Uit t vorige topic pagina 5:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:39 schreef ninaskyy het volgende:
ook hier 31 maart aangifte gedaan. afgelopen vrijdag brief binnen maar nog altijd geen geld gezien
iemand enige idee hoe lang het duurt voordat t geld op je bankrekening bijgeschreven wordt?
vriend van mij had vorig jaar tegelijkertijd met t brief ook t geld binnen![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:
[..]
binnen 10 werkdagen na dagtekening zou je het sowieso op de rekening moten zien. Vaak is het zelfs al de zelfde dag.
Ik heb uit zeer betrouwbare (ahum,...) bron vernomen dat het met de liquiditeit bij de belastingdienst op dit moment erg slecht is gesteld. Voorlopig hebben ze dan ook de opdracht om geen geld meer uit te keren en te wachten tot de schatkist weer een beetje gevuld is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:09 schreef CrazyMoon het volgende:
hier de brief zaterdag binnen maar ook nog geen geld... ik hoop dat het donderdag wel binnen is want dan ga ik shoppen haha
Dat probleem is hier toegelicht.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:19 schreef thijsltc het volgende:
Heb dik voor 1 april aangifte gedaan, in februari of maart al. Maar nog niets gehoord.
Ja weet ik, maar heel veel mensen doen op 30 mei aangifte lees ik hier en die hebben de brief al.quote:
Ik heb ook nog niks...quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:45 schreef ManAtWork het volgende:
... en veel mensen hebben hem ook nog niet.
Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?quote:Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:
Nu serieus:
Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen. Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is. Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.
De uiterste datum is 31 december 2010:quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:25 schreef Donders het volgende:
[..]
Bij bovenstaande (serieuze) stukje lees ik niets over het indienen van de aangifte na 1 april (in mijn geval 3 april). Wat is de uiterste datum van overmaken door de belastingdienst in deze?
Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
De uiterste datum is 31 december 2010:
Een inspecteur heeft 3 jaar de tijd na het ontstaan van de belastingschuld om de definitieve aanslag op te leggen. Een voorlopige aanslag (een teruggaaf is ook een aanslag) hoeft hij niet op te leggen, de uiterste datum is dus de bevenstaande. Tenzij je hebt verzocht om extra uitstel, dan komt dat nog bovenop de 3 jaar.
Je krijgt rente vergoed vanaf de helft van het tijdvak (dus 1 juli 2007) tot op de datum van de dagtekening van de aanslag. Het tarief is op dit moment 4,75%, maar de rente wordt elk kwartaal vastgesteld. Even een kort overzichtje:quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:15 schreef Donders het volgende:
[..]
Betekend dit dat wanneer ik mijn geld krijg in bv 2009 ik over de verstreken temijn 4,75% rente krijg over het bedrag welke ik tegoed heb?
grmblequote:Op donderdag 12 juni 2008 18:21 schreef Dizzee het volgende:
ik heb 'm ook 3 april ingediend maar zowel geld als brief binnen.(zie vorig topic)
kijk even een paar posts boven jequote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:08 schreef Cyntiaa het volgende:
Nog steeds in afwachting van de brief en het geld..
Krijg ik daar ook rento overheen? Of is dat alleen als het na 1 juli komt...?
brief partner binnen maar nog geen geld terugquote:Op donderdag 12 juni 2008 16:48 schreef just me het volgende:
brief binnen, geld nog niet!
Mensen die "partner" zeggenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef just me het volgende:
[..]
brief partner binnen maar nog geen geld terug
Netjes toch.. zo blijft er wat te raden over voor de lezende partijquote:
Vragen kan altijdquote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:59 schreef ManAtWork het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk een blauwe enveloppe in de bus vandaag!!
Maar helaas geen aanslag inzake de heffingsrente H.71 of een voorlopige aanslag IB 2007.
Of ik weer een paar honderd euro voor de motorrijtuigenbelasting wil overmaken,...
![]()
![]()
![]()
(Ik ga eens even bedenken hoe ik een briefje opstel dat ze deze kunnen verrekenen met de aanslag inzake de heffingsrente waarvan ik vier maanden geleden al een uitspraak heb gehad.)
Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?quote:
Ach, gosssieeee,....quote:nog steeds geen brief of geld hier....
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?quote:Op maandag 16 juni 2008 16:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd. En word niet vrolijk van de antwoorden. Of ik wel zeker weet dat ik een uitspraak heb gehad op mijn bezwaarschrift? Denken ze dat ik niet kan lezen?![]()
Na enig aandringen is er toch een terugbelnotitie aangemaakt. Nu maar hopen dat er binnen de gestelde 48 uur iemand wakker wordt om antwoord op de vraag te geven.
Ja ik begin me zelfs af te vragen of ik niet even een oud collega in moet schakelen om te kijken of er wel een aangifte is binnen gekomen... ik vind mezelf HEEL zielig!!quote:[..]
Ach, gosssieeee,....
Geen probleem. Ik ben ook buiten kantooruren gewoon te bereiken.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?
mijn vriendje danquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |