijs alle papieren doorgelopen (waarop die man van de papier winkel mij merkwaardig aankeek... Hij vond het maar bijzonder dat ik de boel controleerde...) Maar volgens mij is alles gewoon precies ingevuld zoals hoorde. Maar ik krijg 1900 euro terugdus dat moet begin juli dan op mijnrekening staan hoor ik... Wordt vervolgd!
Ik ben gewoon geweldig! Daarom stuurden zij hetquote:Op zaterdag 21 juni 2008 02:34 schreef Wexy het volgende:
[..]
tss valt mij zwaar tegen dat ze jou voortrekken tov mij.... ik was VOOR 1 april... jij niet!!
IK WIL OOK GELD!!
Was je uberhaupt verplicht om aangifte te doen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:44 schreef delano.888 het volgende:
Euwwmm.. Ik heb me belasting veulls te laat aangevraag, denk april, maar ben 17 en het was me 1e keer, wanneer kan ik nu dat geld terug verwachten? Heb verder nog geen brief ofzo gekregen.
jaquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Dagtekening 20 juni = vandaag.
Ik heb Rabobank maar nog niks op de rekening.
Iemand met Rabobank al wel?
dan zal je het waarschijnlijk volgend jaar juni/juli ontvangen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:44 schreef delano.888 het volgende:
Euwwmm.. Ik heb me belasting veulls te laat aangevraag, denk april, maar ben 17 en het was me 1e keer, wanneer kan ik nu dat geld terug verwachten? Heb verder nog geen brief ofzo gekregen.
Neuwwquote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Was je uberhaupt verplicht om aangifte te doen?
4 maanden na het insturen proberen ze het uit te betalen...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:26 schreef mazaru het volgende:
Lekker dan! Ik heb het vorige week pas ingevuld.
Aan de berichten te lezen kan ik het ongeveer rond de kerst verwachten
is het al 1 juli dan?quote:Op zondag 22 juni 2008 23:37 schreef autootje het volgende:
Ik heb nog steeds niets van ze gehoord
En gewoon voor 1 april ingestuurd, belachelijk dat mensen die zelfs ná 1 april hebben ingestuurd wel bericht hebben ontvangen.
Toch niet echt hequote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:20 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
dan zal je het waarschijnlijk volgend jaar juni/juli ontvangen.
Dat kunnen we aan de hand van bovenstaande gegevens niet zeggen.quote:Op maandag 23 juni 2008 08:48 schreef Cyntiaa het volgende:
Nog even een vraagje over mijn teruggaaf.
Loonheffing: ¤1866
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤ 1653 ---> Hoe komen ze aan dit bedrag?
Vergoede heffingsrente ¤ 11
Te ontvangen ¤224,-
Bij mijn teruggaaf van vorig jaar, toen ik 19 uren per week werkte, werd er niets ingehouden. Dit jaar werk ik sinds oktober 40 uur.. Mijn vriend werkt sinds september 32 uur en daar werd ook niets ingehouden aan inkomstenbelasting en premie volksverzekering.
?
Ik heb DonJames even een mail gestuurd met daarin mijn gegevens.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat kunnen we aan de hand van bovenstaande gegevens niet zeggen.
Dat is afhankelijk van het salaris, de uren en de loonheffingstabellen die erbij horen.
Maar als je met 'ze' de belastingdienst bedoelt: dit heb je als het goed is zelf van je JOG gehaald. Anders had je wel bericht gehad dat de bij hun ingediende JOG niet overeenkomt met hetgeen jij hebt ingevuld.
Er is geen garantie dat ze voor 1 juli reageren als je na 1 april indient. Als ze het wel doen, tja dat is geluk hebben.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef autootje het volgende:
Wexy, slimme opmerkingmaar ik weet zelf heus wel dat ze nog ruim 1 week hebben maar dan moet er niet gezegd worden dat wie na 1 april inlevert niet meer de garantie krijgt van een reactie voor 1 juli om vervolgens wel voor 1 juli te reageren.
zelfde reden hier iddquote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:05 schreef petre86 het volgende:
Binnen!![]()
Party! Vakantie boeken!
(Ik heb geen loonheffingskorting zodat ik lekker kan sparen voor vakantielekkere bak geld altijd
)
Je moet ook niet te veel vertrouwen hebben in de eerlijkheid van je medeFokkers. Waarschijnlijk zitten er een paar gewoon te stangen door te zeggen dat ze na 1 april aangifte hebben gedaan en nu al het geld hebben teruggekregen.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef autootje het volgende:
Wexy, slimme opmerkingmaar ik weet zelf heus wel dat ze nog ruim 1 week hebben maar dan moet er niet gezegd worden dat wie na 1 april inlevert niet meer de garantie krijgt van een reactie voor 1 juli om vervolgens wel voor 1 juli te reageren.
Dat duurt al een eeuwigheid net zo lang als bij andere banken. Ik zou gewoon even bellen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:37 schreef Liberteh het volgende:
ergens in Maart al opgestuurt, Ik heb vorige maand ook al die brief gehad, nog steeds niks binnen
Duurt postbank langer ofzo?
Het is echt waarquote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:43 schreef Lexie het volgende:
[..]
Je moet ook niet te veel vertrouwen hebben in de eerlijkheid van je medeFokkers. Waarschijnlijk zitten er een paar gewoon te stangen door te zeggen dat ze na 1 april aangifte hebben gedaan en nu al het geld hebben teruggekregen.
Naar de belastingdienst bedoel je dan he?^^quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat duurt al een eeuwigheid net zo lang als bij andere banken. Ik zou gewoon even bellen.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:51 schreef Liberteh het volgende:
[..]
Naar de belastingdienst bedoel je dan he?^^
je kan ook naar je tante bellen met de vraag waar je geld blijft,... echter ik denk niet dat je dan een juist antwoord krijgtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:51 schreef Liberteh het volgende:
[..]
Naar de belastingdienst bedoel je dan he?^^
Niet zo bijdehand doenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:55 schreef Wexy het volgende:
[..]
je kan ook naar je tante bellen met de vraag waar je geld blijft,... echter ik denk niet dat je dan een juist antwoord krijgt
zit nu met ze aan de telefoon, ze zijn het aan het opzoeken wanneer ze het storten. Wel goed dat ze dat soort info kunnen geven. Daar betaal je daar in tegen ook voorquote:
goede les voor de volgende keer.... leg geen 22 euro neer voor iets wat je niet zelf kan controleren wanneer het de deur uit gaat.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:25 schreef Liberteh het volgende:
GODVER klote tbiljetje.nl
ik heb het dik voor 1 april ingeleverd (ergens begin Maart), en hun hebben het gewoon te laat ingedient bij de BD (Eind April volgend BD)
Daardoor krijg ik het pas over dik 2 maanden.
Even kopietje van mijn aanvraag, en die van het bedrijf achter tbiljetje richting BD gevraagt aan tbiljetje.nl, mocht het idd zo zijn, dan gaan hun helemaal geen geld van mij zien, of hun komen maar met een oplossing
Betaal je nog is 22 euro administratieve kosten (bij Tbiljetje) voor!
eikels:@
Ik ga niet iemand laten langskomen voor dat beetje geld (wat op dit moment wel geschikt komt.)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:34 schreef Wexy het volgende:
[..]
goede les voor de volgende keer.... leg geen 22 euro neer voor iets wat je niet zelf kan controleren wanneer het de deur uit gaat.
Iemand die bij je thuis langs komt of bepaalde bonden zijn daarin makkelijker, dan heb jij het overzicht en ben je er ook bij dat het verstuurd wordt.
tja dan kun je het hebben dat een 'bedrijf' het zegt op te sturen, maar het later doet dan jij denkt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:35 schreef Liberteh het volgende:
[..]
Ik ga niet iemand laten langskomen voor dat beetje geld (wat op dit moment wel geschikt komt.)
Ik werk full-time en heb daar dus ook niet echt tijd voor.
Zo zie je maar weer...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:41 schreef Wexy het volgende:
[..]
tja dan kun je het hebben dat een 'bedrijf' het zegt op te sturen, maar het later doet dan jij denkt.
Voor dit jaar zou je weer een wijziging in kunnen dienen.... zou kunnenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:
Even een zijspoortje: de zorgtoeslag wordt aan de hand van deze aangifte definitief vastgesteld. Wanneer kan ik daar ongeveer uitsluitsel van verwachten? Heb heel wat gezeik met die zorgtoeslag gehad.. eerst veel te veel, daarna alles terugbetalen... en nu krijg ik dit jaar weer teveel.![]()
![]()
Gaat automatisch, als je in het jaar nul had door inkomen. Dan heb je een beschikking gehad en sta je ook in het systeem met een 0-aanslag.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:49 schreef MaxPower het volgende:
Met de definitieve aanslag is het meest logische inderdaad. Ik heb over vorig jaar uiteindelijk niets gekregen, als blijkt dat ik a.d.h.v mijn definitieve aanslag wél recht heb op zorgtoeslag (en dat is zo..) krijg ik dat dan automatisch of moet ik alsnog weer een wijziging zorgtoeslag invullen.. (voor de derde keer)
De kans is 50%. Wel of niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:54 schreef Dengaman het volgende:
Ik heb een klein dingetje...
Ik heb m'n voorlopige teruggaaf terug gehad... Alleen maar beter dus. Echter zaten we gister eens te praten aan tafel met m'n moeder en tevens boekhouder...
Nu kom ik er achter dat ik op m'n spaarrekening rond de 22k had staan, iets minder zelfs...
Nu heeft m'n moeder op m'n papieren bij box 3 niks ingevult.
Hoe groot is de kans dat ik hier een naheffing op krijg?
Want ik neem aan dat ze met steekproeven werken namelijk, of zit ik hier mis?
Ja dit is een beetje kort door de bocht denk ik...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:01 schreef Wexy het volgende:
De kans is 50%. Wel of niet.
Maar laat nou net dit jaar de extra controle liggen op de box3...
Dus de steekproeven zullen nu ruim meer zijn dan normaal..
Beste wat je kunt doen nu is via internet even het electronische programma downloaden en deze invullen met het vermogen er bij om te kijken of het echt veel scheelt.
Als blijkt dat je moet terugbetalen ben je heel vervelend gezegd ook verplicht hem op te sturen.
Ze maken er geen probleem van: ze leggen, na gevraagd te hebben waarom je het niet hebt opgegeven, gewoon een naheffingsaanslag (of gecorrigeerde voorlopige aanslag) op. Uiteraard met rente (en mogelijk een boete, maar dat is aan de inspecteur).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:09 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ja dit is een beetje kort door de bocht denk ik...
Want je gaat me niet vertellen dat van de 9 a 10 miljoen aangiftes de helft wordt gecontroleerd.
En nu weet ik dat ze extra gaan controleren maar is die 100% of maar 5%
Verder moet ik geen geld terug betalen, alleen zal m'n teruggave gewoon 2 tientjes (max) lager uitvallen... Dus ja ze hebben geld gestort en dus zal ik 20 euro (max) terug moeten storten.
Zou daar een probleem van gemaakt worden?
Bij mij is de dagtekening 28 juniquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:04 schreef Locusta het volgende:
Hehe, brief (met dagtekening van 19 juni) 17 juni binnengekregen en het geld stond op 20 juni op de rekening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |