abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 13:52:40 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59245886
In navolging op de eerdere spraakmakende delen
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad?
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 2
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 3
Nu dan eindelijk de nummer 4,
Met de vraag; Wie heeft het al gehad.

De vingertikkers in dit topic zal ik aan u voorstellen;

• ManAtWork; is geboren in 1976, heeft een opleiding gedaan en werkt tegenwoordig met cijfers.
    Uit eerdere topics weten we dat hijzelf al meerdere problemen heeft lopen met de blauwe enveloppenbrigade.

• DonJames; is geboren in 1979, met de opleiding fiscaalRecht en werkt momenteel als Fiscalist.
    DonJames houdt van duidelijkheid. Is ook niet te beroerd om streepjes te zetten voor de hoevele keren hij verwijst naar de OP in kwestie met de uitleg over bijvoorbeeld studiekosten.

• Wexy; is geboren in 1980, heeft een tijdje bij de rode enveloppenafdeling van de BD gewerkt. Is daardoor niet te beroerd om te helpen bij vraagstukken over toeslagen en doet ook hard dr best om vragen over IB naar waarheid te beantwoorden.

Het vingertikken gebeurt uit liefde voor de Belastingdienst omdat we het een geweldige instantie vinden en we stiekem ook gewoon aandelen hebben.

Waarom duurt het altijd zo lang dat de belastingdienst uitbetaalt?
    De belastingdienst houdt van geld, rentetrekken zijn ze dol op. Vandaar ook dat ze 'slechts' 4.75% rente geven momenteel over de bedragen die aan de burgers toehoren.
    Ook werken er geen mensen bij de belastingdienst, dat zijn slechts slaven. Deze horen hard te werken, dat komt er vaak niet van omdat ze avonden doorhalen en dan 's morgens met stokjes tussen de oogleden zitten te werken. Voor zover je het werken kan noemen natuurlijk.
    Digitale aangiftes zouden zo door de computer moeten kunnen rollen, echter dat vindt een medewerker niet leuk dus die stopt vaak even de computer zodat mensen die al begin maart hebben ingediend pas op 30 juni geld krijgen.

Waarom zijn er regels bij de aangifte nodig?
    Iedereen weet dat de burger speciaal is en deze regels niet voor de burger bedoeld zijn. Zo moet iemand die op 2 april pas heeft ingediend ook gewoon zijn geld krijgen voor 1 juli. En iemand die voor 1 april heeft ingediend moet ook gewoon eind mei het geld op de rekening hebben.

Nu serieus:

Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.
  • Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen.
  • Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is.
  • Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.

Vragen stellen aan de vingertikkers mag altijd. Je zult soms iets meer informatie krijgen dan dat een miepje of klaasje aan de telefoon op 0800-0543 je zal geven.
    De vingertikkers zijn ook zeer zeker niet te beroerd om gewoon doodleuk hetzelfde te vertellen als de miepjes en klaasjes omdat de regels gewoon niet soepeler worden gemaakt en zelfs de vingertikkers hebben hier geen mogelijkheid toe.

Als laatste wil ik nog zeggen,
    Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.

En het ergste is nog; ik wacht zelf ook nog steeds op mijn geld!!
  • Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      maandag 9 juni 2008 @ 13:53:03 #2
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59245902
    YEAAAAHHHHHH
    Ik ben er! Klaar om te gaan 'vingertikken'.

En voor de mensen die het laatste nieuws op de site van de belastingdienst willen volgen, hierbij de link.

En voor degene die willen weten hoe hoog de rente bij de belastingdienst is (geweest): link.

[ Bericht 12% gewijzigd door ManAtWork op 11-06-2008 08:08:59 ]
    Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
    Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
    pi_59245952
    Ja bedankt
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_59246034
    Ikke nog niet. VERDOELEME !

Misschien hebben ze me wel gepakt op het feit dat alles gelogen is ?
    U MAD?
    pi_59246113
    Vorige week binnen gehad
      maandag 9 juni 2008 @ 14:00:43 #6
    215322 er1969
    blablabla
    pi_59246114
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:53 schreef ManAtWork het volgende:
    YEAAAAHHHHHH
    Ik ben er! Klaar om te gaan 'vingertikken'.
    Zal vast weer veel nodig zijn hier
      maandag 9 juni 2008 @ 14:01:12 #7
    171936 DuTank
    Spaashaas.
    pi_59246124
    Binnen! Al een week, maar toch
    Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 14:02:35 #8
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59246167
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Vorige week binnen gehad
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:01 schreef DuTank het volgende:
    Binnen! Al een week, maar toch
    En geef maar toe.. jullie willen hier alleen maar posten om de geweldige OP
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:00 schreef er1969 het volgende:

[..]

Zal vast weer veel nodig zijn hier
    De OP is trouwens dankzij jou tot stand gekomen
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_59246199
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:02 schreef Wexy het volgende:

[..]

[..]

En geef maar toe.. jullie willen hier alleen maar posten om de geweldige OP
    [..]

De OP is trouwens dankzij jou tot stand gekomen
    Die OP deed het hem idd dat ik hier MOEST posten
    pi_59246265
    Wat een rare OP.
      maandag 9 juni 2008 @ 14:06:51 #11
    35448 David_Aames
    Abre los ojos...
    pi_59246303
    Ik heb nog niets binnen (30 maart verstuurd) maar vroeg me wel af. Als ik digitaal aangifte heb gedaan. Waar kan ik dan exact zien hoeveel ik terug moet krijgen? Ik heb wel het vakje "Terug te ontvangen". Klopt dit bedrag, of moet ik daar de bedragen bij de vier onderstaande vakken vanaf trekken? (of misschien niet van alle vier maar van een enkele?)
    "Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
      Licht Ontvlambaar maandag 9 juni 2008 @ 14:07:18 #12
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_59246312
    Hulde voor de OP!

Ik heb zelf nog niks, maar hee het is nog geen juli...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 9 juni 2008 @ 14:07:22 #13
    215322 er1969
    blablabla
    pi_59246315
    Mooie OP Wexy

ik zie dat jullie het wel leuk vonden dat ik jullie vingertikkers noemde

(trouwens ook nog niks binnen maar ik heb tijd dus wacht maar af)
    pi_59246410
    Heb de brief wel binnen dat ik mijn centjes terugkrijg Zal spoediig mijn saldo eens controleren, want na die brief staat er vaak snel bijgeschreven
      maandag 9 juni 2008 @ 14:11:11 #15
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59246435
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:06 schreef David_Aames het volgende:
    Ik heb nog niets binnen (30 maart verstuurd) maar vroeg me wel af. Als ik digitaal aangifte heb gedaan. Waar kan ik dan exact zien hoeveel ik terug moet krijgen? Ik heb wel het vakje "Terug te ontvangen". Klopt dit bedrag, of moet ik daar de bedragen bij de vier onderstaande vakken vanaf trekken? (of misschien niet van alle vier maar van een enkele?)
    Laatste 'bladzijde' voor het versturen en dan bovenaan staat de samenvatting. De blokken eronder zijn de specificaties.
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef er1969 het volgende:
    Mooie OP Wexy

Miereneukers klinkt zo negatief.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 14:11:23 #16
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59246442
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:05 schreef hermandeperman het volgende:
    Wat een rare OP.
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef Sjeen het volgende:
    Hulde voor de OP!

Ik heb zelf nog niks, maar hee het is nog geen juli...
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:07 schreef er1969 het volgende:
    Mooie OP Wexy

Dank
    Komt vast heul lief over dat ik zo in mn nopjes ben met de OP
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:06 schreef David_Aames het volgende:
    Het bedrag dat staat achter; terug te ontvangen. Dit is zonder renteberekening dus in veel gevallen zal het netjes hoger zijn dan het bedrag wat daar vermeld is.
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      maandag 9 juni 2008 @ 14:12:25 #17
    215322 er1969
    blablabla
    pi_59246469
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:11 brabbelde ManAtWork het volgende:

Miereneukers klinkt zo negatief.
    Ja vingertikkers is veel netter
      maandag 9 juni 2008 @ 14:15:09 #18
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59246554
    Wexy,... mag ik de MODS nu al vragen dit topic te verplaatsen naar ONZ?

Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 14:17:19 #19
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59246615
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:15 schreef ManAtWork het volgende:
    Wexy,... mag ik de MODS nu al vragen dit topic te verplaatsen naar ONZ?

Nee Dit gaat toch allemaal over de BD? Dat is geen onzin. De BD is een zeer serieuze installing, die heel serieus met andermans/vrouws geld omgaat.
    En de OP past ook helemaal bij de BD dus daar over praten is ook gezond...

Jij pest mij...
      maandag 9 juni 2008 @ 14:28:11 #20
    208786 elzhhw
    READY or NOT!!!!
    pi_59246886
    Nog niks gezien .... verwacht een 4000+ euro :-)

ingeleverd op 9 april ofzo
    Canon 450D | 50mm 1.4 | 17-55mm 2.8 is | 55-250mm 3,5-5,6 is
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://picasaweb.google.com/Photo.Elz
    pi_59247028
    Ik heb nog hoop dat deze week krijg, ondanks pas begin april heb verzonden.
    ............................
      maandag 9 juni 2008 @ 14:40:29 #22
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59247216
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:17 schreef Wexy het volgende:

[..]

Nee Dit gaat toch allemaal over de BD? Dat is geen onzin. De BD is een zeer serieuze installing, die heel serieus met andermans/vrouws geld omgaat.
    En de OP past ook helemaal bij de BD dus daar over praten is ook gezond...

Jij pest mij...
    Belasting is per definitie onzin.
    Psst,... wel even op de taalvautjes letten, he! Dat er geld gestald staat, klopt wel. Maar het blijft een waardeloze instelling.

En iets van je afpraten doen we toch in R&P?

En ja, ik pest jou. Ga je nu klagen?
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:33 schreef sander89 het volgende:
    Ik heb nog hoop dat deze week krijg, ondanks pas begin april heb verzonden.
    Eerlijk gezegd: ik hoop dat je nog even moet wachten en dat degene die wel voor 1 april hebben ingediend, eerst aan de beurt zijn.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 15:23:08 #23
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59248377
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 14:40 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Belasting is per definitie onzin.
    Psst,... wel even op de taalvautjes letten, he! Dat er geld gestald staat, klopt wel. Maar het blijft een waardeloze instelling.

En iets van je afpraten doen we toch in R&P?

En ja, ik pest jou. Ga je nu klagen?
    [..]
    Nee ik klaag niet meer... je hebt zelf nog meer weerwoord dan dat ik heb zeg....
    quote:
    Eerlijk gezegd: ik hoop dat je nog even moet wachten en dat degene die wel voor 1 april hebben ingediend, eerst aan de beurt zijn.
    Heel eerlijk gezegd ben ik het daar mee eens... Ik heb het nog niet en was voor 1 april.

Zodra ik het heb zal ik de vlag uithangen.. met al die rente die er bij komt moet het wel een tonnetje of 2 worden
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 9 juni 2008 @ 15:38:57 #24
    216123 GeckoGecko
    Im a slimy filfthy lizard!
    pi_59248825
    Nog steeds niks volgens mij krijg ik het laat pas. (Komt zeker door die handtekening godverdomme)
      maandag 9 juni 2008 @ 15:51:35 #25
    4178 Lord Dreamer
    I Rule In Hell
    pi_59249169
    Thx Wexy voor de korte toelichting op de heffings rente. ( is dat nieuw sinds dit jaar of zo ?)
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      maandag 9 juni 2008 @ 15:59:30 #26
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59249399
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 15:51 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Thx Wexy voor de korte toelichting op de heffings rente. ( is dat nieuw sinds dit jaar of zo ?)
    Dat is al jaren zo.
    pi_59254125
    Whahaha die OP!

Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
      maandag 9 juni 2008 @ 19:08:25 #28
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_59254308
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:46 schreef Wexy het volgende:

[..]

400 euro te veel... dan zet je die 400 netjes op de spaarrekening en blijf je er met je tengeltjes af....... de rest gebruik je gewoon.... of zet je ook op de spaarrekening.. maar net wat je wilt natuurlijk.....
    Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden wil ik geen nare verrassing hebben later dit jaar.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_59254655
    Niet een teruggaaf maar wel de voorlopige aanslag naar aanleiding van de aangifte. Inderdaad netjes voor 1 juli. Voor 6 augustus betalen, daar wachten we dus nog even mee
    pi_59255622
    Even het oude topic doorgelezen:
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:55 schreef Wexy het volgende:
    ...
    Fout... tot 1 juli max... ALLEEN als het voor 1 april is ingediend wordt dat gegarandeerd. Indien na 1 juli ingediend geen garanties
    Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 22:31:53 #31
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59261898
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:
    Even het oude topic doorgelezen:
    [..]

Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
    Oke dan wacht ik wel weer tot augustus ofzo
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 19:01 schreef DonJames het volgende:
    Whahaha die OP!

Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
    Dank je

En ja dat het omhoog ging had ik al van je gelezen, maar aangezien heel veel mensen voor 1 april ingediend hebben vond ik het niet het vermelden in de OP waard.. Aangezien daar alleen maar berichten in staan voor de zeurdozen
    pi_59269811
    * Wacht nog steeds vol spanning af *
    pi_59270137
    Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.

Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
    Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.

Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:54 #34
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59270595
    Even een linkje ter info.
    pi_59270762
    Het is inderdaad opvallend hoe lang het dit jaar duurt voordat het geld er is na het verschijnen van de brieven.
    In al die jaren dat ik belasting terug kreeg, kwam het geld binnen 24 uur na de brieven.

Het zal wel een interne beleidsverandering zijn, maar het stoort wel als de verwachting, gebaseerd op jarenlange ervaring, anders is.
    Sla nooit een vlieg dood op het hoofd van een tijger
    pi_59270833
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
    Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.

Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?

Hier the same 6 juni bericht gehad maar tot opheden nog geen cent gezien
    pi_59270883
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:59 schreef ManAtWork het volgende:
    Even een linkje ter info.
    Jaja, die link ken ik. Ik weet ook wel dat het geen keiharde garantie is. Maar dit is niet het eerste jaar dat ik belasting terug krijg. Ik heb sinds 1990 een koophuis. 18 jaar dus. In 18 jaar tijd kwam het geld netjes binnen een dag. Soms zelfs vóór de brieven.
    pi_59271308
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:

Bij ABN-Amro komt het meestal pas na 12:00 vrij.
    pi_59272185
    Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
    pi_59272230
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 11:07 schreef Yurzinho het volgende:
    Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
    Kun je bijna weer gaan gamblen
    U MAD?
    pi_59272423
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 11:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kun je bijna weer gaan gamblen
    Neuh, daar was ik alweer mee bezig
      dinsdag 10 juni 2008 @ 11:43:35 #42
    178553 loving_mama
    Ik ben ik,.... daarom,...
    pi_59273178
    Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
    en tot op heden niets gehoord.
    Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 juni 2008 @ 11:51:20 #43
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59273372
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 11:43 schreef loving_mama het volgende:
    Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
    en tot op heden niets gehoord.
    Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
    normaal gesproken wel.
    quote:
    Telefonisch uitstel aanvragen
    Als u een papieren aangifte inkomstenbelasting hebt ontvangen, kunt u tot 1 april telefonisch uitstel aanvragen bij de BelastingTelefoon. U vraagt hiermee uitstel aan tot 1 september. Binnen 3 weken krijgt u van ons een schriftelijke reactie.
    http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-04.html
    quote:
    Schriftelijk uitstel aanvragen
    U kunt schriftelijk uitstel aanvragen. Vermeld in uw verzoek in ieder geval de volgende gegevens:
    ......
    Als wij uw brief hebben ontvangen, krijgt u binnen 3 weken een schriftelijke reactie van ons.

Wilt u langer uitstel dan de gebruikelijke periode van 5 maanden? Dan moet u uw verzoek om uitstel motiveren.
    http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-07.html

Dit zijn in elk geval de zakelijke links.
    Particulier krijg ik alleen maar de melding, u kunt geen uitstel meer aanvragen.. Maar ik ga er vanuit dat ook een particulier bevestiging moet krijgen.

Wat nog wel kan... Is de boekhouder toevallig de persoon die alle correspondentie van je vriend in huis krijgt? Dat hij dus ook netjes de bevestiging van het uitstel op de deurmat heeft gekregen?

Sowieso kan het geen kwaad om even de boekhouder op zn donder te geven dat hij niet mag handelen buiten je vriends medeweten om.
    pi_59273515
    3 april digitaal ingevuld en nog geen brief ontvangen
      dinsdag 10 juni 2008 @ 12:09:57 #45
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59273824
    31 maart om 8 uur 's avonds digitaal verstuurd en nog niets...
      dinsdag 10 juni 2008 @ 12:11:04 #46
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59273853
    Ook nog altijd niks, 2 keer ingestuurd, nog geen bericht. We wachten maar weer af.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_59274518
    Teruggave nummer 1 is ondertussen binnen. Grappig, mijn partner wordt altijd eerder uitbetaald dan ik. :-)
    pi_59278654
    Geen brief en geen geld
    pi_59278857
    31 maart aangifte gedaan. Afgelopen vrijdag de brieven ontvangen, nog geen geld bijgeschreven op de bankrekening.
    wat een drama toch....
    pi_59279147
    ook hier 31 maart aangifte gedaan. afgelopen vrijdag brief binnen maar nog altijd geen geld gezien

iemand enige idee hoe lang het duurt voordat t geld op je bankrekening bijgeschreven wordt?
    vriend van mij had vorig jaar tegelijkertijd met t brief ook t geld binnen
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 juni 2008 @ 16:09:27 #51
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59279971
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 15:39 schreef ninaskyy het volgende:
    ook hier 31 maart aangifte gedaan. afgelopen vrijdag brief binnen maar nog altijd geen geld gezien

iemand enige idee hoe lang het duurt voordat t geld op je bankrekening bijgeschreven wordt?
    vriend van mij had vorig jaar tegelijkertijd met t brief ook t geld binnen
    Uit t vorige topic pagina 5:
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:

[..]

binnen 10 werkdagen na dagtekening zou je het sowieso op de rekening moten zien. Vaak is het zelfs al de zelfde dag.
    pi_59279982
    hier de brief zaterdag binnen maar ook nog geen geld... ik hoop dat het donderdag wel binnen is want dan ga ik shoppen haha
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:14:52 #53
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59296874
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:09 schreef CrazyMoon het volgende:
    hier de brief zaterdag binnen maar ook nog geen geld... ik hoop dat het donderdag wel binnen is want dan ga ik shoppen haha
    Ik heb uit zeer betrouwbare (ahum,...) bron vernomen dat het met de liquiditeit bij de belastingdienst op dit moment erg slecht is gesteld. Voorlopig hebben ze dan ook de opdracht om geen geld meer uit te keren en te wachten tot de schatkist weer een beetje gevuld is.

Het advies is dan ook: ga veel shoppen, stimuleer de economie, zorg voor voldoende BTW en accijns inkomen, betaal je motorrijtuigenbelasting alvast, vraag je werkgever om de loonbelasting van je loon en vakantiegeld alvast over te maken. Bedenk zoveel mogelijk om de liquiditeit bij de belastingdienst in het positieve te helpen zodat ze dan weer geld over kunnen maken en je shop-tour kunnen sponsoren.

Zegt het voort, zegt het voort.

pi_59297566
    Brief is binnen, geld nog niet. Gelukkig kan ik ook zonder die ¤178 nog wel boodschappen doen.
    pi_59297651
    Heb dik voor 1 april aangifte gedaan, in februari of maart al. Maar nog niets gehoord.
      woensdag 11 juni 2008 @ 09:53:29 #56
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59298242
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 09:19 schreef thijsltc het volgende:
    Heb dik voor 1 april aangifte gedaan, in februari of maart al. Maar nog niets gehoord.
    Dat probleem is hier toegelicht.
    pi_59299272
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 09:53 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat probleem is hier toegelicht.
    Ja weet ik, maar heel veel mensen doen op 30 mei aangifte lees ik hier en die hebben de brief al.
      woensdag 11 juni 2008 @ 10:45:33 #58
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59299417
    ... en veel mensen hebben hem ook nog niet.
    pi_59309861
    eindelijk vandaag geld binnen gekregen
    pi_59311126
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 10:45 schreef ManAtWork het volgende:
    ... en veel mensen hebben hem ook nog niet.
    Ik heb ook nog niks...
    pi_59337156
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:

Nu serieus:

Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.
  • Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen.
  • Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is.
  • Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.

• Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?
    Huh?
      donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:45 #62
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59337420
    Kan op 4 april 2008 maar ook op 4 april 2009 zijn. Of alles er omheen.
    Met andere woorden: als je aan de beurt bent.
    pi_59337651
    6 Juni de brief ontvangen en vandaag het geld bijgeschreven (postbank). Op naar volgend jaar.
    pi_59338119
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 15:25 schreef Donders het volgende:

[..]

Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?
    De uiterste datum is 31 december 2010:

Een inspecteur heeft 3 jaar de tijd na het ontstaan van de belastingschuld om de definitieve aanslag op te leggen. Een voorlopige aanslag (een teruggaaf is ook een aanslag) hoeft hij niet op te leggen, de uiterste datum is dus de bevenstaande. Tenzij je hebt verzocht om extra uitstel, dan komt dat nog bovenop de 3 jaar.
    pi_59338584
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 15:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

De uiterste datum is 31 december 2010:

Een inspecteur heeft 3 jaar de tijd na het ontstaan van de belastingschuld om de definitieve aanslag op te leggen. Een voorlopige aanslag (een teruggaaf is ook een aanslag) hoeft hij niet op te leggen, de uiterste datum is dus de bevenstaande. Tenzij je hebt verzocht om extra uitstel, dan komt dat nog bovenop de 3 jaar.
    Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?
    Huh?
    pi_59339390
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 16:15 schreef Donders het volgende:

[..]

Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?
    Je krijgt rente vergoed vanaf de helft van het tijdvak (dus 1 juli 2007) tot op de datum van de dagtekening van de aanslag. Het tarief is op dit moment 4,75%, maar de rente wordt elk kwartaal vastgesteld. Even een kort overzichtje:

Q3-2007: 5,25%
    Q4-2007: 5,40%
    Q1-2008: 5,30%
    Q2-2008: 4,75%
    Q3-2008: 5,15%
    Q4-2008: nog niet bekend

En zoals ik al eerder schreef: het betreft hier enkelvoudige interest, dus géén rente op rente.
      † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 16:48:10 #67
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_59339487
    brief binnen, geld nog niet!
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
    pi_59340295
    brief niet , geld niet
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_59341447
    ik heb 'm ook 3 april ingediend maar zowel geld als brief binnen. (zie vorig topic)
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:35:00 #70
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_59345243
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 18:21 schreef Dizzee het volgende:
    ik heb 'm ook 3 april ingediend maar zowel geld als brief binnen. (zie vorig topic)
    grmble
    ik op de 31ste om 23.55 ofzo wel brief maar geen poen brief al een week inmiddels.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_59349766
    Ik ook geen brief en geen geld. 20 maart verstuurd
      vrijdag 13 juni 2008 @ 09:27:25 #72
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59356102
    Hier ook nog altijd radiostilte van de BD, wel prettig om te lezen dati k niet de enige ben die nog niks heeft ontvangen. Het is dit jaar ook wel een zooitje volgens mij. Eerst kon ik de aangifte niet insturen vanwege een storing, daarna heb ik hem ingestuurd en zijn ze de aangifte kwijtgeraakt door wederom een computerfout, vervolgens weer ingestuurd en nu duurt het eeuwen voor ik bericht krijg
    Nouja, na 1 juli hang ik aan de lijn als ze dan nog niks gestort hebben, komt wel steeds dichterbij op deze manier
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_59358202
    Brief met dagtekening 6 juni, geld gisterochtend ontvangen!
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_59360096
    Nog steeds in afwachting van de brief en het geld..

Krijg ik daar ook rento overheen? Of is dat alleen als het na 1 juli komt...?
    pi_59361107
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 12:08 schreef Cyntiaa het volgende:
    Nog steeds in afwachting van de brief en het geld..

Krijg ik daar ook rento overheen? Of is dat alleen als het na 1 juli komt...?
    kijk even een paar posts boven je
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:03:10 #76
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_59361242
    ook nog niets mogen ontvangen, ja het is nog geen 1 juli. Tot die tijd ga ik nog niet echt zeiken, na 1 juli wordt het een ander verhaal. Ze hebben nog ongeveer 2 weken de tijd...
    don't give me that fucking bullshit
    pi_59367742
    Ik heb de blauwe envelope binnen, blijkt dat ik mag betalen

Ik ga het nog maar eens narekenen.....
    pi_59368136
    Brief binnen

¤ ¤ ¤ ¤ ,¤¤
      vrijdag 13 juni 2008 @ 22:51:18 #79
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59377329
    Hier het geld ook nog niet binnen
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_59379793
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 22:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Hier het geld ook nog niet binnen
    Ze hebben jou geld per ongeluk op mijn rekening overgemaakt
      zaterdag 14 juni 2008 @ 09:18:33 #81
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_59383184
    Briefje was gisteren binnen, het geld nog niet

Wel meer dan ik berekend had..

Ik heb hem ietsje voor 1 april ingediend.
    pi_59386046
    Ver voor 1 April opgestuurd, maar nog geen post gehad.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 16:59:59 #83
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59389765

Eindelijk een blauwe enveloppe in de bus vandaag!!

Maar helaas geen aanslag inzake de heffingsrente H.71 of een voorlopige aanslag IB 2007.
    Of ik weer een paar honderd euro voor de motorrijtuigenbelasting wil overmaken,...

(Ik ga eens even bedenken hoe ik een briefje opstel dat ze deze kunnen verrekenen met de aanslag inzake de heffingsrente waarvan ik vier maanden geleden al een uitspraak heb gehad.)
    pi_59423884
    En we wachten maar weer !!!!!
    Ingediend begin Februari.
      maandag 16 juni 2008 @ 10:52:36 #85
    35448 David_Aames
    Abre los ojos...
    pi_59426233
    Brief binnen *o* Nu het geld nog
    "Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
      maandag 16 juni 2008 @ 11:21:43 #86
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_59426918
    Hoppa, daar is the money dan eindelijk, al sinds vorige week zaterdag, lees 7 Juni, de brief al binnen, dan nu van zondag op maandag is het geld gestort!!

Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_59427123
    Hopelijk hebben ze dat van mij ook gelijk gestort CybPraetorian
    pi_59428001
    Mijn ouders hebben m wel binnen gehad afgelopen zaterdag en ik nog niet terwijl we het gelijjk hebben ingestuurd. Ik wacht nog af.
    Haters gonna hate.
      † In Memoriam † maandag 16 juni 2008 @ 12:17:08 #89
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_59428397
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 16:48 schreef just me het volgende:
    brief binnen, geld nog niet!
    brief partner binnen maar nog geen geld terug
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      maandag 16 juni 2008 @ 13:33:56 #90
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_59430741
    Brief had ik al gemeld dat die binnen was ( nu 2 weken ong) mare het geld staat er nu ook echt op
    De instuur datum was 31-03
    ik is blij
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_59432727
    Nog steeds niks Volgens mij wor ik overgeslagen
    U MAD?
    pi_59432745
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef just me het volgende:

[..]

brief partner binnen maar nog geen geld terug
    Mensen die "partner" zeggen
    U MAD?
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 16 juni 2008 @ 14:48:31 #93
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59432944
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 14:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Netjes toch.. zo blijft er wat te raden over voor de lezende partij
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 16:59 schreef ManAtWork het volgende:

Eindelijk een blauwe enveloppe in de bus vandaag!!

Maar helaas geen aanslag inzake de heffingsrente H.71 of een voorlopige aanslag IB 2007.
    Of ik weer een paar honderd euro voor de motorrijtuigenbelasting wil overmaken,...

(Ik ga eens even bedenken hoe ik een briefje opstel dat ze deze kunnen verrekenen met de aanslag inzake de heffingsrente waarvan ik vier maanden geleden al een uitspraak heb gehad.)
    Vragen kan altijd

nog steeds geen brief of geld hier....
      maandag 16 juni 2008 @ 16:09:20 #94
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59435089
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 14:48 schreef Wexy het volgende:

[..]

Vragen kan altijd
    Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?
    Na enig aandringen is er toch een terugbelnotitie aangemaakt. Nu maar hopen dat er binnen de gestelde 48 uur iemand wakker wordt om antwoord op de vraag te geven.
    quote:
    nog steeds geen brief of geld hier....

Ach, gosssieeee,....
      maandag 16 juni 2008 @ 16:10:31 #95
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59435113
    Zo, denk dat er wel genoeg geklaagd is voor een verhuizing naar KLB.

Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 16 juni 2008 @ 16:11:56 #96
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59435145
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:09 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?
    Na enig aandringen is er toch een terugbelnotitie aangemaakt. Nu maar hopen dat er binnen de gestelde 48 uur iemand wakker wordt om antwoord op de vraag te geven.
    wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?
    quote:
    [..]

Ach, gosssieeee,....
    Ja ik begin me zelfs af te vragen of ik niet even een oud collega in moet schakelen om te kijken of er wel een aangifte is binnen gekomen... ik vind mezelf HEEL zielig!!
      maandag 16 juni 2008 @ 16:20:21 #97
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59435357
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:

[..]

Geen probleem. Ik ben ook buiten kantooruren gewoon te bereiken.
      † In Memoriam † maandag 16 juni 2008 @ 23:12:36 #98
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_59447542
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 14:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

mijn vriendje dan

de man waarmee ik samenwoon

ieeeeeeeeeeeeeks!!
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_59451406
    Heb een brief gekregen enkele dagen geleden, met de 18e als dagtekening. Wordt het dan ook morgen gestort?
    pi_59451442
    gisteren gestort
    afgelopen vrijdag had ik de brief binnen.
    pi_59451448
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 07:55 schreef staticdata het volgende:
    gisteren gestort
    afgelopen vrijdag had ik de brief binnen.
    Wat is de dagtekening van je brief? En welke bank heb je?
    pi_59451552
    Ik heb de postbank, en dagtekening weet ik niet uit me hoofd.
    zal ik thuis eens voor je nazoeken
    pi_59451837
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 08:09 schreef staticdata het volgende:
    Ik heb de postbank, en dagtekening weet ik niet uit me hoofd.
    zal ik thuis eens voor je nazoeken
    Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5en
      dinsdag 17 juni 2008 @ 08:54:52 #104
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59452095
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 08:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5en
    same here, nog geen brief of geld... en toch echt 31 maart opgestuurd
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 juni 2008 @ 09:33:35 #105
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59452736
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 07:49 schreef Toeps het volgende:
    Heb een brief gekregen enkele dagen geleden, met de 18e als dagtekening. Wordt het dan ook morgen gestort?
    Zou kunnen, je kan het ook later of eerder krijgen. Uiterlijk 14 dagen na dagtekening zou je het sowieso moeten hebben.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 09:45:18 #106
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59452960
    De 1e juli kruipt steeds dichterbij en nog altijd 0,0 bericht van de belastingdienst Hoop maar dat het allemaal goed is gegaan daar
    pi_59459065
    centjes ook terug
    pi_59460201
    Brief binnen! Nog geen kassa helaas.
    pi_59460453
    Joehoeee,ik heb de brief binnen.
    Het geld nog niet maar dat zal vast niet lang meer duren.
    Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
    pi_59460485
    Zie net dat de dagtekening de 19e is dus waarschijnlijk is het er overmorgen wel.

(ik had de aangifte op 1 april ingestuurd.Wel netjes dat ik dan toch voor 1 juli alles binnen heb.)
    pi_59462039
    Nog steeds niks
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 juni 2008 @ 15:31:22 #112
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59462081
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef Moppie_1974 het volgende:
    Zie net dat de dagtekening de 19e is dus waarschijnlijk is het er overmorgen wel.

(ik had de aangifte op 1 april ingestuurd.Wel netjes dat ik dan toch voor 1 juli alles binnen heb.)
    kans is idd aanwezig dat je het overmorgen hebt, anders binnen 14 dagen na dagtekening.

En ik vind het heul ernstig dat ik VOOR 1 april heb gestuurd en nog niets weet!!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 15:38:25 #113
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59462284
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog. ) Ze wist me te vertellen dat ik inderdaad nog een paar honderd euro tegoed heb, maar wanneer het systeem zover gereed is om een aanslag op te leggen en het geld uit te betalen kon ze niet vertellen. Dat het handmatig verwerkt moet worden, weet ze ook, maar toch blijft het aan het systeem liggen.

Omdat mevr. Spijker zo aardig is om mij terug te bellen en mij te woord te staan, kon ik niet boos op haar worden.
    Ik ga dan maar weer op het wachtbankje zitten en stilletje wachten tot er nu een ambtenaar wakker wordt om de volgende stap te zetten.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 15:42:01 #114
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_59462371
    hier nog steeds geen centen en geen brief, aangifte is op 5 maart binnen gekomen, heb even gebeld, en dat was gelukt. voorgaande drie jaar had ik het begin mei, nu lijkt het dat ik mag wachten tot eind juni, tttsssssssss, is toch ¤ 2.400
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:00:43 #115
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59462829
    aangifte op 31 maart verstuurd, nunet de brief binnen gekregen :-D
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 juni 2008 @ 16:07:34 #116
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59463015
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef becky27 het volgende:
    hier nog steeds geen centen en geen brief, aangifte is op 5 maart binnen gekomen, heb even gebeld, en dat was gelukt. voorgaande drie jaar had ik het begin mei, nu lijkt het dat ik mag wachten tot eind juni, tttsssssssss, is toch ¤ 2.400
    Zal dan aan de datum 5 maart liggen, toen is mijn aangifte ook binnen gekomen bij de BD. Aardige ex-collega wist mij ook te vertellen dat ik met dagtekening 24 of 27 juni bericht zal krijgen.

Kortom... het komt wel goed.... ooit
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 15:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog. ) Ze wist me te vertellen dat ik inderdaad nog een paar honderd euro tegoed heb, maar wanneer het systeem zover gereed is om een aanslag op te leggen en het geld uit te betalen kon ze niet vertellen. Dat het handmatig verwerkt moet worden, weet ze ook, maar toch blijft het aan het systeem liggen.

Omdat mevr. Spijker zo aardig is om mij terug te bellen en mij te woord te staan, kon ik niet boos op haar worden.
    Ik ga dan maar weer op het wachtbankje zitten en stilletje wachten tot er nu een ambtenaar wakker wordt om de volgende stap te zetten.
    Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.

Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
    pi_59463366
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 09:13 schreef EvL. het volgende:
    Brief is binnen, geld nog niet. Gelukkig kan ik ook zonder die ¤178 nog wel boodschappen doen.
    12 juni gestort.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:58:52 #118
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59464477
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
    Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
    Gesellie!
    pi_59467085
    Hier ook nog niets
    pi_59478832
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 18:45 schreef Bulletdodger het volgende:
    Hier ook nog niets
    Hier ook niet...
    pi_59479423
    JAAAAAAAAAH!
    pi_59479427
    Nu nog de huurtoeslag 2006
    pi_59480351
    Gisteren lag hij in de bus, die blauwe brief. Nu wachten tot het gestort wordt. Hoelang gaat dat duren?
    Haters gonna hate.
    pi_59480473
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
    Gisteren lag hij in de bus, die blauwe brief. Nu wachten tot het gestort wordt. Hoelang gaat dat duren?
    Kijk ff naar de dagtekening die er boven staat. Bij mij klopte dat precies.
      woensdag 18 juni 2008 @ 09:25:23 #125
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_59480761
    brief binnen gisteren dagtekening 20 juni dus ik wacht geduldig af....
    don't give me that fucking bullshit
    pi_59482228
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
    Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.

Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accent ... Door 'softwareproblemen' kunnen ze helaas mijn verzoek niet verwerken en ze hopen dat ze het in Juli wel kunnen. Zal wel, maar de termijn is verstreken. Bovendien : waarom moet ik een hele berekening meesturen als ze daar blijkbaar niets mee doen? Blijkbaar is de enige manier waarop ze het zelf kunnen narekenen met één of ander niet-werkend pakket, maar kom op jongens : daar heb je toch rekenmachines voor? Of doet Excel het ook niet?

* WVL_KsZeN gaat ook maar op het bankje zitten dus..
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 10:55:49 #127
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59482815
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 10:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accent ... Door 'softwareproblemen' kunnen ze helaas mijn verzoek niet verwerken en ze hopen dat ze het in Juli wel kunnen. Zal wel, maar de termijn is verstreken. Bovendien : waarom moet ik een hele berekening meesturen als ze daar blijkbaar niets mee doen? Blijkbaar is de enige manier waarop ze het zelf kunnen narekenen met één of ander niet-werkend pakket, maar kom op jongens : daar heb je toch rekenmachines voor? Of doet Excel het ook niet?

* WVL_KsZeN gaat ook maar op het bankje zitten dus..
    Als ik maar wel naast MAW mag blijven zitten dan

Het stomme is bij mij eigenlijk dat alles al rond is en ook al in de computer staat om te betalen. Maar dat het desondanks pas eind juni komt.... tjongejonge.... hoe blij met je met je exwerknemers
    pi_59485199
    Ah dat zie ik vanavond dan Ben benieuwd!
    Haters gonna hate.
    pi_59486660
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef haagse_elfje het volgende:
    brief binnen gisteren dagtekening 20 juni dus ik wacht geduldig af....
    Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwlief . Aangifte gedaan op 1 april om half 1 's nachts
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 14:01:11 #130
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59487429
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwlief . Aangifte gedaan op 1 april om half 1 's nachts
    Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!
    pi_59487632
    Mijn teruggave huurtoeslag van 2006 is mij nu beloofd over twee weken. Hij stond al een jaar op hold, of iets dergelijks. Gelukkig heb ik vorig jaar van een medewerker een direct nummer gekregen, want als ex werknemer kan niemand, op een paar mensen na, mijn gegevens inzien...
    pi_59488564
    Zo, brief binnen. Aangifte gedaan op 2 april.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 14:38:22 #133
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59488584
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Toeps het volgende:
    Mijn teruggave huurtoeslag van 2006 is mij nu beloofd over twee weken. Hij stond al een jaar op hold, of iets dergelijks. Gelukkig heb ik vorig jaar van een medewerker een direct nummer gekregen, want als ex werknemer kan niemand, op een paar mensen na, mijn gegevens inzien...
    Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureau
    Mijn oud collega's kunnen het direct in zien.
    Echter ik heb wel telefoonnummers voor VIPpers, heb jij die niet al gekregen toen jij als VIP werd aangemerkt omdat je daar in vaste dienst kwam?
    pi_59488779
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:38 schreef Wexy het volgende:

[..]

Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureau
    Mijn oud collega's kunnen het direct in zien.
    Echter ik heb wel telefoonnummers voor VIPpers, heb jij die niet al gekregen toen jij als VIP werd aangemerkt omdat je daar in vaste dienst kwam?
    Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 14:49:31 #135
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59488921
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:44 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.
    En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastig
    pi_59489226
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:49 schreef Wexy het volgende:

[..]

En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastig
    Ja, dat blijft nog 7 jaar hangen, ivm allerlei termijnen van mogelijke naheffingen en zo
    pi_59489261
    Net brief gehad, dagtekening 20 juni.
    pi_59489856
    Geld binnen, brief en dagtekening 13 juni.
    ABN amro.
    pi_59491267
    Gister de blauwe envelop in de bus gekregen met dagtekening 20 juni.
    Nog geen geld binnen,wacht rustig af tot vrijdag.
    pi_59491993
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 16:02 schreef fiscaaltje het volgende:
    Gister de blauwe envelop in de bus gekregen met dagtekening 20 juni.
    Nog geen geld binnen,wacht rustig af tot vrijdag.

Hier ook!
    Huh?
    pi_59491999
    Die krijg je wel op tijd hoor anders kost het ze rente.
    Dan heb ik denk ik ook dagtekening 20 juni.
    Haters gonna hate.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 16:36:51 #142
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59492298
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
    Die krijg je wel op tijd hoor anders kost het ze rente.
    Dan heb ik denk ik ook dagtekening 20 juni.
    Het kost ze sowieso rente, of ze nu voor dagtekening betalen of na dagtekening.
    De belastingdienst rekent voor de IB2007 namelijk gewoon de rente tussen 1 juli 2007 tot de dagtekening van de brief (dagtekening van de brief is ook de betaaldatum in de systemen van de BD.)
    Of het ook op dagtekening of iets later komt hangt af van het bankverkeer.
      Trouwste user 2022 woensdag 18 juni 2008 @ 16:58:27 #143
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_59492977
    Vorige week is er 500 euro op mijn rekening gestort

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_59493116
    Brief vandaag gehad met een dagtekening van 20 Juni

700+ op de rekening vrijdag hoop ik
    U MAD?
    pi_59494755
    mijn dagtekening is 21 juni.. das zaterdag toch..
    ben benieuwd of ze het dan ook storten.. zal wel leuk zijn.. aanhet kijken voor een leuke motor
    pi_59497815
    @Toeps,

het zal zo te lezen niet meer van belang zijn, maar mijn brief had dagtekening 13 juni
    pi_59497937
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 20:17 schreef staticdata het volgende:
    @Toeps,

het zal zo te lezen niet meer van belang zijn, maar mijn brief had dagtekening 13 juni
    Oh dan waren ze nog langzaam...
    pi_59501879
    Ik heb pas ook die brief gehad. Binnen hoeveel tijd kan ik mijn geld dan ongeveer verwachten??
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 22:42:57 #149
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59503162
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef Stansfield het volgende:
    Ik heb pas ook die brief gehad. Binnen hoeveel tijd kan ik mijn geld dan ongeveer verwachten??
    Tussen het ontvangen van de brief en 14 dagen na dagtekening.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 22:43:42 #150
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59503206
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 20:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh dan waren ze nog langzaam...
    14 dagen na dagtekening was de 27e geweest dus ze zijn mooi op tijd geweest.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2008 @ 22:44:40 #151
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59503246
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 18:11 schreef roy229 het volgende:
    mijn dagtekening is 21 juni.. das zaterdag toch..
    ben benieuwd of ze het dan ook storten.. zal wel leuk zijn.. aanhet kijken voor een leuke motor
    Je kunt geluk hebben. Uiterlijk 5 juli zou je het moeten hebben.
    pi_59503319
    vandaag terug gekregen na brief van maandag
    pi_59503768
    Vandaag brief gehad. Geld nog niet terug.
    pi_59504089
    Gisteren De Brief binnen gekregen, nu het geld nog
    dag
    pi_59505342
    van 2006 en 2007 brieven binnen, alleen van 2006 geld binnen.
    pi_59508901
    Ik heb nog helemaal niets gehad . Geen brief, geen geld.
    pi_59509158
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:01 schreef Wexy het volgende:

[..]

Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!
    Die van mij was er een dag later, met dezelfde dagtekening.

Ook leuk: m'n vader had het zo gedaan dat 'ie een nihil-aanslag zou moeten krijgen. (geschoven totdat 'ie onder de 45 euro zat qua verschuldigde belasting) Krijgt 'ie z'n voorlopige aanslag: komt de rente erbij en zit 'ie boven de aanslaggrens....
      donderdag 19 juni 2008 @ 09:25:00 #158
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59510074
    Volgens mij klopt dat van je vader niet. De aanslaggrens van ¤ 45,- wordt immers niet overschreden.
    En de rente wordt over het bedrag van de aanslag berekend. Heeft ie niet een voorlopige aanslag gehad?
    pi_59510546
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 09:25 schreef ManAtWork het volgende:
    Volgens mij klopt dat van je vader niet. De aanslaggrens van ¤ 45,- wordt immers niet overschreden.
    En de rente wordt over het bedrag van de aanslag berekend. Heeft ie niet een voorlopige aanslag gehad?
    Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?
      Licht Ontvlambaar donderdag 19 juni 2008 @ 09:48:45 #160
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_59510653
    Ik had 'm dinsdag (aangifte 31 maart 23.45), die van vriend is er nog niet...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      donderdag 19 juni 2008 @ 09:50:44 #161
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_59510698
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 08:02 schreef autootje het volgende:
    Ik heb nog helemaal niets gehad . Geen brief, geen geld.
    Idem hier. En ik kan het nu zo goed gebruiken. Maar wat in het vat zit enzo, denk ik dan maar.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      donderdag 19 juni 2008 @ 09:51:34 #162
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59510722
    dinsdag brief met dagtekening vandaag....

ben aan t aftellen... mijn postbank lekker de hele dag refreshen
    pi_59512357
    Ik had ook dinsdag de brief met de dagtekening van vandaag.
    Het geld is er nog niet (ook Postbank) en ga er maar niet vanuit dat het er vandaag is.
    Ik lees hier over 14 dagen maximaal...
    Als het er wel is,kom ik hier even juichen.
      donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:47 #164
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59513750
    Nog altijd geen bericht, ze hebben nog maar een week de tijd
    pi_59513830
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:
  • Nope, niet voor 1 juli geld ontvangen, maar voor 1 juli bericht ontvangen. Dat is (helaas) wezenlijk anders....

Overigens, het bericht (noch het geld) heb ik ontvangen tot op heden, dus ik mag nog even op het bankje blijven zitten....
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
      donderdag 19 juni 2008 @ 12:21:52 #166
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59514902
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 09:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?
    Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.

Voor de duidelijkheid:
    quote:
    Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 100,-.
    Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ 60,-.
    Te verwachten aanslag: ¤ 40,- plus rente.
    of
    quote:
    Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 40,-
    Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ -
    Te verwachten aanslag: ¤ nihil.
    pi_59515028
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:21 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.

Voor de duidelijkheid:
    [..]

of
    [..]
    Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 19 juni 2008 @ 12:50:49 #168
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59515688
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.
    en heeft dus geen VT of iets gehad?

Als dat zo is is het wel heel raar dat er dan door de rente wel gedokt moet worden.
    pi_59515738
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:50 schreef Wexy het volgende:

[..]

en heeft dus geen VT of iets gehad?

Als dat zo is is het wel heel raar dat er dan door de rente wel gedokt moet worden.
    Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.

Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 19 juni 2008 @ 13:00:24 #170
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59515927
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
    Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.
    Als je nog onder de 25 euro zou zitten zou dat ook betaald moeten worden.
    pi_59516475
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:

[..]

Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.
    Als je nog onder de 25 euro zou zitten zou dat ook betaald moeten worden.
    Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:47 #172
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59516574
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een VT is ook een voorlopige aanslag.
    Dus klopt het wel dat er rente gerekend wordt. Zie mijn voorbeeld hierboven. Als het te betalen bedrag onder de invorderingsgrens blijft, zal de aanslag nihil zijn en er dus geen rente gerekend worden.
    (Dat is dus ook de reden dat ik een aangifte altijd eerst invul zonder de voorlopige teruggaven of aanslagen.)

Zoals Wexy ook zegt: de VT was niet correct zodat je het verschil moet bijbetalen, inclusief de rente.
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:25:35 #173
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59516600
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
    Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
    pi_59516601
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Een VT is ook een voorlopige aanslag.
    Dus klopt het wel dat er rente gerekend wordt. Zie mijn voorbeeld hierboven. Als het te betalen bedrag onder de invorderingsgrens blijft, zal de aanslag nihil zijn en er dus geen rente gerekend worden.
    (Dat is dus ook de reden dat ik een aangifte altijd eerst invul zonder de voorlopige teruggaven of aanslagen.)

Zoals Wexy ook zegt: de VT was niet correct zodat je het verschil moet bijbetalen, inclusief de rente.
    quote:

[..]

Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 19 juni 2008 @ 13:26:21 #175
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59516619
    quote:

[..]

Omdat het programma vervelend genoeg daar niet netjes mee rekent. De toeslagen rekent zelfs helemaal niet met de eerdere berekeningen, dat is nog leuker
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:26:34 #176
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59516627
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
    pi_59516640
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet.

Dit is gewoon niet correct. De VT wordt op de plaats ingevoerd waar deze hoort en dan krijg je dit. Ja, het gaat maar om 5 tientjes, maar als men flauw gaat doen, dan kunnen wij dat ook....
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:28:30 #178
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59516682
    Het programma zou eerst moeten kijken of de invorderingsgrens wordt overschreden, dan kijken of er een aanslag opgelegd moet worden en daar de VT afhalen.
    Het programma rekent echter de belasting uit, trekt daar de VT af en zet dan het bedrag van de aanslag op nul.
    pi_59516754
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef ManAtWork het volgende:

Het programma rekent echter de belasting uit, trekt daar de VT af en zet dan het bedrag van de aanslag op nul.
    Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:33:47 #180
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59516843
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
    Eens.
    Dat is ook de reden dat ik de voorlopige aanslagen bij het invullen altijd buiten het programma houd.
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 19 juni 2008 @ 13:33:58 #181
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59516848
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt niet van de laatste berekening op aan als je VT hebt gehad of middels een VTregeling eerder hebt betaalt.
    Hij zou dus pas na de streep moeten gaan zeggen dat je te veel of te weinig VT hebt gehad.
    Spijtig genoeg doet dat ding dat niet... Dus mensen komen soms voor een kleinere verrassing te staan.

Maar er staat dan ook in het programma, aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleent....
      donderdag 19 juni 2008 @ 13:48:34 #182
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_59517326
    Yeah

Gisteren mijn brief gehad, 697 euro terug
      donderdag 19 juni 2008 @ 14:25:32 #183
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59518591
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef Radjesh het volgende:
    Yeah

Gisteren mijn brief gehad, 697 euro terug

zit nog steeds te refreshen... maar er komt maar niets...
    pi_59519456
    Hier ook, eergister mijn brief gehad, nog niks binnen
      donderdag 19 juni 2008 @ 16:56:38 #185
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59522926
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 14:48 schreef thijsltc het volgende:
    Hier ook, eergister mijn brief gehad, nog niks binnen
    ik begin ongeduldig te raken..

ook postbank?
      † In Memoriam † donderdag 19 juni 2008 @ 17:32:09 #186
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_59523754
    binnen
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_59529203
    Brief is binnen
    Geld stond nog niet op de rekening

Vannacht als ik thuis kom van me werk weer eens kijken voor ik slapen ga
      donderdag 19 juni 2008 @ 21:20:36 #188
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59530808
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 20:45 schreef jovak het volgende:
    Vannacht als ik thuis kom van me werk weer eens kijken voor ik slapen ga
    Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?
      donderdag 19 juni 2008 @ 22:30:20 #189
    153070 Rock_de_Braziliaan
    Stranger than fiction
    pi_59534436
    Ik! 2 weken geleden!
    "I think I'm in a tragedy"
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
    "In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
    pi_59534839
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 21:20 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?
    Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapen
    pi_59541324
    dinsdag brief gekregen, en het staat nu alweer op m'n rekening
    pi_59541344
    Oh ja, m'n vriend heeft zijn brief nog niet gehad, terwijl we ze gelijk verstuurd hadden
      vrijdag 20 juni 2008 @ 08:37:11 #193
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59541416
    binnen! , 1 dag na dagtekening...
      vrijdag 20 juni 2008 @ 09:18:28 #194
    176155 Mr.Nash
    Komt nog..
    pi_59542114
    Heb hem ook binnen, zonder nog een brief gezien te hebben! Bedrag is wel erg laag maar wel een leuk zakcentje voor de komende periode..
    idem dito..
      vrijdag 20 juni 2008 @ 09:38:56 #195
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59542566
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef nmrz het volgende:
    Oh ja, m'n vriend heeft zijn brief nog niet gehad, terwijl we ze gelijk verstuurd hadden
    Vriend? Dat heet hier toch 'partner'?

Maar serieus, als je vriend z'n brief nog niet heeft gekregen, zou ik me zorgen gaan maken. Het kan toch niet zo zijn dat de belastingdienst jullie apart gaat behandelen. Of hebben jullie niet gekozen voor fiscaal partnerschap?
    Als jullie fiscale partners zijn, vind ik dat ze de aangiften samen in behandeling moeten nemen en pas aanslagen moeten versturen op het moment dat ze ervan overtuigd zijn dat de aangifte (voorlopig) akkoord is. Als er ook maar ergens enige twijfel bestaat (en dat zal er zijn omdat je vriend nog geen brief gehad heeft) moeten alle seinen op rood springen en mag er naar dat fiscale huishouden geen teruggave verstuurd worden. Nadrukkelijk noem ik teruggaven want te betalen aanslagen mogen, uiteraard, verstuurd worden. Hiermee kunnen de mensen waarbij geen twijfel is ontstaan gewoon op tijd het geld krijgen waar ze recht op hebben.
    Rest mij voorlopig niets anders dan jullie veel sterkte te wensen in deze bange tijd van dreigende inspecteurs, controles of de FIOD.

vrijdag 20 juni 2008 @ 09:39:50 #196
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59542590
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 22:37 schreef jovak het volgende:

[..]

Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapen
    En? Met verkrampte kaken van het glimlachen wakker geworden?
      vrijdag 20 juni 2008 @ 09:42:05 #197
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59542638
    Pssst, Wex,... staat er al genoeg ONZ voor een verhuizing?
    pi_59542646
    Mjah, die controle zal ik ook wel krijgen, mijn "partner" heeft al een maand geleden de brief gehad, ik helaas nog niet en ook tegelijk ingediend, weliswaar via verschillende aangifteprogramma's, maar toch.
    Ik wacht in spanning af wat de fiscus te melden heeft cq. aan aanvullende documenten wil zien....
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
    pi_59542696
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 16:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik begin ongeduldig te raken..

ook postbank?
    Rabo
      vrijdag 20 juni 2008 @ 10:38:15 #200
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_59544104
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 09:44 schreef thijsltc het volgende:

[..]

Rabo
    nja ik heb t ondertussen binnen
      vrijdag 20 juni 2008 @ 11:06:46 #201
    134683 pussydeluxe
    MsPascalita
    pi_59544898
    Brief van de week binnengekregen, dagtekening 20 juni. Nu wachten op het geld
    pi_59545070
    Das vandaag. Ik ook

Meld je ff als je geld op rekening hebt
    U MAD?
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 juni 2008 @ 11:22:48 #203
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59545381
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 09:42 schreef ManAtWork het volgende:
    Pssst, Wex,... staat er al genoeg ONZ voor een verhuizing?
    Zoals jij je geweldige reacties post zou je het bijna wel denken he

Maar nee. Het blijft WGR

pi_59545764
    Nog steeds niets gehoord, laatst wel even gebeld om zeker te weten dat het is aangekomen.. Het was toen in behandeling.. * Word ongeduldig..*
    pi_59545861
    Dagtekening 20 juni = vandaag.
    Ik heb Rabobank maar nog niks op de rekening.
    Iemand met Rabobank al wel?
    Haters gonna hate.
    pi_59546240
    Helaas nog niet gestort.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 12:27:02 #207
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59547188
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 11:36 schreef Cyntiaa het volgende:
    Nog steeds niets gehoord, laatst wel even gebeld om zeker te weten dat het is aangekomen.. Het was toen in behandeling.. * Word ongeduldig..*
    Storing?
    pi_59548929
    Het is allemaal wat die belastingen ;')
    Haters gonna hate.
    pi_59549137
    Mijn "partner" heeft vandaag ook z'n brief ontvangen!
    dagtekening de 25ste, dus ben benieuwd
    pi_59551204
    Bij mij is het gestort
    Haters gonna hate.
    pi_59551560
    Hier ook! KEIHARDE EUROS BINNE!
    pi_59551584
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 13:35 schreef nmrz het volgende:
    Mijn "partner" heeft vandaag ook z'n brief ontvangen!
    dagtekening de 25ste, dus ben benieuwd
    die van ons ook, vandaag ontvangen eindelijk!.... dagtekening 25 juni... nu nog het geld
      vrijdag 20 juni 2008 @ 15:43:08 #213
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_59552562
    brief binnen!!! dagtekening de 25e, dus nog een heel weekend wachten
    pi_59552997
    jep... binnen..
    nu snel op zoek naar een suzuki srad... voor ze het geld weer weg halen haha
      vrijdag 20 juni 2008 @ 16:24:20 #215
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59553556
    Nog altijd niks hier

Mag nu toch wel eens komen. Nog maar 1 week resterend en dan gaan we maar eens bellen
    pi_59553782
    Hier ook nog steeds niks.
    digitaal vezonden op 14 februari.
    pi_59553837
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 12:27 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Storing?
    Ben op dit moment aan het bellen.. Het zal me ook eens meezitten met de belasting..
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 juni 2008 @ 16:36:37 #218
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59553854
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
    Nog altijd niks hier

Mag nu toch wel eens komen. Nog maar 1 week resterend en dan gaan we maar eens bellen
    Duurt 1 juli nog maar 1 week dan?
    Wauw he tijd gaat snel joh.. dacht dat het over een week nog maar 27 juni is...
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 16:34 schreef gamelady58 het volgende:
    Hier ook nog steeds niks.
    digitaal vezonden op 14 februari.
    1 juli.. Een magische datum....
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 juni 2008 @ 16:37:22 #219
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59553876
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ben op dit moment aan het bellen.. Het zal me ook eens meezitten met de belasting..
    Wie belt er dan ook op vrijdag rond 5 uur..... is niet slim.......
    pi_59553905
    Ben telefoniste / receptioniste.. Dus kan voor de rest amper bellen
      vrijdag 20 juni 2008 @ 16:48:08 #221
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59554127
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Waarom?
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 16:36 schreef Wexy het volgende:

[..]

Duurt 1 juli nog maar 1 week dan?
    Wauw he tijd gaat snel joh.. dacht dat het over een week nog maar 27 juni is...
    [..]

1 juli.. Een magische datum....
    pi_59554199
    Om toch even te checken.. Maar kom er niet doorheen, dus wacht af..
    pi_59554489
    Afgelopen dinsdag de brief gekregen met dagtekening 21 juni en vanmiddag om 15.30 stond het op de rekening
    Vanochtend ook ff gekeken maar toen was het er nog niet.
    pi_59556173
    ..Edit..

Klopt wel Ach het is wel weer ¤223.-

[ Bericht 50% gewijzigd door Cyntiaa op 20-06-2008 19:23:16 ]
      vrijdag 20 juni 2008 @ 18:31:46 #225
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_59556298
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 17:02 schreef MiniMuppet het volgende:
    Afgelopen dinsdag de brief gekregen met dagtekening 21 juni en vanmiddag om 15.30 stond het op de rekening *O*
    Vanochtend ook ff gekeken maar toen was het er nog niet.

1
    2
    3
    4
    5
    20/06/2008   BELASTINGDIENST   3445588   + 694,00 EUR 
    Valuta : 21/06/2008      TERUGGAAF NR.         
        IB/PVV 2007 *        
        * BELASTINGDIENST GVS UITBET        
        ALING.

Hier ook :D
    pi_59556962
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 18:25 schreef Cyntiaa het volgende:
    Snap er niets van..

Loonheffing: ¤1866
    Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤ 1653
    Vergoede heffingsrente ¤ 11
    Te ontvangen ¤224,-

Snap er niets van..Volgens mijn berekening zou ik dan toch meer moeten krijgen?

wat er op de achterkant staat is me ook geheel onduidelijk, niet wat ik heb ingevuld geloof ik,,

Er is 1866 aan belasting en heffingen ingehouden
    Je zou 1653 moeten betalen

1866 - 1653 = 213
    beetje rente van de belastingen terug gekregen 11 euro
    is 224 euro.

Lijkt me wel te kloppen. Maar ik ken de rest van je aangifte niet ...
    pi_59557169
    Hij klopt

[ Bericht 81% gewijzigd door Cyntiaa op 20-06-2008 19:23:47 ]
    pi_59557593
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:08 schreef Cyntiaa het volgende:
    En nu snap ik er helemaal niets meer van :S
    Het optelsommetje uit je vorige post klopt in elk geval, hoe ze daaraan komen en wat jij hebt ingevuld kan ik zo niet zien natuurlijk

Ontopic: Waar blijven m'n centjes Het is niet eerlijk, iemand die net als ik ook ná 1 april aangifte heeft gedaan heeft het al wel terug, waarom ik niet? Het duurt nu al dik twee weken!! Ik ga ze maar eens bellen, uitschelden en bedreigen want dit kan zo niet natuurlijk!

oftewel: wat in het vat zit verzuurt niet, zeker niet met het huidige percentage heffingsrente
    pi_59558961
    Het klopt ook, heb het ff nagekeken! Thnxx!
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 20 juni 2008 @ 22:33:17 #230
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59563058
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het optelsommetje uit je vorige post klopt in elk geval, hoe ze daaraan komen en wat jij hebt ingevuld kan ik zo niet zien natuurlijk

Ontopic: Waar blijven m'n centjes Het is niet eerlijk, iemand die net als ik ook ná 1 april aangifte heeft gedaan heeft het al wel terug, waarom ik niet? Het duurt nu al dik twee weken!! Ik ga ze maar eens bellen, uitschelden en bedreigen want dit kan zo niet natuurlijk!

oftewel: wat in het vat zit verzuurt niet, zeker niet met het huidige percentage heffingsrente
    Heerlijk he... mopperen op de BD

Ik baal ook nog steeds als een stekker... En met die huidige rentes... ik had van dit kwartaal zelfs 5% kunnen krijgen als die luie wezens gewoon hadden uitbetaald... tsss
    pi_59564120
    Binnen!
    Party! Vakantie boeken!
    (Ik heb geen loonheffingskorting zodat ik lekker kan sparen voor vakantie lekkere bak geld altijd )
    dag
      zaterdag 21 juni 2008 @ 01:56:16 #232
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_59570447
    Jongens, ik heb de blauwe envelop met de voorlopige terug gaaf gehad, wanneer mag ik mijn geld verwachten (de papieren voor de belasting waren 2 dagen te laat dus op 3 april ingestuurd...)
    Daarnaast stond er bij dat ik dit bedrag geheel of gedeeltelijk kan terug betalen, hoe groot is die kans? De belasting adviseur heeft het allemaal uitgerekend...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 21 juni 2008 @ 02:02:58 #233
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59570556
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 01:56 schreef hierissieweer het volgende:
    Jongens, ik heb de blauwe envelop met de voorlopige terug gaaf gehad, wanneer mag ik mijn geld verwachten (de papieren voor de belasting waren 2 dagen te laat dus op 3 april ingestuurd...)
    Daarnaast stond er bij dat ik dit bedrag geheel of gedeeltelijk kan terug betalen, hoe groot is die kans? De belasting adviseur heeft het allemaal uitgerekend...
    Meisje ook goed?

Binnen 14dagen na dagtekening zou je het geld op rekening kunnen verwachten. Het is een voorlopige aanslag, dat betekent dat het nog niet definitief is vastgesteld dat het klopt. Daardoor kan het zijn dat met de definitieve aanslag je een gedeelte of misschien volledig terug zou moeten betalen als het niet naar waarheid zou zijn ingevuld.
    Dat kan ook gebeuren door een tikfoutje in het programma of een schrijffoutje als het op papier is gedaan.
    Hoe groot die kans is hangt af van de nauwkeurigheid en juistheid van de invulling.
    In jouw geval acht ik dus de kans groot (sorry issie dat schoot er uit)
      zaterdag 21 juni 2008 @ 02:14:56 #234
    190186 hierissieweer
    pi_59570684
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 02:02 schreef Wexy het volgende:

[..]

Meisje ook goed?

Binnen 14dagen na dagtekening zou je het geld op rekening kunnen verwachten. Het is een voorlopige aanslag, dat betekent dat het nog niet definitief is vastgesteld dat het klopt. Daardoor kan het zijn dat met de definitieve aanslag je een gedeelte of misschien volledig terug zou moeten betalen als het niet naar waarheid zou zijn ingevuld.
    Dat kan ook gebeuren door een tikfoutje in het programma of een schrijffoutje als het op papier is gedaan.
    Hoe groot die kans is hangt af van de nauwkeurigheid en juistheid van de invulling.
    In jouw geval acht ik dus de kans groot (sorry issie dat schoot er uit)
    Wexy!
    Ik heb hem gelukkig niet zelf ingevuld, maar wel heel wijs alle papieren doorgelopen (waarop die man van de papier winkel mij merkwaardig aankeek... Hij vond het maar bijzonder dat ik de boel controleerde...) Maar volgens mij is alles gewoon precies ingevuld zoals hoorde. Maar ik krijg 1900 euro terug dus dat moet begin juli dan op mijnrekening staan hoor ik... Wordt vervolgd!
      zaterdag 21 juni 2008 @ 02:22:15 #235
    190186 hierissieweer
    pi_59570751
    Ik weet niet wat het is, maar ik heb een gave. De belastingdienst heeft net 1950 euro op mijn rekening gedeponeerd. Het is binnen!
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 21 juni 2008 @ 02:34:20 #236
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59570845
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 02:22 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik weet niet wat het is, maar ik heb een gave. De belastingdienst heeft net 1950 euro op mijn rekening gedeponeerd. Het is binnen!
    tss valt mij zwaar tegen dat ze jou voortrekken tov mij.... ik was VOOR 1 april... jij niet!!

IK WIL OOK GELD!!
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 21 juni 2008 @ 02:35:27 #237
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59570848
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 02:14 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wexy!
    Ik heb hem gelukkig niet zelf ingevuld, maar wel heel wijs alle papieren doorgelopen (waarop die man van de papier winkel mij merkwaardig aankeek... Hij vond het maar bijzonder dat ik de boel controleerde...) Maar volgens mij is alles gewoon precies ingevuld zoals hoorde. Maar ik krijg 1900 euro terug dus dat moet begin juli dan op mijnrekening staan hoor ik... Wordt vervolgd!
    Binnen 14 dagen kan inderdaad de dagtekeningsdatum zelf zijn.... en elke dag daarna

Vandaar dat het nie pas in juli is..
    pi_59572411
    Never mind
      zaterdag 21 juni 2008 @ 11:02:03 #239
    190186 hierissieweer
    pi_59573083
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 02:34 schreef Wexy het volgende:

[..]

tss valt mij zwaar tegen dat ze jou voortrekken tov mij.... ik was VOOR 1 april... jij niet!!

IK WIL OOK GELD!!
    Ik ben gewoon geweldig! Daarom stuurden zij het Maar had niet verwacht dat ze zo snel zouden zijn...
      zaterdag 21 juni 2008 @ 11:04:07 #240
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_59573120
    Gisteren pas bericht gehad terwijl ik ruim op tijd had ingestuurd. Voor de crash zelfs. . En direct daarna weer.
    For great justice!
      zaterdag 21 juni 2008 @ 11:09:31 #241
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_59573218
    Nog steeds geen blauwe envelop door mijn brievenbus.
    pi_59574690
    Blauwe brief gisteren ontvangen. Maar in plaats van klein bedrag te ontvangen stond er een fors bedrag betalen. Bijna alle heffingskortingen zijn niet verwerkt terwijl deze wel in de aangifte waren opgenomen. Dus vanochtend maar bezwaar geschreven en uitstel van betaling aangevraagd.
    pi_59574783
    Euwwmm.. Ik heb me belasting veulls te laat aangevraag, denk april, maar ben 17 en het was me 1e keer, wanneer kan ik nu dat geld terug verwachten? Heb verder nog geen brief ofzo gekregen.
    Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
    "Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
    61% van alle statistieken zijn nutteloos.
    Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
    pi_59575034
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:44 schreef delano.888 het volgende:
    Euwwmm.. Ik heb me belasting veulls te laat aangevraag, denk april, maar ben 17 en het was me 1e keer, wanneer kan ik nu dat geld terug verwachten? Heb verder nog geen brief ofzo gekregen.
    Was je uberhaupt verplicht om aangifte te doen?
    pi_59575414
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 11:39 schreef CyclingGirl het volgende:
    Dagtekening 20 juni = vandaag.
    Ik heb Rabobank maar nog niks op de rekening.
    Iemand met Rabobank al wel?
    ja
    pi_59575431
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:44 schreef delano.888 het volgende:
    dan zal je het waarschijnlijk volgend jaar juni/juli ontvangen.
    pi_59575438
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

Was je uberhaupt verplicht om aangifte te doen?
    Neuww
    pi_59575476
    Het is binnen
      zaterdag 21 juni 2008 @ 13:26:20 #249
    38396 mazaru
    Geloof niet alles wat je denkt
    pi_59575561
    Lekker dan! Ik heb het vorige week pas ingevuld.
    Aan de berichten te lezen kan ik het ongeveer rond de kerst verwachten
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
      zaterdag 21 juni 2008 @ 14:10:32 #250
    190186 hierissieweer
    pi_59576601
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 13:26 schreef mazaru het volgende:
    Lekker dan! Ik heb het vorige week pas ingevuld.
    Aan de berichten te lezen kan ik het ongeveer rond de kerst verwachten
    4 maanden na het insturen proberen ze het uit te betalen...
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 22 juni 2008 @ 18:28:58 #251
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59607552
    yeah... mag ik heul zachtjes juichen??
    Ik heb een blauwe envelop... en het bedrag klopt ook nog
    zelfs de rente klopt

datekening 27 juni dus.... nog even geduld aub

ps MAW... nadat ik het op mn rekening heb mag dit topic naar ONZ of KLB hoor
      zondag 22 juni 2008 @ 19:36:18 #252
    215387 joko90
    Yoko One
    pi_59608851
    heb het net vrijdag gestort gekregen. Brief had ik afgelopen dinsdag gekregen.
    pi_59615356
    Ik heb nog steeds niets van ze gehoord

En gewoon voor 1 april ingestuurd, belachelijk dat mensen die zelfs ná 1 april hebben ingestuurd wel bericht hebben ontvangen.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 22 juni 2008 @ 23:49:13 #254
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59615629
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 23:37 schreef autootje het volgende:
    Ik heb nog steeds niets van ze gehoord

En gewoon voor 1 april ingestuurd, belachelijk dat mensen die zelfs ná 1 april hebben ingestuurd wel bericht hebben ontvangen.
    is het al 1 juli dan?
    pi_59616729
    Nou de eerste is eergisteren binnengekomen, nu wachten op de tweede.
    pi_59618473
    Wexy, slimme opmerking maar ik weet zelf heus wel dat ze nog ruim 1 week hebben maar dan moet er niet gezegd worden dat wie na 1 april inlevert niet meer de garantie krijgt van een reactie voor 1 juli om vervolgens wel voor 1 juli te reageren.
      maandag 23 juni 2008 @ 08:01:12 #257
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59618552
    Hier ook nog niet binnen! Eikels
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_59618628
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 13:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

dan zal je het waarschijnlijk volgend jaar juni/juli ontvangen.
    Toch niet echt he
      maandag 23 juni 2008 @ 08:45:40 #259
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_59618863
    Brief binnen ennnnn

BELASTINGDIENST GVS UITBETALING.
    BELASTINGDIENST 1.948,00

GELD binnen

Belastingdienst bedankt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Metro2005 op 23-06-2008 15:57:52 ]
    pi_59618887
    Nog even een vraagje over mijn teruggaaf.

Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤ 1653 ---> Hoe komen ze aan dit bedrag?
    Te ontvangen ¤224,-

Bij mijn teruggaaf van vorig jaar, toen ik 19 uren per week werkte, werd er niets ingehouden. Dit jaar werk ik sinds oktober 40 uur.. Mijn vriend werkt sinds september 32 uur en daar werd ook niets ingehouden aan inkomstenbelasting en premie volksverzekering.

?
      maandag 23 juni 2008 @ 08:49:18 #261
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_59618903
    Vandaag stond het op mn rekening.
    For great justice!
    pi_59619861
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 08:49 schreef Q. het volgende:
    Vandaag stond het op mn rekening.
    van ons ook
      maandag 23 juni 2008 @ 10:39:45 #263
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59620598
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 08:48 schreef Cyntiaa het volgende:
    Nog even een vraagje over mijn teruggaaf.

Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤ 1653 ---> Hoe komen ze aan dit bedrag?
    Te ontvangen ¤224,-

Bij mijn teruggaaf van vorig jaar, toen ik 19 uren per week werkte, werd er niets ingehouden. Dit jaar werk ik sinds oktober 40 uur.. Mijn vriend werkt sinds september 32 uur en daar werd ook niets ingehouden aan inkomstenbelasting en premie volksverzekering.

?
    Dat kunnen we aan de hand van bovenstaande gegevens niet zeggen.
    Dat is afhankelijk van het salaris, de uren en de loonheffingstabellen die erbij horen.

Maar als je met 'ze' de belastingdienst bedoelt: dit heb je als het goed is zelf van je JOG gehaald. Anders had je wel bericht gehad dat de bij hun ingediende JOG niet overeenkomt met hetgeen jij hebt ingevuld.
    pi_59620911
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 10:39 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat kunnen we aan de hand van bovenstaande gegevens niet zeggen.
    Dat is afhankelijk van het salaris, de uren en de loonheffingstabellen die erbij horen.

Maar als je met 'ze' de belastingdienst bedoelt: dit heb je als het goed is zelf van je JOG gehaald. Anders had je wel bericht gehad dat de bij hun ingediende JOG niet overeenkomt met hetgeen jij hebt ingevuld.
    Ik heb DonJames even een mail gestuurd met daarin mijn gegevens. Hoop dat het dan duidelijker wordt voor mij..
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 23 juni 2008 @ 11:10:43 #265
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59621304
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef autootje het volgende:
    Wexy, slimme opmerking maar ik weet zelf heus wel dat ze nog ruim 1 week hebben maar dan moet er niet gezegd worden dat wie na 1 april inlevert niet meer de garantie krijgt van een reactie voor 1 juli om vervolgens wel voor 1 juli te reageren.
    Er is geen garantie dat ze voor 1 juli reageren als je na 1 april indient. Als ze het wel doen, tja dat is geluk hebben.

De aangiftes voor 1 april zouden voor 1 juli bericht moeten hebben, dat kan dus nog even duren.

Geen garanties betekent ook niet dat het automatisch niet voor 1 juli gebeurd.

Slimme opmerking heeft het weinig mee te maken hoor.... Gewoon slim lezen
    pi_59621682
    Hier ook binnen nu...
      maandag 23 juni 2008 @ 11:32:11 #267
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_59621832
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 23:05 schreef petre86 het volgende:
    Binnen!
    Party! Vakantie boeken!
    (Ik heb geen loonheffingskorting zodat ik lekker kan sparen voor vakantie lekkere bak geld altijd )
    zelfde reden hier idd
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      maandag 23 juni 2008 @ 19:41:38 #268
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_59633412
    binnen!!!! jeeej, alles naar de spaarrekening (na ja, bijna alles dan!)
    pi_59644681
    ergens in Maart al opgestuurt, Ik heb vorige maand ook al die brief gehad, nog steeds niks binnen
    Duurt postbank langer ofzo?
    [quote]Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef 123fokacount het volgende:
    [..]
    ik heb trouwens topicreport over jou gedaan,[/quote]
    pi_59644793
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef autootje het volgende:
    Je moet ook niet te veel vertrouwen hebben in de eerlijkheid van je medeFokkers. Waarschijnlijk zitten er een paar gewoon te stangen door te zeggen dat ze na 1 april aangifte hebben gedaan en nu al het geld hebben teruggekregen.
    pi_59644794
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:37 schreef Liberteh het volgende:
    ergens in Maart al opgestuurt, Ik heb vorige maand ook al die brief gehad, nog steeds niks binnen
    Duurt postbank langer ofzo?
    Dat duurt al een eeuwigheid net zo lang als bij andere banken. Ik zou gewoon even bellen.
    pi_59644807
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:43 schreef Lexie het volgende:

[..]

Je moet ook niet te veel vertrouwen hebben in de eerlijkheid van je medeFokkers. Waarschijnlijk zitten er een paar gewoon te stangen door te zeggen dat ze na 1 april aangifte hebben gedaan en nu al het geld hebben teruggekregen.
    Het is echt waar
    pi_59644959
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat duurt al een eeuwigheid net zo lang als bij andere banken. Ik zou gewoon even bellen.
    Naar de belastingdienst bedoel je dan he?^^
    [..]
    pi_59645015
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:51 schreef Liberteh het volgende:

[..]

Uiteraard.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 09:55:13 #275
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59645026
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:51 schreef Liberteh het volgende:

[..]

je kan ook naar je tante bellen met de vraag waar je geld blijft,... echter ik denk niet dat je dan een juist antwoord krijgt
    pi_59645044
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:55 schreef Wexy het volgende:

[..]

je kan ook naar je tante bellen met de vraag waar je geld blijft,... echter ik denk niet dat je dan een juist antwoord krijgt
    Niet zo bijdehand doen
    [..]
    pi_59645218
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Uiteraard.
    zit nu met ze aan de telefoon, ze zijn het aan het opzoeken wanneer ze het storten. Wel goed dat ze dat soort info kunnen geven. Daar betaal je daar in tegen ook voor
    [..]
    pi_59645637
    GODVER klote tbiljetje.nl
    ik heb het dik voor 1 april ingeleverd (ergens begin Maart), en hun hebben het gewoon te laat ingedient bij de BD (Eind April volgend BD)
    Daardoor krijg ik het pas over dik 2 maanden.

Even kopietje van mijn aanvraag, en die van het bedrijf achter tbiljetje richting BD gevraagt aan tbiljetje.nl, mocht het idd zo zijn, dan gaan hun helemaal geen geld van mij zien, of hun komen maar met een oplossing

Betaal je nog is 22 euro administratieve kosten (bij Tbiljetje) voor!
    eikels:@
    [..]
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 10:34:31 #279
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59645815
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:25 schreef Liberteh het volgende:
    GODVER klote tbiljetje.nl
    ik heb het dik voor 1 april ingeleverd (ergens begin Maart), en hun hebben het gewoon te laat ingedient bij de BD (Eind April volgend BD)
    Daardoor krijg ik het pas over dik 2 maanden.

Even kopietje van mijn aanvraag, en die van het bedrijf achter tbiljetje richting BD gevraagt aan tbiljetje.nl, mocht het idd zo zijn, dan gaan hun helemaal geen geld van mij zien, of hun komen maar met een oplossing

Betaal je nog is 22 euro administratieve kosten (bij Tbiljetje) voor!
    eikels:@
    goede les voor de volgende keer.... leg geen 22 euro neer voor iets wat je niet zelf kan controleren wanneer het de deur uit gaat.
    Iemand die bij je thuis langs komt of bepaalde bonden zijn daarin makkelijker, dan heb jij het overzicht en ben je er ook bij dat het verstuurd wordt.
    pi_59645842
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:34 schreef Wexy het volgende:

[..]

goede les voor de volgende keer.... leg geen 22 euro neer voor iets wat je niet zelf kan controleren wanneer het de deur uit gaat.
    Iemand die bij je thuis langs komt of bepaalde bonden zijn daarin makkelijker, dan heb jij het overzicht en ben je er ook bij dat het verstuurd wordt.
    Ik ga niet iemand laten langskomen voor dat beetje geld (wat op dit moment wel geschikt komt.)
    Ik werk full-time en heb daar dus ook niet echt tijd voor.
    [..]
    pi_59645909
    Afgelopen vrijdag de brief, gisteren het geld.

Maar goed, volgend jaar wacht ik eerst alle ellende wel even af voor ik weer met mijn goede gedrag in februari al mijn aangifte opstuur.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 10:41:25 #282
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59645953
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:35 schreef Liberteh het volgende:

[..]

Ik ga niet iemand laten langskomen voor dat beetje geld (wat op dit moment wel geschikt komt.)
    Ik werk full-time en heb daar dus ook niet echt tijd voor.
    tja dan kun je het hebben dat een 'bedrijf' het zegt op te sturen, maar het later doet dan jij denkt.
    pi_59646422
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 10:41 schreef Wexy het volgende:

[..]

tja dan kun je het hebben dat een 'bedrijf' het zegt op te sturen, maar het later doet dan jij denkt.
    Zo zie je maar weer...
    [..]
    pi_59647531
    Geld nu ook binnen .
      dinsdag 24 juni 2008 @ 12:46:21 #285
    38396 mazaru
    Geloof niet alles wat je denkt
    pi_59649175
    Ik maak altijd een afspraak op het belastingkantoor, en daar vullen ze het dan gratis voor je in.
    Weet je ook gelijk zeker dat de aangife daar gelijk binnen is
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
    pi_59649231
    Net brief binnengekomen van de belastingdienst
    Alleen is maar de aangifte van 2006 die ik 10 april had gedaan ofzo, dat is jammer genoeg niet zoveel geld
    Geld is ook nog niet gestort trouwens

Hopelijk komt me geld van aangifte 2007 nu ook snel
    pi_59650048
    Even een zijspoortje: de zorgtoeslag wordt aan de hand van deze aangifte definitief vastgesteld. Wanneer kan ik daar ongeveer uitsluitsel van verwachten? Heb heel wat gezeik met die zorgtoeslag gehad.. eerst veel te veel, daarna alles terugbetalen... en nu krijg ik dit jaar weer teveel.
    pi_59650119
    Nog steeds niks.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 13:42:25 #289
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59650544
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:
    Even een zijspoortje: de zorgtoeslag wordt aan de hand van deze aangifte definitief vastgesteld. Wanneer kan ik daar ongeveer uitsluitsel van verwachten? Heb heel wat gezeik met die zorgtoeslag gehad.. eerst veel te veel, daarna alles terugbetalen... en nu krijg ik dit jaar weer teveel.
    Voor dit jaar zou je weer een wijziging in kunnen dienen.... zou kunnen

En ja het wordt aan de hand van de inkomstenbelasting vastgesteld, of het ook na de voorlopige al gedaan wordt weet ik niet. Kan ook zijn dat het pas met de definitieve wordt neergezet.
    pi_59650748
    Met de definitieve aanslag is het meest logische inderdaad. Ik heb over vorig jaar uiteindelijk niets gekregen, als blijkt dat ik a.d.h.v mijn definitieve aanslag wél recht heb op zorgtoeslag (en dat is zo..) krijg ik dat dan automatisch of moet ik alsnog weer een wijziging zorgtoeslag invullen.. (voor de derde keer )
    pi_59653923
    Ik heb een klein dingetje...

Ik heb m'n voorlopige teruggaaf terug gehad... Alleen maar beter dus. Echter zaten we gister eens te praten aan tafel met m'n moeder en tevens boekhouder...
    Nu kom ik er achter dat ik op m'n spaarrekening rond de 22k had staan, iets minder zelfs...

Nu heeft m'n moeder op m'n papieren bij box 3 niks ingevult.

Hoe groot is de kans dat ik hier een naheffing op krijg?

Want ik neem aan dat ze met steekproeven werken namelijk, of zit ik hier mis?
    Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
    [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 16:01:27 #292
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59654065
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 13:49 schreef MaxPower het volgende:
    Met de definitieve aanslag is het meest logische inderdaad. Ik heb over vorig jaar uiteindelijk niets gekregen, als blijkt dat ik a.d.h.v mijn definitieve aanslag wél recht heb op zorgtoeslag (en dat is zo..) krijg ik dat dan automatisch of moet ik alsnog weer een wijziging zorgtoeslag invullen.. (voor de derde keer )
    Gaat automatisch, als je in het jaar nul had door inkomen. Dan heb je een beschikking gehad en sta je ook in het systeem met een 0-aanslag.
    Als de definitieve inkomens bekend zijn wordt deze 0aanslag herberekend.
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 15:54 schreef Dengaman het volgende:
    Ik heb een klein dingetje...

Ik heb m'n voorlopige teruggaaf terug gehad... Alleen maar beter dus. Echter zaten we gister eens te praten aan tafel met m'n moeder en tevens boekhouder...
    Nu kom ik er achter dat ik op m'n spaarrekening rond de 22k had staan, iets minder zelfs...

Nu heeft m'n moeder op m'n papieren bij box 3 niks ingevult.

Hoe groot is de kans dat ik hier een naheffing op krijg?

Want ik neem aan dat ze met steekproeven werken namelijk, of zit ik hier mis?
    De kans is 50%. Wel of niet.

Maar laat nou net dit jaar de extra controle liggen op de box3...
    Dus de steekproeven zullen nu ruim meer zijn dan normaal..

Beste wat je kunt doen nu is via internet even het electronische programma downloaden en deze invullen met het vermogen er bij om te kijken of het echt veel scheelt.
    Als blijkt dat je moet terugbetalen ben je heel vervelend gezegd ook verplicht hem op te sturen.
    pi_59654236
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 16:01 schreef Wexy het volgende:
    De kans is 50%. Wel of niet.

Maar laat nou net dit jaar de extra controle liggen op de box3...
    Dus de steekproeven zullen nu ruim meer zijn dan normaal..

Beste wat je kunt doen nu is via internet even het electronische programma downloaden en deze invullen met het vermogen er bij om te kijken of het echt veel scheelt.
    Als blijkt dat je moet terugbetalen ben je heel vervelend gezegd ook verplicht hem op te sturen.
    Ja dit is een beetje kort door de bocht denk ik...

Want je gaat me niet vertellen dat van de 9 a 10 miljoen aangiftes de helft wordt gecontroleerd.
    En nu weet ik dat ze extra gaan controleren maar is die 100% of maar 5%

Verder moet ik geen geld terug betalen, alleen zal m'n teruggave gewoon 2 tientjes (max) lager uitvallen... Dus ja ze hebben geld gestort en dus zal ik 20 euro (max) terug moeten storten.
    Zou daar een probleem van gemaakt worden?

[ Bericht 12% gewijzigd door Dengaman op 24-06-2008 16:13:54 (Typo...) ]
    Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
    [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
    pi_59655331
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 13:26 schreef Nee het volgende:
    Nog steeds niks.
    pi_59655510
    Hehe, brief (met dagtekening van 19 juni) 17 juni binnengekregen en het geld stond op 20 juni op de rekening
      dinsdag 24 juni 2008 @ 18:48:15 #296
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59657348
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 16:09 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ja dit is een beetje kort door de bocht denk ik...

Want je gaat me niet vertellen dat van de 9 a 10 miljoen aangiftes de helft wordt gecontroleerd.
    En nu weet ik dat ze extra gaan controleren maar is die 100% of maar 5%

Verder moet ik geen geld terug betalen, alleen zal m'n teruggave gewoon 2 tientjes (max) lager uitvallen... Dus ja ze hebben geld gestort en dus zal ik 20 euro (max) terug moeten storten.
    Zou daar een probleem van gemaakt worden?
    Ze maken er geen probleem van: ze leggen, na gevraagd te hebben waarom je het niet hebt opgegeven, gewoon een naheffingsaanslag (of gecorrigeerde voorlopige aanslag) op. Uiteraard met rente (en mogelijk een boete, maar dat is aan de inspecteur).
    pi_59657769
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 17:04 schreef Locusta het volgende:
    Hehe, brief (met dagtekening van 19 juni) 17 juni binnengekregen en het geld stond op 20 juni op de rekening
    Bij mij is de dagtekening 28 juni heb vandaag 24 juni binnen gekregen.

Dus dat zal wel nog een paar daagjes duren dus
      dinsdag 24 juni 2008 @ 19:14:27 #298
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_59657842
    Brief binnen. Dagtekening 27 juni.
    pi_59658184
    Er kan idd overdreven worden, maar hoe het ook zij, ik heb nog niets binnen . wel gebeld en ze hebben bevestigd dat het voor 1 april was binnengekomen maar dat was het dan ook.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 20:33:09 #300
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59659616
    Wie maakt het topic nu eindelijk eens vol?
      woensdag 25 juni 2008 @ 11:06:52 #301
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_59671204
    Ze zijn mijn aangifte kwijt.
    Na de 'crash' gebeld en toen hoefde ik het niet op nieuw in te sturen. 2 weken geleden gebeld en toen waren ze hem wel kwijt. Balen, want ik wilde van het geld op vakantie, eind augustus. En die vakantie is al geboekt. Wordt dus even hard sparen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')